فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | #ببینید
⭕️ علی اکبر رائفیپور: بعد از سالها در سینما، یک فیلم امید بخش، ملی و ایرانی دیدم
💢 مسئول موسسه مصاف:
منطقه پرواز ممنوع تصویری از پیشرفتِ یک ایرانِ انقلابیِ جدید ارائه میدهد / توصیه میکنم خانوادهها کنار نوجوانان خود این فیلم را ببینند و حس خوب آن را تجربه کنند
🌺🇮🇷 @Mobin_rfm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ای تاریخ قلمت بشکند اگر ننویسی سربازان وطن را وحشیانی کشتند که اگر آرزوی مرگشان را میکردیم، به جنایتکاری متهم میشدیم واگر نمی کشتیم، آنها ما و حافظان امنیت ما را می کشتند و خانه و کاشانه مان را به آتش می کشیدند!!
#روایت_آشوب
👤 سمیه جعفریان
🌺🇮🇷 @Mobin_rfm
چرا رهبری مقاومت نکرد؟!/ نقد یادداشت آقای علیزاده
آقای علی علیزاده از فعالان رسانه ای، ضمن تمجید از رهبرانقلاب چند پرسش انتقادی مطرح کرده که قابل توجه است. پرسش ها را در دو عنوان خلاصه می کنم: چرا رهبری اجازه حاکمیت اقتصاد سرمایه داری داد؟ دو. چرا با اجرای اصل 44 خصوصی سازی را باب کرد؟
سوال ها یکدست نیست. اما خیلی کوتاه 3 ملاحظه را طرح می کنم؛ 3 ملاحظه با کلید واژه "مردم".
یکم. سرمایه داری یک سیطره تمدنی است. از این سلطه تاریخی نمی شود فرار کرد. بلکه باید آنرا به اختیار گرفت.انقلاب در دل این تمدن به سمت معنویت و عدالت حرکت کرده است. مهم حرکت است؛ مثل شناگری که خلاف جریان آب شنا می کند؛ اما نمی شود در این دریا زیست و خیس نشد.
مطابق مکتب عرفانی و فقهی امام خمینی، انسان مومن در مواجهه با دنیا، قدرت هضم کردن و به سیطره درآوردن دارد. عالم در خدمت انسان موحد قرار میگیرد و تکنیک در این چارچوب به تعبیر شهید آوینی قلب ماهیت می شود. بیشتر مجالش نیست و بماند. اما نشانه های تحقق این منظومه در یکی از جلوه هایش مردم است. مردمی که سفره شان کوچک می شود اما دل شان نمی لرزد و مقابل استکبار قد خم نمی کنند. این صحنه دیدنی نتیجه تربیت انقلاب است.
دوم. نسبت به مفهوم مردمسالاری دقیقتر شویم. مردم سالاری در مکتب امام مابه ازای دموکراسی نیست. مردم سالاری یک روش حکومت داری نیست. مردم سالاری حقیقت انقلاب است. دراین چارچوب جایگاه مردم تنها در رای دادن نیست. مردم سالاری سلوک تربیتی فرد و جامعه است.
با این مقدمه مردم اراده می کنند و تصمیم می گیرند و انتخاب می کنند. برخی از اشکالاتی که در تاریخ انقلاب می بینیم، نتیجه انتخاب مردم است. رهبر در اینجا صبر می کند و رهنمود می دهد تا مردم نظام ارادی شان تغییر کند. حرمت این انتخاب را نگه داشتن، بسیار مهمتر از به زور بهشت بردن است. مردمسالاری در چارچوب انتخاب است که تعالی و رشد و تربیت انسانی می سازد.
سوم. راه حل مبارزه با استکبار از درون حاکمیت مردم می گذرد. مبازره با استکبار تنها مبارزه رهبر نیست. ولایت جمع ولی با مردم است. اگر مردم بلند شوند، مبارزه محقق می شود. اینجاست که مشارکت مردم در عرصه های اقتصادی و سیاسی خودش مبارزه است. نمی شود به مردم گفت در سیاست آزاد باشید اما در اقتصاد مقابل مالکیت آنها بایستیم. این تناقض درونی جریان های چپ است. پس اصل 44 نه تنها یک آسیب نیست بلکه مسیر رسیدن به جبهه مقاومت ضداستکباری است چرا که مبارزه با امپریالسم را از شعار سیاسی به مقاومت اقتصادی تبدیل می کند. طبیعی است که اجرای نادرست خصوصی سازی از اصل 44 جداست.
یادداشت آقای علیزاده را اینجا بخوانید
https://t.me/jedaal/540
#محسن_مهدیان
🌺🇮🇷 @Mobin_rfm
⛔️ درس هایی از خاطرات کلینتون برای فتنه ها و توطئه های آینده
🔺هیلاری کلینتون در کتاب خودبه نام « انتخابهای سخت» نوشته است :
🔹 بعد از انتخابات ۲۰۰۹ (۱۳۸۸) ایران، بیش از ۵۰۰۰ نفر را در سراسر جهان علیه حکومت ایران آموزش دادیم.
♦️نکته ها:
1️⃣طبق اعتراف هیلاری کلینتون از سال 2009 تا زمان چاپ کتاب ( 2014 ) بیش از 5000 هزار نفر برای خرابکار در ایران فقط توسط آمریکا آموزش داده شده اند. به این تعداد باید خرابکاران آموزش دیده در کشورهای اروپایی، اسرائیل ، عربستان و امارات اضافه کرد .
2️⃣ اگر از سال 88 تاکنون تنها سالی 1000 نفر خرابکار( که قطعا چند برابر این عدد هستند) تربیت شده باشند، بیش از 10000 برانداز آماده انجام ماموریت به دستور دشمنان ایران، هستند
3️⃣در صورتی که به این تعداد، گروههای محارب، سلطنت طلب ، منافقین، ضدانقلاب، فرقه های معاند و تجزیه طلبان( که بخشی از آن در فتنه ۸۸ سربرآورد) را بیفزاییم، با حجم بالایی از گسلهای فعال نشده ، مواجه هستیم .
4️⃣مردم و نیروهای انتظامی و امنیتی باید بدانند در آینده با تعداد زیادی از ضد انقلاب و اشرار روبرو خواهند بود ، لذا نباید انبوه جمعیت خرابکاران، آنان را به اشتباه بیندازد و هرگز اشرارو براندازان آموزش دیده را «مردم» ننامیم و در فتنه های پیشرو از تارومار شدنشان توسط حافظان امنیت، متزلزل و مردد نشویم.
#امیر_حمزه_مهرابی
🌺🇮🇷 @Mobin_rfm
57.pdf
276K
نسخه pdf
بروشور/ به مناسبت برگزاری نخستین کنگره ملی 92 هزار شهید بسیجی
#ویژه سخنرانان
🌺🇮🇷 @Mobin_rfm
🔴 در دفاع از مکانیسم شورای سران قوا
✍🏻 #مجید_شاکری
1️⃣بعد از اجرای طرح بنزینی( که راقم این سطور عمیقا آن را نکوهش می کند.) انتقادات بسیاری به شورای سران ابراز شد. نبود جایگاه حقوقی مشخص، نبود مکانیسم رفع تعارض با سایر دستگاههای تصمیم گیری و از همه مهمتر تسخیر شدگی آن توسط قوه مجریه از مهمترین انتقادات مطرح شده بود. همه به جد معتقد بودند که "خانه از پای بست ویران است" و "باید این شورا را بر چید. شورایی که هرگز هیچ تصمیم مفیدی نگرفته است."
2️⃣منتقدان دستکم یک مثال بسیار مهم از عملکرد شورای سران را فراموش کرده اند. مهر 1397. وقتی که شورای سران اختیاراتی را که اعطای آن در فرآیند قانونگذاری عادی احتمالا سالها طول می کشید به بانک مرکزی داد و بانک به اتکای آن بعد از غیبتی طولانی به بازار بازگشت. انچه بانک مرکزی برای ان جلسه اماده کرده بود مجموعه مشخصی از خواسته های صریح نوشته شده با چارچوب و نقشه راه مشخص و معطوف به هدف بود. همزمان با مصوبه، هماهنگی های مفصل درون و برون دولتی انجام شده بود و یک کمپین قوی تبلیغاتی هم در کنار کار شکل گرفت. اما اگر مصوبه شورای سران نبود اساسا بعد فنی انچه در مهر 1397 رخ داد هر گز ممکن نمی شد.
3️⃣شورای سران یک مرکز متمرکز قدرت است. اگر طرح درست و خردمندانه به آن بدهید نتایج قابل اتکا بدست می آورید و اگر طرح فکر ناشده و بی پیکر بدهید( مثل بنزین) نتایج اسف بار. تفاوت بین پرونده ارز و بنزین در این حقیقت است.راقم این سطور حقوقدان نیست و از خوب و بد حقوقی شورای سران هیچ نمی داند. اما بخوبی می داند برای بعضی از اصلاحات ضروری وجود یک نقطه قدرتمند تصمیم گیری تا چه حد مهم است.
4️⃣خود سران، اقتصاد نمی دانند. این یک حقیقت است. شرکت کنندگان در جلسات هم اساسا با یک ناترازی دانشی نسبت به مسائل مواجهند. چنان که قوه قضاییه کمترین و قوه مجریه بیشتری اشراف را به دستور کار دارند. فرآیند طوری چیده شده که گاه تصور می شود دبیرخانه (سهوا یا تعمدا) علاقه ای به شرح موضوع و اماده سازی اعضا پیش از جلسات ندارد. مع الاسف قوه قضاییه هم خوب یا بد توفیقی در تعریف یک چارچوب نگاه قضایی پیش دستانه به مسایل جاری اقتصاد ندارد.
5️⃣کیفیت خروجی جلسات سران، علاوه بر کیفیت تقاضای دستگاه متقاضی مصوبه، عمیقا تحت تاثیر دبیرخانه شورای سران است. دبیرخانه نه تنها امکان هماهنگ سازی درخواستها و حتی ترغیب دستگاهها به درخواست مشخص، در یک کلان تصویر از آینده اقتصاد را دارد بلکه شانیت گفتگو با سران پیش از جلسات و اقناع و توضیح آن ها را دارد.( که هیچ یک از اینها را مطلقا انجام نمی دهد.) به بیان دیگر اگر دبیرخانه شورای سران میخواست به راحتی می توانست اتاق فکر متمرکز جمهوری اسلامی ایران باشد.( که نمی خواهد.) و می شد به خوبی ناترازی دانشی اعضای جلسه را هم در اصل تصمیم و هم در ابعاد عمل پوشش دهد( که نمی دهد.) انچه به وضوح در دبیرخانه رخ می دهد تلاش برای تسخیر شورای سران توسط دولت است. این به خودی خود بد نیست، اگر جایی از دولت تصویر منسجم به اشتراک گذاری شده ای از ستونهای برنامه اقتصادی ایران داشت و دبیرخانه (علیرغم وظیفه خود) صرفا نقش تسخیرکنندگی تصمیمات سران بنفع آن کلان تصویر مشترک را داشت، باز هم مراد و مطلوب حاصل می شد.اما در نبود آن کلان تصویر در داخل دولت، این تسخیرکنندگی و تصرف، صرفا سرگیجه استراتژیک دولت را به شورای سران منتقل می کند.
6️⃣خود مفهوم شورای سران نه تنها خوب بلکه لازم است اما دبیرخانه ان نیاز به اصلاحات بسیار جدی دارد.
🌺🇮🇷 @Mobin_rfm
روشنا(مبین)
📝 #سرمقاله روزنامه #صبحنو
🔴 گفتمان اصولگرايان چيست
🔺در میانه ثبتنام انتخابات مجلس شورای اسلامی که در واقع گام اول رقابت انتخاباتی است، این یک سؤال مهم است که گفتمان جریان انقلابی برای کسب آرای مردم چه مختصاتی دارد؟ به تعبیر سادهتر، پاسخ این جریان به سؤالات سختی که برای اداره امور کشور وجود دارد چیست؟
🔹برای پاسخ به این سؤالها که بیانکننده مشکلات عمیق کشور هستند، چه نگرشها و سیاستهایی وجود دارد. اگر شورای ائتلاف را ستاد اصلی انتخاباتی جریان انقلابی بدانیم، این شورا چه برنامهای برای اقناع افکارعمومی دارد؟
🔺 آیا به این گزاره فکر شده که جریان انقلابی نیاز به بازسازی و طراحی جدید در حوزه افکارعمومی دارد؟ اگر پاسخ مثبت است به واقع برنامه این شورا برای ارتباط گرفتن با افکار عمومی چیست؟
🔹 جریان نواصولگرایی که با کمپین مجلسنو در انتخابات مجلس فعالیت میکند سعی کرده که هم در سطح گفتمانی به این سؤالات پاسخ دهد و هم ضمن تاکید بر وحدت از اجتماعی شدن جریان سخن گفته است.
🔺جریان انقلابی باید بهطور روشن و صریح به مردم بگوید چه ایدههایی برای اداره کشور دارد. اینکه چگونه میخواهد مشکلات کشور را حل کند. بهزودی باید فراتر از انتقاد از دولت، به صورت ایجابی سخن گفته شود تا مردم احساس کنند که میتوانند زندگی و معیشت خود را به این جریان گره بزنند.
💢در حوزههای سیاسی، سیاست خارجی، اقتصاد، فرهنگ و اجتماع باید به صورت فعالانه از ایدهها سخن گفت و برای مردم برشمرد که قرار است چه اقداماتی برای حل مشکلات مردم انجام دهند.
🌺🇮🇷 @Mobin_rfm
⚠️ خطر
اینکه روحانی دست پیش گرفته و یک روز علنا از توافق پنهان با غربیها و پایبندی خود به آن میگوید و امروز اعلام میکند در تماس با اوباما بنای مذاکرات در حوزههای موشکی و منطقهای را داشته، با هدف قبح زدایی از اتهامات امنیتی است که با دستگیری زم و کشف شبکه نفوذ، دیگر قابل کتمان نیست.
twitter.com/GhadiriNetwork
#احمد_قدیری
🌺🇮🇷 @Mobin_rfm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #نفوذ، دستکاری در دو چیز است...
استاد رحیم پور ازغدی
🌺🇮🇷 @Mobin_rfm
⭕️حق مسلمی که با برجام از ما سلب شد!
🔺بزرگترین دستاورد دولت: #اجازه از شش کشور برای غنی سازی
🔹حسن روحانی امروز در سخنرانی اش مهمترین دستاورد دولت را در مذاکرات پذیرش حق غنی سازی هسته ای در داخل کشور از ۶ قدرت جهانی دانسته و گفته هیچ کسی حتی کارشناسان دولت هم باور نمیکردند که بتوان چنین دستاوردی را کسب کرد
🔹اما برخلاف مدعای بی پشتوانه رئیس جمهور و جریان غرب گرا که طی این سالها مشغول بزک برجام بودند، حق غنی سازی صلح آمیز هسته ای نه تنها از ایران سلب شده است، بلکه با ایران به عنوان یک استثنا ذیل معاهده NPT برخورد شده است. در حالیکه طبق NPT ایران حق قانونی و به رسمیت شناخته شده ای برای غنی سازی و فعالیت صلح آمیز هسته ای در داخل کشور دارد و اساسا نیازی به مذاکره و دادن امتیاز برای به رسمیت شناختن این حق توسط شش کشور وجود نداشت،باید متذکر شد ما در برجام این حق طبیعی را هم از دست داده ایم
🔹براساس بند دوم دیباچه برجام و دقت نظر در ادبیات حقوقی شاهد هستیم #حق (right) دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای نفی شده و از آن طرف توسط چند کشور آن هم با دادن امتیازهای بی سابقه صرفا #اجازه (allow) داده شده تا ایران از یک برنامه محدود با سقف غنی سازی معین در مکانهای خاص با هدف اعتمادسازی برای طرف های مقابل برخوردار باشد
🔹در حقیقت هیات مذاکره کننده ایرانی رسما حق غنی سازی تصریح شده در معاهده NPT را واگذار و پذیرفته ایران صرفا با اجازه چند کشور غنی سازی محدودی داشته باشد. و حال آن خسارت محض و از عجایب تاریخ دیپلماسی کشور را به اسم بزرگترین دستاورد برای مردم جا میزنند
✍🏻 #علیرضا_فقیهی_راد
اگر دنبال دلیل اصلی آشوبهای #بنزینی هستید این جمله وزیر خارجه #عمان خطاب به #روحانی را با دقت بخوانید:
بن علوی به روحانی گفت ترامپ پس از اعتراضات ایران، شما را در عرصه سیاست داخلی ضعیف میداند به همین دلیل #مذاکره با ایران دیگر اولویت ترامپ نیست اما با این حال باب گفتوگو بسته نیست!
منبع: روزنامه کویتی الجریده
💬 جعفر بلوری
🌺🇮🇷 @Mobin_rfm