📷 امشب؛ تصويری از رهبر انقلاب در هنگام قرائت دعای توسل در مراسم عزاداری شام غریبان حسینی علیهالسلام در حسینیه امام خمینی(ره). ۱۴۰۰/۵/۲۸
#عزاداری_خالصانه_رعایت_مومنانه
📌 عزادار حقیقی
◽️ مولای من! این شام غریبان هم به پایان میرسد. خدا سکینهٔ خود را به دل عزاداران اباعبدالله نازل میکند و باز تو میمانی و تنهایی...
◾️ مدّاح و روضهخوان و سینهزن، همه میروند
و باز تو میمانی و اسارتی که از فردا دوباره تکرار میشود. دوباره صحرا و خار و تازیانه، دوباره کودکان و خستگی و کعب نی، دوباره بازار، دوباره شلوغی، دوباره الشّام، الشّام، الشّام...
🔘 یازدهم #محرم
Mahdavi.mp3
5.67M
⭕️ صحبت های استاد مهدوی ارفع در مورد کرونا
🔸 آثار مخرب طرح کنترل جمعیت در کشور و تکرار این فتنه در باب کرونا
#کرونا_هراسی
💠وقایع روز یازدهم محرم سال۶۱ ق💠
✍ «ابن سعد» تا حدود ظهر روز يازدهم به دفن اجساد پليد كوفيان مشغول بود. پس از اتمام كار در حالى كه پيكر پاك فرزند رسول خدا (صلی الله علیه و آله وسلم) و ياران پاكبازش در زير آفتاب رها شده بود، دستور داد سرهاى ديگر شهداى كربلا را از بدن ها جدا كنند و به قصد تقرّب به ابن زياد و گرفتن جايزه با خود به كوفه ببرند.
اين سرهاى پاك كه مجموع آنها با سر امام عليه السلام به ۷۲ سر نورانى مى رسيد بين قبائل تقسيم شد و به سوی کوفه حرکت داده شد.
✅ از دشوارترين لحظات تاريخ كربلا، كه در عظمت و سنگينى با همه آسمانها و زمين برابرى مى كند، لحظه وداع جانسوز قافله اسيران با بدن هاى پاره پاره شهيدان است.
دشمنان، اسيران دلسوخته را بر شتران بدون جهاز سوار کردند و از كنار آن پيكرهاى پاك شهيدان عبور دادند، همان پيكرهاى غرقه به خونى كه يكجا همه عزّت و مظلوميت را در خود جمع و خلاصه كرده بودند.
✅ حضرت زینب(علیها السلام) با ديدن پيكر به خون آغشته برادر، رو به آسمان كرد و گفت: «أَللَّهُمَّ تَقَبَّلْ هذا الْقُرْبانَ؛ خدايا اين قربانى را قبول فرما!» اين جمله چون پتكى بر سر دشمن فرود آمد
✅ سپس خود را به امام سجاد (علیه السلام) رساند و او را تسلى بخشيد و آينده كربلا و عاشورا را آنگونه كه ما امروز بعد از حدود ۱۴ قرن می بينيم دقيقاً ترسيم كرد، آرى قلب نازنين زينب(سلاماللهعلیها) می دانست كه اين آغاز كار است هر چند تاريك دلان بنی اميّه و منافقان آن را پايان كار مى پنداشتند.
-----------------------------
پی نوشت:
۱. عاشورا ریشه ها، انگیزه ها، رویدادها و پیامدها، ص۵۴۴- ۵۴۶
۲. مقتل الحسین مقرم، ص ۳۰۷
⭕ سیدحسننصرالله: ما سرباز ولیفقیه هستیم اما برده کاخسفید نیستیم
🔸️دبیر کل حزب الله لبنان:
🔹ایران هیچوقت از دوستانش دست برنداشته و دوستان خود را ذلیل نکرده، دست بریده حاجقاسم سلیمانی شاهد قوی ادعای من است. برخلاف آمریکا، ایران کوهی استوار است که میتوانیم به او تکیه کنیم.
🔹کشتیهای حامل سوخت خریداری شده از ایران تا ساعاتی دیگر به سوی لبنان حرکت میکنند. به آمریکا و صهیونیستها اعلام میکنم، از زمانی که این کشتیها حرکت کنند، خاک لبنان قلمداد میشوند. کسی وارد چالش نشود چون این امر با عزت ملت ما گره خورده است.
🇵🇸🥀مدیران طرح ثامن
🥀🇵🇸
⭕ سیدحسننصرالله: ما سرباز ولیفقیه هستیم اما برده کاخسفید نیستیم 🔸️دبیر کل حزب الله لبنان: 🔹ایرا
✅ اولین پسلرزه سخنرانی سیدحسن نصرالله
🔷 ریاست جمهوری لبنان: سفیر ایالات متحده از تصمیم واشنگتن برای کمک به لبنان برای دستیابی به نیروی الکتریکی به عون اطلاع داد
🔹 ریاست جمهوری: سفیر آمریکا رئیس جمهور میشل عون را از موافقت انتقال انرژی لبنان از طریق سوریه مطلع کرد
🔸 میشل عون، رئیس جمهور لبنان، با تماس سفیر ایالات متحده در مورد موافقت دولتش برای واردات برق از اردن مطلع شد.
🔹 سفیر آمریکا در لبنان: انتقال گاز مصر از طریق اردن و سوریه تسهیل میشود و به شمال لبنان میرسد.
پ.ن: ترس از استقرار قدرت بلامنازع ایران در لبنان خواب از چشم آمریکا گرفته و سراسیمه به دنبال کاهش فشار به لبنان است.
#اقتدار
📰عاشورای 88؛ اوج هتاکی فتنهگران
🔹️در حالی که میلیونها عزادار ایرانی در عاشورای حسینی (7دی88) مشغول عزاداری بودند، تعدادی از پیادهنظام خیابانی جریان فتنه با برگزاری تجمعهای غیرقانونی، به طرح شعارهای ضدانقلابی و تخریب اموال عمومی پرداختند.
🔹️آشوبگران که با دعوت اصحاب داخلی فتنه از جمله موسوی، خاتمی و کروبی در اغتشاشات حضور پیدا کرده بودند، با سر دادن سوت، کف و هلهله، نمادهای عاشورایی حمله کردند.
🔹️میرحسین موسوی در اقدامی نانجیبانه عاملان بیحرمتیهای روز عاشورا را مردان خداجو نامید و به حمایت از آنها پرداخت!
🔹️پس مانده های فتنه 88 که همکاری آنها با دشمنان ملت ایران در ائتلاف غربی-عربی برهمگان آشکار شده، میخواهند با گذشت زمان چهره کریه و پلید فتنهگران را بزک کنند، اما عاشورای حسینی(ع) و حافظه تاریخی ملت ایران از وقایع تلخ و ناگوار سال 88 که با خیانت این افراد به وقوع پیوست، هیچگاه به آنها این اجازه را نخواهد داد عرض اندامی کنند و باید بپذیرند همچون یزیدها و ابن زیادها و ابن سعدها به زبالهدان تاریخ پرتاب شدهاند.
عزیزی میگفت: با خودم حساب ڪردم دیدم از هشتادمیلیون ایرانی حداقل 50 میلیون نفر روزانه بیست بار از ڪرونا حرف میزنند یا میشنوند.
فڪر ڪردم اگر هر ڪدام روزی بیست بار گفت و شنود ڪرونایی داشته باشند میشود روزی یڪ میلیارد😔
*با خودم گفتم اگه به جای ڪلمه ڪرونا هر ڪدام نام منجی عالم مولا حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را تلفظ میڪردند چه میشد؟*
حرفش خیلی به دلم نشست دیدم عجب دردی شده این دل مشغولی ڪرونا.
با خودم فڪر ڪردم و گفتم:امام زمان حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف صاحب و مولای ماست.
*خودش فرموده به واسطه من بلا از شما دور میشود.*
*ای ڪاش بجای یڪ میلیارد ڪرونا گفتن، به نیت تعجیل در امرفرج امام زمان صلوات میفرستادیم*
*اصلا بیایید با هم قراری بگذاریم هر جا اسم ڪرونا آمد، برای سلامتی و تعجیل در امر ظهور منجی عالم امام زمان صلوات بفرستیم امام معصوم ما هم بینهایت مهربان است و هم بینهایت ڪریم؛ خیالتان راحت زیر دِین ڪسی نمی ماند*
*در نشر این پیام سهیم وکوشا باشید.*
*🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ
معنای دقیق کلمات عاشورا و تاسوعا چیست ؟
اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشتهاند که ، چون عشر و عاشر از یک ریشهاند
و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است.
پس ، عاشورا یعنی دهم محرم ؛
و بر همین قیاس تاسوعا را نیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند روز نهم ماه محرم گفتهاند .
*اما*
این معنا به دلایل زیر اشتباه است.
*آیا*
واژه عاشورا برای دهم ماههای دیگر نیز به کار میرود ؟
مثلاً ، آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد ؟
یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است ؟
*آیا*
اگر امام حسین(ع)
مثلاً ، در یازدهم محرم شهید میشدند ، آنگاه ، تاسوعا با عاشورا عوض میشد و عاشورا واژه دیگری داشت؟
در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعدهای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود .
اعداد بر خلاف کلمات استثنا پذیر نیستند.
به طور مثال ، در کلام عرب اعداد این گونه شمارش میشوند:
اول – ثانی - ثالث - رابع ...
و یا اولاً – ثانیاً - ثالثاً - رابعاً و ...
چنان چه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعدهپذیر باشند ؛ یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ کرد؛ مثل تاسوعا – عاشورا – ثامونا – سابوعا ....
*اما* میبینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمیکنند ؛
لذا ، نمیتوانیم دلیلی داشته باشیم که ، تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد ، بلکه معنای دیگری دارند.
*عاشورا*
روز معاشرت با امام(ع)
عشر به کسر عین و عشرت ،
به معنای معاشرت و مصاحبت است .
معاشر به ضم میم،
یعنی مصاحب
و عاشر ، اسم فاعل عشر است
که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت است.
خداوند میفرماید:
«وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ»
(نساء/۱۹)
با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید .
عشیر یعنی همدم و رفیق
«وَ لَبِئْسَ الْعَشِیر ُ» (حج/۱۳)
چه بد دوستی انتخاب کردهاند
و چه بد معاشر و رفیقی است .
العاشور از ریشه عشر
به کسی گفته میشود که ،
معاشرت خصلت او باشد .
پس *العاشوراء؛*
جائی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان میشود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه میکنند،
و *عاشورا* مبالغه است
از میل به معاشرت
یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام (ع) به شدت بالا میرود.
*تاسوعا*
روزی برای وسعت ظرفیت.
با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد، عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار میگیرد و معنی *نهم* را از دست میدهد.
*اتسع* به فتح الف یعنی ،
گروههای ۹ نفره شدند.
اما *اتسع* به کسر الف
یعنی، وسعت پیدا کرد(گشاد شد) و فراخ گردید.
*اتساع* ، یعنی گسترده شدن و گشاد شدن وبالا رفتن ظرفیت .
اتساع شرائین یعنی ، رگها گشاد شدند و ظرفیت شان برای عبور خون زیاد باشد.
*التاسوع* یعنی
چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیت اش زیاد باشد ؛
و بالاخره ، *التاسوعا*
یعنی جائی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایجاد کرد؛
و *تاسوعا*
این معنی را پیدا میکند؛
*روزی که ظرفیت بالا میرود و در سینهها فراخی ایجاد میشود و به جای تنگی، وسعت مییابد*
این دو نام از ابداعات *امام سجاد (علیهالسلام) است*
و اگر در بعضی از روایات
از پیامبر اکرم (ص) از عاشورا گفته شده است ،اکثرا جعلیات بنیامیه، برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین (علیه السلام) است.
اما ، در مورد تاسوعا
تقریباً نداریم که قبلاً از
امام سجاد (ع) لغت تاسوعا به کار برده شده باشد و این معنا از *عاشورا و تاسوعا*
خیلی عاشقانه است...
*برگرفته از کتاب «سفری از عاشورا تا اربعین» تألیف عبدالله مستحسن*