eitaa logo
تمدن‌اسلامی|محمدرضا‌باقرزاده
835 دنبال‌کننده
911 عکس
1هزار ویدیو
138 فایل
✅دکترای علوم سیاسی ✅کارشناس ارشد حقوق بین الملل ✅مدرس حوزه و‌دانشگاه ✅عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره به کانال تمدن‌اسلامی بپیوندید👇👇👇 کانال ما در تلگرام https://t.me/bagherzadehfirst کانال ما در ایتا
مشاهده در ایتا
دانلود
عنوان: کمک به فلسطینی های ناصبی 📝شبهه شماره 161 با وجود اینکه فلسطینی ها ناصبی و دشمن اهل بیت ع هستند، چرا ما باید به آنها کمک کنیم؟ 🌸پاسخ 1️⃣ مسأله ناصبی بودن فلسطینی‌ها شایعه‌ای بیش نیست که این شایعه قدمتی دیرینه دارد و به منظور دلسرد نمودن شیعیان به حمایت از مسأله قدس و مظلومان فلسطینی صورت می‌گیرد، به طوری که شهید مطهری نیز بیش از 50 سال قبل در کتاب حماسه حسینی به شایع بودن آن اشاره می‌کند. 2️⃣ناصبی کسی است که دشمنی با اهل بیت ع را واجب می‌شمارد، در حالی که غیر از اقلیتی که نزدیک به وهابی‌ها هستند و اخیرا به تکفیری ها پیوسته اند، اکثر مردم فلسطین، شافعی هستند، یعنی مذهبی که بیشترین قرابت را با شیعه و اهل بیت ع دارند، چنانکه اشعار امام شافعی در محبت اهل بیت ع، حاکی از این علاقمندی است، ضمن اینکه خود امام شافعی نیز متولد غزه فلسطین می‌باشد. 3️⃣ یکی از شواهد دروغ بودن ادعای ناصبی بودن فلسطینی ها، وجود ده‌ها مسجد و مکان مذهبی مزین به نام اهل‌بیت ع در این کشور می‌باشد که اخبار هدف قرار گرفتن برخی از آنها در جریان تهاجم اسرائیل، در رسانه ها منتشر شده است، همچنین در مواضع رهبران جهادی فلسطین، به ویژه شهید فتحی شقاقی بارها شاهد اظهار ارادت به اهل بیت ع بوده ایم. 4️⃣ بر فرض هم اگر فلسطینیان ناصبی باشند، باز هم کمک به آنها ایرادی ندارد، زیرا: 🔸 الف) از آنجایی که آنها انسان هایی هستند که مورد ستم واقع شده اند، انسانیّت حکم می کند تا از انسان مظلوم دفاع کنیم. 🔸ب) در چنین شرایطی جزء دسته ای قلمداد می شوند که اصطلاحا «مولفه قلوبهم» نامیده می شوند، یعنی دسته ای از غیر شیعیان که در صورت کمک به آنها، قلبشان به سمت حقیقت متمایل می شود، لذا کمک کردن از باب تالیف قلوب اشکالی ندارد. 5️⃣ بر اساس مبانی دینی، امت اسلامی جامعه واحدی محسوب می‌شود و مرزهای جغرافیایی نمی‌تواند حقوق و تکالیف آنها را نسبت به یکدیگر ساقط نماید، تا جایی که طبق روایات کسی که به امور مسلمانان، بلکه انسان‌ها اهتمام نورزد و به درخواست کمکشان پاسخ ندهد، از جرگه مسلمانی خارج می‌شود، لذا کمک به مردم مظلوم فلسطین، کمک به بخشی از امت اسلامی محسوب می‌شود که شرعا جزء واجبات و از زمره اهتمام به امور مسلمانان می‌باشد. ✅ نتیجه: شایعه ناصبی بودن فلسطینی ها، دروغی بیش نیست که به منظور ایجاد تفرقه در جهان اسلام و دلسرد نمودن شیعیان از کمک به مظلومان فلسطین صورت می‌گیرد، در حالی که اکثر مردم فلسطین شافعی و محب اهل بیت ع هستند. پاسخ کامل: http://andisheqom.com/fa/telegram/View/951829/ 🆔 @spasokh
«امر به معروف» حال مردم را بد می‌کند!/ صحبت‌های عطریانفر درباره «فوبیای پرستو» - مشرق نیوز https://www.mashreghnews.ir/amp/967574/
سوال: مگر 11 امام معصوم ع، مجموعا چند فرزند داشتند که در هر منطقه ای از ایران، امامزاده ای به نام آنها وجود دارد؟ از جمله در استان قم که بیش از 400 امامزاده وجود دارد. 🌸پاسخ 1️⃣ عنوان «امامزاده» در عرف شیعه تنها به فرزندان بی واسطه ائمه معصوم ع اطلاق نمی شود تا زیاد بودن آنها باعث تعجب گردد. 2️⃣ حضور تعداد زیادی از امامزادگان در ایران دلایل متعددی داشته است از جمله: 🔸الف- برخورد نامناسب حکام وقت با علوی ها، چه در دوران بنی امیه و چه دوران بنی عباس، باعث می شد آنها مجبور به ترک کاشانه خود شده و به نقاط امن پناه ببرند و چون ایران به دلیل دور بودن از مرکز حکومت و نیز داشتن مناطق کوهستانی، نقطه ای امن به شمار می آمد لذا تعداد زیادی از علوی ها به ایران پناهنده شدند. 🔸ب- با مطرح شدن ولایتعهدی امام رضا ع و انتقال آن حضرت به خراسان، تعداد زیادی از علوی ها به ایران آمدند و با مدفون شدن حضرت معصومه س در قم که از گذشته محب اهل بیت ع بودند این روند همچنان ادامه یافت. 🔸ج- تشکیل حکومت علویان طبرستان و نیز برخی حکومت های نزدیک به شیعه، یکی دیگر از دلایل مهاجرت سادات به ویژه به سمت شمال ایران بود. 3️⃣ مردم ایران از همان دوران آغازین اسلام، محبت شدیدی به اهل بیت و منسوبین پیامبر ص داشتند و به همین دلیل، نسبت به ساداتی که به ایران مهاجرت کرده بودند احترام خاصی قائل بودند و به همین دلیل با وجود اینکه برخی از این سادات چندین نسل با پیامبر ص و نیز امام معصوم ع فاصله داشتند، پس از رحلت، برایشان مرقد و بعدها گنبد و بارگاه درست می کردند که در میان ما به امامزاده مشهور شده اند. 4️⃣ در میان شهرهای ایران، شهر قم، از ابتدا پایگاه شیعیان بود و ائمه ع نیز آن را حرم اهل بیت ع دانسته و به اسکان در آنجا توصیه می کردند، به همین دلیل یکی از پناهگاه های اصلی علوی ها در ایران به شمار می آمد، پس از وفات حضرت معصومه س نیز تعداد علوی هایی که به این شهر روی آوردند رو به فزونی نهاد به طوری که طبق برخی نقل ها در سال 371 ق، مردان سادات علوی این شهر به 331 نفر بالغ می شدند و مردم نیز به دلیل محبت به اهل بیت ع، پس از وفات، برایشان گنبد و بارگاه درست می کردند.
💠 حجاب اجباری آری یا خیر؟ سؤال: چرا با وجود اینکه حجاب در دیگر کشورهای مسلمان اختیاری است در جامعه ما از طرف حکومت اجباري است؟ 📝 پاسخ: 1⃣ اصل وجوب حجاب از ضروریات دینی است که آیات و روایات فراوانی دلالت بر آن دارند، از جمله آیه 59 سوره احزاب و نیز آیات 30 و 31 نور که به پوشش گردن و سینه و نیز مخفی کردن زینت از نامحرم (به غیر از زینت هایی که خود به خود آشکار است) دستور می دهد. حضرت زهرا (س) نیز هنگام بيرون رفتن از منزل، از پوشش خاصي مثل چادر و روپوش استفاده مي‌کردند. با عنايت به این آيات، روايات و سیره زنان متدین در تاریخ اسلام، فقها حکم به وجوب پوشیده بودن تمام بدن زن در مقابل نامحرم و گناه بودن بی حجابی نموده و فقط دست‌ها تا مچ و گردي صورت را استثناء کرده‌اند. 2⃣ در تمامی سیستم‌های حکومتی، دولت می‌تواند نسبت به رفتارهایی که به خودی خود امور شخصی محسوب می‌شوند، ولی در یک بازه زمانی و شرایط خاص، آثار اجتماعی مهمی دارند، قوانینی وضع کند که دامنه اختیارات فردی را به سود منافع اجتماعی، تنگ‌تر کند، نظیر خرید و فروش و مصرف مواد مخدر که ابتدائا جزء امور فردی هستند اما به دلیل عواقب اجتماعی که دارد، در اکثر کشورهای دنیا ممنوع شده و جرم تلقی می‌شود. بی حجابی نیز اگر چه در ظاهر يک امر شخصي به نظر می رسد ولي به دلیل تبعات و مفاسد اجتماعی ناشی از آن، برای مردان، زنان و خانواده ها و نیز با توجه به وقوع آن در بستر جامعه و حریم عمومی در واقع از امور اجتماعي بوده و از این رو دولت اسلامی حق دارد با جعل قوانيني الزامی، از آن جلوگيري کند. 3⃣بی اعتنایی کشورهای اسلامی به این واجب الهی، نمی تواند توجیه‌کنندۀ بی‌حجابی باشد، همچنانکه در این کشورها شاهد آزادی بسیاری از ناهنجاری ها و مفاسد، فحشا، شرب خمر و دیگر گناهان هستیم که اگر بخواهیم عمل آن‌ها را ملاک قرار دهیم باید درها را به سوی این آسیب‌ها و زشتی های اجتماعی نیز باز کنیم. مرکزمطالعات و پاسخگویی به شبهات👈 🆔 @spasokh
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥وعده رهبرانقلاب، که امروز به وقوع پیوست: 🔹ان‌شاءالله عناصر مؤمن در جمهوری [اسلامی] این کار انگلیس خبیث را بی‌جواب نمیگذارند، در فرصت خود و جای خود پاسخ خواهند داد. ۹۸/۴/۲۵ - کانال #فارس_پلاس: t.me/joinchat/AAAAAD-0eOhwnRi51xzBzA
تمدن‌اسلامی|محمدرضا‌باقرزاده
آذری جهرمی در مصاحبه ای از توییتر به عنوان بستر امنیت ساز نام برده و گفته است در تلاش است که همه مردم از آن استفاده کنند، اشاره به چند نکته در این خصوص خالی از لطف نیست: میکروبلاگ توییتر یکی از اصلی ترین بستر های فتنه۸۸ بود، در آن سال اندیشکده بروکینگز به اوباما برای ایجاد جنبش های اجتماعی برانداز در ایران " استراتژی توییتری اوباما" را پیشنهاد کرد. همچنین انتشار کتاب خاطرات هیلاری کلینتون وزیر امورخارجه وقت امریکا در سال 2015 پرده از حقایق دیگری در خصوص نقش توییتر در آن فتنه آمریکایی-صهیونیستی بر می‌دارد. وی در آن کتاب (انتخابات های سخت) به وضوح به بهره گیری از دیپلماسی دیجیتال اشاره میکند و می گوید "ما به توییتر گفتم تعمیراتش را به تعویق بیندازد تا مردم بتوانند ارتباطشان را با خارج از ایران حفظ کنند" و برای این امر یکی از مسئولان امور خارجه را به نام کوهن از امریکا به بغداد اعزام میکند تا با جک دورسی مدیر توییتر برای متوقف کردن تعمیرات این میکروبلاگ مذاکره کند. رهبر فرزانه انقلاب نیز در چند سخنرانی پس از فتنه۸۸ به جلوگیری از تعطیل کردن توییتر بمنظور تعمیرات دقیقا در زمان اوج روزهای فتنه توسط آمریکایی ها اشاره کرده اند. حال با این توصیفات و نقش توییتر در ایجاد جنبش های اجتماعی تا حدی که در دیگر کشورها نیز برای مقابله با این حرکات خطرناک به سمت ایجاد قوانین برای جلوگیری از ایجاد اخبار جعلی در این میکروبلاگ بصورت حاکمیتی رفته اند، این سوال مطرح می شود چرا جریان اعتدال-اصلاحات دنبال رفع فیلتر این ماشین جنگی آمریکایی - صهیونیستی در داخل کشور هستند؟ حتی موضوع آنجا حساس تر میشود که در چند روز گذشته تصاویری از کمپ منافقین که در فضای مجازی فعالیت می‌کردند منتشر شده است و آیا با این سطح بهره گیری این جلادان از توییتر، تلگرام و اینستاگرام آیا صلاح است ما مردم را به زمینی هدایت کنیم که تولید محتوایش یک طرفه و کاملا ناجوانمردانه در اختیار دشمنانشان است؟ بسته شدن صفحات انقلابی ها در اینستاگرام و توییتر و همزمان ضریب دادن و مهندسی اطلاعات به نفع جریان ضد انقلاب، منافقین و جریان انحرافی توسط صاحبان این شبکه ها نباید ما را در خصوص این نوع موضع گیری ها حساس کند؟ و نکته آخر، رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای حفظه الله در بیانیه گام دوم انقلاب دستور شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن را داده اند، آیا باز گذاشتن این فضای مجازی رها شده، بی ضابطه و بی در و دروازه کمک به این حصر تبلیغاتی است یا شکستن آن؟