eitaa logo
پنجره🇮🇷
113 دنبال‌کننده
673 عکس
318 ویدیو
24 فایل
موضوعات متنوع دینی محمد گلایری مدرس حوزه علمیه @MohammadGelayeri46 ۰۹۱۱۳۱۲۵۵۴۲ 📢نقل مطالب کانال بدون ذکر منبع مجاز است
مشاهده در ایتا
دانلود
برگ عیشی به گور خويش فرست علی عليه‌السلام: ۱مرد وقتی می میرد مردم می گویند :چه بجا گذاشت ؟ و فرشتگان می گویند : پدرانتان برای خدا چه پیش فرستاند؟ ۲برخی از اموال را پیش بفرستید که برای خودتان خواهد بود همه را برای ورثه به جا نگذارید که به ضرر شما خواهد بود إنّ‌ المرء إذا هلك قال النّاس: ما ترك‌؟ و قالت الملائكة: ما قدّم‌ للّه آباؤكم ؟ فقدّموا بعضا يكن لكم، و لا تخلّفوا كلاّ فيكون عليكم نهج البلاغه ابن میثم خ ۱۹۳ نکات ۱به جا گذاشتن کل از این جهت به ضرر متوفی است که پرداخت نکردن زکات و خمس و نفقه های واجب معصیت است و عقاب دارد ۲پیش فرستادن بعض به معنای لین است که انسانی که برای آخرت تلاش می کند از دنيا محروم نیست ۳ انسان موجودي دو جهانی است پس نباید هیچیک فرا موش شود ولی غالب مردم آخرت را فراموش می کنند و چشم آنها فقط به ما ترک استhttps://eitaa.com/MohammadGelayeri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از جرعه ناب
لَقَدْ جَاءَکُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُم بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَّحِیمٌ (توبه۱۲۸) ۱-من انفسکم یعنی از شماست پس خوب شمارا می شناسد و به خصوصیات و گرفتاری شما آگاه است ۲-مشکلات و گرفتاری شما اورا به رنج می افکند پس نسبت به شما بی تفاوت نیست و دلسوزانه زندگی تان را رصد می کند تا به رنج ها و مشکلات شمارا رفع یا کم کند ۳-نسبت به مومنین رئوف و رحیم است و این واژه (رحیم) را خداوند فقط به خودش و رسول اکرم صلی الله علیه واله و سلم نسبت داد کلمه (رحیم )صفت مشبهه است که دلالت بر استمرار داردیعنی لطف و رحمت نبی مکرم اسلام صلی الله علیه وآله وسلم دائمی است همانطور که لطف و رحمت الهی بربندگان همیشگی است @jorenab
مصيبت بزرگ نقل است چون اصحاب از دفن آن حضرت فارغ شدند، از كنار قبر، به در خانه فاطمه عليها السلام آمدند و تسليت و تعزيت گفتند. فاطمه فرمود: رسول خداى را به خاك سپرديد؟ عرض كردند: چنين كرديم. فرمود: شما را چگونه دل داد كه بر روى آن جسد پاك خاك ريختيد، نه او نبيّ‌ الرحمة و مصداق: «لَولاك لَما خَلَقتُ‌ الأفلاك» بود؟ گفتند: يا بنت رسول الله! ما نيز مصيبت زده و غمناكيم؛ ليكن از حكم خداى بزرگ گريزى نيست. پس فاطمه سخت بگريست و به زيارت قبر پدر شتافت و مشتى از خاك قبر بر گرفت و بر ديدگان گذاشت و بسيار بناليد و بزاريد و گفت: ماذا عَلى مَن شَمَّ‌ تُربَةَ‌ أحمَدَ أن لا يَشُمَّ‌ مُدَى الزَّمانِ‌ غَوالِيا صُبَّت عَلَيَّ‌ مَصائِبُ‌ لَو أنَّها صُبَّت عَلَى الأيّامِ‌ صِرنَ‌ لَيالِيا ( چه می شود بر کسی که خاک احمد را بوئید از  بوی خوش  در طول عمر خود بهره نگیرد مصیبتهائی بر من وارد شد که اگر بر روزها وارد می شود شب می شدند ) قمی فیض العلام فی عمل الشهور و وقایع الایام، صفحه 297 https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از خط رهــــبر
6.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴نماهنگ | راه دشوار، عزم راسخ 🔹رهبر انقلاب: یک روایتی از پیغمبر هست که فرمود: «شیّبتنی سورة هود»؛ یعنی سوره‌ی «هود» من را پیر کرد؛ از بس بار این سوره سنگین بود. کجای سوره‌ی هود؟ نقل شده است که مراد، همین آیه‌ی «فاستقم کما امرت» است. چرا پیغمبر را پیر کند؟ چون در این آیه میفرماید: همچنانی که به تو دستور دادیم، در این راه ایستادگی کن، استقامت کن و صبر نشان بده. خود این ایستادگی کار دشواری است. ۱۳۸۵/۰۱/۰۶ کانال خط رهـبر عضوشوید🇮🇷 @baitrahbar
شهادت محدث قمی در شهادت امام مجتبی علیه السلام سه قول نقل می کند ۱مختار او ۷ ۴۹ هجری است ۲گفته شد که ۲۸ است ۳و گفته شد آخر صفر توفي الحسن بن علي(عليه السلام)بالسّم،يوم الخميس السابع من صفر سنة تسع و اربعين،و كان ابن سبع و اربعين،و قيل في الثامن و العشرين منه،و قيل في آخر صفر،و دفن بالبقيع من المدينة. قمی ،الأنوار البهیة في تواریخ الحجج الإلهیة، صفحه 77 ۲۸ مختار شيخین است یعنی شيخ مفيد و شيخ طوسی قمی ، فیض الایام ص ۲۹۸ https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از پنجره🇮🇷
راز موفقیت : من با درس و بحث و تدریس خو گرفته بودم و به قولی با نام درس و بحث می خوابیدم و بیدار می شدم اکنون هم معتقدم مهم ترین عامل موفقیت من در اداره ی حوزه علمیه داشتن تدریس خوب و اساتید خوب و مجرب و با تقوی است . خاطرت حجت الاسلام ، ص 128 https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
💠 روز 💠 💎 ۴ نکته کلیدی از پیامبر خدا (ص) 🔻رسول خدا صلي‌الله‌عليه‌و‌آله‌وسلم: مَنِ اشْتاقَ اِلَى الجَنَّةِ سارَعَ اِلَى الْخَيراتِ، وَ مَنْ خافَ النّارَ تَرَكَ الشَّهَـواتِ، وَ مَنْ تَرَقَّبَ الْمَوتَ اَعْرَضَ عَنِ اللَّذّاتِ، وَ مَنْ زَهِدَ فىِ الدُّنيا هانَتْ عَلَيهِ المُصيباتُ. ◻️ هركس مشتاق بهشت باشد، براى انجام كارهاى نيك می‌شتابد، ◻️ هركس از آتش دوزخ بيمناك باشد، شهوت‌ها را رها می‌كند، ◻️ هركس چشم به راه مـرگ باشـد، از لذّتهـا اعراض (رویگردانی) مى كند و ◻️ هركس در دنيا پارسايى پيشه كند، مصيبتها براى او آسان می‌گردد. 📚 مكارم الاخلاق، ص ۴۴۷ ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈• @HawzahNews
پناه امت حضرت امير المؤمنين عليه السلام در زمین دو امان بود : یکی صلی الله علیه و آله و دیگری استغفار یکی از آنها رفت یعنی صلی الله علیه وآله و دیگری یعنی استغفار باقی است و به آن تمسک بجوئید قرآن کریم فرمود خداوند آنها را عذاب نمی کند در حالی تو در بین‌شان هستی و خداوند عذابشان نمی کند در حالی که استغفار می کنند و حكى عنه أبو جعفر محمد بن علىّ‌ الباقر عليهما السلام أنّه قال: كان فى الأرض أمانان من عذاب اللّه و قد رفع أحدهما فدونكم الآخر فتمسّكوا به: أمّا الأمان الّذى رفع فهو رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلّم و أمّا الأمان الباقى فالاستغفار: قال اللّه تعالى: «وَ ما كانَ‌ اللّهُ‌ لِيُعَذِّبَهُمْ‌ وَ أَنْتَ‌ فِيهِمْ‌ وَ ما كانَ‌ اللّهُ‌ مُعَذِّبَهُمْ‌ وَ هُمْ‌ يَسْتَغْفِرُونَ‌» نهج البلاغه ابن میثم حکمت ۸۰ https://eitaa.com/MohammadGelayeri
حضرت زهرا سلام الله علیها در مرثيه پدر گفته: ۱إذَا اشتَدَّ شَوقي زُرتُ‌ قَبرَكَ‌ باكياً *أنُوحُ‌ وَأشكُو لا أراكَ‌ مُجاوِبي ۲فيا ساكنَ‌ الصَّحراء عَلَّمتَني البُكاء *وذِكرُكَ‌ أنسانِي جَمِيعَ‌ المَصائبِ‌ ۳فإن كُنتَ‌ عَنّي فِي التُّرابِ‌ مُغِيباً فَما كُنتَ‌ عَن قَلبِ‌ الحَزينِ‌ بِغائبِ‌ قمی ، فیض العلام ص ۲۹۷ و ۲۹۸ ۱آنگاه که اشتیاقم فزونی گیرد قبرت را گريان زیارت می کنم ، ناله می زنم و شکوه می کنم اما نمی بینم جوابم را بدهی ۲ای ساکن صحرا گريه را به من آموختی و یاد تو همه ی مصیبت‌های دیگر را از یادم برد ۳اگر در خاک و پنهان از دیده ام شدی از دل اندوهگین من پنهان نیستی https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از قدحی از دین
🏴🏴🏴🏴🏴🏴 به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (ص) ۲۸ماه صفر، سالروز رحلت برترين آفريده خدا محمد مصطفي (ص) است. وجود مقدسي كه خداوند متعال تمام جهان را به يمن او و عترت پاكش آفريد. پيامبري كه خداوند حكيم بارها در قرآن كريم او را ستوده است. ✅ سخن در فضايل و مناقب آن حضرت بسيار است، اما آنچه در اين مقام بايد گفت عظمت مصيبت خاتم الانبياء (ص) است؛ تا آنجا كه امام باقر (ع) در روايتي چنين مي فرمايد: «مَنْ أُصِيبَ بِمُصِيبَةٍ فَلْيَذْكُرْ مُصَابَهُ بِالنَّبِيِّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فَإِنَّهُ مِنْ أَعْظَمِ اَلْمَصَائِبِ» هر كس به مصيبتي گرفتار شد، پس بايد مصيبت خود را نسبت به پيامبر (ص) بياد آورد پس همانا كه مصيبت پيامبر از بزرگترين مصيبتهاست. (1) ✅ روايات متعددي از آخرين روزهاي حيات شريف رسول خدا (ص) و نيز آخرين لحظات آن حضرت نقل شده است از جمله: صحيح بخاري معتبرترين كتاب اهل سنت چنين نقل مي كند: «زماني كه حال تب بر پيامبر شديد شد؛ فرمود: كاغذي بياوريد تا برايتان نوشته اي بنويسم كه پس از آن گمراه نشويد. عمر گفت: تب بر پيامبر خدا غالب شده است وكتاب خدا نزد ماست و براي ما كافي است. پس اصحاب حاضر در جلسه با هم اختلاف پيدا كردند و بگو مگو زياد شد. پيامبر فرمودند: از نزد من برخيزيد و شايسته نيست در نزد من تنازع كنيد. پس ابن عباس خارج شد در حالي كه مي گفت: مصيبت! و تمام مصيبت! زماني بود كه بين رسول خدا و نوشته او مانع شدند.»(2) ------------------------------ (1) كافي ج۳ ص۲۲۰. (2) صحيح بخاري ج۱، ص۳۶ به ما بپیوندید 👇👇👇👇👇 لینک ما در ایتا: 🆔http://eitaa.com/yaghoubali_asadi
انگیزه مأمون از ولیعهدی عليه السلام تا آن روز (زمان مامون) سياست خلافت بنى عباس نسبت به سادات علوى، سياست خشونت‌آميز و خونينى بوده پيوسته رو به سختى مى‌رفت و هر چند گاهى يكى از علويين قيام كرده جنگ خونين و آشوبى بر پا مى‌شد و اين خود براى دستگاه خلافت گرفتارى سختى بود. و ائمه و پيشوايان شيعه از اهل‌بيت اگرچه با نهضت و قيام‌كنندگان همكارى نمى‌كردند و مداخله‌اى نداشتند ولى شيعه كه آن روز جمعيت قابل توجهى بودند پيوسته ائمه اهل‌بيت را پيشوايان دينى مفترض الطاعه و خلفاى واقعى پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله مى‌دانستند و دستگاه خلافت را كه قيافه دربار كسرى و قيصر داشت، و به دست يك مشت مردم بى‌بندوبار اداره مى‌شد، دستگاهى ناپاك و دور از ساحت قدس پيشوايان خود مى‌ديدند و دوام و پيشرفت اين وضع براى دستگاه خلافت خطرناك بود و آن را به شدت تهديد مى‌كرد. مأمون به فكر افتاد كه به اين گرفتارى‌ها كه سياست كهنه و هفتاد ساله پيشينيان وى نتوانست چاره كند، با سياست تازه ديگرى خاتمه بخشد و آن اين بود كه امام هشتم را ولايت عهد بدهد و از اين راه هر گرفتارى را رفع كند، زيرا سادات علوى پس ازآنكه دست خودشان به خلافت بند شد ديگر به ضرر دستگاه قيام نمى‌كردند و شيعه نيز پس ازآنكه آلودگى امام خود را به خلافتى كه پيوسته آن را و كارگردانان آن را پليد و ناپاك مى‌شمردند، مشاهده كردند، ديگر آن اعتقاد معنوى و ارادت باطنى را كه درحق امامان اهل‌بيت داشتند، از دست مى‌دهند و تشكل مذهبيشان سقوط‍‌ كرده ديگر خطرى از اين راه متوجه دستگاه خلافت نخواهد گرديد. بديهى است كه پس از حصول مقصود، از بين بردن امام براى مأمون اشكالى نداشت. مأمون براى تحقق دادن به اين تصميم، امام را از مدينه به مرو احضار كرد و پس از حضور، اول خلافت و پس از آن ولايت عهد خود را به امام پيشنهاد نمود و آن حضرت اعتذار جسته نپذيرفت ولى بالاخره به هر ترتيب بود قبولانيد و امام نيز به اين شرط‍‌ كه در كارهاى حكومتى و عزل و نصب عمال دولت مداخله نكند ولايت عهد را پذيرفت. اين واقعه در سال دويست هجرى اتفاق افتاد ولى چيزى نگذشت كه مأمون از پيشرفت سريع شيعه و بيشتر شدن ارادت ايشان نسبت به ساحت امام و اقبال عجيب عامه مردم و حتى سپاهيان و اولياى امور دولتى، به اشتباه خود پى‌برد و به صدد چاره‌جويى آمده آن حضرت را مسموم و شهيد ساخت. علامه طباطبائی ، شیعه در اسلام صص۱۸۷ و ۱۸۷ https://eitaa.com/MohammadGelayeri