eitaa logo
دکتر محمدرضا کرامتی
496 دنبال‌کننده
887 عکس
959 ویدیو
38 فایل
دکتر رشته علوم قرآن و حدیث از دانشگاه فردوسی مشهد نکات تفسیری نقد ترجمه‌های قرآن، آثار متفکران و... مفردات قرآن معرفی کتاب فرق کلمات طرح سؤال عقاید امامیه اخلاق احکام و... @mohammadrezakaramatitafsirdoost
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو یمن دارندبا موتورسیکلت موشک جابجامی‌کنند.😂 بعد آمریکا و اسراییل میخوان با اینا بجنگن؟ اینارو ناامید و تسلیم کنن؟
6.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ♨️ خروش مردم يمن برای حمايت از مقاومت فلسطين و لبنان و ادامه راه شهيد يحيى سنوار 📌 بزرگترین کانال خبری تحلیلی در ایتا @fori_sarasari
نگاه خسته و پُرغرورِ مردی در آستانهٔ پیرسالی... دستی تکیده و لهیده از زخمِ بیداد... یارانی که یکایک در کنارت بر خاک افتاده‌اند... دشمنانی که جُز بوی خون، چیزی مَستیِ شومشان را فرو نمی‌نشانَد... فریادهای کریهی که جهانِ بدونِ تو را امن‌تر ترسیم می‌کنند... هم‌زبانان و هم‌نژادانی که سال‌هاست تو را و مردمت را در هجومِ کفتارها و کرکس‌ها تنها گذاشته‌اند... چشمانِ معصوم و مغمومی که چشم‌انتظارِ حماسه‌های تو هستند... نسل‌هایی که هنوز نیامده‌اند، امّا از تو خواهند آموخت... سرودهایی که نامِ تو را بلندآوازه خواهند کرد... دل‌هایی که سرفرازیت را می‌ستایند... این‌ها همه وصف توست، ای فرمانده مجاهدِ کبیر: یحیی إبراهیم حسن السِنوار دیروز، اسطوره‌ای ابدی، زاده شد؛ از امروز نامِ تمام فرزندانِ فلسطین، یحیی‌ست... ✍ غلامرضا باطنی 📚✒️ eitaa.com/bateni_iran_ma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌👌یوسف یاسین، آمریکایی عرب‌تبار در یک حرکت خلاقانه با الگوگیری از اذان اعتراض خود را نسبت به سکوت اعراب اینگونه سرود: شهادت می‌دهم علما امت اسلامی همه ساکتند‌‌ و...... شهادت می‌دهم یارانِ علی علیه‌السلام وفادارانِ مخلص هستند و.... √ @Roshangari_ir | روشنگری
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم عجل لولیک الفرج بلي إن تصبروا و تتّقوا و يأتوكم من فورهم هذا يمددكم ربّكم بخمسة آلاف من الملائكة مسوّمين (125) نصرت، كفايت و امداد الهي، به نصرت و صبر و تقواي مؤمنان مشروط است. خداوند سبحان به مؤمنان وعده داده كه اگر اهل صبر و تقوا باشند، آنان را با فرشتگان نشان دار ياري خواهد كرد[1] ، هرچند كافران با شتاب و جوش و خروش هجوم آورند. تطبيق اين آيه (وعده مشروط) بر جنگ احد نيز بدون محذور است؛ هرچند امداد غيبي و نزول ملائكه در جنگ بدر حاصل شد نه اُحُد. تسنيم ج 15 ص 495 https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
حکمت 32 - جایگاه نیت در عمل وَ قَالَ عليه‌السلام فَاعِلُ اَلْخَيْرِ خَيْرٌ مِنْهُ وَ فَاعِلُ اَلشَّرِّ شَرٌّ مِنْهُ و درود خدا بر او، فرمود: نيكوكار، از كار نيك بهتر و بدكار از كار بد بدتر است. https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
(3) سوم. عقل در شكوفايي دفائن خود وامدار نقل است: «ويثيروا لهم دفائن العقول» [5] ، چه اينكه تعامل عقل و نقل در اين است كه بسياري از دفائن نقل به بركت عقل اثاره مي شود؛ يعني خداي سبحان گنجينه هاي فراواني را كه در درون جان انسان نهادينه فرمود، به وسيله رهبران الهي در طي متون مقدّس ديني شكوفا مي كند، چه اينكه دفينه هاي بي شماري را در باطن آيات و روايات مستور داشت كه به وسيله عقول برهاني استنباط مي گردد، بنابراين اصل اثاره كردن دفينه ها تعاملي است كه خداوند دو بال عقل و نقل =========== [5]ـ نهج البلاغه، خطبه 1. را در آن فضاي باز و آزاد، به پرواز در مي آورد. يكي از آن موارد جريان دعاست، زيرا با طرح جريان نيايش كه در چهره تابلوي متون نقلي مي تابد، عقل حكيمان به جست وجو پرداخت كه آيا دعا با نظام علّي و معلولي جهان هستي كه مورد پذيرش عقل و نقل است، مخالف است يا نه. حكمت الهي عهده دار اصل طرح و حلّ نهايي آن شده است و ثابت نمود كه: 1. نظام علّي و معلولي حقّ است. 2. دعا و نيايش حقّ است. 3. هماهنگي دعا با نظام علت و معلول قابل توجيه است. 4. نه كسي كه معتقد به نظام علّي و معلولي است، مجاز است كه از فيض دعا محروم شود و نه مؤمن به دعا و نيايش، مجاز است نظام علّت و معلول را باور نكند.... نموداري از گسترش فلسفه الهي در پرتو مبادي ديني را مي توان در نوشتار ابن سيناِ يافت. وي در اين باره چنين مي نويسد: «سبب اجابت دعا، موافات و هماهنگي دعا با ساير اسباب تحقّق چيزي است كه خواسته داعي است؛ يعني وقتي نيايش داعي با ساير اجزاي علل موافق باشد، آن چيز يافت مي شود و اگر با آنها هماهنگ نباشد، آن چيز يافت نمي شود، زيرا در تحقّق معلول لازم است تمام اجزاي علّت تام حاصل شود، به طوري كه موادّ لازم از يك سو و كيفيت تركيب آنها از سوي ديگر، همراه با پيدايش همه شرايط و رفع همه موانع باشد و چون دعا يكي از اجزاي علل است، نه بدون آن مقصود حاصل مي شود و نه به صرف آن بدون تحقّق ساير اجزاي علل، همانند تأثير بعضي از اجزاي داروي تركيبي كه سهم تعيين كننده اي در درمان بيماري دارد كه اگر همه مواد لازم پديد نيايد و تركيب علمي و فنّي آن صورت نپذيرد، اثر درمان حاصل نخواهد شد؛ يعني بدون آن جزء معين علاج حاصل نمي شود، چه اينكه به صرف وجود آن جزء، بدون تحقّق ساير اجزا درمان پديد نمي آيد. همان طور كه تأثير جزء مهمّ داروي تركيبي برابر نظام علّي و معلولي است و طبق نظم تكويني مسبّب الاسباب صورت مي پذيرد، تأثير دعا و سهم تعيين كننده آن(در مجموعِ اموري كه مورد آزمون گردد) نيز از اين قبيل است. البته گاهي ارتباط دعا با خواسته اي كه انجام مي شود، از سنخ علّت و معلول نيست، بلكه از قبيل معلولهاي علّت واحداند كه معيّت معلولي دارند و هر دو از يك علت حاصل مي شوند. پس دعا لازم و توقع اجابت نيز مناسب خواهد بود و اگر گاهي اجابت نشد، معلوم مي شود هماهنگي تامّ بين اجزاي علل حاصل نشد و موافات نيز با در نظر گرفتن مصلحتِ مجموع نظام هستي است، نه خصوص مصلحت دعا كننده، هرچند مفسده ديگران را به همراه داشته باشد، همان طور كه روح در بدن مؤثر بوده و بدن از نفس متأثر، نفس تزكيه شده هنگام دعا، مشمول فيض ويژه مي شود كه مي تواند با آن در عنصري از عناصر طبيعت، يا در بدني از ابدان انساني، بلكه در نفسي از نفوس جامعه بشري اثر بگذارد. چنين تأثيري براي دعا، نه با هندسه علّي و معلولي ناهماهنگ است و نه مستلزم تأثير موجود داني در موجود عالي است، و نه موجب انفعال مبدأ اعلي از دعاست، زيرا علم ازلي هماره متبوع است نه تابع و اراده سرمدی همواره فعّال است نه منفعل، و اشياي منطقه اسكان هميشه تابع اند نه متبوع، و نفوس بندگان همانند ديگر موجودهاي امكاني منفصل اند نه فعّال، هرچند نسبت به حوزه اختيارات خود فعّال اند نه منفصل، و مختارند نه مجبور و نه مفوض».[1] حكيمان متأخّر نيز با عنايت به نوشته هاي حكماي متقدّم؛ نظير ابن سينإِ، به تأثير دعا و ورود آن در قلمرو نظام علّي و معلولي از يك سو، و منطقه قضا و قدر از سوي ديگر پرداخته و چنين مرقوم داشتند: «...دعا و طلب از جمله اسباب پيدايش و وجوداند. شكّي كه در اين باره مطرح مي شود كه اگر چيزي كه مورد دعا و خواستن است، قلم قضا بر آن جاري نشده باشد كه دعا سودي ندارد و اگر مورد مزبور متعلّق جريان قلم قضاي الهي باشد، تكلّف دعا براي چيست، قابل دفع است، زيرا طلب نيز از قضا و دعا از قدر است و اين دو از شرايط تحقّق مطلوب اند؛ ادامه دارد 👇 https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
يعني قضا و قدر الهي چنين تنظيم شده است كه فلان مطلوب توسّط دعا و طلب حاصل شود».[2] =========== [1]ـ تعليقات ابن سينا، ص 51 و 155 و 180 و 181 (با تحرير و تلخيص). [2]ـ قبسات، ص 444 ـ 445 و 449 ـ 450 (با تحرير و تلخيص). جوادی آملی، سروش هدايت، 35/3 تا 38 https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
7.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥🔴 بدون تعارف با پزشکی که برای خدمت به مجروحان زیر بمباران اسرائیل رفت 🎴به کانال بپیوندید 👇 @bisto20_irib @bisto20_irib @bisto20_irib @bisto20_irib
شکوه به معنای حقیقی کلمه هیچ مرگی از شهادت زیباتر نیست مخصوصا شهادتی که قبلش بدنت اینقدر جراحت بردارد که وقتی مچ دستت قطع شد، سیم به آرنجت ببندی تا شدت خونریزی را کم کنی و انگشت اشاره دست چپت هم قطع شده باشد اما با همان دست مجروح، سنگ و چوب و آهن به طرف کوادکوپتر دشمن پرتاب کنی تا لحظه آخر، پوشش روی صورتت را برنداری تا شناسایی نشوی و دشمن طمع نکند که تو را به هر قیمتی که هست، زنده دستگیر کند هر چه از شرح روضه لحظات آخر یحیی بنویسم، از شکوهش کم می‌شود قلم ما کجا و شرح عاشقانگی این مردان کجا؟ https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
گفتن سنوار توی تونل‌ها پنهان شده و نفوذیه، ولی تو خط مقدم مثل یه سرباز شهید شد گفتن سید حسن فرار کرده ایران ، ولی وسط لبنان شهید شد گفتن هنیه بچه‌هاش رو فرستاده قطر ، ولی همه بچه و نوه‌هاش وسط غزه شهید شدن قهرمان‌های واقعی این جهان رو قبل از ترور فیزیکی، ترور شخصیتی کردن... https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402