eitaa logo
دکتر محمدرضا کرامتی
526 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.7هزار ویدیو
55 فایل
دکتر رشته علوم قرآن و حدیث از دانشگاه فردوسی مشهد «نشر مطالب کانال، فقط همراه لینک آن رواست» نکات تفسیری نقد ترجمه‌های قرآن، آثار متفکران و... مفردات قرآن معرفی کتاب فرق کلمات طرح سؤال عقاید امامیه اخلاق احکام و... @mohammadrezakaramatitafsirdoost
مشاهده در ایتا
دانلود
✍با آمدن همتی در سال ۹۷: دلار ۹ هزار تومان هنگام تحویل صندلی ریاست: دلار ۲۴ هزار تومان! با آمدن همتی در سال ۱۴۰۳: دلار ۵۸ هزار تومان! و طی حدود ۲ ماه از وزارتش دلار ۷۰ هزار تومان!! با چه کارنامه ای قرار است با طناب این فرد به چاه برویم؟ بس نیست...؟ 📌 بزرگترین کانال خبری تحلیلی در ایتا @fori_sarasari
16.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ♨️ سید هاشم الحیدری: متاسفانه برخی از علما و منبری‌ها در جمهوری اسلامی از ولایت فقیه صحبت نمی‌کنند/ دولت جمهوری اسلامی ناموس و شرف سیدحسن نصرالله بود دبیرکل جنبش العهد عراق در بزرگداشت چهلمین روز شهادت شهیدان سید حسن نصرالله و سردار نیلفروشان: 🔹سید حسن نصرالله در سال 1397 در بیروت سخنرانی کردند و یک ساعت و نیم درباره پیشرفت 40 ساله جمهوری اسلامی ایران را صحبت کردند 🔹سیدحسن نصرالله چند بار در این سخنرانی اعلام کردند که این پیشرفت‌ها در سایه ولایت فقیه اتفاق افتاده است 🔹سیدحسن نصرالله در مقابل همه جهانیان از پیشرفت جمهوری اسلامی صحبت کردند. 📌 بزرگترین کانال خبری تحلیلی در ایتا @fori_sarasari
5.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ♨️ سید هاشم الحیدری: سیدحسن نصرالله هر شب عاشورا در مقابل جهان با امام خامنه‌ای بیعت می‌کردند دبیرکل جنبش العهد عراق در بزرگداشت چهلمین روز شهادت شهیدان سید حسن نصرالله و سردار نیلفروشان: 🔹70 تن بمب به خاطر جان سیدحسن نصرالله در لبنان ریخته شد. 📌 بزرگترین کانال خبری تحلیلی در ایتا @fori_sarasari
. ♨️ سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ایران: 🔹به مردم ایران می گویم منتظر پاسخ ایران به جنایات رژیم صهیونیستی باشید. 📌 بزرگترین کانال خبری تحلیلی در ایتا @fori_sarasari
3.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پزشکیان در تبلیغات انتخاباتی گفته بود: حقوق باید متناسب با نرخ تورم افزایش یابد داشته باشد. اما بعد از انتخاب شدن و در مقام عمل علیرغم پیش بینی تورم حدود ۳۰ درصدی در سال ۱۴۰۴، افزایش ۲۰ درصدی حقوق را در بودجه منظور داشته است. کانال خبر فوری سراسری با استناد به بندهای بودجه پیشنهادی دولت در سال ۱۴۰۴ اعلام میکند پیش بینی تورم حدود ۳۰ درصدی در سال ۱۴۰۴ خیالات است و لایحه بودجه پیشنهادی دولت نوید از تورم بسیار بالاتر از این عدد را میدهد. امیدواریم نمایندگان مجلس به وظیفه قانونی خود در قبال مردم عمل کنند. گرچه از این مجلس توقعی نداریم. 📌 بزرگترین کانال خبری تحلیلی در ایتا @fori_sarasari
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم عجل لولیک الفرج يا أيّها الّذين آمنوا إن تطيعوا الّذين كفروا يردّوكم علي أعقابكم فتنقلبوا خاسرين (149) خداي سبحان با هشدارِ دسيسه تبليغي كافران و خطر ارتجاع و ارتداد مؤمنان، آنان را از نيرنگ هاي بيگانگان برحذر مي دارد و نتيجه اطاعت از كافران را بازگشت به جاهليت پيش از اسلام و از دست رفتن سرمايه ها و خسارت مي داند. حوادث جنگ اُحد زمينه هاي سوء استفاده و بازگشت مشركان و كافران و منافقان را پديد آورد و آنان با توطئه و دسيسه و نيرنگ در صدد ايجاد اختلاف و تفرقه و نزاع بودند، از اين رو خداوند سبحان پس از امر به طاعت و اقتدا به ربّيّون امّت هاي پيشين در آيات گذشته، كه سبب پيروزي و پاداش و محبت الهي است، اكنون در اين آيه با هشدار و يادآوري خطر ارتداد و ارتجاع، مؤمنان را از اطاعت كافران و عقب گرد و بازگشت به كفر كه نتيجه آن از دست دادن سرمايه هاي ايماني و انساني و خزي دنيا و آخرت است بر حذر مي دارد. رجوع از اسلام ناب، خواه به الحاد و شرك يا يهوديت و نصرانيت و مانند آن ارتجاع به عقب و مايه خسارت دنيا و آخرت است و بارزترين خطر و خسارت دنيا پذيرش ذلت و زبوني و امتهان است. تسنيم ج 15 ص 714 https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
کاربرد فی البداية درست است یا فی البداهة؟ از سال‌ها قبل تصور کرامتی این بوده است که در جایی که «فی البداهة» به کار برده می‌شود، درستش این است که «فی البداية» استعمال گردد. الآن هم تصورش دگرگون نشده است. علت این تصور این است که مطلبی را که در کنار «فی البداهة» مطرح می‌کنند با بدایت و آغاز، بیشتر تناسب دارد تا بداهت و بدیهی بودن. هر چند أحياناً ممکن است آن مطلب فی البداية، بدیهی هم باشد اما آن مطلب به جهت بدایت بودن طرح می‌شود نه به جهت بدیهی بودنش. https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
دو قسم بودن ازدواج و دفاع درست شهید علامه مطهری رضوان الله علیه از این بخش از اسلام ناب: یکی از قوانین درخشان اسلام از دیدگاه مذهب جعفری- که مذهب رسمی کشور ماست- این است که ازدواج به دو نحو می‌تواند صورت بگیرد: دائم و موقت. ازدواج موقت و دائم در پاره‌ای از آثار با هم یکی هستند و در قسمتی اختلاف دارند. آنچه در درجه اول این دو را از هم متمایز می‌کند، یکی این است که زن و مرد تصمیم می‌گیرند به طور موقت با هم ازدواج کنند و پس از پایان مدت اگر مایل بودند تمدید کنند تمدید می‌کنند و اگر مایل نبودند از هم جدا می‌شوند. دیگر اینکه از لحاظ شرایط، آزادی بیشتری دارند که به طور دلخواه به هر نحو که بخواهند پیمان می‌بندند. مثلاً در ازدواج دائم خواه ناخواه مرد باید عهده‌دار مخارج روزانه و لباس و مسکن و احتیاجات دیگر زن از قبیل دارو و طبیب بشود، ولی در ازدواج موقت بستگی دارد به قرارداد آزادی که میان طرفین منعقد می‌گردد؛ ممکن است مرد نخواهد یا نتواند متحمل این مخارج بشود یا زن نخواهد از پول مرد استفاده کند. در ازدواج دائم، زن خواه ناخواه باید مرد را به عنوان رئیس خانواده بپذیرد و امر او را در حدود مصالح خانواده اطاعت کند، اما در ازدواج موقت بسته به قراردادی است که میان آنها منعقد می‌گردد. در ازدواج دائم، زن و شوهر خواه ناخواه از یکدیگر ارث می‌برند، اما در ازدواج موقت چنین نیست. پس تفاوت اصلی و جوهری ازدواج موقت با ازدواج دائم در این است که ازدواج موقت از لحاظ حدود و قیود «آزاد» است، یعنی وابسته به اراده و قرارداد طرفین است؛ حتی موقت بودن آن نیز در حقیقت نوعی آزادی به طرفین می‌بخشد و زمان را در اختیار آنها قرار می‌دهد. در ازدواج دائم، هیچ کدام از زوجین بدون جلب رضایت دیگری حق ندارند از بچه‌دار شدن و تولید نسل جلوگیری کنند، ولی در ازدواج موقت جلب رضایت طرف دیگر ضرورت ندارد. در حقیقت، این نیز نوعی آزادی دیگر است که به زوجین داده شده است. اثری که از این ازدواج تولید می‌شود یعنی فرزندی که به وجود می‌آید، با فرزند ناشی از ازدواج دائم هیچ گونه تفاوتی ندارد. مهر، هم در ازدواج دائم لازم است و هم در ازدواج موقت، با این تفاوت که در ازدواج موقت عدم ذکر مهر موجب بطلان عقد است و در ازدواج دائم عقد باطل نیست، مهرالمثل تعیین می‌شود. همان طوری که در عقد دائم، مادر و دختر زوجه بر زوج، و پدر و پسر زوج بر زوجه حرام و محرم می‌گردند، در عقد منقطع نیز چنین است، و همان طوری که خواستگاری کردن زوجه دائم بر دیگران حرام است خواستگاری زوجه موقت نیز بر دیگران حرام است. همان طوری که زنای با زوجه دائم غیر، موجب حرمت ابدی می‌شود زنای با زوجه موقت نیز موجب حرمت ابدی می‌شود. همان طوری که زوجه دائم بعد از طلاق باید مدتی عده نگه دارد زوجه موقت نیز بعد از تمام شدن مدت یا بخشیدن آن باید عده نگه دارد با این تفاوت که عده زن دائم سه نوبت عادت ماهانه است و عده زن غیر دائم دو نوبت یا چهل و پنج روز. در ازدواج دائم جمع میان دو خواهر جایز نیست، در ازدواج موقت نیز روا نیست. این است آن چیزی که به نام ازدواج موقت یا نکاح منقطع در فقه شیعه آمده است و قانون مدنی ما نیز عین آن را بیان کرده است. بدیهی است که ما طرفدار این قانون با این خصوصیات هستیم. و اما اینکه مردم ما به نام این قانون سوء استفاده‌هایی کرده و می‌کنند، ربطی به قانون ندارد. لغو این قانون جلوی آن سوء استفاده‌ها را نمی‌گیرد بلکه شکل آنها را عوض می‌کند بعلاوه صدها مفاسدی که از خود لغو قانون برمی‌خیزد. ما نباید آنجا که انسان‌ها را باید اصلاح و آگاه کنیم، به دلیل عدم عرضه و لیاقت در اصلاح انسان‌ها مرتباً به جان مواد قانونی بیفتیم، انسان‌ها را تبرئه کنیم و قوانین را مسؤول بدانیم. اکنون ببینیم با بودن ازدواج دائم چه ضرورتی هست که قانونی به نام قانون ازدواج موقت بوده باشد. آیا ازدواج موقت- به قول نویسندگان «زن روز»- با حیثیت انسانی زن و با روح اعلامیه حقوق بشر منافات دارد؟ آیا ازدواج موقت اگر هم لازم بوده است، در دوران کهن لازم بوده است اما زندگی و شرایط و اقتضای زمان حاضر با آن موافقت ندارد؟ استاد مطهری، نظام حقوق زن در اسلام، صص 48 و 49 https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
سال‌روز ولادت با سعادت حضرت زینب (زین اب: زینت پدر) سلام الله علیها و روز پرستار را تبریک عرض می‌کنم. به همین مناسبت سخنی از استاد شهید تقدیم می‌گردد: سخن زینب علیهَا السَّلام [عَ لَیْ هَسْ سَ لام] خطاب به یزید آیه دیگری در قرآن هست که همان آیه را وجود مقدس زینب کبری در مجلس یزید برای یزید خواند. فرمود: یزید! تو خیال نکن حالا که این مُلک و این ثروت و این مال و این خدم و حشم و این همه وسائل برایت فراهم شده [مشمول لطف خدا هستی،] بگویی پس معلوم می‌شود خدا من را خیلی دوست دارد، این دلیل این است که خدا به من عنایت دارد؛ خدا خیلی من را دوست دارد که این همه اسباب و وسائل داده. بدان که منطق دیگری در کار است که قرآن آن را بیان کرده و آن این است که گاهی افراد به دلیل اینکه دیگر از چشم خدا افتاده‌اند یعنی مستحق کرامت خدا نیستند بلکه مستحق عقوبت خدا هستند خدا برای اینها وسائل فراهم می‌کند تا در آن راهِ گمراهی که رفته‌اند بیشتر بروند و بیشتر مستحق عذاب خدا بشوند. وَ لا یحْسَبَنَّ الَّذینَ کفَروا أنَّما نُمْلی لَهُمْ خَیرٌ لِانْفُسِهِمْ انَّما نُمْلی لَهُمْ لِیزْدادوا اثْماً وَ لَهُمْ عَذابٌ مُهینٌ‏ [1] کافران خیال نکنند که اگر ما آنها را «مَلی» و صاحب همه چیز قرار دادیم این برایشان خیر است نه، چون کافرند وقتی که دیدند [اسباب و وسائل فراهم شد، در راه گمراهی به کار می‌برند و گمراه‌‏تر می‌شوند.] قرآن نمی‌خواهد بگوید که برای هر کسی که مال و ثروت آمد این جور است. برای آدم کافر، برای آدمی که نمی‌تواند از این وسائل در راه حق و در راه سعادت واقعی بهره‌برداری کند، برای او وبال است. آن یگانه سرمایه‌ای که با آن سرمایه تو باید از همه چیز در راه سعادتت استفاده کنی نداری. اساس این است که تو باید ایمان داشته باشی که اگر ایمان داشته باشی از سلامتت برای سعادتت استفاده می‌کنی، از عمر و وقتت برای سعادتت استفاده می‌کنی، از مال و ثروتت برای سعادتت استفاده می‌کنی، از فرزندانت برای سعادتت استفاده می‌کنی، از علمت برای سعادتت استفاده می‌کنی. اما وقتی که آن سرمایه‌ای را که با آن می‌شود از اسباب و وسائل استفاده کرد نداری هرچه بیشتر داشته باشی بدبخت‌‏تری. این است که می‌گویند اگر کسی یک وقت دید که هیچ وقت ضرر به او وارد نمی‌شود درباره خودش شک کند که نکند من از نظر لطف الهی آنقدر ساقط شده‌ام که خداوند برای من مصائب به وجود نمی‌آورد؛ چون مصائب اغلب اسباب تنبّه انسان است. معروف است که پیغمبر اکرم به خانه کسی رفتند. یک تخم ‏مرغی 1. آل ‏عمران/ 178. روی طاقچه‏‌ای گذاشته شده بود. این تخم ‏مرغ از آن طاقچه افتاد روی زمین سخت و نشکست. پیغمبر اکرم تعجب کردند. او گفت: یا رسولَ الله در خانه ما تعجب ندارد. اصلًا خیلی از این بلایایی که برای دیگران رخ می‌دهد برای ما رخ نمی‌دهد. پیغمبر اکرم وحشت کرد، فرمود معلوم می‌شود تو اصلًا مورد عنایت الهی نیستی. استاد مطهری، آشنایی با قرآن، ج 3، صص 236 تا 238 https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
7.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مولودی خوانی حاج محمود کریمی برای تولد حضرت زینب سلام الله علیها https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
6.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ♨️ رهبر انقلاب: شهید نصرالله و شهدای مقاومت به اسلام عزت دادند و به جبهه مقاومت قدرت رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار اعضای مجلس خبرگان: 🔹این روزها مصادف است با اربعین شهادت مجاهد بزرگ و خستگی‌ناپذیر زمان ما مرحوم آقای آسید حسن نصراللّه رضوان اللّه علیه و رفع اللّه قدره و عظّم اللّه اجره. یاد ایشان، یاد شهید هنیه، شهید صفی‌الدین، شهید یحیی السنوار، شهید نیلفروشان و دیگر شهدای مقاومت را گرامی میداریم. 🔹همچنین، یاد شهدای این مجلس، شهید رئیسی رضوان اللّه علیه و شهید آل هاشم رضوان اللّه علیه را هم گرامی میداریم. درجات عالیه‌ی الهی را برای همه این شهدای بزرگوار مسألت می‌کنیم. 🔹مرحوم آقای نصراللّه و دیگر این شهدای عزیز این روزها، اینها به اسلام عزت دادند حقاً و انصافاً. به جبهه‌ی مقاومت هم عزت دادند و توانایی و قدرت مضاعف دادند. 📌 بزرگترین کانال خبری تحلیلی در ایتا @fori_sarasari
5.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ♨️ رهبر انقلاب، صبح امروز: حزب الله لبنان به برکت شجاعت، تدبیر، صبر و توکل عجیب سیدحسن نصرالله، رشد فوق‌العاده‌ای کرد رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار اعضای مجلس خبرگان: 🔹سید عزیز ما خب به مقامات عالیه‌ی شهدا عروج کرد و او خود به آنچه که آرزوی آن را داشت رسید، لکن یک یادگار ماندگاری هم در اینجا گذاشت و آن حزب‌اللّه است. 🔹حزب‌اللّه به برکت شجاعت سید و درایت سید و صبر و توکل عجیبی که او داشت، رشد کرد، رشد فوق‌العاده‌ای کرد و حقیقتاً تبدیل شد به یک تشکیلاتی که دشمن مجهز مسلح به انواع سلاحهای مادی و بیانی و تبلیغی و رسانه‌ای و غیره نتوانسته بر او فائق بیاید و ان‌شاءاللّه نخواهد توانست فائق بیاید. 📌 بزرگترین کانال خبری تحلیلی در ایتا @fori_sarasari