eitaa logo
مُحیی: زندگی‌بخش
1.8هزار دنبال‌کننده
115 عکس
8 ویدیو
20 فایل
🔸🔶حیات بخشیِ جان در پرتو دین🔶🔸 🔴 نگاهی متفاوت به دانش "روان‌شناسی" 🔴 روان‌شناسی از منظر اسلام 🔴 تحول روان: رویکرد اسلامی- روان‌شناختی مدیر: دکتر رفیعی‌هنر روان‌شناس، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، عضو سازمان نظام. @RafieiHonar
مشاهده در ایتا
دانلود
صوت دکتر رفیعی هنر.mp3
20.2M
🎙 | جلسه رونمایی و معرفی کتابِ Islamic Psychology around the Globle 👤 بخش۱: حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی هنر استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی @isca_ethics
صوت دکتر آذربایجانی.mp3
15.64M
🎙 | جلسه رونمایی و معرفی کتابِ Islamic Psychology around the Globle 👤 بخش۲: حجت الاسلام و المسلمین دکتر آذربایجانی استاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه @isca_ethics
📣📣 شیوه‌های مقابله با استرس 📻 برنامه زنده راه زندگی- رادیو معارف 🗓 روزهای چهارم، پنجم، و ششم تیرماه 1401 ⏰ساعت 10 صبح 👨‍💻کارشناس: حجت الاسلام دکتر رفیعی هنر لینک آرشیو برنامه http://www.maarefnews.ir/ProgramArchive/?m=040114 🌿🌺🍃🌸🌿 🆔 eitaa.com/Mohyiee
1️⃣ استاد مطهری (ره) در یکی از کتابهایشان می‌نویسند: «براى اثبات اصالت يك فرهنگ و يك تمدن، ضرورتى ندارد كه آن فرهنگ از فرهنگ‌ها و تمدن‌هاى ديگر بهره نگرفته باشد. هيچ فرهنگى در جهان نداريم كه از فرهنگ‌ها و تمدن‌هاى ديگر بهره نگرفته باشد، ولى سخن در كيفيت بهره‏‌گيرى و استفاده است. يك نوع بهره‏‌گيرى آن است كه فرهنگ و تمدن ديگر را بدون هيچ تصرفى در قلمرو خودش قرار دهد. اما نوع ديگر اين است كه از فرهنگ و تمدن ديگر تغذّى كند؛ يعنى مانند يك موجود زنده آنها را در خود جذب و هضم كند و موجودى تازه به وجود آورد. فرهنگ اسلامى از نوع دوم است، مانند يك سلّول زنده رشد كرد و فرهنگ‌هاى ديگر را از يونانى و هندى و ايرانى و غيره در خود جذب كرد و به صورت موجودى جديد با چهره و سيمايى مخصوص به خود ظهور و بروز كرد و به اعتراف محققان تاريخ فرهنگ و تمدن، تمدن اسلامى در رديف بزرگ‏ترين فرهنگ‌ها و تمدن‌هاى بشرى است» ( شهید مطهری، مجموعه آثار؛ ج‏5 ؛ ص38). 2️⃣ مائیم و نوع تعامل با روان‌شناسی در دنیا! آیا قرار است روان‌شناسیِ جریان اصلی در فرهنگ غنی کشور ما هضم شده، و به یک موجود پویا و فعال ِنوساخته تبدیل شود، یا قرار است ما در آن هضم شویم، و رفته رفته فرهنگمان به موجودی نحیف، بی‌ارزش، و دورانداختنی تبدیل شود؟! کدام یک از این دو راهبرد از عِرق ملّی و دینی ما بر می‌خیزد؟ و در حال ترویج کدام دیدگاه در میان دانشجویان، مشتاقان، و عموم مردم خودمان هستیم؟ 3️⃣ دیروز در جلسه‌ای با برخی مسئولان وزارت بهداشت؛ گفتم «سهل بلخی؛ پزشک و اندیشمند شیعیِ ایرانی در آمریکا شناخته‌شده‌تر از ایران است»؛ وقتی سوال شد که «آیا ما در آثار اندیشمندان خود، چیزی از ایده‌های روان‌شناختیِ امروزی داریم؟!». ❇️ پ.ن. ما خودمان مسئول ارتقای میراث فکری و فرهنگ ایرانی-اسلامی خودمان هستیم. 🌿🌺🍃🌸🌿 🆔 eitaa.com/Mohyiee
📚 🔰یونگ از طریق کار بالینی و تعامل گسترده با چهره‌های اصلی سنت فلسفی، یک مدل روانی-اخلاقی مبتنی بر همکاری هشیار با ضمیر ناهشیار را ایجاد کرده است. 🔰 گیووانی کولاسیچی(فیلسوف ایتالیایی، محقق علوم انسانی، و نویسنده کتاب حاضر) با استناد به آثار یونگ، یک تحلیل فلسفی در ارتباط اخلاق با روان‌شناسیِ تحلیلی را ارائه می‌کند. 🔰نویسنده استدلال می‌کند که یونگ «هشیاری نسبت به وظیفه» کانت را به «وظیفه هشیار بودن» تبدیل می‌کند و در عین حال پروژه نیچه درباره اخلاق فردی فراتر از اخلاق جمعی را تأیید می‌کند. 🔰 کولاسیچی نشان می‌دهد که یونگ، مانند ارسطو، نگران نیاز انسان برای به‌دست آوردن تعادل بین عقل و احساسات است و یونگ با برداشت خود از مفهوم «سایه» (یکی از کهن الگوها)، یک روان‌شناسی اخلاق از مفهوم مسیحی «شرارت» را مطرح می‌کند. 🔰 بنابراین، پارادایم روانی-اخلاقی یونگ قادر به ادغام نظریه‌های اخلاقی است که اغلب متقابل تلقی می‌شوند. 🔰این کتاب برای محققان فلسفه ناهشیار و درمانگران متمایل به ترکیب فعالیتهای روان‌پویشی در بافت فلسفی، مفید خواهد بود. 🔰 فصول کتاب، مشتمل بر عناوین ذیل است: 1 اخلاق، آزادی و ایگو (من) 2 اخلاق، سلامت و سلف (خود) 3 منش، فضیلت و تیپ‌های روانی-اخلاقی 4 فروتنی، شر و سایه: تفکر مسیحی 5 پسا یونگی‌ها در مورد اخلاق یونگ 🌿🌺🍃🌸🌿 🆔 eitaa.com/Mohyiee
🔹قالَ الصَّادِقُ(علیه السلام) : أَحِبُّوا الصِّبْيَانَ‏ وَ ارْحَمُوهُمْ وَ إِذَا وَعَدْتُمُوهُمْ شَيْئاً فَفُوا لَهُم:‏ فرزندانتان را دوست بدارید و به آنان محبت کنید و هر وقت به آنان وعده دادید، به آن عمل کنید کافی، ج۶، ص49 🔸قالَ الصَّادِقُ(علیه السلام) : أَکثِرُوا مِنْ قُبْلَةِ أَوْلَادِکمْ فَإِنَّ لَکمْ بِکلِّ قُبْلَةٍ دَرَجَةً فِی الْجَنَّةِ فرزندان خود را زیاد ببوسید، به درستی که برای هر بوسه ای درجه ای برای شما در بهشت خواهد بود وسائل الشیعة، ج1، ص 485 🌿🌺🍃🌸🌿 🆔 eitaa.com/Mohyiee
📚 🔰 انجمن بین المللی روان‌شناسی اسلامی، انگلیس https://islamicpsychology.org/education 🔰 آزمایشگاه روان‌شناسی اسلامی دانشگاه استنفورد https://med.stanford.edu/mmhip.html 🔰کالج مسلمانان کمبریج، انگلیس: دیپلم روان‌شناسی اسلامی cambridgemuslimcollege.ac.uk/programmes/islamicpsychology 🔰مدرسه اسلامی خلیل، آمریکا: مدرسه روان‌شناسی اسلامی https://khalilcenter.com/school-of-ip 🔰 انجمن روان‌شناسی استرالیا: روان‌شناسی از منظر اسلامی https://groups.psychology.org.au/ipig/ 🔰 موسسه الکرم، آمریکا: برنامه آموزشی روان‌شناسی اسلامی https://alkaraminstitute.org/programs 🔰 دانشگاه اسلامی اندونزی: دوره بین‌المللی روان‌شناسی اسلامی https://fpscs.uii.ac.id/psychology/2021/09/23/the-3rd-international-intensive-course-on-islamic-psychology-iicip 🔰دانشگاه چارلز استورت استرالیا: لیسانس روان‌شناسی اسلامی https://study.csu.edu.au/courses/islamic-and-arabic-studies/graduate-certificate-islamic-psychology 🔰 انجمن اسلامی تخصص‌های اجتماعی آلمان: گروه تحقیقاتی اسلام و روان‌شناسی https://iase-ev.de/islam-und-psychologie/ 🔰 انجمن بین المللی روان‌شناسان مسلمان، اندونزی https://iamphome.org/ 🔰مجمع یادگیری روان‌شناسی اسلامی، مالزی https://iplf.psikologi.ugm.ac.id/ipc/ 🔰مجمع دانشجویان بین‌المللی روان‌شناسی اسلامی، سوئد https://www.isip.foundation 🔰روان‌شناسی اسلامی اسرا: لیسانس روان‌شناسی اسلامی https://www.isra.org.au/grad-cert-in-islamic-psychology 🔰 آکادمی البلاغ: مشاوره و روان‌شناسی اسلامی https://www.albalaghacademy.org/course/islamic-psychology-and-counselling 🔰مدرسه روان‌شناسی اسلامی آکادمی ابن‌سینا https://avicenna-academy.com/ 🔰دانشگاه آزاد بین‌المللی: برنامه آموزشی روان‌شناسی اسلامی https://iou.edu.gm/streams/?area_of_interest=25 🔰 کالج امید : روان‌شناسی اسلامی و روش‌شناسی https://www.aspirecollege.co/home/course/psychology/38 🔰 بنیاد LIPC اسپرینگ: دیپلم گفتمان روان‌شناسی اسلامی و مشاوره https://spring-foundation.com/product/the-islamic-psychology-and-counselling-programme 🔰 المغرب: تأملات اسلامی در وجود آدمی https://www.almaghrib.online/insideout 🔰انجمن هندی دیدگاه اسلامی در روان‌شناسی 🌿🌺🍃🌸🌿 🆔 eitaa.com/Mohyiee
🔸🔹گزارشی از کرسی آزاداندیشی«فعالیت ناهماهنگ حوزه‌های روان‌شناسی و مشاوره غربی و اسلامی:علل و موانع» ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ https://www.irna.ir/news/84841287/ 🌿🌺🍃🌸🌿 🆔 eitaa.com/Mohyiee
این روزها خبرطرح مجلس( که قضاوت درباره درستی آن، نیاز به بررسی همه جانبه دارد) راجع به ارائه مجوز مشاوره به حوزه‌های علمیه، بحثهایی را در میان مخالفان و موافقان ایجاد کرده است. اخیرا دو عکس_نوشتِ هوشمندانه و البته تخریب‌گرانه علیه حوزه‌های علمیه که توسط شبکه اینترنشنال طراحی شده، در پیج استاد جناب آقای دکتر حمزه گنجی منعکس شده! و در پی آن، چندصد یادداشت(کامنت) در راستای اهداف همان عکس_نوشت؛ بر علیه حوزه‌ علمیه و فعالیت روحانیت! بگذریم. هیچگاه لزوم داشتن در امر خطیر مشاوره را رد نکرده‌ام و به لحاظ هم ورودِ بدون تخصص در این عرصه را ممنوع می‌دانم و البته به داشتن در کنار اعتقاد دارم، اما آنچه رنجم می‌دهد، تناقض‌هاست! تناقض در بینش و کنش. طبق آنچه در زندگینامه خودنگاشت جناب آقای دکتر گنجی آمده، به بودن نزدیکان خویش، بی‌آنکه درس خوانده باشند افتخار می‌کنند، و به آموزش سبک زندگیِ درست عزیزانشان به دیگران می‌بالند، بی‌انکه آموزشی در این زمینه دیده باشند. بله و فرهنگ اصیل ایرانی، درسهای ماندگاری به ما می‌آموزد، لزومی ندارد همه چیز را در کتابهای آمریکایی بیابیم! با اینکه ایشان، تنها (دکتری)، روان‌شناسی خوانده‌اند (و البته ارشد علوم تربیتی)، اما دانشجویان روانشناسی همواره از آثار ایشان بهره می‌برند. زندگینامه ایشان که همواره در مسیر تحصیل با شکست‌های مکرر مواجه شده؛ امّا خسته نشده‌اند، خواندنی است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ قالَ علی بن الحسین(ع) ازْدَلَفَ عَلَيْهِ ثَلَاثُونَ أَلْفَ رَجُلٍ يَزْعُمُونَ أَنَّهُمْ مِنْ هَذِهِ الْأُمَّةِ كُلٌّ يَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ بِدَمِهِ امام زین العابدین(علیه‌السلام) فرمود: سی هزار نفر علیه ایشان(امام حسین علیه‌السلام) جمع شدند در حالی‌که گمان می‌کردند از این امت‌اند؛ و همگی می‌خواستند با ریختن خون او به خدا نزدیک شوند(امالی شیخ صدوق، ص۴۶۲) 🌿🌺🍃🌸🌿 🆔 eitaa.com/Mohyiee
📕 ✍️کتاب بنیان‌های روان‌شناسی اسلامی: از دانشمندان کلاسیک تا متفکران معاصر، اثر دکتر حسین رسول و دکتر لقمان است که به تازگی توسط انتشارات راتلیج منتشر شده است. ❇️در بخش سوم کتاب، برخی از نیز مشارکت داشته؛ و ایده‌های آنان منعکس شده است. 🔹این کتاب تاریخ روان‌شناسی اسلامی را از دوران طلایی اسلامی تا اوایل قرن بیست و یکم بررسی می‌کند و نگاهی کامل به ریشه‌های روان‌شناسی اسلامی، فلسفه و الهیات اسلامی، و تحولات کلیدی در روان‌شناسی اسلامی می‌دهد. 🔸کتاب مشتمل بر چهار بخش است: بخش اول: بنیاد و احیای روان‌شناسی اسلامی بخش دوم: دانشمندان کلاسیک: فیلسوفان، پزشکان و متکلمان بخش سوم: دانشمندان، متخصصان و بالینگران قرن 19 تا 21 بخش چهارم: خاتمه و نتیجه‌گیری 🌱🌱🌿🌿 🌿🌺🍃🌸🌿 🆔 eitaa.com/Mohyiee
و قال امیرُالمومنین و قائدُ غرّالمُحجّلین: وَ قَدْ أَرْعَدُوا وَ أَبْرَقُوا وَ مَعَ هَذَيْنِ الْأَمْرَيْنِ الْفَشَلُ وَ لَسْنَا نُرْعِدُ حَتَّى نُوقِعَ وَ لَا نُسِيلُ حَتَّى نُمْطِرَ . اصحاب جمل چون برق درخشیدند و چو تندر خروشیدند؛ با این همه فشل شده، و وا پس‌ خزیدند، و(امّا) ما تا حمله نبريم نمی‌خروشيم، و تا باران نباريم سيل به پا نمی‌کنیم( نهج البلاغه، خ۹) 🌿🌺🍃🌸🌿 🆔 eitaa.com/Mohyiee
📻 برنامه زنده راه زندگی- رادیو معارف 🗓 روزهای نهم، دهم، و یازدهم مهرماه 1401 ⏰ساعت 10 صبح 👨‍💻کارشناس: حجت‌الاسلام دکتر رفیعی‌هنر 🌿🌺🍃🌸🌿 🆔 eitaa.com/Mohyiee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 بخش-1 📻 برنامه راه زندگی- رادیو معارف، 9 مهرماه 1401 👨‍💻کارشناس: حجت‌الاسلام دکتر رفیعی‌هنر 🌿🌺🍃🌸🌿 🆔 eitaa.com/Mohyiee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 بخش-2 📻 برنامه راه زندگی- رادیو معارف 🗓 9 مهرماه 1401 👨‍💻کارشناس: حجت‌الاسلام دکتر رفیعی‌هنر؛ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🌿🌺🍃🌸🌿 🆔 eitaa.com/Mohyiee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 بخش-1 📻 برنامه راه زندگی- رادیو معارف 🗓 10 مهرماه 1401 👨‍💻کارشناس: حجت‌الاسلام دکتر رفیعی‌هنر؛ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🌿🌺🍃🌸🌿 🆔 eitaa.com/Mohyiee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 بخش-2 📻 برنامه راه زندگی- رادیو معارف 🗓 10 مهرماه 1401 👨‍💻کارشناس: حجت‌الاسلام دکتر رفیعی‌هنر؛ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🌿🌺🍃🌸🌿 🆔 eitaa.com/Mohyiee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 بخش-1 📻 برنامه راه زندگی- رادیو معارف 🗓 11 مهرماه 1401 👨‍💻کارشناس: حجت‌الاسلام دکتر رفیعی‌هنر؛ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🌿🌺🍃🌸🌿 🆔 eitaa.com/Mohyiee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 بخش-2 📻 برنامه راه زندگی- رادیو معارف 🗓 11 مهرماه 1401 👨‍💻کارشناس: حجت‌الاسلام دکتر رفیعی‌هنر؛ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🌿🌺🍃🌸🌿 🆔 eitaa.com/Mohyiee
🔹این روزها مروجان تئوری انتخابگری ویلیام گلاسر در ایران در موضع‌گیری‌ها و فضانوشت‌های خود به‌گونه‌ای عمل می‌کنند گو اینکه همه افراد نظریه را بپذیرند! 🔸نمی‌دانم این چه نوع انتخابگری است که در حال ایجاد برای کنار گذاشتن انتخابهاست؟! 🔺بگذریم تئوری انتخاب؛ فارغ از نقدهای علمی و اجتماعی در خود جامعه غرب (ر.ک به کلی جکسون)؛ امّا جالب است که اصول آن توسط مروجان ایرانی خود هم، در حال نقض شدن است! 🔸برای نمونه: بر اساس تئوری ویلیام گلاسر، اخلاق یعنی ارضای نیاز خود بدون آن که به خود ضرری برسد و یا جلوی ارضای نیاز دیگری را بگیرد (مشیریان فراحی، 1393) 🤔قضاوت با شما: این روزها به بهانه ارضای نیاز برخی افراد؛ چقدر احساس ناامنی، آسیب و خسارت به عموم جامعه در حال وارد شدن است؟ ✅ لطفا به نظریه خود پایبند باشید! 🌿🌺🍃🌸🌿 🆔 eitaa.com/Mohyiee
به اسارت‌بَرندگانِ و سربُرندگانِ وحشی تاریخ، در پیامی اعلام کرده‌اند به دفاع از سردهندگانِ شعار ، زندگی، آزادی به کشتارِ و کودکانِ ایرانی آمده‌اند! 💠 دختران و پسران فرهیخته ایرانی در کجای این معادله ایستاده‌اند؟ 🌿🌺🍃🌸🌿 🆔 eitaa.com/Mohyiee
📣📣 قرار است به‌زودی یک کارگاه آموزشی برگزار کنیم در یک زمینه بسیار مهمِ کمتر پرداخته شده! 👈 کارگاهی برای همه ⚡️⚡️به‌خصوص برای مشاوران و درمانگران! 🤔 می‌خواهید در جریان سرفصل‌های این قرار بگیرید؟ بفرمایید👇👇 ✉️☘️ همه دعوتید به: وبینار معرفی کارگاه اصول روان‌شناسی‌فرهنگی و نقش آن در مشاوره و درمان 👤 ارائه: حجت‌الاسلام دکتر رفیعی‌هنر عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🔆چهارشنبه، ۱۱ آبان 🕰 ۱۱:۳۰ صبح 💻 لینک ورود به جلسه: https://www.skyroom.online/ch/u0859344576/webinarosuol 🌿🌺🍃🌸🌿 🆔 eitaa.com/Mohyiee
⭐️وبینار آشنایی با کارگاه «اصول روان شناسی فرهنگی و نقش آن در درمان و مشاوره» در موسسه آرمان دریافت پاور، فایل صوتی و تصویری وبینار😍 👇👇👇 @armanpsy_ir
! قال قائد غُرّالمُحجّلین علیه‌السلام: أَيُّهَا النَّاسُ! إِنَّا قَدْ أَصْبَحْنَا فِي دَهْرٍ عَنُودٍ وَ زَمَنٍ كَنُودٍ، يُعَدُّ فِيهِ الْمُحْسِنُ مُسِيئاً وَ يَزْدَادُ الظَّالِمُ فِيهِ عُتُوّاً لَا نَنْتَفِعُ بِمَا عَلِمْنَا وَ لَا نَسْأَلُ عَمَّا جَهِلْنَا وَ لَا نَتَخَوَّفُ قَارِعَةً حَتَّى تَحُلَّ بِنَا! 🔰 اى مردم! ما در زمانه‌ای هستیم که اهلش ستمگر و ناسپاس‌اند، در زمانه‌ای که انسان‌های نيكوكار، گنهکار شمرده مى‌شود و ستمکار به زورگویی و تجاوز خود می‌افزاید‌. از آنچه مى‌دانيم بهره نمى‌گيريم و چیزی را که نمى‌دانيم، نمی‌پرسیم و از حوادث كوبنده نمی‌هراسیم تا بر سر ما فرود آید! نهج‌البلاغه، خطبه ۳۲ 🌿🌺🍃🌸🌿 🆔 eitaa.com/Mohyiee
✍️ 🔹آبان 1401؛ به همت یکی از مؤسسات آموزشی،کارگاه «اصول روان‌شناسی فرهنگی و نقش آن در مشاوره و درمان» برای تعدادی از فعالان عرصه مشاوره و روان‌شناسی برگزار شد. 🔸این دومین بار بود که این بحث ارائه می‌شد. پیش از این، در تابستان گذشته و در جمع مشاوران و روان‌شناسان دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور، وقتی این بحث طرح شد؛ علی‌رغم نگاه اولیه؛ امّا بازخوردهای مثبت از کارگاه نشان از چیز دیگری داشت و آن، توجه پیدا کردن به یک نیاز اصیل؛ و اهمیت دادن به یک به نام فرهنگ در امر مشاوره و درمان بود. 🔹اگر سلامت یا بیماری روانی را پدیده‌ مرکب از روان-فرهنگ بدانیم، آن وقت لازم است تدوین طرح‌ها و سیاست‌های مختلف ارتقای سلامت روان و پیشگیری و درمان با توجه به نظام باورها و ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی کشورها انجام بگیرد. 📕بنا به درخواست معرفی منبع ِقابل دسترس؛ مطالعه کتاب فرهنگ و سلامت‌روانی به سرویراستاری دو نفر از روان‌شناسان میان‌فرهنگی؛ به همه علاقه‌مندان پیشنهاد می‌شود. 🔸این کتاب که فصول آن توسط اندیشمندان بنام حوزه سلامت‌روان نگاشته شده، و از زوایای مختلفی به تعامل فرهنگ و سلامت روانی پرداخته؛ به متخصصان حوزه سلامت روانی کمک می‌کند تا نقش فرهنگ در شکل‌گیری، ارزیابی، تشخیص، و درمان اختلالات روانی را دریابند. 🔹شواهد پژوهشی بیشمار این کتاب نشان می‌دهد که تشخیص و درمان اختلالات با تأکید صرف بر پارادایم اِتیک امکان‌پذیر نبوده؛ و ما نیازمند یافته‌های پارادایم اِمیک هستیم. 🌿🌺🍃🌸🌿 🆔 eitaa.com/Mohyiee