eitaa logo
مجتهدزاده | قاضی بازنشسته
5.4هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
63 فایل
"کانال رسمی استاد مجتهدزاده" ✓40 سال سابقه ⚖️ قاضی دادسرای نظامی ۵ سال رئیس دادگاه حقوقی ۵ ✓مدیر کل بازرسی قم ۷سال ✓دادستان ویژه روحانیت قم ۴ سال ✓مستشار دیوانعالی کشور ۱۴سال🇮🇷 ✓۱۲سال مدرس حقوق جزاء ✓و..... 📩ارتباط با استاد: @Admin_Mojtahed_Zadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷شروع راهپیمایی از حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها به طرف مصلی نماز جمعه قم
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 المیادین: تعداد شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس امسال تهران در تاریخ این شهر بی‌سابقه است. ✍🏻 کانال رسمی استاد مجتهدزاده "⚖️" https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: •••••✾...•...🌺...•...✾••••• @Admin_Mojtahed_Zadeh •••••✾...•...🌺...•...✾•••••ـ
3.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سنگ تمام گذاشتن تهرانی‌ها در روز جهانی قدس ✍🏻 کانال رسمی استاد مجتهدزاده "⚖️" https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: •••••✾...•...🌺...•...✾••••• @Admin_Mojtahed_Zadeh •••••✾...•...🌺...•...✾•••••ـ
2.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*🎥 حضور گسترده مردم قم در راهپیمایی روز جهانی قدس* ✍🏻 کانال رسمی استاد مجتهدزاده "⚖️" https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: •••••✾...•...🌺...•...✾••••• @Admin_Mojtahed_Zadeh •••••✾...•...🌺...•...✾•••••ـ
هیچکس فکرشو نمی‌کرد این آخرین روز قدسی باشه که در بین مردم هست؛ چه زود گذشت.... ✍🏻 کانال رسمی استاد مجتهدزاده "⚖️" https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: •••••✾...•...🌺...•...✾••••• @Admin_Mojtahed_Zadeh •••••✾...•...🌺...•...✾•••••ـ
وقتی برخی چای می‌خورند، آنچنان به فکر فرو می‌روند که برای نسل جدید به صورت طنز درآمده است. می‌گویند؛ ایشان در حال چای خوردن کانّه در فکر غرق شدن کشتی خود می‌باشد. ولی این نوع چای خوردن مشابه چای خوردن فلسطینیان بعد از غصب سرزمین شان توسط اسرائیل غاصب می‌باشد. وقتی که مردم از ترس کشته شدن از سرزمین شان متواری و به اردوگاه‌ها پناهنده شدند. این مردم زندگی سختی را تحمل کردند. این ها وقتی که در قهوه‌خانه می‌نشستند به فکر فرو می‌رفتند. در وقت چای خوردن یا قلیون کشیدن نعلبکی چای یا نی قلیون، کنار لب جا خشک می‌کرد. صاحب آن دقایقی به فکر فرو می‌رفت و می‌گفت: ای کاش هزینه مقاومت را به جان دل می‌خریدم تا این ذلت و خواری اسارت را نداشتم. فکر می‌کرد در کنار سرزمینش اگر دفاع می‌کرد و می‌کشت و کشته می‌شد به این ذلت و خواری، فقر و نداری و بی مسکنی دچار نمی‌شد. موقع چای خوردن فکر می‌کند چرا مقاومت نکرد!!؟ چرا ترس در دل دشمن ایجاد نکرد!؟ چرا ایستادگی نکرد!!؟ چرا دشمن را از سرزمینش اخراج نکرد!!؟ فکر می‌کند اینجا چای خوردن ندارد. در زمانی که در ذلت و خواری زندگی می‌کند در چادری بدون آب و برق، در سرما و گرما، دور از وطن، غریب و در جایی که تشییع کننده‌ای ندارد و به خاک سپرده خواهد شد، چای خوردن ندارد. او در هنگام چای خوردن فکر می‌کند هزینه مقاومت خیلی کمتر از هزینه فرار و تسلیم است. او در وقت چای خوردن می گوید: چرا مقاومت نکردیم، چرا اسم مان مانند سنوار و محمد ضیف بر فراز سرزمینم به اهتزاز در نمی‌آید؟ چرا اسمم گم خواهد شد!؟ او چای را با تفکر می‌خورد که چرا ترک فعل کردیم، بله؛ چرا ترک فعل کرد!!؟
وقتی برخی چای می‌خورند، آنچنان به فکر فرو می‌روند که برای نسل جدید به صورت طنز درآمده است. می‌گویند؛ ایشان در حال چای خوردن کانّه در فکر غرق شدن کشتی خود می‌باشد. ولی این نوع چای خوردن مشابه چای خوردن فلسطینیان بعد از غصب سرزمین شان توسط اسرائیل غاصب می‌باشد. وقتی که مردم از ترس کشته شدن از سرزمین شان متواری و به اردوگاه‌ها پناهنده شدند. این مردم زندگی سختی را تحمل کردند. این ها وقتی که در قهوه‌خانه می‌نشستند به فکر فرو می‌رفتند. در وقت چای خوردن یا قلیون کشیدن نعلبکی چای یا نی قلیون، کنار لب جا خشک می‌کرد. صاحب آن دقایقی به فکر فرو می‌رفت و می‌گفت: ای کاش هزینه مقاومت را به جان دل می‌خریدم تا این ذلت و خواری اسارت را نداشتم. فکر می‌کرد در کنار سرزمینش اگر دفاع می‌کرد و می‌کشت و کشته می‌شد به این ذلت و خواری، فقر و نداری و بی مسکنی دچار نمی‌شد. موقع چای خوردن فکر می‌کند چرا مقاومت نکرد!!؟ چرا ترس در دل دشمن ایجاد نکرد!؟ چرا ایستادگی نکرد!!؟ چرا دشمن را از سرزمینش اخراج نکرد!!؟ فکر می‌کند اینجا چای خوردن ندارد. در زمانی که در ذلت و خواری زندگی می‌کند در چادری بدون آب و برق، در سرما و گرما، دور از وطن، غریب و در جایی که تشییع کننده‌ای ندارد و به خاک سپرده خواهد شد، چای خوردن ندارد. او در هنگام چای خوردن فکر می‌کند هزینه مقاومت خیلی کمتر از هزینه فرار و تسلیم است. او در وقت چای خوردن می گوید: چرا مقاومت نکردیم، چرا اسم مان مانند سنوار و محمد ضیف بر فراز سرزمینم به اهتزاز در نمی‌آید؟ چرا ترک فعل کردیم!!؟
آیا محقق داماد، واقعا مجتهد است؟ حتی یک فرد عامی هم استدلال کودکانه محقق داماد را برنمی تابد!!! 🔹چند روزی است که رسانه های اصلاح طلب، ویدئوی کوتاهی از یک گفتگو با مصطفی محقق داماد را بطور گسترده بازنشر می کنند که در آن، سخنان بسیار سطحی و بی پایه وی در مورد قانونی بودن حجاب بیان شده است؛ سخنانی که به تنهایی همه آنچه را که اصلاح طلبان در مورد اجتهاد و فقاهت وی، در بوق و کرنا کرده اند، بر باد می دهد. وی در بخشی از این گفتگو گفته است: «مگر هر واجبی باید بیاید در قانون؟! آیا حج، واجب نیست؟ آیا الآن باید قانون گذراند که تمام حساب های بانکی، بانک باید گزارش دهد به یک مرکزی که این آقا اینقدر پول دارد و باید برود مکه؟ خلاف عقل است؛ خلاف خرد است؛ مگر همه واجب ها را باید الزام کرد؟» 🔻گرچه حتی عوام نیز سستی سخن او را می دانند، اما بطور اجمال می گوییم: 🔸 اولاً، چه کسی گفته است که هر واجبی باید در قانون بیاید و الزام قانونی داشته باشد؟! مگر کسی از فقهای ما و یا وکلای ملت و یا حقوقدانان و یا حتی عوام، چنین ادعا یا تقاضایی داشته است؟ اساسا در جمهوری اسلامی چنین مبنایی وجود ندارد که هر واجب شرعی باید الزام قانونی داشته باشد. مثلاً خواندن نماز و یا پرداخت خمس از نظر شرعی واجب است؛ اما آیا اساساً کسی به دنبال این است که برای آنها الزام قانونی و مجازات بگذارد؟! 🔸ثانیاً، اکنون که دانستیم که هیچ کس چنین نظر و خواسته ای ندارد که همه واجبها، در قانون منعکس شود، می پرسیم که آیا معقول و مشروع است که بگوییم هیچ واجبی نباید در قانون بیاید؟! مثلا از جمله واجبات، اجرای حدود و قصاص و انواع مجازاتها است. آیا فقیهی یا حقوقدان سراغ داریم که بگوید حدود و قصاص، نباید قانونی شود؟ به هر حال در منطق حقوق، برخی از کارها جرم بوده و همه عقلای عالم برآنند که قانون باید تکلیف جرائم و مجازات‌های متناسب را تعیین کند و همه دنیا نیز این کار را در قوانین خود إعمال کرده اند؛ بنابر این نه تنها علمی است؛ بلکه عرفی بدیهی در همه جوامع دنیاست. پس تردیدی نیست و اجماع قطعی وجود دارد که برخی از واجبها را باید در قانون لحاظ کرد و برخی را نباید قانونی کرد. 🔸اکنون این سئوال پیش می آید که اگر همه قبول دارند که برخی از واجبها را باید قانونی کرد و برخی را نه، در اینصورت ملاک تفصیل بین این دو دسته چیست؟ شرعا و عقلا، کدام دسته از واجبها را باید قانونی کرد و کدام دسته نباید در قانون منعکس شود؟ 🔸این موضوع نزد فقها و اهالی دانش حقوق، اظهر من الشمس است که اتیان و یا ترک برخی از واجبها، نتایج و تبعات اجتماعی دارد و اتیان آن، موجب تأدیه حقوق اجتماعی و ترک آن، موجب تضییع حقوق عامه است. این دسته از واجبها، قطعا باید در قانون منعکس و پیگیری شود؛ برخلاف واجبهایی که شارع مقدس، صرفا شخص مکلف را در مورد اتیان و ترک آن، مسئول دانسته است. 🔸اگر کسی تمکن مالی داشت و مستطیع شد، حج بر او واجب است؛ اما شارع مقدس به احدی از مسلمانان و نه به هیچ سازمان و نهاد و حکومتی اجازه نداده است که در این زمینه، نظارت و تجسس کنند و شخص مکلف را صرفا در پیشگاه خداوند، پاسخگو دانسته است. 🔸خواندن نماز، رفتن به حج و مانند آن، طبق منویات شارع مقدس، به خود افراد مکلف مربوط است؛ اما مسائلی نظیر عفت عمومی، هم تکلیف فردی و هم تکلیف اجتماعی است و از این منظر که به امنیت اخلاقی و روانی کل جامعه مربوط است و در صورت ترک آن، حقوق جامعه و خانواده تضییع می شود و آسیب های اخلاقی و اجتماعی قابل توجه ببار می آورد و در یک جمله، دود آن به چشم همه می رود، حکومت اسلامی، مکلف است که حد و مرز آن را مطابق آموزه های شرعی، تقنین کند. 🔸بنابر تصریح شارع مقدس، همین حد و مرز قانونی برای حجاب و هر واجب دیگری که جنبه عمومی دارد نیز تنها در فضای عمومی قابل اجرا و إعمال است و شارع مقدس - جز در مورد جرائم امنیتی - به حکومت اسلامی اجازه نداده است که در حریم خصوصی افراد ورود کند. بنابراین رعایت حجاب در برابر نامحرم، در فضای شخصی، مسئولیت فرد مکلف در برابر خدا بوده و نه قانون با او کاری دارد و نه کسی حق دارد در این زمینه تجسس کند. 🔸مسلما آنچه در سطور بالا معروض گردید، چیزی را به دانش عموم مردم جامعه نمی افزاید؛ زیرا امری بدیهی نزد همه افراد است؛ اما توضیح واضحات برای افرادی است که ادعا می کنند فقیه و حقوقدانند؛ در عین حال برای مشروعیت بخشیدن به حرام شرعی و ترویج ولنگاری و برهنگی، به هر دستاویزی چنگ زده و برای تحقق هوسهای نامشروع سیاسی خود، دست و پا می زنند. ✍دکتر سیدحمیدرضا طالقانی؛ حقوقدان نشر در 👇 ✍🏻 کانال رسمی استاد مجتهدزاده "⚖️" https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: •••••✾...•...🌺...•...✾••••• @Admin_Mojtahed_Zadeh •••••✾...•...🌺...•...✾•••••ـ
🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃 ✒️ مناجات صبحگاهی (فرازی از دعای بیست و یکم صحیفه سجادیه) 💫 به نام خداوندی که رحمن و رحیم است 💞 مــ♡ـــولای مــن اگر مرا بترسانی، چه کسی در برابر تو امانم می‌دهد؟ و اگر تنهایم بگذاری، چه کسی مرا یاری می‌دهد؟ و اگر ناتوانم سازی، چه کسی مرا توانمند می‌کند؟ 🍁ای خدای دو عالم🍁 🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃 ♻️ شنبه 🌀 ۰۹ فروردین ۱۴۰۴ ♻️ ۲۸ رمضان ۱۴۴۶ 🌀 ۲۹ مارس ۲۰۲۵ 🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃 📿ذکر روز شنبه ✨یا رب العالمین✨ 🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃 💠 حدیث امروز ✍🏻 رسول رحمت حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: برترين صدقه، صدقه اى است كه در ماه رمضان داده شود. 📚کنزالعمال، ح ۱۶۲۴۹ ┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄ 🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃