eitaa logo
پایگاه اطلاع رسانی موکب حضرت فاطمة الزهرا سلام الله علیها
88 دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
2.1هزار ویدیو
36 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پزشکیان: برجام اگر بد بود چرا دولت شهید رئیسی آن را پاره نکرد؟‌ 🔹ایزدی: ما ترامپ نیستیم. شما از نهج‌البلاغه زیاد در حرف‌هایتان استفاده می‌کنید. ما ذیل قوانین اسلامی حق نداریم توافقی را که انجام دادیم به این سبکی که فرمودید خارج شویم.
5.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 انتشار برای اولین بار تصاویری از دیدارهای خصوصی‌ و همکاری های دکتر سعید با 👌👌❤️❤️ ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─ تبیین حقایق_حفظ اشرف به اوهن ╭‌🌺╯@hefzeashraf❀◕ ‿ ◕❀ ┗╯\╲
🔴 ابر مرد دروغ و تناقض! ظریف از یک سو گفت ؛ در دوره دولت رییسی ۱۰۰۰ تحریم به تحریم های کشور اضافه شده ( اوج فشار و تحریم) اما در دولت ما ( دولت روحانی) فقط ۷۰۰ تحریم اضافه کردند! از سوی دیگر بلافاصله گفت : بخاطر بی تفاوتی بایدن دولت رئیسی توانست نفت بفروشد!😄🙈 آقای ظریف! الان ۱۰۰۰ تحریم یعنی بی تفاوتی بایدن ؟!
22.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
واکنش مجری شبکه سه به اظهارات محمدجواد ظریف، مشاور پزشکیان درباره برجام و رفع تحریم‌ها آیا ظریف تصور میکند حافظه تاریخی مردم ایران کوتاه‌مدت است؟!
به کی رای بدیم ⁉️ 🔻شخصی از امام صادق (ع) پرسید: بین دو حاکم در تردیدم؟ امام فرمود: عادل،صادق،فقیه و باتقواترین را انتخاب کن. 🔻شخص :اگر به تشخیص نرسیدم؟ امام فرمود: ببین افراد متدین به کدام مایلند. 🔻شخص گفت: اگر نفهمیدم؟ امام فرمودند: بنگر مخالفان آیین ما کدام را بیشتر می پسندند، او را کنار بگذار و ببین کدام بیشتر، آنها را خشمگین میکند، او را برگزین منبع : اصول کافی جلد 1ص 68 👇👇👇👇 اصل این روایات که در کتاب شریف کافی نقل شده است چنین است: « عمر بن حنظله می گوید از امام صادق درباره دو نفر از شیعیان که نزاعی بینشان بود در مورد قرض یا میراث، و به قضات جور برای رسیدگی مراجعه کرده بودند، سؤال کردم که آیا این رواست؟ فرمود: هر که در مورد دعاوی حق یا دعاوی ناحق به ایشان مراجعه کند، در حقیقت به طاغوت (یعنی قدرت حاکمه ناروا) مراجعه کرده باشد: و هر چه را که به حکم آنها بگیرد، در حقیقت به طور حرام می گیرد گرچه آن را که دریافت می کند حق ثابت او باشد: زیرا که آن را به حکم و با رأی طاغوت و آن قدرتی گرفته که خدا دستور داده به آن کافر شود. پرسیدم: چه باید بکنند؟ فرمود: باید نگاه کنند ببینند از شما چه کسی است که حدیث ما را روایت کرده و در حلال و حرام ما مطالعه نموده و صاحبنظر شده و احکام و قوانین ما را شناخته است. بایستی او را به عنوان قاضی و داور بپذیرند: زیرا که من او را حکم کننده و قاضی بر شما قرار داده ام.  پس آنگاه که به حکم ما حکم نمود و از وی نپذیرفتند بی گمان حکم خدا را سبک شمرده و به ما پشت کرده اند و کسی به ما پشت کند به خداوند پشت کرده و این در حد شرک به خداوند است.  گفتم اگر هر کدام شخصی را حَکَم ساخت و راضی شدند که آن دو شخص ناظر در حقّ آنان باشند وآن دو حَکَم، دو حُکمِ مختلف دادند و هر دو از شما حدیث داشتند و حدیث هایشان مختلف بود؟ [آن وقت چه؟] فرمود: حکم آن کسی درست تر است که عادل تر و فقیه تر و در نقل حدیث راستگوتر و با تقواتر است و به حُکم آن دیگری توجّه نشود. گفتم: هر دو در نظر اصحاب ما عادلند و پیش شیعه رضایت بخش هستند و برهم برتری و مزیّتی ندارند. فرمود: به آن روایتی توجّه شود که از ما نقل شده و مدرک حکم آنان است، به هر کدام از دو روایت که مورد اتّفاق شیعه است عمل شود و آن روایت شاذ و غیر معروف در نزد شیعه، ترک شود، زیرا در روایت مورد اتفاق، تردیدی نیست. و همانا امور بر سه گونه است امری که درست و حق بودنش روشن است باید پیروی شود و امری که ناحق و گمراه بودنش روشن است بایداز آن اجتناب شود و [سوم] امر مشکلی که باید به خدا و رسولش برگردد، رسول خدا فرمود: حلالی است روشن و حرامی است روشن و در بین این دو شبهاتی هم هست، هرکه مورد شبهه را ترک کرد از محرّمات نجات یافته است و هرکه آن را اخذ کرد در نتیجه مرتکب حرام شود و ندانسته هلاک گردد. گفتم اگر هر دو روایت از شما مشهورند و هر دو را رجال موثّق از قول شما نقل کرده اند؟ [آن وقت چه؟] فرمود: توجه شود هرکدام با قرآن و سنت موافق است و با عامه [یعنی اهل سنت ] مخالف است به آن عمل شود. آنکه حکمش برخلاف قرآن و سنت و موافق با عامّه است ترک شود. گفتم قربانت، اگر دو تن فقیهِ حَکَم، هردو حُکم خود را موافق کتاب و سنت تشخیص دهند ولی یکی از دو خبر موافق عامه است و دیگری مخالف عامه به کدام عمل شود؟ فرمود: آن که مخالف عامّه است مایه رشد و هدایت است. عرض کردم قربانت، اگر هر دو خبر موافق عامه هستند؟ [یعنی هرکدام موافق یکی از مذاهب اهل سنت است] فرمود: توجه شود هرکدام بیش تر مورد میل حُکّام و قُضاتند ترک شود و به دیگری عمل شود. گفتم اگر هردو از این نظر برابر باشند و مورد میل حُکّام باشند؟ فرمود: اگر چنین باشد باید صبر کنی تا حضور امام [معصوم] برسی زیرا توقّف در موردِ اشتباه، بهتر از افتادن در هلاکت است.[2] می بینیم این روایت در مورد قضاوت و صفات قاضی و مستند حکم او از احادیث و وجوهی است که پی می بریم حکم او برخواسته از تعالیم اهل بیت علیهم السلام است و ارتباطی با انتخاب رییس جمهور و صفات و شرایط او ندارد. اگر چه از تعالیم عقلی و نقلی دیگر استفاده می شود که افراد باید به کسی رای دهند که عادلترین و صادق ترین و آگاه ترین و با تقوا ترین مردم باشد و مقبول نزد نخبگان و افراد برجسته دینی و علمی جامعه و دشمنان و مخالفان از به قدرت رسیدن آن ها در هراس باشند اما این ملاک ها از روایت مذکور که مشهور است به « مقبوله عمربن حنظله » که مربوط به باب قضاوت است بدست نمی آید. پی نوشت: [1] - اصول کافی،ج۱،ص68 [2] - الکافی ج1 ص67 و ج7 ص412
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦 برنامه‌های امروز تبلیغات تلویزیونی «نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری» در رسانه ملی 🔹برنامه «میزگرد سیاسی» قاضی‌زاده هاشمی ساعت ۱۴:۳۰ شبکه ۳ 🔹مستند اول محمدباقر قالیباف ساعت ۱۶:۳۰ شبکه یک 🔹مستند اول علیرضا زاکانی ساعت ۱۷:۰۰ شبکه یک 🔹برنامه «میزگرد فرهنگی» مسعود پزشکیان ساعت ۱۹ شبکه ۲ 🔹برنامه «بدون تعارف» قاضی‌زاده هاشمی، ساعت ۲۰:۴۵ شبکه ۲ 🔹برنامه «گفت‌وگوی ویژه خبری»، سعید جلیلی ساعت ۲۲ شبکه خبر 🔹برنامه «میزگرد اقتصادی» مصطفی پورمحمدی ساعت ۲۲:۴۵ شبکه یک
هدایت شده از صابرین نیــوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کشاورزان خطاب به ظریف: زاینده رود خشک کارنامه دولت اصلاحات و رفقای شماست. به لحن جواب دادن پزشکیان دقت کنید. ـــــــــــــــــــــــ پایگاه خبری صابرین نیوز↙️ 🆘@sabreenS1_official