فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پزشکیان: برجام اگر بد بود چرا دولت شهید رئیسی آن را پاره نکرد؟
🔹ایزدی: ما ترامپ نیستیم. شما از نهجالبلاغه زیاد در حرفهایتان استفاده میکنید. ما ذیل قوانین اسلامی حق نداریم توافقی را که انجام دادیم به این سبکی که فرمودید خارج شویم.
#انتخاب_اصلح
#رعایت_تقوا_و_اخلاق
#همت_نیوز
5.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 انتشار برای اولین بار
تصاویری از دیدارهای خصوصی و همکاری های دکتر سعید #جلیلی با #شهید_رئیسی
👌👌❤️❤️
─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─
تبیین حقایق_حفظ اشرف به اوهن
╭🌺╯@hefzeashraf❀◕ ‿ ◕❀
┗╯\╲
🔴 #ظریف ابر مرد دروغ و تناقض!
ظریف از یک سو گفت ؛ در دوره دولت رییسی ۱۰۰۰ تحریم به تحریم های کشور اضافه شده ( اوج فشار و تحریم)
اما در دولت ما ( دولت روحانی) فقط ۷۰۰ تحریم اضافه کردند!
از سوی دیگر بلافاصله گفت : بخاطر بی تفاوتی بایدن دولت رئیسی توانست نفت بفروشد!😄🙈
آقای ظریف! الان ۱۰۰۰ تحریم یعنی بی تفاوتی بایدن ؟!
#جریان_دروغ
#جریان_تحریف
22.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
واکنش مجری شبکه سه به اظهارات محمدجواد ظریف، مشاور پزشکیان درباره برجام و رفع تحریمها
آیا ظریف تصور میکند حافظه تاریخی مردم ایران کوتاهمدت است؟!
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴آقای پزشکیان قرار بود صادق باشیم !
به کی رای بدیم ⁉️
🔻شخصی از امام صادق (ع) پرسید:
بین دو حاکم در تردیدم؟
امام فرمود: عادل،صادق،فقیه و باتقواترین را انتخاب کن.
🔻شخص :اگر به تشخیص نرسیدم؟
امام فرمود: ببین افراد متدین به کدام مایلند.
🔻شخص گفت: اگر نفهمیدم؟
امام فرمودند: بنگر مخالفان آیین ما کدام را بیشتر می پسندند، او را کنار بگذار و ببین کدام بیشتر، آنها را خشمگین میکند، او را برگزین
منبع : اصول کافی جلد 1ص 68
👇👇👇👇
اصل این روایات که در کتاب شریف کافی نقل شده است چنین است:
« عمر بن حنظله می گوید از امام صادق درباره دو نفر از شیعیان که نزاعی بینشان بود در مورد قرض یا میراث، و به قضات جور برای رسیدگی مراجعه کرده بودند، سؤال کردم که آیا این رواست؟
فرمود: هر که در مورد دعاوی حق یا دعاوی ناحق به ایشان مراجعه کند، در حقیقت به طاغوت (یعنی قدرت حاکمه ناروا) مراجعه کرده باشد: و هر چه را که به حکم آنها بگیرد، در حقیقت به طور حرام می گیرد گرچه آن را که دریافت می کند حق ثابت او باشد: زیرا که آن را به حکم و با رأی طاغوت و آن قدرتی گرفته که خدا دستور داده به آن کافر شود.
پرسیدم: چه باید بکنند؟
فرمود: باید نگاه کنند ببینند از شما چه کسی است که حدیث ما را روایت کرده و در حلال و حرام ما مطالعه نموده و صاحبنظر شده و احکام و قوانین ما را شناخته است. بایستی او را به عنوان قاضی و داور بپذیرند: زیرا که من او را حکم کننده و قاضی بر شما قرار داده ام.
پس آنگاه که به حکم ما حکم نمود و از وی نپذیرفتند بی گمان حکم خدا را سبک شمرده و به ما پشت کرده اند و کسی به ما پشت کند به خداوند پشت کرده و این در حد شرک به خداوند است.
گفتم اگر هر کدام شخصی را حَکَم ساخت و راضی شدند که آن دو شخص ناظر در حقّ آنان باشند وآن دو حَکَم، دو حُکمِ مختلف دادند و هر دو از شما حدیث داشتند و حدیث هایشان مختلف بود؟ [آن وقت چه؟]
فرمود: حکم آن کسی درست تر است که عادل تر و فقیه تر و در نقل حدیث راستگوتر و با تقواتر است و به حُکم آن دیگری توجّه نشود.
گفتم: هر دو در نظر اصحاب ما عادلند و پیش شیعه رضایت بخش هستند و برهم برتری و مزیّتی ندارند.
فرمود: به آن روایتی توجّه شود که از ما نقل شده و مدرک حکم آنان است، به هر کدام از دو روایت که مورد اتّفاق شیعه است عمل شود و آن روایت شاذ و غیر معروف در نزد شیعه، ترک شود، زیرا در روایت مورد اتفاق، تردیدی نیست. و همانا امور بر سه گونه است امری که درست و حق بودنش روشن است باید پیروی شود و امری که ناحق و گمراه بودنش روشن است بایداز آن اجتناب شود و [سوم] امر مشکلی که باید به خدا و رسولش برگردد، رسول خدا فرمود: حلالی است روشن و حرامی است روشن و در بین این دو شبهاتی هم هست، هرکه مورد شبهه را ترک کرد از محرّمات نجات یافته است و هرکه آن را اخذ کرد در نتیجه مرتکب حرام شود و ندانسته هلاک گردد.
گفتم اگر هر دو روایت از شما مشهورند و هر دو را رجال موثّق از قول شما نقل کرده اند؟ [آن وقت چه؟]
فرمود: توجه شود هرکدام با قرآن و سنت موافق است و با عامه [یعنی اهل سنت ] مخالف است به آن عمل شود. آنکه حکمش برخلاف قرآن و سنت و موافق با عامّه است ترک شود.
گفتم قربانت، اگر دو تن فقیهِ حَکَم، هردو حُکم خود را موافق کتاب و سنت تشخیص دهند ولی یکی از دو خبر موافق عامه است و دیگری مخالف عامه به کدام عمل شود؟
فرمود: آن که مخالف عامّه است مایه رشد و هدایت است.
عرض کردم قربانت، اگر هر دو خبر موافق عامه هستند؟ [یعنی هرکدام موافق یکی از مذاهب اهل سنت است]
فرمود: توجه شود هرکدام بیش تر مورد میل حُکّام و قُضاتند ترک شود و به دیگری عمل شود.
گفتم اگر هردو از این نظر برابر باشند و مورد میل حُکّام باشند؟
فرمود: اگر چنین باشد باید صبر کنی تا حضور امام [معصوم] برسی زیرا توقّف در موردِ اشتباه، بهتر از افتادن در هلاکت است.[2]
می بینیم این روایت در مورد قضاوت و صفات قاضی و مستند حکم او از احادیث و وجوهی است که پی می بریم حکم او برخواسته از تعالیم اهل بیت علیهم السلام است و ارتباطی با انتخاب رییس جمهور و صفات و شرایط او ندارد.
اگر چه از تعالیم عقلی و نقلی دیگر استفاده می شود که افراد باید به کسی رای دهند که عادلترین و صادق ترین و آگاه ترین و با تقوا ترین مردم باشد و مقبول نزد نخبگان و افراد برجسته دینی و علمی جامعه و دشمنان و مخالفان از به قدرت رسیدن آن ها در هراس باشند اما این ملاک ها از روایت مذکور که مشهور است به « مقبوله عمربن حنظله » که مربوط به باب قضاوت است بدست نمی آید.
پی نوشت:
[1] - اصول کافی،ج۱،ص68
[2] - الکافی ج1 ص67 و ج7 ص412
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦 برنامههای امروز تبلیغات تلویزیونی «نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری» در رسانه ملی
🔹برنامه «میزگرد سیاسی» قاضیزاده هاشمی ساعت ۱۴:۳۰ شبکه ۳
🔹مستند اول محمدباقر قالیباف ساعت ۱۶:۳۰ شبکه یک
🔹مستند اول علیرضا زاکانی ساعت ۱۷:۰۰ شبکه یک
🔹برنامه «میزگرد فرهنگی» مسعود پزشکیان ساعت ۱۹ شبکه ۲
🔹برنامه «بدون تعارف» قاضیزاده هاشمی، ساعت ۲۰:۴۵ شبکه ۲
🔹برنامه «گفتوگوی ویژه خبری»، سعید جلیلی ساعت ۲۲ شبکه خبر
🔹برنامه «میزگرد اقتصادی» مصطفی پورمحمدی ساعت ۲۲:۴۵ شبکه یک
هدایت شده از صابرین نیــوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کشاورزان خطاب به ظریف: زاینده رود خشک کارنامه دولت اصلاحات و رفقای شماست.
به لحن جواب دادن پزشکیان دقت کنید.
ـــــــــــــــــــــــ
پایگاه خبری صابرین نیوز↙️
🆘@sabreenS1_official
31.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ظریف چگونه قرآن را تحریف کرد
@ali_mahdiyan