eitaa logo
منتظران ظهور
2.3هزار دنبال‌کننده
19.8هزار عکس
4.7هزار ویدیو
93 فایل
🌹امام سجاد(ع)؛ منتظران ظهور امام مهدى(ع)برترين اهل هر زمانند. 🌹ان شاءالله آنگونه باشیم که نام ما هم در زمره ی منتظران حضرت قرارگیرد. 🌹کپی و نشر(حتی بدون ذکر نام و لوگو)حلال است. ⚠️تبادل و تبلیغات نداریم⚠️ خادم: @Montazeranemoud313
مشاهده در ایتا
دانلود
💛💖💛💖💛💖💛💖💛💖💛 منور مي كنيم قلوبمان را با قرائت صفحه اي از قرآن جهت تعجيل در فرج و سلامتی امام زمان( عجل الله تعالی فرجه الشریف) 🎁ثواب قرائت تقدیم به مولايمان (ارواحنا فداه) #تصویر_صفحه_ی_قرآن #تفسیرقرآن @Montazeranezohour
🌹قرار دوشنبه های انتظارمان🌹 قرائت زیارت آل یس باهم زمزمه می کنیم.... @Montazeranezohour
🔻شرح زیارت آل یاسین✨19✨ 💢﴿السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تَرْکَعُ وَ تَسْجُدُ﴾ یعنی، سلام بر تو هنگامی که رکوع می کنی و به سجده می روی! به ما گفته اند: «رکوع؛ خروج از مقام قیام لِلّه به مقام قیام بالله و نیز خروج از مشاهده قیّومیت به مشاهده انوار عظمت است، و نیز سیر از توحید افعالی به توحید اسماء است و سلوک از مقام «تدلّی» به مقام «قاب قوسین» است» که اصحاب قلوب سال ها در طلب تحقق این نحوه رکوع هستند و سجود را «آخرین منزل قرب و منتهَی النّهایت وُصول معرفی نموده اند».(1) سالک در سجود به مقام لامقامی وارد می شود که به آن مقام «اوْ اَدنی» گویند، مقام چشم بستن از غیر، حتی از کثرات اسماء و صفات، و فنای در خود حضرت ذات، که همان تجلی توحید ذات است بر قلب سالک در سجده. حال به من بگو چنین رکوع و سجود و صد چندان از این رکوع و سجود در چه کسی محقق است؟ جز در مقام انسان کامل یعنی حضرت امام عصر عجل الله تعالی فرجه که عین رکوع و سجود است، آیا ما بیچارگان وادی حیرت باید از نزدیکی به این نوع رکوع و سجود همواره محروم باشیم، با این همه لطفی که خداوند به بندگانش دارد؟ در این حالت است که با امید فراوان روبه روی خود کسی را می یابیم که تجسم عینی رکوع و سجود حقیقی است، امیدوارانه با توجه به رکوع و سجودش او را سلام می دهیم و می دانیم در همین رابطه به لطف الهی جواب سلام خود را دریافت می کنیم و با نور رکوع و سجود آن حضرت ما نیز وارد رکوع و سجود حقیقی خواهیم شد، إن شاء الله. 👈حالا می فهمی چرا وقتی در سلام های قبل به حضرت سلام دادی، یکی از صفات آن حضرت را «والرحمه الواسعه» خواندی؟ چون از طریق اوست که ما وارد رحمت واسعه رکوع و سجود حقیقی می شویم. بعون الله وکرمه @Montazeranezohour
منتظران ظهور
⏱چله های انتظار⏱ 💚به عشق امام حسين(ع) شماره 40 🔹🔵🔹🔵🔹🔵🔹🔵🔹 فکر مرگ: این یکىپ از چیزهاى بسیار مفید است که فکر گناه را یا از بین مى برد و یا کم مى کند که این به شدت و ضعف فرو رفتن در فکر مرگ بستگى دارد اگر انسان با این واقعیت انس بگیرد و مردن را باور دل سازد نقشى سازنده و بالا برنده دارد. قال امیرالمؤمنین على(ع): «اذکروا هادم اللذات و منغص الشهوات و داعى الشتات؛ یاد کنید (مرگ را) درهم کوبنده لذات را و تیره و تلخ کننده شهوات را و دعوت کننده جدایى ها را»، (الغرر والدرر، باب الموت، به نقل از سرالاسراء، استاد على سعادت پرور، ج 2، ص 159). یاد مرگ دل را از تعلق به شهوات جدا مى سازد و انسان را از گناه و فکر گناه باز مى دارد آنچه که بسیار مهم است این است که اولاً این فکر هر روز و مستدام باشد اگر شبانه روزى نیم ساعت باشد کافى است ثانیا در مکان خلوتى باشد مخصوصا اگر آن مکان خلوت خود محیط قبرستان باشد به هر گونه که این فکر در مرگ با جان عجین شود و باور دل گردد بسیار مطلوب است مثلاً یکى از کیفیت هاى فکر در مرگ را یکى از بزرگان چنین مى فرمود: تمام خاطرات تلخ و شیرین گذشته را در حد امکان مثل یک فیلم از ذهن بگذراند و به خود بباوراند که همه اینها گذشت و چند روز باقى مانده عمر هم مى گذرد لحظات جان دادن، وقتى که خویشان و نزدیکان را رها مى سازد و از تمام تلخ و شیرینى ها وداع مى کند و... همه و همه را به خوبى تأمل کند تا دل بلرزند و چشم بگرید. یکی از راه های تذکر دائم به نفس،یادآوری مرگ است که درهم کوبنده ی لذات و شهوات آنی و زودگذر است. 🔹🔵🔹🔵🔹🔵🔹🔵🔹 ✅ما منتظران ظهور از چهل روز مانده به محرم ؛ بيش از قبل چشم ،قلب و غرايز خود را كنترل كرده و از تمامي گناهان دوری كرديم. به اميد آنكه چشممان به جمال مولايمان صاحب الزمان عجل الله تعالي فرجه الشريف روشن گردد. @Montazeranezohour
منتظران ظهور
❇️ﺑﺎﺏ ﭘﺎﻧﺰﺩﻫﻢ ﺭﻭﺍﻳﺎﺗﻰ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺍﻣﺎﻡ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﻨﻘﻰ ﻭ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﻋﺴﻜﺮﻯ (ﻉ) ﺭﺳﻴﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﺷﻴﺦ ﺻﺪﻭﻕ ﺩﺭ ﻛﺘﺎﺏ «ﻋﻴﻮﻥ ﺍﺧﺒﺎﺭ ﺍﻟﺮﺿﺎ» ﻭ «ﻛﻤﺎﻝ ﺍﻟﺪﻳﻦ» ﺍﺯ ﺍﺑﻮ ﻫﺎﺷﻢ ﺟﻌﻔﺮﻯ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻛﻪ ﮔﻔﺖ: ﺍﺯ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﻋﺴﻜﺮﻯ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺷﻨﻴﺪﻡ ﻣﻴﻔﺮﻣﻮﺩ: ﺟﺎﻧﺸﻴﻦ ﻣﻦ ﻓﺮﺯﻧﺪﻡ ﺣﺴﻦ ﺍﺳﺖ ﻭﻟﻰ ﺑﺎ ﺟﺎﻧﺸﻴﻦ ﺍﻭ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺧﻮﺍﻫﻴﺪ ﺑﻮﺩ؟ ﻣﻦ ﻋﺮﺿﻜﺮﺩﻡ ﻓﺪﺍﻳﺖ ﮔﺮﺩم! ﻣﮕﺮ ﭼﻪ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ؟ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺷﻤﺎ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻧﻤﻰ ﺑﻴﻨﻴﺪ ﻭ ﺑﺮﺩﻥ ﻧﺎﻡ ﺍﻭ ﺑﺮﺍﻯ ﺷﻤﺎ ﺟﺎﻳﺰ ﻧﻴﺴﺖ. ﻋﺮﺿﻜﺮﺩﻡ: ﭘﺲ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻧﺎﻡ ﺑﺒﺮﻳﻢ؟ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺑﮕﻮﺋﻴﺪ ﺣﺠّﺖ ﺁﻝ ﻣﺤﻤﺪ. ﺩﺭ ﻛﻔﺎﻳﺔ ﺍﻟﺎﺛﺮ ﻧﻴﺰ ﺍﻳﻦ ﻣﻌﻨﻰ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺳﻌﺪ ﺑﻦ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﱠﻪ ﺍﺷﻌﺮﻯ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﻧﻴﺰ ﺩﺭ ﻛﻤﺎﻝ ﺍﻟﺪﻳﻦ ﺍﺯ ﺍﺑﺮﺍﻫﻴﻢ ﺑﻦ ﻣﻬﺰﻳﺎﺭ ﻭ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺑﺮﺍﺩﺭﺵ ﻋﻠﻰ ﺑﻦ ﻣﻬﺰﻳﺎﺭ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻛﻪ ﮔﻔﺖ: ﻧﺎﻣﻪ ﺍﻯ ﺑﺨﺪﻣﺖ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﻋﺴﻜﺮﻯ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﻧﻮﺷﺘﻢ ﻭ ﺳﺆﺍﻝ ﻛﺮﺩﻡ: ﻓﺮﺝ ﺁﻝ ﻣﺤﻤﺪ ﻛﻰ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ؟ ﺣﻀﺮﺕ ﺩﺭ ﺟﻮﺍﺏ ﻧﻮﺷﺘﻨﺪ: ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺻﺎﺣﺐ ﺍﻟﺰﻣﺎﻥ ﺍﺯ ﺩﻳﺎﺭ ﺳﺘﻤﮕﺮﺍﻥ ﻏﺎﺋﺐ ﮔﺮﺩﻳﺪ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﻓﺮﺝ ﺑﺎﺷﻴﺪ. ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺩﺭ ﻛﻤﺎﻝ ﺍﻟﺪﻳﻦ ﺍﺯ ﺍﺳﺤﺎﻕ ﺑﻦ ﺍﻳﻮﺏ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﻋﺴﻜﺮﻯ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺷﻨﻴﺪﻡ ﻣﻴﻔﺮﻣﻮﺩ: ﺻﺎﺣﺐ ﺍﻟﺰﻣﺎﻥ ﻛﺴﻰ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﮔﻔﺖ ﻫﻨﻮﺯ ﻣﺘﻮﻟﺪ ﻧﺸﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﺍﺑﺮﺍﻫﻴﻢ ﺍﻳﻦ ﺣﺪﻳﺚ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺍﺳﺤﻖ ﺑﻦ ﺍﻳّﻮﺏ ﺑﺮﺍﻯ ﻣﺎ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻛﺮﺩ. ﻭ ﻧﻴﺰ ﺩﺭ ﻛﻤﺎﻝ ﺍﻟﺪﻳﻦ ﺍﺯ ﺳﻌﺪ ﺑﻦ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﺯ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﻪ ﺑﻦ ﺍﺑﻰ ﻏﺎﻧﻢ ﺍﺯ ﺍﺑﺮﺍﻫﻴﻢ ﺍﺑﻦ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﻓﺎﺭﺱ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻛﻪ ﮔﻔﺖ: ﺑﺎ ﺍﻳﻮﺏ ﺑﻦ ﻧﻮﺡ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﻣﻜﻪ ﻫﻤﺴﻔﺮ ﺑﻮﺩﻳﻢ ﺩﺭ ﻣﻨﺰﻝ «ﺯﺑﺎﻟﻪ» ﻓﺮﻭﺩ ﺁﻣﺪﻩ ﻧﺸﺴﺘﻴﻢ ﻭ ﺑﮕﻔﺘﮕﻮ ﭘﺮﺩﺍﺧﺘﻴﻢ ﺗﺎ ﺁﻧﻜﻪ ﺍﺯ ﺣﻀﺮﺕ ﺻﺎﺣﺐ ﺍﻟﺎﻣﺮ ﻭ ﺩﻭﺭﻯ ﻣﺎ ﺍﺯ ﺣﻀﺮﺗﺶ ﺳﺨﻦ ﺑﻤﻴﺎﻥ ﺁﻣﺪ. ﺍﻳﻮﺏ ﺑﻦ ﻧﻮﺡ ﮔﻔﺖ: ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ﺟﺎﺭﻯ ﻧﺎﻣﻪ ﺍﻯ ﺭﺍﺟﻊ ﺑﺂﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﺪﻣﺖ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﻋﺴﻜﺮﻯ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﻧﻮﺷﺘﻴﻢ. ﺩﺭ ﺟﻮﺍﺏ ﻣﺮﻗﻮﻡ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﻣﻮﻗﻌﻰ ﻛﻪ ﻋﻠﻢ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﻣﻴﺎﻥ ﺷﻤﺎ ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻪ ﺷﺪ (ﻣﻘﺼﻮﺩ ﺭﺣﻠﺖ ﺧﻮﺩ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺳﺖ) ﺍﺯ ﺯﻳﺮ ﻗﺪﻣﻬﺎﻯ ﺧﻮﺩ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﻓﺮﺝ ﺑﺎﺷﻴﺪ. ﻣﺆﻟﻒ: ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﻓﺮﺝ ﺍﺯ ﺯﻳﺮ ﻗﺪﻡ- ﻛﻨﺎﻳﻪ ﺍﺯ ﻧﺰﺩﻳﻜﻰ ﻓﺮﺝ ﻭ ﺁﺳﺎﻧﻰ ﺣﺼﻮﻝ ﺁﻧﺴﺖ: ﻳﻌﻨﻰ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻧﻬﺎ ﺩﺭ ﻋﻴﻦ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﻓﺮﺝ ﺑﺴﺮ ﺑﺮﻳﺪ، ﺍﺯ ﺁﻣﺪﻥ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﻫﻢ ﻣﺄﻳﻮﺱ ﻧﺒﺎﺷﻴﺪ. ﺯﻳﺮﺍ ﻭﻗﺘﻰ ﻧﺎﺩﺍﻧﻰ ﻭ ﮔﻤﺮﺍﻫﻰ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﺯ ﺣﺪ ﮔﺬﺷﺖ ﺑﺮ ﻭﻓﻖ ﻗﻀﺎﻯ ﺍﻟﻬﻰ ﺑﺎﻳﺪ ﺍﻣﺎﻡ ﻛﻪ ﺭﻫﺒﺮ ﺧﻠﻖ ﺍﺳﺖ ﻇﻬﻮﺭ ﻛﻨﺪ، ﭼﻨﺎﻥ ﻛﻪ ﺍﺧﺒﺎﺭ ﻭ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﺍﺯ ﺍﻣﺘﻬﺎﻯ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺧﺒﺮ ﻣﻴﺪﻫﺪ. 🕋مهدی موعود ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) - ترجمه جلد سیزدهم از بحارالانوار-۲۹۸ @Montazeranezohour
💚قرار ظهر روزهای انتظارمان؛قرائت دعای سلامتی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)💚 @Montazeranezohour
⚡️حکایات و حکمتها ⭕️ دوران تحصیل و مرجعیت شیخ محمد حسین بن هاشم عاملی ✍️در کیفیت اشتغال به تحصیل علم شیخ محمد حسین بن هاشم العاملی داماد صاحب جواهر که مرجعیت دینی به او رسید آورده ‏اند: پدرش مردی فقیر حال بود که در کاظمین دکانی داشت. بعد از آنکه شیخ محمد حسین قرائت قرآن را فرا گرفت او را نزد خود آورد تا در اداره دکان و کسب معاش به او کمک کند. ولی محمد حسین به طلب علم متمایل شد و از یکی از اهل علم راه تحصیل علم را پرسید: او گفت اول باید «اجرومیه» را (که کتابی بوده در علم نحو) حفظ کند. او از آن مرد عالم خواست که آن کتاب را برایش بنویسد و او نوشت و محمد حسین در دکان پدر به خواندن آن مشغول شد. تا اینکه پدرش متوجه شد و خشمگین گردیده او را بزد که خواندن این کتاب تو را از کسب و کار باز می‏ دارد. بعد از آن دور از چشم پدر آن را خواند و تمام کرد. سپس از همان اهل علم پرسید: حالا چکار کنم؟ و او گفت: به نجف برو. چهار پائی کرایه کرد و بدون آنکه بیش از مقدار کرایه پولی داشته باشد راهی نجف شد و بین راه از زوائد خوراک هم سفران، خود را سیر می‏ کرد چون به نجف رسید وارد صحن شریف شد و در آنجا نشست تا شب شد و همه مردم از صحن خارج گشتند دربانان آمدند بیرونش کنند، شرح حال خود را گفت و آنها به او حجره ‏ای دادند و برایش غذا آوردند و در آنجا اقامت کرده و با طلاب آشنا شد و نزد آنان درس خواند و در آن حجره بود و با استفاده از نور چراغ مستراح ‏ها مطالعه می‏ کرد. تا اینکه فضلش ظاهر گشت و آوازه‏ اش بلند شد و به مرجعیت رسید و اموال به سویش فرستاد می‏ شد و او همه را به طلاب علم و نیازمندان می‏ رساند و خود لباس زبر و خشن می‏ پوشد و طعام ناگوار می‏ خورد و بعد از مرگش هیچ مالی به ارث نگذاشت. هیچ مانعی از موانع معمولی او را از درس باز نمی داشت و موجب تعطیل درس او نمی‏ شد بطوری که حتی در روز وفات شیخ انصاری درس خود را تعطیل نکرد و در جواب پرسندگان گفت: درس می‏ دهیم و ثواب آن را برای شیخ قرار می‏ دهیم. عیادت بیماران، تشییع جنازه ‏ها، دیدار واردین و بدرقه مسافرین از او فوت و ترک نمی‏ شد. اهل نجف می‏ گفتند: قبل از آنکه خانواده کسی از بیماری او خبر شود، شیخ محمد حسین از بیماری او خبردار است! (اعیان الشیعه، ج9، ص257) 📚مردان علم در میدان عمل، سید نعمت الله حسینی، دفتر انتشارات اسلامی (وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم)، جلد 1. @Montazeranezohour