eitaa logo
منتظران ظهور
2.3هزار دنبال‌کننده
19.8هزار عکس
4.7هزار ویدیو
92 فایل
🌹امام سجاد(ع)؛ منتظران ظهور امام مهدى(ع)برترين اهل هر زمانند. 🌹ان شاءالله آنگونه باشیم که نام ما هم در زمره ی منتظران حضرت قرارگیرد. 🌹کپی و نشر(حتی بدون ذکر نام و لوگو)حلال است. ⚠️تبادل و تبلیغات نداریم⚠️ خادم: @Montazeranemoud313
مشاهده در ایتا
دانلود
5.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▫️ آرزوهایم را صف می‌بندم و باز، به تو می‌رسم؛ تویی که هر چه را که بخواهم، باز تو بهتر از آنی! سلام بر تو مولایی که بر هر آرزویی، مقدمی! ✨ السَّلَامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ❤️ روز بیست و دوم چلّه زیارت آل یس به نیّت فرج (شنبه) ⏳ ۱۸ روز مانده به نیمه‌ شعبان https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb8
@ostadmohamadi4_5834642909030257580.mp3
زمان: حجم: 1.53M
⭕️ سوال ❓از کجا میشه فهمید که آخرین پیامبر بوده و بعد از ایشان پیامبران دیگری نخواهند آمد و آیا قرآن کریم چنین چیزی را بیان فرموده است؟ 🎙 استاد محمدی https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb8
📌 رُفقای ... 📚 در یک روایتی که در کمال‌الدین مرحوم صدوق نقل کرده‌اند که وجود مقدس رسول‌الله (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) فرمودند: «طوبی لمن أدرک قائم اهل بيتى و هو مقتد به قبل قيامه، یاتمُ به قبل قیامه.» آن کسانی که قبل از قیام به حضرت مهدی (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) ایمان بیاورند و قبل از قیام کنار امام و دنبال سر او حرکت کنند و به ائمهٔ‌هدی که قبل از امام زمان بودند، ایمان داشته باشند، چند خصوصیت دارند: 🔸 این آدم‌ها حضرت را درک می‌کنند ولی قبل از قیام به حضرت ایمان آورده‌اند و به ائمه اقتدا کرده و دنبال سر آن‌ها حرکت می‌کنند و از دشمنان آن‌ها تبری می‌جویند؛ یعنی صف‌بندی آن‌ها در عالم مانند حضرت است. اگر کسی به حضرت معرفت پیدا کنند و با حضرت راه برود و صف خود را از دشمنان حضرت جدا کند و تبری بجویند، کما اینکه باید از معاویه تبری جست باید از طاغوت‌های تمام زمان‌ها تبری جست. 🔹 بعد حضرت فرمودند: اگر کسی این‌طور شد؛ «این‌ها رفیقان من و اکرم امتی هستند‌؛ بیش از همهٔ امت من این‌ها مورد کرامت الهی هستند.» 👤 استاد میر باقری https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb8
5.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 این وعدهٔ خداوند است 🌅 با ردای رسالتی که بر دوشش گذاشتند از حراء باز می‌گردد. روزهای سختی پیش رو دارد؛ تمسخر، تهمت، تهدید، هجرت... آیا می‌تواند دین خدا را عالم‌گیر کند؟ 🔆 دلخوش است به آینده. اگر او نتواند، آخرین فرزندش حتما می‌تواند. این وعدهٔ خداوند است: «لِيُظهِرَهُ عَلَى الدّينِ كُلِّهِ وَلَو كَرِهَ المُشرِكونَ» 🌸 ویژهٔ عید ▫️هرلحظه منتظر بعثت دیگر محمد دیگریم! منتظر آن روزی هستیم که تو می‌آیی و عدالت محمدی را بر جهان عرضه می‌داری... 🔅 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🌺 عید مبعث مبارک باد. https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb8
15.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 «عاقبت منتظران پیامبر» ⁉️ چرا منتظران آخرین پیامبر بعد از دشمن ایشان شدند؟ ⚠️ آیا ما هم در معرض این خطر هستیم؟ 👤 استاد پناهیان https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb8
منتظران ظهور
...ﺳﭙﺲ ﺑﻪ ﺗﺮﺗﻴﺐ ﺳﻮﺭﻩ ﻫﺎﻯ ﻗﺮﺁﻥ ﻧﻮﺑﺖ ﺑﻪ «ﺍﻟﻤﺺ» ﻣﻴﺮﺳﺪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺍﻭﻝ ﺳﻮﺭﻩ «ﺍﻋﺮﺍﻑ» ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﺎ ﮔﺬﺷﺘﻦ ﺁﻥ (ﻛﻪ 161 ﺳﺎﻝ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ) ﺩﻭﻟﺖ ﺑﻨﻰ ﻋﺒﺎﺱ ﭘﺪﻳﺪ ﺁﻣﺪ، ﻭﻟﻰ ﺍﻳﻦ ﺗﻄﺒﻴﻖ ﻣﺸﻜﻞ ﻣﻰ ﻧﻤﺎﻳﺪ. ﺯﻳﺮﺍ ﻇﻬﻮﺭ ﺩﻭﻟﺖ ﺑﻨﻰ ﻋﺒﺎﺱ ﻭ ﺍﺑﺘﺪﺍﻯ ﺑﻴﻌﺖ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ 132 ﻫﺠﺮﻯ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺣﺎﻝ ﺁﻧﻜﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻣﻮﻗﻊ 145 ﺳﺎﻝ ﺍﺯ ﺑﻌﺜﺖ (ﻛﻪ ﻣﺒﺪﺀ ﺍﻳﻦ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﺍﺳﺖ) ﻣﻰ ﮔﺬﺷﺖ ﻭ ﺍﻳﻦ ﻣﻮﺍﻓﻖ ﺑﺎ ﻣﻀﻤﻮﻥ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻧﻴﺲ! ﻭﻟﻰ ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ ﺍﻳﻦ ﻣﺸﻜﻞ ﺭﺍ ﺑﭽﻨﺪ ﻭﺟﻪ ﺣﻞ ﻛﺮﺩ: ﺍﻭﻝ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﻣﺒﺪﺃ ﺍﻳﻦ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﺭﺍ ﻏﻴﺮ ﻣﺒﺪﺃ «ﺍﻟﻢ» ﺑﺪﺍﻧﻴﻢ ﺑﺎﻳﻦ ﻣﻌﻨﻰ ﻛﻪ ﻣﺒﺪﺃ ﻭﻟﺎﺩﺕ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮ ﺻﻠّﻰ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﺑﺎشد! ﺯﻳﺮﺍ ﺍﺑﺘﺪﺍﻯ ﺩﻋﻮﺕ ﺑﻨﻰ ﻋﺒﺎﺱ ﺩﺭ ﺳﻨﻪ ﺻﺪ ﻫﺠﺮﻯ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺁﺷﻜﺎﺭ ﺷﺪﻥ ﻧﻬﻀﺖ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺭ ﺧﺮﺍﺳﺎﻥ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ﺻﺪ ﻭ ﻫﻔﺖ ﻳﺎ ﺻﺪ ﻭ ﻫﺸﺖ ﻫﺠﺮﻯ ﺭﻭﻯ ﺩﺍﺩﻩ ﻋﻠﻰ ﻫﺬﺍ ﺍﺯ ﻣﻮﻗﻊ ﻭﻟﺎﺩﺕ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮ ﺗﺎ ﺁﻥ ﻣﻮﻗﻊ ﺻﺪ ﻭ ﺷﺼﺖ ﻭ ﻳﻚ ﺳﺎﻝ ﻣﻴﺒﺎﺷﺪ (ﻣﻄﺎﺑﻖ ﻋﺪﺩ ﺍﻟﻤﺺ). ﺩﻭﻡ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﺯ ﻗﻴﺎﻡ ﺑﻨﻰ ﻋﺒﺎﺱ؛ ﺍﺳﺘﻘﺮﺍﺭ ﺩﻭﻟﺖ ﻭ ﺳﻠﻄﻨﺖ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺍﻭﺍﺧﺮ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻨﺼﻮﺭ ﺩﻭﺍﻧﻘﻰ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﮔﺮﻓﺖ. ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺻﻮﺭﺕ ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﻛﻪ ﻣﺒﺪﺃ ﺁﻥ ﺑﻌﺜﺖ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮ ﺑﺎﺷﺪ ﻣﻴﺴﺎﺯﺩ. ﺳﻮﻡ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺍﻳﻦ ﺣﺴﺎﺏ ﻣﺒﻨﻰ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺣﺴﺎﺏ ﺍﺑﺠﺪ ﻗﺪﻳﻢ ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﺁﻥ ﺭﺍ «ﻣﻐﺎﺭﺑﻪ» ﻣﻰ ﻧﺎﻣﻨﺪ. ﻭ ﺳﻌﻔﺺ، ﻗﺮﺷﺖ، ﺛﺨﺬ ﻭ ﺿﻈﻎ ﺩﺭ ﺁﻧﺴﺖ، ﺩﺭ ﺣﺴﺎﺏ ﺁﻧﻬﺎ «ﺻﺎﺩ» ﺷﺼﺖ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﻨﺎ ﺑﺮ ﺍﻳﻦ «ﺍﻟﻤﺺ» ﺻﺪ ﻭ ﺳﻰ ﻭ ﻳﻚ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ، ﭼﻨﺎﻥ ﻛﻪ ﺩﺭ «ﻛﺘﺎﺏ ﺍﻟﻘﺮﺁﻥ» ﺧﻮﺍﻫﻢ ﮔﻔﺖ ﺣﺴﺎﺏ «ﺍﻟﻤﺺ» ﺩﺭ ﺧﺒﺮ ﺭﺣﻤﻪ ﺑﻦ ﺻﺪﻗﻪ ﻣﺒﻨﻰ ﺑﺮ ﻫﻤﻴﻦ ﺣﺴﺎﺏ ﺍﺳﺖ (ﻳﻌﻨﻰ ﺍﺑﺠﺪ ﻗﺪﻳﻢ) ﻭ ﺑﻨﺎ ﺑﺮ ﺍﻳﻦ ﺗﺎﺭﻳﺦ «ﺍﻟﻤﺺ» ﺑﺎ ﺗﺎﺭﻳﺦ «ﺍﻟﻢ» ﻣﻮﺍﻓﻖ ﻣﻴﺒﺎﺷﺪ. ﺯﻳﺮﺍ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ 117 ﻫﺠﺮﻯ ﺩﻋﻮﺕ ﺑﻨﻰ ﻋﺒﺎﺱ ﺩﺭ ﺧﺮﺍﺳﺎﻥ ﺁﺷﻜﺎﺭ ﮔﺮﺩﻳﺪ» ﻭ ﺑﻌﻀﻰ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺑﻘﺘﻞ ﺭﺳﺎﻧﻴﺪﻧﺪ (ﻭ ﭼﻮﻥ 13 ﺳﺎﻝ ﺍﺯ ﺑﻌﺜﺖ ﺗﺎ ﻫﺠﺮﺕ ﺭﺍ ﻧﻴﺰ ﺑﺮ ﺁﻥ ﺑﻴﺎﻓﺰﺍﺋﻴﺪ، 130 ﺳﺎﻝ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ). ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﻫﻢ ﻣﻴﺮﻭﺩ ﻛﻪ ﻣﺒﺪﺃ ﺍﻳﻦ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﺯﻣﺎﻥ ﻧﺰﻭﻝ ﺁﻳﻪ «ﺍﻟﻤﺺ» ﺑﺎﺷﺪ. ﺑﺎﻳﻦ ﻣﻌﻨﻰ ﻛﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺭ ﻣﻜﻪ ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪﻩ ﭼﻨﺎﻥ ﻛﻪ ﻣﺸﻬﻮﺭ ﺍﺳﺖ، ﻧﺰﻭﻝ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻧﺰﺩﻳﻚ ﺑﺰﻣﺎﻥ ﻫﺠﺮﺕ ﻓﺮﺽ ﻛﻨﻴﻢ ﻭ ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﻓﺮﺽ ﺑﺎ ﺑﻴﻌﺖ ﻇﺎﻫﺮﻯ ﺑﻨﻰ ﻋﺒﺎﺱ (131) ﻧﺰﺩﻳﻚ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﻣﺪﻳﻨﻪ ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ، ﺍﻣﻜﺎﻥ ﺩﺍﺭﺩ ﻧﺰﻭﻝ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻧﻰ ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﺑﺪﻭﻥ ﺗﻬﺎﻓﺖ ﻣﻨﻄﺒﻖ ﺑﺮ ﺑﻴﻌﺖ ﺁﻧﻬﺎ ﮔﺮﺩﺩ... 🕋مهدی موعود ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) - ترجمه جلد سیزدهم از بحارالانوار-۶۵۶ @Montazeranezohour
💚قرار ظهر روزهای انتظارمان؛قرائت دعای سلامتی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)💚 @Montazeranezohour
جرعه ای وصل بنوشان به دل بی رمقم به ما بپیوندید.نشر مطالب با نام خودتان جایز است⬇️⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb8
⚡️حکایات و حکمتها ✍️ شیخی بود که به شاگردانش عقیده می‌آموخت، "لااله الا الله" یادشان می‌داد، آن را برایشان شرح می‌داد و بر اساس آن تربیتشان می‌کرد. 🔹روزی یکی از شاگردانش یک طوطی برای او هدیه آورد زیرا شیخ پرورش پرندگان را بسیار دوست می‌داشت. 🔸شیخ همواره طوطی را محبت می‌کرد و او را در درس‌هایش حاضر می‌کرد تا آنکه طوطی توانست بگوید: "لااله الا اللّه" 🔹طوطی شب و روز "لااله الا الله" می‌گفت. 🔸یک روز شاگردان دیدند که شیخ به شدت گریه می‌کند، وقتی از او علت را پرسیدند، گفت: طوطی به دست گربه کشته شد. 🔹گفتند: برای این گریه می‌کنی؟! . 🔸شیخ پاسخ داد: من برای این گریه نمی‌کنم. ناراحتی من از این است که وقتی گربه به طوطی حمله کرد، طوطی آنقدر فریاد زد تا مُرد. با آن همه "لااله الاالله" که می‌گفت؛ وقتی گربه به او حمله کرد، آن را فراموش کرد و تنها فریاد می‌زد. 🔹زیرا او تنها با زبانش می‌گفت و قلبش آن را یاد نگرفته و نفهمیده بود. می‌ترسم من هم مثل این طوطی باشم! 🔸تمام عمر با زبانمان "لااله الاالله" بگوییم و وقتی که مرگ فرا رسد، فراموشش کنیم و آن را ذکر نکنیم زیرا قلوب ما هنوز آن را نشناخته است! 🔰آیا ما "لااله الااللّه" را با دل‌هایمان آموخته‌ایم؟! @Montazeranezohour
⚠️همراهان عزیز خواهشمندیم همین الان جهت شفای بیماران، خصوصاااااااا بیمار سفارش شده؛ سوره ی حمد را قرائت فرمایید. @Montazeranezohour
با یادگیری پایه ای اصول عقائد، پازل های ایمانی ذهنت را درست بچین🧠💪 📚ده درس امام شناسی ✔️درس اول بحث امامت از کی آغاز شد؟ 🔹️مى دانيم بعد از پيامبر اسلام (ص) مسلمانان به دو گروه تقسيم شدند: عدّه اى معتقد بودند پيامبر (ص) جانشينى براى خود تعيين نكرده، و اين امر را بر عهدۀ امّت گذارده كه آنها بنشينند و از ميان خود رهبرى برگزينند - اين گروه را «اهل سنّت» مى نامند. 🔸️گروه ديگرى معتقد بودند كه جانشين پيامبر (ص) همچون خود او بايد معصوم از خطا و گناه باشد و داراى علم وافرى كه بتواند رهبرى معنوى و مادى مردم را بر عهده بگيرد و اساس اسلام را حفظ كند و تداوم بخشد. آنها معتقد بودند تعيين چنين كسى تنها از سوى خدا و به وسيلۀ پيامبر (ص) امكان پذير است، و پيامبر اسلام (ص) اين كار را كرده، و على (ع) را به عنوان جانشين خود برگزيده است. اين گروه را «اماميّه» يا «شيعه» مى‌نامند. @Montazeranezohour