eitaa logo
منتظران ظهور
2.3هزار دنبال‌کننده
19.8هزار عکس
4.7هزار ویدیو
93 فایل
🌹امام سجاد(ع)؛ منتظران ظهور امام مهدى(ع)برترين اهل هر زمانند. 🌹ان شاءالله آنگونه باشیم که نام ما هم در زمره ی منتظران حضرت قرارگیرد. 🌹کپی و نشر(حتی بدون ذکر نام و لوگو)حلال است. ⚠️تبادل و تبلیغات نداریم⚠️ خادم: @Montazeranemoud313
مشاهده در ایتا
دانلود
@ostad_shojae4_5886353653849130708.mp3
زمان: حجم: 10.85M
۳۱ 🔍حقیقت جاودانه ی خودت رو بشناس؛ این شناخت، چنان قدرت با عظمتی به روحِت میده ؛ که تو رو از تنبلی و بی حوصلگی دور میکنه! 🔹🔵🔹🔵🔹🔵🔹 ⏱⏱ 🔹🔵🔹🔵🔹🔵🔹 با مطالب خودسازی، به اندازه ی حتی ثانیه ای در تعجیل فرج سهیم باشیم👌 @Montazeranezohour
🟡 شبهه چرا اینقدر به کلمات انگلیسی گیر می‌دید در حالیکه اینقدر از کلمات عربی استفاده می‌کنید؟ 🟢 پاسخ حجت‌الاسلام دکتر 🔸اتفاقاً ما هم این سوال را از اونایی داریم که مرسی و اوکی و .... از دهنشون نمی افته، اما نوبت سلام که میشه یادشون می‌افته ایرانی‌ان و می‌گن درود!! 🔸 اما در پاسخ باید دانست کلماتی که در فارسی به کار می‌بریم اما به نظر عربی می‌رسد، چند دسته‌اند: 1⃣بعضی از آنها کلمات "فارسی شده" ای هستند که مفهوم آنها در زبان فارسی با آنچه در عربی مطرح می‌شود، به طور کلی متفاوت است؛ مانند، ملت، انقلاب، ازدواج، مراجعه (مثلاً مراجعه در عربی یعنی بازگشت اما وقتی میگید به پزشک مراجعه کردم، اصلا منظور بازگشت از پزشک نیست) و... 2⃣یک دسته دیگر از الفاظ در حقیقت مربوط به فرهنگ اسلامی است نه فرهنگ عربی. این دو تا با هم فرق دارند. مثلاً همین سلام یک فرهنگ اسلامی است و لذا عربهایی که مذهبی نیستند هنگام دیدار یکدیگر از کلمات دیگری مثل اهلا و سهلا استفاده میکنند. سلام یکی از اسامی خداوند است و طبق آیات قرآن، مومنان در بهشت با این لفظ به یکدیگر سلام و درود می‌فرستند. بنابراین استفاده از این کلمات منافاتی با فرهنگ ما ندارد، چون فرهنگ ما از دو بخشی ملیت و اعتقادی تشکیل شده در حالی که زبان انگلیسی هیچ جایگاهی در فرهنگ ما ندارند نه ملیت و نه دینمون 3⃣بله دسته سومی هستند که ممکن است همان معنای عربی در آن باشد و ربطی به دین و اعتقادات هم نداشته باشد. ما نیز در جایگزین کردن کلمات فارسی با آنها مشکلی نداریم اما چیزی که هست اینکه اصرار بر حذف آنها از زبان فارسی مساوی است با حذف بخش بزرگی از میراث، فرهنگ و ادبیات ملی ما. چون ادب فارسی مملو از این کلمات است. یعنی اگر شما بخواهید این گونه کلمات را از ادبیات فارسی حذف کنید، باید آثار بزرگی مانند اشعار حافظ، گلستان و بوستان سعدی ، مثنوی مولوی ، آثار خیام ، آثار صائب تبریزی و.... را از پهنه ادب فارسی حذف کنید! چون عدم استفاده از آن‌ها باعث می‌شود نسل های آینده به طور کلی با آن کلمات بیگانه شود و در نتیجه وقتی نسل های بعدی حافظ و سعدی می‌خوانند، گویی یک زبان خارجی و نامفهوم می‌خوانند! 🟡 نهایتاً اینکه باید بدانیم زبان و ادبیات یکی از شیوه‌های مهم تاثیر گذاری فرهنگی است. یعنی برای تغییر در ذائقه و نگرش فکری افراد، کافی است ادبیات آنها را تغییر دهید، کم‌کم و به تبع ادبیات جدید، فکر جدید ایجاد می‌شود، مرسی و اوکی و پرفکت و..... تنها الفاظ نیستند، حامل و نمادی از یک فرهنگ و نگرشی متفاوتند. این سه مطلب را هم در همین رابطه بخوانید👇 1⃣ https://eitaa.com/Shobhe_ShenaSi/14425 2⃣ https://eitaa.com/Shobhe_ShenaSi/15889 3⃣ https://eitaa.com/Shobhe_ShenaSi/15930 ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb8
❇️ مَن رَضِيَ عَن نَفسِهِ كَثُرَ السّاخِطونَ عَلَيهِ https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb8
منتظران ظهور
...ﻭ ﻫﻢ ﺩﺭ ﻏﻴﺒﺖ ﻧﻌﻤﺎﻧﻰ ﺍﺯ ﻳﻮﻧﺲ ﺑﻦ ﻇﺒﻴﺎﻥ ﺍﺯ ﺣﻀﺮﺕ ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻛﺮﺩﻩ ﻛﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﭼﻮﻥ ﺷﺐ ﺟﻤﻌﻪ ﻓﺮﺍ ﺭﺳﻴﺪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺂﺳﻤﺎﻥ ﺩﻧﻴﺎ ﻣﻴﻔﺮﺳﺘﺪ ﻭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻃﻠﻮﻉ ﺻﺒﺢ ﻣﻨﺒﺮﻯ ﺍﺯ ﻧﻮﺭ ﺩﺭ ﺟﻨﺐ ﺑﻴﺖ ﺍﻟﻤﻌﻤﻮﺭ ﺑﺮﺍﻯ ﻣﺤﻤﺪ ﻭ ﻋﻠﻰ ﻭ ﺣﺴﻦ ﻭ ﺣﺴﻴﻦ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﻣﻴﮕﺬﺍﺭﺩ ﻭ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﺎﻟﺎ ﻣﻴﺮﻭﻧﺪ. ﺳﭙﺲ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﻣﺮ ﻣﻴﻜﻨﺪ ﻛﻪ ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ ﻭ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮﺍﻥ ﻭ ﻣﺆﻣﻨﻴﻦ ﭘﺎﻯ ﻣﻨﺒﺮ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺟﺘﻤﺎﻉ ﻛﻨﻨﺪ، ﻭ ﺩﺭﻫﺎﻯ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﮔﺸﻮﺩﻩ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ. ﺁﻧﮕﺎﻩ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻇﻬﺮ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮ ﺻﻠّﻰ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﻋﺮﺽ ﻣﻴﻜﻨﺪ: ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ! ﺍﻛﻨﻮﻥ ﻣﻮﻗﻊ ﻭﻋﺪﻩ ﺍﻳﺴﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻛﺘﺎﺏ ﺧﻮﺩ ﻭﻋﺪﻩ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﻯ ﻭ ﺁﻥ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﺍﺳﺖ: ﻭَﻋَﺪَ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪُ ﺍﻟﱠﱠﺬِﻳﻦَ ﺁﻣَﻨُﻮﺍ ﻣِﻨْﻜُﻢْ ﻭَ ﻋَﻤِﻠُﻮﺍ ﺍﻟﺼﱠﱠﺎﻟِﺤﺎﺕِ ﻟَﻴَﺴْﺘَﺨْﻠِﻔَﻨﱠﱠﻬُﻢْ ﻓِﻲ ﺍﻟْﺄَﺭْﺽِ ﻛَﻤَﺎ ﺍﺳْﺘَﺨْﻠَﻒَ ﺍﻟﱠﱠﺬِﻳﻦَ ﻣِﻦْ ﻗَﺒْﻠِﻬِﻢْ.  ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ ﻭ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮﺍﻥ ﻧﻴﺰ ﻫﻤﻴﻦ ﻣﻄﻠﺐ ﺭﺍ ﻣﻴﮕﻮﻳﻨﺪ، ﺳﭙﺲ ﻣﺤﻤﺪ ﻭ ﻋﻠﻰ ﻭ ﺣﺴﻦ ﻭ ﺣﺴﻴﻦ ﺑﺴﺠﺪﻩ ﻣﻰ ﺍﻓﺘﻨﺪ. ﺁﻧﮕﺎﻩ ﻣﻴﮕﻮﻳﻨﺪ: ﺧﺪﺍﻳﺎ (ﺑﺮ ﺑﻰ ﺩﻳﻨﺎﻥ) ﻏﻀﺐ ﻛﻦ، ﺯﻳﺮﺍ ﺣﺮﻳﻤﺖ ﻫﺘﻚ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺑﺮﮔﺰﻳﺪﮔﺎﻧﺖ ﻛﺸﺘﻪ ﮔﺸﺘﻪ ﻭ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﻧﻴﻜﻮﻛﺎﺭﺕ ﺧﻮﺍﺭ ﮔﺮﺩﻳﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻫﻢ ﺁﻧﭽﻪ ﻣﻴﺨﻮﺍﻫﺪ ﻣﻴﻜﻨﺪ ﻭ ﺍﻳﻦ ﻭﻗﺖ ﻣﻌﻠﻮﻣﻰ ﺍﺳﺖ. ﻭ ﻧﻴﺰ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻛﺘﺎﺏ ﺍﺯ ﺍﺑﻮ ﺑﺼﻴﺮ ﺍﺯ ﺣﻀﺮﺕ ﺻﺎﺩﻕ ﻧﻘﻞ ﻛﺮﺩﻩ ﻛﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﻗﺎﺋﻢ ﺭﺍ ﺍﺳﻢ ﻣﻰ ﺑﺮﻧﺪ ﻭ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﻨﺪ: ﺍﻯ ﻓﻠﺎﻥ ﺑﻦ ﻓﻠﺎﻥ ﻭ ﺑﺴﻨﺪ ﻣﺬﻛﻮﺭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﺷﺪﻩ ﻛﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﻗﺎﺋﻢ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﻋﺎﺷﻮﺭﺍ ﻗﻴﺎﻡ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ.  🕋مهدی موعود ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) - ترجمه جلد سیزدهم از بحارالانوار ۸۷۹ @Montazeranezohour
💚قرار روزهای انتظارمان؛قرائت دعای سلامتی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)💚 https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb8
⚡️حکایات و حکمتها ⭕️✍️نمک‌نشناس نباشیم 🔹روزی کفاشی در حال تعمیر کفشی بود، ناگهان سوزن کفاشی در انگشتش فرورفت و از شدت درد فریادی زد. سوزن را چند متر دورتر پرت کرد. 🔸مردی حکیم که از آن مسیر عبور می‌کرد، ماجرا را دید، سوزن را آورد به کفاش تحویل داد و شعری را زمزمه کرد. ▫️درختی که پیوسته بارش خوری ▫️تحمل کن آنگه که خارش خوری 🔹این سوزن منبع درآمد توست، این همه فایده حاصل کردی، یک روز که از آن دردی برایت آمد، آن را دور می‌اندازی! 🔸اگر از کسی یا وسیله‌ای رنجشی آمد، به یاد آوریم خوبی‌هایی که از جانب آن شخص یا فوایدی که از آن حیوان، وسیله یا درخت در طول ایام به ما رسیده. 🔹آن وقت تحمل آن رنجش آسان‌تر می‌شود. ی جذاب را اینجا دنبال بفرمایید👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb8
و عجل لنا ظهوره برای ما در ظهورش تعجیل نما!🤲 ❤️اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج❤️ ❤️سه شنبه های جمکرانی❤️ @Montazeranezohour
@ostad_shojae1_1934546559.mp3
زمان: حجم: 5.25M
۲۸ در گذشته ماندن... حماقت بزرگی است ؛ که شیطان،بر ما،تحمیل می کند! بياموزيم... چگونه از شر خاطرات غم آلود گذشته، رها شویم. 👌اینجا شیطان شناسی و خودتو تقویت کن، تا ضربه نخوری.(با مطلب، در اجر مضاعفی سهیم باشید)👇 https://eitaa.com/Montazeranezohour
💎نكات مهدوی💎 🌀در روایات اسلامی بر خواندن چه دعاهايى در «عصر غيبت» امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) سفارش و تأکید شده است؟ از جمله ادعيه ای که در «عصر غيبت» امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) وارد شده و خواندن آنها مستحبّ است مي توان به اين دعاها اشاره كرد: 1. دعايى از امام صادق(عليه السلام).(1) 2. دعاى غريق.(2) 3. دعاى بعد از هر فريضه در ماه رمضان. 4. دعاى عهد صغير.(3) 5.- دعای عهد.(4) 6. دعای بعد از نماز ظهر.(5) 7. دعای بعد از نماز عصر.(6) 8. دعاى شب نيمه شعبان.(7)،(8) ◽️پی نوشت: (1). كمال الدين و تمام النعمة، ابن بابويه، محمد بن على‏، محقق / مصحح: غفارى، على اكبر، اسلاميه‏، تهران‏، 1395 قمری‏، چاپ دوم‏، ج‏ 2، ص 342، (باب ما روي عن الصادق جعفر بن محمد(علیه السلام) من النص على القائم(علیه السلام) و ذكر غيبته و أنه الثاني عشر من الأئمة)؛ بحار الأنوار، مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى‏، محقق / مصحح: جمعى از محققان‏، دار إحياء التراث العربي‏، بيروت‏، 1403 قمری‏، چاپ: دوم، ج ‏52، ص 146، باب 22 (فضل انتظار الفرج و مدح الشيعة في زمان الغيبة و ما ينبغي فعله في ذلك الزمان)، ح 70. (2). بحار الأنوار، همان، ص 149، باب 22 (فضل انتظار الفرج و مدح الشيعة في زمان الغيبة و ما ينبغي فعله في ذلك الزمان)، ح 73. (3). بحار الأنوار، همان، ج ‏99، ص 110، باب 7 (زيارة الإمام المستتر عن الأبصار الحاضر في قلوب الأخيار المنتظر في الليل و النهار الحجة بن الحسن(صلوات الله عليهما) في السرداب و غيره). (4). البلد الأمين و الدرع الحصين‏، كفعمى، ابراهيم بن على عاملى‏، مؤسسة الأعلمي للمطبوعات‏، بيروت، 1418 قمری‏، چاپ اول‏‏، ص 82، (الصلاة في يوم الجمعة). (5). البلد الأمين و الدرع الحصين‏، همان، ص 13، (و مما يختص عقيب الظهر). (6). بحار الأنوار، همان، ج ‏53، ص 187، باب 31 (ما خرج من توقيعاته)، ح 18. (7). كليات مفاتيح الجنان‏، قمى، عباس‏، اسوه‏، قم، بی تا، ص 166، (چهارم دعاى اللهم بحق ليلتنا هذه و مولودها). (8). گردآوری از: موعود شناسی و پاسخ به شبهات، رضواني، علی اصغر، مسجد مقدس جمکران، قم، چاپ هفتم، 1390 ش، ص 500. @Montazeranezohour