eitaa logo
منتظران ظهور
2.3هزار دنبال‌کننده
19.8هزار عکس
4.7هزار ویدیو
92 فایل
🌹امام سجاد(ع)؛ منتظران ظهور امام مهدى(ع)برترين اهل هر زمانند. 🌹ان شاءالله آنگونه باشیم که نام ما هم در زمره ی منتظران حضرت قرارگیرد. 🌹کپی و نشر(حتی بدون ذکر نام و لوگو)حلال است. ⚠️تبادل و تبلیغات نداریم⚠️ خادم: @Montazeranemoud313
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹قرار یکشنبه های انتظارمان🌹 قرائت زیارت جامعه ی کبیره جهت قرائت به کتاب مفاتیح، باب سوم(زیارت ها) مراجعه فرمایید. نکته: زیارت مقداری طولانی است. منتظرانی که فرصت قرائت در لحظه را ندارند، می توانند با برنامه ریزی ای شخصی زیارت را چندقسمت تقسیم فرموده و هرهفته بخش بعدی آن را قرائت نمایند. باتوجه به سفارشات قرائت این زیارت، به منتظران و همراهان گرامی توصیه می شود قرائت آن را ترک ننمایید. و من الله توفیق... باهم زمزمه می کنیم... @Montazeranezohour
منتظران ظهور
ﺳﺮﮔﺬﺷﺖ ﻋﺠﻴﺒﻰ ﺍﺯ ﻣﻌﻤﺮﻳﻦ ﻣﺆﻟﻒ: ﺳﻴﺪ ﻋﻠﻰ ﺑﻦ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﺤﻤﻴﺪ ﺩﺭ ﻛﺘﺎﺏ «ﺍﻟﺎﻧﻮﺍﺭ ﺍﻟﻤﻀﻴﺌﻪ» ﺍﺯ ﺟﺪﺵ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﺤﻤﻴﺪ ﻧﻘﻞ ﻣﻴﻜﻨﺪ ﻛﻪ ﺑﺎﺳﻨﺎﺩ ﺧﻮﺩ ﺍﺯ ﺭﺋﻴﺲ ﺍﺑﻮ ﺍﻟﺤﺴﻦ ﻛﺎﺗﺐ ﺑﺼﺮﻯ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺍﺩﺑﺎ ﺑﺸﻤﺎﺭ ﻣﻰ ﺁﻣﺪ ﻧﻘﻞ ﻛﺮﺩﻩ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ﺳﻴﺼﺪ ﻭ ﻧﻮﺩ ﻭ ﺩﻭ ﻫﺠﺮﻯ ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻟﻰ ﻗﺤﻂ ﻭ ﻏﻠﺎ ﺑﻮﺩ. ﻭﻟﻰ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﺑﺼﺮﻩ ﺍﺯ ﻧﻌﻤﺖ ﻭ ﮔﺸﺎﻳﺶ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﺑﻮﺩ. ﭼﻮﻥ ﻋﺮﺑﻬﺎ ﺍﺯ ﻭﺿﻊ ﻣﻌﻴﺸﺖ ﺑﺼﺮﻩ ﺍﻃﻠﺎﻉ ﻳﺎﻓﺘﻨﺪ ﺍﺯ ﺟﺎﻫﺎﻯ ﺩﻭﺭ، ﺩﺳﺘﺠﺎﺕ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺁﻧﻬﺎ ﻛﻪ ﻫﺮ ﻛﺪﺍﻡ ﺑﻄﺮﺯﻯ ﺗﻜﻠﻢ ﻣﻰ- ﻛﺮﺩﻧﺪ، ﺑﻪ ﺑﺼﺮﻩ ﺭﻭ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ. ﻣﻦ ﺑﺎ ﺟﻤﻌﻰ ﺭﻓﺘﻢ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺍﺣﻮﺍﻝ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﻃﻠﺎﻋﻰ ﺣﺎﺻﻞ ﻛﻨﻴﻢ. ﺷﺎﻳﺪ ﺍﺯ ﻣﻜﺎﻟﻤﻪ ﻓﺼﻴﺢ ﺑﻌﻀﻰ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﻤﺎﺋﻴﻢ. ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ ﭼﺎﺩﺭ ﺑﻠﻨﺪﻯ ﺩﻳﺪﻳﻢ ﭼﻮﻥ ﺑﻄﺮﻑ ﺁﻥ ﺭﻓﺘﻴﻢ ﭘﻴﺮ ﻣﺮﺩﻯ ﺭﺍ ﺩﺭ ﮔﻮﺷﻪ ﺁﻥ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻧﻤﻮﺩﻳﻢ ﻛﻪ ﺍﺑﺮﻭﺍﻧﺶ ﺑﺮﻭﻯ ﺩﻳﺪﮔﺎﻧﺶ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﻭ ﺟﻤﻌﻰ ﺍﺯ ﻏﻠﺎﻣﺎﻥ ﻭ ﺭﻓﻘﺎﻳﺶ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﺍﻭ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﻧﺪ. ﻣﺎ ﺑﻪ ﭘﻴﺮ ﻣﺮﺩ ﺳﻠﺎﻡ ﻛﺮﺩﻳﻢ. ﺍﻭ ﻫﻢ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﮕﺮﻣﻰ ﭘﺬﻳﺮﻓﺖ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﻫﻤﺮﺍﻫﺎﻥ ﻣﺎ ﻣﺮﺍ ﺑﻪ ﭘﻴﺮ ﻣﺮﺩ ﻣﻌﺮﻓﻰ ﻛﺮﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ: ﺍﻳﻦ ﻣﺮﺩﻯ ﺑﺰﺭﮒ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻧﻈﺎﺭﺕ ﺭﺍﻩ‌ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻌﻬﺪﻩ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺍﺯ ﻓﺼﺤﺎ ﻭ ﺍﻭﻟﺎﺩ ﺍﺻﻴﻞ ﻋﺮﺏ ﻣﻴﺒﺎﺷﺪ. ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺍﻳﻨﺎﻥ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻭﻯ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻫﻤﻪ ﻣﻨﺴﻮﺏ ﺑﻘﺒﻴﻠﻪ ﺍﻯ ﻭ ﺩﺍﺭﺍﻯ ﺷﺨﺼﻴﺖ ﻭ ﻓﺼﺎﺣﺖ ﻣﻴﺒﺎﺷﻨﺪ. ﺍﻭ ﻭ ﻣﺎ ﺍﺯ ﻭﻗﺘﻰ ﺩﻳﺪﻳﻢ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﺤﻞ ﺭﺣﻞ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﺍﻓﻜﻨﺪﻩ ﺍﻳﺪ، ﻧﺰﺩ ﺷﻤﺎ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﻳﻢ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﻓﻮﺍﺋﺪ ﻭ ﻃﺮﻓﻪ ﺍﻯ ﺍﺧﺬ ﻛﻨﻴﻢ. ﺍﻛﻨﻮﻥ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺩﻳﺪﻩ ﺍﻳﻢ ﺍﻣﻴﺪﻭﺍﺭﻳﻢ ﺑﺎ ﺑﺰﺭﮔﻮﺍﺭﻯ ﺧﻮﺩ ﻣﺎ ﺭﺍ ﻣﺤﺮﻭﻡ ﻧﺴﺎﺯﻳﺪ. ﭘﻴﺮﻣﺮﺩ ﮔﻔﺖ: ﻋﺰﻳﺰﺍﻥﻡ! ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺯﻧﺪﻩ ﻧﮕﺎﻫﺪﺍﺭﺩ، ﺩﻧﻴﺎ ﻣﺮﺍ ﺍﺯ ﺁﻧﭽﻪ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﻣﻦ ﻣﻴﺨﻮﺍﻫﻴﺪ ﻣﺤﺮﻭﻡ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﺍﮔﺮ ﻓﺎﺋﺪﻩ ﺍﻯ ﺍﺯ ﻟﻐﺖ ﻋﺮﺏ ﺭﺍ ﺧﻮﺍﺳﺘﺎﺭ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﻣﻴﺘﻮﺍﻧﻴﺪ ﺍﺯ «ﺍﺑﻮ ﻭﻫﺎﺑﻴﻪ» ﺍﺧﺬ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺩﺳﺖ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺑﭽﺎﺩﺭ ﺑﺰﺭﮔﻰ ﻧﻤﻮﺩ ﻛﻪ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺁﻥ ﺑﻮﺩ ﻣﺎ ﻧﻴﺰ ﺑﭽﺎﺩﺭ ﻣﺰﺑﻮﺭ ﺭﻓﺘﻴﻢ. ﺩﻳﺪﻳﻢ ﭘﻴﺮ ﻣﺮﺩﻯ ﺩﺭﺍﺯ ﻛﺸﻴﺪﻩ ﻭ ﻋﺪﻩ ﺍﻯ ﺍﺯ ﺧﺪﻣﺘﻜﺎﺭﺍﻧﺶ ﺩﻭﺭ ﺍﻭ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﻧﺪ. ﺑﻮﻯ ﺳﻠﺎﻡ ﻧﻤﻮﺩﻳﻢ ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﻣﻴﺎﻥ ﻣﺎ ﻭ ﭘﺴﺮﺵ (ﭘﻴﺮ ﻣﺮﺩ ﺍﻭﻟﻰ) ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﺑﺎﻃﻠﺎﻉ ﺍﻭ ﺭﺳﺎﻧﺪﻳﻢ. ﺍﻭ ﮔﻔﺖ: ﻋﺰﻳﺰﺍﻥﻡ! ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺯﻧﺪﻩ ﻧﮕﺎﻫﺪﺍﺭﺩ. ﻣﻦ ﻧﻴﺰ ﻫﻤﺎﻥ ﻋﺬﺭﻯ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﻡ ﻛﻪ ﭘﺴﺮﻡ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺧﻮﺍست! ﻭﻟﻰ ﻣﻴﺘﻮﺍﻧﻴﺪ ﺍﺯ ﭘﺪﺭ ﻣﻦ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﺍﺵ ﻣﻴﺒﺎﺷﺪ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺩﺳﺖ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺑﭽﺎﺩﺭﻯ ﭘﺎﻛﻴﺰﻩ ﻧﻤﻮﺩ. ﻣﺎ ﺑﻴﻜﺪﮔﺮ ﮔﻔﺘﻴﻢ ﺩﻳﺪﻥ ﭘﺪﺭ ﺍﻳﻦ ﭘﻴﺮ ﻣﺮﺩ ﻓﺮﺗﻮﺕ ﺍﺯ ﻫﺮ ﻓﺎﺋﺪﻩ ﻛﻪ ﺑﺨﻮﺍﻫﻴﻢ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺑﺒﺮﻳﻢ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ. ﺍﮔﺮ ﻓﺎﺋﺪﻩ ﺍﻯ ﻫﻢ ﺑﺒﺮﻳﻢ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺟﺪﺍﮔﺎﻧﻪ ﺍﻳﺴﺖ ﻛﻪ ﺑﺤﺴﺎﺏ ﻧﻤﻰ ﺁﻭﺭﻱ! ﭘﺲ ﺑﺠﺎﻧﺐ ﭼﺎﺩﺭ ﻣﺰﺑﻮﺭ ﺭﻓﺘﻴﻢ. ﺩﻳﺪﻳﻢ ﻋﺪﻩ ﺯﻳﺎﺩﻯ ﺍﺯ ﻏﻠﺎﻣﺎﻥ ﻭ ﻛﻨﻴﺰﺍﻥ ﺩﻭﺭ ﺍﻭ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﻧﺪ. ﭼﻮﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺩﻳﺪﻧﺪ ﺑﻄﺮﻑ ﻣﺎ ﺷﺘﺎﻓﺘﻨﺪ ﻭ ﺑﻤﺎ ﺳﻠﺎﻡ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﮔﻔﺘﻨﺪ: ﺧﺪﺍ ﺑﺸﻤﺎ ﻋﻤﺮ ﺩﻫﺪ، ﭼﻪ ﻣﻴﺨﻮﺍﻫﻴﺪ؟ ﮔﻔﺘﻴﻢ: ﻣﻴﺨﻮﺍﻫﻴﻢ ﺑﺂﻗﺎﻯ ﺷﻤﺎ ﺳﻠﺎﻡ ﻛﻨﻴﻢ ﻭ ﺍﺯ ﻣﺤﻀﺮﺵ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﻤﺎﺋﻴﻢ. ﮔﻔﺘﻨﺪ: ﻫﺮ ﮔﻮﻧﻪ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﻯ ﻣﻴﺘﻮﺍﻧﻴﺪ ﺍﺯ ﺁﻗﺎﻯ ﻣﺎ ﺑﺒﺮﻳﺪ. ﺳﭙﺲ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﺧﺪﻣﺘﻜﺎﺭﺍﻥ ﺭﻓﺖ ﻭ ﺑﺮﺍﻯ ﻣﺎ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﻭﺭﻭﺩ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ ﻣﺎ ﺭﺍ ﻧﺰﺩ ﺍﻭ ﺑﺮﺩ. ﻭﻗﺘﻰ ﻭﺍﺭﺩ ﭼﺎﺩﺭ ﺷﺪﻳﻢ ﺩﻳﺪﻳﻢ ﺳﺮﻳﺮﻯ ﺩﺭ ﺻﺪﺭ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﺩﺭ ﺩﻭ ﻃﺮﻑ ﺁﻥ ﭘﺸﺘﻴﻬﺎ ﻭ ﺑﺎﻟﺸﻰ ﮔﺬﺍﺭﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﭘﻴﺮ ﻣﺮﺩﻯ ﺳﺎﻟﺨﻮﺭﺩﻩ ﻛﻪ ﻣﻮﻯ ﺳﺮﺵ ﺭﻳﺨﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﺳﺮ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺭﻭﻯ ﺁﻥ ﻧﻬﺎﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﻣﺎ ﺑﺎ ﺻﺪﺍﻯ ﺑﻠﻨﺪ ﺳﻠﺎﻡ ﻛﺮﺩﻳﻢ ﻭ ﺍﻭ ﻫﻢ ﺑﺨﻮﺑﻰ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﺍﺩ. ﺳﺨﻨﮕﻮﻯ ﻣﺎ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﺑﻔﺮﺯﻧﺪﺵ ﮔﻔﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﺑﻮﻯ ﻧﻴﺰ ﮔﻔﺖ، ﻭ ﺗﻮﺿﻴﺢ ﺩﺍﺩﻳﻢ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻤﺎ ﻣﻌﺮﻓﻰ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﺗﺎ ﻓﻮﺍﺋﺪﻯ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺩﺭﻳﺎﻓﺖ ﺩﺍﺭﻳﻢ. ﭘﻴﺮ ﻣﺮﺩ ﺩﻳﺪﮔﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺣﺪﻗﻪ ﻫﺎﻯ ﮔﻮﺩﺵ ﻓﺮﻭ ﺭﻓﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﮔﺸﻮﺩ ﻭ ﺑﻐﻠﺎﻣﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﮔﻔﺖ: ﻣﺮﺍ ﺑﻨﺸﺎﻧﻴﺪ. ﺁﻧﮕﺎﻩ ﮔﻔﺖ: ﻋﺰﻳﺰﺍﻥﻡ! ﺧﺒﺮﻯ ﺑﺮﺍﻯ ﺷﻤﺎ ﻧﻘﻞ ﻣﻴﻜﻨﻢ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺑﺮ ﻛﻨﻴﺪ. ﭘﺪﺭ ﻣﻦ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺑﺮﺍﻳﺶ ﻧﻤﻰ ﻣﺎﻧﺪ ﻭ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺖ ﻧﺴﻠﺶ ﺑﺎﻗﻰ ﺑﺎﺷﺪ. ﺳﭙﺲ ﺩﺭ ﺳﻨﻴﻦ ﭘﻴﺮﻳﺶ ﻣﻦ ﻣﺘﻮﻟﺪ ﮔﺮﺩﻳﺪﻡ ﻭ ﺍﻭ ﺍﺯ ﻭﻟﺎﺩﺕ ﻣﻦ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻣﺴﺮﻭﺭ ﮔﺮﺩﻳﺪ. ﺁﻧﮕﺎﻩ ﺩﺭ ﺳﻦ ﻫﻔﺖ ﺳﺎﻟﮕﻰ ﻣﻦ ﭘﺪﺭﻡ ﺑﺪﺭﻭﺩ ﺣﻴﺎﺕ ﮔﻔﺖ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺍﻭ ﻋﻤﻮﻳﻢ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﭘﺪﺭﻡ ﺍﺯ ﻣﻦ ﺳﺮﭘﺮﺳﺘﻰ ﻧﻤﻮﺩ. ﺭﻭﺯﻯ ﻋﻤﻮﻳﻢ ﻣﺮﺍ ﺑﺤﻀﻮﺭ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮ ﺻﻠّﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﺑﺮﺩ ﻭ ﻋﺮﺿﻜﺮﺩ: ﻳﺎ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻞه! ﺍﻳﻦ ﺑﭽﻪ ﺑﺮﺍﺩﺭﺯﺍﺩﻩ ﻣﻦ ﺍﺳﺖ. ﭘﺪﺭﺵ ﻭﻓﺎﺕ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻭﻯ ﺳﺮﭘﺮﺳﺘﻰ ﻣﻴﻨﻤﺎﻳﻢ. ﺣﻴﻒ ﺩﺍﺭﻡ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﻳﺎﺩﮔﺎﺭ ﺑﺮﺍﺩﺭﻡ ﺑﻤﻴﺮﺩ، ﺗﻌﻮﻳﺬﻯ ﺑﻤﻦ ﺗﻌﻠﻴﻢ ﻓﺮﻣﺎ ﺗﺎ ﺍﺯ ﺑﺮﻛﺖ ﺁﻥ، ﺑﭽﻪ ﺳﺎﻟﻢ ﺑﻤﺎﻧﺪ ﺣﻀﺮﺕ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﭼﺮﺍ ﺍﺯ ﺫﺍﺕ ﺍﻟﻘﻠﺎﻗﻞ ﺑﻰ ﺧﺒﺮﻯ؟ ﻋﺮﺿﻜﺮﺩ: ﻳﺎ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ ﺫﺍﺕ ﺍﻟﻘﻠﺎﻗﻞ ﭼﻴﺴﺖ؟ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﻳﻌﻨﻰ ﺳﻮﺭﻩ ﺟﺤﺪ (ﻗُﻞْ ﻳﺎ ﺃَﻳﱡﻬَﺎ ﺍﻟْﻜﺎﻓِﺮُﻭﻥَ) ﻭ ﺳﻮﺭﻩ ﺍﺧﻠﺎﺹ (ﻗُﻞْ ﻫُﻮَ ﺍﻟﻠﻪُ ﺃَﺣَﺪٌ) ﻭ ﺳﻮﺭﻩ ﻓﻠﻖ (ﻗُﻞْ ﺃَﻋُﻮﺫُ ﺑِﺮَﺏﱢﺍﻟْﻔَﻠَﻖِ) ﻭ ﺳﻮﺭﻩ ﻧﺎﺱ (ﻗُﻞْ ﺃَﻋُﻮﺫُ ﺑِﺮَﺏﱢ ﺍﻟﻨﺎﺱِ) ﺭﺍ ﺑﺮ ﺍﻭ ﺑﺨﻮﺍﻥ» ﻣﻦ ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﺻﺒﺢ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺧﻮﺍﻧﺪﻩ ﻭ ﻣﻴﺨﻮﺍﻧﻢ ﻭ ﺑﻮﺳﻴﻠﻪ ﺁﻥ ﺑﺨﺪﺍ ﭘﻨﺎﻩ ﻣﻴﺒﺮﻡ ﻭ ﺗﺎ ﻛﻨﻮﻥ ﻛﻪ ﺑﺎﻳﻦ ﺳﻦ ﺭﺳﻴﺪﻩ‌ﺍﻡ ﻧﻪ ﺁﺳﻴﺒﻰ ﺩﻳﺪﻩ ﻭ ﻧﻪ ﻣﺮﻳﺾ ﮔﺸﺘﻪ ﺍﻡ. ﭘﺲ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺣﻔﻆ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﺯﻳﺎﺩ ﺑﺨﻮﺍﻧﻴﺪ ﻭ ﺑﻮﺳﻴﻠﻪ ﺁﻥ ﺍﺯ ﺁﺳﻴﺐ ﺣﻮﺍﺩﺙ ﺑﺨﺪﺍﻭﻧﺪ ﻋﺎﻟﻢ ﭘﻨﺎﻩ ﺑﺮﻳﺪ» ﺳﭙﺲ ﻣﺎ ﺍﺯ ﺧﺪﻣﺖ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮ ﺻﻠّﻰ ﺍﻟﻠﱠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﻣﺮﺧﺺ ﺷﺪﻳﻢ. 🕋-مهدی موعود ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) - ترجمه جلد سیزدهم از بحارالانوار-۴۰۷ @Montazeranezohour
💚قرار ظهر روزهای انتظارمان؛قرائت دعای سلامتی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)💚 @Montazeranezohour
⚡️حکایات و حکمتها ⭕️به حمد و ثنای مردم اعتنا نکنید ✍️آدمی اگر پیامبر هم باشد از زبان مردم آسوده نیست زیرا: 🔹اگر بسیار کار کند، می‌گویند احمق است. 🔹اگر کم کار کند، می‌گویند تنبل است. 🔹اگر بخشش کند، می‌گویند افراط می‌کند. 🔹اگر جمع‌گرا باشد، می‌گویند بخیل است. 🔹اگر ساکت و خاموش باشد می‌گویند لال است. 🔹اگر زبان‌آوری کند، می‌گویند ورّاج و پرگوست. 🔹اگر روزه برآرد و شب‌ها نماز بخواند می‌گویند ریاکار است و اگر نکند می‌گویند کافر است و بی‌دین لذا نباید بر حمد و ثنای مردم اعتنا کرد. 🔸و جز از خداوند نباید از کسی ترسید. 🔸پس آنچه باشید که خدا دوست دارد @Montazeranezohour
آقاجان! به راستي که الگويي چون فاطمه (س) داري که اين طور فداي کوچه پس کوچه هاي زمان شده اي.... @Montazeranezohour
🌟یکشنبه ی هر هفته همراه با مطلب آموزشیِ "دولت کریمه ی امام عصر(عج)" @Montazeranezohour
با یادگیری پایه ای اصول عقائد، پازل های ایمانی ذهنت را درست بچین🧠💪 📚ده درس عدل الهی ✔️درس اول عدل چیست؟ 🔸️عدالت چیست؟ عدالت دارای دو معنی متفاوت است: 1- معنی وسیع این کلمه همان طور که گفتیم «قرار گرفتن هر چیز در جای خویش» است و به تعبیر دیگر موزون بودن و متعادل بودن. این معنی از عدالت در تمام عالم آفرینش، در منظومه ها، در درون اتم، در ساختمان وجود انسان، و همه گیاهان و جانداران حکمفرماست. این همان است که در حدیث معروف پیامبر (ص) آمده که فرموده: «بالعدل قامت السماوات و الارض؛ به وسیله عدالت آسمان ها و زمین برپاست‌». فی المثل اگر قوای «جاذبه» و «دافعه» کره زمین، تعادل خود را از دست دهد، و یکی از این دو بر دیگری چیره شود یا زمین به سویِ خورشید جذب می شود و آتش می گیرد و نابود می گردد و یا از مدار خود خارج شده و در فضای بیکران سرگردان و نابود می شود. این معنی از عدالت همانست که شاعر در اشعار معروفش گفته است: عدل چه بود؟ وضع اندر موضعش ظلم چه بود؟ وضع در ناموضعش! عدل چه بود؟ آب ده اشجار را ظلم چه بود؟ آب دادن خار را! بدیهی است اگر آب را به پای بوته گل و درخت میوه بریزند در جای خود مصرف شده، و این عین عدالت است، و اگر به پای علف هرزه های بی مصرف و خار بریزند در غیر مورد مصرف شده، و این عین ظلم است. @Montazeranezohour
مهارتهای زندگی💪 زمینه سازان ظهور💚(فرزند پروری) خوابیدن کودک ۶ وقتی کودک کابـ👻ـوس شبانه میبیند؛ آرام بیدارش کنید وبا مهربانی و نوازش در آغوشش بگیرید. 🔹زیاد درمورد کابوسش با او حرف نزنید و مسأله را بزرگ نکنید! @Montazeranezohour
💎نكات مهدوی💎 🌀فلسفه «غیبت» امام زمان(عج) یکى از سوال هایى که در طول تاریخ عصر غیبت مطرح بوده و هست این است که چرا امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) غایب شد و چرا ما با آن حضرت(عج) ارتباط نداریم؟ سوال مورد نظر را با بیان مقدماتى که خود آن مقدمات ما را به نتیجه قطعى مى رساند جواب خواهیم داد: 1. خداوند متعال و پیامبر اسلام (صلى الله علیه و آله) خبر از پیروزى و غلبه دین اسلام بر جمیع ادیان در پایان تاریخ بشریت داده اند. خداوند در قرآن کریم مى فرماید: «هُوَ الَّذی اَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى‏ وَ دینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ»(1)؛ (او کسى است که رسولش را با هدایت و آیین حق فرستاد، تا آن را بر همه آیین‏ ها غالب گرداند، هر چند مشرکان کراهت داشته باشند) 2.مصالح بندگان با اختلاف حالات آنها متغیر مى شود؛ خداوند متعال امر تدبیر امور بندگان و مصلحت آنها را بر عهده گرفته است، عقلشان را کامل کرده و آنها را به انجام اعمال صالح وادار نموده است تا از این طریق به سعادت برسند. حال اگر مردم به دستورهاى خداوند تمسک کرده و انجام وظیفه کنند، بر خداوند است که آنها را یارى کند و با اضافه کردن عنایت هایش بر بندگان راه را بر آنها تسهیل و هموار نماید؛ ولى در صورتى که مخالف دستورهایش عمل کنند و مرتکب نافرمانى شوند، مصلحت بندگان تغییر مى کند و در نتیجه موقعیت و وضعیت نیز تغییر خواهد کرد؛ خداوند توفیق را از آنان سلب خواهد نمود و در این هنگام مستحق ملامت و سرزنش مى شوند. خداوند متعال امامان را یکى پس از دیگرى به سوى مردم فرستاد و هنگامى که آنان را نافرمانى کرده و به طور وسیع خونشان را ریختند، قضیه برعکس شد و مصلحت بر این تعلق گرفت که امامِ مردم، غایب و مستور گردد. ادامه دارد... ▪️پی نوشت: (1). سوره توبه، آیه 33؛ سوره صف، آیه 9. @Montazeranezohour