منتظران ظهور
ﺳﺮﮔﺬﺷﺖ ﻋﺠﻴﺒﻰ ﺍﺯ ﻣﻌﻤﺮﻳﻦ
ﻣﺆﻟﻒ:
ﺳﻴﺪ ﻋﻠﻰ ﺑﻦ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﺤﻤﻴﺪ ﺩﺭ ﻛﺘﺎﺏ «ﺍﻟﺎﻧﻮﺍﺭ ﺍﻟﻤﻀﻴﺌﻪ» ﺍﺯ ﺟﺪﺵ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﺤﻤﻴﺪ ﻧﻘﻞ ﻣﻴﻜﻨﺪ ﻛﻪ ﺑﺎﺳﻨﺎﺩ ﺧﻮﺩ ﺍﺯ ﺭﺋﻴﺲ ﺍﺑﻮ ﺍﻟﺤﺴﻦ ﻛﺎﺗﺐ ﺑﺼﺮﻯ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺍﺩﺑﺎ ﺑﺸﻤﺎﺭ ﻣﻰ ﺁﻣﺪ ﻧﻘﻞ ﻛﺮﺩﻩ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ﺳﻴﺼﺪ ﻭ ﻧﻮﺩ ﻭ ﺩﻭ ﻫﺠﺮﻯ ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻟﻰ ﻗﺤﻂ ﻭ ﻏﻠﺎ ﺑﻮﺩ.
ﻭﻟﻰ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﺑﺼﺮﻩ ﺍﺯ ﻧﻌﻤﺖ ﻭ ﮔﺸﺎﻳﺶ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﺑﻮﺩ.
ﭼﻮﻥ ﻋﺮﺑﻬﺎ ﺍﺯ ﻭﺿﻊ ﻣﻌﻴﺸﺖ ﺑﺼﺮﻩ ﺍﻃﻠﺎﻉ ﻳﺎﻓﺘﻨﺪ ﺍﺯ ﺟﺎﻫﺎﻯ ﺩﻭﺭ، ﺩﺳﺘﺠﺎﺕ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺁﻧﻬﺎ ﻛﻪ ﻫﺮ ﻛﺪﺍﻡ ﺑﻄﺮﺯﻯ ﺗﻜﻠﻢ ﻣﻰ- ﻛﺮﺩﻧﺪ، ﺑﻪ ﺑﺼﺮﻩ ﺭﻭ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ.
ﻣﻦ ﺑﺎ ﺟﻤﻌﻰ ﺭﻓﺘﻢ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺍﺣﻮﺍﻝ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﻃﻠﺎﻋﻰ ﺣﺎﺻﻞ ﻛﻨﻴﻢ.
ﺷﺎﻳﺪ ﺍﺯ ﻣﻜﺎﻟﻤﻪ ﻓﺼﻴﺢ ﺑﻌﻀﻰ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﻤﺎﺋﻴﻢ.
ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ ﭼﺎﺩﺭ ﺑﻠﻨﺪﻯ ﺩﻳﺪﻳﻢ ﭼﻮﻥ ﺑﻄﺮﻑ ﺁﻥ ﺭﻓﺘﻴﻢ ﭘﻴﺮ ﻣﺮﺩﻯ ﺭﺍ ﺩﺭ ﮔﻮﺷﻪ ﺁﻥ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻧﻤﻮﺩﻳﻢ ﻛﻪ ﺍﺑﺮﻭﺍﻧﺶ ﺑﺮﻭﻯ ﺩﻳﺪﮔﺎﻧﺶ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﻭ ﺟﻤﻌﻰ ﺍﺯ ﻏﻠﺎﻣﺎﻥ ﻭ ﺭﻓﻘﺎﻳﺶ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﺍﻭ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﻧﺪ.
ﻣﺎ ﺑﻪ ﭘﻴﺮ ﻣﺮﺩ ﺳﻠﺎﻡ ﻛﺮﺩﻳﻢ.
ﺍﻭ ﻫﻢ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﮕﺮﻣﻰ ﭘﺬﻳﺮﻓﺖ
ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﻫﻤﺮﺍﻫﺎﻥ ﻣﺎ ﻣﺮﺍ ﺑﻪ ﭘﻴﺮ ﻣﺮﺩ ﻣﻌﺮﻓﻰ ﻛﺮﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ:
ﺍﻳﻦ ﻣﺮﺩﻯ ﺑﺰﺭﮒ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻧﻈﺎﺭﺕ ﺭﺍﻩﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻌﻬﺪﻩ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺍﺯ ﻓﺼﺤﺎ ﻭ ﺍﻭﻟﺎﺩ ﺍﺻﻴﻞ ﻋﺮﺏ ﻣﻴﺒﺎﺷﺪ.
ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺍﻳﻨﺎﻥ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻭﻯ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻫﻤﻪ ﻣﻨﺴﻮﺏ ﺑﻘﺒﻴﻠﻪ ﺍﻯ ﻭ ﺩﺍﺭﺍﻯ ﺷﺨﺼﻴﺖ ﻭ ﻓﺼﺎﺣﺖ ﻣﻴﺒﺎﺷﻨﺪ.
ﺍﻭ ﻭ ﻣﺎ ﺍﺯ ﻭﻗﺘﻰ ﺩﻳﺪﻳﻢ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﺤﻞ ﺭﺣﻞ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﺍﻓﻜﻨﺪﻩ ﺍﻳﺪ، ﻧﺰﺩ ﺷﻤﺎ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﻳﻢ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﻓﻮﺍﺋﺪ ﻭ ﻃﺮﻓﻪ ﺍﻯ ﺍﺧﺬ ﻛﻨﻴﻢ.
ﺍﻛﻨﻮﻥ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺩﻳﺪﻩ ﺍﻳﻢ ﺍﻣﻴﺪﻭﺍﺭﻳﻢ ﺑﺎ ﺑﺰﺭﮔﻮﺍﺭﻯ ﺧﻮﺩ ﻣﺎ ﺭﺍ ﻣﺤﺮﻭﻡ ﻧﺴﺎﺯﻳﺪ.
ﭘﻴﺮﻣﺮﺩ ﮔﻔﺖ:
ﻋﺰﻳﺰﺍﻥﻡ! ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺯﻧﺪﻩ ﻧﮕﺎﻫﺪﺍﺭﺩ، ﺩﻧﻴﺎ ﻣﺮﺍ ﺍﺯ ﺁﻧﭽﻪ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﻣﻦ ﻣﻴﺨﻮﺍﻫﻴﺪ ﻣﺤﺮﻭﻡ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺍﺳﺖ.
ﺍﮔﺮ ﻓﺎﺋﺪﻩ ﺍﻯ ﺍﺯ ﻟﻐﺖ ﻋﺮﺏ ﺭﺍ ﺧﻮﺍﺳﺘﺎﺭ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﻣﻴﺘﻮﺍﻧﻴﺪ ﺍﺯ «ﺍﺑﻮ ﻭﻫﺎﺑﻴﻪ» ﺍﺧﺬ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺩﺳﺖ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺑﭽﺎﺩﺭ ﺑﺰﺭﮔﻰ ﻧﻤﻮﺩ ﻛﻪ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺁﻥ ﺑﻮﺩ ﻣﺎ ﻧﻴﺰ ﺑﭽﺎﺩﺭ ﻣﺰﺑﻮﺭ ﺭﻓﺘﻴﻢ.
ﺩﻳﺪﻳﻢ ﭘﻴﺮ ﻣﺮﺩﻯ ﺩﺭﺍﺯ ﻛﺸﻴﺪﻩ ﻭ ﻋﺪﻩ ﺍﻯ ﺍﺯ ﺧﺪﻣﺘﻜﺎﺭﺍﻧﺶ ﺩﻭﺭ ﺍﻭ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﻧﺪ.
ﺑﻮﻯ ﺳﻠﺎﻡ ﻧﻤﻮﺩﻳﻢ ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﻣﻴﺎﻥ ﻣﺎ ﻭ ﭘﺴﺮﺵ (ﭘﻴﺮ ﻣﺮﺩ ﺍﻭﻟﻰ) ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﺑﺎﻃﻠﺎﻉ ﺍﻭ ﺭﺳﺎﻧﺪﻳﻢ.
ﺍﻭ ﮔﻔﺖ:
ﻋﺰﻳﺰﺍﻥﻡ! ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺯﻧﺪﻩ ﻧﮕﺎﻫﺪﺍﺭﺩ. ﻣﻦ ﻧﻴﺰ ﻫﻤﺎﻥ ﻋﺬﺭﻯ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﻡ ﻛﻪ ﭘﺴﺮﻡ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺧﻮﺍست!
ﻭﻟﻰ ﻣﻴﺘﻮﺍﻧﻴﺪ ﺍﺯ ﭘﺪﺭ ﻣﻦ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﺍﺵ ﻣﻴﺒﺎﺷﺪ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺩﺳﺖ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺑﭽﺎﺩﺭﻯ ﭘﺎﻛﻴﺰﻩ ﻧﻤﻮﺩ.
ﻣﺎ ﺑﻴﻜﺪﮔﺮ ﮔﻔﺘﻴﻢ ﺩﻳﺪﻥ ﭘﺪﺭ ﺍﻳﻦ ﭘﻴﺮ ﻣﺮﺩ ﻓﺮﺗﻮﺕ ﺍﺯ ﻫﺮ ﻓﺎﺋﺪﻩ ﻛﻪ ﺑﺨﻮﺍﻫﻴﻢ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺑﺒﺮﻳﻢ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ.
ﺍﮔﺮ ﻓﺎﺋﺪﻩ ﺍﻯ ﻫﻢ ﺑﺒﺮﻳﻢ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺟﺪﺍﮔﺎﻧﻪ ﺍﻳﺴﺖ ﻛﻪ ﺑﺤﺴﺎﺏ ﻧﻤﻰ ﺁﻭﺭﻱ!
ﭘﺲ ﺑﺠﺎﻧﺐ ﭼﺎﺩﺭ ﻣﺰﺑﻮﺭ ﺭﻓﺘﻴﻢ. ﺩﻳﺪﻳﻢ ﻋﺪﻩ ﺯﻳﺎﺩﻯ ﺍﺯ ﻏﻠﺎﻣﺎﻥ ﻭ ﻛﻨﻴﺰﺍﻥ ﺩﻭﺭ ﺍﻭ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﻧﺪ.
ﭼﻮﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺩﻳﺪﻧﺪ ﺑﻄﺮﻑ ﻣﺎ ﺷﺘﺎﻓﺘﻨﺪ ﻭ ﺑﻤﺎ ﺳﻠﺎﻡ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﮔﻔﺘﻨﺪ:
ﺧﺪﺍ ﺑﺸﻤﺎ ﻋﻤﺮ ﺩﻫﺪ، ﭼﻪ ﻣﻴﺨﻮﺍﻫﻴﺪ؟ ﮔﻔﺘﻴﻢ:
ﻣﻴﺨﻮﺍﻫﻴﻢ ﺑﺂﻗﺎﻯ ﺷﻤﺎ ﺳﻠﺎﻡ ﻛﻨﻴﻢ ﻭ ﺍﺯ ﻣﺤﻀﺮﺵ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﻤﺎﺋﻴﻢ.
ﮔﻔﺘﻨﺪ:
ﻫﺮ ﮔﻮﻧﻪ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﻯ ﻣﻴﺘﻮﺍﻧﻴﺪ ﺍﺯ ﺁﻗﺎﻯ ﻣﺎ ﺑﺒﺮﻳﺪ. ﺳﭙﺲ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﺧﺪﻣﺘﻜﺎﺭﺍﻥ ﺭﻓﺖ ﻭ ﺑﺮﺍﻯ ﻣﺎ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﻭﺭﻭﺩ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ ﻣﺎ ﺭﺍ ﻧﺰﺩ ﺍﻭ ﺑﺮﺩ.
ﻭﻗﺘﻰ ﻭﺍﺭﺩ ﭼﺎﺩﺭ ﺷﺪﻳﻢ ﺩﻳﺪﻳﻢ ﺳﺮﻳﺮﻯ ﺩﺭ ﺻﺪﺭ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﺩﺭ ﺩﻭ ﻃﺮﻑ ﺁﻥ ﭘﺸﺘﻴﻬﺎ ﻭ ﺑﺎﻟﺸﻰ ﮔﺬﺍﺭﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﭘﻴﺮ ﻣﺮﺩﻯ ﺳﺎﻟﺨﻮﺭﺩﻩ ﻛﻪ ﻣﻮﻯ ﺳﺮﺵ ﺭﻳﺨﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﺳﺮ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺭﻭﻯ ﺁﻥ ﻧﻬﺎﺩﻩ ﺍﺳﺖ.
ﻣﺎ ﺑﺎ ﺻﺪﺍﻯ ﺑﻠﻨﺪ ﺳﻠﺎﻡ ﻛﺮﺩﻳﻢ ﻭ ﺍﻭ ﻫﻢ ﺑﺨﻮﺑﻰ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﺍﺩ.
ﺳﺨﻨﮕﻮﻯ ﻣﺎ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﺑﻔﺮﺯﻧﺪﺵ ﮔﻔﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﺑﻮﻯ ﻧﻴﺰ ﮔﻔﺖ، ﻭ ﺗﻮﺿﻴﺢ ﺩﺍﺩﻳﻢ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻤﺎ ﻣﻌﺮﻓﻰ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﺗﺎ ﻓﻮﺍﺋﺪﻯ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺩﺭﻳﺎﻓﺖ ﺩﺍﺭﻳﻢ. ﭘﻴﺮ ﻣﺮﺩ ﺩﻳﺪﮔﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺣﺪﻗﻪ ﻫﺎﻯ ﮔﻮﺩﺵ ﻓﺮﻭ ﺭﻓﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﮔﺸﻮﺩ ﻭ ﺑﻐﻠﺎﻣﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﮔﻔﺖ:
ﻣﺮﺍ ﺑﻨﺸﺎﻧﻴﺪ.
ﺁﻧﮕﺎﻩ ﮔﻔﺖ:
ﻋﺰﻳﺰﺍﻥﻡ! ﺧﺒﺮﻯ ﺑﺮﺍﻯ ﺷﻤﺎ ﻧﻘﻞ ﻣﻴﻜﻨﻢ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺑﺮ ﻛﻨﻴﺪ. ﭘﺪﺭ ﻣﻦ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺑﺮﺍﻳﺶ ﻧﻤﻰ ﻣﺎﻧﺪ ﻭ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺖ ﻧﺴﻠﺶ ﺑﺎﻗﻰ ﺑﺎﺷﺪ. ﺳﭙﺲ ﺩﺭ ﺳﻨﻴﻦ ﭘﻴﺮﻳﺶ ﻣﻦ ﻣﺘﻮﻟﺪ ﮔﺮﺩﻳﺪﻡ ﻭ ﺍﻭ ﺍﺯ ﻭﻟﺎﺩﺕ ﻣﻦ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻣﺴﺮﻭﺭ ﮔﺮﺩﻳﺪ.
ﺁﻧﮕﺎﻩ ﺩﺭ ﺳﻦ ﻫﻔﺖ ﺳﺎﻟﮕﻰ ﻣﻦ ﭘﺪﺭﻡ ﺑﺪﺭﻭﺩ ﺣﻴﺎﺕ ﮔﻔﺖ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺍﻭ ﻋﻤﻮﻳﻢ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﭘﺪﺭﻡ ﺍﺯ ﻣﻦ ﺳﺮﭘﺮﺳﺘﻰ ﻧﻤﻮﺩ.
ﺭﻭﺯﻯ ﻋﻤﻮﻳﻢ ﻣﺮﺍ ﺑﺤﻀﻮﺭ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮ ﺻﻠّﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﺑﺮﺩ ﻭ ﻋﺮﺿﻜﺮﺩ:
ﻳﺎ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻞه! ﺍﻳﻦ ﺑﭽﻪ ﺑﺮﺍﺩﺭﺯﺍﺩﻩ ﻣﻦ ﺍﺳﺖ. ﭘﺪﺭﺵ ﻭﻓﺎﺕ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻭﻯ ﺳﺮﭘﺮﺳﺘﻰ ﻣﻴﻨﻤﺎﻳﻢ.
ﺣﻴﻒ ﺩﺍﺭﻡ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﻳﺎﺩﮔﺎﺭ ﺑﺮﺍﺩﺭﻡ ﺑﻤﻴﺮﺩ، ﺗﻌﻮﻳﺬﻯ ﺑﻤﻦ ﺗﻌﻠﻴﻢ ﻓﺮﻣﺎ ﺗﺎ ﺍﺯ ﺑﺮﻛﺖ ﺁﻥ، ﺑﭽﻪ ﺳﺎﻟﻢ ﺑﻤﺎﻧﺪ
ﺣﻀﺮﺕ ﻓﺮﻣﻮﺩ:
ﭼﺮﺍ ﺍﺯ ﺫﺍﺕ ﺍﻟﻘﻠﺎﻗﻞ ﺑﻰ ﺧﺒﺮﻯ؟
ﻋﺮﺿﻜﺮﺩ:
ﻳﺎ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ ﺫﺍﺕ ﺍﻟﻘﻠﺎﻗﻞ ﭼﻴﺴﺖ؟ ﻓﺮﻣﻮﺩ:
ﻳﻌﻨﻰ ﺳﻮﺭﻩ ﺟﺤﺪ (ﻗُﻞْ ﻳﺎ ﺃَﻳﱡﻬَﺎ ﺍﻟْﻜﺎﻓِﺮُﻭﻥَ) ﻭ ﺳﻮﺭﻩ ﺍﺧﻠﺎﺹ (ﻗُﻞْ ﻫُﻮَ ﺍﻟﻠﻪُ ﺃَﺣَﺪٌ) ﻭ ﺳﻮﺭﻩ ﻓﻠﻖ (ﻗُﻞْ ﺃَﻋُﻮﺫُ ﺑِﺮَﺏﱢﺍﻟْﻔَﻠَﻖِ) ﻭ ﺳﻮﺭﻩ ﻧﺎﺱ (ﻗُﻞْ ﺃَﻋُﻮﺫُ ﺑِﺮَﺏﱢ ﺍﻟﻨﺎﺱِ) ﺭﺍ ﺑﺮ ﺍﻭ ﺑﺨﻮﺍﻥ»
ﻣﻦ ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﺻﺒﺢ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺧﻮﺍﻧﺪﻩ ﻭ ﻣﻴﺨﻮﺍﻧﻢ ﻭ ﺑﻮﺳﻴﻠﻪ ﺁﻥ ﺑﺨﺪﺍ ﭘﻨﺎﻩ ﻣﻴﺒﺮﻡ ﻭ ﺗﺎ ﻛﻨﻮﻥ ﻛﻪ ﺑﺎﻳﻦ ﺳﻦ ﺭﺳﻴﺪﻩﺍﻡ ﻧﻪ ﺁﺳﻴﺒﻰ ﺩﻳﺪﻩ ﻭ ﻧﻪ ﻣﺮﻳﺾ ﮔﺸﺘﻪ ﺍﻡ.
ﭘﺲ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺣﻔﻆ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﺯﻳﺎﺩ ﺑﺨﻮﺍﻧﻴﺪ ﻭ ﺑﻮﺳﻴﻠﻪ ﺁﻥ ﺍﺯ ﺁﺳﻴﺐ ﺣﻮﺍﺩﺙ ﺑﺨﺪﺍﻭﻧﺪ ﻋﺎﻟﻢ ﭘﻨﺎﻩ ﺑﺮﻳﺪ»
ﺳﭙﺲ ﻣﺎ ﺍﺯ ﺧﺪﻣﺖ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮ ﺻﻠّﻰ ﺍﻟﻠﱠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﻣﺮﺧﺺ ﺷﺪﻳﻢ.
🕋-مهدی موعود ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) - ترجمه جلد سیزدهم از بحارالانوار-۴۰۷
#مهدی_موعود_بحارالانوار
@Montazeranezohour
💚قرار ظهر روزهای انتظارمان؛قرائت دعای سلامتی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)💚
#دعای_سلامتی_امام_زمان_عج
@Montazeranezohour
⚡️حکایات و حکمتها
⭕️به حمد و ثنای مردم اعتنا نکنید
✍️آدمی اگر پیامبر هم باشد از زبان مردم آسوده نیست زیرا:
🔹اگر بسیار کار کند، میگویند احمق است.
🔹اگر کم کار کند، میگویند تنبل است.
🔹اگر بخشش کند، میگویند افراط میکند.
🔹اگر جمعگرا باشد، میگویند بخیل است.
🔹اگر ساکت و خاموش باشد میگویند لال است.
🔹اگر زبانآوری کند، میگویند ورّاج و پرگوست.
🔹اگر روزه برآرد و شبها نماز بخواند میگویند ریاکار است و اگر نکند میگویند کافر است و بیدین لذا نباید بر حمد و ثنای مردم اعتنا کرد.
🔸و جز از خداوند نباید از کسی ترسید.
🔸پس آنچه باشید که خدا دوست دارد
#حکایات_و_حکمتها
@Montazeranezohour
آقاجان!
به راستي که الگويي چون فاطمه (س) داري که اين طور فداي کوچه پس کوچه هاي زمان شده اي....#دلنوشته_های_مهدوی
@Montazeranezohour
🌟یکشنبه ی هر هفته همراه با مطلب آموزشیِ "دولت کریمه ی امام عصر(عج)"
#دولت_کریمه_امام_عصر
#آموزش_مهدوی
@Montazeranezohour
با یادگیری پایه ای اصول عقائد، پازل های ایمانی ذهنت را درست بچین🧠💪
📚ده درس عدل الهی
✔️درس اول عدل چیست؟
🔸️عدالت چیست؟
عدالت دارای دو معنی متفاوت است:
1- معنی وسیع این کلمه همان طور که گفتیم «قرار گرفتن هر چیز در جای خویش» است و به تعبیر دیگر موزون بودن و متعادل بودن.
این معنی از عدالت در تمام عالم آفرینش، در منظومه ها، در درون اتم، در ساختمان وجود انسان، و همه گیاهان و جانداران حکمفرماست.
این همان است که در حدیث معروف پیامبر (ص) آمده که فرموده:
«بالعدل قامت السماوات و الارض؛ به وسیله عدالت آسمان ها و زمین برپاست».
فی المثل اگر قوای «جاذبه» و «دافعه» کره زمین، تعادل خود را از دست دهد، و یکی از این دو بر دیگری چیره شود یا زمین به سویِ خورشید جذب می شود و آتش می گیرد و نابود می گردد و یا از مدار خود خارج شده و در فضای بیکران سرگردان و نابود می شود.
این معنی از عدالت همانست که شاعر در اشعار معروفش گفته است:
عدل چه بود؟ وضع اندر موضعش ظلم چه بود؟ وضع در ناموضعش!
عدل چه بود؟ آب ده اشجار را ظلم چه بود؟ آب دادن خار را!
بدیهی است اگر آب را به پای بوته گل و درخت میوه بریزند در جای خود مصرف شده، و این عین عدالت است، و اگر به پای علف هرزه های بی مصرف و خار بریزند در غیر مورد مصرف شده، و این عین ظلم است.
#اصول_عقائد
@Montazeranezohour
مهارتهای زندگی💪
زمینه سازان ظهور💚(فرزند پروری)
خوابیدن کودک ۶
وقتی کودک کابـ👻ـوس شبانه میبیند؛
آرام بیدارش کنید
وبا مهربانی و نوازش در آغوشش بگیرید.
🔹زیاد درمورد کابوسش با او حرف نزنید و مسأله را بزرگ نکنید!
#مهارتهای_زندگی
#زمینه_سازان_ظهور
@Montazeranezohour
💎نكات مهدوی💎
🌀فلسفه «غیبت» امام زمان(عج)
یکى از سوال هایى که در طول تاریخ عصر غیبت مطرح بوده و هست این است که چرا امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) غایب شد و چرا ما با آن حضرت(عج) ارتباط نداریم؟
سوال مورد نظر را با بیان مقدماتى که خود آن مقدمات ما را به نتیجه قطعى مى رساند جواب خواهیم داد:
1. خداوند متعال و پیامبر اسلام (صلى الله علیه و آله) خبر از پیروزى و غلبه دین اسلام بر جمیع ادیان در پایان تاریخ بشریت داده اند.
خداوند در قرآن کریم مى فرماید:
«هُوَ الَّذی اَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى وَ دینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ»(1)؛
(او کسى است که رسولش را با هدایت و آیین حق فرستاد، تا آن را بر همه آیین ها غالب گرداند، هر چند مشرکان کراهت داشته باشند)
2.مصالح بندگان با اختلاف حالات آنها متغیر مى شود؛
خداوند متعال امر تدبیر امور بندگان و مصلحت آنها را بر عهده گرفته است، عقلشان را کامل کرده و آنها را به انجام اعمال صالح وادار نموده است تا از این طریق به سعادت برسند.
حال اگر مردم به دستورهاى خداوند تمسک کرده و انجام وظیفه کنند، بر خداوند است که آنها را یارى کند و با اضافه کردن عنایت هایش بر بندگان راه را بر آنها تسهیل و هموار نماید؛ ولى در صورتى که مخالف دستورهایش عمل کنند و مرتکب نافرمانى شوند، مصلحت بندگان تغییر مى کند و در نتیجه موقعیت و وضعیت نیز تغییر خواهد کرد؛ خداوند توفیق را از آنان سلب خواهد نمود و در این هنگام مستحق ملامت و سرزنش مى شوند.
خداوند متعال امامان را یکى پس از دیگرى به سوى مردم فرستاد و هنگامى که آنان را نافرمانى کرده و به طور وسیع خونشان را ریختند، قضیه برعکس شد و مصلحت بر این تعلق گرفت که امامِ مردم، غایب و مستور گردد.
ادامه دارد...
▪️پی نوشت:
(1). سوره توبه، آیه 33؛ سوره صف، آیه 9.
#نكات_مهدوی
#آموزش_مهدوی
@Montazeranezohour
🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇
قرار شبانه ما قرائت دعای فرج جهت تعجیل در ظهور حضرت صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)
باهم زمزمه می کنیم...
🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇
#دعای_فرج
@Montazeranezohour
وَجَعَلَ لَكُمُ... الْأَفْئِدَةَ مُلک / ٢٣
اوست که در وجودتان، دل نهاد!
✍️ #دل ، از لحظهای که چشم باز میکنی؛
در لمس حرارت دستان مادر، و یا طنین صدای محکم و غیور پدر، برایت کشف میشود!
تا اینکه قد میکشی و همهی دل اَت را کف دستت میگذاری و به پرندهای دانه میدهی!
همـــهی دل انسان؛ کف دستانش / کنج نگاهش / تهِ صدایش / و در حرارت آغوشش... جلوه میکند!
مراقب #دل اَت باش؛ سخت که میشود،
همهی این نرمشها نیز سنگ میشوند و بجای مرهم، سوهانِ روح این و آن میگردند!
💌 دل تو ؛ تمام توست! مراقب دل اَت باش.
#شب_بخیر دلبر همه چیز تمام من
@Montazeranezohour
«بِسم الله الرحمن الرحیم»
❤️ سلام امام مهربان زمانم
صبحتان بخیر ❤️
به رسم شروع روزهای انتظارمان می خوانیم:
💠يا اللّٰهُ یا رَحْمَانُ یا رَحیم،يَا مُقَلِّبَ القُلُوب ثَبِّتْ قَلبی عَلی دینِک
💠دعای زمان غیبت؛
▫️اللَّهُمَّ عَرِّفْنی نَفْسَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی نَفْسَكَ لَمْ اَعْرِف نَبِيَّك
▫️اللَّهُمَّ عَرِّفْنی رَسُولَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی رَسُولَكَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَك
▫️اللَّهُمَّ عَرِّفْنی حُجَّتَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دینی
💠توسل به امام زمان(عج)؛
يا وَصِيَّ الْحَسَن وَ الْخَلَفَ الْحُجَّهَ أَيُّهَا الْقَائِمُ الْمُنْتَظَرُ الْمَهْدِيُّ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّه، يَا حُجَّهَ اللَّهِ عَلَي خَلْقِه يَا سَيِّدَنا وَمَولانا،
إِنَّا تَوَجَّهْنا وَ اسْتَشْفَعْنا وَ تَوَسَّلْنا بِكَ إلَي اللَّه و قَدَّمْنَاكَ بَيْنَ يَدَیْ حَاجَاتِنا،یا وَجِيهاً عِنْدَاللَّهِ اشْفَعْ لَنَا عِنْدَاللَّه
🌀به امید آنکه امروز را آنگونه بگذرانیم که شایسته ی نام "منتظر مهدی(عج)" باشیم🌀
#شروع_منتظرانه
@Montazeranezohour
☀️در شروع روزهای انتظارمان
با قرائت دعای عهد،
با امام زمانمان،
(عجل الله تعالی فرجه الشریف)
تجدید بیعت می کنیم☀️
آن عهد این است🤝
#متن_دعای_عهد
@Montazeranezohour
💛💖💛💖💛💖💛💖💛💖💛
منور مي كنيم قلوبمان را با قرائت صفحه اي از قرآن
جهت تعجيل در فرج و سلامتی امام زمان( عجل الله تعالی فرجه الشریف)
🎁ثواب قرائت تقدیم به مولايمان (ارواحنا فداه)
#تصویر_صفحه_ی_قرآن
#تفسیرقرآن
@Montazeranezohour
🌹قرار دوشنبه های انتظارمان🌹
قرائت زیارت آل یس
باهم زمزمه می کنیم....
#زیارت_آل_یاسین
@Montazeranezohour
منتظران ظهور
ﺣﺎﺭﺙ ﺑﻦ ﻛﻌﺐ ﻣﺬﺣﺠﻰ
ﺳﻴّﺪ ﻣﺮﺗﻀﻰ ﻗﺪﺱ ﺍﻟﻠﻪ ﺭﻭﺣﻪ ﺩﺭ ﻛﺘﺎﺏ «ﺍﻟﻐﺮﺭ ﻭ ﺍﻟﺪّﺭﺭ» ﻣﻴﻨﻮﻳﺴﺪ:
ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﻣﻌﻤّﺮﻳﻦ ﺣﺎﺭﺙ ﺑﻦ ﻛﻌﺐ ﺑﻦ ﻋﻤﺮﻭ ﺑﻦ ﻋﻠﺔ ﺑﻦ ﺧﺎﻟﺪ ﺑﻦ ﻣﺎﻟﻚ ﺑﻦ ﺍﺩﺩ ﻣﺬﺣﺠﻰ ﺍﺳﺖ.
ﻣﺬﺣﺞ ﻧﺎﻡ ﻣﺎﺩﺭ ﻣﺎﻟﻚ ﺑﻦ ﺍﺩﺩ ﺑﻮﺩ.
ﻋﻠﺖ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻣﺬﺣﺞ ﻣﻴﮕﻔﺘﻨﺪ ﺍﻳﻦ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﻭﻯ ﺑﺮ ﺭﻭﻯ ﺗﻠّﻰ ﻛﻪ ﺁﻥ ﺭﺍ «ﻣﺬﺣﺞ» ﻣﻴﮕﻔﺘﻨﺪ ﻣﺘﻮﻟﺪ ﮔﺮﺩﻳﺪ ﻭ ﻣﺬﺣﺞ ﺩﺧﺘﺮ «ﺫﻯ ﻣﻬﺠﺸﺎﻥ» ﺑﻮﺩ.
ﺑﮕﻔﺘﻪ ﺍﺑﻮ ﺣﺎﺗﻢ ﺳﻴﺴﺘﺎﻧﻰ ﺣﺎﺭﺙ ﺑﻦ ﻛﻌﺐ ﺩﺭ ﻭﻗﺖ ﻣﺮﮒ ﺍﻭﻟﺎﺩ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺟﻤﻊ ﻛﺮﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ:
ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥﻡ! ﺻﺪ ﻭ ﺷﺼﺖ ﺳﺎﻝ ﺑﺮ ﻣﻦ ﮔﺬﺷﺖ.
ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﺪﺕ ﻃﻮﻟﺎﻧﻰ ﻫﻴﭻ ﮔﺎﻩ ﺩﺳﺖ ﺩﻭﺳﺘﻰ ﺑﻄﺮﻑ ﻧﻴﺮﻧﮓ ﺑﺎﺯﻯ ﺩﺭﺍﺯ ﻧﻜﺮﺩﻡ، ﻭ ﺑﺎ ﻫﻴﭻ ﻓﺎﺳﻘﻰ ﻃﺮﺡ ﺩﻭﺳﺘﻰ ﻧﺮﻳﺨﺘﻢ ﻭ ﺑﺪﺧﺘﺮ ﻋﻤﻮ ﻭ ﻋﺮﻭﺳﻢ ﻧﻈﺮ ﺑﺪ ﻧﺪﻭﺧﺘﻢ، ﻭ ﺑﺎ ﺯﻧﺎﻥ ﺑﺪ ﻛﺎﺭﻩ ﻫﻢ ﺁﻏﻮﺵ ﻧﺸﺪﻡ، ﻭ ﺭﺍﺯ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻯ ﻫﻴﭻ ﻳﻚ ﺍﺯ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﻓﺎﺵ ﻧﺴﺎﺧﺘﻢ.
ﻣﻦ ﺩﻳﺎﻧﺖ ﺷﻌﻴﺐ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﻡ ﻭ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﻋﺮﺏ ﺟﺰ ﻣﻦ ﻭ ﺍﺳﺪ ﺑﻦ ﺧﺰﻳﻤﻪ ﻭ ﺗﻤﻴﻢ ﺍﺑﻦ ﻣﺮ، ﻛﺴﻰ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﻳﻦ ﺩﻳﺎﻧﺖ ﺭﺍ ﻧﭙﺬﻳﺮﻓﺘﻪ.
ﭘﺲ ﺑﻮﺻﻴﺖ ﻣﻦ ﻋﻤﻞ ﻧﻤﺎﺋﻴﺪ ﻭ ﺑﺮ ﺩﻳﻦ ﻣﻦ ﺑﻤﻴﺮﻳﺪ.
ﻭ ﺍﺯ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺧﻮﺩ ﺑﭙﺮﻫﻴﺰﻳﺪ ﺗﺎ ﻛﺎﺭﻫﺎﻯ ﻣﻬﻢ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﻛﻔﺎﻳﺖ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺍﺻﻠﺎﺡ ﮔﺮﺩﺍﻧﺪ، ﻭ ﺍﺯ ﻧﺎﻓﺮﻣﺎﻧﻰ ﺍﻭ ﺣﺬﺭ ﻧﻤﺎﺋﻴﺪ، ﺗﺎ ﺑﻴﻬﻮﺩﻩ ﻛﺸﺘﻪ ﻧﺸﻮﻳﺪ ﻭ ﺑﺎ ﻣﺮﮒ ﻧﺎﮔﻮﺍﺭ ﺧﻮﺩ ﺧﺎﻧﻪﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻮﺣﺸﺖ ﻧﻴﺎﻧﺪﺍﺯﻳﺪ.
ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ من!
ﺑﺎ ﻳﻚ ﺩﻳﮕﺮ ﻣﺘﺤﺪ ﺷﻮﻳﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻫﻢ ﺟﺪﺍ ﻧﮕﺮﺩﻳﺪ ﺗﺎ ﻣﺤﺘﺎﺝ ﺷﻮﻳﺪ ﺍﺯ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﭘﻴﺮﻭﻯ ﻛﻨﻴﺪ. ﻣﺮﺩﻥ ﺑﺎ ﻋﺰﺕ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺯ ﺟﺎﻥ ﺩﺍﺩﻥ ﺑﺎ ﺫﻟﺖ ﻭ ﻧﺎﺗﻮﺍﻧﻰ ﺍﺳﺖ.
ﺁﻧﭽﻪ ﻣﻴﺒﺎﻳﺪ ﭘﺪﻳﺪ ﺁﻳﺪ، ﺑﻮﻗﻮﻉ ﻣﻴﭙﻴﻮﻧﺪﺩ. ﻫﺮ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻰ ﺑﺎﻟﺎﺧﺮﻩ ﺑﻪ ﭘﺮﺍﻛﻨﺪﮔﻰ ﻣﻴﮕﺮﺍﻳﺪ.
ﺭﻭﺯﮔﺎﺭ ﺑﺮ ﺩﻭ ﮔﻮﻧﻪ ﺍﺳﺖ:
ﻳﻜﻰ ﺭﻭﺯﮔﺎﺭ ﻭﺳﻌﺖ ﻭ ﺩﻳﮕﺮ ﺭﻭﺯﮔﺎﺭ ﺳﺨﺘﻰ.
ﺭﻭﺯ ﻧﻴﺰ ﺑﺮ ﺩﻭ ﻗﺴﻢ ﻣﻴﺒﺎﺷﺪ:
ﻳﻜﻰ ﺭﻭﺯ ﺷﺎﺩﻣﺎﻧﻰ ﻭ ﺩﻳﮕﺮ ﺭﻭﺯ ﮔﺮﻳﻪ ﻭ ﺯﺍﺭﻯ.
ﻣﺮﺩﻡ ﻫﻢ ﺑﺮ ﺩﻭ ﻧﻮﻉ ﺍﻧﺪ: ﺟﻤﻌﻰ ﺑﺴﻮﺩ ﺗﻮ ﻣﻰ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻭ ﮔﺮﻭﻫﻰ ﺑﺰﻳﺎﻥ ﺗﻮ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻮﺩ:
ﺑﺎ ﺯﻧﺎﻧﻰ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻛﻨﻴﺪ ﻛﻪ ﻫﻤﺸﺄﻥ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻋﻄﺮﻯ ﻛﻪ ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﻝ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ، ﺁﺏ ﺩﺍﺧﻞ ﻧﻤﺎﻳﻦد! ﺍﺯ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﺑﺎ ﺯﻧﺎﻥ ﺍﺣﻤﻖ ﺑﭙﺮﻫﻴﺰﻳﺪ:
ﺯﻳﺮﺍ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺣﻤﻖ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻮد!
ﻛﺴﻰ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺧﻮﻳﺸﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺧﻮﻳﺸﻰ ﺭﺍ ﻗﻄﻊ ﻛﻨﺪ، ﺁﺳﻮﺩﮔﻰ ﻧﺪﺍﺭﺩ، ﻭ ﻫﺮ ﮔﺎﻩ ﺩﺷﻤﻦ ﺁﻫﻨﮓ ﺍﻭ ﻛﻨﺪ ﻗﺎﺩﺭ ﺑﺪﻓﻊ ﻭﻯ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ.
ﺍﺧﺘﻠﺎﻑ ﻛﻠﻤﻪ ﺁﻓﺖ ﺍﺟﺘﻤﺎﻉ ﺍﺳﺖ. ﺍﺣﺴﺎﻥ ﺑﻤﺮﺩﻡ ﻣﻮﺟﺐ ﺣﻔﻆ ﺍﺯ ﺷﺮّ ﺁﻧﻬﺎﺳﺖ. ﺍﮔﺮ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﺑﺪﻯ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺑﺪﻯ ﺑﺪﻫﻰ ﺩﺭ ﺯﻣﺮﻩ ﺑﺪﻛﻨﻨﺪﻩ ﺧﻮﺍﻫﻰ ﺑﻮﺩ.
ﻋﻤﻞ ﻧﺎﺷﺎﻳﺴﺖ ﺑﺎﻋﺚ ﺯﻭﺍﻝ ﻧﻌﻤﺖ ﻣﻰ ﺑﺎﺷﺪ. ﻗﻄﻊ ﺍﺭﺣﺎﻡ ﻣﻮﺟﺐ ﻏﻢ ﻭ ﺍﻧﺪﻭﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﺘﻚ ﺣﺮﻣﺖ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﺤﺘﺮﻡ ﻧﻌﻤﺖ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﻴﺎﻥ ﻣﻴﺒﺮﺩ.
ﻛﺴﻰ ﻛﻪ ﻋﺎﻕ ﭘﺪﺭ ﻭ ﻣﺎﺩﺭ ﺑﺎﺷﺪ ﭘﺮﻳﺸﺎﻧﻰ ﻭ ﺗﻔﺮﻗﻪ ﺩﺭ ﭘﻰ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﻣﻮﺟﺐ ﺧﺮﺍﺑﻰ ﺷﻬﺮ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ.
ﻧﺼﻴﺤﺖ ﺑﻰ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﻤﺮﺩﻡ ﺭﺳﻮﺍﺋﻰ ﺑﺒﺎﺭ ﻣﻰ ﺁﻭﺭﺩ. ﺣﺴﺪ ﻣﺎﻧﻊ ﺍﺯ ﺗﺤﺼﻴﻞ ﻛﻤﻚ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺍﺳﺖ.
ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﺁﺩﻣﻰ ﮔﺮﻓﺘﺎﺭﻯ ﺑﺒﺎﺭ ﻣﻰ ﺁﻭﺭﺩ. ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺑﺪ ﺍﺳﺒﺎﺏ ﻣﻨﻔﻌﺖ ﺭﺍ ﻗﻄﻊ ﻣﻴﻜﻨﺪ. ﻛﻴﻨﻪﻫﺎ ﺑﺎﻋﺚ ﺟﺪﺍﺋﻴﻬﺎ ﻣﻴﮕﺮﺩﺩ.
ﺳﭙﺲ ﺍﻳﻦ ﺷﻌﺮﻫﺎ ﺑﮕﻔﺖ: ﺍﻛﻠﺖ ﺷﺒﺎﺑﻰ ...
ﻳﻌﻨﻰ:
ﻣﻦ ﺟﻮﺍﻧﻰ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﭘﺸﺖ ﺳﺮ ﮔﺬﺍﺷﺘﻢ، ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺯﻣﺎﻧﻬﺎ، ﺭﻭﺯﮔﺎﺭﻫﺎ ﺑﺴﺮ ﺁﻭﺭﺩﻡ. ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﺪﺕ ﺑﺎ ﺳﻪ ﻓﺮﻗﻪ ﻫﻢ ﺻﺤﺒﺖ ﮔﺸﺘﻢ، ﻫﻤﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﺮﺩﻧﺪ ﻭﻟﻰ ﻣﻦ ﻣﺎﻧﺪﻡ ﻭ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﭘﻴﺮ ﻣﺮﺩﻯ ﺳﺎﻟﺨﻮﺭﺩﻩ ﻣﻴﺒﺎﺷﻢ. ﻏﺬﺍﻳﻢ ﻛﻢ ﻭ ﺍﻳﺴﺘﺎﺩﻧﻢ ﻣﺸﻜﻞ. ﺯﻣﺎﻧﻪ ﻣﺮﺍ ﺧﻤﻴﺪﻩ ﮔﺮﺩﺍﻧﻴﺪﻩ ﺷﺐ ﺭﺍ ﺑﻴﺪﺍﺭﻡ ﻭ ﺳﺘﺎﺭﮔﺎﻥ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﻴﻨﮕﺮﻡ، ﻭ ﺍﺯ ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ ﻭ ﻭﺿﻊ ﺧﻮﺩ ﻧﺎﺭﺍﺣﺖ ﻫﺴﺘﻢ.
🕋-مهدی موعود ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) - ترجمه جلد سیزدهم از بحارالانوار-۴۰۸
#مهدی_موعود_بحارالانوار
@Montazeranezohour
💚قرار ظهر روزهای انتظارمان؛قرائت دعای سلامتی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)💚
#دعای_سلامتی_امام_زمان_عج
@Montazeranezohour
⚡️حکایات و حکمتها
⭕️نشانه هاى ايمان
✍️رسول خدا صلى الله عليه و آله از گروهى از اصحابش سؤال كرد: كيستيد؟
گفتند: مردمى مؤمن،
فرمود: علامت ايمان شما چيست؟
گفتند: صبر به هنگام بلاء، شكر به وقت خوشى، رضا به هنگام قضاى الهى،
فرمود: به پروردگار كعبه قسم! مؤمنيد.
📚پایگاه عرفان
#حکایات_و_حکمتها
@Montazeranezohour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞درد حیدر تنها فراق فاطمه است
❤️اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج❤️
#ویدئوهای_مهدوی
@Montazeranezohour
با یادگیری پایه ای اصول عقائد، پازل های ایمانی ذهنت را درست بچین🧠💪
📚ده درس عدل الهی
✔️درس اول عدل چیست؟
🔸️عدالت چیست؟
2- معنی دیگر عدالت «مراعات حقوق افراد» است، و نقطه مقابل آن «ظلم» یعنی حق دیگری را گرفتن و به خود اختصاص دادن، یا حق کسی را گرفتن و به دیگری دادن، یا تبعیض قائل شدن، به این ترتیب که به بعضی حقوقشان را بدهند و به بعضی ندهند.روشن است معنی دوم «خاص» و معنی اوّل معنی «عام» است.
قابل توجّه این که هر دو معنی «عدل» در مورد خداوند صادق است هر چند در این مباحث بیشتر معنی دوم منظور است.
معنی عدالت خداوند این است که نه حق کسی را از بین می برد، و نه حق کسی را به دیگری می دهد. و نه در میان افراد تبعیض قائل می شود، او به تمام معنی عادل است، و دلائل عدالت او را در بحث آینده خواهیم دانست.
«ظلم» خواه به گرفتن حق کسی باشد، یا دادن حق کسی به دیگری، و یا اجحاف و تبعیض در مورد ذات پاک خدا راه ندارد.
او هرگز نیکوکار را مجازات نمی کند، بدکار را تشویق نمی نماید، کسی را به گناه دیگری مؤاخذه نمی کند و تر و خشک را هرگز باهم نمی سوزاند.
حتّی اگر در یک جامعه بزرگ همه خطاکار باشند جز یک نفر، خدا حساب آن یک نفر را از دیگران جدا می کند، و او را در مجازات در کنار گناهکاران قرار نمی دهد.
و این که جمعیّت «اشاعره» گفته اند اگر خدا همه پیامبران را به دوزخ بفرستد، و همه بدکاران و جانیان را به بهشت، ظلم نیست، سخن گزاف و زشت و شرم آور و بی پایه ای است، و عقل هر کس آلوده به خرافات و تعصّب نباشد، به زشتی این سخن گواهی می دهد.
#اصول_عقائد
@Montazeranezohour
🌐دوشنبه ی هر هفته همراه با مطلب آموزشیِ "غرب و مهدویت"
#غرب_و_مهدویت
#آموزش_مهدوی
@Montazeranezohour
مهارتهای زندگی💪
زمینه سازان ظهور💚(فرزند پروری)
خوابیدن کودک ۶
وقتی کودک کابـ👻ـوس شبانه میبیند؛
آرام بیدارش کنید
وبا مهربانی و نوازش در آغوشش بگیرید.
🔹زیاد درمورد کابوسش با او حرف نزنید و مسأله را بزرگ نکنید!
#مهارتهای_زندگی
#زمینه_سازان_ظهور
@Montazeranezohour
💎نكات مهدوی💎
🌀ادامه ی فلسفه «غیبت» امام زمان(عج)
3. بى شک هر کار اجتماعى احتیاج به آماده شدن شرایط دارد؛ لذا امام منتظرند تا شرایط براى قیامى جهانى و فراگیر آماده شود.
4. بى تردید دین غالب در عصر ظهوراحتیاج به رهبر و امامى غالب دارد که داراى شرایطى از قبیل قدرت فوق العاده، علم جامع و عصمت باشد و خداوند بدین طریق ایشان را برای روز موعود حفظ می کند.
5. مطابق روایات متواتر بین شیعه و سنى پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله) امامان بعد از خود تا روز قیامت را دوازده نفر برشمرده است که بعد از او پیاپى خواهند آمد.(2)
6. از مجموعه روایات و ادله عقلى استفاده مى شود که بقاى امام معصوم و حجت خدا روى زمین تا روز قیامت امرى ضرورى است.
👈مرحوم کلینى به سند صحیح از ابى حمزهنقل مى کند که از امام صادق(علیه السلام) سوال کردم:
آیا زمین بدون امام باقى مى ماند؟
حضرت(ع) فرمود: «لَوْ بَقِیَتِ الْاَرْضُ بِغَیْرِ اِمَامٍ لَسَاخَتْ»(3)؛
(اگر زمین بدون امام باقى بماند دگرگون خواهد شد).
7. یکى از اسباب گوشه نشین شدن انبیاء و رسل، خوف از قتل به جهت حفظ جان و به امید نشر شرایعشان بوده است.
امام مهدى(عجل الله تعالی فرجه) نیز با نبود اسباب عادى براى نصرت و یارى اش و خوف از کشته شدن، به امر خداوند مامور به غیبتو دورى از مردم شدند.
امام صادق(علیه السلام) به زراره فرمود:
«لِلْقَائِمِ غَیْبَهٌ قَبْلَ قِیَامِهِ قُلْتُ وَ لِمَ؟ قَالَ یَخَافُ عَلَى نَفْسِهِ الذَّبْحَ»(4)؛
(براى قائم غیبتى است قبل از قیامش. زراره مى گوید: به حضرت عرض کردم: به چه جهت؟ فرمود: زیرا از قتل، بر خود مى ترسد).
ادامه دارد...
▪️پی نوشت:
(2). صحیح البخاری، محمد بن إسماعیل أبو عبدالله البخاری الجعفی، تحقیق: مصطفى دیب البغا، دار ابن كثیر، الیمامة، بیروت، 1407 قمری – 1987 میلادی، الطبعة: الثالثة، ج 6، ص 2640.
(3). الكافی، كلینى، محمد بن یعقوب بن اسحاق، محقق / مصحح: غفارى على اكبر و آخوندى، محمد، دار الكتب الإسلامیة، تهران، 1407 قمری، چاپ: چهارم، ج 1، ص 179، (باب أن الأرض لا تخلو من حجة)، ح 10.
(4). كمال الدین و تمام النعمة، ابن بابویه، محمد بن على، محقق / مصحح غفارى، على اكبر، اسلامیه، تهران، 1395 قمری، چاپ: دوم، ج 2، ص 481، (باب علة الغیبة)، ح 10.
#نكات_مهدوی
#آموزش_مهدوی
@Montazeranezohour
🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇
قرار شبانه ما قرائت دعای فرج جهت تعجیل در ظهور حضرت صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)
باهم زمزمه می کنیم...
🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇
#دعای_فرج
@Montazeranezohour