eitaa logo
منتظران ظهور
2.4هزار دنبال‌کننده
18.8هزار عکس
4هزار ویدیو
83 فایل
🌹امام سجاد(ع)؛ منتظران ظهور امام مهدى(ع)برترين اهل هر زمانند. 🌹ان شاءالله آنگونه باشیم که نام ما هم در زمره ی منتظران حضرت قرارگیرد. 🌹کپی و نشر(حتی بدون ذکر نام و لوگو)حلال است. ⚠️تبادل و تبلیغات نداریم⚠️ خادم: @Montazeranemoud313
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5827897053006534308.mp3
3.25M
💠 شرح 🔸 حکمت 291 🎙 استاد محمدی شاهرودی @Montazeranezohour
23.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ماجرای جالب شخصی که در کربلا، بجای درخواست حاجات شخصی، برای فرج امام زمان عج دعا کرده و... 👌✨🌟✨ نشر مطالب کانال جایز است✅ به ما بپیوندید⬇️⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb8
 ...وَاِلي رَسُولِهِ... ▫️ بارها دیده بودند که پیامبر مهربانی‌ها، حسین را روی پاهایش می‌نشاند، می‌بوسید و سفارش اهل بیتش را به همه می‌کرد. در کربلا خوب جواب مهربانی‌اش را دادند! ▪️ وقتی سپاهیان فراوان محمد رسول الله را دید که ورزشگاه آزادی را مملو از حضور خود کرده‌اند، با بغض گفت: وای اگر امام زمان بیاید! چه می‌شود! #⃣ ۱۶ ؛ ✴️مطالب را از اینجا برداشت بفرمایید و حتی با نام خودتان، ناشر باشید⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb8
‍ 🔴 میدونستید " پیش قاضى ، معلق بازى " غلطه ؟ ✔️ صحیحش اینه : "پیش غازى، معلق بازى" غازى هم یعنى بندباز یعنى جلوى بندباز و معرکه گیر ، شیرین کارى کردن صورت و معنای درست این ضرب‌المثل را بیش‌ترِ مردم نمی‌دانند و گمان می‌کنند صورتِ درست‌ آن «پیش قاضی و معلق‌بازی» است . در حالی که درست آن این است : «پیش غازی و معلق‌بازی» «غازی» یعنی «بندباز» ( البته معنای دیگری هم دارد : جنگجو ) منظور از این تعبیر عامیانه این است که «پیش کسی که روی بند معلق می‌زند و شیرین‌کاری می‌کند، معلق‌زدن هنرنماییِ‌ ناچیزی است !» 👌✨🌟✨ 🌹جهت استفاده و نشر مباحث موثق مهدویت به ما بپیوندید.👇 https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb8
7.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خیلی خراب کردم ! اینهمه گناه رو منم جای خدا بودم نمی‌بخشیدم. 👌✨🌟✨ 🍃🌺 نشر مطالبِ کانال جایز است🌺🍃 به جمع ما بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb8
🔸حکایتی شنیدنی🔸 دو نفر از شیعیان در گذرگاهی از بغداد به مجلس بزرگی رسیدند. پرسیدند : این مجلس متعلّق به کیست؟ گفتند : مجلس درس امام اعظم ابوحنیفه است. راوی حکایت می گوید : رفیق من که اسمش فضل بن حسن بود و مردی متعصّب در مذهب شیعه ، و در عین حال آدمی بحّاث و با اطلاع از مبانی مذهب بود ، گفت : من می روم و با این مرد مباحثه می کنم و تا او را ملزم و مجاب نکنم از این مکان نمی روم. گفتم : این عالم بزرگی است و از عهدۀ بحث با او بر نمی آیی. گفت : من معتقد به مذهب حقم و حق مغلوب نمی شود. وارد مجلس شدیم و نشستیم و در یک فرصت مناسب ، فضل از جا برخاست و گفت : ایها العالم ، من برادری دارم که رافضی است (یعنی شیعه است) و من هر چه می خواهم به او بفهمانم که ابوبکر بعد از پیامبر اکرم ، افضل امّت و خلیفۀ به حق بوده قبول نمی کند و می گوید : علی بن ابیطالب ، افضل و خلیفۀ به حق است. شما یک دلیل قاطعی به من یاد بدهید که به او بفهمانم و او را به راه راست بیاورم. ابوحنیفه گفت : به برادرت بگو بهترین و روشن ترین دلیل این است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) ، همواره در میدان های جنگ ، آن دو بزرگوار ( ابوبکر و عمر) را کنارخود می نشاند و علی را مقابل نیزه و شمشیر دشمن می فرستاد ! و این نشان می دهد که آن دو نفر ، محبوب پیامبر بوده اند و چون آن حضرت می خواسته که آنها بعد از خودش جانشین باشند آنها را حفظ می کرد ! و چون علی را دوست نمی داشت ، طردش می کرد ؛ و به میدان می فرستاد تا کشته شود و این بهترین دلیل بر افضلیت ابوبکر و عمر است ! فضل گفت : بله من این را به برادرم می گویم. ولی او از قرآن به من جواب می دهد که خداوند فرموده است : «خداوند ، مجاهدین را بر قاعدین و نشستگان برتری داده و اجری بزرگ برای آنان آماده است» و به حکم این آیه ، علی چون مجاهد بوده افضل از ابوبکر وعمراست که قاعد بوده اند. ابوحنیفه گفت : به او بگو از این بهتر می خواهی که ابوبکر و عمر قبرشان کنار قبر پیامبر و چسبیده به قبر آن حضرت است ؛ در حالی که قبر علی از قبر پیامبر دور افتاده و در عراق است ! فضل گفت : بله این را هم به برادرم می گویم. امّا او می گوید : آن ها غاصبانه در کنار پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) ، دفن شده اند! برای این که خداوند فرموده است : « ای مؤمنان بدون اذن و اجازۀ پیامبر ، داخل خانه اش نشوید…» و می دانیم که رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) در خانۀ خودش دفن شده و آن دو نفر بدون اذن در خانۀ آن حضرت دفن شده اند و محل دفن ایشان غصبی است. ابوحنیفه که از این گفتگو سخت ناراحت شده بود تأمّلی کرد و سپس با لحنی تند گفت : به این برادر خبیثت بگو آنها غاصبانه در خانه پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) دفن نشده اند ! بلکه عایشه و حفصه که دختران آن دو بزرگوار و همسران پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) بودند و از پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) مهریه طلبکار بودند ، پدرانشان را در مهریه خودشان دفن کردند ! فضل گفت : بله من این مطلب را هم به برادرم گفته ام ، ولی او باز آیه ای برای من می خواند و می گوید : پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) به همسرانش بدهکار نبوده است. برای اینکه خداوند فرموده است : «ای پیامبر ما همسران تو را که مهرشان را پرداخته ای برای تو حلال کردیم» طبق این آیه ، پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) مهریۀ زن هایش را داده بود و وقتی که از دنیا رفت به زن هایش بدهکار نبوده است. ابوحنیفه اندکی تأمّل کرد و گفت : به این برادرت بگو درست است که همسران پیامبر (صلی الله علیه و آله) مهریّه طلبکار نبوده اند ، اما سهم الارث که از ماتَرَک پیامبر داشته اند و ماتَرَک (یعنی آنچه پیامبر اکرم بعد از مرگش از خود باقی گذاشته) نیز همین خانه اش بوده و شرعاً سهمی هم از آن خانه به همسرانش می رسد و چون عایشه و حفصه وارث پیامبر (صلی الله علیه و آله) بوده اند پدرانشان را در سهم الارث خودشان دفن کرده اند و بنابراین غصبی در کار نبوده است ! فضل گفت : بله من این را هم به برادرم گفته ام. ولی او می گوید : شما آقایان سنّی ها مگر نمی گویید: پیامبر ارث نمی گذارد و خودتان حدیث نقل می کنید که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرموده است : «ما پیامبران اصلاً ارث نمی گذاریم و هر چه از ما باقی مانده صدقه است» پس طبق گفته خودتان عایشه و حفصه سهم الارث نداشته‌اند. به همان دلیلی که شما حضرت فاطمه علیها السلام را از فدک محروم کردید و گفتید : پیامبر صلی الله علیه وآله ، ارث نمی گذارد آن دو همسر نیز نباید ارث ببرند. آیا دختر از پدر ارث نمی برد اما همسر از شوهر ارث می برد ؟! سخن که به اینجا رسید ، ابوحنیفه حسابی از کوره در رفت وگفت این مرد را بیرون کنید او شیعه است و اصلا برادر ندارد. ناشر👌 باشید✨🌟 ⬇️ به ما بپیوندید ⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb
منتظران ظهور
....ﻭ ﺩﺭ ﺁﻳﻪ ﺩﻳﮕﺮ ﻣﻴﻔﺮﻣﺎﻳﺪ: ﺃَﻡْ ﻛُﻨْﺘُﻢْ ﺷُﻬَﺪﺍﺀَ ﺇِﺫْ ﺣَﻀَﺮَ ﻳَﻌْﻘُﻮﺏَ ﺍﻟْﻤَﻮْﺕُ ﺍﻟﻰ ﻗﻮﻟﻪ ﻭَ ﻧَﺤْﻦُ ﻟَﻪُ ﻣُﺴْﻠِﻤُﻮﻥَ ﻳﻌﻨﻰ: ﺁﻳﺎ ﺷﻤﺎ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﻮﺩﻳﺪ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﻣﺮﮒ ﻳﻌﻘﻮﺏ ﻓﺮﺍ ﺭﺳﻴﺪ ﺗﺎ ﺁﻧﺠﺎ ﻛﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﻭ ﻣﺎ ﻫﻤﻪ ﺑﺮﺍﻯ ﺍﻭ ﺍﺳﻠﺎﻡ ﺁﻭﺭﺩﻳﻢ. ﻣﻔﻀﻞ ﻋﺮﺿﻜﺮﺩ: ﺁقا! ﺍﺩﻳﺎﻥ ﭼﻨﺪ ﺗﺎ ﺍﺳﺖ؟ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﭼﻬﺎﺭ ﺩﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﺮ ﻛﺪﺍﻡ ﺩﻳﻦ ﺟﺪﺍﮔﺎﻧﻪ ﺍﻳﺴﺖ ﻋﺮﺽ ﻛﺮﺩﻡ: ﭼﺮﺍ ﻣﺠﻮﺱ ﺭﺍ ﻣﺠﻮﺱ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﻨﺪ؟ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺑﺮﺍﻯ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺩﺭ ﺳﺮﻳﺎﻧﻰ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻣﺠﻮﺳﻰ ﻧﺎﻣﻴﺪﻧﺪ ﻭ ﺩﻋﻮﻯ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻛﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﺁﺩﻡ ﻭ ﺷﻴﺚ ﻫﺒﺔ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﺑﺎ ﻣﺎﺩﺭﺍﻥ ﻭ ﺧﻮﺍﻫﺮﺍﻥ ﻭ ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﻭ ﺧﺎﻟﻪ‌ﻫﺎ ﻭ ﻋﻤﻪ‌ﻫﺎ ﻭ ﺳﺎﻳﺮ ﻣﺤﺎﺭﻡ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻯ ﺁﻧﻬﺎ ﺣﻠﺎﻝ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺍﺩﻋﺎ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ﻛﻪ ﺁﺩﻡ ﻭ ﺷﺒﺚ ﺑﺂﻧﻬﺎ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻭﺳﻂ ﺭﻭﺯ ﺁﻓﺘﺎﺏ ﺭﺍ ﺳﺠﺪﻩ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﻭﻗﺘﻰ ﺑﺮﺍﻯ ﻧﻤﺎﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﻗﺮﺍﺭ ﻧﺪﺍﺩﻩ ﺍﻧﺪ، ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﻰ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﺍﺩﻋﺎ ﺍﻓﺘﺮﺍﺀ ﺑﺮ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺩﺭﻭﻍ ﺑﺴﺘﻦ ﺑﺮ ﺁﺩﻡ ﻭ ﺷﻴﺚ ﺍﺳﺖ.... -🕋مهدی موعود ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) - ترجمه جلد سیزدهم از بحارالانوار ۹۶۱ @Montazeranezohour
💚قرار روزهای انتظارمان؛قرائت دعای سلامتی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)💚 https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb8
⚡️حکایات و حکمتها ✍ انسانیت، نشانه برتری است 🔹انسان‌های ناپخته همیشه می‌خواهند در مشاجره‌ها پیروز شوند، حتی اگر به‌قیمت از دست دادن رابطه باشد. 🔸اما انسان‌های عاقل درک می‌کنند که گاهی بهتر است در مشاجره‌ای ببازند، تا در رابطه‌ای که برایشان باارزش‌تر است، پیروز شوند. 🔹هیچ‌گاه فراموش نکنیم که هیچ‌کس بر دیگری برتری ندارد؛ مگر در فهم و شعور، مگر در درک و ادب. 🔸آدمی فقط در یک صورت حق دارد به دیگران از بالا نگاه کند و آن هنگامی است که بخواهد دست کسی را که بر زمین افتاده بگیرد و او را بلند کند! 🔹و این قدرت تو نیست؛ این انسانیت است. ی جذاب را اینجا دنبال بفرمایید👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb8
با یادگیری پایه ای اصول عقائد، پازل های ایمانی ذهنت را درست بچین🧠💪 📚ده درس معاد شناسی ✔️درس دهم بهشت و دوزخ و تجسم اعمال 🔹️بهتر اين است از همان مثال «جنين» استفاده كنيم: همان قدر كه ميان «عالم جنين» با اين «دنيا» فاصله است، ميان اين «جهان» با «جهان ديگر» فاصله وجود دارد، يا بيشتر. اگر بچّه اى كه در عالم جنين قرار دارد عقل و هوش مى داشت و مى خواست تصوير صحيحى از دنياى بيرون، از آسمان و زمين، ماه و خورشيد و ستارگان، كوه ها و جنگل ها و درياها، داشته باشد، مسلماً به هيچ وجه نمى توانست. https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb8