«بِسم الله الرحمن الرحیم»
❤️ سلام امام مهربان زمانم
صبحتان بخیر ❤️
به رسم شروع روزهای انتظارمان می خوانیم:
💠يا اللّٰهُ یا رَحْمَانُ یا رَحیم،يَا مُقَلِّبَ القُلُوب ثَبِّتْ قَلبی عَلی دینِک
💠دعای زمان غیبت؛
▫️اللَّهُمَّ عَرِّفْنی نَفْسَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی نَفْسَكَ لَمْ اَعْرِف نَبِيَّك
▫️اللَّهُمَّ عَرِّفْنی رَسُولَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی رَسُولَكَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَك
▫️اللَّهُمَّ عَرِّفْنی حُجَّتَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دینی
💠توسل به امام زمان(عج)؛
يا وَصِيَّ الْحَسَن وَ الْخَلَفَ الْحُجَّهَ أَيُّهَا الْقَائِمُ الْمُنْتَظَرُ الْمَهْدِيُّ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّه، يَا حُجَّهَ اللَّهِ عَلَي خَلْقِه يَا سَيِّدَنا وَمَولانا،
إِنَّا تَوَجَّهْنا وَ اسْتَشْفَعْنا وَ تَوَسَّلْنا بِكَ إلَي اللَّه و قَدَّمْنَاكَ بَيْنَ يَدَیْ حَاجَاتِنا،یا وَجِيهاً عِنْدَاللَّهِ اشْفَعْ لَنَا عِنْدَاللَّه
🌀به امید آنکه امروز را آنگونه بگذرانیم که شایسته ی نام "منتظر مهدی(عج)" باشیم🌀
#شروع_منتظرانه
@Montazeranezohour
☀در شروع روزهای انتظارمان
با قرائت دعای عهد،
با امام زمانمان،
(عجل الله تعالی فرجه الشریف)
تجدید بیعت می کنیم☀
آن عهد این است🤝
#متن_دعای_عهد
@Montazeranezohour
🌹قرار سه شنبه های انتظارمان🌹
قرائت زیارت امین الله
باهم زمزمه می کنیم...
#زیارت_امین_الله
@Montazeranezohour
منتظران ظهور
⏱چله های انتظار⏱
💚به عشق امام حسين(ع)
شماره 27
🔹🔵🔹🔵🔹🔵🔹🔵🔹
💢مقصود از ریبه و مفسده در نگاه به نامحرم چیست؟ آیا شامل احساس درونی گذرا نیز میشود؟
در فقه اسلامی؛ درباره نگاه به نامحرم براى ریبه و مفسده حرام، سه تفسیر بیان شده است:
ترس وقوع در حرام؛ترس از افتتان؛ یعنى واقع شدن در فشار غریزه جنسى و ترس از خطورات ذهنى به خاطر نگاه به صحنههای حرام.
✍️فاضل هندى در تعریف «ریبه» میگوید:
ریبه، حالتى است که از نگاه به نامحرم، به ذهن و دل انسان خطور میکند و به معناى لذّت بردن یا ترس از افتتان نیست... و ممکن است ریبه را به معناى مفتون و فریفته شدن، تعمیم دهیم؛ زیرا لغت «راب» به معناى واقع شدن در اضطراب میباشد.
صاحب جواهر معناى اوّل را ترجیح داده، میگوید:
ظاهراً مراد از «ریبه» ترس وقوع در حرام است و شاید از این معنا تعبیر به «خوف فتنه» شود. پس اکتفا بر لذّت بردن و ریبه در حرمت نگاه به نامحرم بهتر است.
این برداشت صاحب جواهر صحیح است؛ زیرا ریبه حرام، حالتى است که انسان را به شک و اضطراب اندازدو بترسد که در حرام بیفتد.
بنابر گفته شیخ انصارى، دلیل حرمت ریبه -به معناى مذکور- روشن است؛ زیرا انجام دادن کارى -مانند نگاه به نامحرم- که انسان را به حرام اندازد، یا ترس وقوع در حرام را در پى داشته باشد، حرام است.
حرمت معناى دوم و سوم «ریبه»؛ یعنی ترسِ از واقع شدن در فشار غریزه جنسى، و ترس از خطورات ذهنى، به روشنى معناى اوّل نیست، و هیچیک از فقها دلیل روشنى بر حرمت آن ذکر نکردهاند.
شاخصترین فقیهى که متعرّض دلیل حرمت صورت دوم و سوم شده، شیخ انصارى است ولی ایشان هم دلیل واضحى بر تحریم، بیان ننموده است.
آنجا که میگوید:
«اما حرمت صورت دوم و سوم؛ به خاطر راه یافتن فساد در آنها است که از آن نهى شده و همچنین پیامبر(ص) صورت فضل بن عباس را از خثعمیه برگرداند و علت آنرا خوف ورود شیطان میان آن دو ذکر فرمود که شامل هر سه معنا میشود. پس دلیل حرمت نگاه با ریبه، شامل همه صورتها میشود؛ زیرا ریبه به هر معنایى که باشد، شیطانى است».
اما وجه تحریم در کلام شیخ روشن نیست؛ زیرا ادعاى اینکه «واقع شدن زیر فشار عوامل جنسى (افتتان) یا خطور صحنههاى حرام جنسى در ذهن از مفاسدى است که در اسلام از آن نهى شده»، ظاهر و روشن نیست. حدیث خَثعَمیه که پیامبر(ص) صورت فضل بن عباس را از او برگرداند، از طریق شیعه با سند معتبر نقل نشده، البته محدّث نورى قریب به همین مضمون را از بعضى نسخههاى کتاب «الفقه» منسوب به امام رضا(ع) در مستدرک روایت کرده،
ولی این روایت در صحیح بخاری نقل شده،که سند آن ضعیف است.
با این همه شاید برگرداندن صورت فضل از خثعمیه براى این بوده که فضل در صورت خثعمیه خیره شده بود و چه بسا خیره شدن به گناه میانجامید.
شاید دلیل حرمت ریبه به معناى دوم و سوم، لذّتِ ناشى از آن باشد؛ زیرا این دو معناى ریبه معمولاً جداى از لذّت نبوده و لذا از این جهت حرام میباشند و دلیل حرمت تلذّذ –همانطور که عدهاى از فقها ادعا نمودهاند- اجماع فقها است. بنابر این، حرمت معناى دوم و سوم به دلیل تلذّذ خواهد بود، نه به عنوانی که دارند.
👈نتیجه:
➖یک. مقصود از ریبه و مفسدهای که در بحث نگاه به نامحرم و یا صحبت و ارتباط اجتماعی میان زن و مرد نامحرم مطرح شده، این است که؛ این امور باعث انجام گناه گردد و یا فکر و ذهن را به سوی شهوترانی بکشاند و باعث آلودگی افکار بشود. نه خطورات ذهنی و احساسات درونی لحظهای و گذرا.
➖دو. منظور از «تلذذ»، همان لذّت جنسى است. اگر نگاه به دیگرى با یکى از دو مشخصه ریبه یا تلذّذ همراه باشد، از نظر شرع مقدس حرام است.
➖سه. گاهى انسان تنها به جهت لذّت بردن جنسی به زن نگاه میکند بدون آنکه بترسد به گناه کشیده شود و گاهى نگاه از روى لذّت نیست، بلکه ترس آن است که به دنبال آن گناهى انجام گیرد و مقدمه ارتکاب حرام گردد. این دو نوع نگاه حرام است. و گاهى ممکن است که نگاه به زن توأم با دو عنوان یاد شده باشد، در این صورت گناه آن شدیدتر است.
➖چهار. موارد دیگری که در پرسش به عنوان مصداق ذکر شده، اگر واقعاً برای کسی موجب لذّت شهوانی شود و یا به سوی گناه بکشاند و یا ترس از افتادن گناه باشد، باید دوری کند و ظرفیت ذهنی و قلبی خود را بالا ببرد.
🔹🔵🔹🔵🔹🔵🔹🔵🔹
✅ما منتظران ظهور از چهل روز مانده به محرم ؛
بيش از قبل چشم ،قلب و غرايز خود را كنترل كرده و از تمامي گناهان دوری خواهيم كرد.
#چله_های_انتظار
#به_عشق_حسین
@Montazeranezohour
27.mp3
2.51M
🎙صوت را ازدست ندهید⚡️
«کنترل چشم در مشاغل گوناگون»
👤 «استاد حاج حسین انصاریان»
#چله_های_انتظار
#به_عشق_حسین
@Montazeranezohour
14.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞امیرالمؤمنین (علیه السلام) و تفسیر ناقوس راهب مسیحی و عکس العمل راهب👌
#عید_غدیر
@Montazeranezohour
منتظران ظهور
ﺳﻴﺪ ﺑﻦ ﻃﺎﻭﺱ ﺩﺭ ﻛﺘﺎﺏ «ﺍﻗﺒﺎﻝ» ﺍﺯ ﺍﺑﺎﻥ ﺑﻦ ﻣﺤﻤﺪ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻛﺮﺩﻩ ﻛﻪ ﺳﺎﻟﻰ ﺣﻀﺮﺕ ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺑﺤﺞ ﺭﻓﺖ ﻭ ﺩﺭ ﺯﻳﺮ ﻧﺎﻭﺩﺍﻥ ﺧﺎﻧﻪ ﺧﺪﺍ ﺍﻳﺴﺘﺎﺩﻩ ﺩﻋﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩ.
ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﻪ ﺑﻦ ﺣﺴﻦ ﺩﺭ ﺟﺎﻧﺐ ﺭﺍﺳﺖ، ﻭ ﺣﺴﻦ ﺑﻦ ﺣﺴﻦ ﺩﺭ ﺳﻤﺖ ﭼﭗ، ﻭ ﺟﻌﻔﺮ ﺑﻦ ﺣﺴﻦ ﭘﺸﺖ ﺳﺮ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻳﺴﺘﺎﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ. ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻭﻗﺖ ﻋﺒﺎﺩ ﺑﻦ ﻛﺜﻴﺮ ﺑﺼﺮﻯ ﺁﻣﺪ
ﻭ ﻋﺮﺿﻜﺮﺩ: ﻳﺎ ﺍﺑﺎ ﻋﺒﺪ ﺍﻟله!
ﺣﻀﺮﺕ ﺩﺭ ﺟﻮﺍﺏ ﻭﻯ ﺳﻜﻮﺕ ﻓﺮﻣﻮﺩ ﻋﺒﺎﺩ ﺳﻪ ﺑﺎﺭ ﺑﺪﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﺍ ﺻﺪﺍ ﺯﺩ ﻭ ﭘﺎﺳﺨﻰ ﻧﺸﻨﻴﺪ.
ﺳﭙﺲ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﺍ ﺑﻨﺎﻡ ﻣﺨﺎﻃﺐ ﺳﺎﺧﺖ
ﻭ ﮔﻔﺖ:
ﻳﺎ ﺟﻌﻒر! ﺣﻀﺮﺕ ﻓﺮﻣﻮﺩ:
ﻳﺎ ﺍﺑﺎ ﻛﺜیر! ﻫﺮ ﭼﻪ ﻣﻴﺨﻮﺍﻫﻰ ﺑﮓ! ﻋﺮﺿﻜﺮﺩ:
ﻛﺘﺎﺑﻰ ﺩﺍﺭﻡ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﻣﺮﺩﻯ ﺍﻳﻦ ﺧﺎﻧﻪ ﺭﺍ ﺑﻜﻠﻰ ﻣﻨﻬﺪﻡ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻛﺮﺩ.
ﺣﻀﺮﺕ ﻓﺮﻣﻮﺩ:
ﺍﺑﻮ ﻛﺜیر! ﻛﺘﺎﺏ ﺗﻮ ﺩﺭﻭﻍ ﻣﻴﮕﻮﻳﺪ، ﺑﺨﺪﺍ ﻗﺴﻢ ﻣﻦ ﺁﻥ ﻣﺮﺩ ﺭﺍ ﻣﻴﺸﻨﺎﺳﻢ ﭘﺎﻫﺎﻯ ﺍﻭ ﺯﺭﺩ ﻭ ﺳﺎﻗﻬﺎﻯ ﻭﻯ ﻣﺠﺮﻭﺡ، ﮔﺮﺩﻧﺶ ﺑﺎﺭﻳﻚ، ﺳﺮﺵ ﺑﺰﺭﮒ ﻭ ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭ ﺍﻳﻦ ﺭﻛﻦ، (ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺑﺮﻛﻦ ﻳﻤﺎﻧﻰ ﻓﺮﻣﻮﺩ) ﻣﺮﺩﻡ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻃﻮﺍﻑ ﺧﺎﻧﻪ ﺧﺪﺍ ﻣﻨﻊ ﻛﻨﺪ ﺑﻄﻮﺭﻯ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺩﻭﺭ ﺍﻭ ﻣﺘﻔﺮﻕ ﮔﺮﺩﻧﺪ.
ﺁﻧﮕﺎﻩ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺮﺍﻯ ﺩﻓﻊ ﻭﻯ ﻣﺮﺩﻯ ﺍﺯ ﺍﻭﻟﺎﺩ ﻣﻦ (ﻭ ﺑﺎ ﺩﺳﺖ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺑﺴﻴﻨﻪ ﺧﻮﺩ ﻓﺮﻣﻮﺩ) ﺑﺮﺍﻧﮕﻴﺨﺘﻪ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻗﻮﻡ ﻋﺎﺩ ﻭ ﺛﻤﻮﺩ ﻭ ﻓﺮﻋﻮﻥ ﺑﻘﺘﻞ ﺭﺳﺎﻧﺪ. ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﻮﻗﻊ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﱠﻪ ﺑﻦ ﺣﺴﻦ ﮔﻔﺖ:
ﺑﺨﺪﺍ ﻗﺴﻢ ﺍﺑﺎ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﱠﻪ ﺭﺍﺳﺖ ﻣﻴﮕﻮﻳﺪ، ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺳﺎﻳﺮ ﺍﻭﻟﺎﺩ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﻧﻴﺰ ﻓﺮﻣﺎﻳﺶ ﺍﻣﺎﻡ ﺷﺸﻢ ﺭﺍ ﺗﺼﺪﻳﻖ ﻛﺮﺩﻧﺪ.
🕋مهدی موعود ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) - ترجمه جلد سیزدهم از بحارالانوار-۲۸۹
#مهدی_موعود_بحارالانوار
@Montazeranezohour
💚قرار ظهر روزهای انتظارمان؛قرائت دعای سلامتی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)💚
#دعای_سلامتی_امام_زمان_عج
@Montazeranezohour
⚡️حکایات و حکمتها
⭕️قناعت و زهد
✍️عالم ربانی شیخ شمس الدین بن جمال الدین بهبهانی یکی از علماء زاهدی است که در شرح احوالش فاضل بسطامی در فردوس التواریخ فرموده:
که من پیوسته در خدمت آن بزرگوار مشغول تعلم بودم و زهدشان به اندازه ای بود که جمیع لباسهایش پنج قران ارزش نداشت،و اکثر ایام در گرسنگی به سر می برد، و گاهی که گرسنگی شان شدت پیدا می کرد بطرف گنبد مطهر سربلند می کرد و می گفت: «أَمَّنْ يُجيبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ يَكْشِفُ السُّوءَ» و اشکش جاری می شد.
در این حال کسی هم یافت می شد استخاره می کرد بعد یک پول یا دو پول می داد. همان را نان خریده میل می فرمود و شکر الهی را بجای می آورد، و باز مشغول تحریر می شد.
تا در ماه رمضان سال 1248 هجری از دنیا رفت و مرقد شریفش در میان صفه در همان حجره ای است که پنجاه سال در آن حجره تدریس می کرد، بین ایوان عباسی و قبر مرحوم شیخ حرعاملی واز صفه مقبره شیخ شمس الدین تا مقبره حر یک صفه فاصله است. (منتخب التواریخ، ص618).
📚مردان علم در میدان عمل، سید نعمت الله حسینی، دفتر انتشارات اسلامی(وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم)، جلد 1.
#حکایات_و_حکمتها
@Montazeranezohour
سه شنبه آمد و
احوال عاشقانه ی ما
سرودن از تـ❤️ـو و
هنگامه ترانه ی ما
به جمکران دل ما
نشانه ها از تـ❤️ـوست
چرا سری نزنی نازنین
به خانه ی ما ؟
❤️اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج❤️
❤️سه شنبه های جمکرانی❤️
#سه_شنبه_های_جمکرانی
@Montazeranezohour
امام مهدي(عج) از ديدگاه امام هادي(ع)
🌼🌼🌼🌼🌼🌼
🔹️«صاحب اين امر کسي است که مردم مي گويند: هنوز چشم به دنيا نگشوده است».
🌼حدیث مهدویت🌼
#امام_زمان_از_منظر_روایات
#حدیث_مهدویت
@Montazeranezohour
مهارتهای زندگی💪
روابط همسران💞
💞با اذیت و آزار و منت گذاشتن به همسر خود، نیکی و محبت هایتان را از بین نبرید.
💞هر کار خیری که در زندگی انجام می دهیم سعی کنیم برای خدا باشد.
❣️ در زندگی با خدا معامله کنیم.❣️
💞اگر می خواهید به همسرتان نیکی کنید برای رضای خدا این کار را بکنید .
بعضی ها برای رضایت همسرشان محبت می کنند و وقتی پاسخ محبت خود را نمی بینند از او بیزار می شوند.
💞وقتی کار برای رضای خدا باشد حتی اگر دعوا و اختلافی هم به وجود بیاید، بر سر یکدیگر منت گذاشته نمی شود.
✨امام علی (ع): لذتی در کارهای منت گذارنده نیست.
عیون الحکم و المواعظ ص 538
#روابط_همسران
@Montazeranezohour
💎نكات مهدوی💎
🌀ادامه ی چگونگی تسلط امام زمان(عج) بر چند میلیارد جمعیت زمین
👈شش. جنگ ها و نابودى دشمنان قبل از ظهور:
امام صادق (علیه السلام) فرمود:
«قبل از قیام قائم هر مرگى وجود دارد، مرگ سرخ و مرگ سفید، تا اینكه از هر هفت نفر، پنج نفر مى میرند، مرگ سرخ كشته شدن است و مرگ سفید بیمارى طاعون است»[11]
در روایت دیگرى مى فرماید:
«حضرت خروج نمى كند تا این كه یك ثلث از مردم كشته شوند و ثلث دیگر از دنیا بروند و ثلث دیگر باقى بمانند»[12]
بنابراین آنچه برخى روایات درباره كشتار فراوان ذكر كرده اند، مربوط به كشتارهاى است كه قبل از قیام حضرت(عج) به دست ستمگران واقع مى شود از قبیل جنگ جهانى دوم، جنگ هاى خاورمیانه، جنگ هاى دجال و سفیانى، شیوع بیمارى هاى مرموز و ....
👈هفت. استقبال همگانى و مردمى:
ظهور امام مهدى(عج) زمانى اتفاق مى افتد كه مردم در مشكلات و سختى هاى فراوان هستند و با یأس از مكاتب بشرى و حكومت هاى خود، در انتظار قیام منجى موعود(عج) به سر مى برند.
به همین جهت، در برابر امام مهدى(عج)، سر تسلیم و خضوع فرود مى آورند و زمام امور خویش را به دست توانمند و كارگشاى او مى سپارند؛ بدان امید كه نجات و نیك بختى بشریت را تضمین نماید. در عمل نیز چنین خواهد شد و آن حضرت(عج) ریشه فقر و ظلم، نابرابرى، فساد و... را بر خواهد كند و حكام جور را عزل خواهد نمود. از طرفى خداوند محبت و عشق حضرت را در دل مردم خواهد افكند و آنان با او بیعت كرده و در گرد او جمع خواهند شد.
✨در روایتى آمده است:
«امت اسلامى به مهدى(عج) مهر مى ورزند و به سویش پناه مى برند؛ آن چنان كه زنبورهاى عسل به سوى ملكه خود پناه مى برند، عدالت را در پهنه گیتى مى گستراند و...» [12]
◾️پی نوشت :
[11].معجم الملاحم و الفتن، ج 4، ص 291.
[12].همان، ص 75.
[13].منتخب الاثر، ص 598، ح 2.
#نكات_مهدوی
#آموزش_مهدوی
@Montazeranezohour
🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇
قرار شبانه ما قرائت دعای فرج جهت تعجیل در ظهور حضرت صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)
باهم زمزمه می کنیم...
🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇
#دعای_فرج
@Montazeranezohour
«بِسم الله الرحمن الرحیم»
❤️ سلام امام مهربان زمانم
صبحتان بخیر ❤️
به رسم شروع روزهای انتظارمان می خوانیم:
💠يا اللّٰهُ یا رَحْمَانُ یا رَحیم،يَا مُقَلِّبَ القُلُوب ثَبِّتْ قَلبی عَلی دینِک
💠دعای زمان غیبت؛
▫️اللَّهُمَّ عَرِّفْنی نَفْسَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی نَفْسَكَ لَمْ اَعْرِف نَبِيَّك
▫️اللَّهُمَّ عَرِّفْنی رَسُولَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی رَسُولَكَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَك
▫️اللَّهُمَّ عَرِّفْنی حُجَّتَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دینی
💠توسل به امام زمان(عج)؛
يا وَصِيَّ الْحَسَن وَ الْخَلَفَ الْحُجَّهَ أَيُّهَا الْقَائِمُ الْمُنْتَظَرُ الْمَهْدِيُّ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّه، يَا حُجَّهَ اللَّهِ عَلَي خَلْقِه يَا سَيِّدَنا وَمَولانا،
إِنَّا تَوَجَّهْنا وَ اسْتَشْفَعْنا وَ تَوَسَّلْنا بِكَ إلَي اللَّه و قَدَّمْنَاكَ بَيْنَ يَدَیْ حَاجَاتِنا،یا وَجِيهاً عِنْدَاللَّهِ اشْفَعْ لَنَا عِنْدَاللَّه
🌀به امید آنکه امروز را آنگونه بگذرانیم که شایسته ی نام "منتظر مهدی(عج)" باشیم🌀
#شروع_منتظرانه
@Montazeranezohour
☀در شروع روزهای انتظارمان
با قرائت دعای عهد،
با امام زمانمان،
(عجل الله تعالی فرجه الشریف)
تجدید بیعت می کنیم☀
آن عهد این است🤝
#متن_دعای_عهد
@Montazeranezohour
💛💖💛💖💛💖💛💖💛💖💛
منور مي كنيم قلوبمان را با قرائت صفحه اي از قرآن
جهت تعجيل در فرج و سلامتی امام زمان( عجل الله تعالی فرجه الشریف)
🎁ثواب قرائت تقدیم به مولايمان (ارواحنا فداه)
#تصویر_صفحه_ی_قرآن
#تفسیرقرآن
@Montazeranezohour