eitaa logo
منتظران ظهور
2.4هزار دنبال‌کننده
18.3هزار عکس
3.8هزار ویدیو
81 فایل
🌹امام سجاد(ع)؛ منتظران ظهور امام مهدى(ع)برترين اهل هر زمانند. 🌹ان شاءالله آنگونه باشیم که نام ما هم در زمره ی منتظران حضرت قرارگیرد. 🌹کپی و نشر(حتی بدون ذکر نام و لوگو)حلال است. ⚠️تبادل و تبلیغات نداریم⚠️ خادم: @Montazeranemoud313
مشاهده در ایتا
دانلود
منتظران ظهور
...ﻭ ﺩﺭ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﺷﻴﺦ ﻣﻔﻴﺪ ﺍﺯ ﺍﺑﻮ ﺑﺼﻴﺮ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻛﺮﺩﻩ ﻛﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﻟﺎ ﻳﺨﺮﺝ ﺍﻟﻘﺎﺋﻢ ﺍﻟّﺎ ﻓﻲ ﻭﺗﺮ ﻣﻦ ﺍﻟﺴّﻨﻴﻦ ﺳﻨﺔ ﺍﺣﺪﻯ ﺍﻭ ﺛﻠﺚ ﺍﻭ ﺧﻤﺲ ﺍﻭ ﺳﺒﻊ ﺍﻭ ﺗﺴﻊ ﻳﻌﻨﻰ: ﻗﺎﺋﻢ ﻇﻬﻮﺭ ﻧﻤﻴﻜﻨﺪ ﻣﮕﺮ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ﻃﺎﻕ ﻳﻌﻨﻰ ﺳﺎﻝ ﻳﻜﻢ ﻳﺎ ﺳﻮﻡ ﻳﺎ ﭘﻨﺠﻢ ﻳﺎ ﻫﻔﺘﻢ ﻳﺎ ﻧﻬﻢ ﻋﻴﺎﺷﻰ ﺩﺭ ﺗﻔﺴﻴﺮ ﺧﻮﺩ ﺍﺯ ﺍﺑﻦ ﺳﻤﻴﻨﻪ ﺍﺯ ﺧﺎﺩﻡ ﺍﻣﺎﻡ ﻣﻮﺳﻰ ﺑﻦ ﺟﻌﻔﺮ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻛﻪ ﮔﻔﺖ: ﺍﺯ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺗﺄﻭﻳﻞ ﺁﻳﻪ ﻳْﻦَ ﻣﺎ ﺗَﻜُﻮﻧُﻮﺍ ﻳَﺄْﺕِ ﺑِﻜُﻢُ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪُ ﺟَﻤِﻴﻌﺎً ﺭﺍ ﺳﺆﺍﻝ ﻛﺮﺩﻡ. ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺑﺨﺪﺍ ﻗﺴﻢ ﺍﮔﺮ ﻗﺎﺋﻢ ﻇﻬﻮﺭ ﻛﻨﺪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺷﻴﻌﻴﺎﻥ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺗﻤﺎﻡ ﺷﻬﺮﻫﺎ ﺑﺪﻭﺭ ﻭﻯ ﮔﺮﺩﺁﻭﺭﺩ. ﻭ ﺩﺭ ﻏﻴﺒﺖ ﻧﻌﻤﺎﻧﻰ ﺍﺯ ﺣﻤﺎﺩ ﺑﻦ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻜﺮﻳﻢ ﺑﻦ ﻋﻤﺮ ﻭ ﺟﻠﺎﺏ (ﮔﻠﺎﺏ) ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻛﻪ ﮔﻔﺖ: ﺩﺭ ﻣﺤﻀﺮ ﺣﻀﺮﺕ ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺍﺯ ﻗﺎﺋﻢ ﺳﺨﻦ ﺑﻤﻴﺎﻥ ﺁﻣﺪ. ﺣﻀﺮﺕ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﻭﻗﺘﻰ ﻗﺎﺋﻢ ﻗﻴﺎﻡ ﻣﻴﻜﻨﺪ ﻣﺮﺩﻡ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﮔﻔﺖ: ﺍﺯ ﻛﺠﺎ ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ ﺍﻭ ﺑﻴﺎﻳﺪ؛ ﻭ ﺣﺎﻝ ﺁﻧﻜﻪ ﺍﺳﺘﺨﻮﺍﻧﻬﺎﻯ ﺍﻭ ﭘﻮﺳﻴﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ... 🕋مهدی موعود ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) - ترجمه جلد سیزدهم از بحارالانوار ۸۶۹ @Montazeranezohour
1_1864208071.mp3
5.37M
۲۶ بعضی چیزها... شرشیطان رو از سرمون کم میکنن! به‌طوری‌که؛ حجم حمله های شیطان رو بر روح مون،کمتر می کنند. راههای میانبر رو یادبگیریم. 👌اینجا شیطان شناسی و خودتو تقویت کن، تا ضربه نخوری.(با مطلب، در اجر مضاعفی سهیم باشید)👇🏻 https://eitaa.com/Montazeranezohour
💎نكات مهدوی💎 ادامه ی مبحث🌀امام علی(علیه السلام) در حکمت 209 نهج البلاغه، در بشارت به ظهور حضرت مهدي(عجل الله فرجه) چه می فرمایند؟ امام علي(عليه السلام) در حکمت 209 «نهج البلاغه»، خبر مسرت بخشى از آينده اهل بيت(عليهم السلام) و پيروان مكتب آنها مى دهد و مى فرمايد: (دنيا همچون شتر بدخويى است كه بعد از چموشى به ما روى مى آورد و همچون شترى است كه دوشنده شير را گاز مى گيرد تا شير را براى فرزندش نگهدارى كند [سپس امام آيه 5 سوره «قصص» را تلاوت فرمود:] ما مى خواهيم بر مستضعفان زمين منت گذاريم و آنها را پيشوايان و وارثان آن قرار دهيم)؛ «تَعْطِفَنَّ الدُّنْيَا عَلَيْنَا بَعْدَ شِمَاسِهَا عَطْفَ الضَّرُوسِ عَلَى وَلَدِهَا، وَ تَلَا عَقِيبَ ذَلِكَ: «وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الاْرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ». «شِماس» (بر وزن كتاب) معناى مصدرى و در اصل به معناى سركشى و چموشى حيوان است، سپس به انسان هاى سركش و عصيانگر نيز اطلاق گردیده و شَماس (بر وزن تماس) معناى وصفى است و به حيوان سركش و انسان عصيانگر گفته مى شود. «عطف» (بر وزن فتح) به معناى تمايل پيدا كردن يا مايل ساختن به چيزى است. اين واژه، گاهى به صورت متعدى به كار مى رود كه به معنى مايل ساختن است و زمانى با «إلى» متعدى مى شود كه به معنى مايل شدن به چيزى است و هنگامى كه با «عَلَى» متعدى مى شود به معنى بازگشت به چيزى است و گاه با «عن» متعدي مي شود كه به معنى انصراف از چيزى است. «ضروس» از مادّه «ضَرْس» (بر وزن ترس) به معناى دندان گذاردن بر چيزى و فشار دادن است و «ضروس» به شتر كج خلقى مى گويند كه افراد را گاز مى گيرد. مفهوم جمله اين است: همان گونه كه شتر شيرده از دوشيدن شير خود ممانعت مى كند شتر، افرادِ دوشنده شیر را گاز مى گيرد تا مبادا بچه اش گرفتار كمبود شير گردد، همچنين در آينده به قدرت پروردگار، دنیا به سوى ما باز مى گردد، مخالفان ما سركوب مى شوند و حكومت به دست صالحان مى افتد، همان گونه كه قرآن مجيد وعده داده است. ادامه ی مبحث در جلسه ی آینده... @Montazeranezohour
سه شنبه ی هر هفته همراه با مطلب آموزشیِ "هزار و یک نکته پیرامون امام زمان" @Montazeranezohour
🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇 قرار شبانه ما قرائت دعای فرج جهت تعجیل در ظهور حضرت صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) باهم زمزمه می کنیم... 🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇 @Montazeranezohour
نشانده اند ما را در دلِ اجابت ! خواستند که بخواهیم تا بدهند ! هر چه در خواسته هایَم میگردم جز تو خواستنی تر نمیابَم ... پروردگار یکتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«بِسم الله الرحمن الرحیم» ❤️ سلام امام مهربان زمانم صبحتان بخیر ❤️ به رسم شروع روزهای انتظارمان می خوانیم: 💠يا اللّٰهُ یا رَحْمَانُ یا رَحیم،يَا مُقَلِّبَ القُلُوب ثَبِّتْ قَلبی عَلی دینِک 💠دعای زمان غیبت؛ ▫️اللَّهُمَّ عَرِّفْنی نَفْسَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی نَفْسَكَ لَمْ اَعْرِف نَبِيَّك ▫️اللَّهُمَّ عَرِّفْنی رَسُولَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی رَسُولَكَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَك ▫️اللَّهُمَّ عَرِّفْنی حُجَّتَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دینی 💠توسل به (عجل الله تعالی فرجه)؛ يا وَصِيَّ الْحَسَن وَ الْخَلَفَ الْحُجَّهَ أَيُّهَا الْقَائِمُ الْمُنْتَظَرُ الْمَهْدِيُّ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّه، يَا حُجَّهَ اللَّهِ عَلَي خَلْقِه يَا سَيِّدَنا وَمَولانا، إِنَّا تَوَجَّهْنا وَ اسْتَشْفَعْنا وَ تَوَسَّلْنا بِكَ إلَي اللَّه و قَدَّمْنَاكَ بَيْنَ يَدَیْ حَاجَاتِنا،یا وَجِيهاً عِنْدَاللَّهِ اشْفَعْ لَنَا عِنْدَاللَّه 🌀به امید آنکه امروز را آنگونه بگذرانیم که شایسته ی نام "منتظر مهدی" باشیم🌀 💥نشرِ مطالب آزاد👇 https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb8
💛💖💛💖💛💖💛💖💛💖💛 منور مي كنيم قلوبمان را با قرائت صفحه اي از قرآن جهت تعجيل در فرج و سلامتی امام زمان( عجل الله تعالی فرجه الشریف) 🎁ثواب قرائت تقدیم به مولايمان (ارواحنا فداه) مطالب صفحه خوانی قرآن و تفسیر قرآن را از اینجا برداشت کنید👇 https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb8
Page363.mp3
922.5K
مطالب صفحه خوانی قرآن و تفسیر قرآن را از اینجا برداشت کنید👇 https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb8
👆دعای هرروز ماه رجب 👌برای روزه ماه رجب فضیلت بسیار وارد شده و ان شاءالله بتوانیم از روزه داران این ماه باشیم. 💢در روایت آمده: اگر کسی قدرت بر روزه ماه رجب را ندارد، هر روز این تسبیحات را «صدبار» بخواند تا ثواب روزه ماه رجب را دریابد: سُبْحانَ الْإِلٰهِ الْجَلِيلِ ! سُبْحانَ مَنْ لَايَنْبَغِى التَّسْبِيحُ إِلّا لَهُ ! سُبْحانَ الْأَعَزِّ الْأَكْرَمِ ! سُبْحانَ مَنْ لَبِسَ الْعِزَّ وَهُوَ لَهُ أَهْلٌ. 📿از پیامبر(ص) روایت شده است : هرکه در ماه رجب «چهارصد مرتبه» این ذکر استغفار را بگوید و آن را با صدقه به انجام رساند، حق‌تعالی پایان کارش را ختم به رحمت و آمرزش کند و ثواب شهادت صد شهید را برای او بنویسد. ✅پس برای اینکه به قرائت 400 مرتبه در کل این ماه برسیم ، سهم امروزمان قرائت 14 مرتبه ذکر زیر👇 أَسْتَغْفِرُ اللّٰهَ الَّذِي لَاإِلٰهَ إِلّا هُوَ وَحْدَهُ لَاشَرِيكَ لَهُ وَأَتُوبُ إِلَيْهِ ➕صدقه @Montazeranezohour
4_5852463900867435358.mp3
4.33M
🎙در سایه سار وحی 🔹نگاهی اخلاقی به آیات قرآن کریم 🔸جلسۀ 90: آیه 83 سوره بقره @Montazeranezohour
🔷️صلابت، استواری و نفوذ ناپذیری، از عناصر محوری هویّت مردان مؤمن 🔸27 دی ماه، سالروز شهادت و همرزمانش از جمعیت می باشد که پس از مبارزات خستگی ناپذیر به دست عوامل رژیم پهلوی به شهادت رسیدند و به خیل شهدای انقلاب اسلامی پیوستند. بدین مناسبت فرازهایی از پیام های حکیم متأله حضرت که به مناسبت مراسم بزرگداشت شهید و همرزمانش در سال های گذشته، ایراد فرموده اند را از نظر می گذرانیم. 🔸 جناب سید بزرگوار ـ که درود و رحمت الهی بر او و همرزمان و بر همه شهدا باد! ـ دارای چند ویژگی بود: اولاً شجاعت، درست است که انسان می ‌تواند و موظّف است در برابر ناملایمات شجاع باشد؛ ولی بخشی از شجاعت کسبی نیست، بلکه بعضی از شجاعت‌ها است. آن شجاعت ممتاز شهید نوّاب صفوی هر کس از نزدیک با او آشنا بود و آن عصر و مصر را می ‌دید باور می ‌کرد که این کسبی نیست، ﴿ذلِکَ فَضْلُ اللَّهِ یؤْتیهِ مَنْ یشاءُ﴾؛ این ‌طور بود، برخی از همرزمانشان شهید واحدی (رضوان الله علیه) هم در مرحله بعد این‌ طور بودند. 🔸 گذشته از آنکه (رضوان الله علیه)، از نظر تشخیص اول بود و از نظر شهامت و شجاعت و از نظر سیادت اول بود ؛ او قبل از انقلاب بود. 🔸 صلابت، استواری و نفوذ ناپذیری، از عناصر محوری است. چنین رجالی با خدای خود پیمان ستبر و ناگسستنی دارند: ﴿و أخذنا منهم میثاقاً غلیظاً﴾ و در کیان داخلی و حفظ استقلال و استغنای همه جانبه، هویتی خودکفا داشته و به خود متکی اند: ﴿کَزَرعٍ أخرجَ شَطأهُ فازَرَهُ فَاستغلَظ فَاسْتَوی عَلَی سُوقِه﴾ و در قبال بیگانگان، حیثیتی و دست نیافتنی دارند: ﴿و لْیجِدوا فِیکُمْ غِلظَةً﴾ و پیام آیه را که تسلیم نشدن در برابر دشمن است، با تنش زایی ناروا اشتباه نمی کنند و در صحنه پیکار مدافعانه و نه مهاجرانه، نستوه و شکست ناپذیراند: ﴿إنّ اللّه یحبُّ الذین یقاتِلُونَ فی سَبیلهِ صَفّاً کأنّهُم بُنْیانٌ مَرْصُوص﴾ و در مهر و قهر از منحرف نمی شوند، هرچند شناخت آن از دیدن موی باریک دقیق تر و پیمودن آن از رفتن بر لبه شمشیر تیز دشوارتر است. 🔸 که بین قلم و شمشیر الفت ویژه ای ایجاد کرده اند، نه تنها صید خوبی کرده اند و جزء مخلصان درآمده اند، بلکه صید خوبی گشته و در ردیف مخلَصان به حساب آمده اند و هرگز به شکار شاهان باشه و شاهین و صید خسروان یوز و باز که از آهو و تیهو تجاوز نمی کنند، اعتنایی نداشته و ندارند و شعار امیر شهیدان و سلطان شاهدان حضرت (علیهم‌السلام) را اساسنامه حیات و ممات خود قرار داده و می دهند. سیره سلاله سادات نواب صفوی و همرزمان او ، فراسوی پژوهشگران شهادتنامه است. https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb8
منتظران گرامی توجه بفرمایید⚠️❌فردا شب، اولین شب جمعه ی ماه و شب لیله الرغائب است. ⭕️از اعمال ویژه ی فردا جا نمونید⭕️ 🔸 مولای من! وقتی سخن از تمنا است، نام تو بر بلندای آرزوها جا دارد... با زمزمه‌های «ليت شعری»، عمری را چشم به جادهٔ انتظارت دوخته‌ام. تو را نه فقط من، كه پرندگانِ آسمان نیز طلب می‌کنند. 🔹 «يرضي له أهل السموات و الارض، حتي الطير في الجو»… با آمدنت اهالی آسمان و زمين غرق در سرور می‌شوند و چه مبارک طلوعی می‌شود آنگاه که چشمانمان به حضور تو منور شوند. 📝 ؛ ویژه ی فردا شب ، https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb8
پرسش: از خطیب مشهور در شهرمان شنیدم که گفتند: دعای معروف ماه رجب ( یا من أرجوه لکل خیر...) از نظر سندی صحیح نیست و بهتر است خوانده نشود. آیا این مطلب صحیح است؟ ✍ پاسخ: 🌴🌴ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام هادی علیه‌السلام نکاتی را تقدیم می‌کنم: 🔶نکته اول: در باب ادعیه و مستحبات، بر اساس قاعده ی تسامح در ادله ی سنن، به نظر بعضی از علما، داشتن سند قوی لازم نبوده و همین‌که از طریقی به حضرات معصومین علیهم‌السلام برسد، خواندن و انجام دادن آن‌ها به‌قصد رسیدن به پاداش، اشکالی ندارد. 🔶نکته دوم: این دعا را مرحوم سید بن طاووس، علامه مجلسی و مرحوم شیخ عباس قمی نقل فرموده‌اند. (1) در سند این دعا فردی است به نام «محمد بن ذکوان- معروف به سجاد» ، که مجهول هست – اما احتمال تصحیف در نام این راوی بسیار زیاد هست. توضیح این‌که، ممکن است ‌راوی این حدیث یا «محمد بن زیاد» باشد، زیرا اردبیلی در جامع‌الرواه، از«محمد بن زیاد» با لقب «سجاد» نام‌برده و گفته: «محمد بن سنان از وی روایت نقل میکند.» و در اینجا هم، روایتگر، محمد بن سنان است و یا «محمد بن زید شحام است. زیرا وی، دعای «یا من ارجوه» را به گونه دیگری نقل کرده است.(2) البته، احتمال این‌که «محمد بن ذکوان»، تصحیف «محمد بن زیاد السجاد» باشد، بیش‌تر است. پی‌نوشت : 1. الإقبال بالأعمال الحسنة (ط - الحدیثة)، ج3 ،ص 211 2. بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج92، ص: 360 ✍استاد جواد حیدری https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb8
message-1705247317-21.mp3
9.86M
⭕️ داستان بلا های حضرت ایوب ⁉️ ارتباط شیطان با خدا و ابتلا و امتحان حضرت ایوب (ع) چگونه بوده است؟ https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ 😇دعایتان را از بهشت رضوی به آسمان اجابت ببرید... 🙏چیزی تا لیلة الرغائب نمونده، شب بخشش و عطای زیاد... ⏱از الان فرصت دارید، در یک پیام صوتی کوتاه این جمله رو کامل کنید: از امام رضا(ع) می خوام که... و خواسته های دلتون رو به آدرس 🌐 @razaviadmin در تلگرام، گپ، روبیکا، سروش و ایتا برامون ارسال کنید تا در جوار امام رضا علیه السلام توسط خادمان فرهنگی آقا، پخش بشه... https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي الامامِ التّقي النّقي  و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري الصّدّيق الشَّهيد صَلَوةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اولیائک https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb8
4_5771541872287680264.mp3
10.83M
۱۹ لازمه مدیریت خویشتن، در شرایط گوناگون ؛شناختِ خویشتن است. علت اغلبِ بی‌تابی‌ها، غمها، پژمردگی‌های انسان در بحرانهای زندگی، نشناختن ساختارِ وجودیِ خودِ اوست. اَمان از تنبلـــی .... که فاجعه می‌آفریند. 🔹🔵🔹🔵🔹🔵🔹 ⏱⏱ 🔹🔵🔹🔵🔹🔵🔹 با مطالب خودسازی، به اندازه ی حتی ثانیه ای در تعجیل فرج سهیم باشیم👌 @Montazeranezohour
💚قرار روزهای انتظارمان؛قرائت دعای سلامتی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)💚 https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb8
⚡️حکایات و حکمتها ⭕️✍️ سم کشنده‌ای به نام استرس 🔹در روزگاران قدیم دو همسایه بودند که همیشه با هم نزاع و دعوا داشتند. 🔸یک روز با هم قرار گذاشتند که هر کدام دارویی بسازد و به دیگری بدهد تا یکی بمیرد و دیگری که می‌ماند لااقل در آسایش زندگی کند! 🔹برای همین سکه‌ای به هوا انداختند و شیر و خط کردند که کدام یکی اول سم را بخورد. قرعه به نام همسایه دوم افتاد. 🔸پس همسایه اول به بازار رفت و از عطاری قوی‌ترین سمی که داشت را خرید و به همسایه‌اش داد تا بخورد. 🔹همسایه دوم سم را سرکشید و به خانه‌اش رفت. 🔸قبلا به خدمتکارانش گفته بود حوض را برایش از آب گرم پر کنند و یک ظرف دوغ پر نمک هم کنار حوض آماده بگذارند. 🔹همین که به خانه رسید، ظرف بزرگ دوغ را سر کشید و وارد حوض شد. کمی دست و پا زد و شنا کرد و هرچه خورده بود را برگرداند و پس از آنکه معده‌اش تخلیه و تمیز شد، به اتاق رفت و تخت خوابید. 🔸صبح روز بعد سالم بیدار شد و به سراغ همسایه‌اش رفت و گفت: من جان سالم به در بردم، حالا نوبت من است که سمی بسازم و طبق قرار تو آن را بخوری. 🔹او به بازار رفت و نمد بزرگی خرید و به خانه برد. خدمتکارانش را هم صدا کرد و به آن‌ها گفت: از حالا فقط کارتان این است که از صبح تا غروب این نمد را با چوب بکوبید! 🔸همسایه اول هر روز می‌شنید که مرد همسایه در تدارک تهیه سم است! از صبح تا شب مواد سم را می‌کوبد. 🔹با هر ضربه و هر صدا که می‌شنید نگرانی و ترسش بیشتر می‌شد و پیش خودش به سم مهلکی که داشتند برایش تهیه می‌کردند فکر می‌کرد. 🔸کم کم نگرانی و ترس همه وجودش را گرفت و آسایشی برایش نماند. 🔹شب‌ها ترس، خواب از چشمانش ربوده بود و روزها با هر صدایی که از خانه همسایه می‌شنید، دلهره‌اش بیشتر می‌شد و تشویش سراسر وجودش را می‌گرفت. 🔸هر چوبی که بر نمد کوبیده می‌شد برای او ضربه‌ای بود که در نظرش سم را مهلک‌تر می‌کرد. 🔹روز سوم خبر رسید که مرده است. او قبل از اینکه سمی بخورد، از ترس مرده بود. 🔻این داستان حکایت این روزهای بعضی از ماست. مادامی که روحیه ما شاداب و سرزنده باشد هیچ بیماری و مشکلی دیگر قوی نیست. خیلی‌ها مغلوب استرس و نگرانی می‌شوند تا خود بیماری. ی جذاب را اینجا دنبال بفرمایید👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb8
شوخی گرفتیم.mp3
2.15M
🔊«شوخی گرفتیم!» 👤 استاد عالی 🔺 الان طوری شده که ما کارهای جدی رو شوخی گرفتیم، شوخی‌هارو جدی گرفتیم... 🔅 مهم‌ترین کار برای شیعه کار برای امام زمانشه... ❤️اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج❤️ @Montazeranezohour
با یادگیری پایه ای اصول عقائد، پازل های ایمانی ذهنت را درست بچین🧠💪 📚ده درس معاد شناسی ✔️درس سوم نمونه دادگاه قیامت درون جان شماست! 🔹️گاه آنچنان مجرمان را از درون شلاق مى زند و تحت شكنجه روحى قرار مى دهد كه مرگ را با آغوش باز استقبال مى كنند، و آن را بر زندگى ترجيح مى دهند، و در وصيّت نامۀ خود مى نويسند اگر ما دست به خودكشى زديم براى نجات از ناراحتى وجدان بود! گاه در مقابل يك كار خوب انسان را آنچنان تشويق مى كند كه او را به وجد و سرور وامى دارد، آرامشى عميق در درون جان احساس مى كند، آرامشى بسيار دل انگيز و توصيف ناكردنى كه لذت و شكوه آن در هيچ بيانى نمى گنجد. @Montazeranezohour
🇮🇷چهارشنبه ی هر هفته همراه با مطلب آموزشیِ "نقش ایرانیان در ظهور" @Montazeranezohour
💎نكات مهدوی💎 ادامه ی مبحث🌀امام علی(علیه السلام) در حکمت 209 نهج البلاغه، در بشارت به ظهور حضرت مهدي(عجل الله فرجه) چه می فرمایند؟ جمله «نريد» كه فعل مضارع است و معمولاً دلالت بر استمرار دارد نشان مى دهد كه اين آيه گرچه در داستان بنى اسرائيل ذكر شده كه خداوند به آنها وعده پیروزی بر فرعونيان را داده و سرانجام پيروز شدند، اما منحصر به آنها نيست، افراد مستعضف هرگاه تكيه بر ذات پاك پروردگار كنند و از او يارى بطلبند و انجام وظيفه نمايند سرانجام بر ظالمان و مستكبران پيروز شده، ائمه و پيشوايان روى زمين مى گردند و وارث امكانات وسيع ظالمان و مستكبران. اين آيه از آياتى است كه اشاره به ظهور حضرت مهدى (ارواحنا فداه) دارد. مرحوم شيخ طوسى در كتاب «الغيبة» حديثى آورده، که اميرمؤمنان علي(عليه السلام) در تفسير آيه فوق می فرماید: «هُمْ آلُ مُحَمَّدٍ يَبْعَثُ اللهُ مَهْدِيُّهُمْ بَعْدَ جَهْدِهِمْ فَيُعِزُّهُمْ وَ يُذِلُّ عَدُوَّهُمْ»(1)؛ (منظور از مستضعفان در آيه فوق آل محمد(صلى الله عليه وآله) است كه خداوند مهدى آنها را بعد از زحمت و فشارى كه بر آنان وارد شده بر مى انگيزد و به آنها عزت مى بخشد و دشمنانشان را خوار و ذليل مى كند). همين مضمون در حديثى از امام على بن الحسين(عليهما السلام) نقل شده كه مى فرمايد: «وَ الَّذي بَعَثَ مُحَمَّداً بِالْحَقِّ بَشيراً وَ نَذيراً إنَّ الاَبْرارَ مِنّا أهْلَ الْبَيْتِ وَ شِيعَتَهُمْ بِمَنْزِلَةِ مُوسَى وَ شيعَتِهِ وَ إنَّ عَدُوَّنا وَ أشْياعَهُمْ بِمَنْزِلَةِ فَرْعَوْنَ وَ أشْياعِهِ»(2)؛ (سوگند به كسى كه محمد(صلى الله عليه وآله) را به حق بشارت دهنده و بيم دهنده قرار داد كه نيكان از ما اهل بيت(عليهم السلام) و پيروان آنها به منزله موسى(عليه السلام) و پيروان او و دشمنان ما و پيروانشان به منزله فرعون و پيروانش هستند [سرانجام پيروز مى شوند و آنها نابود مى گردند و حكومت حق و عدالت برقرار خواهد شد]). اضافه بر آيه شريفه و كلام ائمه هدى(عليهم السلام)، اين مسئله را مى توان به صورت منطقى اثبات كرد و آن اين كه خداوند حكيم و رحيم، انسان را براى هدف والايى آفريده و اگر قرار باشد تا آخر دنيا همین شرایط حکمفرما باشد، و ظالمان بر اوضاع مسلط باشند، احكام الهى به فراموشى سپرده خواهد شد و ظلم و فساد، قتل و جنايت در مقياس هاى وسيع جهانى حكمفرما می گردد، به يقين چنين امرى با حكمت خداوند درباره آفرينش انسان سازگار نيست و بايد منتظر فرا رسیدن زمانى بود كه ايمان، اخلاق و عقلانيت بر جهان حاكم گردد و اولياى الهى بر جهان حكمرانى كنند و مدينه فاضله انسانيت كه هدف نهايى خلقت انسان بوده برقرار شود به مصداق «أَنَّ الاَرضَ يَرِثُهَا عِبَادِىَ الصَّالِحُونَ»(3)، و به مصداق آيه: «وَعَدَ اللهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُم فِى الاَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِى ارْتَضَى لَهُمْ وَ لَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِّنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً يَعْبُدُونَنِى لَا يُشْرِكُونَ بِى شَيْئاً»(4)؛ (خداوند به كسانى از شما كه ايمان آورده و كارهاى شايسته انجام داده اند وعده داده است كه به يقين، خلافت روى زمين را به آنان خواهد داد، همان گونه كه به پيشينيان آنها خلافت بخشيد؛ و دين و آيينى را كه براى آنان پسنديده، برايشان پابرجا و ريشه دار خواهد ساخت، و ترسشان را به امنيّت و آرامش مبدّل مى كند، به گونه اى كه فقط مرا مى پرستند، و چيزى را همتاى من قرار نخواهند داد). بنابراين آنچه در آيات و روايات آمده است با دليل عقل نيز هماهنگ است.(5) ◽️پی نوشت: (1). الغيبة (للطوسي) / كتاب الغيبة للحجة، طوسى، محمد بن الحسن‏، محقق / مصحح تهرانى، عباد الله و ناصح، على احمد، دار المعارف الإسلامية، ايران، قم، ‏ 1411 قمری، چاپ اول‏، ص 184، (الكلام على الواقفة)؛ إثبات الهداة بالنصوص و المعجزات‏، عاملى، شيخ حر، محمد بن حسن‏، اعلمى‏، بيروت‏، 1425 قمری، چاپ اول‏، ج ‏5، ص 122، (الفصل الثاني عشر)؛ بحار الأنوار، مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى‏، محقق / مصحح: جمعى از محققان‏، دار إحياء التراث العربي‏، بيروت‏، 1403 قمری‏، چاپ دوم، ج ‏51، ص 54، باب 5 (الآيات المؤولة بقيام القائم). (2). بحار الأنوار، همان، ج ‏24، 168، باب 49 (أنهم عليهم السلام المستضعفون الموعودون بالنصر من الله تعالى)؛ مجمع البيان نيز اين روايت را ذيل آيه فوق بيان كرده است: مجمع البيان فى تفسير القرآن، طبرسى، فضل بن حسن، انتشارات ناصر خسرو، تهران، 1372 شمسی، چاپ سوم، ج ‏7، ص، المعنى. (3). قرآن کریم، سوره انبياء، آيه 105. (4). همان، سوره نور، آيه 55. (5). پيام امام امير المؤمنين(عليه السلام)‏، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: جمعى از فضلاء، دار الكتب الاسلاميه‏، تهران‏، 1386 شمسی‏، چاپ اول‏، ج 13، ص 607.