باز آی دلبر،که دلم بی قرار توست....
❤️عاشقانه های مهدوی❤️
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
#عاشقانه_های_مهدوی
#امام_زمان
به ما بپیوندید.نشر مطالب با نام خودتان جایز است⬇️⬇️⬇️
https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb8
با یادگیری پایه ای اصول عقائد، پازل های ایمانی ذهنت را درست بچین🧠💪
📚ده درس معاد شناسی
✔️درس هفتم معاد و فلسفه افرینش
🔹️راستى اگر مهندسى، ساختمان عظيمى را در وسط بيابانى بر پا كند و ساليان دراز در تكميل و تنظيم آن بكوشد و تمام وسائل را در آن فراهم سازد و هنگامى كه از او سؤال كنند منظورت چيست؟ بگويد:
هدفم اين است كه در تمام عمر اين ساختمان، رهگذرى از اين راه بگذرد و يك ساعت در آن بياسايد! آيا همه تعجّب نخواهيم كرد و نخواهيم گفت: يك ساعت آسودن يك راهگذر، اين همه تشكيلات و مقدّمات و ذى المقدّمات نمى خواهد.
#اصول_عقائد
https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb8
💎نكات مهدوی💎
🌀آیا بر زبان آوردن «نام مخصوص» حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) جایز است؟
در مورد حكم بردن نام شريف و مخصوص حضرت مهدي(عجل الله تعالی فرجه) بيش از صد روايت وجود دارد كه مى توان آن ها را به چهار دسته تقسيم كرد:
1. رواياتى كه به طور مطلق و بدون هيچ قيد و شرط، از ذكر نام حضرت نهى كرده است.(1)
2. رواياتى كه از ذكر نام شريف آن حضرت تا زمان ظهور نهى كرده است.(2)
3. رواياتى كه علت نهى از ذكر نام شريف آن حضرت را خوف و تقيه و علل ديگر دانسته است.(3)
4. رواياتى كه در آنها به اسم شريف حضرت چه از سوى امام(عليه السلام) يا راوى تصريح شده است.(4)
دسته اول و دوم بيانگر يك معناست؛ برخى با استناد به این روايات، به حرمت این کار فتوا داده و ذكر نام شريف حضرت را تا زمان ظهور حرام دانسته اند، از آن جمله مى توان به علامه مجلسى، شيخ صدوق، شيخ مفيد، طبرسى، مير داماد، محدث جزايرى، محدث نورى، ميرزاى شيرازى و ميرزا محمد تقى اصفهانى(رضوان الله عليهم) اشاره كرد.
و برخى نيز حرمت ذكر نام شريف آن حضرت را مقيد به صورت خوف و تقيه دانسته اند؛ كه از آن جمله مى توان به اربلى، شيخ حر عاملى، خواجه نصير الدين طوسى، فيض كاشانى و ديگران اشاره كرد.
برخى نيز اين حكم را به عصر غيبت صغری اختصاص داده اند.
ادامه ی مبحث در جلسه ی آینده...
◽️پی نوشت:
(1). الكافي، كلينى، محمد بن يعقوب بن اسحاق، محقق / مصحح: غفارى، على اكبر و آخوندى، محمد، دار الكتب الإسلامية، تهران، 1407 قمری، چاپ: چهارم، ج 1، ص 332، (باب في النهي عن الاسم).
(2). كمال الدين و تمام النعمة، ابن بابويه، محمد بن على، محقق / مصحح: غفارى، على اكبر، اسلاميه، تهران، 1395 قمری، چاپ: دوم، ج 2، ص 648، باب 56 (النهي عن تسمية القائم).
(3). بحار الأنوار، مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى، محقق / مصحح: جمعى از محققان، دار إحياء التراث العربي، بيروت، 1403 قمری، چاپ: دوم، ج 51، ص 31، باب 3 (النهي عن التسمية).
(4). بحار الأنوار، همان، ص 161، باب 10 (نص العسكريين(صلوات الله عليهما) على القائم).
#نكات_مهدوی
#آموزش_مهدوی
#امام_زمان
@Montazeranezohour
4_5895269473379684083.mp3
11.61M
#انسان_شناسی ۴۱
#آیتالله_مجتهدی
#استاد_شجاعی
🔍 دقیقاً شبیه جنینی، که با سونوگرافی، میزان سلامتش در زمان تولد، قابلِ بررسی هست؛
میزان سلامتِ روح ما هم، در هر زمان و مکانی، قابل بررسی هست!
یک علامت وجود داره؛
که دقیقاً عینِ سونوگرافیِ دقیق ، میزانِ سلامت روح ما رو، گزارش میده ❗️
«مَنْ عَرَفَ نَفسَهُ فَقَد عَرَفَ رَبَّهُ»
هرکس خود را بشناسد، خدا را شناخته است.
👈پس اگر می خواهی در خودشناسی و خداشناسی موفق باشی، مباحث را کامل دنبال کن.
برای دیگران هم ارسال کن تا در اجر مضاعفی سهیم باشی.رضایت #امام_زمان نصیبتون👇
https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb8
🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇
قرار شبانه ما قرائت دعای فرج جهت تعجیل در ظهور حضرت صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)
باهم زمزمه می کنیم...
🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇
#دعای_فرج
@Montazeranezohour
توی ازدحام جمعیت؛
- برای اینکه به بدنم آسیبی وارد نشه
تو با حصار محکمِ استخوانهای دندهام، از دستگاه تنفس و قلبم محافظت میکنی.
- تو این ۱۲ استخوان رو برجسته و قوسدار خلق کردی تا نقش محافظتیشون چندین برابر بشه.
توی فشار جمعیت، ماهیچههای بین اونارو منقبض میکنی، دندههام بالا میان، حجم قفسه سینهام رو زیاد میکنی و اینجوری هوا وارد ششهام میشه.
اگه این استخوانهای متقارن رو بهمن نداده بودی؛ مثل یک بی مهره، با اولین فشار روی سینهام، میمردم...
ممنونم ازت خدا... 🙏
#شبم_را_بخیر_کن پروردگار یکتا
منتظران ظهور
...ﻭ ﻧﻴﺰ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻛﺘﺎﺏ ﺍﺯ ﺍﺑﻮ ﺑﺼﻴﺮ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻛﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﻓﺮﻣﻮﺩ:
ﺍﺳﻠﺎﻡ ﺑﺎ ﻏﺮﺑﺖ ﻇﺎﻫﺮ ﺷﺪ. ﻭ ﺑﺰﻭﺩﻯ ﻧﻴﺰ ﻏﺮﻳﺐ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ، ﭼﻨﺎﻥ ﻛﻪ ﺑﻮﺩ. ﭘﺲ ﺧﻮﺵ ﺑﺤﺎﻝ ﻏﺮﺑﺎ. ﻣﻦ ﻋﺮﺿﻜﺮﺩﻡ: ﺁﻗﺎ ﺍﻳﻦ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻯ ﻣﻦ ﺷﺮﺡ ﺩﻫید! ﻓﺮﻣﻮﺩ:
ﺩﻋﻮﺕ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻣﺎ ﺩﻋﻮﺕ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺳﺮ ﻣﻰ ﮔﻴﺮﺩ. ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺩﻋﻮﺕ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮ ﺻﻠّﻰ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﻭ ﻫﻢ ﺩﺭ ﻛﺘﺎﺏ ﻣﺬﻛﻮﺭ ﺍﺯ ﺑﻄﺎﺋﻨﻰ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ ﻛﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﻓﺮﻣﻮﺩ:
ﺩﺭ ﺍﺛﻨﺎﻯ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﺷﻴﻌﻪ ﺩﺭ ﭘﺸﺖ ﺑﺎﻡ ﺧﻮﺩ ﺧﻮﺍﺑﻴﺪﻩ ﺍﻧﺪ، ﻧﺎﮔﺎﻩ ﺩﺭ ﻳﻚ ﺷﺐ ﺑﺴﻮﻯ ﺻﺎﺣﺐ ﺧﻮﺩ ﻣﻴﺮﻭﻧﺪ ﻭ ﺻﺒﺢ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﻜﻪ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻮﺩ.
ﺩﺭ ﻏﻴﺒﺖ ﻧﻌﻤﺎﻧﻰ ﺍﺯ ﺍﺑﻮ ﺑﺼﻴﺮ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻣﻴﻜﻨﺪ ﻛﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﻗﺎﺋﻢ ﺍﺯ ﻣﻜﻪ ﻇﻬﻮﺭ ﻧﻤﻰ ﻛﻨﺪ ﺗﺎ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺣﻠﻘﻪ ﻛﺎﻣﻞ ﺷﻮﺩ. ﻋﺮﺽ ﻛﺮﺩﻡ: ﺣﻠﻘﻪ ﭼﻘﺪﺭ ﺍﺳﺖ؟
ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺩﻩ ﻫﺰﺍﺭ ﻧﻔﺮ ﻛﻪ ﺟﺒﺮﺋﻴﻞ ﺩﺭ ﺳﻤﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﻭ ﻣﻴﻜﺎﺋﻴﻞ ﺩﺭ ﺟﺎﻧﺐ ﭼﭗ ﺍﻭ ﺑﺎﺷﺪ:
«ﺛﻢّ ﻳﻬﺰ ﺍﻟﺮّﺍﻳﺔ ﺍﻟﻤﻐﻠﺒﺔ ﻭ ﻳﺴﻴﺮ ﺑﻬﺎ ﻓﻠﺎ ﻳﺒﻘﻰ ﺍﺣﺪ ﻓﻲ ﺍﻟﻤﺸﺮﻕ ﻭ ﻟﺎ ﻓﻲ ﺍﻟﻤﻐﺮﺏ ﺍﻟّﺎ ﻟﻌﻨﻬﺎ ﺛﻢّ ﻳﺠﺘﻤﻌﻮﻥ ﻗﺰﻋﺎ ﻛﻘﺰﻉ ﺍﻟﺨﺮﻳﻒ» ﺁﻧﮕﺎﻩ ﭘﺮﭼﻢ ﭘﻴﺮﻭﺯﻣﻨﺪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻓﺮﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﺑﺤﺮﻛﺖ ﻣﻰ ﺁﻭﺭﺩ.
ﻫﺮ ﻛﺲ ﺩﺭ ﺷﺮﻕ ﻭ ﻏﺮﺏ ﺍﺳﺖ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻟﻌﻨﺖ ﻣﻴﻜﻨﺪ ﺳﭙﺲ ﻣﺮﺩﻡ ﻗﺒﺎﺋﻞ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﭘﺎﺭﻩ ﻫﺎﻯ ﺍﺑﺮ ﺩﺭ ﻓﺼﻞ ﭘﺎﺋﻴﺰ ﻧﺎﮔﻬﺎﻥ ﺑﺪﻭ ﺭﻭﻯ ﺍﺟﺘﻤﺎﻉ ﻛﻨﻨﺪ، ﻳﻜﻨﻔﺮ، ﻭ ﺩﻭ ﻧﻔﺮ، ﻭ ﺳﻪ ﻧﻔﺮ، ﻭ ﭼﻬﺎﺭ ﻧﻔﺮ، ﻭ ﭘﻨﺞ ﻧﻔﺮ، ﻭ ﺷﺶ ﻧﻔﺮ ﻭ ﻫﻔﺖ ﻧﻔﺮ، ﻭ ﻫﺸﺖ ﻧﻔﺮ، ﻭ ﻧﻪ ﻧﻔﺮ، ﻭ ﺩﻩ ﻧﻔﺮ (ﻳﻌﻨﻰ ﺩﺳﺘﻪ ﺩﺳﺘﻪ ﺑﻄﺮﻑ ﻗﺎﺋﻢ ﻣﻴﺮﻭﻧﺪ)
🕋مهدی موعود ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) - ترجمه جلد سیزدهم از بحارالانوار ۹۳۶
#مهدی_موعود_بحارالانوار #امام_زمان
@Montazeranezohour
7.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 #فضائل_امیرالمؤمنین
🔸 ۲۴ روز تا غدیر
امام رضا علیهالسلام فرمودند:
«مَثَلُ الْمُؤْمِنِينَ فِي قَبُولِهِمْ وَلَاءَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ فِي يَوْمٍ غَدِيرٍ خُمَّ كَمَثَلِ الْمَلَائِكَةِ فِي سُجُودِهِمْ
لِآدَمَ وَ مَثَلُ مَنْ أَبَى وَلَايَةَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ فِي يَوْمِ الْغَدِيرِ مَثَلُ إِبْلِيسَ»
«مؤمنانی که ولایت امیرالمؤمنین علیهالسلام در روز غدیر را قبولکردند، مانند فرشتههایی هستند که بر حضرت آدم علیهالسلام سجده کردند و آنها که از ولایت امیرالمؤمنین علیهالسلام سرپیچی کردند، مانند شیطان هستند.»
اقبال الاعمال، ج۱، ص۴۶۴.