منتظران ظهور
....ﺍﺑﻦ ﺷﻬﺮﺁﺷﻮﺏ ﺩﺭ ﻛﺘﺎﺏ «ﻣﻨﺎﻗﺐ» ﺍﺯ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﺿﺎ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻛﺮﺩﻩ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺗﻔﺴﻴﺮ ﺁﻳﻪ
ﺃَﺧْﺮَﺟْﻨﺎ ﻟَﻬُﻢْ ﺩَﺍﺑﱠﱠﺔً ﻣِﻦَ ﺍﻟْﺄَﺭْﺽِ ﺗُﻜَﻠﱢﱢﻤُﻬُﻢْ ﻳﻌﻨﻰ ﺟﻨﺒﻨﺪﻩ ﺯﻣﻴﻦ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻯ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﻣﻰ ﺁﻭﺭﻳﻢ ﺗﺎ ﺑﺎ ﺁﻧﻬﺎ ﺳﺨﻦ ﺑﮕﻮﻳﺪ ﻓﺮﻣﻮﺩ:
ﺩﺍﺑﺔ ﺍﻟﺎﺭﺽ ﻋﻠﻰ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺍﺳﺖ. ﻭ ﻫﻢ ﺩﺭ ﻛﺘﺎﺏ ﻣﺰﺑﻮﺭ ﺍﺯ ﺍﺑﻮ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪ ﺟﺪﻟﻰ ﻧﻘﻞ ﻛﺮﺩﻩ ﻛﻪ ﮔﻔﺖ ﺍﻣﻴﺮ ﺍﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﻓﺮﻣﻮﺩ:
ﺩﺍﺑﺔ ﺍﻟﺎﺭﺽ ﻣﻦ ﻫﺴﺘﻢ. ﻭ ﻧﻴﺰ ﺩﺭ ﺗﻔﺴﻴﺮ ﻋﻠﻰ ﺑﻦ ﺍﺑﺮﺍﻫﻴﻢ ﺍﺯ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪ ﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻛﻪ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮ ﺩﺭ ﺗﻔﺴﻴﺮ ﺁﻳﻪ ﻭَ ﺍﻟﻨﱠﱠﻬﺎﺭِ ﺇِﺫﺍ ﺟَﻠﱠﱠﺎﻫﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩ:
ﻣﻘﺼﻮﺩ ﺍﺯ ﺭﻭﺯ ﺭﻭﺷﻦ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﺍﻣﺎﻣﺎﻥ ﻣﺎ ﺍﻫﻞ ﺑﻴﺖ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﺧﺮ ﺍﻟﺰﻣﺎﻥ ﺑﺴﻠﻄﻨﺖ ﻣﻴﺮﺳﻨﺪ ﻭ ﺯﻣﻴﻦ ﺭﺍ ﭘﺮ ﺍﺯ ﻋﺪﻝ ﻭ ﺩﺍﺩ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ.
ﺷﻴﺦ ﺻﺪﻭﻕ ﺩﺭ ﻛﺘﺎﺏ «ﺻﻔﺎﺕ ﺍﻟﺸﻴﻌﻪ» ﺍﺯ ﺍﺣﻤﺪ ﺑﻦ ﺍﺑﻰ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪ ﺑﺮﻗﻰ ﻭ ﺍﻭ ﺑﺴﻨﺪ ﺧﻮﺩ ﺍﺯ ﺣﻀﺮﺕ ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻛﺮﺩﻩ ﻛﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩ:
ﻫﺮ ﻛﺲ ﺍﻗﺮﺍﺭ ﺑﻬﻔﺖ ﭼﻴﺰ ﻛﻨﺪ ﻣﺆﻣﻦ ﺍﺳﺖ. ﺳﭙﺲ ﺣﻀﺮﺕ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻫﻔﺖ ﭼﻴﺰ ﺭﺍ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺑﺮﺟﻌﺖ ﺷﻤﺮﺩ.
-🕋مهدی موعود ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) - ترجمه جلد سیزدهم از بحارالانوار ۱۰۰۸
#مهدی_موعود_بحارالانوار #امام_زمان
@Montazeranezohour
💚قرار روزهای انتظارمان؛قرائت دعای سلامتی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)💚
#امام_زمان
#دعای_سلامتی_امام_زمان_عج
https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb8
🟡 شایعه
حسن نصرالله در خیابانهای ایران در انقلاب 1357
🟢 واقعیت
🔹 یارو گفته بود: خسن و خسین هر سه دختران مغاویه بودند که در مدینه گرگ آنها را درید!
حکایت دروغگویی مزدوران مجازی هم همینطور شده! نه صاحب این عکس حسن نصرالله است و نه اینجا ایران است.
این عکس مربوط به شهید حاج علی محمدسلمان (ابوعباس) است.
🔹 شهید علی محمد سلمان معروف به ابو عباس از شهدای مقاومته که سال 1967در شبعا به دنیا اومده و دسامبر 1989 درکفر ملکی لبنان به شهادت رسیده .
📚منبع: http://mshrgh.ir/1009110
از سوی دیگر باید دانست که سید حسن نصرالله تنها حدود یکسال در سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۰ (۱۳۶۷ تا ۱۳۶۸) برای تکمیل دروس حوزوی به ایران (حوزه علمیه قم) آمده است. ایشان بعد از یکسال به دلیل شدت تنشها در لبنان، به درخواست شورای حزبالله به بیروت بازگشت.
🟡 بنابراین نه صاحب عکس سیدحسن نصرالله است و نه مکان آن ایران است.
🔹 ضمن اینکه انقلاب اسلامی ایران یک قیام مسالمت آمیز بود نه مسلحانه و لذا مردم به دست شاه کشته میشدند. اما سلطنتطلبان به دنبال سیاست پاکسازی چهره منفور پهلوی، در صددند تا خون مردم را گردن دیگران بیاندازند!
ــــــــــــــــ
https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb8
منتظران ظهور
#کنترل_ذهن 26 خب اینا خوبه. بله یه آدم دیندار باید مهربون باشه و گناه نکنه و ... ✅ ولی درستش اینه
#کنترل_ذهن 27
✔️ مثلا در روایات داریم که وقتی حضرت ولی عصر ارواحنا فداه تشریف میارن اصحاب خودشون رو 40 برابر #قدرتمند تر میکنن!
اون قدرت منشا خیلی از خوبی هاست.
💢 اتفاقا ریشه خیلی از بدی های آدم ها به خاطر #ضعفشون هست.
آدم وقتی ضعیف شد میره سراغ گناه و خرابکاری.
😒
مثلا کسانی که مسئولیتی به عهده میگیرن و ظلم میکنن اینا از سر حقارت و بدبختی درونی شون هست.
وگرنه یه کسی که قدرت روحی بالایی داره هرچقدر قدرت بیشتری پیدا کنه، نور بیشتری به همه میده
✅ مثل اهل بیت علیهم السلام و...
@Montazeranezohour
❤️🔥گناه را بشناسیم ،تا از آفات جسمی و روحی در امان باشیم💝
📚فصل دوم: واژه های گناه در قرآن
🔺1- ذنب، به معنی دنباله است، چون هر عمل خلافی یک نوع پی آمد و دنباله به عنوان مجازات اخروی یا دنیوی دارد؛ این واژه، در قرآن 35 بار آمده است.
2- معصیت، به معنی سرپیچی و خروج از فرمان خدا و بیانگر آن است که انسان از مرز بندگی خدا بیرون رفته است؛ این واژه در قرآن 33 بار آمده است.
3- اثم، به معنای سستی و کندی و واماندن و محروم شدن از پاداش ها است زیرا در حقیقت گنهکار یک فرد وامانده است و مبادا خود را زرنگ پندارد؛ این واژه در قرآن 48 بار آمده است
#گناه_شناسی
https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb8
دوشنبه ی هر هفته همراه با مطلب آموزشیِ "انحرافات مهدویت"
#انحرافات_مهدویت
#آموزش_مهدوی
@Montazeranezohour
✨️احترام به همسر
🔻یکی از مسائلی که بر شناخت جایگاه مادر در خانه، متوقع بار نیامدن بچهها و رابطه آنها با مادرشان موثر است "مؤدبانه درخواست کردن" است. مثلاً به جای اینکه بگویید: «خانم! دو لیوان چای بریز»، میتوان گفت: «عزیزم! لطف میکنی دو لیوان چای بریزی؟».
ادبیات پدر در خانه، یکی از مهمترین الگوها برای شکل گیری شخصیت کودک است.
#مهارتهای_زندگی
#پدر_همراه
#امام_زمان
@Montazeranezohour
💎نكات مهدوی💎
🌀ملاک و معیار انتصاب «نوّاب اربعه» چه بوده است؟
امامان معصوم(عليهم السلام) بر اساس حكمت رفتار مى كردند و قطعاً در عزل و نصب ها يك سرى معيارها و ملاك هايى را مد نظر داشتند. امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) نيز از اين قاعده مستثنی نبودند. ايشان در انتصاب «نوّاب اربعه» معيارهايي را مورد توجه قرار داده اند كه عبارتند از:
1. تقيه و رازدارى در حد بالا
سفير اول حضرت، عثمان بن سعيد براى رعايت تقيه مى كوشيد تا خود را از بازرسى هاى رژيم عباسى دور نگه دارد. او بدين منظور در هيچ بحث و مجادله مذهبى يا سياسى به صورت آشكار درگير نمى شد.(1) حسين بن روح نيز در راستاى رعايت و حفظ تقيه يكى از خدمتگزاران خود را تنها به اين دليل كه معاويه را لعن نمود عزل و اخراج كرد.(2)
2. صبر و استقامت بسيار عالى و ممتاز
عده اى از ابوسهل نوبختى پرسيدند: «چرا تو نايب خاص حضرت نشدى؟ او در جواب گفت: آنان [امامان(عليهم السلام)] بهتر از همه مى دانند كه چه كسى لايق اين مقام است. من آدمى هستم كه با دشمنان رفت و آمد دارم و با آنان مناظره مى كنم. اگر آنچه را كه ابوالقاسم حسين بن روح درباره امام مهدى(عجل الله تعالی فرجه) مى داند من مى دانستم شايد در بحث هايم با دشمنان آن گاه كه جدال و لجاجت آنان را مى ديدم، مى كوشيدم تا دلايل بنيادى را بر وجود امام(عليه السلام) ارائه دهم و در نتيجه محل اقامت او را برملا مى ساختم؛ اما اگر ابوالقاسم حسين بن روح، امام(عليه السلام) را زير عباى خود پنهان داشته باشد و بدنش را با قيچى قطعه قطعه كنند تا امام مهدى(عجل الله تعالی فرجه) را نشان دهد هرگز عباى خود را كنار نمى زند و امام را نشان نمى دهد».(3)
3. فهم و درايت بالاتر آنها نسبت به ديگران
شيخ طوسى در كتاب «الغيبة» به فهم و درايت آنان اشاره كرده است.(4)
4. حساس نبودن حكومت نسبت به آنان
امام مهدى(عجل الله تعالی فرجه) در انتخاب نايبان خاص خود از افرادى استفاده مى كردند كه در دستگاه ظالمان عباسى نسبت به آنها حساسيتى نباشد؛ چون نيابت خاص كارى بود بسيار مخفى و مبهم و مهم؛ لذا هر يك از آنان داراى شغل بوده و كاسبى مى كرده اند تا شناخته نشوند.(5)
◽️پی نوشت:
(1). تاريخ سياسي غيبت امام دوازدهم، جاسم حسين، مترجم: آيت اللهي، سيد محمدتقی، بی جا، 1367 ش، ص 149.
(2). الغيبة / كتاب الغيبة للحجة، طوسى، محمد بن الحسن، محقق / مصحح: تهرانى، عباد الله و ناصح، على احمد، دار المعارف الإسلامية، ايران، قم، 1411 قمری، چاپ: اول، ص 386، (في ذكر أبي القاسم الحسين بن روح النوبختي).
(3). الغيبة، همان، ص 391؛ بحار الأنوار، مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى، محقق / مصحح: جمعى از محققان، دار إحياء التراث العربي، بيروت، 1403 قمری، چاپ: دوم، ج 51، ص 359، (ذكر إقامة أبي جعفر محمد بن عثمان بن سعيد العمروي أبا القاسم الحسين بن روح رضي الله عنهما مقامه بعده بأمر الإمام صلوات الله عليه).
(4). الغيبة، همان، ص 109، (الكلام على الواقفة).
(5). گردآوری از: موعود شناسی و پاسخ به شبهات، رضواني، علی اصغر، مسجد مقدس جمکران، قم، چاپ هفتم، 1390 ش، ص 356.
#نكات_مهدوی
#آموزش_مهدوی
#امام_زمان
@Montazeranezohour
⚡️حکایات و حکمتها
✍محروم ماندن از سعادت ابدى
نذر بن مالك ارحبى، ساعتى به شهادت ابى عبداللّه عليه السلام مانده، از ايشان اجازه رفتن گرفت و عرض كرد: قرار ما با هم اين بود كه اگر تو پيروز شدى، ما تا آخر بمانيم؛ اما اگر نشانه هاى شكست تو نمايان شد، ما را رها كنى تا برويم! امام فرمودند: كجا مى خواهى بروى؟ تو با بهشت فاصله اى ندارى! از صبح در ركاب من با عُمر سَعد جنگيده اى و فعاليت كرده اى، به چه دليل مى خواهى بروى؟ گفت: ما با هم اين گونه قرار گذاشتيم. بنابراين، به ماندن من اصرار نكن! امام فرمود: برو! او هم فرار كرد و رفت. كسى نمى داند او بعدها چه حسرتى براى اين كار خود خورد، اما مگر پس از رفتن از نزد امام چقدر زندگى كرد و از تنعمات دنيا چه اندازه بهره برد؟ در عوض، خود را از سعادت ابدى محروم كرد، چون در چشم او حسين و كربلا كوچك آمد و دنيا بزرگ. لذا، دنيا را ترجيح داد و جذب آن شد.
📗برگرفته از کتاب اندیشه در اسلام نوشته استاد حسین انصاریان
#حکایات_و_حکمتها ی جذاب را اینجا دنبال بفرمایید👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb8
#امام_زمان
15.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
💢 سلسله مباحث معادشناسی
🔰 فصل چهارم:
🔹 قسمت ۱۷
🔻 اعمال ما تقدم و ما تأخر (۲)
🎙 استاد محمدی شاهرودی
#معادشناسی #امام_زمان
@Montazeranezohour
16.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#استوری📲
▪️امام، کاری به گذشته تو ندارد؛
اگر برای ملحق شدن، قصد کـــردهای ...
#ویدئوهای_مهدوی
@Montazeranezohour