1_9116442915.mp3
1.78M
🌸#شرح_دعای_عهد
🕊️ وَ السَّابِقِينَ إلَي إِرَادَتِهِ
🔸و پیش گيرندگان به جانب خواسته اش
🔽به زبان خودمانی میشود لبیک یا مهدی
و شرح این فراز را اینگونه توضیح دهیم
🌸لبیک یا مهدی، یعنی ادعا میکنم دوست دارم جزو افرادی باشم هنوز دستور ندادید من طبق خواستهی شما عمل کنم
👈پیش دستی کنم در خواستهی شما✨
🌸لبیک یا مهدی، یعنی ادعا میکنم که به بقیه نگاه نمیکنم و زودتر از بقیه دنبال خواستهی شما هستم.✨
🌸لبیک یا مهدی، یعنی ادعا میکنم برای اطاعت از خواستهی شما فکر و تأمل و احتیاط نمیکنم
👈بلکه فقط اطاعت میکنم.
🌸لبیک یا مهدی، یعنی ادعا میکنم اگر همه از شما روی برگردانند و تنهای تنها بمانم شک درون دلم ایجاد نمیشود.✨
🌸لبیک یا مهدی، یعنی ادعا میکنم اراده نکنم چیزی را مگر چیزی که شما میخواهید.
✍️اگر بدانیم چه برکاتی دارد یاری
✨امامزمانعج✨
و چقدر امامزمان عج تنها هستند
لحظه ای معطل نمیکنی و منتظر بقیه نمیمانی.
🌹🪴
🪴
بسم الله الرحمن الرحیم #بررسی_روایات_مهدویّت
#قسمت_اول ✍🏼بررسی کتب معتبر حدیث مهدوی
📘ما در عرصه مهدویت 3 کتاب معتبر و دست اول داریم:👇
1⃣الغیبة نوشته علامه نعمانی
2⃣الغیبة نوشته شیخ طوسی
3⃣کمالالدین و تمام النعمة شیخ صدوق
👆این 3 کتاب به عنوان 3 کتاب معتبر در عرصه مهدویت است.
از بین این 3 کتاب، کتاب الغیبة نعمانی معتبرتر است.
☝️اما یک نکته بسیار مهم؛
❓آیا معتبر بودن این 3 کتاب به این معنی است که من هر حدیثی از این کتاب ها پیدا کردم معتبر است⁉️
یعنی اگر یک حدیثی را دیدم که آخر متن نوشته منبع از الغیبة نعمانی بگوییم حدیث معتبر است؟
اصلا چنین چیزی نیست. وقتی می گوییم معتبر است منظور نسبت به کتب دیگر، احادیث معتبر در آن بیشتر است.
و این به معنای اعتبار صددرصدی آن کتاب نیست.
🔸شیعه هیچ کتاب حدیثی ندارد که ادعا بکند صددرصد درست است. (این از افتخارات شیعه است و برای ما ضعف نیست)
چون شیخ کلینی، شیخ طوسی، شیخ صدوق، علامه نعمانی، هر چند مقام بالایی داشتند ولی انسان بودند ممکن است یک اشتباهی بکنند و یک حدیث جعلی در کتابشان بیاورند.
❌و از طرفی هم فقط بگوییم این سه کتاب، یعنی بقیه کتاب ها، ارشاد مفید، احتجاج شیخ طبرسی و کتب دیگر در عرصه مهدویت آنها معتبر نیست؟
نه چنین حرفی نزدیم این سه کتاب اعتبارش بیشتر است. والا بقیه کتب، احادیث معتبر در آنها هست و هیچ کتابی را صددرصد نمی توانیم بگوییم تمام احادیثش درست است.
📲بعضی از این روایت ها که در شبکه مجازی است و زیر مطلب آدرس می دهند فلان کتاب، فلان صفحه..
اصلا دروغ است‼️ شما مراجعه بفرمایید به این صفحه ها چنین چیزی پیدا نخواهید کرد.
🔸مانند قضیه حادثه منا که حدیث جعل کردند ″بحارالأنوار- ج53، ص18″ شما بروید بحار را نگاه کنید چنین حدیثی در آنجا نمی بینید!!!
برگرفته از
احادیث الطلاب📚🖊
#بررسی_روایات_مهدویّت
#قسمت_دوم ✍🏼بررسی حدیث شهادت امام زمان(عج)
📄می خواهیم یکی از احادیث ضعیف را خدمت شما عرض کنیم که احتمالا اگر بشنوید بگویید : یعنی این حدیث ضعیف بود..؟!!..😳
🔹وقتی می گوییم روایت ضعیف است: یعنی
سند دارد
منبع دارد
ولی راویان آن حدیث معتبر نیستند.
👌مثلا می گوییم این حدیث را امام صادق (ع) گفت
چه کسی از امام صادق شنید؟ مفضل بن عمر،
چه کسی از مفضل شنید؟ مثلا رضا (اسم یک آدمی)،
چه کسی از رضا شنید؟ محمود،
چه کسی از محمود شنید؟ حسین،
چه کسی از حسین شنید؟ حمید
و همین طور ادامه تا...
☝️مثلا حدیث رسید به شیخ طوسی که در کتاب خودش آورده است. حالا این واسطه ی راویان حدیث از امام صادق (ع) تا شیخ طوسی را بررسی می کنیم که این افراد در تاریخ چه طور آدم هایی بودند، راستگو بودند، دروغگو بودند، دین شان چه بود.. به این علم، *علم رجال* می گویند.
🔰مثلا بررسی می کنیم حمید که یکی از روایان حدیث در این وسط هست و جزء سلسله راویان، فردی بود کذّاب و دروغگو، معروف به دروغگویی بود.
مثل اینکه در فامیل شما یک شخصی خیلی دروغگو باشد که برای شما خبر بیاورد، شما یقینا باور نمی کنید یا تحقیق می کنید.
این هم همین طور است، مثلا می گوییم : حمید به عنوان راوی، فردی کذّاب و دروغگو بود پس روایت را نمی توانیم بپذیریم.
🔹یا بررسی می کنیم این وسط بین راویان حدیث 300 سال فاصله است، می گوییم این 300 سال چه کسی این حدیث را نقل کرد⁉️ نمی دانم، افتاده.
پس حدیث ~مرفوعه~ می شود.
🔹یا حدیث هست ولی سندش به معصوم نمی رسد،
یک فرد دیگری گفته است این روایت ~مرسل~ می شود یا همان ~مرفوع~ هم می شود گفت. حدیث اصلا درست نیست. (این علم رجال خیلی پیچیده هست..)
💠یکی از این احادیث که مشهور است ولی معتبر نیست *حدیث شهادت امام زمان* است. که اگر از اکثریت مردم سوال کنید امام زمان (عج) چه طور شهید می شوند⁉️
می گویند یک زنی از بالای ساختمان سنگی می اندازد و حضرت را شهید می کند.‼️‼️
❓خُب این روایت را کجا نوشته⁉️
👌اولین بار آقای شیخ احمد احسائی این حدیث را در بحث خودش می آورد و هیچ سندی هم ندارد.
👤بعد آقای حائری بارجینی در کتاب الـزام الناصب خودش این حدیث جعلی را می آورد، و متأسفانه از همان موقع دست به دست شده و چرخیده تا به دست ما رسیده است.
❌پس حدیث شهادت امام زمان که توسط یک زن است صددرصد دروغ و جعلی ست و هیچ سندی هم ندارد، و غلط است
📑در بیشتر روایت ها هم برای امام زمان (عج) واژه ی #فوت و #موت به کار رفته است، یعنی مرگ طبیعی
🔹آن روایتی هم که می گوید همه ی اهل بیت شهید می شوند سندش معتبر نیست.
از طرفی آن روایت را می توانیم تخصیص هم بزنیم یعنی بگوییم همه شهید می شوند الا امام زمان (عج) که چنین چیزی هم در روایت ها هست و می شود روایت را تخصیص زد بعضی روایت را خاص کرد. البته سند آن روایت هم خیلی اعتبار خاصی ندارد.
🔰 نتیجـه بحـث ما؛
آن روایتی که می گوید امام زمان (عج) توسط یک زن به شهادت می رسد روایت جعلی و دروغ است و سر سوزنی صحت ندارد.
👈در رابطه با امام زمان بیشتر روایت ها به مرگ طبیعی ایشان اشاره شده است
#بررسی_روایات_مهدویت
#قسمت_سوم ✍🏼بررسی حدیث جعلی _عبدالله_
💻حدیثی پخش شده که فردی در حجاز به حکومت خواهد رسید به نام حیوان، که تطبیق می دهند به فهد پادشاه قبلی عربستان (فهد به فارسی یوزپلنگ می شود)
بعد از او برادرش عبدالله خواهد آمد، پیغمبر خدا سه بار تکرار می کند وای بر شیعیان ما از دست او، خبر مرگش را به من بشارت بدهید که من خبر ظهور حجت را به شما بشارت بدهم.
سند این حدیث؛ را هم از [مسند احمدبن حنبل] از کتب معتبر اهل سنت ، ذکر می کنند.
❌وقتی می روی مسند احمدبن حنبل را زیر و رو می کنی اصلا چنین حدیثی در آن پیدا نمی کنی، پس این حدیث کاملا جعلی است و در هیچ کتاب روایی و حدیثی نیامده‼️
🔹 ~جعلی~ با ~ضعیف~ فرق می کند،
وقتی می گوییم ~ضعیف~ یعنی سند دارد، در یک کتابی هست حالا سندش یک خرده ضعیف هست.
ولی وقتی می گوییم ~جعلی~ به این معنی است که اصلا چنین حدیثی نداریم، یکی آمده این را برای خودش جعل کرده و ساخته.
📜این حدیث به هیچ عنوان صحت ندارد، متأسفانه حتی بعضی سخنرانان مطرح کشور هم در سخنرانیهای خود این حدیث را به عنوان بشارت ظهور نقل کرده اند. بعد از مرگ عبدالله این حدیث خیلی پخش شد. این حدیث کاملا جعلی و دروغ است که یک نفر از خودش جعل کرده.
🔹اما یک حدیثی راجع به عبدالله در کتاب الغیبة شیخ طوسی هست که امام صادق (ع) می فرماید؛ هر کس مرگ عبدالله را ضمانت بکند من هم ظهور را برای او تضمین می کنم.
🔹در این روایت فقط نوشته عبدالله، هیچ حرفی از پادشاه حجاز بودن، یا پادشاه فلان کشور باشد.. نیامده، پس نمی توانیم بگوییم این همان پادشاه عربستان هست، چنین اجازه ای نداریم که تطبیق بدهیم.
👌ضمناً به این حدیث، *خبر واحد* می گویند، یعنی فقط همین شیخ طوسی نقل کرده و کس دیگری نقل نکرده است.
🔹از کجا معلوم این عبدالله، عبدالله عربستان باشد، شاید یک نفر دیگر باشد.🤔
تازه این عبدالله از علائم غیر حتمی ظهور است. این علائم غیر حتمی ظهور ممکن هست اصلا رخ ندهد.
❌آیا درسته ما بیاییم این حدیث را در بوق و کرنا بکنیم.. و با این حدیث جعلی بگوییم ظهور نزدیک است⁉️
بله ظهور نزدیک است برمنکرش هم لعنت اما نه با این چیزهای جعلی!
✅
#بررسی_روایات_مهدویت
#قسمت_چهارم ✍🏼بررسی حدیث _تهران در آخرالزمان_
🔹حدیثی را امروز بررسی می کنیم با موضوع تهران در آخرالزمان
در خیلی از سایت ها و شبکه های اجتماعی این حدیث متأسفانه پخش شده
📜حدیثی است کاملا جعلی و دروغ، که چنین حدیثی ما به هیچ عنوان نداریم.
منبع تمام آنهایی که این حدیث را دادند به کتاب جناب آقای ابوالحسن مرندی می رسد.
🔹 این آقای ابوالحسن مرندی کسی بوده که در زمان مشروطه حدیث جعل می کرد.
حالا دلیلش چه بود؟
شاید می خواسته ظهور را نزدیک نشان بدهد، می خواسته در مردم امیدواری ایجاد بکند...
جریان چه بود، نمی دانیم‼️
🔹 این حدیث جز در کتاب آقای ابوالحسن مرندی در هیچ کتاب حدیثی دیگر،تا قبل از ایشان دیده نمی شود
👌به عنوان مثال؛ وقتی علامه مجلسی در زمان صفویه بحارالانوار را می نویسد،
از خودش که نمی نویسد، می گوید
این حدیث در الغیبة شیخ طوسی است، یا
این حدیث در اصول کافی است و.. ..
به هر حال آدرس می دهد.
ولی آقای ابوالحسن مرندی برای این حدیث هیچ آدرسی نمی دهد و فقط در این کتاب هست.
🔹تحقیقاتی هم که کردیم در هیچ کتاب حدیثی قبل از ایشان، در کتابهای معتبر شیعه، حتی غیر معتبر قدیمی تر از ایشان هم این حدیث نیست.
پس این حدیث را ایشان از کدام کتاب نقل کرده؟
هیچی. جعلی است، که در آخرالزمان در تهران حوریانی خواهند آمد.. زنانی خواهند آمد که آرایش مردانه دارند و..
🔹حدیث تهران در آخرالزمان سر سوزن اعتبار ندارد و کاملا دورغ است.
👈برای کسب اطلاعات بیشتر مراجعه شود به مقاله استاد شهبازیان از اساتید مرکز تخصصی مهدویت با موضوع نقد و بررسی نوشته ها و مقالات آقای مرندی
کانال "منتظران ظهور"
💞🕊️ بر همه عالم تهنیت بادا جشن پیوندت یا رسول الله ذکر جان ، کوثر و حمد و تبارک یا خدیجه یا محمد مب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
48.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ بدون ارتباط با امام زمان علیه السلام
ارتباط با خدا ممکن نیست!
🎙استاد شجاعی
#امام_زمان
هدایت شده از فناوریهای رباتیک
34-Azan-miguyand(www.rasekhoon.net).mp3
4.08M
عاشقان پنجره باز است اذان مي گويند
قبله هم سمت نماز است اذان مي گويند
عاشقان هرچه بخواهيد بخواهيد خجالت نکشيد
يارما بنده نوازاست اذان مي گويند
عاشقان وقت وضو شد ميل دريا مي کنيم
اسمان را در کف سجاده پيدا مي کنيم
امت عشقيم و در محراب مولامان علي است
سمت ساقي مجلسي مستانه بر پا مي کنيم
ما همه تکبير گويان ما همه گل دسته ايم
ما سراسيمه به عشاق دگر پيوسته ايم
تا اذاني مي وزد از سينه گل دسته اي
ما همه در مسجد چشم تو قامت بسته ايم
عاشقان پنجره باز است اذان مي گويند
قبله هم سمت نماز است اذان مي گويند
🌷
-
گروه مذهبی منتظران ظهور
🌷🍀🌷
🔖|تبریک|
امروز تمام کائنات هلهلهکنان به هم شادباش میگویند...💞
امروز آسمان و زمین در شوقند که عصاره پاک خلقت در این پیوند مقدس شکل میگیرد
زمین برخود میبالد که امشب، روشنای مادر بانوی ماه بر منزل نبی میتابد و جهان آماده خلقت نور میشود 💫
🌷سالروز ازدوج پیامبر(ص) و حضرت خدیجه(س) مبارکباد 🌹🎊
#تبریک
#ربیع_الاول
#سالروز_ازدواج
🍂ای آخرين مسافر و ای آخرين سوار
🍁تا کی در انتظار تو؟ تاکی در انتظار؟
🍂در ايستگاه آخر دنيا نشستهايم
🍁تاکی میآيد از سفر آن آخرين قطار
🍂تاکی پياده میشوی و میتکانی از
🍁شالِ بلندِيشمیات ای مهربان! غبار
السلام علیک یا صاحب الزمان ( ع )
🍃▫️🍃
✅ توقیت:
از آسیب هایی که به طور جدی افراد و جوامع منتظر را تهدید می کند و صریحاً در روایات اهل بیت (علیهم السلام) به آن اشاره شده، «توقیت» است. این مفهوم از نظر لغوی به معنای مشخص کردن زمان و محدود نمودن آن برای یک شیء می باشدو در اصطلاح به تعیین زمان ظهور امام غایب گفته می شود. پیش تر گفتیم که زمان ظهور امام مشخص نیست و علم آن تنها در اختیار خداوند متعال است.
از تفاوت های غیبت کبرا با غیبت صغرا، به نامحدود بودن زمان آن در مقایسه با اتمام زمان غیبت صغرا مربوط می شود.
آسیبی که در مسأله توقیت نهفته است، همچون برداشت انحرافی از انتظار، به خلط و دخالت اراده الهی و اراده انسانی مربوط می شود. در واقع، همان گونه که رقم خوردن وضعیت غیبت به اراده الهی مربوط می شود هنگامه قیام و ظهور حضرت صاحب (علیه السلام) نیز تنها بر اساس اراده الهی مشخص شده و به صورت ناگهانی و دفعی به وقوع خواهد پیوست.
بی زمانی و دفعی بودن زمان ظهور، به طور صریح در روایات ذکر شده است که در قالب انتظار صبح و شام از آن یاد شده است. نیز در ادعیه ای که در باب فرج و انتظار موعود وارد شده، به مانند هنگامه قیامت و مشابه با آن، اشاره شده است. در این راستا، واکنش صحیح این است که برابر اراده الهی تسلیم بوده و به جای سعی در دخالت و تغییر مقدرات پروردگار به وظایف خود مشغول شد و در مسیر فهم و به کار بستن اوامر و دستورات خداوند قرار گرفت.
در کنار وضعیت مطلوب تسلیم برابر اراده خداوند، درباره موضوع ظهور و زمان وقوع آن، می توان از عکس العمل توقیت نام برد که در روایات به شدت از آن نهی شده است - کتاب کافی، به نام کراهیه التوقیت به وجود آمده است - و ضمن بیان اینکه اهل بیت (علیهم السلام) نیز زمانی را برای ظهور مشخص نمی کنند، به عاملان این امر نسبت دروغ داده شده است؛ برای مثال، هنگامی که ابوبصیر از امام صادق (علیه السلام) در باره قائم سوال می کند، امام در پاسخ می فرماید:تعیین کنندگان وقت دروغگو هستند و ما خاندانی هستیم که تعیین وقت نمیکنیم .
اللهم عجل لولیک الفرج بزینب کبری ( س )
🍃▫️🍃
EMAM-SHENASI-004.mp3
3.29M
امام شناسی برای نوجوان 4⃣
این فایل ها لزوما برای نوجوانان نیست .
برای افراد کم مطالعه در حوزه امامت نیز مفید است
#امام_شناسی_نوجوان
🌸🌻🍀
🎙#پورولی
کانال "منتظران ظهور"
❌🌏 یازده نفر از فرماندهان لشکر امام مهدی علیهالسلام از اروپا هستند!❌😳 📣🔔 وقتی دقتمان را فدای سرعت
❌سخنران محترم ادعا دارد که یازده نفر از یاران امام مهدی علیه السلام از مسلمانان ساکن اروپا هستند ❌
🚫این در حالی است که عبارت روایت را اشتباه خوانده ، اشتباه ترجمه کرده و در نهایت نتیجه اشتباهی گرفته اند.
👈متن اصلی گزارش این است 👇👇👇👇👇
ٍ وَ الْمُسْتَأْمِنُونَ إِلَى الرُّومِ مِنَ الْمُسْلِمِينَ وَ هُمْ أَحَدَ عَشَرَ رَجُلا
دلائل الامامة ص 559
نکته اینکه :
1. گزارش ارتباطی با اروپای فعلی ندارد. و ساکنان فعلی اروپا نیستند. به فرض پذیرش روایت آن ا از رجعت کنندگانند.
2.اسامی را هم در کتاب دلائل ذکر کرده است .
صُهَيْبُ بْنُ الْعَبَّاسِ، وَ جَعْفَرُ بْنُ حَلَالٍ ، وَ ضِرَارُ بْنُ سَعِيدٍ، وَ حُمَيْدُ الْقُدُّوسِيُّ، وَ الْمُنَادِي ، وَ مَالِكُ بْنُ خُلَيْدٍ، وَ بَكْرُ بْنُ الْحُرِّ، وَ حَبِيبُ بْنُ حَنَانٍ، وَ جَابِرُ بْنُ سُفْيَانَ.
3.ظاهرا مراد این افراد هستند که در روایت دیگر از امام صادق علیه السلام درمعرفی افراد همراه حضرت مهدی علیه السلام ذکر شده است:
وَ أَمَّا الْمُسْتَأْمِنَةُ 👈منَ الْمُسْلِمِينَ إِلَى الرُّومِ، فَهُمْ قَوْمٌ يَنَالُهُمْ أَذًى شَدِيدٌ مِنْ جِيرَانِهِمْ وَ أَهَالِيهِمْ وَ مِنَ السُّلْطَانِ، فَلَا يَزَالُ ذَلِكَ بِهِمْ حَتَّى أَتَوْا مَلِكَ الرُّومِ فَيَقُصُّونَ عَلَيْهِ قِصَّتَهُمْ، وَ يُخْبِرُونَهُ بِمَا هُمْ فِيهِ مِنْ أَذَى قَوْمِهِمْ وَ أَهْلِ مِلَّتِهِمْ فَيُؤْمِنُهُمْ وَ يُعْطِيهِمْ أَرْضاً مِنْ أَرْضِ قُسْطَنْطِينَة
دلائل ص 564
لذا این واقعه رخ داده بوده و مرتبط با افرادی از مسلمین است که در گذشته به پادشاه روم از دست مشرکان منطقه خود پناهنده شده بودند.
📌این گزارش از نظر فنی و مباحث فقه الحدیثی دچار اشکالات است و متن گزارش دوم نیاز به تحلیل دارد.
📌اما سخن ما فارغ از اعتبار سنجی بوده و حتی بنابر پذیرش گزارش ، باز هم محتوا با آنچه سخنران محترم ادعا کرده سازگاری ندارد.
السلام علیک یا صاحب الزمان ( ع )
🍃🤍🍃
در روایت آمده است که روزی امام صادق (علیه السلام) فرمود:
«آیا شما را خبر ندهم به آنچه خدا هیچ عملی را از بندگان جز به سبب آن نمی پذیرد؟» و در ادامه همچون روایت قبلی پس از ذکر اقرار به توحید، نبوت و ولایت از انتظار حضرت قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نام می برد.
روایات بسیاری در فضیلت و اهمیت انتظار وارد شده و به سبب دشواری و عظمت آن، اجر بزرگی برای آن درنظر گرفته شده است. علاوه بر این، انتظار همچون یک فریضه و امر واجب در زمان غیبت کبرا مطرح شده است.
از امام جواد (علیه السلام) نقل است که فرمود:
همانا قیام کننده از ما، همان مهدی است که انتظار او در زمان غیبتش واجب است.
با این وجود توجه به ماهیت انتظار، در شناخت بهترین مسأله راه گشا خواهد بود. آنچه در این رابطه از روایات اسلامی برداشت می شود، گویای آن است که انتظار، یک عمل و یک اقدام است:
«أفضل أعمال شیعتنا انتظار الفرج» و صرفاً به یک حالت روحی و روانی محدود نمی شود؛
از این رو فروکاستن انتظار به وضعیتی منفعلانه که با نفی هر گونه اصلاح و تغییر همراه باشد، با روح این آموزه که می باید در عمل محقق شود، منافات دارد.
همچنین برای درک عمیق و بنیادین مسأله انتظار، تفکیک حوزه اراده الهی و اراده انسانی ضروری است. در حقیقت آنچه در مسأله غیبت و انتظار رخ داده است، از یک سو به اراده الهی و خواست قطعی پروردگار بازمی گردد که چنین وضعیتی را رقم زده است، و از سوی دیگر به واکنش مردمان بازمی گردد که بسته به اقبال و ادبار آنان و منتظرشدن و بی توجه بودن آن ها شرایط متفاوت می شود. این تفکیک میان اراده الهی و انسانی، در روایات باب انتظار به چشم می آید و توجه به آن در بازشناسی تفاسیر دوگانه ای که از مفهوم انتظار به عمل آمده است، اهمیت بسیار دارد. در واقع وظیفه انسان منتظر، تطبیق خواست و اراده خود با خواست و اراده الهی است و در این مسیر، همواره می باید برابر اراده الهی تسلیم باشد و منتظر آنچه خداوند اراده کرده است، قرار گیرد
سنت های الهی و تجربه های امت های پیشین در رابطه با انتظار موعود، گویای آن است که در صورت تسلیم اراده مؤمنان و منتظران برابر خواست خدا و استقبال از آن، امر ظهور، نزدیک تر شده و شدت و محنت غیبت از بین می رود.
اللهم عجل لولیک الفرج بزینب کبری ( س )
🍃🤍🍃