eitaa logo
کانال "منتظران ظهور"
173 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
3.4هزار ویدیو
90 فایل
کانال منتظران ظهوردر حوزه مهدویت ،سیاسی و اقتصادی فعالیت دارد.🇮🇷 https://eitaa.com/Montazernezohoor_1313 🔴جهت ارتباط با ادمینها⌨️ @musvij @mozammelll @hijabactor  کاربر یا مهدی✨
مشاهده در ایتا
دانلود
🍂ای آخرين مسافر و ای آخرين سوار 🍁تا کی در انتظار تو؟ تاکی در انتظار؟ 🍂در ايستگاه آخر دنيا نشسته‌ايم 🍁تاکی می‌آيد از سفر آن آخرين قطار 🍂تاکی پياده می‌شوی و می‌تکانی از 🍁شالِ بلندِيشمی‌ات ای مهربان! غبار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
السلام علیک یا صاحب الزمان ( ع ) 🍃▫️🍃 ✅ توقیت: از آسیب هایی که به طور جدی افراد و جوامع منتظر را تهدید می کند و صریحاً در روایات اهل بیت (علیهم السلام) به آن اشاره شده، «توقیت» است. این مفهوم از نظر لغوی به معنای مشخص کردن زمان و محدود نمودن آن برای یک شیء می باشدو در اصطلاح به تعیین زمان ظهور امام غایب گفته می شود. پیش تر گفتیم که زمان ظهور امام مشخص نیست و علم آن تنها در اختیار خداوند متعال است. از تفاوت های غیبت کبرا با غیبت صغرا، به نامحدود بودن زمان آن در مقایسه با اتمام زمان غیبت صغرا مربوط می شود. آسیبی که در مسأله توقیت نهفته است، همچون برداشت انحرافی از انتظار، به خلط و دخالت اراده الهی و اراده انسانی مربوط می شود. در واقع، همان گونه که رقم خوردن وضعیت غیبت به اراده الهی مربوط می شود هنگامه قیام و ظهور حضرت صاحب (علیه السلام) نیز تنها بر اساس اراده الهی مشخص شده و به صورت ناگهانی و دفعی به وقوع خواهد پیوست. بی زمانی و دفعی بودن زمان ظهور، به طور صریح در روایات ذکر شده است که در قالب انتظار صبح و شام از آن یاد شده است. نیز در ادعیه ای که در باب فرج و انتظار موعود وارد شده، به مانند هنگامه قیامت و مشابه با آن، اشاره شده است. در این راستا، واکنش صحیح این است که برابر اراده الهی تسلیم بوده و به جای سعی در دخالت و تغییر مقدرات پروردگار به وظایف خود مشغول شد و در مسیر فهم و به کار بستن اوامر و دستورات خداوند قرار گرفت. در کنار وضعیت مطلوب تسلیم برابر اراده خداوند، درباره موضوع ظهور و زمان وقوع آن، می توان از عکس العمل توقیت نام برد که در روایات به شدت از آن نهی شده است - کتاب کافی، به نام کراهیه التوقیت به وجود آمده است - و ضمن بیان اینکه اهل بیت (علیهم السلام) نیز زمانی را برای ظهور مشخص نمی کنند، به عاملان این امر نسبت دروغ داده شده است؛ برای مثال، هنگامی که ابوبصیر از امام صادق (علیه السلام) در باره قائم سوال می کند، امام در پاسخ می فرماید:تعیین کنندگان وقت دروغگو هستند و ما خاندانی هستیم که تعیین وقت نمی‌کنیم . اللهم عجل لولیک الفرج بزینب کبری ( س ) 🍃▫️🍃
EMAM-SHENASI-004.mp3
3.29M
امام شناسی برای نوجوان 4⃣ این فایل ها لزوما برای نوجوانان نیست . برای افراد کم مطالعه در حوزه امامت نیز مفید است 🌸🌻🍀 🎙
❌🌏 یازده نفر از فرماندهان لشکر امام مهدی علیه‌السلام از اروپا هستند!❌😳 📣🔔 وقتی دقتمان را فدای سرعت می کنیم⁉️ یک قطعه فیلمی پخش شده است که متاسفانه نمونه ای از بی دقتی در خواندن روایات مهدوی و برداشت از روایات است. نمونه اش این سخن است که سخنران محترم در به گمانم مراسم استغاثه چنین گفته اند.
کانال "منتظران ظهور"
❌🌏 یازده نفر از فرماندهان لشکر امام مهدی علیه‌السلام از اروپا هستند!❌😳 📣🔔 وقتی دقتمان را فدای سرعت
❌سخنران محترم ادعا دارد که یازده نفر از یاران امام مهدی علیه السلام از مسلمانان ساکن اروپا هستند ❌ 🚫این در حالی است که عبارت روایت را اشتباه خوانده ، اشتباه ترجمه کرده و در نهایت نتیجه اشتباهی گرفته اند. 👈متن اصلی گزارش این است 👇👇👇👇👇 ٍ وَ الْمُسْتَأْمِنُونَ إِلَى الرُّومِ مِنَ الْمُسْلِمِينَ وَ هُمْ أَحَدَ عَشَرَ رَجُلا دلائل الامامة ص 559 نکته اینکه : 1. گزارش ارتباطی با اروپای فعلی ندارد. و ساکنان فعلی اروپا نیستند. به فرض پذیرش روایت آن ا از رجعت کنندگانند. 2.اسامی را هم در کتاب دلائل ذکر کرده است . صُهَيْبُ بْنُ الْعَبَّاسِ، وَ جَعْفَرُ بْنُ حَلَالٍ ، وَ ضِرَارُ بْنُ سَعِيدٍ، وَ حُمَيْدُ الْقُدُّوسِيُّ، وَ الْمُنَادِي ، وَ مَالِكُ بْنُ خُلَيْدٍ، وَ بَكْرُ بْنُ الْحُرِّ، وَ حَبِيبُ بْنُ حَنَانٍ، وَ جَابِرُ بْنُ سُفْيَانَ. 3.ظاهرا مراد این افراد هستند که در روایت دیگر از امام صادق علیه السلام درمعرفی افراد همراه حضرت مهدی علیه السلام ذکر شده است: وَ أَمَّا الْمُسْتَأْمِنَةُ 👈منَ الْمُسْلِمِينَ إِلَى الرُّومِ، فَهُمْ قَوْمٌ يَنَالُهُمْ أَذًى شَدِيدٌ مِنْ جِيرَانِهِمْ وَ أَهَالِيهِمْ وَ مِنَ السُّلْطَانِ، فَلَا يَزَالُ ذَلِكَ بِهِمْ حَتَّى أَتَوْا مَلِكَ الرُّومِ فَيَقُصُّونَ عَلَيْهِ قِصَّتَهُمْ، وَ يُخْبِرُونَهُ بِمَا هُمْ فِيهِ مِنْ أَذَى قَوْمِهِمْ وَ أَهْلِ مِلَّتِهِمْ فَيُؤْمِنُهُمْ وَ يُعْطِيهِمْ أَرْضاً مِنْ أَرْضِ قُسْطَنْطِينَة دلائل ص 564 لذا این واقعه رخ داده بوده و مرتبط با افرادی از مسلمین است که در گذشته به پادشاه روم از دست مشرکان منطقه خود پناهنده شده بودند. 📌این گزارش از نظر فنی و مباحث فقه الحدیثی دچار اشکالات است و متن گزارش دوم نیاز به تحلیل دارد. 📌اما سخن ما فارغ از اعتبار سنجی بوده و حتی بنابر پذیرش گزارش ، باز هم محتوا با آنچه سخنران محترم ادعا کرده سازگاری ندارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
السلام علیک یا صاحب الزمان ( ع )‌ 🍃🤍🍃 در روایت آمده است که روزی امام صادق (علیه السلام) فرمود: «آیا شما را خبر ندهم به آنچه خدا هیچ عملی را از بندگان جز به سبب آن نمی پذیرد؟» و در ادامه همچون روایت قبلی پس از ذکر اقرار به توحید، نبوت و ولایت از انتظار حضرت قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نام می برد. روایات بسیاری در فضیلت و اهمیت انتظار وارد شده و به سبب دشواری و عظمت آن، اجر بزرگی برای آن درنظر گرفته شده است. علاوه بر این، انتظار همچون یک فریضه و امر واجب در زمان غیبت کبرا مطرح شده است. از امام جواد (علیه السلام) نقل است که فرمود: همانا قیام کننده از ما، همان مهدی است که انتظار او در زمان غیبتش واجب است. با این وجود توجه به ماهیت انتظار، در شناخت بهترین مسأله راه گشا خواهد بود. آنچه در این رابطه از روایات اسلامی برداشت می شود، گویای آن است که انتظار، یک عمل و یک اقدام است: «أفضل أعمال شیعتنا انتظار الفرج» و صرفاً به یک حالت روحی و روانی محدود نمی شود؛ از این رو فروکاستن انتظار به وضعیتی منفعلانه که با نفی هر گونه اصلاح و تغییر همراه باشد، با روح این آموزه که می باید در عمل محقق شود، منافات دارد. همچنین برای درک عمیق و بنیادین مسأله انتظار، تفکیک حوزه اراده الهی و اراده انسانی ضروری است. در حقیقت آنچه در مسأله غیبت و انتظار رخ داده است، از یک سو به اراده الهی و خواست قطعی پروردگار بازمی گردد که چنین وضعیتی را رقم زده است، و از سوی دیگر به واکنش مردمان بازمی گردد که بسته به اقبال و ادبار آنان و منتظرشدن و بی توجه بودن آن ها شرایط متفاوت می شود. این تفکیک میان اراده الهی و انسانی، در روایات باب انتظار به چشم می آید و توجه به آن در بازشناسی تفاسیر دوگانه ای که از مفهوم انتظار به عمل آمده است، اهمیت بسیار دارد. در واقع وظیفه انسان منتظر، تطبیق خواست و اراده خود با خواست و اراده الهی است و در این مسیر، همواره می باید برابر اراده الهی تسلیم باشد و منتظر آنچه خداوند اراده کرده است، قرار گیرد سنت های الهی و تجربه های امت های پیشین در رابطه با انتظار موعود، گویای آن است که در صورت تسلیم اراده مؤمنان و منتظران برابر خواست خدا و استقبال از آن، امر ظهور، نزدیک تر شده و شدت و محنت غیبت از بین می رود. اللهم عجل لولیک الفرج بزینب کبری ( س ) 🍃🤍🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرب به اهل بیت 39_mixdown.mp3
12.33M
✘ از ویژگی‌های مقام قرب به اهل بیت علیهم‌السلام، این است که غصه‌ای از جنس غصه‌های کم‌ارزش انسان را درگیر نمی‌کند و یا زمین نمیزند! آیا واقعاً می‌شود به اینجا رسید؟ مجموعه (علیهم‌االسلام) ۳۸ | ╭═━⊰🍃🌸🍃⊱━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اِمشَب‌بَنـٰای‌‌ِدین‌ِخُدا‌مُستَدام‌شُد . . خـٰاتون‌ِمَڪّہ‌هَمسَر‌ِخِیراَلانـٰام‌شُد!(:❤️‍🩹" 🎊 فرا رسیدن سالروز ازدواج حضرت محمد(ص) و ام المومنین حضرت خدیجه‌(س) مبارک باد💐
عاشقانه هایی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به مناسبت سالروز ازدواج با حضرت خدیجه کبری علیها السلام 1⃣ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بعد از وفات حضرت خدیجه علیها السلام همیشه به یاد همسر با وفایشان بودند ؛ 🍃 از امیر المومنین علیه السلام روایت هست: روزی رسول خدا نزد همسرانشان از خدیجه یاد کردند و به یاد او گریستند ، یکی از همسران گفت : چرا بر پیرزنی گریه می کنی ؟!! ☘ پیامبر فرمود : او مرا تصدیق کرد وقتی شما تکذیبم می کردین ، به من ایمان آورد وقتی شما کافر بودین ، برایم فرزند آورد در حالی که شما عقیم بودین . ❗️عایشه می گوید : از آن روز با یاد کردن خدیجه خود را به پیامبر نزدیک می کردیم ! 📚 کشف الغمه، ج۱، ص ۵۰۸
2⃣ هنگامی که پیامبر صلی الله علیه و آله با ده هزار سرباز جنگی وارد مکه شدند و بر کفار پیروز شدند ، هر کدام از اشراف مکه با اصرار از ایشان خواستند در خانه آنها اقامت کنند ، ☘ ولی پیامبر به رسم وفا به کنار قبر خدیجه آمدند ، آنجا خیمه زدند و ایام اقامتشان در مکه را کنار قبر همسرشان سپری کردند . 📚درسنامه ماه رمضان ،ص ۴۰۷ به نقل از مصباح المتهجد (شیخ طوسی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣﷽❣ 🌷 ۳۶۹🌷 🌹 ﻭﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﺔُ ﺍﻟْﻤَﻮْﺻُﻮﻟَﺔ🌹 📖زیارت جامعه کبیره ُ🔸ﺷﻤﺎ ﺁﻥ ﺭﺣﻤﺘﯽ ﻫﺴﺘﯿﺪ ﮐﻪ ﺍﻧﺴﺎﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﻣﺘﺼﻞ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﺪ. 🔹امام مهدی علیه السلام ﺭﺣﻤﺖ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ برﺍﯼ ﺑﺸﺮﯾﺖ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺁﻥ ﺭﺣﻤﺘﯽ ﮐﻪ ﺍﻧﺴﺎﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺣﻘﺎﯾﻖ ﻣﻠﮑﻮﺗﯽ ﻣﺘﺼﻞ ﻣﯽﮐﻨﺪ. 🔸ﻣﺎ ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﮐﻪ: ﺍﮔﺮ ﻓﻀﻞ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺭﺣﻤﺖ ﺧﺪﺍ ﻧﺒﻮﺩ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﺸﮑﻼ‌ﺕ ﻣﯽﺍﻓﺘﺎﺩﯾﺪ، ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ(ﺹ)ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: ﮐﻪ ﻓﻀﻞ ﺧﺪﺍ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺁﯾﻪ ﯾﻌﻨﯽ ﻣﻦ ﻭ ﺭﺣﻤﺖ ﺧﺪﺍ ﯾﻌﻨﯽ ﻋﻠﯽ(ﻉ). ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ ﮐﻪ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﻭ ﺍﺋﻤﻪ ﺭﺣﻤﺖ ﺧﺎﺻﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻣﻘﺼﺪ ﻋﺎﻟﯿﻪ ﻭ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﻣﻌﻨﻮﯼ ﻣﯽ ﺭﺳﺎﻧﻨﺪ؛ ﺍﺗﺼﺎﻝ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﻭ ﺭﺳﺎﻧﻨﺪﻩﺍﻧﺪ. 🔹ﺭﺣﻤﺖ ﺍمام ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭ ﺍﺳﺖ. ﻣﺘﺼﻞ ﺍﺳﺖ. ﻣﻨﻘﻄﻊ ﻧﯿﺴﺖ. ﺩﺭ ﻫﻤﻪ‌ﯼ ﻋﻮﺍﻟﻢ ﺍﺳﺘﻤﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﺩ. ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﺟﺎ ﻫﺴﺖ. 🔸امام زمان ﻣﻌﺪﻥ ﺭﺣﻤﺖ ﺧﺪﺍ هستند، همان طور که معدن جزو انفال و متعلق به همه است، محبت امام زمان هم ﻫﻤﻪ‌ﺟﺎ و ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﻪ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭ ﺍﺳﺖ. ﺭﺣﻤﺔ ﻟﻠﻌﺎﻟﻤﯿﻦ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺭﺣﻤﺖ ﻭﺍﺳﻌﻪ ﻫﺴﺘﻨﺪ. 🔹ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﻋﯿﻦ ﺣﺎﻝ ﮐﻪ ﺭﺣﻤﺖ ﻭﺍﺳﻌﻪ ﻭ ﮔﺴﺘﺮﺩﻩ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﻪ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺑﺮﺍﯼ ﯾﮏ ﻋﺪﻩ ﯾﮏ ﺭﺣﻤﺖ ﻭﯾﮋﻩ‌ﺍﯼ ﻭ ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﯽ ﺧﺎﺻﯽ دارند. ﺩﯾﮕﺮ ﺍﯾﻨﻬﺎ ﺑﺴﺘﮕﯽ ﺩﺍﺭﺩ ﻣﺎ ﺟﺰ ﮐﺪﺍﻡ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻭﯾﮋﻩ ﺑﺎﺷﯿﻢ، ﮐﻪ ﺁﻥ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺗﺒﻌﯿﺖ ﺧﺎﺹ ﺍﺯ ﺍیشان ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﯾﮏ ﻋﻨﺎﯾﺖ ﺧﺎﺹ ﻫﻢ ﺑﻪ آن ها ﺑﺸﻮﺩ. 🔸ﺁﻥ ﻣﻌﻠﻤﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﮐﻼ‌ﺱ ﻣﯽ‌ﺁﯾﺪ ﻭ ﺩﺭﺱ ﻣﯽ‌ﺩﻫﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﻪ ﺩﺭﺱ ﻣﯽ‌ﺩﻫﺪ ﺣﺘﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻥ ﺑﭽﻪ‌ﯼ ﺑﺎﺯﯾﮕﻮﺵ. ﺍﻣﺎ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺍﺳﺖ ﺁﻥ ﺷﺎﮔﺮﺩ ﺍﻭﻝ ﺯﺣﻤﺘﮑﺶ ﺑﻬﺮﻩ‌ﯼ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﻣﯽ‌ﺑﺮﺩ. ﺍﯾﻦ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﺁﻥ ﺷﺎﮔﺮﺩ ﺍﺳﺖ. ﻭ ﺍﻻ‌ ﺧﻮﺩ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﻋﻠﻤﺶ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﻫﻤﻪ ﻣﯽ‌ﮔﺬﺍﺭﺩ. 👈 .... 🌤اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤
🔲 نقد مقاله ««آیا ظهور حضرت حجت(عج)، نزدیک است؟» 🔹قسمت نخست ✅ «نزدیک دانستن ظهور»؛ توصیه معصومین علیهم‌السلام و «نزدیک بودن ظهور»؛ باور شیعه است 👈 در این قسمت به خاستگاه باور «نزدیک بودن ظهور» در نزد شیعیان می پردازیم. 🔺در روایات این نکته مورد تأکید قرار گرفته است که همواره باید در انتظار ظهور بود. در همین زمینه به برخی از روایات اشاره می‌شود: امام صادق(ع) ‏فرمود: این آیه در سوره حدید که می‌فرماید: ✨"مانند کسانى نباشید که پیش از این به آنان کتاب داده شد و روزگار طولانى بر آنان گذشت پس دل‌هایشان سخت شد و بسیارى از آنان از ایمان دست برداشته و خارج شدند"[۱]؛ درباره مردم زمان غیبت نازل شده است، سپس خداوند عزّ و جلّ می‌فرماید: ✨"همانا خدا زمین را پس از مرگ آن زنده می‌‏سازد، به تحقیق ما نشانه‌ها را براى شما روشن کردیم، باشد که اندیشه کنید"[۲] 🔺آن‌حضرت فرمود: منظور از روزگار طولانى؛ تنها روزگار غیبت است».[۳] هر چند شأن نزول این آیه شریفه درباره اهل کتاب است، اما بر اساس این روایت؛ از باب جری و تطبیق، یکی از مصادیق این آیه، زمان غیبت امام زمان(عج) می‌باشد؛ زیرا غیبت طولانی امام مهدی(عج) می‌تواند عاملى براى غفلت و قساوت انسان‌هایی شود که از وجود آن‌حضرت غافل بوده و یا انتظار ظهور آن‌حضرت را ندارند؛ چرا که انتظار فرج حضرت مهدی(عج)؛ محبوب‌ترین اعمال نزد خداوند است که انسان را از غفلت و قساوت قلب نجات می‌دهد.[۴] 🔺همچنین امام صادق(ع) می‌فرماید: «نزدیک‌ترین حالت بندگان به خداوند و رضایت‌بخش‌ترین حالت خداوند نسبت به بندگان خود؛ زمانی است که آنان حجت خداوند را از دست داده و حجت پروردگار برای آنها ظاهر نشده و آنان جای او را ندانند، و با این وجود، ایمان داشته باشند که حجت و پیمان خداوند باطل نگشته است. پس در این هنگام شب و روز انتظار گشایش(ظهور) داشته باشید. همانا بزرگ‌ترین چیزی که موجب خشم خداوند بر دشمنانش می‌شود این است که خداوند هنگامی که حجت خود را در میان مردم پنهان داشته و آن‌ را ظاهر نساخته؛ به حتم می‌داند که دوستانش گرفتار تردید نمی‌شوند و اگر بداند که دوستانش دچار شک می‌شوند به اندازه یک چشم‌بهم‌زدن حجتش را از میان آنها پنهان نمی‌ساخت».[۵] حتی روایتی به این مضمون موجود است که ظهور را آن‌قدر نزدیک بدانیم که گویی زیر پایمان قرار دارد.[۶] 🔺در ضمن، نزدیک‌دانستن ظهور، منافاتی با تعیین‌نکردن وقتی خاص برای آن ندارد. منظور از نزدیک‌دانستن ظهور، آن است که چنان ظهور را نزدیک بدانیم که گویی امام زمان(عج) همین ساعت ظهور خواهند نمود. حکمت نزدیک‌دانستن ظهور هم آن است که همواره خود را در حال آماده‌باش بدانیم. پس انتظار؛ نه به معنای دست‌کشیدن از کار، بلکه دقیقاً به معنای شب و روز، کار جانانه انجام‌دادن است به گونه‌‌ای که زمینه را برای ظهور حضرتشان فراهم نماید. منتظر واقعی کسی است که خود را از هر جهت برای یاری امام زمان آماده ساخته باشد؛ از این‌رو گاه لازمه انتظار آن است که دست به تحقیقات گسترده و عمیق بزنیم؛ چون این نکته مسلم است که امام زمان از راه طبیعی می‌خواهند عدالت را بر جهان حاکم نمایند. پس به یک نظام اداری مستحکم نیاز خواهد بود و چنین نظام اداری منسجم و قوی بدون برنامه و کادر نیرومند، محقق نخواهد شد. بر این اساس، نزدیک‌دانستن ظهور، این فایده را دارد که در کسب آمادگی‌ها کم‌تر سهل‌انگاری خواهیم کرد. 🔺در همین راستا بهترین معیار برای تشخیص این‌که ظهور را نزدیک می‌دانیم یا خیر! آن است که ببینیم در تشخیص و انجام وظایف خود تا چه اندازه موفق هستیم، اگر فرض نماییم امام مهدی(عج) همین الآن ظهور ‌کنند آیا برای لبیک گفتن به او آماده هستیم یا خیر؟!... ادامه دارد  ____________پ. ۱. حدید/16. ۲. حدید/۱۷ ۳. ابن أبی زینب (نعمانی)، محمد بن ابراهیم، الغیبة، ص 24، تهران، نشر صدوق، چاپ اول، 1397ق. ۴. ر.ک: «حدیث انتظار فرج»، سؤال 15318؛ «وظیفه ما در عصر غیبت»، سؤال 2669.   ۵. ‌ر. ک: کلینى، کافی، ج ‌2، ص 137، قم، دار الحدیث، اول، 1429ق. ۶. امام هادی(ع) فرمود: «زمانی که امام ظاهر از میان شما رفت پس منتظر ظهور از زیر پای خود باشید». ر. ک: کلینی، همان، ج 2، ص 162.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🎙شهید شیخ احمد کافی 🔸 (عجل الله تعالی فرجه الشریف) دین تازه می آورد؟!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 چرا اکثر مسئولینی که را در سفر به عراق همراهی کردند اقتصادی بودند؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 هر گاه مردم گناهان جدید اختراع کنند بلاهای جدید اختراع می شود حجت الاسلام رفیعی
⁉️ مراجع درباره عیدالزهرا و رفع‌القلم چه گفتند؟