❤ذکر بزرگی که آیت الله بهجت قدسسره توصیه کردند!❤
از حضرت آیتالله العظمی بهجت قدسسره درخواست کردم:
«یک ذکر خیلی بزرگ یادم بدهید.»
گفتند: ذکری یادتان بدهم که از جواهرهای همۀ کوههای دنیا و مروارید همه دریاها قیمتیتر باشد؟
گفتم: بله! و منتظر یک ذکر عریض و طویل خاص بودم؛ که گفتند:
استغفار... استغفار... استغفار!
اگر بدانید در این استغفار چه گنجهایی نهفته است؛ روح را صیقل میدهد، راهها باز میشود و حاجتها برآورده میشوند..
به شیوه باران، ص5٩ ( جلد سوم از مجموعه 5 جلدی داستان هایی کوتاه از سیره و زندگانی حضرت آیتالله بهجت قدسسره)
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@Montazare_mahdi_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☝️بنویس و بشنو ...!
🎙#استاد_هاشمی_نژاد
قالَ رَسولُ اللّٰه (ص) :
وَ مَنْ کَتَبَ فَضِیلَةً مِنْ فَضَائِلِ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ ع لَمْ تَزَلِ الْمَلَائِکَةُ تَسْتَغْفِرُ لَهُ مَا بَقِیَ لِتِلْکَ الْکِتَابَةِ رَسْمٌ وَ مَنِ اسْتَمَعَ إِلَی فَضِیلَةٍ مِنْ فَضَائِلِهِ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ الذُّنُوبَ الَّتِی اکْتَسَبَهَا بِالاسْتِمَاعِ .
رسول اکرم (ص) :
هر کس یک فضیلت از فضیلتهای علی ابن ابیطالب (ع) را بنویسد تا مادامی که از این نوشته اثری باقی باشد، فرشتگان برای او از درگاه الهی آمرزش میطلبند و هر کس هنگام بیان فضیلتی از این فضیلتها به آنها گوش سپارد، خدای متعال جملگی گناهانی را که از طریق شنیدن در کارنامه اعمالش ثبت شده، میآمرزد .
📙الامالی شیخ صدوق ، ص ۱۳۸ .
@Montazare_mahdi_313
✅خشتي از طلا و خشتي از نقره
✍رسول خدا (ص) فرمودند:
وقتي مرا به معراج بردند، وارد بهشت شدم. در آنجا فرشتگاني ديدم كه با خشت طلا و خشت نقره ساختماني مي سازند ولي گاهي دست از كار مي كشند از فرشتگان پرسيدم:
شما چرا گاهي كار مي كنيد و گاهي از كار دست مي كشيد؟ سبب چيست؟پاسخ دادند: هر وقت مصالح ساختماني به ما برسد مشغول مي شويم و هرگاه نرسد از كار باز مي ايستيم.گفتم: مصالح ساختماني شما چيست؟
💥جواب دادند: سبحان الله و الحمدلله و لا اله الا الله و الله اكبر وقتي مؤمن اين ذكر را مي گويد ما ساختمان را مي سازيم. وقتي كه ساكت مي شود ما نيز دست از كار مي كشيم.
📚بحار جلد 73 صفحه صفحه 246
📚بحار جلد 18 صفحه 292
📚بحار جلد 93 صفحه 83
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@Montazare_mahdi_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #ڪلیپ «شناخت امام زمان»
📄 اون دنیا دوتا امتحان ازمون میگیرن که سوالاشم لو رفته...
چرا آدمها در فتنههای #آخرالزمان گیر میوفتن⁉️
🎤استاد رائفی پور
#آخرالزمان
#التماس_دعای_فرج
تعجیل در فرج صلوات صلوات صلوات صلوات
@Montazare_mahdi_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا صاحب الزمان
کاربه عشق امام زمان
برقامت دلربای مهدی صلوات
@Montazare_mahdi_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تعریف خواب وحشتناک یک عالم بزرگ
🎙 استاد #رائفی_پور
🖇برای #امام_زمان عج چیکار کردی؟
@Montazare_mahdi_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دین را با نشاط معرفی کنیم
🎙استاد پناهیان
@Montazare_mahdi_313
💥تلنگر💥
🌱این جمله را همیشه در ذهنت داشته باش:
👈با هر نفس گامی به سوی مرگ برمیدارید.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@Montazare_mahdi_313
🌺 سبک زندگی قرآنی :🌺
🍂نگذارید گناه در جامعه عادی شود. 🍂
🔶قَالَتْ فَذَلِكُنَّ الَّذِي لُمْتُنَّنِي فِيهِ وَلَقَدْ رَاوَدتُّهُ عَن نَّفْسِهِ فَاسَتَعْصَمَ وَلَئِن لَّمْ يَفْعَلْ مَا آمُرُهُ لَيُسْجَنَنَّ وَلَيَكُوناً مِّنَ الصَّاغِرِينَ
(یوسف/٣٢)
🍃ترجمه :
(همسر عزيز مصر به زنانى كه دست خود را بريده بودند) گفت: اين همان كسى است كه مرا درباره او ملامت مى كرديد. و البته من از او كام خواستم ولى او پاكى ورزيد. و اگر آنچه را به او دستور مى دهم انجام ندهد، حتماً زندانى خواهد شد و قطعاً از خوارشدگان خواهد بود.
❌ مراحل منحرف کردن جامعه:
⚡️١_ ابتدا زشتی گناه را در جامعه از بین می برند.
زلیخا زنان شهر را دعوت کرد تا به آنها بگوید هرکسی جای من بود همینطور می شد. پس من کار زشتی نکرده ام.
⚡️٢_ به انجام گناه، افتخار می کنند.
زلیخا در جمله بعدی، با صراحت به زنان گفت: بله. من از يوسف درخواست کردم.
⚡️٣_ جای منکر و معروف عوض شده و ضد ارزشها، ارزش می شوند. و بدنبال آن، خوبان و پاکان، مجرم شناخته می شوند.
زلیخا گفت: اگر یوسف به خواسته ام تن ندهد، باید مجازات شود.
(و هیچکس هم به این حکم اعتراض نکرد، چون نگاهشان به منکر تغییر کرده بود.)
#سبک_زندگی_قرآنی
@Montazare_mahdi_313
👈 چگونه زندگی کنیم؟
#شهید_چمران 🕊
چنان زندگی کن
که کسانیکه تورامیشناسند و
خـــــــــــــــــــدارانمی شناسند،بواسطه اشنایی باتو،باخــــــــــــــــــــــــــــدااشناشوند
@Montazare_mahdi_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ همخوانی سرود دختران انقلاب با حضور ابوذر روحی در اجتماع بزرگ دختران انقلاب در ورزشگاه شهید شیرودی تهران
🔷👈 شعار من اینه، زن و زندگی و آزادی فقط #حجاب منه
🔶👈 شعار من اینه، پوشش #فاطمی و #زینبی انتخاب منه...
@Montazare_mahdi_313
#حدیث_روز
🌺 اطاعت از فاطمه علیها السلام
🔸امام باقر علیه السلام:
🔹«… ولقد کانت – علیها السلام – مفروضه الطاعه علی جمیع من خلق الله من الجن والانس والطیر والوحش والانبیاء والملائکه … ؛
🔹 اطاعت از فاطمه علیها السلام بر تمامی آفریدگان خدا از جن و آدمیان و پرندگان و وحوش و پیامبران و فرشتگان واجب است .»
📚 دلائل الامامة،ص۲۸
@Montazare_mahdi_313
📖 #داستانک
💢 گوشه ای از سیره پیامبر(ص) در برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
🔹پیامبر اسلام ، مظهر عطوفت و مهربانی بود و رفتار محبت آمیز او حتی با دشمنان و مخالفان ، در تاریخ ثبت شده است . اما با این وجود ، هرجا که اقدامات مخالفان و دشمنان با ارکان و امنیت جامعه تعارض داشت ، پیامبر اکرم (ص) با قاطعیت با ناهنجاریهای ایجاد شده ازسوی معاندین برخورد میکردند که نمونه هایی از آنها را بررسی میکنیم :
1⃣ برخورد با یهودیان معاند
🔹بیشترین برخورد عملى پیامبر با یهودیان و مشرکانى بود که در مقابله با پیامبر و دین اسلام، اقدامات عملى داشتند. دو پیمان عمومى و خصوصى با سه طایفه بزرگ یهودیان مدینه(بنى قریظه، بنى نضیر، بنى قینقاع) منعقد شد، اما آنان ضمن نقض پیمانهاى خود، دست به اقدامات آشکارى علیه مسلمانان زدند که پیامبر چارهاى جز برخورد عملى نداشت.
🔹مهمترین اقدامات تخریبى و ضدّ امنیتى آنان عبارت بود از: حمایت از مشرکان، تفرقهافکنى میان مسلمانان، تحریف، ایجاد تردید در میان مسلمانان، تمسخر و فریب.
1. کعببن اشرف :
اصل او از قبیله طى بود، ولى پدرش به خاطر خونى که از قبیله خویش ریخت، به مدینه آمد و به «بنى نضیر» پیوست. مادر کعب، دختر ابوحقیق، چهره شناخته شده بنى نضیر بود و خود کعب نیز در میان یهودیان جایگاهى داشت. او هماره به فتنهانگیزى علیه مسلمانان دست میزد و حتى فتنهگرى او از حد گذشت. به همین دلیل، پیامبر فرمود: «کیست که شر او را کم کند؟» محمد بن مسلمه، داوطلب شد و همراه ابونائله و سه نفر دیگر از اوسیان، شبانه او را به قتل رساندند[1].
2. ابو رافع سلّام بنابیحقیق؛ او از قبیله بنینضیر بود و همراه آنان به «خیبر» کوچ کرد. مهمترین جرم او عبارت بود از: تحریک مشرکان و یهودیان براى برپایى جنگ احزاب و همراهى با حییّبن اخطب، کنانة بن ربیعبن ابیحقیق و برخى دیگر از یهودیان.[2] ابنهشام به نقل از ابناسحاق میگوید: اوس و خزرج ـ که در انجام دستور رسول خدا با هم به رقابت میپرداختند ـ پس از کشتهشدن کعببن اشرف به دست اوسیان، به فکر اقدامى مشابه بودند و از پیامبر دستور قتل ابورافع را گرفتند. پنج تن از خزرجیان به نامهاى عبدالله بن عتیک، عبدالله بن انیس، مسعود بن سنان، ابو قتاده و خزاعى بن اسود به راه افتاده، شبانه به خانه ابورافع رفتند و با ترفندى او را به قتل رساندند.[3]
🔹ضرورت مقابله با شخصى مانند ابورافع، زمانى بیشتر روشن میشود که او با وجود اعتراف به پیامبرى رسول اکرم(ص) چنین فتنهگرى میکرد.
🔹واقدى گزارش کرده است که سلّامبن ابى حقیق میگفت: ما به محمد حسادت میورزیم؛ چون «نبوت» از میان فرزندان هارون بیرون رفت، و حال آنکه او فرستاده خداست.[4]
🔹در مجموع باید گفت: مهمترین عامل برخورد پیامبر با یهودیان، عبارت بود از: خیانت، پیمانشکنى و مبارزه آنان علیه اسلام و شخص پیامبر و مسلمانان.
🔹براساس پیمانى که پیامبر از همان ابتداى ورود به مدینه با یهودیان منعقد ساخته بود، در صورت «پیمانشکنی» آن حضرت مجاز به کشتن مردان، اسارت زنان و فرزندان و به غنیمت بردن اموال آنان بود اما برخورد با این قبایل پیمانشکن، گاه با تخفیف اعمال میشد.
لذا کشتن ابوعفک، عصماء و ابورافع به دلیل اقدامات و تحریکات آنها علیه اسلام و شخص پیامبر بود... .[5]
2⃣برخورد با مشرکان و منافقان
🔹مشرکان قریش در مکه و بعضى از منافقان مدینه نیز اقداماتى علیه پیامبر(ص) و مسلمانان داشتند که منجر به برخورد عملى پیامبر با آنان شد. به چند نمونه آن اشاره میشود:
1. معاویة بن مغیره؛ او در جنگ احد، بعضى از اعضاى بدن حضرت حمزه(ع) را قطع کرده بود، پیامبر دستور قتل او را نیز صادر نمود.[6]
2. دستور قتل هشت تن از قبیله «عرینه»؛ آنان به حضور پیامبر آمده، مسلمان شدند و به سبب بیماریشان، پیامبر آنان را به ناحیه «ذیالجدر» نزدیک کوه «عیروت» نزد شبان و شتران خود فرستاد. اما آنان مرتد شده، یسار (آزاد شده پیغمبر) را کشتند و 15 شتر را به سرقت بردند. پیامبر(ص) کرزبنجابر فهرى با تعدادى از سربازان را به دنبال آنان فرستاد و این آیه در حق آنها نازل شد:
«إِنّما جَزاءُ الّذینَ یُحارِبُونَ اللّهَ...أَنْ یُقَتّلُوا أَوْ یُصَلّبُوا أَوْ تُقَطّعَ أَیْدیهِم»[7]
و لذا پیامبر دستور قتل، قطع دست و پا و به دار آویختن آنان را صادر نمود.[8]
3. مقابله با شامیان و اهالى منطقه موته و ذات اصلاح؛ آنان مبلغان پیامبر و 15 نفر دیگر را به شهادت رساندند، پیامبر نیز عدهاى از مسلمانان را به فرماندهى جعفر بن ابیطالب به سوى آنان فرستاد.[9]
📚 پی نوشت:
[1]فروغ ابدیت، ج1، ص28
[2]پیامبر و یهود حجاز،ص260
[3]زندگانى محمد(ص) پیامبر اسلام، ابن هشام، ج2،ص274
[4]المغازی، واقدی، ج1،ص184
[5]پیامبرویهودحجاز،ص263
[6]ناسخالتواریخ،ص944
[7]مائده/33
[8]ناسخ التواریخ، چص1085
[9]فروغ ابدیت، ج2،ص287
@Montazare_mahd
📆 12 روز مانده تا شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها به روایت ۹۵ روز
@Montazare_mahdi_313
👌 #تلنگر
⚖ حکم #اعدام محاربین در قرآن کریم.
❌ دستورات اسلام فقط جنبه رحمانی و ارشادی ندارد و براى اصلاح جامعه، هم موعظه و ارشاد لازم است، هم شمشير و برخورد قاطع و انقلابى
♦️ به دلیل اهمیت امنیت جامعه ، خداوند متعال که خالق رحمت و رأفت است ، با محاربین جامعه اسلامی سخت ترین و قاطع ترین برخورد را دستور داده است .
⚖ بر اساس آیه ۳۳ سوره مائده ، برای محارب ۴ حکم به صورت تخییری بیان شده است:
۱- قتل
۲- به دار آویختن
۳- بریدن دست و پا به صورت مخالف
۴- تبعید
❗️و جای بسی تعجب است که برخی خود را از خداوند حکیم هم داناتر میدانند و در مقابل اعدام محاربین موضع گیری میکنند . درحالیکه اگر خودشان یا اعضای خانواده شان در مقابل این اراذل مسلح قرار بگیرند ، خواستار شدیدترین مجازاتها برای آنها میشوند .
♦️ به قول شاعر :
ترحم بر پلنگ تیز دندان
ستمکاری بود بر گوسفندان
@Montazare_mahdi_313
🔷سوره غاشیه
🌸امام صادق علیه السلام:
👈هر کس در نماز این سوره را تلاوت نماید خداوند به رحمت خود در دنیا و آخرت او را می پوشاند و در روز قیامت از عذاب دردناک آتش ایمن می دارد.
📚ثواب الاعمال/ص122
@Montazare_mahdi_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃 امیرالمومنین علیه السلام:
.
آنچه مردم درباره تو می گویند ناراحتت نکند، همانا اگر همانطور که آنها می گویند باشد (درست باشد)
این گناهی است که عقوبت آن زودتر به تو رسیده است (در دنیا به آن کیفر شده ای) و اگر خلاف آنچه باشد که می گویند (دروغ می گویند) ، حسنه ای برایت نوشته می شود که آن را انجام نداده ای
.
📘 غررالحکم ص 759 🍃
@Montazare_mahdi_313
💠 امام علی علیه السلام:
📕 اءَخـْرِجُوا مِنَ الدُّنْيَا قُلُوبَكُمْ مِنْ قَبْلِ اءَنْ تُخْرَجَ مِنْهَا اءَبْدَاُنُكمْ. فَفِيهَا اخْتُبِرْتُمْ وَ لِغَيْرِهَا خُلِقْتُمْ.
📝 پـيش از اينكه بدنتان را از دنيا بيرون برند، قلبتان را از آن خارج سازيد! در دنيا آزمايش مىشويد و براى غير آن آفريده شده ايد.
📚 نهج البلاغه خطبه ۱۹۴/صفحه ۶۵۳
@Montazare_mahdi_313
🌷الإمامُ عليٌّ عليه السلام
إنّ الزّكاةَ جُعِلَتْ مَع الصَّلاةِ قُربانا لأهلِ الإسلامِ ، فَمَن أعطاها طَيِّبَ النفسِ بها ، فإنّها تُجعَلُ لَهُ كَفّارَةً ، و مِن النارِ حِجازا (حِجابا) و وِقايَةً ، فلا يُتبِعَنَّها أحَدٌ نَفسَهُ ، و لا يُكثِرَنَّ علَيها لَهْفَهُ ، فإنّ مَن أعطاها غَيرَ طَيِّبَ النَّفسِ بها يَرجُو بها ما هُو أفضَلُ مِنها فهُو جاهِلٌ بِالسُّنَّةِ ، مَغبونُ الأجرِ ، ضالُّ العَمَلِ ، طَويلُ النَّدَمِ .;
🌸امام على عليه السلام
همانا زكات در كنار نماز قرار داده شده است، تا سبب نزديكى مسلمانان به خداوند باشد.
بنابراين، كسى كه زكات را با رضايت خاطر بپردازد، كفّاره گناهان او و مايه نگه دارى اش از آتش باشد.
پس، نبايد كسى دل در پى زكاتى كه مى پردازد داشته باشد و مرتباً افسوس خورد؛ زيرا كسى كه آن را از روى بى ميلى بپردازد، و با اين حال در قبال آن، به بهتر از آن (بهشت) چشم اميد بندد، به سنّت [الهى] نادان است و در پاداش، مغبون؛ كارش بيهوده و پشيمانى اش طولانى باشد.
#خطبه_199
@Montazare_mahdi_313
#نهج_البلاغه
💥مَا كُلُّ مَفْتُونٍ يُعَاتَبُ.
🌎هر فريب خورده اى را نمى شود سرزنش كرد.
🖊سرچشمه گرفتارى ها و مشکلات و مصائبى که دامن گير انسان مى شود کاملاً مختلف است ، گاه نتيجه مستقيم اعمال انسان است که بر اثر ندانم کارى ها، سستى ها، تنبلى ها و استفاده نکردن به موقع از فرصت ها دامان او را گرفته است. به يقين چنين شخصى درخور سرزنش است ، ولى گاه مى شود که اين مشکلات کفاره گناهان انسان است و خداوند مى خواهد او را به اين وسيله در دنيا پاک کند. چنين کسى گرچه به سبب گناهش درخور سرزنش است ولى چون مشمول لطف الهى شده سزاوار ملامت نيست و گاه سرچشمه آن آزمايش هاى الهى است که خدا مى خواهد با آن مشکل و گرفتارى بنده خود را پرورش دهد که همچون فولاد آبديده در کوره حوادث مقاوم سازد و يا همچون طلاى ناخالصى را که به کوره مى برند تا خالص گردد او را خالص سازد در اينجا نيز جاى سرزنش نيست، بنابراين همه گرفتاران و بلا ديدگان را نمى توان سرزنش کرد و حتى در آنجايى که انسان خود سرچشمه آن گرفتارى باشد باز گاهى جاهل قاصر است و گاه مقصر تنها اگر مقصر باشد در خور سرزنش است.
📘 #حکمت_15
@Montazare_mahdi_313
•|🌸🌿|•
💎امیرالمومنین عليه السلام فرمودند :
المَغبونُ مَن غَبَنَ نفسَهُ ، و المَغبوطُ مَن سَلِمَ لَهُ دِينُهُ .
بازنده كسى است كه نفْسِ خود را ببازد و نكو حال كسى است كه دينش سالم باشد.
#خطبه_86
t@Montazare_mahdi_313
🌸 گفتار انسان، رفتار او را میسازد
💥 قالَ أمِیرُالمُؤمِنِینَ عَلَیهِالسَّلَامُ:
«مَنْ عَلِمَ أَنَّ كَلاَمَهُ مِنْ عَمَلِهِ، قَلَّ كَلاَمُهُ إِلاَّ فِيمَا يَعْنِيهِ».
🌎 امام علی علیهالسّلام میفرمایند:
کسی كه میداند گفتارش از اعمالش محسوب مىشود، سخن گفتنش را كم مىکند، مگر آنجایی كه مربوط به او است».
🖊 زبان، كليد خوشبختىها و بدبختىهاست؛ بنابراين چگونه ممكن است که انسان، سخنش را جزو عملش نداند؟!
📘 نهج البلاغه، ص 536.
@Montazare_mahdi_313