eitaa logo
منتظران حضرت مهدی عجل الله 313
734 دنبال‌کننده
7.7هزار عکس
15هزار ویدیو
33 فایل
💚کوچکترین دعا برای بزرگترین آرزو💚 اَلَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفَرَج به خاطر راحتی مخاطبین کانال ، تبادل نداریم کپی و استفاده از مطالب کانال به عشق آقا صاحب الزمان حلالت رفیق ارتباط با خادم کانال https://eitaa.com/montazerlmahdi_313
مشاهده در ایتا
دانلود
نماز شب، شرف مؤمن و موجب مباهات و افتخار خداوند است،..... خداوند مباهات مى كند به كسى كه به تنهائى در شب نماز مى خواند و سجده مى كند و چه بسا در سجده به خواب مى رود ... خداوند به ملائكه گويد:  «اُنْظُرُوا اِلَى عَبْدِى روُحُهُ عِنْدِى وَ جَسَدُه ساجدٌ لِى» نگاه كنيد بنده مرا كه روحش نزد من و بدنش سجده كننده به من است 🌷 🍂🍁🍁🍁 شروع به نماز شب، و لو به اختصار؛ که اگر هنوز آن را شروع نکرده، از بستر برخیزد و دو رکعت نماز شفع و يك رکعت نماز وتر به جا آورد. اگر برای او سخت است، میتواند قبل از خواب، نماز شفع و وتر را به جا آورد. اگر بيدار نشد، میتواند 👈 قضای نماز شب👉 را فردای آن سحر به جا آورد؛ كه از ديدگاه اهل بيت عليهم‌السّلام اين‌گونه كه قضا به جا آورد، موجب ميشود كه شخص نماز شب‌خوان بشود. 🍂🍁🍁 📢📿📿* خوانها به گوش#*📿📿 *⊰❀⊱━═━━━━━━━═━⊰❀⊱* *✍🏻دســـتـــورخـــوانـــدن نـــمـــاز شـــب* *⊰❀⊱━═━━━━━━━═━⊰❀⊱* ⬇️نماز شب يازده‌ ركعت است 1️⃣ چهار تا دو ركعت (مثل نماز صبح) به نيت نماز شب ‎‌─┅═༅⊰❀⊱༅═┅─ 2️⃣يك نماز دو ركعت به نيت نماز شَفْعْ 👇 ركعت اول ⇦ حمد+ توحید + ناس ركعت دوم ⇦حمد+توحید + فلق ‎‌─┅═༅⊰❀⊱༅═┅─ 3️⃣ يك نماز يك ركعتي به نيت نماز وَتْر 👇 حمد + 3 توحید + 1 فلق + 1 ناس ⇦ در قنوت: خواندن كامل قنوت + در حاليكه دست چپ به قنوت و در دست راست تسبیح است👇 ❶ 40 نفر را دعا کنید ( اَللّهُمَّ اِغْفِر........ اسم یکی از آشنایانتان و در آخر بگوييد *( اَللّهُمَّ اِغْفِر لِلْمومِنينَ وَ اَلْمومِناتْ وَ اَلْمُسلِمينَ وَ اَلْمُسلِماتْ )* ❷ 70 بار 👇 *اَسْتَغْفِرُ اللهَ رَبي وَ اَتُوبُ اِلَيه* ❸ 7 بار 👇 * هذا مَقامُ الْعائِذِ بِكَ مِنَ اَلْنار* ❹ 300 مرتبه👇 * اَلْعَفو* ❺1 بار 👇 *رَبّ اغْفِرْلى وَ ارْحَمْنى وَ تُبْ عَلىََّ اِنَّكَ اَنْتَ التّوابُ اَلْغَفُورُ الرّحيم* ❻بعد از سلام نماز👇 *تسبيحات فاطمة زهرا (س)📿* *⊰❀⊱━═━━━━━━━═━⊰❀⊱* 🔆 توے نماز شب، فقط حمد بخونید، سورہ لازم ندارہ. 🔆 قنوت نمے خواد بگیرید در قنوت نماز وتر هم لازم نیست بہ چهل تا مومن دعا ڪنید. لازم نیست سیصد تا استغفار بگے، بلڪه👇 *سہ بار( تسبیحات اربعه) گفتن ڪافیه* 🔘⭕ فضیلت نمازهاے شفع و وتر بیشتر از هشت رڪعتیہ ڪہ بہ نیت نماز شب خواندہ میشہ. مے تونید فقط بہ نماز شفع و وتر اڪتفا ڪنید و هشت رڪعت نماز شبو نخونید. 🔘⭕ اگر وقت براے نماز شب، ڪم باشہ مے تونید فقط نماز وتر بخونید. التماس دعافرج 🤲🏻محتاج دعای خیر شما عزیزان @Montazranmahdi_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Valizadeh & Ghaderpanah1_1142091107.mp3
زمان: حجم: 2.15M
🔸ترتیل صفحه 154 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام کرد 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊👇 @Montazranmahdi_313
قرآن ترجمه المیزان سوره 7 سوره مبارکه الاعراف صفحه 154 ۞ يَا بَنِي آدَمَ خُذُوا زِينَتَكُمْ عِنْدَ كُلِّ مَسْجِدٍ وَكُلُوا وَاشْرَبُوا وَلَا تُسْرِفُوا ۚ إِنَّهُ لَا يُحِبُّ الْمُسْرِفِينَ (31) اى فرزندان آدم! لباس زينت خود را در هر عبادتى برگيريد، و بخوريد و بياشاميد و اسراف نکنيد که او اسرافکاران را دوست نمى دارد. (31) قُلْ مَنْ حَرَّمَ زِينَةَ اللَّهِ الَّتِي أَخْرَجَ لِعِبَادِهِ وَالطَّيِّبَاتِ مِنَ الرِّزْقِ ۚ قُلْ هِيَ لِلَّذِينَ آمَنُوا فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا خَالِصَةً يَوْمَ الْقِيَامَةِ ۗ كَذَٰلِكَ نُفَصِّلُ الْآيَاتِ لِقَوْمٍ يَعْلَمُونَ (32) بگو: چه کسى زينت خدا را که براى بندگانش پديد آورنده و [نيز ]عطاهاى دلپذير او را حرام کرده است؟ بگو: آنها در زندگى دنيا براى کسانى است که ايمان آورده اند در حالى که روز قيامت مختصّ [آنان ]خواهد بود. اينگونه آيات را براى مردمى که آگاهى دارند تفصيل مى دهيم. (32) قُلْ إِنَّمَا حَرَّمَ رَبِّيَ الْفَوَاحِشَ مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَمَا بَطَنَ وَالْإِثْمَ وَالْبَغْيَ بِغَيْرِ الْحَقِّ وَأَنْ تُشْرِكُوا بِاللَّهِ مَا لَمْ يُنَزِّلْ بِهِ سُلْطَانًا وَأَنْ تَقُولُوا عَلَى اللَّهِ مَا لَا تَعْلَمُونَ (33) بگو: پروردگار من فقط کارهاى بسيار قبيح، چه ظاهر از آنها و چه پنهان و [نيز ]گناه و ستم به ناحق را حرام کرده است و اينکه چيزى را شريک خدا قرار دهيد که دليلى بر آن نازل نکرده است، و اينکه چيزى را که نمى دانيد بر خدا ببنديد. (33) وَلِكُلِّ أُمَّةٍ أَجَلٌ ۖ فَإِذَا جَاءَ أَجَلُهُمْ لَا يَسْتَأْخِرُونَ سَاعَةً ۖ وَلَا يَسْتَقْدِمُونَ (34) و براى هر امّتى اَجلى است; پس وقتى اجلشان آمد، نه لحظه اى باز پس مى مانند و نه پيش مى افتند. (34) يَا بَنِي آدَمَ إِمَّا يَأْتِيَنَّكُمْ رُسُلٌ مِنْكُمْ يَقُصُّونَ عَلَيْكُمْ آيَاتِي ۙ فَمَنِ اتَّقَىٰ وَأَصْلَحَ فَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ (35) اى فرزندان آدم! هر گاه رسولانى از خودتان براى شما بيايند که آيات مرا برايتان بازگو کنند، هر کس [از شما ]تقوا پيشه کند و به صلاح گرايد، نه ترسى بر آنان خواهد بود و نه غمگين مى شوند. (35) وَالَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِنَا وَاسْتَكْبَرُوا عَنْهَا أُولَٰئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ ۖ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ (36) و کسانى که آيات ما را تکذيب کنند و در برابر آنها تکبّر ورزند اينان اهل آتش خواهند بود که در آن جاودانه مى مانند. (36) فَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَىٰ عَلَى اللَّهِ كَذِبًا أَوْ كَذَّبَ بِآيَاتِهِ ۚ أُولَٰئِكَ يَنَالُهُمْ نَصِيبُهُمْ مِنَ الْكِتَابِ ۖ حَتَّىٰ إِذَا جَاءَتْهُمْ رُسُلُنَا يَتَوَفَّوْنَهُمْ قَالُوا أَيْنَ مَا كُنْتُمْ تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ ۖ قَالُوا ضَلُّوا عَنَّا وَشَهِدُوا عَلَىٰ أَنْفُسِهِمْ أَنَّهُمْ كَانُوا كَافِرِينَ (37) پس کيست ستمکارتر از آن کس که بر خدا دروغ ببندد يا آيات او را تکذيب کند؟ اينان نصيبشان از آنچه برايشان مقرّر شده است به آنان خواهد رسيد، تا وقتى که فرستادگان ما بيايند که جانشان را بگيرند [به آنان ]مى گويند: کجايند معبودانى که جز خدا مى خوانديد؟ مى گويند: از ما ناپديد شده اند. و به زيان خود شهادت مى دهند که کافر بوده اند. (37) 🕊👇 @Montazranmahdi_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷نکته تفسیری صفحه ۱۵۴🌷 از زینت هایی که خدا آفریده و روزی های پاکیزه بهره ببرید: از نظر علم روان شناسی، روح و روان انسان، چهار احساس اساسی دارد، و سلامت روح، وابسته به این چهار حس است: حس نیکوکاری، حس دانایی، حس مذهبی و حس زیبایی. روان شناسان معتقدند که تمام زیبایی های ادبی، هنری و... از حس زیبایی سرچشمه می گیرد و سرکوب کردن آن، آثار مخرّبی بر روح و روان انسان می گذارد. دین اسلام که مهم ترین برنامه‏ ی سعادت بشر است نیز به این احساس درونی انسان کاملاً توجه کرده، و کسانی که آن را سرکوب می کنند، توبیخ کرده است. خداوند در آیه‏ ی قبل، به همه‏ ی مردم فرموده که در هنگام عبادت ـ که برترین لحظه‏ ی زندگی انسان است ـ خود را بیارایند و زینت هایشان را با خود برگیرند. در این آیه نیز با لحنی توبیخ آمیز فرموده است که چه کسی زینت خدا و روزی های پاکیزه ای را که برای مردم پدید آورده، ممنوع کرده است. به همین سبب، پیشوایان معصوم به ما توصیه کرده اند که در هنگام نماز و عبادت، بهترین لباس خود را بپوشیم، به موهایمان شانه بزنیم، خودمان را با عطر خوشبو کنیم و با آراستگی کامل نماز بخوانیم. خود آنان نیز در اوقات غیر نماز و عبادت هم آراسته و خوش‏ منظر بودند. در تاریخ نقل شده که روزی یکی از اصحاب امام باقر دید که امام عبای قرمز زیبایی بر دوش خود انداخته است. او که از لباس زیبای امام تعجب کرده بود، با حیرت به آن حضرت خیره شد. امام که متوجّه نگاه او شد، فرمود: «پوشیدن چنین لباس ایرادی ندارد.» آنگاه این آیه را تلاوت فرمود. همچنین از نظر اسلام، کسانی که به بهانه‏ ی دینداری، از آراستن ظاهر خود و استفاده از روزی ها و خوراکی های حلال و پاکیزه خودداری می کنند، افراد نادانی هستند که درک درستی از دین ندارند. در تاریخ آمده است که پیش از جنگ نهروان، حضرت علی، عبدالله بن عباس را برای مذاکره با گروه منحرف خوارج، به سوی آنان فرستاد. ابن‏ عباس در حالی که لباس زیبا و فاخری بر تن داشت، نزد آنان رفت. آن افراد خشک‏ مغز و جاهل به او نگاهی انداختند و گفتند: «ابن عباس، تاکنون تو در نظر ما بهترین بودی؛ در حالی که اکنون چنین لباسی پوشیده ای [و این نشانه‏ ی بی دینی توست].» او گفت: «اتفاقاً همین نکته، اولین مطلبی ست که بر سر آن با شما بحث می کنم.» آنگاه همین آیه را برایشان تلاوت کرد . البته همان طور که اسلام همواره جانب تعادل را می گیرد و از افراط و تفریط نهی می کند، از تجمّل‏ گرایی افراطی نیز نهی کرده است، و به همین سبب، در پایان آیه‏ ی قبل، مردم را از اسراف و زیاده روی در همه‏ ی امور به خصوص تجمّل‏گرایی و استفاده ی افراطی از روزی ها و غذاهای پاک بازداشته است. نکته ی آخر اینکه در تاریخ زندگی پیامبر یا امیر مؤمنان علی می‏خوانیم که آنان با حالت فقیرانه ای زندگی می کردند و لباس ساده ای می پوشیدند و غذای ساده ای می‏خوردند. این بدین سبب بود که اوّلاً سطح زندگی مردم آن زمان بسیار پایین تر از دوران امامان دیگر بود و پوشیدن لباس های فاخر، موجب انگشت‏ نما شدن آنان نزد مردم می شد؛ ثانیاً آن بزرگواران، رهبری جامعه را بر عهده داشتند، و رهبر جامعه وظیفه دارد که زندگی شخصی خود را در حدّ پایین ترین افراد جامعه سامان بخشد، و این نحوه‏ ی زندگی، مخصوص آن بزرگواران بوده و تکلیف همگانی نیست. 🕊👇 @Montazranmahdi_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا