🔰#فضیلت_سوره
🔹سوره مبارکه #ابراهیم
⭐️الصّادق (علیه السلام)- مَنْ قَرَأَ سُورَهًْ إِبْرَاهِیمَ وَ الْحِجْرَ فِی رَکْعَتَیْنِ جَمِیعاً فِی کُلِّ جُمُعَهًْ لَمْ یُصِبْهُ فَقْرٌ أَبَداً وَ لَا جُنُونٌ وَ لَا بَلْوَی.
✍️امام صادق (علیه السلام)- هرکس در هر جمعه سورهی ابراهیم و حجر را در رکعت اوّل و دوّم نماز جمعه بخواند، هرگز به فقر، دیوانگی و مصیبت دچار نمیشود.
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۷، ص۳۳۶
📜@MosHsf_et
MENSH014.mp3
4.47M
✅تلاوت ترتیل
جزء سیزدهم/سوره مبارکه ابراهیم
🎙استاد محمد صدیق منشاوی
#منشاوی
#ترتیل
#جزء_سیزدهم
📜@MosHaf_et
🖤شمع اگر در معرض باد قرار نگیرد تا زمانی که پارافین دارد روشن میماند. (اجل مسمی) اما اگر در مسیر وزش باد (گناه) قرار بگیرد پارافین (مقدار عمر طبیعی) تمام نشده خاموش میشود.(اجل معلق)
📖نوح آیه ۴
📜@MosHaf_et
🍃#قرآن
🔸سوره #حجر، آیه ٨٢:
وَكَانُواْ يَنْحِتُونَ مِنَ الْجِبَالِ بُيُوتاً آمِنِينَ
⚡️ترجمه :
و آنان خانه هاى اَمن در دل كوه ها مى تراشيدند.
💥توضیح :
این آیه نشان می دهد که :
اولاً ـ منطقه آنها يك منطقه كوهستانى بوده،
و ثانياً ـ تمدن مادى پيشرفته اى داشتند كه به آنها امكان مى داد در درون كوهها، خانه هاى امن تهيه كنند كه در برابر طوفانها و سيل و حتى زلزله ها كاملاً مقاومت داشته باشد.
🍁ولی عجيب است كه انسان براى چند روز زندگى دنيا اين همه محكم كارى مى كند ، ولى براى زندگى جاويدان و ابديش، آن چنان سهل انگار است كه حتى گاهى حاضر به شنيدن سخن خدا، و نظر افكندن در آيات او نيست!
📜@MosHaf_et
واژگان و اصطلاحات معماری قرآنی
🔰#معرفی_کتاب
نویسنده: علی مختاریان
ناشر: انتشارات زرین اندیشمند
کتاب فرهنگ قرآنی واژگان و اصطلاحات معماری، نوشتهی علی مختاریان، دانشنامهای از اصطلاحات معماری در قرآن است. نویسنده با باور به اینکه پاسخ تمام اندیشهها و جستوجوهای بشر را میتوان در کتاب مقدس یافت، به بررسی واژگان تخصصی معماری در قرآن پرداخته و آنها را از منظر حکمت خداوند شرح داده است.
دربارهی کتاب فرهنگ قرآنی واژگان و اصطلاحات معماری
علی مختاریان در کتاب فرهنگ قرآنی واژگان و اصطلاحات معماری، نتایج پژوهشی را به اشتراک گذاشته که تلفیقی از مباحث معماری و ارجاعات قرآنی است. این کتاب، واژگان و اصطلاحات معماری را در قرآن شناسایی کرده و مورد بررسی قرار داده است. درمجموع، میتوان اثر پیش رو را دانشنامهی اصطلاحات معماری در قرآن تلقی کرد.
📜@MosHaf_et
#خادمان_قرآن
استاد احمد فیناستیان در سال ۱۳۱۶ در شهر اصفهان در خانوادهای هنردوست دیده به جهان گشود. پیش از وی چهار برادر بزرگترش در کارگاه قلمزنی محمود فرشیزاده به کار قلمزنی مشغول بودند. وی که کوچکترین فرزند خانواده به شمار میرفت در سن هشت سالگی محضر استاد فرشیزاده را درک کرد و ۱۷ سال نزد وی به فراگیری هنر قلمزنی پرداخت، سپس به تهران آمد و مدت شش سال نزد استاد احمد شکوهی کارآموزی کرد و به مهارت رسید. بعد از آن با ایجاد کارگاه در خیابان ری تهران به کار مستقل قلمزنی پرداخت. به توصیه و راهنمایی مرحوم استاد دهنوی در سال ۱۳۴۶ ش به استخدام کارگاههای هنری وزارت فرهنگ و هنر وقت درآمد و زیر نظر وی به ساخت ظروف فلزی ادامه داد.
📜@MosHaf_et
🔹 راهکار زندگی موفق در احادیث امام حسن عسکری علیهالسلام
#اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج
📜@MosHaf_et
🔰#فضیلت_سوره
🔹سوره مبارکه #حجر
⭐️الصّادق (علیه السلام)- مَنْ کَتَبَهَا بِزَعْفَرَانٍ وَ سَقَاهَا امْرَأَهًْ قَلِیلَهًْ اللَّبَنِ کَثُرَ لَبَنُهَا، وَ مَنْ کَتَبَهَا وَ جَعَلَهَا فِی خَزِینَتِهِ أَوْ جَیْبِهِ، وَ غَداً وَ خَرَجَ وَ هِیَ فِی صُحْبَتِهِ فَإِنَّهُ یَکْثُرُ کَسْبُهُ وَ لَا یَعْدِلُ أَحَدٌ عَنْهُ بِمَا یَکُونُ عِنْدَهُ مِمَّا یَبِیعُ وَ یَشْتَرِی، وَ تُحِبُّ النَّاسُ مُعَامَلَتَهُ.
✍️امام صادق (علیه السلام)- هرکس این سوره را با زعفران نوشته و به زنی که شیرش کم است بنوشاند، شیرش زیاد میشود؛ و هرکس این سوره را نوشته و در صندوقچه یا جیب خویش بگذارد و صبحگاهان درحالیکه این سوره را همراه دارد [از خانه] بیرون رود کسب و کارش رونق یافته و در خرید و فروش، هیچکس از معاملهی با او منصرف نمیگردد و مردم مشتاق به معاملهی با او میشوند.
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۷، ص۴۴۰
📜@MosHaf_et
MENSH015.mp3
3.47M
✅تلاوت ترتیل
جزء چهاردهم/سوره مبارکه حجر
🎙استاد محمد صدیق منشاوی
#منشاوی
#ترتیل
#جزء_چهاردهم
📜@MosHaf_et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖سوره مبارکه #نازعات،۲۶ و ۲۷
💠 إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَعِبْرَةً لِّمَن يَخْشَىٰ
** أَأَنتُمْ أَشَدُّ خَلْقًا أَمِ السَّمَاءُ بَنَاهَا
💠 ﺑﻲﺗﺮﺩﻳﺪ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺳﺮﮔﺬﺷﺖ ﺑﺮﺍﻱ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ [ﺍﺯ ﻋﺬﺍﺏ ﺧﺪﺍ] ﺑﺘﺮﺳﺪ ﻋﺒﺮﺗﻲ ﺍﺳﺖ .(٢٦) ﺁﻳﺎ ﺁﻓﺮﻳﺪﻥ ﺷﻤﺎ [ﭘﺲ ﺍﺯ ﻣﺮﮒ] ﺩﺷﻮﺍﺭﺗﺮ ﺍﺳﺖ ﻳﺎ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻛﻪ ﺍﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻨﺎ ﻛﺮﺩ ؟(٢٧)
📜@MosHaf_et
🍃قرآن
🔸سوره حجر، آیه ٨٣:
فَأَخَذَتْهُمُ الصَّيْحَةُ مُصْبِحِينَ
⚡️ترجمه :
(امّا سرانجام) صيحه (مرگبار)، صبحگاهان آنان را فراگرفت.
💥توضیح :
وقتی جامعه ای به كلى فاسد و مفسد مى شود، خدای متعال، طبق قانون انتخاب اصلح، بلاى نابود كننده اى بر سر آنها فرود آورده و نابودشان می سازد تا بیش از این، مانع رشد بشریت نگردند.
🍁صبحگاهان، زمان طلوع نور، و نابودی سیاهی هاست.
❌ قدرت خدا چنان عظیم است که با یک صيحه، می تواند یک جامعه قدرتمند را نابود سازد.
📜@MosHaf_et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۶۰ نکته حفظ قرآن کریم از زبان استاد علی رجبی
#نکات_حفظ
✅نکته هشتم
📜@MosHaf_et
☫﷽☫
تاثیر شگرفت قران بر پیشرفت علمی جهان غرب
اكنون به چند سطري از گفتار استاد عزيزم حضرت علامه شعراني(ره) تحت عنوان «تأثير قرآن در پيدايش تمدن عظيم اسلامي» تمسّك و تبرّك ميجويم:آنكه تاريخ خوانده است و بر احوال اُمَم گذشته آگاه گرديده، داند كه تا زمان پيدايش يونان هيچ قومي بدان پايه از علم نرسيدند و آن تمدن نيافتند و آنها كه پيش از يونان بودند، همه در علم و تمدن پستتر از آنان بودند، و اندكي پس از اسكندر علما و حكما در يونان بسيار شدند چون سقراط و افلاطون و اسكندر كه عالم را گرفت علم و زبان يوناني را در جهان منتشر كرد و مردم را از آن بهرهمند ساخت، تا هزار سال زبان يوناني زبان علمي جهان بود و دانشمندان بدان زبان علم ميآموختند و كتاب مينوشتند هر چند خود يوناني نبودند، حتي پيروان حضرت مسيح(ع) تاريخ آن حضرت را كه انجيل نام دارد به زبان يوناني نوشتند، و لفظ انجيل هم كلمه يوناني است به معني مژده، با آن كه هم خود آنها و هم حضرت عيسي(ع) زبانشان عبري بود.
هزار سال پس از اسكندر حضرت خاتم انبياء محمدبنعبدالله(صل الله علیه وآله) ظهور كرد و قرآن را به عربي آورد و اوضاع جهان دگرگون شد، زبان عربي جاي زبان يوناني را گرفت و از آن در گذشت و مسلمانان، علوم يوناني را گرفتند و چندين برابر بر آن افزودند و اين مقام كه زبان عربي در جهان يافت و علومي كه به اين زبان نوشته شد هيچ زباني قبل از آن اين مقام نيافت. در تواريخ آمده است كه كتابخانه اسكندريه در مصر بزرگترين كتابخانه دنياي قديم بود، محتوي بر علوم يوناني و بيست و پنج هزار جلد كتاب داشت، اما به عهد اسلام كتابخانه مسلمانان بر يك ميليون شامل بود.
جرجي زيدان در تاريخ تمدن اسلام و تاريخ آداباللغه گويد: دو خليفه فاطمي مصر، عزيز بالله (365-386)، و حاكم بامرالله (386-411) در مصر كتابخانهها انشاء كردند مشتمل بر نزديك يك ميليون كتاب، يعني چهل برابر كتابخانه يونانيان در اسكندريه.
كتابخانههاي بزرگ در مصر و عراق و آندلس و غير آن بسيار بود، هر يك مشتمل بر صدها هزار جلد و ابواب آن براي طالبان علم و مطالعه كنندگان باز بود. پس آثار دانش عربي چهل برابر بيش از يونان بود. در علم ادب و اخلاق و موعظه و فقه و سياست مدن و جغرافيا، يونانيان كتاب داشتند اما با كُتب عربي قابل مقايسه نيست، نه از جهت كثرت و نه تحقيق ... در رياضي خصوصاً حساب و جبر و مقابله و هيئت و نجوم مسلمانان بر يونيان تفوّق عظيم داشتند ... و اينها همه از بركت قرآن است و ما اين سخن را به گزاف نگوييم كه تجربه و تاريخ بر آن گواه است.
و چون در قرآن براي نماز امر به تحصيل وقت و قبله شده بود، مسلمانان ناچار گشتند براي تعيين سمت قبله بلد و اوقات نماز، هيئت و نجوم بياموزند و هيئت و نجوم، آنان را به ساير شعب رياضي محتاج ساخت و قوانين ميراث و فرايض چون در اسلام حساب پيچيده دارد، آنان را به آموختن علم حساب واداشت و براي زكات و خراج به مساحت اراضي و علم حساب پرداختند و جهاد و حج راه جهانگردي و سياحت به روي آنها بگشود و اطلاع بر احوال اُمَم مختلفه و كشورهاي جهان يافتند و كتب جغرافيا و امثال آن را نوشتند. و چون در قرآن از تقليد آباء و اجداد نهي كرده است و دعوت به دين حق و تحقيق ادله را واجب فرموده و مخالفين اسلام و منكرين اديان پيوسته در احتجاج با مسلمانان بودند، مسلمانان هم مجبور شدند با آنان از راه استدلال مباحثه كنند و از اين رو بر اقوال حكماي يونان و غير آنان آگاه گشتند و طريقه استدلال و منطق آموختند و هكذا چون دقت كني و نيك بنگري، همه علوم را به بركت قرآن آموختند ... و پس از اين ثابت ميكنيم كه تمدن و علوم فرنگي، دنباله همان علوم اسلامي است و از مسيحيت ناشي نشده است
📚:رساله علم و دین
#علامه_حسن_زاده_آملی
📜@MosHaf_et
اقا ردای سَبزِ اِمامَت مُبارک
پوشیدَنِ لِباسِ خِلافَت مُبارَک
اِی آخَرین ذَخیرهِ زَهراییِ حَسَن
آغاز روزِگار اِمامَت مُبارَک...
سالروز آغاز امامت پسر زهرا حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف مبارک باد💐💐
#امام_زمان
📜@MosHaf_et