💠پیامبر (صلی الله علیه و آله)- موسیبنعیسی انصاری گوید:
«روزی پس از اینکه نماز عصر را با پیامبر (صلی الله علیه و آله) به جماعت خواندیم درکنار علیّبنابیطالب (علیه السلام) نشسته بودم که شخصی نزد علی (علیه السلام) آمد و گفت: «ای اباالحسن (علیه السلام)! به خاطر کاری نزد تو آمدم و میخواهم برای انجام آن همراه من نزد کسی بیایی».
علی (علیه السلام) به او فرمود:
«بگو (مشکلت چیست)»؟
آن مرد گفت: «من در خانهی شخصی زندگی میکنم که صاحبخانه در آن درخت خرمایی دارد، وقتی باد میوزد یا پرندهای بر آن درخت مینشیند، از آن درخت خرما بر زمین میافتد و من و فرزندانم از آنها میخوریم بدون آنکه برای انداختن خرما، چوبی به درخت بزنیم یا سنگی بهسمتش پرتاب کنیم، این وضع از وقتیکه خرمای درخت، نارس است آغاز میشود و تا وقتی که به رُطب تبدیل شود و بخشکد ادامه مییابد، بیا و از وی بخواه که مرا حلال کند».
علی (علیه السلام) فرمود: «مارا نزد او ببر».
من نیز برخاسته و همراه هم نزد آن مرد رفتیم، امیرمؤمنان علی (علیه السلام) به او سلامکرد، او نیز به حضرت (علیه السلام) خوشامد گفت و از آمدن ایشان شادمان و خرسند شد.
آنگاه به حضرت (علیه السلام) عرض کرد: «ای اباالحسن (علیه السلام)! برای چهکاری به اینجا آمدهاید»؟
علی (علیه السلام) فرمود: «برای انجام کاری نزد تو آمدهام».
عرض کرد: «انشاءالله به مقصودت خواهی رسید، آن چه کاری است»؟
فرمود: «این مرد که در خانهی تو در فلان محلّه ساکن است، میگوید: در آن خانه، درخت خرمایی است که هنگام وزش باد و نشستن پرندگان بر آن، از وقتیکه خرما نارس است تا وقتی که به رطب و خرمای خشک تبدیل میشود، خرما بر زمین میافتد بدون اینکه این مرد به آن سنگی پرتاب کند یا چوبی به آن بزند، از تو میخواهم که وی را از این بابت حلال کنی».
آن مرد نپذیرفت و علی (علیه السلام) برای بار دوّم خواستهی خود را تکرار کرد و بر این خواسته اصرار نمود، ولی باز هم آن مرد نپذیرفت، تا اینکه حضرت (علیه السلام) به وی فرمود: «به خدا سوگند! من از جانب رسول خدا (صلی الله علیه و آله) برایت ضمانت میکنم که آن حضرت (علیه السلام) بهجای این درخت، باغی در بهشت به تو عنایت کند».
ولی اینبار نیز نپذیرفت. کمکم به غروب آفتاب نزدیک شدیم که علی (علیه السلام) به وی فرمود: «آیا آن خانه را در برابر فلان باغم به من میفروشی»؟
آن مرد گفت: «آری و گفت: «خدا و موسیبنعیسی انصاری را بر خود گواه بگیرکه آن باغ را در برابر این خانه به من فروختی».
علی (علیه السلام) فرمود: «آری! خدا و موسیبنعیسی انصاری را گواه میگیرم که آن باغ با همهی درختان، نخلها و میوههایش را در مقابل این خانه به تو فروختم».
علی (علیه السلام) که فکر نمیکرد او چنین کاری انجام دهد (برای اطمینان بیشتر) پرسید: «آیا تو این خانه را با هرآنچه در آن است، در برابر آن باغ به من فروختی»؟
آن مرد گفت: «آری! خدا و موسیبنعیسی را گواه میگیرم که من این خانه را در برابر آن باغ به شما فروختم».
آنگاه علی (علیه السلام) رو به آن مرد (مستأجر) کرد و فرمود: «برخیز و خانه را تحویل بگیر! خداوند آن را برای تو مبارک گرداند و از هماکنون برای تو حلال است».
در اینهنگام وقت نماز مغرب فرا رسید و صدای اذان بلال به گوششان رسید، جملگی بهسوی نماز شتافتند و نماز مغرب و عشا را همراه پیامبر (صلی الله علیه و آله) بهجا آوردند و هریک به خانهی خودش رفت.
صبحگاهان در نماز جماعت پیامبر (صلی الله علیه و آله) شرکت کردند. پس از نماز صبح، آن حضرت (علیه السلام) مشغول خواندن تعقیبات شد، در همان حالِ خواندن تعقیبات، جبرئیل از جانب خدا برای حضرت (صلی الله علیه و آله) وحی آورد. [پس از پایان وحی] پیامبر (صلی الله علیه و آله) رو به اصحاب کرد و فرمود:
«چهکسی شب گذشته کاری انجام داده است که خداوند دربارهی آن وحی فرستاد؟ آیا کسی به من خبر میدهد یا من به او خبر دهم»؟
امیرمؤمنان علی (علیه السلام) عرض کرد: «ای رسول خدا (صلی الله علیه و آله)! شما برای ما بازگو کنید»!
پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمود: «آری! جبرئیل نازل شد و از جانب خدا به من سلام رساند و گفت: امیرمؤمنان علی (علیه السلام) دیشب کار مهمّی انجام داده است، من از دوستم (جبرئیل) پرسیدم: «چهکاری»؟
جبرئیل گفت: «ای رسول خدا (صلی الله علیه و آله) بخوان!
گفتم: چه بخوانم»؟
گفت: «بخوان: بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ وَ اللَّیْلِ إِذا یَغْشی وَ النَّهارِ إِذا تَجَلَّی وَ ما خَلَقَ الذَّکَرَ وَ الْأُنْثی إِنَّ سَعْیَکُمْ لَشَتَّی... وَ لَسَوْفَ یَرْضی».
[پیامبر (صلی الله علیه و آله) در ادامه فرمود]: «ای علی (علیه السلام)! تو [در روز قیامت] راضی و خشنود خواهی شد؛ مگر تو بهشت را صدقه ندادی و آن خانه را به کسی که در آن ساکن بود، صدقه ندادی و باغت را نبخشیدی»؟
علی (علیه السلام) عرض کرد: «آری! ای رسول خدا (صلی الله علیه و آله) چنین است»!
پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمود: «پس این سوره (#لیل) دربارهی تو نازل شده و این پاداش [که در این سوره آمده) برای توست».
آنگاه پیامبر (صلی الله علیه و آله) بهسوی علی (علیه السلام) شتافته میان چشمانش را بوسید و او را در آغوش کشید و به وی فرمود: «تو برادر منی و من برادر تو».
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۸، ص۱۴۸
📚 بحارالأنوار، ج۴۱، ص۳۷/ فرات الکوفی، ص۵۶۶؛ بتفاوتٍ
📜@MosHaf_et
#آیات_الاحکام
#طهارت
🔹وَ هُوَ الَّذي أَرْسَلَ الرِّياحَ بُشْراً بَيْنَ يَدَيْ رَحْمَتِهِ وَ أَنْزَلْنا مِنَ السَّماءِ ماءً طَهُوراً؛
🔸و كسى است كه بادها را بشارتگرانى پيش از [باران] رحمتش فرستاد، و از آسمان آبى پاككننده نازل كرديم.
📚(#فرقان/ ۴۸)
✅امام صادق ( چون قصد تطهیر و وضو کنی به آب نزدیک شو! مانند آن شخصی که میخواهد خود را به رحمت پروردگار متعال نزدیک کند، زیرا خداوند آب را وسیلهی مناجات و قرب خود قرار داده و او را مقدّمه و دلیل بر بساط بندگی و عبارت خود معیّن فرموده است و همانطور که رحمت پروردگار معاصی و ذنوب بندگان را محو میکند، آب نیز نجاسات و کثافات ظاهری را پاک میکند. خداوند متعال میفرماید:
🔹"وَ هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ الرِّیاحَ بُشْراً بَیْنَ یَدَیْ رَحْمَتِهِ، وَ أَنْزَلْنا مِنَ السَّماءِ ماءً طَهُوراً".
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۰، ص۴۳۸
📚 مستدرک الوسایل، ج۱، ص۳۵۳/ 📚 بحارالأنوار، ج۷۷، ص۳۳۹/ مصباح الشریعهًْ، ص۱۲۸
📜 @MosHaf_et
#خادمان_قرآن
🔸آیتالله هاشمزاده هریسی در سال 1317 در شهرستان هریس استان آذربایجان شرقی دیده به جهان گشود. از 7 سالگی تحصیلات خود را در مکتب خانه های مرسوم آن زمان و در مراسم جدید شروع نمود بعد از فراغت از دروس کلاسیک، در سال 1335 جهت ادامه تحصیلات خود وارد حوزه علمیه تبریز گردید علوم پایه، ادبیات عرب، علم صرف، نحوه منطق معانی و بیان را در مدت 5 سال به پایان رسانید. در سال 1340 دوران زعامت یافته حضرت آیت الله العظمی بروجردی جهت تکمیل تحصیلات خود وارد حوزه علمیه قم شد و دروس فقه واصول را آغاز و دروس سطح را از شرح لمعه تا کفایه در 5 سال به پایان رسانید و در جنب آن به دروس فلسفه، کلام، تفسیر و علوم قرآنی نیز می پرداخت.ایشان در سال 1345 وارد دروس خارج فقه و اصول گردید و تا سال 1360 به مدت 5 سال به شکل مستمر و مجدانه به تحصیل این دروس ادامه داد طوری که علاوه بر اخذ مدارک حوزوی از اساتید و مدیریت حوزه علمیه مبنی بر اجتهاد، در امتحان خبرگان رهبری نیز که شرط آن اجتهاد است، شرکت کرده و موفق به اخذ رتبه علمی قبولی شد و آن گاه وارد مجلس خبرگان گردید. و ...
🔸 استاد هاشم زاده هریسی در ضمن تحصیلات خود، در سال 1347 به نویسندگی روی آورد و اولین کتاب خود را تحت عنوان «حقایق تحریف شده در اسلام» منتشر نمود. از آن تاریخ تاکنون 82 جلدکتاب در موضوعات مختلف نوشته و منتشر نموده است حدود 25 جلد از این آثار، خاص آموزش ها و تحقیقات قرآنی است که با شیوه های نوین آموزشی و درسی و تحقیقاتی تنظیم وارائه شده است. وی از مبتکرین اصلی و اولیه آموزش قرآن به سبک جدید می باشد که در سال های 1354-1352 تحت عناوین: «خود آموز قرآن - طرح نو و طرح نوین در آموزش قرآن به سبک جدید» منتشر ساخت و تحول و تحرک جدیدی در آموش قرآن به وجود آورد. همچنین طرحی به عنوان طرح آموزش قرآن از روخوانی تا علوم قرآنی و قرآن شناسی در 5 مرحله و هر مرحله در چندین کلاس ارائه نموده و بخشی از کتابهای این برنامه را نیز نوشته و منتشر کرده است که همچنان ادامه دارد.
🔹استاد هاشم زاده هریسی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر فعالیت های قرآنی در چندین دانشگاه کشور مشغول تدریس شد و همزمان با ادامه تحصیلات و ارائه رساله های تحقیقاتی در موضوع قرآن موفق به اخذ دکترا در رشته علوم قرآنی گردید.
🔸دکتر هاشم هاشم زاده هریسی برای انجام فعالیتهای گسترده علمی، فرهنگی و آموزشی خود قبل از انقلاب مرکزی با نام «جامعه تعلیمات قرآن» تأسیس و پس از انقلاب نیز مؤسسه ای به عنوان «بنیاد و علوم قرآن و حدیث» تأسیس نمود.
✅برخی آثار قرآنی استاد تاکنون با عناوین ذیل منتشر شده است.
1⃣خودآموز قرآن آموزش قرآن بدون معلم
2⃣طرح نوین در آموزش قرآن به سبک جدید
3⃣طرح نو در آموزش تجوید قرآن به سبک جدید
4⃣همه با هم به سوی قرآن
5⃣در مکتب قرآن تفسیر درسی سوره های کوچک قرآن
6⃣فرهنگ قرآن در 3 جلد: تفسیر موضوعی ودرسی قرآن
7⃣شناخت سوره های قرآن در 3 جلد (سوره به سوره)
8⃣شناسنامه سوره های قرآن (مسائل کلی سوره ها)
9⃣ترجمه البیان آیت الله العظمی خوئی در 2 جلد و ...
📜@MosHaf_et
❤️ دل شکستنها، بدگوییها، به رخ کشیدنها و...، همه را میتوان با خوبی هم از صفحه ذهن و دل افراد و هم از صفحه نامه اعمال و جانمان پاک کرد.
📖 سوره #هود، آیه ۱۱۴
📜@MosHaf_et
#داستان_قرآنی
✅داستان زندگی حضرت یونس در شکم ماهی
🔹حضرت یونس (ع) ازطرف خداوند برای هدایت و ارشاد مردم شهر نینوا به پیامبری انتخاب شد.
او سالهای زیادی آن مردم را نصیحت کرد و به خداپرستی فرا خواند اما غیر از دو نفر ، بقیه به او ایمان نیاوردند.
🔸 او نیز به درگاه خدا شکایت کرد و از خداوند برای آن قوم سرکش تقاضای عذاب نمود و چون دعای یونس برای عذاب مردم قبول شد ، او آن شهر را ترک کرد و به سفر رفت .
مردم شهر وقتی نشانه های عذاب را مشاهده کردند از رفتار خود پشیمان شده و توبه کردند و خدای مهربان نیز عذاب را از آن شهر دور فرمود.
❗️اما یونس پس از ترک آن شهر ، سوار کشتی شد . وقتی کشتی وسط دریا رسید نهنگ بزرگی که درحقیقت مأمور خداوند بود خود را به کشتی زد و اهل کشتی برای نجات از آن نهنگ مجبور شدند قرعه کشی کنند و یک نفر را به دریا بیاندازند تا از شر آن نهنگ خلاص شوند.
آنها سه بار قرعه کشی کردند و هر بار قرعه به نام یونس (ع) افتاد❗️
یونس که متوجه شد به خاطر ترک آن مردم که درلحظات مشاهده عذاب الهی به او نیاز داشتند خداوند میخواهد او را تنبیه کند ، و این نهنگ هم مأمور خدا برای همین کاراست ، تسلیم شد و پس از آنکه به دریا افکنده شد توسط نهنگ بلعیده شد.
🐳البته خداوند به نهنگ فرمان داده بود که این بنده ما غذای تو نیست ، پس باید مراقب او باشی و مدتی او را در شکم خود نگهداری . یونس درآن مکان تاریک و تنگ ، با خداوند مناجات کرد و از خطای خود عذرخواهی نمود و خداوند هم او را بخشید و پس از چند روز از شکم ماهی نجات یافت .
🌱به قدرت خدا در کنار ساحل بوتهی کدویی روئید تا یونس ، هم زیر سایه آن استراحت کند و هم از میوهی آن بخورد . وقتی پیامبر خدا جان تازهای یافت به طرف قوم خود حرکت کرد و مردم نینوا درکنار پیامبر خود و در سایه اطاعت خداوند سال ها به خیر و خوشی زندگی کردند.
📜 @MosHaf_et
رسول خداصلی الله علیه وآله وسلم فرموده است:
🔸"حَسِّنُوا القرآنَ بأصواتِکُم، فانَّ الصَّوتَ الحَسَنَ یَزیدُ القرآنَ حُسْنا".
🔹 #قرآن را زیبا و نیکو بخوانید، چرا که صدای خوب، زیبایی قرآن را می افزاید.
📚 وسائل الشّیعه، ج 4، ص 859، ح 6.
📜 @MosHaf_et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بشکند دستی که ویران کرد این گلخانه را
در عزا بنشاند او شمع و گلو پروانه را
بشکند دستی که هتک حرمت این خانه کرد
شیعه را سوزاند و خون در قلب صاحبخانه کرد .
💔سالروز تخریب قبور ائمه بقیع تسلیت باد .
📜@MosHaf_et
#قرآن_کریم
صفحه 5⃣6⃣5⃣
#ترجمه سوره مبارک #قلم
🔹17 - ما آنها (مشرکان) را گرفتار و مبتلا کردیم، همان گونه که باغداران را گرفتار ساختیم، آنگاه که سوگند خوردند که: صبحگاهان آن [میوههای باغ] را [دور از چشم مستمندان] خواهیم چید
🔸18 - و استثنا نکردند (ان شاء اللّه نگفتند)
🔹19 - پس بلایی فراگیر از جانب پروردگارت آن باغ را فراگرفت در حالی که آنها خواب بودند
🔸20 - پس آن [باغ] همچون زمین بایر گردید
🔹21 - سپس صبحگاهان یکدیگر را صدا زدند
🔸22 - که بامدادان به سوی کشت خویش روید اگر میوه چینید
🔹23 - پس به راه افتادند و آهسته به هم میگفتند:
🔸24 - [مواظب باشید] که امروز فقیری در آن جا بر شما وارد نشود
🔹25 - و به وقت صبح با قدرت بر منع [مستمندان] بیرون شدند
🔸26 - پس همین که آن [باغ سوخته] را دیدند گفتند: محققا ما راه گم کردهایم
🔹27 - بلکه ما محروم شدگانیم [و همه چیز را از دست دادهایم]
🔸28 - عاقلترشان گفت: آیا به شما نگفتم: چرا [خدا را] تسبیح نمیگویید!
🔹29 - گفتند: پروردگار ما منزه است، ما واقعا ستمگر بودهایم
🔸30 - پس بعضی بر بعضی روی کرده یکدیگر را ملامت میکردند
🔹31 - گفتند: ای وای بر ما! در حقیقت ما سرکش بودهایم
🔸32 - امید است که پروردگارمان بهتر از آن را به ما عوض دهد، [زیرا] ما به پروردگارمان روی آوردهایم
🔹33 - عذاب [دنیا] چنین است، و عذاب آخرت قطعا بزرگتر است اگر میدانستند
🔸34 - همانا برای پرهیزکاران نزد پروردگارشان بهشتهای پرناز و نعمت است
🔹35 - پس آیا ما مطیعان را چون بدکاران قرار میدهیم!
🔸36 - شما را چه شده است! چگونه داوری میکنید!
🔹37 - آیا شما را کتابی است که [این حکم را] در آن میخوانید،
🔸38 - که هر چه را شما انتخاب کنید از آن شماست!
🔹39 - آیا شما را تا روز قیامت بر عهدهی ما پیمانهای مؤکدی است که هر چه شما حکم کنید حق شما باشد!
🔸40 - از آنها بپرس: کدامشان ضامن این [ادعا] یند!
🔹41 - آیا شریکانی دارند! پس باید شریکان خود را بیاورند اگر راست میگویند
🔸42 - روزی که کار [بر کافران] سخت و دشوار شود و آنها [به تمسخر] به سجده فرا خوانده شوند ولی نتوانند.
📚ترجمه #بهرام_پور
📜 @MosHaf_et
⚜سبک زندگی قرآنی
در قرآن زندگی به دوره تولد تا مرگ، خلاصه نمیشود❗️
بلکه زندگی پس از مرگ نیز ادامه دارد؛
🔸نحن أَولیاؤکم فی الحیوة الدنیا وفی الاخرة و لکم فیها ما تشتهی أنفسکم لکم فیها ما تدعون؛
🔹 ما یاران و مددکاران شما در زندگی دنیا و در آخرت هستیم و برای شما هر چه بخواهید در بهشت فراهم است و هر چه طلب کنید به شما داده میشود.
📚سوره #فصلت - ۳۱
این نکته بسیار مهمی است که مرگ مرحلهی دگرگونی در نظر گرفته شود نه نقطه پایان.
دوره پیش از تولد و پس از آن، با یکی از حیاتیترین ابعاد زندگی انسان مواجه بوده و آن تربیت است که در پرتو آن انسان به سعادت مطلوب میرسد.
#سبک_زندگی_قرآنی
📜 @MosHaf_et
#فضیلت_سوره حمد
🔹الرّسول (صلی الله علیه و آله)- إِنَّ اللَّهَ مَنَّ عَلَیَّ بِفَاتِحَةِ الْکِتَابِ مِنْ کَنْزِ الْجَنَّهًِْ.
🔸پیامبر (صلی الله علیه و آله) خداوند با [نازلکردن] سورهی #حمد، از گنج بهشت بر من منّت نهاد.
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۸
📚 بحارالأنوار، ج۸۹، ص۲۳۸/ مست
📜 @MosHaf_et
#آیات_الاحکام
#نماز
🔹حافِظُوا عَلَى الصَّلَواتِ وَ الصَّلاةِ الْوُسْطى وَ قُومُوا لِلهِ قانِتين؛
🔸در انجام [به موقع و کامل] همهی نمازها و [به خصوص] نماز وسطی(نماز) کوشا باشید و از روی خضوع و اطاعت، برای خدا به پاخیزی.
📚(#بقره/ ۲۳۸)
الصّادق (علیه السلام)- مُحَافَظَتُهُ عَلَی وَقْتِهَا حَتَّی لَا یُلْهِیَهُ عَنْهَا وَ لَا یَشْغَلَهُ شَیْءٌ.
📌امام صادق (علیه السلام) منظور محافظت و رعایت به پاداشتن نماز در اوّل وقت است؛ به گونهای که امری وی را از نماز غافل نساخته و به کار دیگر مشغول نکند.
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۲۲۲
📚 وسایل الشیعه، ج۴، ص۲۳/ العیاشی، ج۱، ص۱۲۷
📜 @MosHaf_et
آیت الله نوری همدانی (دامت برکاته):
✅ #قرآن_کریم علاوه بر اینکه معجزهی باقیه و خالدهی حضرت ختمی مرتبت رسول اکرم ص میباشد، کتاب قانون زندگی و سعادت دنیا و آخرت است، احادیث اهلبیت(ع) همهی زندگانی ما را نورانی ساخته و بدون آن، زندگی حقیقی و انسانی نمیتواند تحقّق پیدا کند چه از نظر عقائد و چه احکامی و اخلاق همه نیازمند به احادیث هستیم و احادیث جدای از قرآن نیست و مفسّر و مبیّن او میباشد و محتوای مطالب بالا از حدیث ثقلین به خوبی استفاده میشود.
#کلام_بزرگان
📜@MosHaf_et
#خادمان_قرآن
🔸 دکتر ابوالقاسم گرجی فرزند محمدحسن در دوم فروردین سال 1300 در شهر تهران دیده به جهان گشود. او پس از گذراندن تحصیلات مقدماتی در مکتبخانه، وارد حوزه علمیه تهران شد و علوم مختلف حوزوی از جمله صرف و نحو، منطق، معانی و بیان، فلسفه، فقه و اصول را تا سطوح عالی، از استادان نامدار آن عصر از جمله محمدرضا تنکابنی، سید عبدالهادی شیرازی، محمدحسین کاشف الغطاء، شیخ محمدحسین بروجردی و میرزا محمدعلی شاه آبادی و محمدرضا تنکابنی فراگرفت. وی همچنین از شاگردان سیدابوالقاسم خویی بود و از او و محمدحسین کاشف الغطاء اجازه اجتهاد دریافت کرد. وی در سال 1322 شمسی برای ادامة تحصیل در شاخة فقه و اصول به نجف اشرف رهسپار شد و در آن سرزمین مقدس از محضر استادان و مراجع بزرگواری چون مرحوم شیخ محمدعلی کاظمینی، سید عبدالهادی شیرازی، شیخ محمد کاظمینی شیرازی و بیش ازهمه از آیت الله العظمی خویی استفاده کرد و به موازات تحصیل در نجف اشرف به تدریس رسائل، مکاسب و کفایه اشتغال داشت. در سال 1330 به تهران برگشت و به درخواست تعدادی از اهل فضل درمدرسة حاج ابوالفتح فیروزآبادی و مدرسة مروی به تدریس سطح و خارج پرداخت. وی در سال 1332 در دانشگاه تهران به تحصیل الهیات و معارف اسلامی مشغول شد. در سال 1335 دورة لیسانس منقول و در سال 1338 دورة فوق لیسانس فلسفه و حکمت اسلامی و سرانجام در سال 1342 دورة دکترا را با درجة ممتاز به پایان رساند.
و ...