eitaa logo
مشفقون
3.7هزار دنبال‌کننده
585 عکس
539 ویدیو
11 فایل
"و هُم مِن السّاعةِ مُشفِقون" هدف عمل به وظیفه است... و یقین داریم آنچه میدانیم در مقابل آنچه نمیدانیم مثل قطره ای از اقیانوس است والله المستعان طلبه ای در قم محمد صالح مشفقی پور طالقانی👇 (https://eitaa.com/MoshfeghipourSaleh )
مشاهده در ایتا
دانلود
امروز (جمعه صبح ۲۵آذر۱۴۰۱) به همراه برخی رفقای دانشجو برای پیاده روی به رفتم. 🔸 همین اول بگویم که با رفتم و با عمامه هم برگشتم! و عمامه ام‌ نپرید!☺️ 🔸 از آخرین باری که توچال رفته بودم بیشتر از ده سال می گذشت... تفاوت آنچنانی احساس نکردم... حجم احترام ها و سلام و علیک ها و البته مزه پرونی های بعضی جوان های با نمکِ سرزمینم مثل قبل بود... 🔸 البته بی تعارف، حجم نگاه های متعجبانه مردم (احتمالا از حضور راحت یک شیخ در آن فضا بعد از شلوغی های اخیر) و‌ حجم نگرانی همراهان عزیزم به طور محسوسی زیاد بود..‌. 🔸 خانم بی حجابی (بی روسری) کنارم آمد و‌ گفت اگر اشکال نداره می خواهم چند دقیقه کنار شما قدم بزنم! گفتم اگر کاری هست در خدمتم. گفت فقط می خواهم همراهیتون کنم! گفتم باشه، دو تا شکلات از جیبم درآوردم بهش دادم و در حال قدم‌ زدن (با رعایت حریم) در مورد حجاب با ایشان صحبت کردم... یک‌ خاطره از یکی از سفرهای خارجی ام نسبت به حجاب برایش گفتم و در نهایت تشکر و احترام کرد و خداحافظی..‌. (احتمال شیطنت و اینکه بخواهد عکس بگیرد می دادم ولی به صرف وجود احتمال، نمی توانستم او را رد کنم و فرصتی که برای حجاب برایش بود را از دست بدهم) 🔸 هنگام برگشت، یک بزرگواری آمد و از این که با لباس روحانیت رفته بودم تشکر کرد، گفت «حاجی هر هفته بیا! من پشت سر شما حرکت می کردم و می دیدم که بعضی ها از حضور شما داشتند می سوختند و‌ می ترکیدند!!» نمی دونم از چه کسانی صحبت می کرد ولی تشکر کردم و گفتم «ولی من نیومدم کسی رو بتروکنم یا بسوزونم...» 🔸 یک گروه جوان سوار ماشین های مخصوصِ همونجا، وقتی از کنار من رد شدند، شروع کردند به خواندن شعر «پارسال بهار دسته جمعی رفته بودیم زیارت» هم‌ خودشون خیلی ذوق کردند هم لبخندی بر لبان من نشاندند...😊 🔸 هنوز بر همان عقیده ی سابق خودم هستم که مردمان بسیار خوبی داریم.‌‌.. 🔸 اوضاع جامعه اون طوری که در فجازی بازتاب داده میشه نیست... 🔸 امیدوارم هم لباسانم بیش از این، با لباس روحانیت در جامعه حضور داشته باشند و نگران چهارتا لیچار و مزه پرونی نباشن و به آیه «وإذا مروا باللغو مروا کراما» عمل کنند... اصل حضور ما به قدری فایده خواهد داشت که ارزش شنیدن چهارتا لیچار داشته باشد... یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 جفنگ گفتن امثال باعث تعجب نبوده و نیست... این خوش خیالیِ برخی مسؤولین هست که باعث تعجب و البته تأسفه...🤦‍♂ 🔸 چند سال قبل که این حرف ها رو میزد، اگر نادیده نمی گرفتند؛ اگر بیشتر حلوا حلوایش نمی کردند؛ الان وضعیت این نبود که با پول ملت فربه تر و البته بشود... ✅ راستی باید خدا رو شکر کرد... خدا رو صد هزار مرتبه شکر که امثال این خود خواه، جدا می شوند.‌.. الحمدلله که این رفت...! آدمی که باشد، همان بهتر که برود... یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
هر فرد مسلمانی، با قاطعیت، ادعای مشخص و نمايان بودنِ مکانِ دقیق (س) را بكند؛ ادعایش و غیر قابل قبول است. (۱) یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
كلُّ مسلم يدّعي جازما بأنّ الموضعَ الدقيق لقبر سیدة النساء (س) معلوم و محدَّد؛ ادعاؤه مطعون و . (۱) 💎 @Moshfeghoun 💐
باسمه تعالی بیان یک نکته ضروری👇 🔸 بنده محمد صالح مشفقی پور (خادم کانال ،)، تا به حال هیچ متنی برای هیچ کانالی در هیچ پیام‌ رسانی (چپ، راست، اصول گرا، اصلاح طلب، عدالت خواه، سنتی، متجدد و .‌..) ننوشته ام و اگر مطالب حقیر، در آن کانال ها و بعضا بدون ذکر منبع بازتاب داده میشود، از طرف بنده نیست. 🔸 بنده نگاشته های ناچیزم را صرفا در کانال مشفقون تقدیم می کنم و باز نشر آن ها در سایر کانال ها لزوما به معنای گرایش بنده به تفکر آن‌ کانال ها نخواهد بود. 🔸 طبیعتا اینکه متأسفانه گاهی در متن های حقیر، دست برده می شود و‌‌ گاهی کلماتی با معنای حقوقی خاص به آن ها اضافه می شود، ملاکی برای مسؤولیت بنده نیست و بنده صرفا نسبت به متن اولیه موجود در همین کانال مشفقون مسؤول می باشم. ✅ متأسفانه بر خلاف میل باطنی ام و بر خلاف رویه گذشته، مجبورم عرض کنم که زین پس نشر مطالب حقیر جایز نیست. ✅ صمیمانه از همراهی شما و‌ همچنین همکاری شما در نشر مطالب متشکرم. یاعلی🌹 💎 @Moshfeghoun 💐
هر کلامی را باور نکنیم... اینکه بعضی، با استناد به برخی نقل ها، ادعای وجود اختلاف بین (س) و امیرالمؤمنین (ع) می نمایند... و بعد در صدد توجیه این اختلاف بر می آیند؛ به هیچ وجه نیست... ✅وجود این اختلاف و ناراحتی، در تعارض با این دو بزرگوار (ع) است. ✅اساس این نقل ها مخدوش است. ✅این سخنان، در نهایت به سرپوش گذاشتن بر اسناد (س) و روایات ایشان (س) می انجامد. البته اگر ادعا نکنیم "این نقل ها اساسا برای همین هدف ایجاد شده است." (۲) یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
علینا أن لا نصدّق کلّ کلام هناک بعضٌ یُثبتون اولا وجودَ بعض بين أميرالمؤمنين علي (ع) و بين سيدة النساء (س) مستندين إلى بعض الروايات؛ ثم يسعون لتبريرها بينما عملهم هذا(الإثبات ثم التبرير) في غاية الضعف و . ✅وجود هذه الخلافات ينافي عليهما السلام. ✅هذه الروايات مرفوضة. ✅کل هذه الکلمات تؤدي إلى التعتيم على الأسناد و الروايات الدالة على سيدة فاطمة (س) و . طبعا إن لا نقول و ندّعي أنّ أساسَ جعل هذه الكلمات و الروايات هو هذا التعتيم و التلبيس! (۲) 💎 @Moshfeghoun 💐
اینکه گفته می شود خانه ای که حضرت رسول (ص) در آن مدفون شدند، در حقیقت عایشه بوده و لذا دفن شیخین در آنجا صحیح بوده و ممانعت عایشه از دفن شدن حضرت امام حسن مجتبی (ع) در آن مکان مشروعیت داشته است، به هیچ وجه صحیح نیست. ✅مدفن شریف حضرت رسول (ص)، منزل شخصی خودشان بوده است و معروف به (س)، البته در زمان خلیفه اول! مشهور شد به بیت عایشه. ✅زمین این خانه از طریق ارث، ملک (س) است که شد. ✅سهم الارث عایشه از رسول خدا (ص) یک سهم از هفتاد و دو سهم از قیمت آن خانه است. (۳) یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
ما يقال مِن أن الحجرة التي دُفن فيها رسولُ الله (ص)، هي في الحقيقة و ملكها! لا أساس لها من الصحة و الصدق. بناء على هذا الكذب، يظنّ بعضٌ أنّ دفنَ الشيخين فيها صحيحٌ و حيلولة عائشة دون دفن الإمام الحسن المجتبى (ع) فيها مشروعة؛ في حين أنّ ✅مدفنَ رسولِ الله (ص) الشريفَ، كان بيتَ نفسِه العزيز و كان معروفا ب (س)، لكن في زمن الخليفة الأول! أصبح مشهورا ببيتِ عائشة. ✅أرض هذا البيت أصبحت ملكَ سيدة النساء (س) بعد استشهاد أبيها عن طريق ، على الرغم من أنها و أخِذت منها (س) ظلما و قهرا. ✅سهم عائشة من إرث النبي (ص) و قيمة ذاك البيت هو التُسع من الثُمن! (۳) 💎 @Moshfeghoun 💐
🔸 این ها (کتاب، رنگ آمیزی، کاغذ برای نقاشی و‌کاردستی، سنجاق سینه) چیزهایی هست که به مناسبت ، برای کودکان همسایه، برادر زاده هایم و فرزندانم، تهیه کردم... 🔸 یه خیلی خیلی کوچک برای کودکانِ اطرافم... 🔸 قراره ان شاء الله یک‌ خیلی کوچک در پارکینگ مجتمعمون راه بندازیم که آثار همین کودکان، اون رو تزیین و پر میکنه... شاید یک چایی یا دمنوشی هم دادیم...😌 🔸 شما برای فاطمیه چه می کنید...؟ ✅ از کارهای به ظاهر کوچک هم غافل نشویم... ___________________ معرفی کتاب: «مثل تو، بانوی من، فاطمه» سَما دختر کوچک مهربانی است که ماجرای به دنیا آمدن حضرت فاطمه (س) را از نگاه خودش برای همه ی بچه ها تعریف می کند... 👈 ویژه سنین ۶ تا ۱۲ سال 👈 نوشته خانم ژوبرت یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
🔸 متاسفانه ما شاهد آن هستیم که بعد از شهادت حضرت رسول (ص)، جریانی از درون امت اسلامی! در صدد آن بودند که علاوه بر ناچیز شمردن میراث حضرت رسول ص (وحتی مقروض!! دانستنِ ایشان بعد از رحلت)، صدیقه طاهره (س) را نیز منحصر در بدانند و همچنین حضرت (س) از حکامِ وقت را مختصر و بشری بدانند. 🔸 این جریان تا به امروز بر این عقیده و تلاش، استوار است. 🔸 از سوی دیگر متأسفانه برخی گمان می کنند مطالبه حضرت (س) از حکامِ وقت، فقط بوده است. 🔸 حال آنکه هر چهار موضوع: 1. کم ارزش دانستن میراث حضرت رسول (ص)؛ 2. منحصر کردن مطالبات مالی حضرت فاطمه (س) به ارثشان؛ 3. ناچیز و بشری نشان دادن اختلاف بین حضرت فاطمه (س) و حکامِ وقت؛ 4. منحصر قلمداد کردن اموال غصب شده به فدک؛ غیر قابل قبول و مروجین متعمّد آن، مصداق آیه قرار می گیرند. (۴) یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
🔸 للأسف نحن نرى بعد استشهاد رسول الله (ص)، أن تيّارا من نفس الأمة الإسلامية! عزم على أن يعُدّ تركة النبي (ص) زهيدا (حتى سعى ليقول أنّه بعد وفاته كان مقترضا! و مديونا!) بالإضافة إلى ذلك، اجتهد هذا التيار أن يحصُرَ و مطالبات سيدة النساء (س) المالية في طلبِ وحسب؛ و أيضا أراد أن يعرّف و يُري على حكّام وقتها قليلا و انسانيا و لا إلاهيا. 🔸 هذا التيار لا يزال يسعى إلى إثبات هذه الأفكار. 🔸 من ناحية أخرى هناك بعضٌ -لسوء الحظ- يزعمون أن مطالبتها (س) المالية من حكّام زمانها كانت منحصرة في . 🔸 و الحق أنّ كل هذه المواضيع الأربعة المذكورة من: 1. زعم قلة ميراث النبي (ص)؛ 2. حصر مطالبة حضرتها (س) في إرثها؛ 3. إرائة غضب حضرتها (س) من حكام زمانها قليلا و بشريا؛ 4. و زعم انحصار أموالها المغصوبة في فدك؛ غيرُ مقبول و الدعاة المتعمّدين إليها من مصاديق آية الشريفة. (۴) 💎 @Moshfeghoun 💐
🔸 منطقه ای سرسبز و پرآب در حجاز -حوالی خیبر- در فاصله تقریبا 160 کیلومتری از مدینه است. نام امروزی این منطقه است. 🔸 بعد از شکست یهودیان در خیبر، فدک به اجماع مسلمانان تحت عنوان «فیء» (۱) ، ملک رسول خدا (ص) شد. 🔸 حضرت رسول ص در زمان حیات، این مکان را به حضرت (س) کردند. 🔸 این منطقه فقط حدود پانزده روز! بعد از شهادت حضرت رسول (ص) توسط حکام وقت مصادره شد. 🔸 ادعای عدم وجود روایت صحیح بر این بخشش و هدیه (از طرف پیامبر (ص) به دخترشان س)، و است. ✅ فراموش نکنیم که فدک جزء ارثِ حضرت (س) نبوده است که برخی بخواهند با ، را مشروع جلوه دهند. (۵) __________________ (۱) یعنی مالی از کافران که بدون جنگ و خونریزی عاید مسلمانان شده و‌ اختیارش با پیامبر (ص) و بعد از او، با ائمه(ع) باشد. ر.ک: آیه ۷ و ۸، سوره حشر یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
🔸 بقعة خصيبة خضراء و ذات عيون متعددة في الحجاز بالقرب من خيبر بحيث تبعد عن المدينة المنورة زهاء 160 كيلومترا. تسمى هذه المنطقة اليوم . 🔸 بعد هزيمة اليهود في خيبر، انتقلت فدك إلى مِلك رسول الله (ص) فَيئا(١) بإجماع المسلمين. 🔸 قد النبي ص في حياته لسيدة النساء (س). 🔸 في غضون حوالي 15 يوما فقط! بعد استشهاد النبي (ص)، هذه المنطقة على أيدي حكّام زمان حضرتها (س). 🔸 ادعاء عدم وجود الأسناد الصحيحة الدالة على هذه الهبة و الإعطاء(من جانب النبي (ص) إلى بنتها س) و للغاية. ✅ لا أحد يستطيع أن يُحِلّ ذاك و يُريه مشروعا مستندا إلى ضعيفة ؛ لأننا نعرف و لن ننسى أنّ فدك ما كانت من نصيب ميراث حضرتها (س) بل كانت ملكها عن طريق الهبة. (٥) _____________________ (١) يُعنى به المال الذي یحصل علیه المسلمون بدون حرب و إراقة دم، ويوضع تحت تصرّف الرّسول(ص) و الأئمة(ع) بعده. ر.ك: سورة الحشر، ٧ و ٨ 💎 @Moshfeghoun 💐
🔸 اینکه عده ای اولا مطالبات مالی حضرت (س) را فقط "از جنس طلب ارث" می دانند؛ 🔸 ثانیا تمام این مطالبات را در یک مجلس و بسیار محدود می دانند؛ انسان را نسبت به آنان می کند. ✅ مطالبات حضرت (س) حداقل در و در هر مرحله در چندین نوبت بوده است. ✅ایشان (س) علاوه بر ارث، و را نیز مطالبه نمودند. (۶) یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
🔸 هناك بعض أولا يعتقدون بأنّ مطالبات سيدة النساء (س) كان من "صنف طلب الإرث" وحسب؛ 🔸و ثانيا يحسبون كلّ مطالباتها من حكّام وقتها (س)، قليلا و في مجلس واحد! و الحق أن مثل هذه الآراء و الأفكار من قِبل البعض، يجعلنا في . ✅مطالبات حضرتها (س) كانت على الأقل في ثلاث مراحل و في كل مرحلة كانت على دفعات. ✅طلبت حضرتها (س) إضافة إلى إرثها، و . (۶) 💎 @Moshfeghoun 💐
حضرت (س) که گردید👇 ✅ برخی از اموالی که تحت عنوان به تملک حضرتش (س) در آمده بود: 🔸 وادی القری(بین خیبر و شام) 🔸 دژ سُلالِم 🔸 دژ وَطیح 🔸 بخشی از دژ القَموص 🔸 تَیماء(بین خیبر و شام) 🔸باقی مانده زمین های بنی نضیر 🔸بازار مَهزور ✅ سایر اموال: 🔸 بخش دیگری از دژ القموص تحت عنوان 🔸 فدک تحت عنوان (۷) یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
سيدة النساء (س) التي و أخذت منها ظلما و جورا👇 أ) بعض الأموال التي إنتقلت إليها عن طريق : 🔸 وادی القری(بین خیبر و الشام) 🔸 حصن السُلالِم 🔸 حصن الوَطيح 🔸 قسم من حصن القموص 🔸 تَيماء(بين خيبر و الشام) 🔸 بعض مَزارع بني نضير 🔸 سوق المَهزور ب)‌ سائر الأموال: 🔸 قسم آخر من حصن القَموص عن طريق 🔸 فدك عن طريق (۷) 💎 @Moshfeghoun 💐
🔸 زمانی که (حدودا ده روز! بعد از شهادت حضرت رسول ص) خبر تصمیمِ حکام وقت مبنی بر مصادره به حضرت (س) رسید؛ ایشان خطبه ای طولانی در حضور حاکم وقت و مسلمانان ایراد فرمودند. این خطبه معروف است به . 🔸 ایشان (س) مسأله خودشان را هم در این خطبه مطرح می کنند: 🔸 «أ أُغلَبُ علی ارثي جورا و ظلما؟! و سيعلم الذين ظلموا أيّ منقلب ينقلبون.» آيا رواست كه ميراثم به جور و ستم از من گرفته شود؟... ✅ باید دقت کنیم که اين ها، سخنان دختر پیامبر مسلمین (ص) است که هنوز ده روز!! از رحلت پدرشان نگذشته، از سخن می گویند... (۸) یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
🔸 عندما (حوالي 10 أيام! بعد إستشهاد رسول الله ص) بلغ سيدةَ النساء (س)، خبر عزم حكّام الوقت على منعها (س) عن ألقت خطبة طويلة أمام المسلمين و حاكم الوقت. قد اشتهرت هذه الخطبة ب. 🔸 تتکلم حضرتها (س) خلال خطبتها في قضية أيضا: 🔸 «أ أُغلَبُ علی ارثي جورا و ظلما؟! و سيعلم الذين ظلموا أيّ منقلب ينقلبون.» ✅ لنَنتبِه أنّ هذه كلماتُ بنت نبيّ المسلمين التي تتكلٌم عن بينما لم ينقضِ عن رحيل أبيه سوى 10 أيام!! (۸) 💎 @Moshfeghoun 💐
سیاستِ بدون دیانت، بی پدر و مادر است... 🔸 بعد از ایراد توسط حضرت (س)، ابوبکر حاکمِ وقت بر منبر رفته و خطاب به امیرالمؤمنین علی (ع) داماد پیامبر (ص) مطالبی را بیان می کند. 🔺 از ذکر کلماتش معذورم... 🔸 این مطالب به حدی و است که ابن ابی الحدید شارح نهج البلاغه و از علمای اهل سنت (شافعی مذهب) بعد از خواندن آن مطالب، از روی تعجب از استاد خود می پرسد: «تمام این مطالب را به علی(ع) گفته است؟!؟» 🔸 استادش پاسخ می دهد: _نعم، إنه الملكُ يا بُنيّ. (بله، است! كه كار را به اينجا می كشاند) ✅ یکی از نتایج همان مُلک بدون دین در زمان ما، است. (۹) یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
المُلك بلا ديانة... 🔸 لمّا ألقت سیدة النساء (س) الخطبة الفدكية، صعد أبوبكر حاكمُ الوقت المنبرَ فقال كلمات موجِّها إلى أميرالمؤمنين علي (ع) صهر رسول الله(ص). 🔺 لا أستطيع أن أذكر كلامه... 🔸 كانت كلماته و جدّا بحيث إبن أبي الحديد _شارح نهج البلاغة و من أجلة علماء العامة(كان شافعيا)_ بعد قراءة هذا الكلام يسأل أستاذه _يحيى بن أبي زيد البصري_ متعجبا: «أهذا الکلام کله لعلي يقوله؟؟!» 🔸 أجاب الأستاذ: «نعم، إنّه يا بُنيّ» ✅ و إحدى من نتائج ذاك المُلك الذي كان بلا دين في عصرنا الراهن هي . (۹) 💎 @Moshfeghoun 💐
چگونه ممکن است؟! 🔸 چگونه ممکن است روایتِ « إنا معاشر الأنبياء لا » را (که مستمسک حضرت (س) شد) فقط خلیفه اول _که از قضا این حکم به او هیچ ارتباطی هم ندارد_ از رسول خدا (ص) شنیده باشد؟ 🔸 آیا این حکم در یک مجلسِ خصوصی! به خلیفه اول گفته شده که هیچ کس دیگری آن را است!؟ 🔸 چرا مفاد این روایت فقط در مورد حضرت صدیقه طاهره (س) اجرا شد و در مورد برخى حضرت رسول (ص) اجرا نشد!!؟ 🔸 چگونه از به حکم قرآن کریم ارث برده میشده است اما از پیامبر اسلام (ص) خیر!؟ (۱۰) یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
كيف يمكن ذلك...؟ 🔸 كيف يمكن أن الذي سمع رواية « إنا معاشر الأنبياء لا » من النبي(ص) هو الخليفة الأول وحسب!؟ الرواية الفريدة التي مُنعت سيدة النساء (س) من مستندا إليها!! 🔸 هل هذا الكلام قيل إلى الخليفة الأول(الذي لا ترتبط الرواية به أصلا) في مجلس خاص بحيث سواه!؟ 🔸 لماذا أجريت هذه الرواية في حق حضرتها(س) وحسب و ما أجريت في حق بعض النبي(ص)!!؟ 🔸 كيف كان يورَث عن بمقتضى القرآن؛ لكن عن نبي الإسلامِ فلا؟ كيف!؟ (۱۰) 💎 @Moshfeghoun 💐