eitaa logo
قرارگاه فرهنگی حضرت ابوالفضل(ع)
52 دنبال‌کننده
520 عکس
827 ویدیو
83 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
⚫️ ایام، تعلق به گل یاس گرفته، افراشته بنگر همه جا پرچم زهرا.... ▪️سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) تسلیت باد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 جامعیت رهبری!! - بنده به شما صادقانه عرض میکنم... - ما در طول تاریخ اسلام بعد از ائمه اطهار علیهم السلام، رهبری به این جامعیت نداشته ایم!! 🔺️بخشی ویژه از بیانات حضرت آیت الله مصباح یزدی ( قدس‌سره) دربارهٔ رهبر معظم انقلاب 🖼نقاشی روی شن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
15.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 انقلاب‌اسلامی،بعثت‌دوم‌تاریخ - آخه با انقلاب اوضاع چه فرقی کرد ؟! - بعد از اینم که خب ما بدبختی داشتیم ! 🎙 حجت الاسلام 🏴فاطمیه ۹۹/۱۰/۲۳ بزرگداشت علامه مصباح یزدی مجمع کانونهای فرهنگی استان اصفهان
◾️مشکل جوامع بشری «تک آدم‌های بد» نیست؛ مشکل را باید در کل جامعه و بین مردم جستجو کرد ◾️داغ اصلی فاطمیه، سکوت مردم در مقابل حق‌طلبی فاطمه(س) و تنها گذاشتن ایشان است ◾️مشکل جامعۀ مدینه این بود که «اسلام سیاسی» را باور نکرد و بعد از پیامبر به الگوی «معنویت غیرسیاسی» برگشت 🔻عدم رشد سیاسی مردم؛ علت اصلی مظلومیت فاطمه(س) ➖ چرا حضرت‌زهرا(س) بعد از رحلت پیامبر(ص) غریب واقع شد؟ مشکلی که فاطمه(س) با آن مواجه بود مشکل یکی دو نفر نبود؛ مشکل اصلی مربوط به جامعه و مردم بود که فریاد او را شنیدند و سکوت کردند. ➖ اصلی‌ترین داغ‌های فاطمه(س) مربوط به آن مردمی بود که در مقابل حق‌طلبی حضرت ساکت ماندند و ایشان را تنها گذاشتند و اجازه دادند به ایشان و امیرالمؤمنین(ع) ظلم بشود. ➖ علت غربت فاطمه(س) را بیشتر باید در میان مردم جستجو کرد و الّا در هر جامعه‌ای، عده‌ای آدم‌ بد وجود دارد که وقتی فرصت پیدا کند ضربه می‌زند و خیانت می‌کند. مشکل جوامع بشری هیچ‌وقت تک‌آدم‌های بد نیستند؛ مشکل اصلی مربوط به خودِ جامعه و معضلاتی است که در آن هست. ➖ مشکل جامعۀ مدینه این بود که هنوز «اسلام سیاسی» را باور نکرده بود؛ برای اینکه قبل از اسلام، آنها یک الگوی معنویت غیرسیاسی داشتند و بعد از پیامبر(ص) به همان الگو برگشتند «أَ فَإِنْ ماتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلى‏ أَعْقابِكُمْ» ➖ «انقلاب بر اعقاب» یا برگشتن به گذشته، به این معنا نبود که آنها نماز را کنار بگذارند یا شرابخوری را باب کنند. این کارهای عبادی از جنس همان عبادات قبل از اسلام‌شان بود که به‌راحتی تداوم بخشیدند. آن چیزی که از جنس معنویت قبل از اسلام نبود، امر ولایت بود و همین امر ولایت بود که موجب شد در مکّه با پیامبر(ص) مخالفت بشود. ➖ آنها در اعقاب‌ و در گذشتۀ‌شان چه مشکلی داشتند که به همان مشکل برگشتند؟ آنها قبلاً هم یک معنویت و عبادت‌هایی داشتند، ولی این معنویت در ادارۀ جامعه‌شان نقشی نداشت؛ مثل همین معنویت سکولاری که الان هم خیلی جاها هست. 👤علیرضا پناهیان 🚩 نجف اشرف- گفتگوی زندۀ تلویزیونی - ۹۹.۱۰.۲۷ 👈🏼 متن کامل: Panahian.ir/post/6628
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا