eitaa logo
قرارگاه فرهنگی حضرت ابوالفضل(ع)
53 دنبال‌کننده
520 عکس
827 ویدیو
83 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
15.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 انقلاب‌اسلامی،بعثت‌دوم‌تاریخ - آخه با انقلاب اوضاع چه فرقی کرد ؟! - بعد از اینم که خب ما بدبختی داشتیم ! 🎙 حجت الاسلام 🏴فاطمیه ۹۹/۱۰/۲۳ بزرگداشت علامه مصباح یزدی مجمع کانونهای فرهنگی استان اصفهان
◾️مشکل جوامع بشری «تک آدم‌های بد» نیست؛ مشکل را باید در کل جامعه و بین مردم جستجو کرد ◾️داغ اصلی فاطمیه، سکوت مردم در مقابل حق‌طلبی فاطمه(س) و تنها گذاشتن ایشان است ◾️مشکل جامعۀ مدینه این بود که «اسلام سیاسی» را باور نکرد و بعد از پیامبر به الگوی «معنویت غیرسیاسی» برگشت 🔻عدم رشد سیاسی مردم؛ علت اصلی مظلومیت فاطمه(س) ➖ چرا حضرت‌زهرا(س) بعد از رحلت پیامبر(ص) غریب واقع شد؟ مشکلی که فاطمه(س) با آن مواجه بود مشکل یکی دو نفر نبود؛ مشکل اصلی مربوط به جامعه و مردم بود که فریاد او را شنیدند و سکوت کردند. ➖ اصلی‌ترین داغ‌های فاطمه(س) مربوط به آن مردمی بود که در مقابل حق‌طلبی حضرت ساکت ماندند و ایشان را تنها گذاشتند و اجازه دادند به ایشان و امیرالمؤمنین(ع) ظلم بشود. ➖ علت غربت فاطمه(س) را بیشتر باید در میان مردم جستجو کرد و الّا در هر جامعه‌ای، عده‌ای آدم‌ بد وجود دارد که وقتی فرصت پیدا کند ضربه می‌زند و خیانت می‌کند. مشکل جوامع بشری هیچ‌وقت تک‌آدم‌های بد نیستند؛ مشکل اصلی مربوط به خودِ جامعه و معضلاتی است که در آن هست. ➖ مشکل جامعۀ مدینه این بود که هنوز «اسلام سیاسی» را باور نکرده بود؛ برای اینکه قبل از اسلام، آنها یک الگوی معنویت غیرسیاسی داشتند و بعد از پیامبر(ص) به همان الگو برگشتند «أَ فَإِنْ ماتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلى‏ أَعْقابِكُمْ» ➖ «انقلاب بر اعقاب» یا برگشتن به گذشته، به این معنا نبود که آنها نماز را کنار بگذارند یا شرابخوری را باب کنند. این کارهای عبادی از جنس همان عبادات قبل از اسلام‌شان بود که به‌راحتی تداوم بخشیدند. آن چیزی که از جنس معنویت قبل از اسلام نبود، امر ولایت بود و همین امر ولایت بود که موجب شد در مکّه با پیامبر(ص) مخالفت بشود. ➖ آنها در اعقاب‌ و در گذشتۀ‌شان چه مشکلی داشتند که به همان مشکل برگشتند؟ آنها قبلاً هم یک معنویت و عبادت‌هایی داشتند، ولی این معنویت در ادارۀ جامعه‌شان نقشی نداشت؛ مثل همین معنویت سکولاری که الان هم خیلی جاها هست. 👤علیرضا پناهیان 🚩 نجف اشرف- گفتگوی زندۀ تلویزیونی - ۹۹.۱۰.۲۷ 👈🏼 متن کامل: Panahian.ir/post/6628
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_776310747.mp3
3M
🔈 بهترین فرصت - بهترین فرصت برای هر کسی که شرف دینی، شرف ملی و شعور سیاسی دارد!! 🎙 حجت الاسلام 🗓 ۲۳/دی/۹۹ ⏱مدت زمان: ۴:۹ ثانیه 📥دریافت صوت کامل سخنرانی با موضوع: « موضوع و محتوا برای منبرهای فاطمیه»👇👇 https://eitaa.com/mahdavi_arfae/9761
◾️عدم رشد سیاسی مردم یعنی مردم منافع «جمعی» و «بلندمدتِ» خود و راه رسیدن به آن را نشناسند ◾️چرا مردم مدینه گریه‌های فاطمه(س) را تحمل نمی‌کردند؟ چون نمی‌فهمیدند ایشان برای منافع بلندمدتِ آنها گریه می‌کند ◾️چرا ولایت در میان مردم رشدنیافته از نظر سیاسی، غریب می‌ماند؟ چون ولایت تنها راه تأمین منافع کلّ جامعه و منافع بلندمدت و پایدار است 🔻عدم رشد سیاسی مردم؛ علت اصلی مظلومیت فاطمه(س) ➖ منظور از رشد سیاسی جامعه چیست؟ وقتی مردم منافع جمعی و منافع بلندمدت خودشان را نشناسند و راه رسیدن به این منافع بلندمدت و منافع جمعی خودشان را درک نکنند یعنی رشد سیاسی ندارند. ➖ من اگر درک کردم که تأمین منافع فردی‌ام منوط به تأمین منافع کلّی جامعه است، یک رشد سیاسی پیدا کرده‌ام. و اگر فهمیدم که باید «منافع بلندمدت» خودم را هم ببینم، گام دیگری در رشد سیاسی‌ام پدید آمده است. ➖ چرا ولایت در میان مردم رشدنیافته از نظر سیاسی، غریب می‌شود؟ چون ولایت، تنها راه تأمین منافع کلّ جامعه است. ولایت طراح افق‌های بلندمدت برای رسیدن به منافع پایدار و منافع بلندمدت است. لذا در جامعه‌ای که رشد سیاسی پیدا نکرده، معمولاً درک نمی‌شود و توسط مردم غریب می‌ماند. ➖ چرا مردم نمی‌توانستند گریه‌های فاطمه(س) را تحمل کنند و می‌گفتند «یا علی، به فاطمه بگو یا شب گریه کند یا روز»؟ برای اینکه نمی‌دانستند حضرت دارد برای منافع بلندمدت آنها گریه می‌کند. ➖ فاطمه(س) به آنها فرمود که از تغییر دادن مسیر خلافت، شیر نخواهید دوشید؛ بلکه خون خواهید نوشید. یعنی شما دارید به سمت پرتگاه می‌روید، ولی مردم این را درک نکردند. این یعنی عدم رشد سیاسی مردم؛ یعنی درک‌نکردن منافع بلندمدت و منافع جمعی خودشان. ➖ مردم این را درک نکردند که مخالفت با ولایت، ممکن است یک منفعت جزئی و موقتی برای چند نفر یا چند گروه داشته باشد، ولی منافع جمعی درنظر گرفته نمی‌شود و در دراز مدت هم بسیاری از مردم دچار محرومیت‌ها و ظلم‌های فاحش می‌شوند. 👤علیرضا پناهیان 🚩 نجف اشرف- گفتگوی زندۀ تلویزیونی - ۹۹.۱۰.۲۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا