eitaa logo
مستضعفین تی‌وی
7.8هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
4.1هزار ویدیو
28 فایل
🌐 وبسایت http://www.Mostazafin.TV ✅ تلگرام t.me/Mostazafin_TV ✅ اینستاگرام instagram.com/Mostazafin_TV 📺 آپارات aparat.com/Mostazafin_TV 📲 ارتباط با مدیر کانال: 🆔 @VoiceOfMostazafin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ قلبِ انکاری، از ورودِ حقایق و انوار، محروم است 🎙 : 💬 این یک مرتبه از کفر است که انسان چیزی را که پیش او مجهول است، انکار کند. همه مصیبت‌هایِ بشر هم همین است که نمی‌تواند واقعیات را ادراک کند و نمی‌تواند به آنچه که اولیاء خدا رسیده‌اند، برسد، لذا جُهود می‌کند. 💬 اگر انسان بخواهد که از این ظُلمتکده، راه بیافتد، اول این است که انسان، احتمال این را بدهد که اینها صحیح است و انکار نکند که تا آخر، پشت دیوارِ انکار بماند. از خدا بخواهد، به آنجایی که باید برسد، یک راهی باز بکند. وقتی که انکار نکرد و از خدا هم خواست که یک راهی باز بشود. کم‌کم راه باز می‌شود و خدا او را محروم نمی‌کند. 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ یکی علیهِ همه! ➖ تاملی در یک رویکرد موذیانه علیه عدالتخواهی 🖊 : ◀️ سیاستِ ، موذیانه‌ترین رویکرد محافظه‌کاران است و هدفش روشن‌تر از روز. 🔸 ابرتحلیلگران و مغزهای متفکرِ محافظه‌کاری، که همواره در تاریکخانه‌هایشان از اسرار پرده برمی‌دارند و با حرف‌های مگو، مریدانشان را به عوالم غیب می‌برند و مدعی‌اند که مو را از ماستِ سیاست بیرون می‌کشند، بعید است از و تنوعِ حاکم بر میدان عدالتخواهی بی‌خبر باشند؛ و ندانند که فاصلۀ برخی از این دسته‌ها، در مبانی، روش و هدف، گاه از زمین تا آسمان است. 🔹 امروزه طیف وسیعی، با خاستگاه‌های مختلف و متفاوت، داعیۀ عدالتخواهی دارند، که اتفاقاً سهم وفاداران به آرمان‌های انقلاب اسلامی در میان آنها، بسیار پررنگ‌تر از باقی گرایشات است. این کثرت، بیش و پیش از هر چیز، نشانۀ مسئله‌بودگی است. 🔸اما منفعت محافظه‌کاران، در کتمان این تکثر است. اگر این تکثر را بپذیرند، ناگزیر از تن دادن به سطحی از عدالتخواهی می‌شوند و این، خط قرمزشان است؛ اساساً محافظه‌کار شده‌‎اند تا عدالتخواه نباشند! 🔹 لفاظی‌های مزورانه‌شان در سر دادن شعارهایی مانند «عدالتخواهی مطلوب» و این قبیل تعابیر نیز، لاف در غریبی‌ست؛ چرا که هیچ‌گاه شروع‌کنندۀ هیچ حرکت واقعی برای تحقق عدالتخواهیِ تمیزشان نبوده‌اند. 🔸 هر مثالِ تحقق‌یافته‌ای هم در لابلای لفاظی‌هایشان بیاورند، اتفاقاً نه محصول عمل خودشان، که میوۀ مجاهدتِ عدالتخواهانِ جوانی‌ست که به عنوان متهمانِ بالفعل، در لیست سیاهشان جا گرفته‌اند. 🔹در این کشاکش، بهترین راهبرد، یکی‌انگاری همۀ عدالتخواهان و برجسته‌سازی و تعمیمِ یک ذائقه و یک شیوه با هدف خنثی‌سازی شیوه‌های دیگر است. 🔸 برجسته‌سازیِ یک ذائقه و یک شیوه از عدالتخواهی، بیش از آنکه مرهون قابلیت‌ها و امکانات خود آنها باشد، به واسطۀ دم‌ودستگاه رسانه‌ای و تبلیغی محافظه‌کاران میسر شده است! 🔹 همان دم‌ودستگاهی که با ولعِ تمام برخی شیوه‌های خاص را بزرگنمایی کرده تا تعمیم بدهد، هیچ اعتنایی به گروه‌هایی که با دست خالی و متعهدانه، از تاراج سرمایه‌هایی مانند ماشین‌سازی تبریز و کشت و صنعت مغان و... جلوگیری کردند، نمی‌کند. چرا؟ آیا آنها بودند؟! هرگز. پس چرا نباید دیده شوند؟ 🔺 پاسخ ساده است؛ مقصود اصلی محافظه‌کاران، انقلاب‌زدایی از طریقِ «عادی‌سازی فساد»، «فرسایش سرمایۀ اجتماعی»، «بی‌اعتناسازی عمومی نسبت به سرنوشت انقلاب» و «ناامید کردن مردم از اصلاح‌پذیری نظام» است. باطل‌السحر این هدف ضدانقلابی، رفع بی‌عدالتی است و رویکرد موذیانۀ یک‌کاسه‌سازیِ عدالتخواهان برای مهار هر نوع عدالتخواهی اتخاذ شده است. 🔺 @ebteda_ir 🎬 @Mostazafin_TV
7.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ با وعده‌های توخالی، مردم را فریب دادند 🎙 : 💬 ترک‌ها در سازمانِ تحریم، از دیشب آغاز شده است و هر چه زمان بگذرد، فاصله این ترک‌ها بیشتر خواهد شد. 💬 تمام تحریم‌های مالی و بانکی، تمام تحریم‌های مربوط به بیمه، مربوط به حمل نقل، پتروشیمی، فلزات گرانبهاء، تمام تحریم‌های اقتصادی، به طور کامل لغو خواهد شد و نه تعلیق. 🔹 لغو تحریم‌ها، عزت بخشیدن به گذرنامه، ثبات اقتصادی و ... وعده‌های شیرینی بود که باعث شد دولت روحانی بر سر کار بیاید. وعده‌هایی که هیچ‌کدام محقق نشدند و تنها دستاوردشان کاهش اعتماد عمومی و امید به آینده، در دل مردم بود. 🔺خوب است در آستانه‌ی فعالسازی عملکرد ماشه از خود بپرسیم چه چیزی باعث شد جریانی، با فریب‌کاری، میلیون‌ها رأی را به سمت خود جذب کند و ۸ سال مملکت را اینچنین به فلاکت بکشاند. 🎬 @Mostazafin_TV
5.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ «انقلاب فکریِ صحیح» شرطِ سعادت بشر 🎙 : 💬 پیامبر اسلام وقتی که مبعوث شد، بعثتش بعثت دنباله‌دار بود. بعثتی که در آن نماز، روزه، جهاد، تنظیم قوانین معاملات، قوانین اقتصادی و ... هست. اما پیامبر حرکتش را از کجا آغاز کرد؟ 💬 آیا ابتدا به سراغ وجدان اخلاقی رفت؟ همه‌ی این‌ها در برنامه‌ی پیامبر هست امّا شروع کار پیامبر از اینجا نیست. ابتدا نمی‌گوید سراغ رباخواران برویم. پیامبر برای بار اول که اعلام می‌کند مبعوث شده‌ام، می‌گوید... 🎬 @Mostazafin_TV
[ Photo ] ⭕️ بیماری‌ای به اسم غرب‌زدگی ◀️ از دیرباز، بیماری‌ای به اسم غرب‌زدگی در جامعه ما رسوخ کرده است. آیا تا به حال با خود فکر کرده‌ایم که این بیماری چیست؟ آیا این بیماری به ما هم سرایت کرده است یا نه؟ اگر ما هم بیمار شده‌ایم، علت آن چه بوده است و چگونه می‌توانیم خود و جامعه را درمان کنیم؟ 🔸 نگاه جلال به مقوله ی غرب‌زدگی، نگاهی‌ آسیب‌شناسانه است. غرب و شرق برای او در قدم اول، نه سیاسی است و نه فلسفی و نه حتی جغرافیایی، بلکه بیشتر مفهوم اقتصادی و اجتماعی دارد. "غرب، شامل همه ممالکی است که قادرند به کمک ماشین، مواد خام را به صورت پیچیده‌تری درآورند و همچون کالایی به بازار عرضه کنند." 🔺 آل احمد معتقد است که غرب‌زدگی از آنِ کشوری است که مصرف‌ کننده و وارد کننده ماشین است و اقتصادی مصرفی و عقب مانده دارد. از همین رو معتقد است که مقابله کردن با عوامل عقب ماندگی و تبدیل کردن ایران به کشوری پیشرفته، مانع تشکیل یا گسترش غرب‌زدگی می‌شود. ➖ نام کتاب: غرب‌زدگی ➖ ناشر: فردوس ➖ نویسنده: جلال آل احمد 📌 برای خرید این کتاب، اینجا را کلیک کنید. 🎬 @Mostazafin_TV
8.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ تضمین عدالت، شرط بقای جمهوری اسلامی است ➖ مبادا «انقلاب عالمان» تبدیل به «حکومت جاهلان» شود 🎙 : 💬 خاندان‌های حکومت‌گر به‌دنبال موروثی کردن قدرت و ثروتِ خود از راه خویشاوندسالاری در کشور هستند. جمهوری اسلامی به اپوزیسیون خود تبدیل شده است و همهٔ ارکان کلیدی آن در حال رقابت سیاسی با یکدیگرند. 💬 برخی می‌گویند دوران عدالتخواهی تمام شده، اما کجاست مطهری زمان که گفت اعتبار عدالت حتی ناشی از قانون نیست که با آن تهدید و محدود شود، بلکه مشروعیت قانون و قانون‌گذار ناشی از عدالت است. 💬 اگر نظام بازطراحی نشود، «انباشت بحران» سبب می‌شود که سیستم از پا دربیاید. «تحجر سازمان‌یافته» به‌دنبال دستکاری در مبانی انقلاب است‌‌. وقتی اندیشه تعطیل شود، «ماشین احمق‌سازیِ مردم» روشن می‌شود. 🔺 ابرقدرت‌ها می‌خواهند ایران را نیمه‌جان و در نزاع نگه دارند. توازنِ عدالت، آزادی و استقلال در جمهوری اسلامی به هم خورده است. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ قبل از آمریکا‌شناسی، یک دوره سگ‌شناسی بگذرانید 🎙 : 💬 بعد از انقلاب، این را تجربه کردیم که هر وقت ایران به آمریکا و انگلیس لبخند زد و به سوی آنها آغوش باز کرد، کینه و ضربات آنها ده برابر شد. 💬 امام گفت این‌ها مثل سگ هار هستند، اگر فرار کنی دنبالت می‌آیند. توهین‌ها، تهدیدها و تحریم‌هایی که آمریکایی ها بعد از برجام علیه ما کردند، از قبل از برجام خیلی بیشتر است. هی می‌گفتند مذاکره کنیم، مذاکره کردیم که وضع دلار و سکه و اقتصاد و واردات صادرات و ... این‌گونه است. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ صدها هزار کشته دادیم که دست از مبارزه برداریم؟ 🎙مرحوم ، فیلسوف و جامعه‌شناس مارکسیست: 💬 در این تردیدی نیست که نظام کنونی ایستاده است و دارد از استقلال کشور دفاع می‌کند. من آن کسی که «یا حسین» می‌گوید و در جبهه تنها یک پلاک از او باقی می‌ماند را ترجیح می‌دهم به متفکری که در خانه‌اش نشسته است و وارد مبارزه نمی‌شود تا صدمه نبیند. 💬 مادامی که نظام از استقلال دفاع کند، از آن دفاع می‌کنم. دلیل دومم برای دفاع از جمهوری اسلامی این است که تضاد خودش را با استکبار جهانی تشخیص داده است. 💬 اگر ایران تضاد خودش را با استکبار کنار بگذارد همچون شوروی فرو می‌ریزد. اگر قرار است مبارزه با استکبار جهانی را کنار بگذارند، پس این همه کشته دادن و تورم و مبارزه و سختی و ... برای چه بوده است؟ 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ اقتصاد چگونه احیا شد؟ ➖آیا ما از تجریه فروپاشی شوروی درس خواهیم گرفت؟ ◀️ پس از استعفای «گورباچف» در کریسمس سال ۱۹۹۱، قدرت به «یلتسین» رسید و اتحاد جماهیر شوروی رسماً منحل شد. 🔸یلتسین به دستور مشاوران غربی، سیاست‌های اقتصادی موسوم به اقتصادی را برای دگرگونی چشمگیر روسیه به سوی وضع کرد. 🔹 این سیاست‌ها شامل حذف و تسهیل بود. علاوه بر اینها یلتسین صنایع دولتی و کارخانجات را به قیمتی بسیار پایین کرد که اغلب که این شرکت‌ها توسط «ثروتمندان» به غارت رفتند. 🔸 این امر به ایجاد یک طبقه جدید منجر شد که تعداد اندکی سرمایه‌دار مهم‌ترین صنایع روسیه و بخش بزرگی از ثروت آن را در اختیار گرفتند. 🔹 نتیجه مستقیم این سیاست‌ها، تورم شدید، کاهش ارزش پول، افزایش شدید بیکاری و کاهش تولید بود. 🔸 با افزایش اعتراضات و اوج‌گیری بحران، بوریس یلتسین در سال نو ۱۹۹۹ استعفا کرد و نخست‌وزیرش «ولادیمیر پوتین» را به عنوان رئیس‌جمهور موقت منصوب کرد. 🔹 پوتین پس از وضع مالیات بر درآمد و حذف قوانین دست و پا گیر اداری شروع به بازپس گرفتن و کنترل صنایعی کرد که کم‌تر از ۱۵ سال قبل شده بود. این اقدام دولت روسیه نقطه شروع تحول مهمی بود که توانست روسیه را از بحران آن روزها نجات دهد. 🔺 بحران اقتصادی و معیشتی این روزهای کشور ما بی شباهت به دوران فروپاشی شوروی نیست. سیاست‌های شوک درمانی با تاکید بر آزادسازی قیمت‌ها و خصوصی‌سازی گسترده در هر کشوری که اجرا شده منجر به بحران شده است. آیا ما از تجریه فروپاشی شوروی درس خواهیم گرفت؟ 🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تی‌وی
⭕️ مناسک گرایی بیش از اندازه، یعنی به مسلخ بردن باطن دین ➖ بخشی از مصاحبه اختصاصی مستضعفین تی وی با
10.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ قبحی که شکست و صدایی که درنیامد ➖ روابط اعراب با اسرائیل، از جنگ شش روزه تا عادی‌سازی 🎙 بخشی از مستضعفین تی‌وی با : 💬 تحرکات هنرمندان و انقلابی‌ و مردمی ما هم به شدت کم بوده است. ما کُلاّ در تبیین مسئله فلسطین، حتی برای نخبه‌ها و انقلابی‌ها هم مشکل داشتیم و داریم. لذا دغدغه‌ای که الان نسبت به مسئله اربعین وجود دارد، خیلی بیشتر از دغدغه‌ای است که نسبت به مسئله فلسطین، وجود دارد. 💬 ما باید این فرصت‌ها را مغتنم بشماریم و تحرکاتمان را در ارتباطات با جهان اسلام، بیشتر کنیم. تحرک‌ هم به این معنا نیست که سریع فردا برویم یک سایتی بزنیم، اول باید شناختمان را زیاد کنیم. 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ پانترکیسم شیعی؛ ساده‌سازیِ یک پدیدۀ پیچیده گروهی از تحلیلگران، کنش‌های حمایتی بخشی از انقلابی‌های شمال‌غرب در قبال مسئلۀ آزادسازی قره‌باغ را ذیل تعبیر مبهم تفسیر می‌کنند! (+) این تعبیر قناس و نارَس، فی‌الواقع حول یک تعریف از مفهوم شکل گرفته است؛ با این توضیح و استدلال که: اولاً دولت جمهوری آذربایجان، با رویکرد غربگرایانه و نزدیکی‌اش به اسرائیل، تهدیدی برای امنیت ملی ایران است؛ ثانیاً همۀ حمایت‌ها از آزادسازی قره‌باغ، مبنای قومیتی دارد. چرا می‌گوییم این تعبیر و تفسیر از یک پدیدۀ فرهنگیِ دیرین و فراگیر (حمایت آذری‌های ایران از آزادسازی قره‌باغ) نارس و مبهم و البته موهوم است؟ 🔸برای پاسخ به این پرسش، ناگزیر از مرور پاره‌ای بدیهیاتِ مهم، پیرامون مسئلۀ آذربایجان و قره‌باغ هستیم: 1. علی‌اف‌ها، استخوانِ قدرت‌طلبی را لای زخم قره‌باغ نگه داشته‌‌اند و سال‌هاست از این زخم، تغذیه می‌کنند و بقای دولتشان به تمدید وضعیت بحرانی قره‌باغ بسته است. 2. روسیۀ پوتین دارد با مهرۀ علی‌اف و مسئلۀ قره‌باغ، با غرب بازی می‌کند. 3. ترکیۀ اردوغان می‌خواهد از نمدِ قره‌باغ، کلاهی برای بلندپروازی‌های نوعثمانی‌گری‌اش ببافد. 4. رد پای اسرائیل مدت‌هاست در آن سوی ارس دیده می‌شود. 5. آمریکا که همه‌جا هست، در قفقاز هم لنگر انداخته است. بله؛ معرکۀ عجیبی است و عقل می‌گوید لااقل یکی از اهداف و بهانه‌های این معرکه‌گیری، درگیرسازیِ جمهوری اسلامی ایران است. تبدیل شمال ارس به ترمینال قدرت‌طلبان و رقبا و دشمنان ایران، اتفاق کوچکی نیست. منازعه بر سر قره‌باغ هم می‌تواند تله یا بهانه‌ای باشد برای ضربه زدن یا زمینه‌سازی برای ضربه‌ زدن به ایران. 🔹این‌همه، واقعیت دارد. اما آیا همۀ واقعیت هم همین است؟ مبتلایان به ، با پیش کشیدن تعبیری مانند پان‌ترکیسم شیعی، و فروکاستن منازعۀ قره‌باغ به «اختلاف مرزی دو کشورِ همسایه» از تلاش برای فهم ابعاد دیگرِ واقعیت، سر باز می‌زنند. فهم واکنش‌های همدلانۀ انقلابی‌های استان‌های آذری‌نشین ایران نسبت به اشغال قره‌باغ، طبعاً با صورت‌بندی‌های نابسندۀ صرفاً سیاسی و امنیتی، ممکن نخواهد بود. برای تحلیل یک وضعیتِ مهم تاریخی، فرهنگی و اعتقادی، نمی‌توان از درِ دانشِ استانداردِ سیاسی وارد شد و با برچسب‌زنی، سر و تهِ قضیه را هم آورد. 🔸برای فهم چراییِ این واکنش‌های همدلانه، باید در جامعۀ آذری‌های ایران زیست و جهان معناییِ آنها را فهمید و مال خود کرد. کشف ذهنیت و بیناذهنیت آذری‌های ایران در مسئلۀ قره‌باغ، مقدمۀ تحلیل درستِ رفتار آنهاست؛ باید دانست که این ذهنیت، جدیدالولاده نیست و ریشه در تاریخ معاصر کشورمان دارد. قاعدۀ مذکور، نه در مورد خاص «نگرش آذری‌های ایران به مسئلۀ قره‌باغ» که در فرآیند تبیین هر مسئلۀ فرهنگی و اجتماعی عمدۀ دیگر هم صادق است. ساده‌اندیشانه‌ترین رویکرد، رویکرد مرکزگرایانه‌ای است که مستند به یک‌سری یافتۀ ضدونقیضِ اینترنتی، ماجراهایی با چند دهه قدمت را خلاصه کرد. ابداع ترکیبِ نامتجانس (پان‌ترکیسم شیعی) هیچ کمکی به فهم ماجرا نخواهد کرد. 🔹انقلابی‌های آذربایجانِ ایران، کمابیش در جریان معرکه‌گیری‌های روسیه و ترکیه و آمریکا و اسرائیل در آن سوی ارس هستند و اتفاقاً با وسواس و مسئولیت‌پذیری بیشتری این معرکه‌گیری‌ها را زیرنظر دارند. اما همۀ ماجرا را این نمی‌دانند؛ آنها واقع‌بینانه ضمن فهم این کشاکش‌های سیاسی، خود را در موقعیتی فراسیاسی دیده‌اند؛ موقعیتی آرمانی و اعتقادی و تاریخی که از قضا نسبت روشن‌تری با منافع ملی و آیندۀ جمهوری اسلامی ایران دارد. احساس و علقۀ دینمدارانۀ انقلابی‌ها نسبت به قره‌باغ، برخلاف آنچه تهدیدگرایان مرکزنشین القا می‌کنند، فرصتی برای حفظ جایگاه ایران در مناسبات منطقۀ مهم قفقاز است. همان جایگاهی که با سهل‌انگاری و بدکارکردی مجموعه‌های سیاسی و فرهنگی کشور، در دهه‌های گذشته، تضعیف شده است. به رنج و سعی کسی نعمتی به چنگ آورد دگر کس آید و بی سعی و رنج بردارد 🔺 این واکنش‌های همدلانه، نه از تعلقات قومی، که از باورهای آرمانی انقلاب اسلامی سرچشمه می‌گیرد. اگر امروز ترکیه، روسیه، اسرائیل و آمریکا، دارند در غیاب ایران در زمین آذربایجان، مچ‌اندازی می‌کنند، یکی از عواملش، قطعاً فعالیت مشکوک جریانِ تهدیدمحوری‌ست که گسترۀ منافع ملی را چنان کوچک و نوک‌دماغی کرده که حتی نمی‌تواند شمال شهر تهران را پوشش دهد؛ چه رسد به گستره‌ای تمدنی! به این بیفزایید تمدید حیات اندیشۀ تجزیه‌طلبی را که بیش از هر چیز، مرهونِ همین نگاهِ مرکزگرایانۀ تهدیدمحور به اقوام است. 🎬 @Mostazafin_TV