eitaa logo
سید محمدجواد موسوی‌فرد
1.1هزار دنبال‌کننده
613 عکس
219 ویدیو
7 فایل
طلبه حوزه علمیه قم، روضه خوان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام شاید اینجا برای اندکی عمیق‌تر شدن در اعتقادات و مسائل اجتماعی مناسب باشد ارتباط با بنده: https://eitaa.com/Mousavifard
مشاهده در ایتا
دانلود
سخنرانی - حجت الاسلام سید محمدجواد موسوی فرد.MP3
42.43M
◽️ضرورت درک و کنش‌گری سیاسی برای حفظ دین هیات محبان فاطمه زهرا سلام الله علیها، اهواز جلسه سوم ◾️تمایز جوامع به چیست؟ ◾️ فرهنگ و دین؛ روح جامعه انسانی ◾️ مردم ستون دین‌اند ◾️ روضه حضرت رقیه سلام الله علیها @elmetawhid
◽️نکته سیاسی فهمیدنش کار سختی نیست؛ اگر فایزر و مدرنا را هم می‌خواستیم وارد کنیم تازه میشد بازیچه‌ای جدید برای اذیت کردن ملت و التماس دولت انفعال و از آن طرف هم گذاشتن شرط و شروطی که تمامی ندارد برای دادن واکسن.. اگر احساس کنند به آنها احتیاج داری حتما آن را دستمایه سیاست کثیف‌شان می‌کنند. نهی رهبر انقلاب سبب شد تمرکز بر تولید داخلی افزایش پیدا کند و بنابراین بی جهت نیست اگر بگوییم علت نهی، همین بود که مردم را معطل شروطی که تمامی ندارد نکنند. اگر چنین باشد و نتوانند با واکسن بازیچه‌مان قرار دهند احتمالا ورود فایزر و مدرنا هم منعی نخواهد داشت. @elmetawhid
سخنرانی- حجت الاسلام و المسلمین سید محمدجواد موسوی فرد.MP3
46.89M
◽️ضرورت درک و کنش‌گری سیاسی برای حفظ دین هیات محبان فاطمه زهرا سلام الله علیها، اهواز جلسه چهارم ◾️تفاوت تفقه در دین و بصیرت در دینداری ◾️ دو مولفه مفهومی بصیرت ◾️ روضه حضرت حرّ @elmetawhid
◽️ ویروس و دینداری عامیانه! در زیارت اول امام حسین علیه السلام آمده است: "اراده تکوینی خداوند در اداره امور عالم ابتدا به خانه شما نازل می‌شود و سپس از آن به کل عالم می‌رسد". اراده و نگاه اهل بیت علیهم السلام زمین و زمان و فلک را نگاه داشته ولی نباید از این معارف برداشت‌های عوامانه شود. این که ویروس به مجلس سیدالشهداء راه ندارد از آن سخنان بی‌مبنا و بی معناست. ملاحظه نخست این است که آیا در کنار امر مقدس (مثل امام معصوم یا حرم مطهر یا مجالس حسینیه) خطر بلا اثر می‌شود؟ چه کسی و بر اساس چه سندی می‌تواند چنین ادعایی کند؟ اصلا مگر خود اهل بیت علیهم السلام بیمار نمی‌شدند؟ مگر خطرات و سموم بر بر بدن اهل بیت علیهم السلام اثر نمی‌کرده؟ کسی که چنین اعتقادهای سستی داشته باشد از معارف اهل بیت طرفی نبسته! ثانیا مجالس حسینی دارالشفایند و من هم کاملا معتقد به این مطلبم، اما معنای شفاء مگر این معنای سطحی است که ما تصور کردیم؟ مثلا استجابت دعا مگر معنایش این است که هر آنچه هر کس بخواهد عینا به او داده می‌شود؟ مسلما خیر! استجابت معنایی اعم از آنچه تصور کرده‌ایم دارد. شفا نیز چنین است؛ معنای شفا دادن اهل بیت لزوما خوب شدن از بیماری نیست و اساسا اهل بیت علیهم السلام به مصلحت خداوندی کار می‌کنند نه اراده من و تو! بنده تا کنون هیچ فقیهی -به حمل شایع- ندیدم که حکم به این سخنان عوامانه کرده باشد. مجلس عزای حسین علیه السلام هرگز نباید تعطیل شود ولی شکل مجلس لزوما آن چیزی نیست که تا کنون بوده است. @elmetawhid
سخنرانی - حجت الاسلام سیدمحمدجواد موسوی فرد.MP3
40.72M
◽️ضرورت درک و کنش‌گری سیاسی برای حفظ دین هیات محبان فاطمه زهرا سلام الله علیها، اهواز جلسه پنجم ◾️معنای عالم بودن به زمان ◾️ مصداق عالم بودن به زمان ◾️ مدرنیته؛ پدیده غالب عصر حاضر ◾️ روضه حضرت عبدالله بن الحسن سلام الله علیه @elmetawhid
36.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اگر تصور می‌کنید آمریکا منتظر بود فایزر را به ما بفروشد و ما واکسن را نگرفتیم این گزارش شبکه آمریکایی Vox را ببینید!
سخنرانی - حجت الاسلام سیدمحمد جواد موسوی فرد.MP3
45.33M
◽️ضرورت درک و کنش‌گری سیاسی برای حفظ دین هیات محبان فاطمه زهرا سلام الله علیها، اهواز جلسه ششم ◾️دو راه حمله و هجمه به دین توسط مدرنیته ◾️ اول- علم مدرن با روش تجربی با سکولاریزه کردن دانش ◾️ روایتی بسیار مهم در باب احتیاج و استغناء در باب علم ◾️ دوم- دولت‌های مدرن ◾️ روضه حضرت قاسم بن الحسن سلام الله علیه @elmetawhid
سخنرانی - سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدجواد موسوی فرد.MP3
49.37M
◽️ضرورت درک و کنش‌گری سیاسی برای حفظ دین هیات محبان فاطمه زهرا سلام الله علیها، اهواز جلسه هفتم ◾️لیبرال دموکراسی، رقیب عمده حاکمیت دین ◾️ بررسی ارزش آزادی در اسلام ◾️ مدارا به جای اصالت آزادی ◾️ روضه حضرت علی اصغر سلام الله علیه @elmetawhid
سخنرانی - حجت الاسلام و المسلمین سید محمدجواد موسوی فرد .MP3
48.14M
◽️ضرورت درک و کنش‌گری سیاسی برای حفظ دین هیات محبان فاطمه زهرا سلام الله علیها، اهواز جلسه هشتم ◾️آزادی اجتماعی مشروط به چه اموری است؟ ◾️چهار ملاحظه درباره آزادی و محدوده آن ◾️ روضه حضرت علی اکبر سلام الله علیه @elmetawhid
بدأت حكاية زینب! کوتاه کن کلام... بماند بقیّه اش مرده است احترام... بماند بقیّه اش از تیرهای حرمله یک تیر مانده بود آن هم نشد حرام... بماند بقیّه اش هر کس که زخمی از علی و ذوالفقار داشت آمد به انتقام... بماند بقیّه اش شمشیرها تمام شد و نیزه ها تمام شد سنگ­ها تمام... بماند بقیّه اش گویا هنوز باور زینب نمی شود بر سینه ی امام...؟ بماند بقیّه اش پیراهنی که فاطمه با گریه دوخته در بین ازدحام... بماند بقیّه اش راحت شد از حسین همین که خیالشان شد نوبت خیام....بماند بقیّه اش رو کرد در مدینه که یا ایّهاالرّسول یافاطمه! سلام... بماند بقیّه اش از قتلگاه آمده شمر و ز دامنش خون علی الدّوام... بماند بقیّه اش سر رفت آه، بعد هم انگشت رفت، کاش از پیکر امام بماند بقیّه اش بر خاک خفته‌ای و مرا می­‌برد عدو من می­روم به شام... بماند بقیّه اش دلواپسم برای سرت روی نیزه ها از سنگ پشت بام... بماند بقیّه اش دلواپسی برای من و بهر دخترت در مجلس حرام... بماند بقیّه اش حالا قرار هست کجاها رود سرش؟ از کوفه تا به شام... بماند بقیّه اش تنها اشاره ای کنم و رد شوم از آن از روی پشت بام ... بماند بقیّه اش قصّه به "سر" رسید و تازه شروع شد شعرم نشد تمام... بماند بقیّه اش محمّد رسولی
نکته! نوکر همه مادحان و مرثیه‌خوانان اباعبدالله الحسین علیه السلام هستیم ولی برخی از ایشان فرهنگ عزاداری را به سمت و سوی خوبی نمی‌برند.. بدون تردید ذائقه دین اسلام با موسیقی آلات محور هماهنگ نیست، مقصودم طرد کلی نیست ولی قطعا دین اسلام به این مساله روی خوش نشان نداده است. حال آیا می‌شود عزای سالار شهیدان را که بی‌نظیرترین مستحبات و عبادات است با امری که رضایت خداوندی در آن معلوم نیست همراه کرد؟ بنده تردید جدی دارم. دلم برای نوحه‌های دهه شصت و هفتاد تنگ شده، نوحه‌هایی بدون آلات موسیقی و طنین تند "حسین حسین" گفتن میکروفون دوم! نوحه "بنشین تا به تو گویم زینب" حاج حسین فخری و "یا اباعبدالله الحسین" یونس حبیبی..