✨اهمیت بزرگان به تربیت نسل آینده بویژه نوجوانان
🔺ذهبی از علمای اهل سنت در مورد #شیخ_مفید از بزرگترین علمای شیعه چنین نقل میکند:
يَدُورُ عَلَى المكَاتبِ وَحوَانيتِ الحَاكَةِ
همهی بازارها را جستجو میکرد و « فَيَتَلَمَّحُ الصَّبيَّ الفَطِنَ » به دنبال بچههای باهوش بود، « فَيستَأْجِرُهُ مِنْ أَبَويه »…
به پدر بچه میگفت این بچه که کار میکند هر روز چقدر دستمز میگیرد؟ پول کارکرد او را میداد و میگفت اجازه بده او بیاید و درس بخواند.
📚 ذهبی، سير اعلام النبلا، قاهره، دارالحدیث، ۱۴۲۷ق، ج ۱۷
🌷🏴🌷
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
✨اهمیت بزرگان به تربیت نسل آینده بویژه نوجوانان 🔺ذهبی از علمای اهل سنت در مورد #شیخ_مفید از بزرگتری
3 دی, 1401
✍ حجت الاسلام کاشانی
📗ذهبی در جلد ۱۷ کتاب «سیر اعلام النّبلاء» مینویسد:
🔺 «الشَّيْخُ المُفِيْدُ مُحَمَّدُ بنُ مُحَمَّدِ بنِ النُّعْمَانِ البَغْدَادِيُّ * عَالِمُ الرَّافِضَة»،[6] شیخ مفید آخوند شیعههاست، «صَاحِبُ التَّصَانِيْفِ» زیاد کتاب داشته است، نام او «مُحَمَّدُ بنُ مُحَمَّدِ بنِ النُّعْمَانِ البَغْدَادِيُّ، الشِّيْعِيُّ» است، صاحب فنون و ادب بوده است. یکی از شیعیان راجع به او اینطور گفته است: «كَانَ أَوْحَدَ فِي جَمِيْع فُنُوْن العِلْمِ» یگانهی همهی علوم بود، در اصول عقاید، در اصول فقه، در فقه، در اخبار، در تاریخ، در حدیث، در اعتبارسنجی روایات، در تفسیر، در نحو، در ادبیات، در شعر، «كَانَ يُنَاظِرُ أَهْلَ كُلِّ عَقِيْدَةٍ مَعَ العَظَمَة فِي الدَّوْلَة البُوَيْهِيَّة» بزرگ هر مکتبی را که میآوردند این با او بحث میکرد و پشت او را میخواباند، «كَانَ قَويَّ النَّفْسِ» نفس او قوی بود، «كَثِيْرَ البِرِّ، عَظِيْمَ الخُشُوعِ» اهل خشوع بود، «كَثِيْرَ الصَّلاَةِ وَالصَّوْمِ» اهل عبادت بود، «يَلْبَسُ الخَشِنَ مِنَ الثِّيَابِ» سادهزیست بود و لباس خشن به تن میکرد، «وَكَانَ مُدِيْماً للمُطَالعَة وَالتَّعلِيم» دائماً مشغول مطالعه یا آموزش دادن بود، «وَمِنْ أَحْفَظِ النَّاسِ» حافظهی حیرتانگیزی داشت.
«مَا تَرَكَ لِلمُخَالفين كِتَاباً إِلاَّ وَحَفِظَه»…
نگاه کنید تفاوت علمای ما با آنها در چیست، نه فقط آثار خودمان را میخواند، هیچ کتابی از آثار آنها نبود که در دسترس باشد، الا اینکه چنان آن کتب را خوانده بود که تمام محتوا در ذهن او بود. برای همین هم میتوانست با همه بحث کند.
یک مورد دیگر را هم بگویم، بعد شما همانطور که ذهبی گفته است، تفاوت ایشان با ذهبی را ببینید.
ذهبی میگوید: کتابی از کتب ما نبود الا اینکه شیخ مفید آن را حفظ بود!
«يَدُورُ عَلَى المكَاتبِ وَحوَانيتِ الحَاكَةِ» هر زمان فرصت داشت همهی بازارها جستجو میکرد و «فَيَتَلَمَّحُ الصَّبيَّ الفَطِنَ» به دنبال بچههای باهوش بود، «فَيستَأْجِرُهُ مِنْ أَبَويه»…
به پدر بچه میگفت این بچه که کار میکند هر روز چقدر دستمز میگیرد؟ پول کارکرد او را میداد و میگفت اجازه بده او بیاید و درس بخواند.
«بِذَلِكَ كَثُرَ تَلاَمِذَتُهُ» خیلی شاگرد تربیت کرد.
سلام بر حوزه علمیه، سلام بر وزارت آموزش و پرورش، سلام بر آموزش عالی!
سلام خدا بر شیخ مفید اعلی الله مقامه الشّریف.
اینجا میگوید بیش از دویست کتاب داشت، شیخ نجاشی که شاگرد شیخ مفید اعلی الله مقامه الشّریف است میگوید بیش از چهارصد کتاب داشت.
از این چهارصد کتاب شیخ مفید رضوان الله تعالی علیه حتی سی جلد کتاب به ما نرسیده است. هم دشمنان این کتب را سوزاندهاند و هم ما حال جمعآوری نداریم.
شیخ مفید رضوان الله تعالی علیه در چه شرایطی این چهارصد جلد کتاب را نوشتهاند؟ در شرایطی که هر سال دو مرتبه در ایام غدیر و ایام محرم، خاک منطقهی زندگی او را در کرخه و بغداد به توبره میکشیدند و آدم میکشتند.
شیخ مفید رضوان الله تعالی علیه دستور داده بود که تئاتر بازی کنند، مانند تعزیه یک نفر نقش پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم را بازی میکرد و یک نفر نقش امیرالمؤمنین صلوات الله علیه را بازی میکردند و واقعه غدیر را اجرا میکردند که بچهها ببینند چطور غدیر شد.
خانمی را بر شتر سوار میکردند و دو آدمِ دیگر را بر الاغ سوار میکردند و میگفتند اینها عایشه و طلحه و زبیر هستند و جمل اینطور رخ داده است.
آنها هم حمله میکردند و سر میبریدند و آدمها کشته میشدند، اما سال بعد هم این کار را میکردند. چون باید این عقاید به بعدیها میرسید.
بعد هم اینطور نبود که شیخ مفید اعلی الله مقامه الشّریف فقط کتب خودمان را بخوانند.
ذهبی میگوید: شیخ مفید دویست کتاب داشت، «لَمْ أَقِفْ عَلَى شَيْءٍ مِنْهَا وَلله الحَمْدُ» الحمدلله من حتی یک مورد از آنها را هم ندیدهام!
خیلی ممنون که از جهل خودت خوشحال هستی!!!
مسلّماً این جهل مرکّب است.
اگر کسی را به نام دین منحرف کنند، چون متعصب میشود، هیچ وقت در خلاف گفتنِ خودش حتّی شک هم نمیکند. به راحتی ظلم میکند، به راحتی آدم میکشد، به راحتی خطا میکند، به راحتی توهین و بیادبی میکند.
ابن تیمیّه در کتاب ردّی که نوشت به علامه حلّی اعلی الله مقامه الشّریف فحاشی میکرد، به علامه حلّی رضوان الله تعالی علیه میگفتند جواب او را بده، علامه حلّی رضوان الله تعالی علیه فرمودند: کتاب را نگاه کردم، او شعوری ندارد که من بخواهم به او جواب بدهم، وقت من ارزش دارد.
غیرشیعیان گفتهاند علامه حلّی مؤدّت بود ولی ابن تیمیّه بیادب بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غزه؛ تنها راه حل
کوروش علیانی ـ ۱۴۰۳
فیلم کامل:
https://simafekr.com/post/287
💡هر فیلم آغاز یک گفتگوست
@simafekr_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ریل
▪️ مسئله تربیت سیاسی
▫️آیا به ارتباط مدرسه ایرانی با مقاومت فکر کردهایم؟
▫️نهاد مدرسه ذاتا سیاسی است و تربیت رسمی غیر سیاسی یک تناقض بزرگ است!
#تولد_قیام
#حبیب_رحیمپورازغدی
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ تظاهرات یک نفره در ژاپن علیه اسرائیل!
🔸این مرد سرآشپز یک کافه در ژاپن است که هفتهای یک روز کافهش را رها میکند و جلوی سفارت اسرائیل حاضر میشود؛ علیه صهیونیستها #تظاهرات_یک_نفره انجام میدهد و فریاد میزند: «stop genocide» (نسلکشی را متوقف کنید!)
🔹او ۹ ماه تمام این کار را انجام داده! ۹ ماه! درود بر سرآشپز چیکاهیرو نائویا!
🔻پ.ن: با دیدن این کلیپ ناخودآگاه یاد آیهای از قرآن افتادم؛ قل انّما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی؛ بگو تنها شما را به یک چیز پند میدهم اینکه برای خدا دو نفر دو نفر و یک نفر یک نفر قیام کنید!
هدایت شده از جنگ شناختی ترکیبی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻بسیاری از جوانان و نسل جدید ما امروز نمی دانند؛ خاتمی به دولت آمریکا نامه نوشت و به رسمیت شناختن اسرائیل و خلع سلاح حزب الله لبنان را خودش به آمریکا پیشنهاد داد!
‼️انتشار محتوا در راستای جهاد تبیین با شماست👇
https://eitaa.com/joinchat/1066729623Cf64777909c
🔺 تازگی دقت کردید که بازار تجارت طلا داغ شده؟
🔹 عده ای طلا میخرند
تا اگر جنگ شد ارزش پولشان #کمنشود.
🔸 عده ای طلا هدیه می دهند به جبهه مقاومت
تا ارزش ایمانشان #کمنشود ....
و چقدر فرق است بین این دو نوع #کمنشدنها
و هو یرزق من حیث لایحتسب
🌷🏴🌷
⭕️فضائل امیرالمؤمنین (علیهالسلام) قابل شمارش نیست
🔹دربارهى #امیرالمؤمنین (علیه الصّلاة و السّلام) سخن زیاد گفته شده است، لکن همهى حقیقت هنوز گفته نشده است. آنچه از #فضائل_امیرالمؤمنین (سلام خدا بر او) تاکنون بر زبانها و قلمها جارى شده است، همهى فضائل #امیرالمؤمنین نیست، بخشى از آن است.
🔹از قول #نبى_اکرم نقل شده است که فرمود: برادرم #على، فضائلى دارد که «لا تُحصى» - #قابل_شمارش نیست - یعنى انسانها قادر نیستند این فضائل را بشمرند؛ یعنى فوق درک و عقل و فهم بشر معمولى است؛ این #امیرالمؤمنین است. خب، ما احتیاج به #الگو داریم، احتیاج به #اسوه داریم، [پس] با این نظر به #امیرالمؤمنین (علیه السّلام) نگاه کنیم.
بیاناتمقاممعظمرهبری ۹۳/۰۲/۲۳
منبع؛ وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له
#امام_خامنه_ای
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکموردرضایتنمیباشد
همصدا با ریاح.jpg
9.76M
📚طرح مطالعاتی_عملیاتی مقاومت «همصدا با ریاح»
گام اوّل: آشنایی با جبهه استکبار و مقاومت
گام دوّم: آشنایی با سیر نفوذ صهیونیست در فلسطین با محوریت مطالعهی ”کتاب ریاح“
گام سوّم: کنشگری اجتماعی
📝ویژه دانشآموزان مجموعههای قرآنی_تربیتی سراسر کشور🇮🇷
⚠️ بارکد(QR Code) پویانماییِ فوتبالِ مقاومت در صفحه ۳ فایل pdf قرار دارد.
⚠️ بارکد(QR Code) توضیحات صوتی پیرامون نکات اجرایی این طرح و خوانش کتاب ریاح، در صفحه ۱۱ فایل pdf قرار دارد.[لطفاً و حتماً بادقّت استماع شود]
•طرحملّیآیاترویش🌱•
هدایت شده از حسن رمضانی
یه کار بینشی و جذاب برای قشر نوجوان(به همراه انیمیشن و خوانش رمان ریاح)
در صورت ابهام در خدمتیم.
هدایت شده از تربیت بنیادی - نگاهی متفاوت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینم از اون خبر جذابی که امروز گفته بودم... 🌟
دوره داریم، چه دورهای! 📚
اونایی که تو لایو بودن میدونن این دوره چقدر اهمیت داره...
رفقا این دوره خیلی خاصه. هم محتواش خاصه هم برنامۀ مسابقه و جوایزی که براش داریم. پیگیر باشید که تو این چند روزه بیشتر راجع بهش توضیح خواهم داد👌
.✾•┈┈نگاهی متفاوت به تربیت┈┈•✾
| @tarbiat_bonyadii |