eitaa logo
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
2.4هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
2.9هزار ویدیو
1.2هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فقط یک مرد می‌توانست وارد جنگی بشود که می‌شد همانند بسیاری دیگر از سران عرب از کنارش گذشت، فقط یک حس پدرانه عمیق می‌توانست برای دفاع از کودکان فلسطینی آنگونه خودش را در برابر آتش صهیونیستی سپر کند. روزت مبارک مرد! ✍مهدی جهان تیغی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🛑 تمدید شد 🛑 ✅پذیرش مرکز تخصصی تعلیم وتربیت علامه مصباح یزدی ره برای نیم سال دوم تحصیلی تا تاریخ ۲۹ دی ۱۴۰۳ تمدید شد 🔶 سطح ۲ رشته علوم اسلامی 1️⃣ گرایش تعلیم و تربیت 🔷 سطح ۳ رشته تعلیم و تربیت اسلامی گرایش‌های: 1️⃣ مدیریت آموزشی 2️⃣ فلسفه تعلیم و تربیت 💯 مزایا: ✅ بهره مندی از اساتید مجرب و متخصص تعلیم وتربیت اسلامی ✅ استفاده از مزایای ویژه علمی و‌ پژوهشی مؤسسات آموزش عالی حوزوی دانشگاهی و آموزش و پرورش ✅ کمک هزینه تحصیلی ⭕️ شرایط پذیرش: ۱. اتمام دوره‌ی قبلی سطح ۲. قبولی در مصاحبه ثبت‌نام از طریق 👈 🌐 https://mesbahetarbiyat.ir ــــــــــــــــــ 🆔 @akhlaqtarbiat 🌐 http://www.ueae.ir
💢 آغاز فراخوان جذب اعضای هیئت علمی از امروز ۲۵ دی ماه؛   🔹همزمان با میلاد با سعادت امام علی(ع)، فراخوان جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به طور رسمی از طریق سامانه جامع جذب مهر رضوی آغاز شد. ــــــــــــــــــ 🆔 @akhlaqtarbiat 🌐 http://www.ueae.ir
هدایت شده از دوره اهل ولاء
-291102974_2116368394.mp3
17.43M
آیا روش ما در انتقال معارف درست است؟ نظر نهایی استاد عابدینی مبتنی بر المیزان در نقد روش آموزشی ما شنیدنی است. •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• @ahlevela313 🎋
هدایت شده از دوره اهل ولاء
🔻آیا روش ما در انتقال معارف درست است؟ دوستان که دنبال روش امتداد معارف در جامعه هستند، حتما صوت جلسه امروز درس شرح المیزان استاد عابدینی را گوش بدهند. نظر نهایی استاد عابدینی مبتنی بر المیزان در نقد روش آموزشی ما شنیدنی است. 🔖فهرست ▫️دقیقه ۱: شرایطی که اسلام دعوت به معارف را در جاهلیت شروع کرد. ▫️دقیقه ۵: شروع دعوت به دین از کجاست؟شروع دعوت به دین از اعتقادات اجمالی شروع میشود، نه احکام. ▫️دقیقه ۷: در کار تربیتی با کودک و نوجوان از کجا شروع کنیم؟ استعداد در کودک و نوجوان زیاد است. ▫️دقیقه ۹: هیچگاه در مکه تفاصیل احکام نازل نشد. دقیقه ۱۲: اغلب سوره های مکی عمدتا باور به معاد و توحید با نگاه فطری است‌. ▫️دقیقه ۱۳: تفصیل اعتقادات در تحلیل حوادث شکل میگردد و بیان می‌شود. مثل بیان بالاترین مباحث تولید و ولایت در ضمن حادثه جنگ احد. ▫️دقیقه ۱۴: قرآن در صحنه میدان دستگیری هدایتی میکند نه سر کلاس درس. در ستاد نشستن و صرفاً آدرس دادن روش قرآن نیست. قرآن توحید و معاد و اخلاق و احکام را در میدان آموزش میدهد‌. ▫️دقیقه ۱۶: دستگیری از اهل بیت ایصال به مطلوب است. اوحینا الیهم فعل الخیرات. ▫️دقیقه ۱۷: جای بیان تفاصیل اعتقادات سر کلاس های درس نیست. ما مطابق روش پیامبر ابراز دین نکردیم. ▫️دقیقه ۱۹: نتیجه مطلوب بیان دین در میدان محقق می‌شود. ما راحتترین راه را انتخاب کردیم. برای بیان دین کلاس آموزشی میگذاریم! ▫️دقیقه ۲۰: قالب ما بر مبنای آموزش و گفتار درمانی شکل گرفته است اما این گونه آموزش ها حل مسأله نمیکند! تعالیم قرآن در ضمن حوادث زندگی انبیأ بیان میشود یا خود حوادث هجرت و وقایع صدر اسلام بیان میشود. ▫️دقیقه ۲۳: روش پیامبر اسلام در تربیت دینی جامعه با توجه به حوادث و استعداد های جامعه است. روش دائمی پیامبر بیان تفاصیل در ضمن وقایع است. ▫️دقیقه ۲۶: بار کردن یکجای احکام به نوجوان موجب تخطی است. رساله های که برای بیان احکام برای کودک و نوجوانان است باید مرحله به مرحله باشد. لازم است گاهی سوال پیش بیاد و در جواب مطالب بیان شود. نباید تا یک نوجوان بالغ شد همه احکام را یکجا به او بار کنیم. بلکه از قبل باید تدریجی فرهنگ سازی کرد. ▫️دقیقه ۲۹: تطبیق نظر مرحوم علامه طباطبایی در مورد روش بیان معارف دین در متن المیزان. 📌شرح المیزان/دوشنبه 24 دی 1403 •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• @ahlevela313 🎋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از باور
. 🔹 عدّه‌ای از روی کج‌فهمی یا از روی غرض، این‌طور وانمود می‌کنند که دین عبارت است از یک سلسله ممنوعیتها و محدودیتها - بکن، نکن؛ بخور، نخور - دین را این‌گونه معرفی می‌کنند. دین این است!؟ این غیرمنصفانه‌ترین و عامیانه‌ترین نگاه نسبت به هر دینی، به‌خصوص دین اسلام است. 🔸 دین در درجه اوّل، یک معرفت و یک شناخت است؛ شناخت نسبت به این عالم، نسبت به انسان، نسبت به مسؤولیت، نسبت به مسیر و راه و هدف؛ مجموعه این معرفت‌ها پایه دین است... 🔹 دین در آغاز، یک جهان‌بینی است...این پایه است. بعد بر اساس این، یک مجموعه بنای زندگی به وجود می‌آید؛ زندگی فرد، زندگی جمع. البته در زندگی فرد، تکلیف هست؛ در زندگی جمع هم تکلیف هست. تکلیف، از «کُلفَت» است؛ یعنی سختی. هر تکلیفی، نوعی سختی دارد. 🕋 2⃣ 🎤 | دیدار با جمعی از جوانان اردبیل ۱۳۷۹/۵/۵ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
هدایت شده از باور
. 🔹 گفتن مسائل و احكام، پس از معرفت خدا و دنيا و انسان و معاد معنا دارد. 🔸 كسى كه نه معرفت دارد و نه محبّت و ايمان، كسى كه در مقام عمل و اطاعت نيست؛ بر فرض برايش از احكام بگويى، فرار مى‏ كند؛ و بر فرض بر او سخت‏گيرى كنى و تحميل نمايى، نفرت مى‏آورد و عصيان و سركشى نشان می‌دهد. 📚 نامه های بلوغ، صفحه ۱۴۹ 🔹 عمل، ميوه درخت معرفت و محبت است. عمل نتيجه شناخت و احساس است. 🔸 خيلى ساده مى‏توانى اين را بفهمى. به كارهايى كه روزانه انجام مى‏دهى فكر كن. همين كارها از چه علاقه‏هايى منشأ مى‏گيرند و همين علاقه‏ها از چه فهم‏ها و معرفت‏هايى به دست مى‏آيند. 📚 درس‌هایی از انقلاب(انتظار)، صفحه ۱۸۹ 🕋 3⃣ ✍ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
هدایت شده از باور
. 🔹 رسول اکرم(ص) همین‌که به رسالت مبعوث گشت و برای اولین بار به میان مردم ظاهر شد و بعثت خود را آشکار کرد، چه گفت؟ آیا گفت نماز بخوانید یا روزه بگیرید؟ آیا گفت صله ارحام بجا آورید و به یکدیگر ظلم نکنید؟ آیا گفت فلان آداب استحبابی را در راه رفتن یا نشستن یا غذا خوردن، خوب رعایت کنید؟ نه، هیچ‌کدام از این‌ها را نگفت. 🔸 گفت: مردم بگویید لا اله الا الله تا رستگار شوید. رسول اکرم(ص) دین را از این کلمه آغاز کرد؛ حساس‏ترین نقطه‏های قلب مردم را با عقیده توحید اشغال کرد و تکوین و تربیت امتی عظیم و مقتدر را بر این اساس به وجود آورد. 🔹 خداشناسی نه‌فقط اول دین است، اول پایه ‌و مایه انسانیت است. 🕋 4⃣ ✍ 📚 | جلد۲۲، صفحه ۶۸ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
🔻پاسخ مهم رهبرانقلاب به یک سوال! 🔸شما خدا را چگونه شناختيد؟ 🔹پیامبر برهان خلف، برهان نظم و علت اولی را بیان نکرده است 📌رهبر انقلاب: 🔰عزيزان من! مى‌توانم به شما بگويم كه معرفت استدلالى لازم است؛ اما آن چيزى كه انسان را نجات مى‌دهد و به حركت وامى‌دارد، همان معرفت ايمانى است. يعنى وقتى‌كه ابوذر مسلمان شد، پيامبر اسلام نرفته بود برهان نظم و برهان خلف و برهان علّت اولى را براى او بيان كند و بگويد به اين دليل خدايى هست و خدا يكى است و اين بتها خدا نيستند. نخير؛ با آن بيان پُرجاذبه خودش، ايمانى را در دل ابوذر انداخته بود. مى‌دانيد، آن بيانى كه بر اثر نورانيّتِ ايمان در دل انسان به وجود مى‌آيد چقدر ارزشمند است! حالا چه آن را پدر و مادر به انسان بدهند، چه يك بزرگتر ديگر، چه يك حادثه كه گاهى آن ايمان ناب را به انسان مى‌بخشد كه آن براى انسان، خيلى بيشتر به كار مى‌آيد، تا آن استدلالها. اگرچه آن استدلالها حتماً لازم است؛ زيرا در آن ايمانى كه گفتم، ممكن است گاهى وسوسه بشود، بعضى بيايند و خدشه كنند. انسان براى اينكه خودش را از آن وسوسه‌ها به جاى امنى برساند، به آن استدلال احتياج دارد. آن استدلال، مثل ستون و ديوارى است كه انسان به آن تكيه مى‌دهد و خيالش آسوده است كه جاى وسوسه و دغدغه نيست؛ يعنى كسى نمى‌تواند در انسان، ترديد ايجاد كند. اما آن چيزى كه انسان را به كار مى‌آيد، به حركت وادار مى‌كند و در ميدانهاى زندگى كمك مى‌كند، همان اعتقادى است كه از ايمان، از محبّت، از جاذبه و از شور و عشق، حاصل مى‌شود. ▫️(1376/11/14) گفت و شنود صميمانه رهبر معظم انقلاب اسلامى با گروهى از جوانان و نوجوانان 📮دارالحکمه، مرکز توسعه گفتمان تبلیغ @Hawzah_Panahian darolhekmah-tabligh.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا