هدایت شده از هادیانه ها
36.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تربیت_در_صحنه ۱
#مسأله_داشتن
ماشاءالله و آفرین
به این صلابت
به این غیرت
به این شجاعت
به این فهم
به این تسلط
✅ سخنرانی شجاعانه یک نوجوان علیه اسرائیل در یکی از مساجد عربستان👌
✅ علیرغم ممانعت چند ریش سفید و روشن کردن بلندگوی مسجد و... به صحبت خودش ادامه میده و چقدر خوب استدلال میکنه👌👌👌
♦️ میگه مسجدالاقصی مهمه، قبله اوله، و میگه چرا معراج پیامبر مستقیم از مسجدالحرام نبوده؟!
♦️میگه یهود دشمن خداست و می خواد این مسجد رو خراب کنه؛ این همون یهوده که میگه دست خدا بسته است و خدا فقیره!
♦️ میگه مسلمونا در خدا و کتاب و قبله و پیامبر واحد هستن و باید وحدت داشته باشن این خواست قرآنه ...
واقعا با دیدن این صحنه ها، دل آدم روشن میشه به آینده اسلام در این منطقه💯🕌
📌یک سوال مهم تربیتی👇
🧐چطور میشه یک نوجوون این طور رشد کنه و به این حد از #شخصیت قوی، #اعتماد_به_نفس، قدرت #تفکر و استدلال و #فهم مسائل بزرگ و #کنشگری_اجتماعی برسه⁉️🧐
👈 در پیام های بعدی بیشتر به این سوال و پاسخ اون می پردازم ...
ادامه دارد...
#سیاسی
#قدس
#فلسطین
#تربیتی
@hadianeha
رابطه تربیت دینی کودک با سبک زندگی اسلامی - دکتر فقیهی.pdf
354.9K
رابطه تربیت دینی کودک با سبک زندگی اسلامی - دکتر فقیهی
بررسی فقهی آموزش مقایسهای ادیان و مذاهب در تربیت دینی - سید نقی موسوی.pdf
5.06M
بررسی فقهی آموزش مقایسهای ادیان و مذاهب در تربیت دینی
حجةالاسلام دکتر سید نقی موسوی
روش شناسی نظریه پردازی در تربیت دینی بر اساس حکمت متعالیه - علی لطیفی.pdf
6.38M
روش نظریه پردازی در تربیت دینی بر اساس حکمت متعالیه
حجةالاسلام دکتر میثم لطیفی
بررسی ضرورت ابتناء فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی بر فلسفه اسلامی.pdf
2.31M
بررسی ضرورت ابتناء فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی بر فلسفه اسلامی دکتر فرخنده مفیدی
هدایت شده از ساحت شناسی تربیت اسلامی
📚معرفی کتاب ✨مجموعه پنج جلدی آرای تربیتی دانشمندان مسلمان، مسیر تاریخی اندیشه های تربیتی حدود سی متفکر و مربی اسلامی را در دوره اول یعنی از آغاز شکل گیری اندیشه اسلامی تا قبل از تماس با تحولات علمی و فنی غرب ترسیم می نماید و چگونگی تأثیر آرای فلسفی ـ یا باورهای دینی ـ را بر دیدگاههای خاص تربیتی در اندیشه هر متفکّر نمایان می سازد. این مجموعه به روش توصیفی آرای برخی از متفکران برجسته را گزارش می دهد. متفکران انتخاب شده بر پایه ملاکهایی مانند برجستگی علمی و صاحب اثر مکتوب اخلاقی و تربیتی بودن، انتخاب شده اند که اعم آنان عبارت اند از: جاخط، ابن سحنون، فارابی، قاسبی، اخوان الصفا، ابن سینا، مسکویه، زرنوجی، شیخ اشراق، خواجه نصرالدین طوسی، مولوی، سعدی، ابن خلدون، علامه مجلسی، ملامهدی و احمد نراقی و امام محمدغزالی. این مجموعه می تواند زمینه ای فراهم آورد تا در آینده سیر تحول اندیشه های تربیتی متفکران مسلمان و مراحل تطور و ارتباط تاریخی اندیشه های هر کدام بازشناسی شود و همچنین مقدمه ای است بر طبقه بندی مکاتب تربیتی در تاریخ اسلام و نقد و تحلیل آنها. 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از ساحت شناسی تربیت اسلامی
آرای_دانشمندان_مسلمان_در_تعلیم_و_تربیت_و_مبانی_آن.pdf
1.1M
📚معرفی کتاب ✨مجموعه پنج جلدی آرای تربیتی دانشمندان مسلمان، مسیر تاریخی اندیشه های تربیتی حدود سی متفکر و مربی اسلامی را در دوره اول یعنی از آغاز شکل گیری اندیشه اسلامی تا قبل از تماس با تحولات علمی و فنی غرب ترسیم می نماید و چگونگی تأثیر آرای فلسفی ـ یا باورهای دینی ـ را بر دیدگاههای خاص تربیتی در اندیشه هر متفکّر نمایان می سازد. این مجموعه به روش توصیفی آرای برخی از متفکران برجسته را گزارش می دهد. متفکران انتخاب شده بر پایه ملاکهایی مانند برجستگی علمی و صاحب اثر مکتوب اخلاقی و تربیتی بودن، انتخاب شده اند که اعم آنان عبارت اند از: جاخط، ابن سحنون، فارابی، قاسبی، اخوان الصفا، ابن سینا، مسکویه، زرنوجی، شیخ اشراق، خواجه نصرالدین طوسی، مولوی، سعدی، ابن خلدون، علامه مجلسی، ملامهدی و احمد نراقی و امام محمدغزالی. این مجموعه می تواند زمینه ای فراهم آورد تا در آینده سیر تحول اندیشه های تربیتی متفکران مسلمان و مراحل تطور و ارتباط تاریخی اندیشه های هر کدام بازشناسی شود و همچنین مقدمه ای است بر طبقه بندی مکاتب تربیتی در تاریخ اسلام و نقد و تحلیل آنها. 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از ساحت شناسی تربیت اسلامی
📕معرفی کتاب ✨کتاب آرای دانشمندان مسلمان در تعلیم و تربیت و مبانی آن (جلد5) : فیض کاشانی نوشته محمد بهشتی از سمت
خلاصه اثر
فیض کاشانی به دلیل جامعیت علمی و برخورداری از علوم متعدد و متنوع و به موجب انس فراوان با روایات و معارف اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در زمینه های گوناگون، از جمله در حوزه تربیت و اخلاق اسلامی نظریه پردازی کرد و آراء، اندیشه ها و نگرش های اخلاقی و تربیتی بدیع خود را نگاشت. در این پژوهش آراء فیض کاشانی در زمینه 🌷ساحتهای🌷: تربیت اخلاقی، تربیت جنسی، تربیت عرفانی و تربیت اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته و راه درخشان تهذیب نفس، سلوک عرفانی و دانستنی های ارضا، هدایت و جهت دادن غریزه جنسی بیان شده است. البته در گام نخست بنیان ها و زیرساخت های اندیشه تربیتی فیض کاشانی به عنوان مبانی انسان شناسی، معرفت شناسی و هستی شناسی تربیت مورد بررسی قرار گرفته است. این کتاب به عنوان منبع درسی برای رشته علوم تربیتی در مواد درسی تعلیم و تربیت اسلامی، سیر آرای اندیشمندان مسلمان در تعلیم و تربیت و تاریخ آموزش و پرورش ایران، در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تدوین شده است. 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از ساحت شناسی تربیت اسلامی
کتاب آرای دانشمندان مسلمان در تعلیم و تربیت و مبانی آن (جلد5) فیض کاشانی نوشته محمد بهشتی از سمت.pdf
313.7K
✨فهرست و 30 صفحه اول
📕معرفی کتاب ✨کتاب آرای دانشمندان مسلمان در تعلیم و تربیت و مبانی آن (جلد5) : فیض کاشانی نوشته محمد بهشتی از سمت
این کتاب به عنوان منبع درسی برای رشته علوم تربیتی در مواد درسی تعلیم و تربیت اسلامی، سیر آرای اندیشمندان مسلمان در تعلیم و تربیت و تاریخ آموزش و پرورش ایران، در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تدوین شده است. 🌷🇮🇷🌷
📕معرفی کتاب
✨این کتاب یک جلد خلاصه دوره 5جلدی آرای دانشمندان مسلمان در تعلیم و تربیت و مبانی آن است درباره دیدگاه اندیشمندان مسلمان درباره آموزش و پرورش و پایه های اندیشه های آنان است. علاوه بر این به معرفی این دانشمندان نیز پرداخته شده است و زندگانی و افکار آنان نیز مورد تحلیل قرار گرفته است. این کتاب ابتدا زندگی و آثاراندیشمندان مسلمان را شرح داده است و سپس به مبانی فکری آن ها و دیدگاه آنان درباره انسان و مبانی و مسائل گوناگون آموزش و پرورش پرداخته است. 🌷🇮🇷🌷
محمدجعفر خیاطی عجیب ترین معلم دنیا بود ، امتحاناتش عجیب تر... امتحاناتی که هر هفته میگرفت و هر کسی باید برگه ی خودش را تصحیح میکرد... آن هم نه در کلاس،در خانه...
دور از چشم همه اولین باری که برگهی امتحان خودم را تصحیح کردم سه غلط داشتم... نمیدانم ترس بود یا عذاب وجدان، هر چه بود نگذاشت اشتباهاتم را نادیده بگیرم و به خودم بیست بدهم...
فردای آن روز در کلاس وقتی همه ی بچهها برگههایشان را تحویل دادند فهمیدم همه بیست شدهاند به جز من...
به جز من که از خودم غلط گرفته بودم...
من نمی خواستم اشتباهاتم را نادیده بگیرم و خودم را فریب بدهم... بعد از هر امتحان آنقدر تمرین میکردم تا در امتحان بعدی نمرهی بهتری بگیرم...
مدتها گذشت و نوبت امتحان اصلی رسید،امتحان که تمام شد، معلم برگهها را جمع کرد و برخلاف همیشه در کیفش گذاشت... چهرهی هم کلاسیهایم دیدنی بود...
آن ها فکر میکردند این امتحان را هم مثل همهی امتحانات دیگر خودشان تصحیح میکنند... اما این بار فرق داشت... این بار قرار بود حقیقت مشخص شود...
فردای آن روز وقتی معلم نمرهها را خواند فقط من بیست شدم... چون بر خلاف دیگران از خودم غلط میگرفتم ؛ از اشتباهاتم چشم پوشی نمیکردم و خودم را فریب نمیدادم...
زندگی پر از امتحان است...
خیلی از ما انسانها آنقدر اشتباهاتمان را نادیده میگیریم تا خودمان را فریب بدهیم ...تا خودمان را بالاتر از چیزی که هستیم نشان دهیم...
اما یک روز برگهی امتحانمان دست معلم میافتد... آن روز چهرهمان دیدنی ست... آن روز حقیقت مشخص میشود و نمره واقعی را می گیریم...
تا میتونی غلطهای خودت را بگیر قبل از این که غلطت را بگیرند
امام علي عليه السلام فرموده اند:
" اي بندگان خدا! خود را بسنجيد قبل از آنكه مورد سنجش قرار گيريد ، و به حساب خود رسيدگي كنيد پيش از آنكه به حسابتان رسيدگي كنند."
نهج البلاغه/ خطبه ۹۰
#کانال_تربیتی_نوردیده 👇
Join @nooredideh
نشست نقد کتاب «نظریه های ساختاری در پارادایم تعلیم و تربیت اسلامی» نوشته جناب آقای دکتر مرزوقی با حضور مولف و ناقدین محترم حجج اسلام آقایان دکتر نوذری، دکتر صادق زاده و همچنین سرکار خانم کشاورز به صورت غیر حضوری برگزار می گردد.
⏺ آشنایی اجمالی با این اثر:
در این کتاب، زمینه طرح نظریهها و دیدگاههای متنوعی در پارادایم تعلیم و تربیت اسلامی همچون نظریههای تربیتی تزکیه محور، اختیار محور، فطرت محور، دل محور، عقل محور، نفس لوّامه محور، نفس مطمئنه محور، فلسفه تربیتی مبتنی بر رویکرد امّت- امامت و فلسفه تربیتی انتظار، فراهم شده است.
این کتاب مباحث خود را در سه بخش، «رویکردهای روش¬شناختی در حوزه مطالعات تعلیم و تربیت اسلامی»، «مطالعات مفهومی و بررسیهای انسانپژوهانه همراه با طرح دلالتهای تربیتی مبتنی بر بررسی مفردات انسان-شناختی اسلامی» و «نظریههای ساختاری در پارادایم تعلیم و تربیت اسلامی» ارائه نموده است.
◀️ ناقدین محترم نیز در دو حوزه محتوایی و صوری به نقد این اثر خواهند پرداخت.
⏪ این نشست توسط «گروه علوم تربیتی شورای بررسی متون پژوهشگاه علوم انسانی» و با همکاری مشترک «گروه علوم تربیتی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه» و «انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه» برگزار می گردد.
✅ زمان: پنج شنبه 6 خردادماه 1400 ساعت 16 الی 19
✅ لینک پیوستن به نشست: https://webinar.ihcs.ac.ir/b/ihc-at3-k6n-nkm
✅ جهت آشنایی بیشتر با این اثر، تصویر فهرست مطالب این کتاب تقدیم می شود.