هدایت شده از ذکری
📝 درسنامه با دست پُر
✳️ ویژه اردوی راهیان نور
✳️مخاطب : طلاب و دانشجویان.
☑️ ادبيات سوالات جزوه بر اساس مخاطب طلبه تنظیم شده است، اما با تغییرات جزئی برای جامعه نخبگانی و دانشجویی قابل استفاده است.
🙏 با توجه به نزدیک بودن ایام اردویی #راهیان_نور کمک کنید برسد به دست مسئولین فرهنگی سراسر اردوها.
#جهاد_تبیین
#اردو
#مبعث
#عید_مبعث
#پیشنهاد_دانلود
📲دانلود کتاب با دست پُر🖨
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
📌کانال یادداشتهای تربیتی«ذکری»
🆔 https://eitaa.com/zeekra
هدایت شده از ذکری
درسنامه دست پُر - راهیان نور -طلاب.pdf
1.93M
📝 درسنامه با دست پُر
✳️ ویژه اردوی راهیان نور
✳️مخاطب : طلاب و دانشجویان.
☑️ ادبيات سوالات جزوه بر اساس مخاطب طلبه تنظیم شده است، اما با تغییرات جزئی برای جامعه نخبگانی و دانشجویی قابل استفاده است.
🙏 با توجه به نزدیک بودن ایام اردویی #راهیان_نور کمک کنید برسد به دست مسئولین فرهنگی سراسر اردوها.
#جهاد_تبیین
#اردو
#مبعث
#عید_مبعث
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
📌کانال یادداشتهای تربیتی«ذکری»
🆔 https://eitaa.com/zeekra
هدایت شده از ضرورت تربیت
بیانات رهبر حکیم انقلاب در دیدار مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان: ۱۳۷۷/۰۲/۲۳
حقیقتاً باید بگویم که اگر مسئولان امور فرهنگی کشور بخواهند مسئله کودک و نوجوان را آنچنان که هست، مورد اهتمام قرار دهند، من خیال میکنم خیلی از آنهایی که مسئولند، از ساعات خوابشان هم خواهند زد تا به این مسئله بپردازند. امروز قضیه تربیت کودک و نوجوان، با گذشتههای دور ـ حتی با گذشتههای نه چندان دور، مثلاً با بیست سال پیش ـ خیلی تفاوت کرده است.
ما میخواهیم از این نسلی که امروز مثل ماده خامی و مثل ذخیرهای در اختیار یکایک ماست، چه ساخته شود؟ آیندهای را که آنها خواهند ساخت و پرداخت و پیش برد، چگونه تصویر کردهایم؟ اگر حقیقتاً به آرمانهای اسلامی و ملی و عظمت ایران و ایرانی و جبران راهی که دستهای استبداد سیاه در این صدوپنجاه سال، دویست سال اخیر ما را در آن کشانده است، فکر میکنیم؛ اگر اینها برایمان مهم است و به آینده به معنای حقیقی کلمه اهمیت میدهیم، پس بایستی به تربیت کودک و نوجوان خیلی بپردازیم، درباره آن خیلی فکر کنیم و اهمیت آن را خیلی بشناسیم؛ که احساس میکنم برای برخی از مسئولان امور فرهنگی ـ دستاندرکاران ـ مسئله به این شکل مطرح نیست!
بچه شما در آغوش شما، در مدرسه شما، در کتابخانه کانون و جلوِ روی شماست و شما برای او فکرهایی، آیندهای و امیدواریای دارید. ناگهان مشاهده میکنید دسترسی یک نفر که حداقل بیگانه است ـ شما با این بچه خویشاوندید، شما معلّمش، مادر یا پدرش، یا مربیاش هستید, لیکن او بیگانه و بیعلاقه به سرنوشت این بچه است ـ به این بچه، از راه همین کالاهای فرهنگی متداول و رسانههای گوناگون خبری و فرهنگی، بیشتر از شماست! این، جای نگرانی است و امروز این وجود دارد؛ چه من و شما بخواهیم، چه نخواهیم!
نتیجه چیست؟ این است که ما باید گردشِ کار را تُندتر کنیم. ما باید بیشتر تلاش کنیم و میتوانیم. من اعتقاد دارم ما میتوانیم بهتر، عینیتر، دقیقتر و سریعتر کار کنیم و نگذاریم.
پس نکته اول، در مورد اهمیت کار بر روی کودکان و نوجوانان است. من به شما عرض کنم که شما (استاد و فراگیر حوزه تربیت) شما مربی عزیز، شما که در کتابخانه با کودک مواجه میشوید، شما که قصه میگویید، شما که کتاب (می¬نویسید) و میفروشید، شما که کتاب میخوانید و شما که در کار هنری و آفرینش هنری خودتان، آن کودک را مخاطب قرار میدهید، بدانید که الان درست روی نقطه اصلی و اساسی حرکت میکنید.
شما درست آن کاری را که باید انجام گیرد انجام میدهید. آن کسی میتواند از کار خود، شاد و خشنود و از رضای الهی خاطرجمع باشد که خلأِ لحظه را پر کند. خلأِ لحظه این است و شما این خلأ را پُر میکنید. پس این نکته اول در مورد اهمیت کار بر روی کودکان و نوجوانان است یا به تعبیر بهتر، برای کودکان و نوجوانان است که در حقیقت برای آینده، برای خانوادهها، برای کشور و تاریخ است.
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کسی که این حدیث رو بشنوه، تا آخر عمر، نماز اول وقتش ترک نمیشه!
هدایت شده از گفتمان امام
منشور روحانیت.pdf
2.84M
خدمت حضرات روحانیون سراسر کشور و طلاب عزیز حوزههای علمیه...
🌀 متن کامل «منشور روحانیت» امام خمینی (ره) به مناسبت سالگرد صدور این پیام آسمانی در ۱۳۶۷/۱۲/۳
✅چند جمله از امام خامنهای در مورد منشور روحانیت:
«حقیقتاً اگر انسان بخواهد دربارهى این پیام صحبت بكند و مطالب آن را شرح بكند، هر سطر سطر و جمله جملهى این پیام نورانى و پرمغز و معنوى و بسیار سنجیده و البته از لحاظ ادبى، زیبا و مرصّع، هر جملهاى از این پیام جا دارد كه انسان دربارهاش بحث كند و حرف بزند.
توصیه میكنم به مخاطبان آن پیام، یعنى به جامعهى علماى اسلام و روحانیون و طلاب، كه این پیام را مثل یك درس، مثل یك كتاب، مثل یك لوح آسمانى مكرر بخوانند؛ خود من واقعاً مكرر خواندم، مخصوصاً بعضى از بخشهاى این پیام را كه هر چى انسان میخواند، احساس میكند كه روى كلمه كلمهى او بایستى تأمل كند و التذاذ روحى و معنوى ببرد، تأمل كنند!»
🔰جملهها و فرازهای طلایی
+ توضیح تاریخی آن
+ طرحهای گرافیکی در آدرس زیر قابل مشاهده و دانلود است:
http://emam.com/posts/view/4169
❇️ نکته آخر:
چه بسیار جا دارد که حوزههای علمیه ما در این روز درس ها و بحث ها را تعطیل کنند و حداقل این یک روز را به بازخوانی و تحلیل و تأمل و تفکر در این نامه بسیار مهم بپردازند!
مخصوصاً در زمانه کنونی که امر قطعی و فوری #جهاد_تبیین بر همه ما و به ویژه طلاب و روحانیون فریضه الهی است!
#منشور_روحانیت
#نشر_حداکثری
آیا برای آیندهی فرزندانتان آمادهاید؟
برای تربیت، تعلیم و آینده فرزندانتان چه برنامهای دارید؟!
آیا شما هم حاضرید برای سعادت فرزندتان به آب و آتش بزنید!!!؟
خوشبختی فرزندتان را در چه میبینید؟
ما جوابهایی برای این پرسشها پیش بینی کرده و برای کمک به شما برنامهریزی کردیم.
👈با ما همراه شوید👉
💠 بازدید آیت الله سید حسن عاملی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و سایر بزرگان عرصه تعلیم و تربیت از
نهضتتربیتیحضرتسیدالشهدا (علیهالسلام)
♦️شگفتی حضرت آیت الله عاملی از اعجاز تربیتی و آموزشی و روشهای نوین و منحصر بفرد موجود در مکاتب مختلف نهضت
♦️مجموعهی تربیتی شگفتی ساز
♦️محتوای توحیدی و اهل بیتی
✅ ساختار مستقل تعلیم و تربیت
✅ شکوفایی استعدادهای فطری بر اساس اختیار و انتخاب
✅ همکاری و همیاری والدین
✅ ۱۲ سال آموزش و پرورش
در ۷ سال
✅ حفظ کل قرآن کریم
✅ مهارت محور و...
┏━━💠┓
https://eitaa.com/joinchat/3869573157C5e0beb1065
┗💠━━┛
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
سلام بر شعبان و اعیادش
سلام بر حسین و عباسش
سلام بر سجاد و سجودش
سلام بر نیمه شعبان و ظهور مولودش
🌺 آغاز ماه رسول خدا، ماه شادی آل الله مبارک باد 🌺
▫️ اعوُذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ
☘️ربُّكُمُ الَّذِي يُزْجِي لَكُمُ الْفُلْكَ فِي الْبَحْرِ لِتَبْتَغُوا مِنْ فَضْلِهِ إِنَّهُ كانَ بِكُمْ رَحِيماً «66»
پروردگار شما كسى است كه برايتان كشتى را در دريا به حركت درمىآورد، تا با تلاش خود از فضل و رحمتش بهره بريد. البتّه او همواره نسبت به شما مهربان است. (اسراء / ۶۶)
اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ الْفُلْكِ الْجارِيَةِ فِى اللُّجَجِ الْغامِرَةِ، يَأْمَنُ مَنْ رَكِبَها، وَيَغْرَقُ مَنْ تَرَكَهَا....
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از مدرسه علمیه حاج ملاصادق مجتهد قمی
راههای تکمیل نماز .نسخه هفتم.pdf
2.86M
جزوه "راه های تکمیل نماز"
تالیف استاد کفیل (زيد عزه)
این جزوه مبنای سیر مباحث تکمیل نمازاستاد کفیل در مدرسه میباشد.
ضمنا آدرس کانال استاد برای استفاده از سایر مطالب ایشان تقدیم میگردد.
@mekafil
هدایت شده از خاطره از مرحوم علی صفایی حائری
🌷🌷🌷
#سیره_تربیتی
👌۳۰ نکته در یک داستان تکراری
از سيره بزرگترین شخصیت عالم هستی چقدر #خواندنی و #آموزنده است.
✨مىگويند:
۱- يكى از #اصحاب به #پيامبر بزرگ ۱۲ #درهم هديه كرد كه #لباس بگيرند.
۲- حضرت #قبول نمود و #على را مأمور خريدارى پيراهن كرد و او پيراهنى به ۱۲ درهم تهيّه كرد و آورد.
۳- حضرت هنگامى كه ديد #تمام پولها براى خريد يك پيراهن مصرف شده، به على فرمود: آيا مىشود اين معامله را اقاله كنى؟ (رضايت به فسخ معامله از دو طرف را« اقاله» گويند)
من پيراهن #ارزانتر مىخواهم.
۴- على باز مىگردد و مسأله را با فروشنده در ميان مىگذارد و
۵- او معامله را #اقاله مىكند و على پولها را به نزد پيامبر برمىگرداند.
پيامبر بزرگ مىخواهد #درسهايى بدهد؛ درسهايى براى آنها كه در آن زمان با او بودند و همراهش آمدند و براى ما كه امروز مىشنويم و به گوش مىگيريم.
۶- پيامبر در راه به كنيزى برمىخورند كه در گوشهاى نشسته و غمگين و متحير در خود فرو رفته و ناله مىكند.
درس اول، #سركشى و بازجويى و #دلجويى اوست، توجه به #گرفتار و #درمانده و #دلشكسته است. بيچاره مأمور خريد چيزى بوده و ۴ درهم پولش را گم كرده و اكنون مىترسد كه به خانه برگردد و مورد شكنجه قرار بگيرد.
۷- رسول بزرگ از همان دوازده درهم، چهار درهم بيرون مىآورد و گرفتارى را از #غم و #حيرت بيرون مىكشد و
۸- به راه خود را بازار ادامه مىدهد و لباسى به چهار درهم مىخرد و در همانجا به بَر مىكند و به راه مىافتد و چه درسهايى كه با خود مىگذارد!
۹- در برگشت، برهنهاى فرياد مىزند: آيا كسى مرا مىپوشاند تا او را خداوند در روزى كه پوششها فرو مىريزند، بپوشاند؟
رسول بزرگ #همان_لباس را كه خريدارى كرده بود، در #همانجا بر او مىپوشاند و خود باز مىگردد، نه اينكه او را به زحمت بيندازد. نه، خود باز مىگردد و لباس خود را به او مىدهد تا اينكه براى #چندلحظه هم، او برهنه نماند. و در اين صحنه هم درسهاى ديگرى است!
۱۰- با ۴ درهم باقى مانده، براى حضرت لباسى فراهم مىشود.
۱۱- در آخر راه به همان كنيز درمانده برخورد مىكند كه هنوز حيرتزده ايستاده و مىگويد: مىترسم به خاطر تأخير و دير كردن آزارم دهند. باز رسول بزرگ، با او به راه مىافتد و درِ خانهی مولاى او مىايستد و مىگويد: «السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا اهْلَ الدَّارِ».
و چنين بود #رسم رسول بزرگ؛ كه تا ۳ مرتبه با صداى بلند براى صاحب خانه دعا مىكرد و درود مىفرستاد و اگر جوابى نمىشنيد، باز مىگشت.
در آخرين مرتبه، جواب سلام از داخل بلند شد و صاحب خانه بيرون آمد و توضيح داد كه ما مىخواستيم دعاى شما در حق ما تكرار شود، لذا آخرين دفعه به جوابگويى صدا بلند كرديم.
حضرت داستان را خلاصه كرد و جهت تأخير را شرح داد و #شفاعت كرد.
۱۲- مولاى كنيز در جواب عرضه داشت: من به خاطر #شفاعت و #تشريففرمايى شما او را آزاد كردم و در راه خدا رها نمودم. و
۱۳- پيامبر شكر مىكند كه عجب #پول_بابركتى بود؛ دو برهنه پوشيده شدند و يك كنيز گرفتار آزاد گرديد !
?امالى صدوق، ص ۲۳۸.
۱۴- ✅ در همين #سيره و داستان درسهايى هست براى من، كه حتى با پول يك پيراهن و يك قبا مىتوان دو برهنه را پوشاند و يك گرفتار را آزاد كرد. و
۱۵- رسول بزرگ عملًا نشان مىدهد كه
✨ چگونه مىتوان با پول كم، كارهاى زياد انجام داد و از هر پيشآمد بيشترين نتيجه را گرفت
۱۶- اما من براى اين درسها #آمادگى ندارم.
۱۷- در حالى كه در #يك_انگشتم وسيله تأمين يك خانواده هست و
۱۸- در #يك_دستم جهاز يك دختر هست و
۱۹- بر #تنم پوشاك ده نفر هست و
۲۰- در #جيبم ذخيره يك ماه هست و
۲۱- در #سفرهام خوراك يك كاروان هست،
۲۲- باز مىگويم:
"بيش از خودم ندارم و چه كنم؟ خدا برساند!!"
۲۴-🔺اگر روح
#ايثار و
#انفاق و
#قناعت و يا لااقل
#تكافل و
#عهدهدارى و
#سعى در حوايج و
#اهتمام به امور مسلمين در ما زنده مىشد، بسيارى از مسائل تأمينى در همين #سطحِ_پايين #حل مىشد و به كمك فلان كس هم احتياج نمىافتاد!
۲۵- درست است كه آنها #بهتر و #بيشتر مىتوانند رسيدگى كنند، اما هنگامى كه به آنها #دسترسى نيست و گرفتارى آنها #زياد است، نمىتوان همينطور #نشست و #عذر تراشيد.
۲۶- هر كس بهاندازه #ظرفيت خود بايد #آب بردارد و به #تشنهكامان برساند،
۲۷- گرچه آنكه
#سقّاست و
#مشك و
#تشكيلات
دارد، #مسئوليت زيادترى دارد.
۲۸- هنگامى كه مسلمين درصدر اسلام #هيچ نداشتند و آه در بساطشان نبود، با همين
#ايثار و
#انفاق و
#عهدهدارى و
#تعاون و
#تكافل يكديگر را #نگه داشتند
۲۹- و لااقل
#انيس و
#غمخوار يكديگر بودند و
#نيروى_روحى و
#پشتوانه_روانى براى هم!
۳۰- در نتيجه از
#هيچ، به
#همه_چيز رسيدند.
#ماه_شعبان
#اسوه_حسنه
#رسول_اعظم
#ماه_رسولالله
📗روحانيت و حوزه: مشكلات و راهكارها، ص: ۱۸۷.
🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چالش غافلگیرکننده با بچه درسخونا! چی میشه آخرش؟😜
تعمیر لامپ، دوختن یه دکمه ساده، درست کردن املت
😳به نظرت بچههای درسخونِ مدرسه از پس این چالشهای ساده بر میان؟
پرورش کودک خداشناس.pdf
749.1K
📕 کتاب کودک خداشناس
🖋 ابراهیم اخوی
چه کار کنیم فرزندانی معتقد و خدا باور داشته باشیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥امیری خوانی نوجوان با اصالت مازندرانی در حسینیه معلی
🔹 لذت ببرید
چهارشنبه، ۳ اسفند ۱۴۰۱.
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌼در آستانه #میلاد_امام_حسین(ع) خادمان امام رضا(ع) ضریح امام حسین(ع) را گلآرایی کردند.
الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِلوَلــیِّڪَاَلْفــَرَجْ
بحق حضࢪٺزینبڪبرۍسلاماللهعلیها
هدایت شده از مشق زندگی
خاطرهای از مرحوم حاج علی وافی.m4a
2.2M
✨خاطره و دلنوشته #درسآموز 👌
از مرحوم حاج #علی_وافی
ابوی استاد #مجتبی_وافی
با بیان حاج محسن وافی
مراسم سالگرد ۱۴۰۱۱۲۰۳
#انتظار_والدین
#یادکرد_اموات
#شب_جمعه
#یاحسین
#میلاد💐
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
روش شناسی استنباط اولویت های اخلاقی براساس روایات «افعل تفضیل».pdf
321.4K
✍ مقاله: روششناسی استنباط اولویتهای اخلاقی براساس روایات «افعلتفضیل»
🔺نویسندهها:
امیر غنوی
رضا حبیبی
محمدرضا حقشناس
https://www.noormags.ir/view/fa/keyword/considering_the_different_levels_of_moral_values_in_islam
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از خبرگزاری فارس
📸 بیشترین جستوجوی یکماه گذشته دانشآموزان در برنامه شاد چه بوده است
@Farsna
هدایت شده از رویداد بزرگ قله ها
#سخنان_رهبری
#تازه_نفس_ها
عزیزان، نور چشمان، بچهها، نوجوانان! ما این انقلاب را، این جمهورى اسلامى را نگه داشتهایم تا شما تازهنَفَسها برسید و آن را جهانى کنید؛ پیام این انقلاب را شماها باید به دنیا برسانید؛ خودتان را بسازید و براى آن روز آماده کنید. اینکه در این پلاکاردها نوشتهاند «امیدان آینده انقلاب»، راست است؛ امیدهاى آینده شما هستید.
۱۳۶۵/۵/۳۰ - رهبر انقلاب
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🏔 قله ها
╭┅──────┅╮
🌺 @gholleha
╰┅──────┅╯
هدایت شده از رویداد بزرگ قله ها
014-Sorod-Majarajooyim-www.ziaossalehin.ir-AF01.mp3
3.36M
#سرود
#قله_ها
#ماجراجوییم
🔰سرود زیبا و بدون شرح باحال و جذاب مخصوص شما نخبه ها
👌👌😉
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🏔 قله ها
╭┅──────┅╮
🌺 @gholleha
╰┅──────┅╯
هدایت شده از رویداد بزرگ قله ها
#جوان_نخبه_انقلابی
#استعداد
سرچشمههای استعداد را در درون خودتان به جوشش درآورید.
1380/7/12 - رهبرانقلاب
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🏔 قله ها
╭┅──────┅╮
🌺 @gholleha
╰┅──────┅╯
هدایت شده از رویداد بزرگ قله ها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#قله_ها
#شهادت_قله_است
🎞نماهنگ در راه قله از بیانات مقام معظم رهبری
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🏔 قله ها
╭┅──────┅╮
🌺 @gholleha
╰┅──────┅╯
هدایت شده از رویداد بزرگ قله ها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا