هدایت شده از | اندکی اندیشه |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️مشهور شدن نوجوانان و جوانان در فضای مجازی اگر همراه با تربیت لازم و آگاهی از بایسته های #اخلاقِ_شهرت» نباشد، منجر به #غرور و احساس خودبرتربینی آنها میشود.
پیامد چنین وضعیتی تحقیر دیگران، عدم پذیرش خطاهای رفتاری و مقاومت در برابر اصلاح اخلاقی خود است.
حسینعلی رحمتی
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
@harahmati
مَن کانَ لَهُ ابنَهٌ فَاللّهُ فی عَونِهِ ونُصرَتِهِ ، وبَرَکَتِهِ ومَغفِرَتِهِ .
پیامبرخدا(ص) : هر که دختر داشته باشد ، خداوند در پى یارى ، کمک ، برکت و آمرزش اوست.
مستدرک الوسائل : ج ۱۵ ص ١١۵
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
سلام بر شما و سلام بر نازخند سپیده صبح، که زینت آرای جهان هستی است
دختران فرشتگانی هستند از آسمان
برای پر کردن قلب ما با عشق بی پایان
سالروز میلاد خانم فاطمه معصومه (س)
و روز ملی دختر را به همه بانوان پاک و آسمانی تبریک عرض می کنم.
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
سلام و ادب هم اکنون شام میلاد #حضرت_معصومه سلاماللهعلیها نایبالزیاره و دعاگوی شما هستم. 🤲 💐
السَّلامُ عَلَیْكِ یَا بِنْتَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ
بنیابت همه اعضای محترم این کانال🤲
خودتان و نسلتان
🔺سربلند، با ایمان و مقاوم 🤲
🔺امواتتان مهمان حضرت ارباب باد 🤲
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از موسسه اندیشه شهید آوینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️مسئولانی که تبلیغ #فرزنداوری میکنند، چند فرزند دارند؟
#روز_دختر
🇮🇷 @Sh_Aviny
✴️ Eitaa.com/Sh_Aviny
هدایت شده از نشستهای علومانسانیاسلامی
📌#همایش ملی تربیت در تراز مهدویت
🔻آیدی ادمین کانال
@M_Fatemiehdamghan
🔰نشست ها و همایش های علوم انسانی اسلامی
🆔http://eitaa.com/joinchat/4179165216C0d3b9d3403
هدایت شده از نشستهای علومانسانیاسلامی
💠نشست علمی ظرفیت های حکمت صدرایی در تربیت معنوی
@ENOEnsani
هدایت شده از نشستهای علومانسانیاسلامی
#صوت
💠درس گفتار " #هوش_مصنوعی؛ فرصت ها و تهدیدها"
🎙حجت الاسلام محمد جعفری
🔹دانشيار موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره)
👇دریافت از رسانه علوم انسانی اسلامی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1640431707C83fef8f05c
💠 *مردمی سازی در تربیت رسمی چه چیزی نیست؟*
🔹 روز معلم که مقام معظم رهبری نقدهای بسیار دقیق و خوبی پیرامون برون سپاری و خصوصیسازی تعلیم و تربیت مطرح کردند، برخی چنین پنداشتند که مقام معظم رهبری با اساس مردمی سازی در تعلیم و تربیت مخالف هستند. در واقع، این دسته از افراد هیچ تفکیکی بین خصوصی سازی و برون سپاری با مردمی سازی در نظر نمیگیرند و در نتیجه دچار خلط در این ماجرا میشوند، در حالی که مسئله مردمی سازی در نظام تربیت رسمی را جای دیگری رهبری به صراحت مطرح کردهاند.
🔸 شکی نیست که از منظر مقام معظم رهبری بدون حضور مردم، جامعه به هیچ عنوان پیشرفت نمیکند و تا زمانی که مردم در میدان نباشند، در هیچ عرصهای تحول شکل نمیگیرد.
🔹 چرا نمیتوانیم جایگاه مردم را در تعلیم و تربیت زنده کنیم و همیشه در مسیر سیاستگذاری تا اجرا دچار انحراف میشویم؟ به نظر فهم درستی از جریان مردمیسازی در تعلیم و تربیت وجود ندارد.
در این یادداشت برای این که بتواینم مردمیسازی را فهم کنیم، به پرسش مردمیسازی چه چیزی نیست، پاسخ میدهیم.
✍🏻 به قلم ابراهیم راستیان | پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام
📄 برای مطالعه متن کامل یادداشت میتوانید به این [نشانی](https://rushd.ir/?p=11876) مراجعه کنید.
📌 منتشرشده در [خبرگزاری فارس](http://fna.ir/3cfzz9)
#مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
هدایت شده از فارس پلاس
▪️شرمنده! مد نیست از شما گفتن وگرنه ترانه کاغذ دستش میگرفت و عکس میگذاشت از تصاویرتان. اگر این کار را بکنند انگ میخوردند و از جبهه آزادیطلبان خارج میشوند. اصلا در نظرشان دفاع کردن و شهید شدن وظیفه شماست. شما که جای دیگر آمدید و مگر ایرانی بودید؟
واقعا اگر در جای دیگر بودید هم همینطوری عادی بود برایشان؟ تنتان پر از گلوله شد که اجازه ورود اجنبی به داخل خانه را ندهید، حتی من رسانه هم شما را در لابهلای صفحاتم گم کردم...
خدا به داد دل مادرتان برسد... و صبر پدرانتان را افزون کند.
حلال کنید ما را...
💬 amiresmaeli
@Fars_plus
هدایت شده از فارس پلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ارزش دختر
#منبر
@Fars_plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر انقلاب:
🔺 کار شما در درجهی اوّل درس دادن است، امّا در خلال هر درسی ــ بنده بارها گفتهام گاهی مثلاً یک معلّم ریاضی یا معلّم فیزیک، در اثنای درس، یک کلمه میگوید که از یک ساعت سخنرانیای که بندهی مثلاً واعظ میکنم تأثیرش در این جوان بیشتر است! با یک کلمه؛ اینها را دیدهایم ــ با رفتار، با کردار، با بیان، ایمان را، صلاح را، صلاحیّتهای انسانی را در این شاگرد پرورش بدهید. فرض کنید فرزند خودتان است، دارید او را پرورش میدهید؛ این اوّلین توقّعی است که انسان از معلّمین دارد.
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وه! غروب بهشت چه دیدنی است ❣
خدایا بحق کریمهات نصیبمان کن 🤲
🌷
« بله، ممکن است مثلاً یک شخصی، یک آدم بانفوذی بتواند یک تعدادی از مردم را یک جایی وادار به یک عکسالعملی، به یک تحرّکی بکند لکن حرکت عظیم مردم، تکان دادن و به موج درآوردن این اقیانوس عظیم، فقط کار عالِم دینی است ، فقط کار مرجع روحانی است»
بیانات در ارتباط تصویری با مردم قم
📆19/ 10 / 1400
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از کرامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تربیت دختران شجاع از نگاه امام صادق علیهالسلام
🔻 یک خانمی آمد خدمت امام صادق (ع) و گفت شوهرم نمیگذارد تا در شادی و ناخوشی مردم حضور داشته باشم.
🔹️ حضرت، همسر این خانم را خواستند و فرمودند چرا اینقدر همسرت را منع میکنی؟ آیا میدانی مادر و همسر من بعد از انجام کارهایشان، به ایتام مدینه رسیدگی میکنند؟
♨️ باید بدانیم اگر مسئلههای اجتماعی مسئله یک زن نشود، مسئله اون مد و لباس خواهد شد.
وقتی افق نگاه کسی بزرگ نشود، مسئله او مسئلههای پیش پا افتاده میشود.
🔴 در هیچ یک از روایات مطلبی نداریم که زنها نباید بینش سیاسی داشته باشند. به دلیل اینکه باید انتخاب کنند و اثرگذار باشند. زنها باید بینش سیاسی داشته باشند و لازم است در یک فرآیند تربیتی برای این آماده شوند.
🔹️ مثلاً زمانی که من در مقطع راهنمایی بودم، معلم دینی ما بچههای زرنگ مدرسه را انتخاب میکرد و وقتی برای مددکاری، به خانه محرومین میرفت، بچهها را با خود میبرد. این بچه چون در کوران عواطف و احساسات است مردمدار تربیت میشود.
✴️ اگر بخواهیم دختر به جامعه حساسیت داشته باشد باید مسائل اجتماعی را در حد فهم خودش بفهمد.
"خانم دکتر علاسوند "
⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️
🔸 "کرامت؛ کانون رشد و آموزش مربی تراز انقلاب اسلامی"
🔗 بله / اینستاگرام / ایتا / تلگرام / گپ / سروش / آی گپ / آپارات/ روبیکا
✅ @keraamat_ir
🔹 آیا آموزش و پرورش در ایران چیزی به دانش آموزان می آموزد؟
✅ علیرضا عابدین (روان شناس) در پژوهشی به بررسی و تحلیل داستان های کتاب فارسی کلاس اول در ایران و مقایسه آن با داستان های کتاب زبان کلاس اول در دو کشور شرقی و غربی یعنی چین به عنوان نماینده فرهنگ جمع گرا و آلمان به عنوان نماینده فرهنگ فردگرا پرداخته است.
✅ او به این منظور تمامی داستان های کتاب فارسی اول ابتدایی در ایران، شامل ۵۱ داستان منتشر شده در سال ۱۳۹۱، همچنین ۴۴ داستان از داستان های کتاب کلاس اول چین و ۲۶ داستان از مجموعه چهار کتاب کلاس اول آلمان را به عنوان نمونه پژوهشی انتخاب کرده است.
✅ نتایج این پژوهش نشان داد که کودکان ایرانی در کتاب های درسی خود می آموزند که مطیع و سر به راه باشند، کودکان چینی یاد می گیرند که مهرورز بوده، آموزش دهنده و بخشنده باشند، و کودکان آلمانی می آموزند که استقلال طلب بوده و نگاه رو به جلو و هدفمندی داشته باشند.
✅ ایراد اصلی چنین پژوهش هایی این است که بدون فهم کلی از وضعیت آموزش و پرورش یک کشور و صرفا بر اساس سنجش یک متغیر مانند؛" محتوای کتاب های درسی" می کوشد تا نوعی نتیجه گیری درباره وضعیت آموزش و پرورش و فرهنگ یک جامعه ارائه دهند.
✅ اقدامی که پیشاپیش محکوم به شکست بوده و نتیجه آن صرفا تبلیغاتی و ژورنالیستی از آب در می آید. واقعیت این است که دانش آموزان ایرانی به سختی در مدارس چیزهایی می آموزند که بتواند تاثیر پایداری بر نحوه تربیت آنها داشته باشد. نکته جالب تر اینکه بچه ها در مدارس ما حتی همان اطاعت پذیری را نیز نمی آموزند.
✅ مجموعه عوامل از هم گسیخته و متعارضی مانند خانواده، مدرسه و جامعه دست به دست هم داده و میزان تاثیر پذیری دانش آموزان از معلمان را به جز سواد خواندن و نوشتن (آن هم به صورت حداقلی) به شدت کاهش می دهند.
✅ دلیل آن هم روشن است؛ آموزش و پرورش کنونی فهم درستی از مناسبات دانش آموز، مدرسه و جامعه ندارد و همچنان تصور می کند می تواند با گفتار درمانی به آموزش مهارت های زندگی بپردازد. در حالی که چنین امری مستلزم مشارکت جدی دانش آموزان در فرآیند تعاملی یادگیری است.
✅ بنابراین حتی اگر مدارس ایران به دنبال آموزش اطاعت پذیری هم باشند لاجرم ناکام خواهند ماند. از سوی دیگر آموزش و پرورش به دلیل ویژگی ایدئولوژیک و به شدت محافظه کارانه اش در ایران نتوانسته به یک نهاد پیشرو در مقایسه با تحولات پرشتاب اجتماعی تبدیل شود.
✅ این عقب ماندگی به حدی است که دانش آموزان را به نوعی اسکیزوفرنی شخصیتی در گذار میان جامعه و مدرسه دچار ساخته است. پیامد این دوگانگی شخصیت عبارت از آشفتگی، عصبیت و بی قراری در میان دانش آموزان می باشد.
✅ کتاب های درسی اگرچه از اهمیت زیادی در مدارس برخوردارند ولی قدرت "برنامه درسی پنهان" که می تواند در شکاف میان آرمان ها و واقعیت ها جای گیرد بخشی از آموزش های رسمی را بی اثر می کند.
✅ همین امر باعث می شود که عزم بر ایجاد اطاعت پذیری در میان دانش آموزان حتی به نتیجه عکس خود منجر شده و موجبات بیزاری از مدرسه را فراهم آورد. بدون حرکت به سوی تحول واقعی در بنیادهای آموزش و پرورش موجود بعید است وجود این نهاد در وضعیت کنونی چندان توجیه پذیر باشد.
هدایت شده از :: ماهنشان؛ تربیت اسلامی ::
بالاتر از بهشت.pdf
972.2K
🧶 پاسخ به بیش از پنجاه سؤال پر تکرار دختران دبیرستانی
#دختران
🔰
https://eitaa.com/joinchat/1722679342Cb46645e389
✨حضرت آقا در دیدار اخیر معلمان:
🔺اگر بتوانید انسان
#آگاه،
#عالم،
#اهلفکرکردن،
#متفکّر،
#اهلمنطق،
#باایمان،
#بااراده،
#متشرّع،
#پایبندبهاخلاقاسلامی،
#پایبندبهتعهّداتملّی
تربیت کنید، بزرگترین خدمت به کشور انجام گرفته؛ یعنی واقعاً هیچ خدمت دیگری قابل مقایسهی با این نیست.
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از موسسه آموزش عالی حوزوی مشکات - قم
❇️ آغاز ثبت نام موسسه آموزش عالی حوزوی مشکات
🔰 سال تحصیلی 1402 - 1403
🔰 رشته های سطح 3:
مشاوره اسلامی
دین و سلامت
🔰 رشته های سطح 4:
تربیت اخلاقی
حکمت متعالیه گرایش هستی شناسی
فقه حکومت
فقه خانواده
فقه فرهنگ و رسانه
فقه سیاست خارجی و روابط بین الملل
فقه حقوق و جزا جرم شناسی
اقتصاد اسلامی گرایش پول و بانک
قرآن و حکمت گرایش اسلام شناسی منظومه ای
مطالعات اسلامی با رویکرد زبان عربی
🔰 مزایا:
بهره مندی از محضر اساتید برجسته حوزه
پشتیبانی از فعالیت های علمی ، پژوهشی
انجام پروژه های واقعی در عرصه کشور
ارتباط مؤثر با اندیشکده های برجسته کشور (به خصوص اندیشکده های پیرامونی حوزه علمیه مشکات)
کمک هزینه تحصیلی
🔰 شرایط عمومی:
۱. پذیرش در آزمون ورودی مرکز و مصاحبه های انگیزشی
۲. پذیرش در آزمون ورودی رشته
۳. اجرای برنامه داخلی سطح 4 حوزه علمیه مشکات
🔰 شرایط رشته های سطح 3:
۱. تکمیل واحدهای سطح ۳(ویژه متقاضیان خارج از مشکات)
۲. تکمیل واحد های سطح ۲ (ویژه متقاضیان داخل مشکات)
🔰 شرایط رشته های سطح 4:
تکمیل واحد های کتبی و شفاهی سطح ۳
📆 مهلت ثبت نام:
20 خرداد 1402
📆 زمان آزمون ورودی:
22 تیر 1402
🔶 آدرس ثبت نام:
http://aali.hmeshkat.ir/2937
🔴 تا زمان انتشار این اطلاعیه مجوز رسمی برای رشته های مشاوره اسلامی سطح ۳، حکمت متعالیه گرایش هستی شناسی سطح ۴، تربیت اخلاقی سطح ۴ صادر شده است. لذا داوطلبان این رشته ها علاوه بر ثبت نام در سامانه پذیرش موسسه، باید در سایت نجاح نیز ثبت نام نمایند.
🔴 پس از تکمیل ثبت نام و بررسی مدارک، منتظر تماس یا پیامک واحد پذیرش مشکات باشید
کانال بله
کانال ایتا
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
کلیات رشته تربیت اخلاقی دکتری سطح 4.pdf
4.35M
کلیات رشته تربیت اخلاقی سطح 4
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
💠مؤسسه آموزش عالی حوزوی مشکات💠
⬅️پذیرش سطح ۴
🔶رشته تخصصی تربیت اخلاقی 🔶
سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳
شرایط:
دفاع از پایان نامه سطح 3 (یا در نوبت دفاع)
قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه
مزایا:
بهرهمندی از اساتید برتر
اعطای مدرک رسمی حوزوی سطح ۴ رشته تربیت اخلاقی
توانمندسازی علمی و پژوهشی
ثبت نام از طریق سایت پذیرش مرکز مدیریت:
www.paziresh.ismc.ir
حهلت ثبت نام از تاریخ ۱ خرداد لغایت ۱۰ خرداد.
برای اطلاعات بیشتر با این شماره تماس حاصل فرمایید:
☎️02532400206
زمان آزمون کتبی متعاقبا اعلام خواهد شد
نشانی:
ابتدای خیابان جمهوری
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از عموکتابی|مربی تربیتی
📜 دیوار نوشتۀ دبستانی در ونکوور کانادا🇨🇦
که از همون ابتدا #عزت_نفس💎 و ارزشمند بودن رو به بچهها یاد میده.
✨🌟⭐️
ترجمه متن 👇
بعضی بچه ها از شما باهوش تر هستن
بعضی بچه ها لباسهای باحال تری دارن
بعضی بچه ها در ورزش از شما بهتر هستن،
" اهمیتی نداره"
شما هم ویژگی خاص خودتون را دارین.⭐️
کافیه پیداش کنین. ✨
بچه ای باشین که میتونه با دیگران کنار بیاد.💖
بچه ای باشین که بخشنده هست.💚
بچه ای باشین که برای چیزی که دیگران دارند خوشحاله. (حسادت نمیکنه)
بهترین خودتون باشین .😊🌟
#عزت_نفس_کودکان💎
عموکتابی | مربی تربیتی🌱
https://eitaa.com/joinchat/2468741149Ce4e515064e