🔺 شبکههای اصلی سیما در ۶ ماه اخیر فیلم سینماییهای تولید کدام کشورها را پخش کردهاند؟
1️⃣ ۳۶ درصد فیلمهای آمریکایی
2️⃣ ۲۰ درصد فیلمهای ایرانی
3️⃣ ۷ درصد فیلم های هند و انگلیس
4️⃣ ۶ درصد فیلمهای فرانسوی
5️⃣ ۲ درصد فیلم های چین، کره، ژاپن، آلمان
6️⃣ حدود ۱ درصد فیلمهای اسپانیا، استرالیا، نروژ، بلژیک، هنگکنگ و روسیه
✍️ آیا با این سبد مصرف رسانه ای، گرایش به سبک زندگی غربی عجیب است؟! اینها خوراکی است که خود ما با کمال میل به خورد خانواده ایرانی می دهیم؛ خوراک رسانه ای که نوجوان و جوان ایرانی، خودش از سایر رسانه های غیررسمی و یا غیرمجاز تأمین می کند هم بماند به جای خود! / رسانه شریف
▫️لازم است در کنار این نگاه کمی، دقت کیفی را هم اضافه کنیم، مثلا سریال های جواهری در قصر و جومونگ به تنهایی به اندازه چندین و چند سریال دیگر در جامعه ایرانی اثرگذار بودند و کیدرام با همین مجموعه ها در ایران جا باز کرد؛ حال سریال های ایرانی که عملا نمی توانند در کمیت از رقبای رسانه ای خود جلو بزنند، می توانند با بالاتر بردن ضریب نفوذ و جاذبه های داستانی و بصری، این ضعف نهادی خود را (در کنار افزایش تولیدات) جبران کنند.
🔹یادمان نرود که بخشی از مردم ما در شبکه های ماهواره ای مشغول تماشای سریال های ششصد و هفتصد قسمتی کره ای و ترکیه ای و کلمبیایی هستند!
✌️
⭕️از کانون دل حرارت بر میخیزد، و از کانون عقل هدایت و روشنایی
🔹آن کسی که دلی افسرده و بی خواهش و بی امید و آروز دارد، موجودی سرد و بی حرکت و جامد است، و هیچگونه فعالیتی از او سر نخواهد زد، به مرگ نزدیکتر است تا به حیات، و آنکس که از نیروی عقل و فهم و تدبیر بی نصیب است مانند ماشینی است که در شب تاریک در حرکت است و فاقد چراغ و راهنماست.
📕بیست گفتار، ص ۱۹۲
منبع: وبسایت اهل البیت
#استاد_مطهری
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
هدایت شده از حوزه علمیه خواهران قم
💫دهم تیر سالروز بزرگداشت شاعر بزرگ صائب تبریزی گرامی باد
▫️بعد از حافظ هیچ غزل سرایی به عظمت صائب نیامده است. بعد از رودکی هیچ شاعری به تعداد صائب شعر نگفته است؛ ایشان دویست هزار بیت شعر گفته است.
البته شاعر حسابی که بشود روی شعرش ایستاد و از شعرش دفاع کرد.
رهبر معظم انقلاب
۱۳۷۷/۲/۲۲
🌾⃟🕊🌼჻ᭂ࿐✰
🔰@hawzah_khaharan_qom
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
هدایت شده از برتر | برنامه تربیتی🇮🇷
🥳 به_عشق_علی علیه السلام
💫 فروش ویژه درسنامههای سایت برتر به مناسبت عید سعید غدیر
🎉 ستاد تربیتی غدیر به مناسبت عید سعید غدیر تعدادی از درسنامههای تولیدی خود را از تاریخ ۱۴۰۲/۰۴/۱۲ به مدت یک هفته با ۵۰٪ تخفیف در اختیار مربیان عزیز قرار میدهد.
📲 برای ورود به سایت و خرید درسنامهها
👈 اینجا کلیک کنید
•┈┈••••✾• 🎲 🏆 🎲 •✾•••┈┈•
🥇برتر | محلی برای اشتراکگذاری درسنامههای تربیتی
#تابستان #درسنامه_تربیتی #پسران #دختران
شما هم جزء برنامهسازان برتر شوید:
🔰👈 ایتا | روبیکا | سایت
🆔 @bartar_app
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک ایده عالی برای تصویر مسیر تا سکوی موفقیت در کمتر از یک دقیقه 👌 فقط با صدای کوتاه ببینید 😌
هدایت شده از فضائل 🌙ماهمن علي علیهالسلام
41.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بزرگترین فیلسوف تاریخ بشریت
🔺سهیل اسعد:
من در یکی از دانشگاه های شهر کالی کلمبیا ...
🔺معلم و مربی باید عبد باشد. "عبد، آزادهاى است كه شكل گرفته" برای عبد شدن "معلم قبل از هر چيز بايد حُرّ شود و به آزادى برسد؛ آزادى از خويش، آزادى از غير و حتى آزادى از آزادى. و در اين مرحله است كه به عبوديت مىرسد. (حريت عبوديت رسالت). 📗تربيت كودك ؛ ص ۱۳.
كه أميرالمؤمنين فرمودند:
«ما عَبَدْتُكَ خَوْفاً مِنْ نارِكَ وَ لا طَمَعاً فى جَنَّتِكَ بَلْ وَجَدْتُكَ اهلًا لِلْعِبادَةِ فَعَبَدْتُكَ». 🔺راستى مگر دل من و خلق و دنيا و شيطان چه به من داده اند؟
🔺چه بهشت و جهنمى دارند كه حاضرم آنها را بپرستم و از تو دست بشويم؟
و اين عبادت احرار و آزاد مردان است نه عبادت تجّار و سوداگران و يا عبادت عبيد و بنده ها.
📗نهج الحق، علامهى حلى، ص ۲۴۸.
📗مسئوليت و سازندگى. ص ۷۷.
#أميرالمؤمنين
#علی_بن_ابیطالب
#آزادی
🌷🇮🇷🌷
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
بزرگترین فیلسوف تاریخ بشریت 🔺سهیل اسعد: من در یکی از دانشگاه های شهر کالی کلمبیا ... 🔺معلم و مربی
🔺جملهای از یکی از منابع آزمون آموزشپرورش 👌
📗مسئوليت و سازندگى ؛ ص۷۶:
🔺ما كه در اين عالم خود را خرج مىكنيم، خرج چه كسى شويم كه سزاوارتر باشد؟
🔺ما اگر اينگونه آزاد شويم و اينگونه آزاد فكر كنيم و مقايسه كنيم به نتيجه خواهيم رسيد. بگذر از اين كه نفس و خلق و دنيا و شيطان اينها فقط مصرف كننده هستند و هيچ سودى نخواهند آورد و فقط استعدادهاى ما را خواهند بلعيد.
اينها چيزى ندارند و چيزى نمىدهند و بر فرض كه بدهند بيش از آن كه مىدهند پس مىگيرند و باز مىستانند.
✨اينها سراسر نيازند.
✨بر فرض هم كه نخواهند ما اسير نيازهايشان خواهيم شد و در يكى از سوراخهايشان مدفون خواهيم گرديد.
ولى،
اللَّه
🔺نيازى ندارد و
🔺چيزى نمىخواهد تا ما را در راه آن فدا كند و به بازى بگيرد.
⚡️بر فرض كه ما به
ثروتها و
لذتها برسيم و از اوناسيس هم بگذرانيم و در هر دقيقه چند ميليون تومان به چنگ بياوريم،
⚡️آيا اين همه ثروت و لذت در ما چه استعدادى را زياد مىكند؟
اين ما هستيم كه ثروتها را زياد كردهايم اما ثروتها، چه؟
⚡️فقط نيروى ما را مصرف كردهاند و روى هم جمع شدهاند.
⚡️و بر فرض اين كه به ما رفاه و آسايشى بدهند بيشتر از اينها از ما گرفتهاند .
🔺ما براى رفاه به اين همه استعداد نياز نداشتيم.
🔺ما براى رفاه به انسان بودن نياز نداشتيم.
⚡️ يك بزغاله 🐐، يك گوسفند 🐑و يا يك زنبور عسل 🐝 به رفاه در سطح عالىترى رسيده بدون اين كه اين همه استعداد داشته باشد.
بدون اين كه از فكر، عقل، اختيار، وجدان و فرقان برخوردار باشد.
آنها لباسشان همراهشان است و خوراكشان دم دستشان و هيچ گاه خودكشى هم نكردهاند، زيرا خودآگاهى نداشتهاند.
#خودآگاهی
#خودیابی
#خدایابی
📕صفايى حائرى، على، مسئوليت و سازندگى، جلد، ليلة القدر - قم، چاپ: اول، ۱۳۸۵ ه.ش.
🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کیسه هوا به موقع باز شد😂😂😂
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
کیسه هوا به موقع باز شد😂😂😂
بلا تشبیه به حمایتهای والدین و .. از فرزندان بعد آسیب!!
هدایت شده از مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان
#تولید_نو
💠 کتاب کار مربی "به وقت غدیر"
ویژه مربیان، مبلغان و فعالان فرهنگی
دوره متوسطه اول و دوم
🔴 موضوع: امام شناسی
⬅️ تولید مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان
🖋 به کوشش
حسین رحیمی
📖 "به وقت غدیر" میکوشد تا محتوای مورد نیاز، جهت برگزاری مراسمات شاد تربیتی و معرفتی را در اختیار مربی، مبلغ و فعال فرهنگی قرار دهد.
🔰ویژگیهای کتاب:
• رویکرد معرفتی- تربیتی
• توجه به مسائل اعتقادی دانش آموزان
• کاربردی بودن محتوا
• تولید محتوا بر اساس اقتضائات میدان
ℹ️ لینک دسترسی به فایل کتاب
🌐 لینک کانال رسمی مرکز آیندهسازان:
@mftas_ir
🔶 لینک کانال رسمی مرکز آیندهسازان:
@mftas_ir
🔴 با ما همراه باشید.
هدایت شده از 🔸️راهبری فرهنگ🔸️
#دوره_تابستانه
❖ ظرفیت سنجی نظام های فکری معاصر در تحول علوم انسانی
🔹سر فصل ها
• نظام فکری «#سید_جمال_الدین_اسد_آبادی»
▫️ارائه توسط (استاد مهدی موسوی)
• نظام فکری «#امام_سید_روح_الله_خمینی»
▫️ارائه توسط (استاد امین اسدپور)
• نظام فکری «#علامه_سید_محمد_حسین_طباطبایی»
▫️ارائه توسط ( استاد امین اسدپور)
• نظام فکری «#علامه_محمد_تقی_جعفری»
▫️ارائه توسط (استاد سید مهدی موسوی)
• نظام فکری «#شهید_مرتضی_مطهری»
▫️ارائه توسط( استاد سید محمد هاشمی)
• نظام فکری «#شهید_سید_محمد_حسینی_بهشتی»
▫️ارائه توسط ( استاد شریف لک زایی)
• نظام فکری «#شهید_سید_محمد_باقر_صدر»
▫️ارائه توسط ( استاد حسین بحرینی یزدی)
• نظام فکری «#آیت_الله_سید_علی_خامنه_ای»
▫️ارائه توسط ( استاد سید مهدی موسوی)
• نظام فکری «#امام_سید_موسی_صدر»
▫️ارائه توسط (استاد شریف لک زایی)
• نظام فکری «#آیت_الله_عبدالله_جوادی_آملی»
▫️ارائه توسط ( استاد حسین حاج محمدی )
• نظام فکری «#آیت_الله_محمد_تقی_مصباح_یزدی»
▫️ارائه توسط (استاد علی مصباح یزدی)
🔹 برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر
yun.ir/d13ucf
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید.
@rahbariefarhang
رویداد حضوری الفتا
مدرسۀ تحوّلآفرین؛ تمدن آینده
♦️با حضور:
- مدارس و معلمان برتر
- هنرستانهای خلاق و کارآفرین
- مؤسسات نوآور تربیتی
و با شرکت مدارس ۱۱ کشور خارجی
♦️زمان: ۱۸ تا ۲۱ تیرماه ۱۴۰۲
♦️مکان: تهران – مصلای امام خمینی (ره)
@alefta
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آخوند عالم و شیرین زبان...
تلویزیونو به خنده حلال گرفتم😅
🖼☫
⏳️کمتر از ۷ روز دیگر تا
اولین و بزرگترین اجتماع کنشگران تعلیم و تربیت ایران با حضور جمعی از معلمان جهان اسلام.
✏ @alefta
❗تقصیر شماست
من و شمای مبلغ کوتاهی کرده ایم
از ماست که برماست
روایتگری درست .....
🪴 امروز به خاطرات بسیار جالب توجه و خواندنی معلمی برخورد کردم
پیشنهاد میکنم با قدری تأمل مطالعه فرمایید.
🛑 تقصیر شماست.......
https://eitaa.com/women92
در زمان دانش آموزی معلمی داشتیم به نام آقای سید مهدی موسوی كه در آمریكا تحصیل كرده و تازه به وطن بازگشته بود و از همین روی گاه و بیگاه خاطرات و تجربه هایی از سالهای زندگی در ایالت اوهایو نقل می كرد و این گفته ها به اقتضای دوره نوجوانی به دقت در ذهن ما ثبت و ضبط می شد.
ایشان می گفت: “یك روز در دانشگاه اعلام شد كه در ترم آینده مشاور اقتصادی رییس جمهوری سابق آمریكا -گمان می كنم *ریچارد نیكسون* - قرار است درسی را در این دانشگاه ارائه كند و حضور آن شخصیت نامدار و مشهور چنان اهمیتی داشت كه همه دانشجویان برای شركت در كلاس او صف بستند و ثبت نام كردند و اولین بار بود كه من دیدم برای چیزی صف تشكیل شده است.
به دلیل كثرت دانشجویان كلاس ها در آمفی تئاتر برگزار می شد و استاد كه هر هفته با هواپیما از واشنگتن می آمد دیگر فرصت آشنایی با یكایك دانشجویان را نداشت اما گاهی به طور اتفاقی و بر حسب مورد نام و مشخصات برخی را می پرسید.
در یكی از همان جلسات نخست به من خیره شد و چون از رنگ و روی من پیدا بود كه شرقی هستم از نام و زادگاهم پرسید و بعد برای این كه معلومات خود را به رخ دانشجویان بكشد قدری در باره شیعیان سخن گفت و البته در آن روزگار كه كمتر كسی با اسلام علوی آشنا بود همین اندازه هم اهمیت داشت، ولی در سخن خود قدری از علی علیه السلام با لحن نامهربانانه و نادرستی یاد كرد.
این موضوع بر من گران آمد و برای آگاه كردن او ترجمه انگلیسی نهج البلاغه را تهیه كردم و هفته های بعد به منشی دفتر اساتید سپردم تا هدیه مرا به او برساند.
در جلسات بعد دیگر فرصت گفت و گویی پیش نیامد و من هم تصور می كردم كه یا كتاب به دست او نرسیده و یا از كار من ناراحت شده و به همین دلیل تقریبا موضوع را فراموش كردم.
روزی از روزهای آخر ترم در كافه دانشگاه مشغول گفتگو با دوستانم بودم كه نام من برای مراجعه به دفتر اساتید و ملاقات با همان شخصیت مهم و مشهور از بلندگو اعلام شد، با دلهره و نگرانی به دفتر اساتید رفتم و هنگامی كه وارد اتاقش شدم با دیدن ناراحتی و چهره درهم رفته اش بیشتر ترسیدم.
با دیدن من روزنامه ای كه در دست داشت به طرف من گرفت و گفت می بینی؟ نگاه كن! وقتی به تیتر درشت روزنامه نگاه كردم خبر و تصویر دردناك خودسوزی یك جوان را در وسط خیابان دیدم.
او در حالی كه با عصبانیت قدم می زد گفت: می دانی علت درماندگی و بیچارگی این جوانان آمریكایی چیست؟ بعد به جریانات اجتماعی رایج و فعال آن روزها مانند هیپی گری و موسیقی های اعتراضی و آسیب های اخلاقی اشاره كرد و سپس ادامه داد: همه اینها به خاطر تقصیر و كوتاهی شماست!
من با اضطراب سخن او را می شنیدم و با خود می گفتم: خدایا، چه چیزی در این كتاب دیده و خوانده كه چنین برافروخته و آشفته است؟
او سپس از نهج البلاغه یاد كرد و گفت: از وقتی هدیه تو به دستم رسیده در حال مطالعه آن هستم و مخصوصا فرمان علی بن ابیطالب به مالك اشتر را كپی گرفته ام و هر روز می خوانم و عبارات آن را هنگام نوشیدن قهوه صبحانه مرور می كنم تا جایی كه همسرم كنجكاو شده و می پرسد این چه چیزی است كه این قدر تو را به خود مشغول كرده است؟
بعد هم شگفتی و اعجاب خود را بیان كرد و گفت: من معتقدم اگر امروز همه نخبگان سیاسی و حقوقدانان و مدیران جمع شوند تا نظام نامه ای برای اداره حكومت بنویسند، نمی توانند چنین منشوری را تدوین كنند كه قرنها پیش نگاشته شده است!
دوباره به روزنامه روی میز اشاره كرد و گفت: می دانی درد امثال این جوان كه زندگی شان به نابودی می رسد چیست؟ آنها نهج البلاغه را نمی شناسند!
آری، *تقصیر شماست كه علی را برای خود نگهداشته اید و پیام علی را به این جوانان نرسانده اید!*
دلیل آشوب و پریشانی در خیابانهای آمریكا، محرومیت این مردم از پیام جهان ساز و انسان پرور نهج البلاغه است.”
این داستان را در سن دوازده سالگی از معلم خود شنیدم، اما سالها بعد از آن وقتی كه برای جشنواره “باران غدیر” در تهران میزبان مرحوم پروفسور دهرمندرنات نویسنده و شاعر برجسته هندی بودیم چیزی گفت كه حاضران در جلسه را به گریه آورد و مرا به آن خاطره دوران نوجوانی برد.
پیرمرد هندو در حالی كه بغض كرده بود و قطرات اشك در چشمانش حلقه زده بود از مظلومیت علی بن ابی طالب یاد كرد و با اشاره به مشكلات گوناگون اجتماعی در كشورهای مختلف جهان گفت: “شما در معرفی امام علی و نهج البلاغه موفق نبوده اید! *باید پیام های امام علی را چون سیم كشی برق و لوله كشی آب به دسترس یكایك انسانها در كشورها و جوامع مختلف رساند !*
https://eitaa.com/women92
🟢 به عشق مولا نشر دهید 🟢
#امام_هادی "علیه السلام" 💐 با سپری نمودن بیست سال از عمر شریفشان در تبعید و اختناق برای هدایت امت #شیعه، دو دانشنامه ی وزین و راهبردی را ودیعت نهادند:
زیارت جامعه کبیره و زیارت غدیریه سرشار از معارفی هستند که میتواند در تاریکترین دوره های تردید و هجوم فتنه ها راهگشای مسیر مجاهدین گردد.
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️کلیپ تصویری♨️
🎥 ببینید | ریشۀ علاقه به بینظمی چیست؟
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
@haerishirazi
هدایت شده از مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان
#بسته_محتوایی
💠 مرکز فرهنگی تبلیغی آیندهسازان تقدیم میکند
🎁 «خمّ غدیر»
بسته ترویجی تبلیغی عید غدیر علیه السلام
ویژه مخاطب دانشآموزی (متوسطه اول و دوم)
شامل:
کتاب کار
کتاب
طرح درس
ویدیوکست
پوستر
سخنرانی
ایده
معرفی کتاب
🆔 لینک دسترسی به محتوای بسته
🌐 لینک سایت رسمی مرکز آیندهسازان:
www.afaagh.com
🔶 لینک کانال رسمی مرکز آیندهسازان:
@mftas_ir
🔴 با ما همراه باشید.
هدایت شده از سید احمد رضوی | صراط
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ نماهنگ "جانم علی" منتشر شد
🔻با اجرای گروه سرود نجم الثاقب تهران
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 کتاب صوتی : "نامهای به پسرم محمد"
نامهٔ اول از کتاب نامههای بلوغ
🎙 با صدای نجم الدّین شریعتی
"این نامه را مرحوم استاد صفایی حائری در ۱۵ فروردین ۱۳۶۴ برای فرزند اول خود محمد نگاشتهاند.
محمد صفایی حائری فرزند مرحوم استاد در ۵ فروردین ۱۳۶۷ در منطقه حلبچه به درجه شهادت نائل آمدند.
📥 جهت دانلود نسخه کامل 👈🏻 کلیک 👉🏻 نمایید.
📨 پاسخ به سوالات: 👇🏻
👤 : @ad_einsad
🛒 ثبت سفارش: 👇🏻
🤳🏻 : @einsadshop_ad
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
✅ آشنایی با استاد علی صفایی حائری
🔸بی قراری در جمع
🔹حجتالاسلام علی سرلک
مواجهه با مرحوم حاج شيخ، حتي اگر كوتاه و گذرا و با نگاه معمولي و درآميخته با روزمرگيها و عادتها و خواهشهاي نفساني، نشان ميداد كه ايشان يك بيقرار جاريست، يك بيقرار سر قرار حاضر. آدمي كه از درون به جوششهايي و وسعتهايي دست پيدا كرده بود كه سهم تنهايي خودش نبود و آنها را با همه آدمها تقسيم ميكرد؛ گاهي در قالب واژههاي پر نفوذش كه انگار ديناميت پشت آنها بود، گاهي با برخوردهايش، گاهي با اشكهايش، گاهي با لبخندهايش.
خيلي كم با ايشان برخورد كردم، اما در همين برخوردهاي كوتاه و مينيماليستي ايشان هم ميشد بيقراري و بيكرانگياش را درك كرد. لذا نقطه اتصال آدمها با او حتي يك برخورد كوتاه بود، از هنرمندان و كارگردانها گرفته تا آدمهاي به هم ريخته، تا پزشك، مهندس، پولدار، غيرپولدار. ذهنت را درگير ميكرد، اگر هم ميخواستي، نميتوانستي از او عبور كني و كنارش بگذاري؛ حضور داشت. الان هم يكي از دلايلي كه مرحوم حاج شيخ جاري شده و حضور دارد، همان بيكرانگي و بيقرارياي بود كه تجربه كرد و اين بيكرانگي را احتكار نكرد، از تعابير خودش اين بود كه مسير حق را اگر هزينه نكني و احتكارش كني، آن را به گند كشاندهاي. ميگفت: شيشه عطرم را به كسي ندادم، رفتم دستشويي افتاد در چاه؛ دريافتم كه اينها را وقتي به كسي ندهيم، اينطوري هدر ميشود.
بيقراري حاج شيخ او را منزوي نكرد. كساني هستند با - به قول خودشان، - يك تجربههاي قدسي، در انزوا، حيرتافكنيهايي را پيگيري ميكنند و ميگويند گوهر دين، حيرتافكنيست، و خلسهها و شطحياتي دارند كه محصول تخيلشان است. حاج شيخ آن حالات را بهصورت واقعي داشت، اما بيقرار در حال حركت بود، نه بيقراري انزواطلبانه، نه بيقراري كه مسئوليتهايش را نفي كند و بگويد ما مشغول خلسههاي خودمانيم. او وقتي كه محدود ميشد احساس مسئوليت بيشتري ميكرد. انديشهاش با عمل توأم بود و عمل او به انديشهاش نور ميداد. انديشمندي كه اهل عمل نيست، بافتهها را دور هم جمع كرده. در تعابير حاج شيخ هست كه گاهي اوقات خداي متعال چيزي را در اثر عمل عنايت ميكند، كه در اثر عبادت و مطالعه اصلا امكان رسيدن به آن نيست. جودت ذهني و تسلط فكريش، سر جاي خودش، ولي انديشه او با عمل رفعت گرفته بود. ميگويند مرحوم حاج شيخ عباس قمي وقتي مفاتيحالجنان را نوشت و به چاپخانه داد، بعد از مدتي آن را پس گرفت و پس از يكسال دوباره آورده و گفته بود: يك سال به همه آنچه خودم نوشته بودم خواستم عمل كنم تا اگر دست كسي ميرسد، من عالم بيعمل نباشم. عمل مرحوم حاج شيخ پشت حرفهايش اتفاقا باعث انديشهورزي درست ايشان شده بود. تلاشش از نوع جمع كتب نبود از نوع رفع حُجُب بود. به تعبير آن شعر:
صفايي ندارد ارسطو شدن
خوشا پر كشيدن پرستو شدن
مرحوم حاج شيخ اين توانايي را داشت كه فردي پر نكشد، الان هم در دانشگاهها من بعضي از ترمها كتابهاي ايشان را كتاب درسي قرار ميدهم و واقعا دانشجوها استقبال ميكنند و خيليها كنجكاوند تا از او بيشتر بدانند و مدام ميپرسند كه ايشان كي بوده، كجا بوده، چرا ما با او ناآشنا بوديم.
آنچه داشت فقط ذهني نبود، دريافت بود و شهود. روزهاي نزديك به پايان عمر حاج شيخ، يكي از دوستان نزديكش ايشان را در جايي كه براي خلوتش داشت، ديده بود. شيخ به او گفته بود «الحمدلله امام رضا تا به حال هر حوالهاي براي من فرستاده همهشان را انجام دادهام» تمام سفارشات امام رضا را. به پهناي صورت، اشك ميريخته و اين را گفته است.
🔗 http://www.einsad.ir/Main.php?pid=of_others_form&id=6&start=1&tedad=10
🌿 @einsad
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
تخفیف ۴۰ درصدی مجموعه کتابهای داستان با درونمایه #خودشناسی برای کودکان
به همراه پک کتاب کار والدین
🌟 ویژه عید سعید غدیر
• شناخت خود حقیقی از ناخود کودک.
• اُنس با خود حقیقی، و اولویت بخشی به بخش انسانی، در انتخابها، ارتباطها، افکار و رفتار کودک.
• ضرورت انتخاب و اعتماد به مربی در روند قدرتگیری باطنی و انتخابها و ارتباطهای صحیح.
• مدیریت خویشتن در هجوم افکار و احساسات منفی.
• مدیریت خویشتن در بحرانها و فقدانها و فریبهای محیطی و رسانهای.
※ آشنایی با کتابها و ثبت سفارش در سایت👇
Kids.montazer.ir
※ ثبت سفارش از طریق پشتیبان فروش 👇
@forosh_ketab1
• #استدیو_کودک_انسان_تمام.
@ostad_shojae