✨قال رسول اللّه صلي الله عليه و آله :
ألا كُلُّكُم راعٍ و كُلُّكُم مَسؤولٌ عَن رَعِيَّتِه ؛ فَالأَميرُ الَّذي عَلَى النّاسِ راعٍ و هُوَ مَسؤولٌ عَن رَعِيَّتِهِ ، وَالرَّجُلُ راعٍ عَلى أَهلِ بَيتِهِ و هُوَ مَسؤولٌ عَنهُم ، وَ المرأةُ راعِيةٌ عَلى بَيتِ بَعلِها و وُلدِهِ و هِيَ مَسؤولَةٌ عَنهُم ،...... ألا فَكُلُّكُم راعٍ و كُلُّكُم مَسؤولٌ عَن رَعِيَّتِهِ .
📗 صحيح مسلم : ج 3 ص 1459 ح 20 ، سنن أبي داوود : ج 3 ص 130 ح 2928 .
✨بدانيد كه
#همه_شما مسئوليد و همه شما نسبت به زيردستانش بازخواست مى شويد .
#فرمان_رواى مردم ، مسئول مردم است
و نسبت به زيردستانش بازخواست مى شود.
#مرد، سرپرست خانواده است و نسبت به آنان ، بازخواست مى شود .
#زن، مسئول خانه شوهر و فرزندان اوست و در برابر آنان ، بازخواست مى شود ......
پس بدانيد كه همه شما مسئوليد و همه تان در برابر زيردستان خود، بازخواست مى شويد.
🌷🇮🇷🌷
31.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎁یک مصاحبه دیدنی و شنیدی
برای معلمین و مربیان عزیز
✨هدیه ایام میلاد حضرت #رسول_اکرم صلی الله علیه وآله و سلم آموزگار نمونه هستی
با دقت و حوصله نکات را شکار کنید 👌
🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥جانم ابوالفضل علیهالسلام
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از | اندکی اندیشه |
💢 دافی و خطرِ سورپرایز شدن
✍️حسینعلی رحمتی
🔻1. در روزهای اخیر ویدیوی تبلیغاتی یک شرکت تولید محصولات آرایشی و بهداشتی در فضای مجازی فراگیر شد و افراد زیادی، به ویژه نوجوان ها، از آن استقبال کرده و براساس آن دابسمش ساختند، در حالی که محتوا و حتی برخی الفاظ و عبارت های به کار رفته در آن مناسب سن این مخاطبان نبود. ماجرا البته در فضای مجازی محدود نماند و به فضای فیزیکی هم کشیده شد؛ از جمله این که تهیه کنندگان آن دستگیر شدند. اتفاق دیگری که باز این ویدیو را بر سرِ زبان ها انداخت اجرای آن توسط دانش آموزان یک مدرسه دخترانه بود که منجر به برکناری مدیر مدرسه شد. بعد از این اتفاقات هم، طبق معمول، عده ای به اظهار نظر پرداخته و فضای مجازی و نهادهای فرهنگی و نظام آموزشی و والدین و معلمان را مقصر دانستند. طبیعتا اگر فقط مسئله همین یک ویدیو بود شاید ارزش آن را نداشت که درباره اش صحبت شود، اما تجربه چند سال اخیر نشان می دهد هم تولید این گونه محتواها هم استقبال از آنها ادامه خواهد داشت. بنابراین، چاره ای نیست جز این که زمینه و زمانه این موضوع به درستی کاویده شود و، از آن مهم تر، خوراک سالم و متناسب با ذائقه نسل جدید تهیه گردد. در غیراین صورت، همواره باید منتظر باشیم که هر کس در گوشه ای از دنیا با ساخت یک ویدیوی چند دقیقه ای، هر محتوایی را که دوست داشت به کام این نسل بریزد و ماهی مقصود خود را صید کند.
🔻2. یکی از آفت هایی که مواجهه نهادهای فرهنگی و تبلیغی جامعه ما با این رویدادها را تهدید می کند، خطر فروکاستن آنها به موارد مقطعی و موقتی، و در نتیجه، عدم اهتمام لازم به ریشه یابی و یافتن راهکارهای مفید و موثر در این زمینه است به امید این که حرف باطلی بوده که با بی توجهی به آن فراموش می شود. این در حالی است با توجه به ویژگی ها و امکانات فضای مجازی و دسترسی وسیع و سریع آحاد جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان به آن، و با توجه به منافع مادی و غیرمادی که از رهگذر تولید آنها حاصل می شود می توان با اطمینان گفت که تولید و توزیع این گونه ویدیوها همچنان ادامه خواهد داشت و هر لحظه باید منتظر موارد جدید باشیم؛ ویدیوهایی که هرچند از نظر قالب و محتوا و عوامل تولید با یکدیگر متفاوت و حتی بی ارتباط اند اما در اموری چون انتخاب نوجوانان و جوانان به عنوان جامعه هدف، و انتخاب رسانه محبوب این نسل، یعنی فضای مجازی، به عنوان بستری مناسب برای انتقال ارزش های فرهنگی و اخلاقی موردنظرِ سازندگان با یکدیگر اشتراک دارند.
🔻3. هرچند استقبال نسبتا گسترده نوجوانان از این ویدیوها بیان گر موفقیت نسبی تولیدکنندگان آنهااست اما از آن مهم تر، این استقبال را می توان نشانه ای از «تحولات ارزشی و تغییر ذائقه فرهنگیِ» بخش هایی از جامعه دانست. چه با این تغییر و تحولات موافق باشیم چه نباشیم، در نخستین گام باید اصل وجود آنها را بپذیریم و بعد برای مواجهه معقول و منطقی و انتقادی با آنها چاره اندیشی کنیم. لازمه این کار توجه به نکته مهمی است که هم تایید عقل را دارد هم در آموزه های دینی ما به آن توصیه شده است؛ یعنی «زمان شناسی». به تعبیر زیبای امام علی(ع) کسی که زمانه اش را بشناسد خود را مهیا می کند و از وقوع حوادث شگفت زده و غافل گیر نمی شود («أعرَفُ النّاسِ بِالزَّمانِ مَن لَم يَتَعَجَّب مِن أحداثِهِ» (غرر الحکم).
🔻4. براین اساس، نهادهایی چون حوزه های علمیه، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت ارشاد، شورای عالی فضای مجازی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و همه کسانی که دغدغه سلامت فکری و اخلاقی نسل جوان و برخورداری آنها از یک «زندگیِ پاک» در فضای مجازی (و فیزیکی) را دارند باید نسبت به شناختِ «پیشینی، واقع بینانه، منصفانه و آینده نگرانه» عوامل، زمینه ها و پیامدهای تحولات فکری و فرهنگی و اخلاقی نسل جدید و چرایی استقبال آنها از این گونه محتواها تلاش مداوم داشته باشند تا نه تنها بتوانند در وضعیت موجود نقشی موثر ایفا کنند که حتی برای مواجهه با وضعیت های محتمل آینده نیز از هم اکنون آماده شوند تا مبادا وقوع حوادث پرشتاب و متوالی مرتبط با فضای مجازی و فناوری اطلاعات، آنها را غافلگیر و شگفت زده (یا به تعبیر نسل امروز، سورپرایز) کند و در موضع انفعال بیاندازد. این که لوازم و ملزومات رسیدن به چنین شناختی چیست، نکته ای است که در جای خود باید بررسی شود.
🔻5. ویدیوی دافی و مانند آن از منظر نشانه شناسیِ تحولات ارزشی بین نسلی، و حتی از نظر «متن و قالب» تولید محتوا برای نسل جدید هم قابل بررسی است که باید جداگانه به آن پرداخت.
8 مهر 1402
♨️«اندکی اندیشه» ضرر ندارد👈@harahmati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
بدون شرح...
بلایی که خودمون با دستای خودمون
سر بچه هــامون میاریم.
🌷🇮🇷🌷
تعلیم و تربیت
اگر به حقیقت تعلیم و تربیت و جایگاه معلم توجه شود، حقیقتاً اینجوری باید تشبیه کنیم: کسی که پرداخت کننده و تراش دهندهی به یک گوهر گرانبها است، که به آن ارزش میبخشد. این گوهر گرانبها همین بچههای مایند، همین کودکان مایند، کودکان ملتند، که نسلهای آینده را با همهی مشخصات و ممیزاتشان تشکیل میدهند و به وجود میآورند. شما معلمها هستید که دارید این شخصیتها را شکل میدهید، پرداخت میکنید. صرفاً این نیست که در کلاس درس، دو کلمه شما بگوئید و او یاد بگیرد؛ همهی رفتار شما، حرکات شما، منش شما، اخلاق شما، به صورت مستقیم در این مخاطبِ گیرا اثر میگذارد و او را شکل میدهد. آنچه هم که به عنوان تعلیم در ذهن او کار میگذارید، از ماندگارترین حقایقی است که در ذهن انسان باقی میماند۱۳۹۲/۰۲/۱۸
بیانات در دیدار جمعی از فرهنگیان
تعلیم و تربیت
تعلیم و تربیت
بافت انسان و قالب و تراش یک انسان مطلوبِ اسلام چیزى است که با تربیت حاصل میشود. همهى انسانها هم قابل تربیتند. بعضى ممکن است دیرپذیرتر باشند، بعضى زودپذیرتر؛ بعضى تربیت در آنها ماندگارتر باشد، بعضى کم دوامتر؛ امّا همهى انسانها در معرض تغییر و تبدیلى هستند که با تربیت حاصل میشود۱۳۹۳/۰۲/۱۷
بیانات در دیدار معلمان و فرهنگیان سراسر کشور
تعلیم و تربیت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب، امروز: معلمان باید به گونه ای شاگردان را تربیت کنند که اهل فکر بشوند
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از مدرسه علمیه حاج ملاصادق مجتهد قمی
recording-20230930-184555.mp3
4.76M
🔰 سخنرانی استاد معظم حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمد ابراهیم کفیل (حفظه الله)
💠با موضوع اهمیت انتخاب نام نیک برای فرزندان
۱۴۰۲/۷/۸
🔰 مدرسه علمیه حاج ملاصادق مجتهد قمی(ره)
🍃 مدرسه زندگی🌱
🆔 @mojtahedeqomi
🌐 mojtahedeqomi.com
درس خارج فقه1402.7.1.mp3
22.31M
ا࿐🌸○✨﷽✨○🌼࿐ا
#خارج_فقه
#فقه_تربیت
📚 استاد شمس
📆شنبه 1402/07/01
ا•••─━⊱✦☀️✦⊰━─•••••
:••••─━⊱✦☀️✦⊰━─••••
@ostadshamsfeghh
هدایت شده از گامهای تاجرانه زندگی
#تدبر
أَوَلَمْ نُعَمِّرْكُمْ مَا يَتَذَكَّرُ فِيهِ مَنْ تَذَكَّرَ
📗آیه ۳۷ سوره فاطر
🔺آیا شما را بهاندازهای که هرکس اهل تذکّر است در آن متذکّر میشود عمر ندادیم؟؟
به نظر شما این آیه خطاب به چه سنی است؟
وَ سُئِلَ عن الصّادق علیهالسلام عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ:
أَ وَلَمْ نُعَمِّرْکُمْ ما یَتَذَکَّرُ فِیهِ مَنْ تَذَکَّرَ
فَقَالَ علیهالسلام تَوْبِیخٌ لِابْنِ ثَمَانِیَ عَشْرَهًَْ سَنَهًًْ.
از امام صادق علیهالسلام درباره تفسیر آیه: أَوَلَمْ نُعَمِّرْکُم مَّا یَتَذَکَّرُ فِیهِ مَن تَذَکَّرَ پرسیدند و حضرت پاسخ داد:
«این، توبیخی برای #هجده_سالهها است».😢
📗تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۲، ص۴۶۸
من لایحضره الفقیه، ج۱، ص۱۸۶/ وسایل الشیعهًْ، ج۱۶، ص۱۰۱/ الأمالی للصدوق، ص۳۶/ الخصال، ج۲، ص۵۰۹/ البرهان
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از انتشارات اخلاق و تربیت
📙عنوان کتاب: فقه تربیت؛ مفهوم تربیت وحیانی
📝 نویسنده: محمدتقی هادیزاده
سال نشر: ۱۴۰۲
تعداد صفحات: 92
قطع: رقعی
نوبت چاپ: اول
ناشر: اخلاق و تربیت
قیمت: 82000 تومان
🔸🔸🔸☘️☘️🔸🔸🔸
🔖درباره کتاب
بسیاری از پژوهشگران و فعالان عرصهٔ تربیت، دستکم تعریف اجمالی از «تربیت» در ذهن خود دارند؛ اما کمتر کسی است که از تأمل برای دستیابی به یک نگرش دقیق و تفصیلی دربارهٔ مفهوم تربیت بینیاز باشد. کتاب مفهوم تربیت وحیانی، حاصل کوششی است به همین منظور. در این کتاب، مفهوم تربیت در سه محور زیر و در قالب سه گفتار بررسی و تبیین شده است:
• کارکردهای مفهوم تربیت و مشکلات دستیابی به آن؛
• تبیین مفهوم تربیت وحیانی از سه منظر؛ نیازهای انسان، تجربههای تاریخی، استعدادها و ساخت انسان؛
• مفهوم تربیت وحیانی از منظر واژههای وحیانی مرتبط با انسان و مرتبط با رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم.
🔸🔸🔸☘️☘️🔸🔸🔸
#کتاب #تازههای_نشر #معرفی_کتاب
#انتشارات_اخلاق_و_تربیت
🔸🔸🔸☘️☘️🔸🔸🔸
راه های ارتباطی جهت سفارش کتاب:
📞 0994 118 77 27
☎️ 025-32939259
ارتباط با ادمین:
@Admin_Eaep
💬 کانال انتشارات اخلاق و تربیت:
eitaa.com/EAEP_IR
هدایت شده از حلقه مباحثاتی الحیات
.
#نرمافزار_آثار_علامهحکیمی
معرفی اجمالی مجموعه آثار علامه محمدرضا حکیمی
* بهرهمندی از موتور جستوجوی پیشرفته نور، با قابلیتهای: اولویتدهی پیشرفته به پاسخها؛ پالایش نتایج جستوجو بر اساس: کتاب، موضوعات، پدیدآور و زبان؛ انعطاف در برابر پیشوند و پسوند کلمات؛ محدودکردن جستوجو به: آیات، روایات و اشعار موجود در متون
* امکان ایجاد میز پژوهشی جهت انجام و ثبت پژوهشهای کاربر
* ارتباط واژگان متن با چند دوره لغتنامه به همراه قابلیت جستوجو
* دسترسی به ابزار پژوهنگار جهت یادداشتبرداری از کتب برنامه و ساماندهی آنها
* امکان بهروزرسانی برنامه از طریق اینترنت و ارسال نظر توسط کاربر
محتوای نرمافزار
* متن 71 عنوان کتاب در 87 جلد از آثار علامه محمدرضا حکیمی در باره موضوعاتی چون: قرآن، حدیث، معارف اسلامی، تاریخ، فلسفه، امامت و ولایت
* ارائه کتابهایی مانند: ترجمه الحیاة (12 جلد)، پیام معصومین(ع) به انسانها و انسانیتها، جامعه قرآنی، عقلانیت جعفری، بیدارگران اقالیم قبله، خورشید مغرب، مکتب تفکیک، شرفالدین، حماسه غدیر، عاشورا و عدالت، عقل سرخ، ساحل خورشید، اجتهاد و تقلید در فلسفه، امام در عینیت جامعه
* متن قرآن کریم با قابلیت جستوجو در آیات، به همراه ترجمه
لینک دانلود نرم افزار
https://www.noorshop.ir/fa/product/74132
#نرمافزار_آثار_علامهحکیمی
#حلقه_مباحثاتی_الحیات
@alhayat_mobahesat
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
ساختار روش تربیتی مرحوم استاد صفایی استاد هادیزاده -1396- مجموعه تربیتی خواهران شاهرود اردوی قم - متن پیاده شده صوت 138 دقیقه.pdf
644.2K
✨متن نشست علمی با عنوان «ساختار روش تربیتی مرحوم استاد صفایی» با ارائه حجت الاسلام والمسلمین استاد محمد تقی هادیزاده -1396- اردوی قم مجموعه علمی تربیتی خواهران از شاهرود - متن پیاده شده صوت 138 دقیقه
مروری بر چند آیه سوره یس با رویکرد تربیتی.docx
21.4K
مروری بر چند آیه سوره یس با رویکرد تربیتی
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
اثربخشی یادخدا بر خود مهارگری بر اساس منابع اسلامی و روانشناختی.pdf
414.4K
#رساله دکتری تخصصی (PhD)
رشته: الهیات و معارف اسلامی - علوم قرآن و حدیث ـ الهیات و معارف اسلامی
اثربخشی یادخدا بر خود مهارگری بر اساس منابع اسلامی و روانشناختی
#یاد_خدا
#خود_مهارگری
#استرس
#روانشناختی
#منابع_اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برای فرزندتان زمان بگذارید!
🌷🇮🇷🌷