هدایت شده از حاج مهدی رسولی
4_Zamine_Hajmahdirasuli_Shab_2_fatemie.mp3
17.87M
زمینه | عرش و فرشته ها
دومین شب مراسم عزاداری شهادت
حضرت زهرا (سلاماللهعلیها)
سهشنبه ۸ بهمن ۱۴۴۱/۱۳۹۸
هیئت ثارالله زنجان
بامداحی: حاج مهدی رسولی
[ @mahdirasuli_ir ]
[ @sarallah_zanjan ]
هدایت شده از هیئت ثارالله زنجان
سلام به نوجوونای عزیز
قراره فردا توی جلسهی هفتگی هیئت، با کمک شما دخترخانوما و آقاپسرا، این مداحی رو با هم همخوانی کنیم و به مادرمون حضرت زهراء سلام الله علیها تقدیم کنیم. اگه دوست داشتین شرکت کنین، امروز تمرینش کنین و فردا قدم روی چشم ما بذارین و با چادر مشکی و پیراهن مشکیهاتون، به جلسهی هفتگیمون مشرف بشین.
داداش شما، مهدی رسولی
هدایت شده از اجتهاد
🔔دومین نشست از سلسله نشستهای «عرصههای نوین فقاهت با تاکید بر «فقه کودک»
🎙ارائه: حجتالاسلام والمسلمین غلامرضا پیوندی، استادیار و مدیر گروه فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🔻موضوعات:
🔹سن مسئولیت کیفری؛ بلوغ و رشد کیفری
🔹حمایت از کودکان و نوجوانان در معرض خطر
🔹حاکمیت و کودکان در معرض خطر
⏰ زمان: پنجشنبه ۱۶ آذرماه ۱۴۰۲، ساعت ۷:۳۰ تا ۱۶:۳۰
🏢 مکان: مشهد، خیابان آیتالله خزعلی (ره)، جنب خیابان آیتالله طبسی (ره)، دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، طبقه دوم، اتاق جلسات
🔗 لینک حضور: B2n.ir/h50216
🆔 https://eitaa.com/ijtihad
هدایت شده از اجتهاد
💢امتداد فقه الاجتماع تا تبیین رسالت فقه تعلیم و تربیت اسلامی در جامعهپذیری فرهنگ دینی
تفکیک علم تعلیم و تربیت اسلامی از فقه تعلیم و تربیت؛
✍️ حسین نیک
باید از منظر فلسفه فقه، نگاهی دوباره به دانش فقه افکند. آیا حقیقتا علم فقه، اصالتا و بالذات، ارائه دهنده محتوا یعنی حسنها و قبحها است؟ به نظر میرسد شأن اکتشاف این امور اصالتا و بالذات مربوط به حوزههای فلسفه، کلام، اخلاق و عرفان است و میتوان بین دانش فقه تعلیم و تربیت اسلامی با دانش تعلیم و تربیت اسلامی تمایز گذاشت.
اگر در مسئله تربیت جنسی، موضوع تربیت جنسی کودک و نوجوان را محل بحث قرار داده و مسئله را اینگونه طرح کنیم که رشد صحیح جنسی نوجوان چیست؟ به حوزه محتوایی اشاره داشته و دانش تعلیم و تربیت اسلامی بایستی متکفل پاسخ به آن باشد. در اینجا فقه موجود در کنار فلسفه و کلام و اخلاق میتواند یکی از منابع استنباط باشد؛ اما اگر مسئله خود را اینگونه مطرح کنیم که روشها و ابزارهای رشد دادن (تعلیم و تربیت) صحیح جنسی نوجوان چیست؟ به فقه تعلیم و تربیت اسلامی مربوط خواهد بود.
این تقریر در صورتی موجه است که فقههای مضاف در معنای مصطلح و مستقر خود به کار برده شوند. اما اگر کسی از فقه مطلق فهم یا دین شناسی به معنای کلی را اراده کند میتواند فقه تعلیم و تربیت اسلامی را اعم از دانش تعلیم و تربیت در نظر بگیرد. در این صورت باز مشکل خلط میان توصیف و تجویز یا روش و محتوا و حتی خلط میان فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی و فقه مضاف به آن، اشکال جدیتری خواهد بود.
📝 متن کامل یادداشت: http://ijtihadnet.ir/?p=74407
🆔 https://eitaa.com/ijtihad
هدایت شده از اجتهاد
📙فقه تکالیف الزامی کودکان ممیز و مراهق
✔️کتاب «فقه تکالیف الزامی کودکان ممیز و مراهق (با تأکید بر اجتهاد نصمحور و عقلگرا)» به قلم مصطفی همدانی از سوی نشر حوزه منتشر شد.
از امتیازات این کتاب، تحلیل نظری روش شناسی عقل در اجتهاد و نیز ارائه نمونههایی از کارایی عقل مستقل در اجتهاد در بحث فقه کودکان ممیز و مراهق است.
اگرچه در علم اصول از کارایی عقل به عنوان یکی از ادلۀ اربعه بحث میشود؛ اما در میدان فقه بسیاری از بزرگان مانند محقق خویی معتقدند تنها عقل غیرمستقل در اجتهاد کاربرد دارد و عقل مستقل هیچ کارایی در اجتهاد ندارد.
این تحقیق علاوه بر تبیین مبانی نظری کارایی عقل خصوصاً عقل مستقل در اجتهاد در میدانی گستردهتر از علم اصول که مباحثی «روش شناختی» محسوب میشوند، پاسخی کاربردی به ادعای فقهی امثال محقق خویی نیز داده و نمونههایی از کارایی عقل مستقل در اجتهاد را با بحث فقاهتی در حوزۀ فقه کودک ارائه کرده است.
👈 معرفی اثر: http://ijtihadnet.ir/?p=74391
🆔 https://eitaa.com/ijtihad
هدایت شده از اجتهاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬خاطرات آیتالله شبیری زنجانی از دوران طلبگی
🔺در بین آقایان ترکزبان من سه نفر استعداد درجۀ اول دیدم...
(ویژه صد سالگی حوزه علمیه قم, بهمناسبت ایام سالگرد رحلت آیتالله موسوی اردبیلی رحمةاللهعلیه)
🆔 https://eitaa.com/ijtihad
هدایت شده از اجتهاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 سنت نیکو
🎙آيتالله جوادی آملی
🔹آدم کاری بکند که محصول کشور خودش را استفاده کند. خدا سیدحسن مدرس را غریق رحمت کند! ایشان همان لباس کرباسی محدوده اصفهان را میپوشید. این اگر سنت بشود، سنت حسنه است، چیز خوبی است.
🔸شما کشورتان مستقل باشد، از بیگانه بی نیاز باشید، کاری به بیگانه نداشته باشید، بیگانه هم کاری به شما ندارد، روابط تجاریتان هم سر جایش محفوظ است. طوری باشد که ملبوسات و منسوجات کشور خودتان را بپوشید، این چیز خوبی است، این میشود سنت حسنه. چرا ما حتماً باید که کشورمان را وطنمان را حیثیت خود را ارزان کنیم و به دیگری تقدیم بکنیم و از دیگری کمک بگیریم؟ چرا این باشد؟
🔹اگر کسی واقعاً طوری جامعه را تربیت کند که این جامعه مثل سیدحسن مدرس بشود بگوید من منسوجات کشور خودم را میپوشم، چرا اینها بیکار باشند چرا اشتغال نباشد چرا این عزیزان به سبب بیکاری ازدواج نکنند، این چیز خوبی است.
🆔 https://eitaa.com/ijtihad
CamScanner ۲۰۲۳-۱۲-۰۷ ۰۹.۲۰.pdf
414.8K
📚معرفی مجموعه کتاب ایرانیان و قرآن
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
...شانزدهم آذرماه روز دانشجو مبارک باد...💐
🍃🌷۱۶ آذر روز دانشجو
علت نامگذاری این روز بخاطر شهادت سه تن از دانشجویان دانشکده فنی بود که معترض بودند به حضور ریچارد نیکسون معاون رئيس جمهور امریکا در دانشگاه تهران و شعار در مخالفت با حکومت پهلوی (۱۶ آذر ۱۳۳۲)
#حضور ریچارد نیکسون معاون رئيس جمهور امریکا جهت مشاهده نتیجه کودتای امریکایی ۲۸ مرداد بود با هزینه کرد ۲۱ میلیون دلار و حضور در دانشگاه تهران و جهت دریافت دکترای افتخاری حقوق مورخه ۱۷ آذر ۳۲
🌷🇮🇷🇵🇸🇮🇷🌷
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
🍃🌷۱۶ آذر روز دانشجو علت نامگذاری این روز بخاطر شهادت سه تن از دانشجویان دانشکده فنی بود که معترض
✨ امروز تبریک ویژه به دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر و تربیت معلم 💐
طوبی لهم چون این جوانان عزیز در همه حال محبوب اهلبیتند محبوب امام صادقند چه هماکنون که #دانشجو هستند چه بعد که #معلم میشوند:
💐امام صادق سلام الله علیه :
✨🔸«لَستُ اُحِبُّ أن أرَى الشّابَّ مِنكُم إلاّ غادِيا في حالَينِ : إمّا عالِما أو مُتَعَلِّما»
🔹«دوست ندارم جوانى از شما شيعيان را جز بر دو گونه ببينم: یا #دانشمند یا #دانشجو .»
🔺دانشمند در این بیان نورانی عالمی است که مفید، پویا و رسانا باشد نه عالم عایق، بدونموج و حابس و کتمان کنندهی علم که امیرالمؤمنین علیهالسلام فرمودند:
من کتم علما فانه جاهل
و معلمین دغدغهمند و دلسوز و مخلص و مجاهد محبوب امام خویشند.
پس بخود و مسیری که انتخاب نمودین ببالید و افتخار نمایید. 💕 و راهزنها را بپایید تا #گوهر_اشتیاق و #دلهای_زندهتون را نربایند⚡️
📗أمالى طوسى: ص ۳۰۴ / حکمت نامه جوان: ص 82.
#مواسات_علم
#وقف_علم
🌷🇮🇷🇵🇸🇮🇷🌷
هدایت شده از نو+آوینه🎥
31.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برنامه تلویزیونی #جدی_بگیریم!
#قسمت_17
#دیدن_این_قسمت_رو_از_دست_ندید🤩
🎥این برنامه به واکنش نوجوانان به مسائل روز می پردازد.
📌 حمله های تیک تاک به اسقاطیل🔪🔫
📌 بعضیا در به در دنبال پولن مواظب پول هاتون باشید 🤨
📌خاموشی یکباره یخچال های انگلیسی😱
📌چرا ایران به اسرائیل حمله نمی کنه؟🤔
📌 قضیه نامه برنامه جدی بگیریم به سازمان بهداشت جهانی😎
🟥 این برنامه از شبکه ملی امید پخش می شود...
⏰ساعت پخش:
🔹پنج شنبه : 21:20
🔸جمعه: 9:30 14:30 18:45
#جهاد_تبیین
#نوجوان
#طوفان_الاقصی
#غزه
#مقاومت
نو+آوینه| انتشار با شما 🙏👇
https://eitaa.com/noavine
"در زمینههای گوناگون، امروز نیاز وجود دارد؛ هم برای نظام اسلامی، هم در سطح کشور، هم در سطح جهان. تبیین معرفتشناسی اسلام، تفکر اقتصادی و سیاسی اسلام، مفاهیم فقهی و حقوقیای که پایههای آن تفکر اقتصادی و سیاسی را تشکیل میدهد، #نظام_تعلیموتربیت، مفاهیم اخلاقی و معنوی، غیره، غیره، همهی اینها باید #دقیق، #علمی، #قانعکننده و #ناظربه_اندیشههایرائج_جهان آماده و فراهم شود؛ این کار #حوزههاست. با #اجتهاد، این کار عملی است. اگر ما این کار را نکنیم، به دست خودمان کمک کردهایم به حذف دین از صحنهی زندگی بشر؛ به دست خودمان کمک کردهایم به انزوای روحانیت. این، معنی تحول است. این حرکت نوبهنوی اجتهادی، اساس تحول است."
📆۱۳۸۹۰۷۲۹
https://farsi.khamenei.ir/amp-content?id=10357
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
✨همایش آموزش دینی اسلامی در جهان معاصر
✨همایش آموزش دینی اسلامی در جهان معاصر؛ فرصتها، چالشها و چشماندازها
🔺هدف از همایش این است که ضمن ارزیابی فرصتها و چالشهای آموزش دینی اسلامی در جهان معاصر، چشماندازهای یک فرآیند یادگیری و آگاهی دینی متأملانه تر را مورد بحث و بررسی قرار دهد.
🔺 محورهای پیشنهادی برای ارائه مقالات از این قرارند:
الف) ماهیت و روشهای آموزش دینی اسلامی: فرصتها و چالشها
1. روش آموزش دینی سنتی: نقد و بررسی
2. روشهای آموزش دینی اسلامی مدرن (لیبرال): نقد و بررسی (برساختگرائی، هرمنوتیک، آموزش دموکراتیک /شهروندی، تطبیقی، پسا سکولار)
3. آموزش دینی در کشورهای اسلامی: چالشها و فرصتها
4. آموزش دینی اسلامی در جوامع غربی(اروپا و آمریکا): در بستر پلورالیسم دینی-فرهنگی
5. آموزش دینی برای کودکان
6. آموزش دینی برای نوجوانان و جوانان
7. آموزش دینی از دیدگاه شیعی (چرائی و وجوه متمایز آن)
ب) مفاد و موضوعات (بازنگری در سرفصلها)
1. قرآن (آموزههای بنیادی آن: خدا، وحی و پیامبری، انسان، رستگاری)
2. تاریخ اسلام (سیره پیامبر و تاریخ ائمه)
3. اخلاق دینی
4. فقه (عبادات و معاملات)
5. الهیات (کلام و فلسفه اسلامی)
6. عرفان شیعی
ج) بسوی آموزش و آگاهی دینی متأملانه
1. علم و دین
2. اسلام و دموکراسی (آزادی و برابری): اسلام و شهروندی دموکراتیک
3. اسلام و حقوق بشر
4. اسلام و عدالت توزیعی
5. اسلام و حقوق زنان
6. اسلام، مدارا و پلورالیسم (گفتگوی بین ادیان، حقوق اقلیتها و...)
7. نظریه جنگ و صلح در اسلام (جنگ بحق و نابحق و...)
8. اسلام و بحران محیط زیست
9. اسلام و حقوق حیوانات
برای ثبتنام در همایش لطفا کلیک کنید.
https://edihe.ac.ir/attendconference/register
مهلت ارسال چکیده مقاله: ۳۰ آذرماه ۱۴۰۲
تاریخ برگزاری همایش (مجازی): ۲۴ بهمنماه ۱۴۰۲
021-26302748
09120691820
🌷🇮🇷🇵🇸🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این پلنگ وقتی میبینه این بچه آهو تنهاست از خوردنش منصرف میشه بعد سرو کله کفتار پیدا میشه، قدرت پلنگ رو ببینید چطور بچه آهو به دندون گرفت برد بالای درخت.
#تدبر
#ذریه_ضعاف
🌷🇮🇷🇵🇸🇮🇷🌷
هدایت شده از جواهر المقال - مطالب مفید
♦️"خدا در هر عصری حجتی دارد که با او به انسان احتجاج می کند"
من سختی زیاد کشیدم تا تنها پسرم بزرگ شد
هم مادر خانه بودم هم مرد خانه! شوهرم و دخترم سه سال مریض بودند و هردو در یک سال مردند.
در کل شهر کرمان کسی را نداشتیم من بودم همین یک پسر، علی!
میرفتم سر کوره آجرپزی و بعد از ظهرها که از سرکار برمی گشتم توان راه رفتن نداشتم و از خستگی از خدا می خواستم جان مرا هم بگیرد!
حتی گاهی زندگی چنان سخت می شد که زیر باران و برف گدایی می کردم.
علی که کوچک بود نمی گذاشتم بفهمد چه کار می کنم با خودم می گفتم این بچه گناهی ندارد و غصه می خورد.
شب می گفت مامان! چرا پاهایت تاول زده؟
می گفتم چیزی نیست بخاطر سرماست مادر !
وقتی هیچ پولی نداشتم با یک نان سر می کردیم و گاهی یک نان را هم سه قسمت می کردیم تا در طول سه روز بخوریم.
علی که بزرگ شد با اینکه در یک خانه خرابه زندگی می کردیم می گفت "مامان خدا داره ما رو امتحان می کنه باید صبر کنیم و شکر کنیم!"
یک دست لباس داشت که وقتی می شستم تو سرما بدون لباس می ایستاد تا لباسش خشک شود می گفتم مادر سردت نیست؟ می گفت نه، کدوم سرما ؟!
وقتی که می رفتم سر کار برای این که حتی همسایه ها هم نفهمند چیزی نداریم که بخوریم قابلمه ای آب میگذاشت سر گاز تا جوش بیاید و قل بزند تا اگر همسایه ای آمد و چیزی آورد بگوید: نه! ببین مادر من غذا درست کرده برایمان!
کوچک بود هنوز یه روز که چیزی برای خوردن نداشتیم گفت: مادر! برویم نان بگیریم؟ با سرافکندگی گفتم مادر صاحب کار هنوز پول کارم را نداده است . گفت طوی نیست دیشب یک دانه خرما خوردم می توانم تحمل کنم...
مستاصل آمدم در خیابان گفتم خدایا امروز یک لقمه نان گیر من می آید؟
برگشتم خانه دیدم نزدیک درب خانه یک کیسه نان هست برداشتم آوردم داخل...
علی بعد از چند دقیقه امد گفت مادر بیا بخوریم... گفتم نگاه کردی تو کیسه چی بود؟ گفت خدا همین را برایم فرستاده!
خودم رفتم پای کیسه دیدم نان ها از کپک سبز شده بودند! علی یک مقدارش را شسته بود و نشسته بود به خوردن ...
علی که بزرگ شد جنگ شد
می رفت در کارهای پشت جبهه کمک می کرد، به چشم حاج قاسم که فرمانده لشکر کرمان بود آمد و او را با خودش به جبهه برد و جزو فرماندهان محوری لشکر ثار الله شد و شهید شد...
بعد شهادت علی کسی را نداشتم.. حاج قاسم برایم پسر شد، از سوریه زنگ می زد می گفت صدایت را شنیدم خستگیم رفع شد مادر ! صدایت را شنیدم ارامش پیدا کردم مادر !
یک شب ساعت ۲ نصفه شب تلفن خانه زنگ زد با ناراحتی گفتم کیست این وقت شب زنگ می زند؟ برداشتم، گفت منم قاسم! دلم تنگ شده برایت، از کربلا زنگ می زنم، به جایت زیارت کردم، برایت چه سوعاتی بیاورم؟
حاج قاسم همیشه می گفت: ما افتخار می کنیم بی بی سکینه از ماست! مادری که در عالم یک فرزند داشت و هیچ قوم و اقوامی نداشت و ندارد! زن زحمت کشیده سیه چرده پر از معنویتی که امروز افتخار شهر ماست او مادر شهید ماست که با کار در کوره های خشت مالی او را بزرگ کرد...
حالا اما بی بی سکینه در کنار دو پسرش خوابیده است...
علی که در جوانی به یاد روزهای گرسنگی کیسه به دوش می گذاشت و درب خانه های نیازمندان می رفت و در جبهه مجاهدت حق بر علیه باطل به شهادت رسید امروز مزارش حاجت ها می دهد...
و قاسم پسر دیگرش از ۷۰ ملیت دنیا زائر دارد و آرامش قلب بی بی سکینه است...
بی بی اگر چه در این دنیا کسی را نداشت و ندارد ولی آنجا مادر لشکری از شهیدان راه خداست...
هدیه به روح بی بی سکینه پاکزاد عباسی و فرزند شهیدش سردار شهید علی شفیعی فرمانده محور لشکر ثارالله و شهید حاج قاسم سلیمانی رحمت الله علیهم بخوانید فاتحه ای همراه با صلوات
🔸کلیپ ها و مطالب مفید و جالب:
https://eitaa.com/joinchat/1937965142C97344184ce
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پروژه پشت پرده آهنگهای پورن ساسی!
⭕️ ساسی مانکن برای چه کسی کار میکند؟
#کابوس_ذریه_ضعاف
#امیدواریم اما #نگرانیم
🌷🇮🇷🇵🇸🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اعتقادات عجیب کودک فلسطینی!!
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پوتین تا دم ماشین رئیسی رو بدرقه کرد
زبان بدندونا بیان تحلیل کنن :)
@BisimchiMedia
هدایت شده از | اندکی اندیشه |
⭕️می شود؟ چرا نمی کنیم؟
می توان از #هوش_مصنوعی برای طراحی های زیبا جهت #تبلیغ غیرمستقیم دین در فضای مجازی استفاده کرد. قبلا نمونه بودایی اش را مثال زدم ولی امروز این نمونه اسلامی اش را دیدم.تصاویری که یک #حس_مثبت از دین و سبک زندگی دینی را به ذهن مخاطب منتقل می کند.
👋🏻راستی، چرا ما در این زمینه فعال نیستیم؟
حسینعلی رحمتی
۱۷ آذر ۱۴۰۲
◼️ مراسم یادبود سندتحول بنیادین آموزش و پرورش
🔸به گزارش پایگاه خبری رستا، دانشجومعلمان مرکز شهید شرافت تهران در اقدامی نمادین نسبت به عدم اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بعد از گذشت ۱۲ سال، واکنش نشان داده و نوشتند:
«دوازدهمین سالگرد اجرایی نشدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را به جامعه تحویل خواه به خصوص معلمان و دانشجومعلمان، تسلیت عرض مینماییم.»
✔️رستا، رسانه تعلیم و تربیت ایران
#تربیتی
#آموزش_و_پرورش
@rastaa_news
⚠️ *دومینوی از دست دادن مدرسه* ⚠️
📌 *مصاحبه دفتر آموزشوپرورش با دکتر محسن لبخندق*
*استاد دانشگاه امام صادق علیهالسلام*
🔺️ وضعیت مدرسه در آیندهی پیش روی ما تابعی از وضعیت سایر نهادها و پدیدههای اجتماعی تغییریافته یا در حال تغییر است.
🔻 گسترش مدارس مجازی و پلتفرمپایه بخشی از سیر طبیعی تحولات آموزش و پرورش خواهد بود.
🔸️ فضای دیجیتال و سایبر و جهان به اصطلاح مجازی بسیاری از موضوعات را قلب ماهیت میکند و ما اگر در فهم چنین اتفاقاتی التفات لازم را نداشته باشیم، بسیاری از مواریث و سرمایههای فرهنگی-اجتماعی و حتی سازمانی، مدیریتی و نهادیمان را از دست خواهیم داد.
👈 جبهه انقلاب اسلامی و قوهی عاقلهی سیاستگذار در حوزه آموزش و پرورش، اگر تعلل کند، این میدان را مانند سایر میادین حکمرانی مجازی، به رقبای گفتمانی خود واگذار خواهد کرد.
*متن کامل مصاحبه را در لینک زیر بخوانید:
[مطالعه متن مصاحبه](http://main.basijisu.ir/15327/دومینوی-از-دست-دادن-مدارس/)
#دفتر_آموزش_و_پرورش واحد فرهنگی*
______________________________
🇮🇷 *بسیجدانشجوییدانشگاهامامصادق(ع)*
🆔️@didebanisu
🆔 @Basijisu_ir
🖥️ www.BasijISU.ir