eitaa logo
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
2.1هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
2.6هزار ویدیو
1.1هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با سلام این اقدام وزارت ارتباطات و فراجا بسیار عالی و قابل تقدیر و نشر *456# 🌷🇮🇷🌷
شبیه یک توپ بود. توپی که زیر لباس گل گلی مامان روز به روز بزرگتر می‌شد. مامان هروقت می خواست از جا بلند شود، دو دستش را می‌گذاشت روی زمین. وقتی راه می رفت، دستش را می‌زد به کمر. بابا می‌گفت، می‌شود همبازی‌ات. مامان می‌گفت، می‌شود پشت و پناه‌ات. باورش برایم سخت بود، یک توپ قلقلی‌و این همه توانایی؟! من فقط دلم می‌خواست بیاید دنیا، تا مامان دوباره بغلم‌کند و هی نگوید خودت را به من نچسبان، بچه را کشتی. مامان می گفت:« اسمش را می‌گذاریم طاها» بابا می‌گفت:« محمد.» به هر دویشان گفتم:« اگه اسمش پیتر نباشه، همون بهتر که دنیا نیاد همبازی هم نخواستم» قهر می کردم و می‌رفتم توی اتاق. مادر بزرگ می آمد سراغم و نازم را می‌کشید. می گفت:« هر بچه‌ای اسم خودشو از آسمون میاره، اِسما رو فرشته ها انتخاب می‌کنن. پیتر هم که به دنیا بیاد، هر اسمی قسمتش باشه همون می‌شه» ....... یک‌روز صبح که بیدارشدم. توی تلویزیون یک نوار سیاه بود. مامان صورتش قرمز‌و چشمهاش خیس بود. بابا چسبیده بود به تلویزیون‌و حرف نمی‌زد. فهمیدم آن آقای مهربان شهید شده است. همان که هر وقت تلویزیون عکسش را نشان می داد،خیالم راحت می شد. شبها که می ترسیدم، مامان می‌بوسیدم ومی گفت:«راحت بخواب. از هیچی نترس‌تا حاجی هست، دیوا هیچ غلطی نمی تونن بکنن» شب می خواستیم شام بخوریم، صدای شکستن بشقاب آمدو داد مامان بلند شد. بابا بردش بیمارستان. فردایش پیتر به دنیا آمد. خاله و عمه آمدند. مادر بزرگ توی خانه بوی اسپند راه انداخت. مامان به خاله گفت از نوشیدنی خودش برای من هم بیاورد. نوشیدنی تلخ و بدمزه ای بود.‌ پیتر همیشه بوی همان را می‌‌داد. بوی زیره و رازیانه. از مامان پرسیدم:« توپ قلقلی چه طوری به دنیا اومد؟» مامان به جای پیتر با زبان بچگانه خواند: «...به خود دادم یک تکان، مثل رستم پهلوان، تخم خود را شکستم، یکباره بیرون جستم.» یک روز ‌وقتی بابا از بیرون آمد، شناسنامه‌ی سبزی توی دستش بود، خندید و گفت:«اینم شناسنامه‌. اسمش‌و گذاشتم، قاسم» قاسم کوچولو تند شیر می‌خوردو بزرگ می‌شد. اما من دوستش نداشتم. چهار دست و پا می رفت‌و کتاب و دفترهایم را پاره می کرد. هر وقت دلم می گرفت و می‌گفتم مامان بغلم بخواب، جواب می‌داد:«قاسم گرمائیه، پتو رو از روخودش کنار می‌زنه، سرما می خوره، باید بغلش باشم‌و حواسم جمع باشه» وقتی بزرگتر شد. ماشین و لباس‌هایش را چپاند توی اتاق من. داد می کشیدم:«مامان کاش اینو نمی آوردی. کاش تک فرزند مونده بودم. مثل فاطیما» حسرتم شده بود تک فرزندی.‌ .... قاسم آمد توی اتاقم. سرش داد کشیدم :«وقتی میای تو، درو پشت سرت ببند» دررا بست. نشست کنارم. کمی مربا دور دهانش ماسیده بود:« شبکه پویا‌ می‌گه امروز روز مادره. » خودکار را گذاشتم وسط کتابم. بی حوصله گفتم:«خب؟» گفت:« یه نقاشی کشیدم» دست دراز کردم طرفش:«ببینم» کاغذی که پشتش پنهان کرده بود، را آورد جلو:«برام می نویسی مامان روزت مبارک؟» خواستم بنویسم. مداد را از دستم گرفت:«نه یادم بده خودم بنویسم» برگه را گرفتم طرفش:«برو بینم. سه سال دیگه صبر کن. میری مدرسه خودت یاد می گیری» پوزخند زدم:«در ضمن این گلی که کشیدی چرا قرمز زدی؟ مامان از گل صورتی خوشش میاد» صورتش سفید شد. با بغض گفت:«آجی مداد صورتی ندارم. می‌دی بهم؟» کاغذ را پرت کردم روی زمین:«برو ببینم. می خوای باز مثل اون یکیا ببری اینقدر بتراشی که تموم شه؟ نخیر صورتی ندارمممم.» صدای بابا از توی هال آمد:«بچه ها امروزسالگرد حاج قاسمه، میاید بریم مزار؟» صدایم را بلند کردم:«من که باید ریاضی کار کنم» قاسم بپر بپر کرد:«آخ جون من میام» دوید طرف در. صدا زدم؟« پیتر» رو برگرداند‌و نگاهم کرد:«من قاسمم» ‌ چشمکی زدم:«قاسم، تا بیای نقاشیت رو رنگ می زنم » خندید،آمد طرفم. دست کرد توی جیبش، شکلاتی با زرورق نارنجی گرفت طرفم: «آجی الان دیرم شده. وقتی بیام برا خودت گل صورتی می کشم» لپش را کشیدم:«باشه» ....... همه جمع شده اند توی خانه‌ی ما. چند شب است خودم را مچاله می‌کنم زیر پتو. اینقدر می لرزم‌و گریه می‌کنم تا خوابم می برد. نقاشی و شکلات قاسم را‌گذاشته ام کنار رختخوابم. با دنیا عوضشان نمی‌کنم. حالادیگر اتاقم مال خودم شده. اما چه فایده! از همان روزی که مزار حاج قاسم را انتحاری زدند، تک فرزند شده ام، مثل فاطیما. مامان همیشه می گفت:«قاسم گرمائیه» طفلک داداشم، چقدر از گرما بدش می آمد. بمیرم داداشی که حتما توی آن حادثه خیلی گرمت شد! چه می گویم؟...گرم؟!. قاسم سوخت. نویسنده: تارا طاهری ۱۲ ساله
این نقشه میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ را نشان می‌دهد. اینکه میانگین معدل برای علوم ریاضی و تجربی ۱۱.۵-۱۲.۵ و برای علوم انسانی کمی پایین‌تر تخمین زده شده است. اما این میانگین را به تفکیک استان‌ها ببینیم و فاجعه آموزش در کشور را رصد کنیم. وضعیت معدل استان ها هم منطبق با نقشه فقر کشور است.
هدایت شده از همتا یار فتا
محمدهانی ایرانمنش: سلام و عرض ادب 🔺به نظرم این شهیده معلم که امشب به تهران می آید و فردا تشییع می شود، می تواند محور یک حرک بزرگ زنانه تعلیم و تربیتی شود. نمی دانم دوستان آرایش عملیاتی گرفته اند یا نه اما خیلی خیلی فرصت بزرگی برای جبهه حق است. 🔺خون این شهید خیلی می تواند کار کند. عرضم این است که این یک فرصت بی نظیر برای ایجاد یک حرکت بزرگ تعلیم و تربیتی در میان معلمان است. 1⃣جدای از تشییع و تدفین و مراسم با شکوه و تعلیم و تربیتی 2⃣جدای از ده ها مراسم و تجلیل در دانشگاه های فرهنگیان سراسر کشور 3⃣جدای از ده ها گفتگوی جریان ساز و تحلیلی 4⃣جدای از تجمعات معلمان 5⃣جدای از صدها کار نمادین توسط معلمان انقلابی در مدارس 6⃣می شود یک جریان رسانه ای خوب راه بیافتد 7⃣می شود یک شبکه اجتماعی قوی در میان معلمان به ویژه معلمان خانم راه بیافتد .... 🌷🇮🇷🏴🇮🇷🌷
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 هم‌اکنون؛ KHAMENEI.IR ✏️ توصیه رهبر انقلاب به متصدیان کارهای مرتبط با جوانان و نوجوانان در پیام اجلاس سراسری نماز 👈 راه‌های آموختن، گزاردن و کیفیت بخشیدن به نماز را برای نسل نو هموار کنید 💻 Farsi.Khamenei.ir
📍 ایده پردازی جمعی اعتکاف دانش آموزی🕊 🏷 به صورت حضوری و مجازی با حضور: 🔷 سید محسن میرزاترابی (مدیر ستاد تربیتی غدیر اصفهان) 🔷حسین قاسمی (مسئول برنامه سازی ستاد تربیتی غدیر) 🗓 یکشنبه ۱۷ دی ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰ الی ۲۰:۰۰ 📨 جهت حضور نام خود را به شماره 09960092419 ارسال فرمایید. 💠 مرکز توانمندسازی و اعتلای نیروهای انقلاب @tavana_esf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ❎ برای اولین بار در جهان اسلام و بعد از پانزده سال کار داخلی و بین‌المللی در زمینه آموزش دین به کودکان، 👈 دوره آموزش توحید برای کودکان برگزار می‌شود: مدرس: حجت‌الاسلام علیرضا سبحانی‌‎نسب، مدیر انتشارات بین‌المللی جمال برای کسب اطلاعات بیشتر، عدد 1402 را به این آیدی بفرستید: @Jamalpublicrelations
هدایت شده از  علم الحدیث
با کودکانی که موقع نماز در مسجد حاضر می‌شوند، چه کنیم؟ 🛑...عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنِ الصِّبْيَانِ إِذَا صَفُّوا فِي‏ الصَّلَاةِ الْمَكْتُوبَةِ قَالَ: «لَا تُؤَخِّرُوهُمْ عَنِ الصَّلَاةِ الْمَكْتُوبَةِ وَ فَرِّقُوا بَيْنَهُمْ.» 🔰از جابر بن یزید جُعفی نقل شده است: از امام باقر (علیه‌السلام) درباره کودکان نابالغی که در صفوف نمازهای واجب (یومیه) می‌ایستند، سؤال کردم. حضرت فرمودند: «آن‌ها را از نماز واجب پس نرانید، بلکه میانشان جدایی بیندازید (بینشان بایستید تا اتصال صفوف جماعت برقرار شود.)» 📚الكافي، ج‏۳، ص۴۰۹ ♻️کانال: علم الحدیث @mirasehadisi
📣 رهبر انقلاب خطاب به متصدیان کارهای مرتبط با جوانان و نوجوانان 👈 راههای آموختن و کیفیت بخشی به نماز را برای نسل نو هموار کنید ✍️ متصدیان کارهای مرتبط با جوانان و نوجوانان... راههای آموختن و گزاردن نماز و کیفیت بخشیدن به آن را برای نسل نو هموار کنند. به نماز، به مسجد، به حضور قلب، به توجه به معانی نماز، به دانستن احکام نماز، جاذبه ببخشند، و به معنای واقعی، نماز را اقامه کنند. ✏️ پیام رهبر انقلاب به سی‌امین اجلاس سراسری نماز. ۴۰۲/۱۰/۱۵ ❇️https://eitaa.com/m_masoum14
اندیشه اخلاقی تربیتی رهبر معظم انقلاب.mp3
20.75M
فایل صوتی نشست علمی ترویجی با موضوع 🔖اندیشه اخلاقی تربیتی رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) 🎙ارائه‌ دهنده: حجت الاسلام والمسلمین عالم‌زاده نوری 🔸اطلاعات نشست 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🩸دختری با کاپشن صورتی و گوشواره قلبی؛ عنوانی است که در تاریخ خواهد ماند و جنایت آمریکا و اسرائیل را روایت خواهد کرد. 《تا شرک و کفر هست، مبارزه هست. و تا مبارزه هست، ما هستیم. ما بر سر شهر و مملکت با کسی دعوا نداریم. ما تصمیم داریم پرچم «لا اله الّا الله» را بر قلل رفیع کرامت و بزرگواری به اهتزاز درآوریم》 صحیفه امام خمینی، ج۲۱، ص۸۸ ✍ بماند یادگار از کودک‌کشی‌های مستکبران عالم، دی ۱۴۰۲ 🌹 ╰┈➤❀●•۰ @mah_neshann
نکات مهم بیانات رهبر معظم انقلاب دامت برکاته در دیدار مداحان اهل بیت علیهم السلام.pdf
158.5K
﷽ ـ ـ ـ ــــــــ⊰𑁍⊱ــــــــ ـ ـ 📋نکات مهم دیدار مقام معظم رهبری دامت برکاته با مداحان اهل بیت علیهم السلام ۱۴۰۲/۱۰/۱۳ ⏱زمان مورد نیاز برای مطالعه : حداکثر ۱۵ دقیقه 💡💡 @dasttavard کانال دستاورد 🇮🇷
تیتر نکات بیانات رهبر معظم انقلاب دامت برکاته در دیدار مادحان اهل بیت.pdf
590.3K
﷽ ـ ـ ـ ــــــــ⊰𑁍⊱ــــــــ ـ ـ 📝تیتر نکات مهم دیدار مقام معظم رهبری دامت برکاته با مداحان اهل بیت علیهم السلام ۱۴۰۲/۱۰/۱۳ ⏱زمان مورد نیاز برای مطالعه : حداکثر ۵ دقیقه 💡💡 @dasttavard کانال دستاورد 🇮🇷
🟢 بروید سراغ کارهای نشدنی 🔻 "بروید سراغ کارهای نشدنی، تا بشود. تصمیم بگیرید بر برداشتن کارهای سنگین، تا بردارید. «و لا یخشون احدا الّا الله». خب، زحمتهایش چه؟ رنجهایش چه؟ محرومیتهایش چه؟ جوابش این است که: «و کفی بالله حسیبا»؛ خدا را فراموش نکن، خدا حسابت را دارد. در میزان الهی، رنج تو، محرومیت تو، کفّ نفس تو، حرصی که خوردی، زحمتی که کشیدی، کاری که کردی، خون دلی که خوردی، دندانی که روی جگر گذاشتی، اینها هیچ وقت فراموش نمیشود؛ «و کفی بالله حسیبا»." 🔹مقام معظم رهبری
هدایت شده از محتوای ویژه اعتکاف
1_5511769687(1).pdf
2.78M
📔 کتابچه «روایت بندگی نوجوان ها» ✏️ به قلم حجت الاسلام یوسفی 🗃 صاحب امتیاز: اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ⭕️ احکام اعتکاف ⭕️ برنامه های پیشنهادی برای اعتکاف دانش آموزی 🔻اخبار اعتکاف کشور را از «کانال رسمی ستاد مرکزی اعتکاف» www.Itikaf.ir در ایتا دنبال کنید. @itikaf_ir
هدایت شده از بابازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تیزر فراخوان ثبت نام جهت دریافت مجموعه بازی‌های آشنایی با "اشعار حافظ" 📌 شعر، حافظِ هویت ملی و فرهنگی است و اگر چنانچه این هویت از یک ملتی گرفته بشود، این ملت هضم خواهد شد. 📚مقام معظم رهبری، ۲۱ تیر ۱۳۹۳ 🔆 ۹ بازی خلاقانه و مشارکتی با محوریت آشنایی با ، ویژه دانش‌آموزان دوره و 🔆 قابل اجرا در مدارس، مساجد و دورهمی‌های 📍جزئیات بیشتر جهت دریافت بازی‌ها:👇 🆔https://eitaa.com/babazi_to/262 🔆 بابازی، باشگاه نوآوران بازی 🔅دفتر تخصصی بازی بنیاد خاتم الاوصیا(ص)
هدایت شده از بابازی
🏴کانال بابازیتو با نهایت تأسف و تأثر، شهادت هموطنانمان را در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان تسلیت می‌گوید🖤 🔆 امروز هر کدام از ما بعنوان والد، معلم یا مربی وظیفه داریم که فرزندانمان را با جنایت‌های کشورهای حامی تروریست و همینطور رشادت قهرمانان ملی و اسلامی آشنا کنیم. 🌀قطعا یکی از روش‌های تأثیرگذار برای آموزش این مهم به کودکان و نوجوان، بازی است و به همین منظور پیشنهاد می‌شود اگر تا کنون مجموعه بازی‌های مقاومت فلسطین_جنایات اسرائیل و حاج را دریافت نکردید جهت ثبتنام برای دریافت از طریق لینک‌های زیر اقدام کنید: 🔺نحوه دریافت مجموعه بازی کیش و مات (مقاومت فلسطین و جنایات اسراییل)👇 🔗https://eitaa.com/babazi_to/197 🔺نحوه دریافت مجموعه قصه_بازی "زمین بازی" (ویژه سالگرد حاج قاسم سلیمانی)👇 🔗https://eitaa.com/babazi_to/294 🔆 بابازیتو 🆔 https://eitaa.com/babazi_to 🔆بابازی، باشگاه نوآوران بازی
هدایت شده از بابازی
🔆بازی رومیزی پی‌کار🔆 🔺رده سنی: +۹ 🔺تعداد بازیکنان: ۲ تا ۶ نفر 🔺سبک: 🔺زمان بازی: ۳۰ تا ۹۰ دقیقه ♨️ ‌وقتشه که توانمندی خودت رو در زمینه سرمایه‌گذاری و کارآفرینی محک بزنی و برای سربازی در یک جنگ اقتصادی تمرین کنی. در این بازی باید حسابی بیفتی پیِ کار و با رقبا دست و پنجه نرم کنی و به فکر کسب درآمد باشی، البته یه بار در قالب یک پزشک، یک بار کشاورز، معلم و…👨‍🌾🕵‍♂🧕 🌀ویژگی‌های بازی👇 🔹تقویت هوش اقتصادی 🔸تقویت تفکر استراتژیک 🔹افزایش قدرت تعامل و گفتگو 🔸افزایش مهارت‌های ریاضی 🔹 آشنایی با جغرافیای صنعتی ایران 🔆 بابازیتو 🆔 https://eitaa.com/babazi_to 🔆بابازی، باشگاه نوآوران بازی
📣 رهبر انقلاب خطاب به متصدیان کارهای مرتبط با جوانان و نوجوانان 👈 راههای آموختن و کیفیت بخشی به نماز را برای نسل نو هموار کنید ✍️ متصدیان کارهای مرتبط با جوانان و نوجوانان... راههای آموختن و گزاردن نماز و کیفیت بخشیدن به آن را برای نسل نو هموار کنند. به نماز، به مسجد، به حضور قلب، به توجه به معانی نماز، به دانستن احکام نماز، جاذبه ببخشند، و به معنای واقعی، نماز را اقامه کنند. ✏️ پیام رهبر انقلاب به سی‌امین اجلاس سراسری نماز. ۴۰۲/۱۰/۱۵ ❇️https://eitaa.com/m_masoum14
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
📣 رهبر انقلاب خطاب به متصدیان کارهای مرتبط با جوانان و نوجوانان 👈 راههای آموختن و کیفیت بخشی به نماز
چند نمونه بیان تجربه از آقای احتشام مدیر مجموعه تربیتی میثم تمار قم: "۱- سیر حلقه ها و از طریق اوصافی مثل حکمت، قدرت و رحمت و بعد هم حلقه خط قرمز و رسیدن به رسم بندگی و رساله خوانیِ اجمالی در احکام نماز و تا حدی گرایش به نماز واقعا تاثیرگذار است. ۲- یه تجربه ای که در مورد خودم و افراد دیگه داشتم و در مورد متربیان هم واقعا جواب داد: یه سخنرانی ۵ جلسه ای از حاج علیرضا در مورد فلسفه نماز هست که بعدا هم کتاب شد ولی همچنان صوتش رو در به نماز موثرتر می دونم. ۳- مسئولیت تعریف کردن برای متربیان در مسجد در به مسجد واقعا تاثیرگذار هست. ۴- در مورد به مسجد اینو بگم که تجربه نشون داده لزوما گرایش به مسجد ملازم با گرایش به نماز نیست ما داشتیم افرادی که هر شب مسجد میومدن ولی نماز نمیخوندن! ولی کم کم جزو نمازخون ها هم شدند." https://eitaa.com/mfmt_ir
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
چند نمونه بیان تجربه از آقای احتشام مدیر مجموعه تربیتی میثم تمار قم: "۱- سیر حلقه #شگفتی ها و
📗تحف العقول عن آل الرسول علیهم السلام ج ۱، ص ۲۳۵ امام حسن مجتبی عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : مَنْ أَدَامَ اَلاِخْتِلاَفَ إِلَى اَلْمَسْجِدِ أَصَابَ إِحْدَى ثَمَانٍ: 1⃣ آيَةً مُحْكَمَةً وَ 2⃣أَخاً مُسْتَفَاداً وَ 3⃣عِلْماً مُسْتَطْرَفاً وَ 4⃣رَحْمَةً مُنْتَظَرَةً وَ 5⃣كَلِمَةً تَدُلُّهُ عَلَى اَلْهُدَى أَوْ 6⃣تَرُدُّهُ عَنْ رَدًى وَ 7⃣ و 8⃣ تَرْكَ اَلذُّنُوبِ حَيَاءً (حباّ) أَوْ خَشْيَةً. 🌷🇮🇷🌷
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
📗تحف العقول عن آل الرسول علیهم السلام ج ۱، ص ۲۳۵ امام حسن مجتبی عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : مَنْ أَدَا
🔺امام مجتبى عليه السلام فرمود:  «كسى كه به مسجد رفت و آمد (تردّد) داشته باشد، بر يكى ـ يا بيشتر ـ از نعمتهاى هشتگانه دسترسى پيدا خواهد نمود: ۱ ـ استدلالهاى استوار و محكم در امور دينى خود (اعتقادى، فقهى، سياسى و...)؛ ۲ ـ دستيابى به دوستان سودمندى كه تردّد با آنها مايه بهره ورى است؛ ۳ ـ معلومات و دانش تازه و شگفت انگيز؛ ۴ ـ رحمت و نعمتى كه چشم به راه اوست؛ ۵ ـ دستيابى به سخنان هدايت كننده اى كه شخص را به راه راست رهبرى مى كند؛ ۶ ـ دستيابى به مطالبى كه انسان را از پستيها و ضد ارزشها دور مى دارد؛ ۷ ـ دورى از گناه و محرمات يا بدان جهت كه ترك گناه را دوست مى دارد؛ ۸ ـ دورى از گناه و محرمات يا بدان جهت كه مى ترسد گرفتار عقوبت الهى شود يا آبرو و حيثيت خود را با انجام گناه از بين ببرد.» 📗 الروائع المختارة، ص111؛ به نقل از: عيون الأخبار، ابن قتيبه، ج3، ص3؛ در بعضى نسخه ها «أو تردعه عن ردى» مى باشد. 🌷🇮🇷🌷
✅ اولین همایش ملی فلسفه برای کودکان 🗓 آخرین مهلت ارسال مقاله: 15 اردیبهشت 1403 🗓 آخرین مهلت ثبت نام: 31 اردیبهشت 1403 🔺 کسب اطلاعات بیشتر 👇 🌐 conf.birjand.ac.ir/p4c @ENOEnsani
*سلسله نشست های «تجربیات پژوهشی استادان و صاحب نظران»:* نشست چهل و هفتم با حضور: *جناب آقای دکتر سید محسن میرباقری* *عضو هیأت علمی بازنشسته دانشگاه تربیت معلم شهید رجایی و کارشناس قرآنی صدا و سیما* زمان: *دوشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۸* *از ساعت ۲۰ الی ۲۱:۳۰* لینک ورود به نشست: https://vroom.ut.ac.ir/farabi1 @ENOEnsani