هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 برای پس از مرگم
📜 بخشی از ناگفتههای مرحوم استاد علی صفایی حائری
🔰 برای اولین بار با صدای حجتالاسلام و المسلمین موسی صفایی حائری فرزند مرحوم استاد،
⏰امشب در کانال یوتیوب و بقیه پیامرسانها منتشر خواهد شد.
📺 کانال یوتیوب
▪️ #عین_صاد | عضو شوید 👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
هدایت شده از خاطره از مرحوم علی صفایی حائری
✨مرحوم حاج شیخ علی صفایی حائری (رضوان الله تعالی علیه):
" به خدا قسم، کسانی که به خاطر باطل از حقّ جدا شدند، کامی از باطلشان هم نگرفتند. این را به نَفستان بِباورانید "
🎤 سخنرانی ویژگیهای اصحاب امام حسین(علیه السلام) ❣
📆جلسه اول - ۱۵/محرم/۱۳۶۹.ش
▪️امروز ۲۲تیرماه، سالروز عروج مرحوم استاد صفایی است.
🔺 به روح بلند ایشان، صلوات و فاتحهای هدیه کنیم. 🤲
🔺 استاد شیخ حسین انصاریان 👇
https://eitaa.com/einsad/5569
🌷🇮🇷🏴🇮🇷🌷
هدایت شده از مرکز اسناد انقلاب اسلامی قم
📌سلسله نشست های شبهای حوزه
🔸استاد صفایی و مشکلات حوزه و روحانیت
🔺باحضور حجت الاسلام لاجوردی و حجت الاسلام بهمنی
⏰ ۲۳ تیر ۱۴۰۳، ساعت ۱۸ عصر
🏠قم- میدان معلم- کوچه ۲۲- پلاک ۲۶- مرکز اسناد انقلاب اسلامی قم
آدرس روی نقشه
@markazasnadqom
هدایت شده از مرکز اسناد انقلاب اسلامی قم
📌«همیشه مسافر»
مطرب که عاشق نَبوَد، و نوحه گر که دردمند نَبوَد، دیگران را سرد کند.
(مقالات شمس تبریزی)
🔹اصلاً نمی توانستم باور کنم که یک سفر کوتاه یک روزه همه ی زندگی مرا تغییر دهد و سال های سال تا به امروز این همه بر لحظه لحظه ی عمر و جزء جزءِ هستی ام تأثیر بگذارد.
🔸یکی از روزهای آذرماه سال یک هزار و سیصد و پنجاه و هشت. من بودم و سعید و ناصر. سعید که بعدها چند تکّه از استخوان های او را از جبهه به تهران آوردند و ناصر که تمام بدنِ مجروح و زخمی اش نشانه هایی دارد از هشت سال حضور جوان مردانه در دفاع از این سرزمین ( و الآن ناصر در بیمارستان است و منِ بی همـّت ناسپاس به دیدن اش نرفته ام هنوز).شنیده بودم که خیلی از کتاب ها، خوانندگان خود را به دنبال نویسنده ها روانه کرده اند. جست و جویی که از انس با اثر شروع شده و به مصاحبت مؤثّر انجامیده. ما نیز با خواندن چند کتاب از نویسنده ای ناشناس، راهی شده بودیم.
🔸بعد از زیارت از حضرت معصومه، راهیِ کتابفروشی های اطراف حرم شدیم. به دنبال کتاب فروشی هجرت. بالاخره راه پلّه ای را گرفته بودیم و رفته بودیم بالا. در آن بالاخانه با کتاب فروش سر و کلّه می زدیم که ما به دنبال نویسنده ی این چند تا کتاب، آقای عین.صاد می گردیم که از بعضی ها شنیده ایم نام اصلی اش علی صفایی است.
🔹کتاب فروش همین طور طفره می¬رفت. نه ردمان می کرد برویم پی کارمان و نه نشانی ای از آقای عین.صاد را به ما می داد. معلوم بود که ما را نگه داشته تا هم قدری سبک سنگین مان کند و قدری هم وقت بگذرد. همین طور بود. دیگر حوصله مان لبریز شده بود و چیزی نمانده بود تا راه بیفتیم که مردی روحانی وارد شد. و دقایقی بعد، مرد کتاب فروش با حرکاتِ چشم اش به ما اشاره کرد که یعنی همین است. و ما متوجّهِ تازه وارد شدیم. بیست و هفت- هشت ساله می نمود. عمامه ای سفید و عبا و ردایی با موها و ریش های خرمایی و چهره ای آرام. با تعجّب و احترام سلام کردیم. خودش جلو آمد و خیلی صمیمانه – و به یادم نمانده که با چه چیزی- سر صحبت را باز کرد. قرار شد که عصر به خانه اش برویم در محلّه ی باجک قم.
🔸بر دیوار آن خانه ی کوچک یک طبقه، تعداد زیادی دوچرخه و چند تا موتورِگازی و دنده ای تکیه داده بودند. تو که رفتیم لحظات آخرِ درس او بود. با تعدادی طلبه ی ملبّس و مکلا که در اتاق کیپ تا کیپ نشسته بودند. یک مَدرَس ساده. کم کم طلبه ها رفتند. چند نفری ماندند که به مباحثه پرداخته بودند. و من و سعید و ناصر. شلوار و پیراهنِ بلند آخوندی تن¬اش بود و بدون دستار رفت و چای آورد و نشست. از ما یکی¬یکی پرسید. ناصر چیزی گفت و من غزلکی خواندم و سعید هم سوره ی فجر را به سبک منشاوی قرائت کرد و آقای عین.صاد که در همان دقایق متوجّه شدیم دیگران به او حاج شیخ می گویند شروع کرد به صحبت. حرف هایش مثل نوشته هایش در کتاب های مسؤولیت و سازندگی، عاشورا، انفاق، غدیر و رشد، صمیمی و عمیق و تازه و تأثیرگذار و جذّاب بود. درباره ی همان سوره ی فجر شروع کرد به صحبت و به آیات پایانی که رسید، صورت اش پر از اشک شده بود. یا أیَّتُها النَّفسُ المُطمئِنّه إرجِعی إلی رِبِّکَ راضیه مرضیّه فادخُلی فی عِبادی و ادخلی جَنَّتی.
🔹علی صفایی حائری به عنوان یک نویسنده هیچ فاصله ای با آثارش نداشت. خودش را که می دیدی انگار کتاب هایش رو به روی توست. کتاب هایش را که می خواندی، انگار خودش با تو حرف می زند و حرف و حدیث و پیک و پیغامش همان بی تابی های متعالی که عالمان را میراث داران انبیا کرده است. در جوانی با مسائل تربیتی شروع کرده بود. در کنار فقه و اصول و ادبیات و فلسفه و . . . به مسائل پرورشی پرداخته بود. با آن¬که شنیده بودم در بیست و یکی دو سالگی خارج فقه و اصول را گذرانده و چیزهای دیگر را در این ها درجا نزده بود. به قول خودش: در نور نمی توان نگریست که این¬جا درجا زدن است. با نور باید حرکت کرد و به جایی رسید. اولی بینایی را از تو میگیرد و دومی تو را در راه یاریگر است. به سرچشمه پناه برده بود؛ قرآن و حدیث، و در سلسله کتابهای روش نقد که انواع دیدگاه ها را نقد میکند، میبینی در آزادی و عرفان مصطلح ماندن را هم کم می داند، برای انسان. آزادی از آزادی دغدغه ی او بود و رسیدن به مرتبه ی رشد. و این همه را در وحی دریافت کرده بود.
عینصاد به روایت سهیل محمودی
به مناسبت ۲۲ تیرماه سالروز رحلت استاد علی صفایی حائری
https://t.me/maasqom/36
@markazasnadqom
🖼 نظر ۱۵ تا ۲۹ سالهها دربارهٔ امام جماعت و مسجد
@Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#هفتم_محرم
🗡 نیزه کجا و
حنجرهی
شش ماههی تشنه؟! 😭
هدایت شده از حسینیه شهید محسن
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 دلی زنده کنید با یک توسل نمکی کوتاه و یک شعر خوب: 😭
🔻به امید محو کامل رژیم کودککش اسرائیل 🤲
📆 فقط سه دقیقه
ذاکر: کربلایی مهدی جعفری
🔺انشالله باب الحوائج حضرت #علیاصغر با دستان کوچکش گرهتان را بگشاید. 🤲
نا امیدانه مادر اصغر
رو به زینب چکار باید کرد؟
دارد از دست میرود طفلم
سوخت از تب چکار باید کرد؟
اینچنین صحنه را تصور کن
این همه درد را کجا دیدی؟
تا به حالا تمام عمر آیا
سرفۀ خشک طفل را دیدی؟
پدرش آمد و عبایی خواست
طفل را در عبای خود پيچيده
نرم و آهسته گام برمیداشت
لب او را چقدر میبوسید
تا عبا را کنار زد بابا
دید طفلش دوباره تب کرده
پسر مظهر مناعتطبع
آب از دشمنش طلب کرده
اشک بابا فقط تمسخر داشت
به علی رحم شد بگو اصلاً
حرمله آمد و نشانه گرفت
یک سه شعبه رسید تا گردن
گره افتاده بود در کارش
پدری مانده بود شرمنده
این طرف گریۀ حرم بودو
آن طرف یک سپاه در خنده
🌷🇮🇷🇵🇸🏴🇵🇸🇮🇷🌷
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
🏴 دلی زنده کنید با یک توسل نمکی کوتاه و یک شعر خوب: 😭 🔻به امید محو کامل رژیم کودککش اسرائیل 🤲 📆 فق
بگو که یکشبه مردی شدی برای خودت
و ایستادهای امروز روی پای خودت
نشان بده به همه چه قیامتی هستی
و باز در پی اثبات ادعای خودت
از آسمانیِ گهواره روی خاک بیفت
بیفت مثل همه مردها به پای خودت
پدر قنوت گرفته تو را برای خدا
ولی هنوز تو مشغول ربّنای خودت
که شاید آخر سیر تکامل حَلقات
سه جرعه تیر بریزی درون نای خودت
یکی به جای عمویت که از تو تشنهتر است
یکی به جای رباب و یکی به جای خودت
بده تمام خودت را به نیزهها و بگیر
برای عمه کمی سایه در ازای خودت
و بعد، همسفر کاروان برو بالا
برو به قصد رسیدن، به انتهای خودت
و در نهایت معراج خویش میبینی
که تازه آخر عرش است، ابتدای خودت
سه روزِ بعد، در افلاک دفن خواهیشد
کنار قلب پدر، خاک کربلای خودت
در داغ تو کوه از کمر میشکند
محمل نشکست بلکه سر میشکند
تو از دل من چه انتظاری داری؟
وقتی که نماز در سفر میشکند
✍ هادی جانفدا
🌷🏴🌷
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#هفتم_محرم
🗡 نیزه کجا و
حنجرهی
شش ماههی تشنه؟! 😭
هدایت شده از هادیانه ها
تربیت عاشورایی-تقلید-استاد غنوی.mp3
3.72M
هدیه به اعضای کانال در شب منسوب به حضرت #قاسم علیه السلام
♦️تاثیر حالات و روحیه های والدین در فرزندان
🎙صوت استاد #غنوی
#تربیتی
@hadianeha
هدایت شده از هادیانه ها
اقا هادی زاده مشهد ۴۰۳.mp3
39.5M
🎙بحث ناب استاد #هادیزاده درباره #نماز
👈یک منبر پر مغز
خودم چندبار گوش کردم
پیشنهاد می کنم👌
🔹معنای نماز ( از عناوین نماز در روایات)
🔹و راه رسیدن به نماز خوب (فهم نیاز)
🔹روش تربیت متربی برای نماز
پ ن:
متن گزارش این جلسه با کمی دخل و تصرف در پست بعدی تقدیم می شود
https://eitaa.com/hadianeha/1438
هدایت شده از هادیانه ها
🎙✍ گزارش جلسه استاد #هادیزاده در موضوع #نماز
(با کمی دخل و تصرف)
امام صادق از قول رسول خدا ص :
لیس منی من استخف بالصلاه لا یرد علی الحوض لا والله (علل الشرایع)
نماز چیست ؟ نمی دانیم غالب ما
ابوبصیر : دخلت علی حمیده...
لو شهدته حین حضره الموت
ادعوا الی قرابتی
***ان شفاعتنا لن تنال مستخفا بالصلاه***
🔹روایت»» سه نوع استخفاف
به صلاه _ حدود آن _ مواقیت آن
🔹ریشه استخفاف عدم فهم آن
(نماز چیست شهید بهشتی)
حالت ما به نماز چیست؟
مشتاق وقت آن هستیم یا ....
🔹فهم نماز در قالب عناوین آن
#ذکر
کسی که چیزهایی آموخته نیاز به یادآوری دارد آنچه را باید بفهمیم را نفهمیدیم یا فراموش کردیم
باید چیزی فهمیده باشم
بیماری غفلت را فهمیده باشم
نیاز به ذکر دارد
ذکر #جریان_معرفتی که هر مومنی باید داشته باشد نماز مطهر است
صبح ظهر ... ۵ وعده
از اذان تا ذکرها
#الله_اکبر ...
در مقایسه _
آلله خیر اما یشرکون
هواهای دل ، دنیا ، مردم ، شیطان
(۴الله اکبر برای 4 شریک)
#قربان
چه کسی نیاز به نزدیک شدن دارد؟ کسی که محبوبی و مطلوبی دارد و می خواهد نزدیک شود و دور است و هدیه می خواهد
من یا مطلوب ندارم یا فکر می کنم دم دستمه _ آب و غذا
#میزان
وسیله سنجش
نیازی به سنجیدن ندارم
عملی ندارم یا در کلاس دنیاست
در محیط کار بالا رفتم
#عمود
دعامه برای جلوگیری از کج شدن
عمود ستون وسط
کسی که خیمه ندارد و دینش دنیا است
ذکر دنیا را می خواهد و #خیمه_دنیا را حفظ می کند
»»» باید ذیل #خیمه_دین باشیم تا به نماز به عنوان عمود نیاز داشته باشیم...
آن هم دین الله الخالص
معمولا دین ما خدا و دنیا است به صورت ترکیبی
ستون این خیمه نماز است
مثال خیمه عشق مادر :
بچه ای که مادرش مریض است _ در اتاق دعا می کند ، بیرون سبزی می خرد ، آشپزخانه سوپ می پزد ...
(مثال سرمایه و چک کردن قیمت ارز و طلا و بورس و بیت کوین و ... )
(مثال آخرین لباس ها و اجناس و ...)
🔹جمع بندی
کسی که نیاز به نماز پیدا کرد آن را سبک نمی شمارد مثل وسیله سفر
کلید اهمیت »» #نیاز
اگر نیاز را را بفهمی عقب نمی اندازی
اگر بدون درک نیاز نماز بخواند توجهی ندارد یا توجه الکی است
✅ چطور متربی را برای نماز تربیت کنیم :
نوجوان و سوال درباره نماز؟؟؟
من مادر و پدر و مربی و طلبه اگر خودم اینطور نباشم نسبت به نماز (فهم نیاز + حال)
#اشهد ...
معنا ندارد
شهود یگانگی خدا را نداشتم
#حی
بشتاب وقتی جریان زندگی من بذری است که نیازی به رویش دارد
مثل کیک پزی دورش بچرخ
با همسرت درباره حال نماز حرف بزن
عظمتی میبینید در آن حال بگویی الله اکبر این شهود عظمت است
#سبحان_ربی
هرگوشه زندگی عیبی نیست
#الحمدلله
گیر کردی __ آبی که می خوری حال شکر داشته باشی نه لقلقه زبان
#حال باشد و #نیاز
🔹کلام آخر
برای فهمیدن منتظر نمانیم
دنبال کنیم تا اتفاقی بیافتد
خواسته هایمان عوض شود
کم خواستن می دهند ولی ...
پیش وزیری بروی بگویی شیر خانه ما پوسیده ...!
🆔 https://eitaa.com/hadianeha/1439
هدایت شده از اردونو
📣 فراخوان شناسایی و توانمندسازی مربیان، هستهها و تیمهای نوآور #اردویی
📍اگه طرح، ایده یا تجربه ای برای ساختن یک تیم اردویی دارید، یا دوست دارید یه تیم طراحی و برگزاری اردو تشکیل بدید، کافیه به پلتفرم هم آپ مراجعه کنید و اونجا پروفایل تون رو تکمیل کنید.
(www.hamup.ir)
📝 شرایط ثبت نام:
- بازه سنی ۱۹ تا ۳۵ سال
- سابقه اردویی یا مدرک تحصیلی مرتبط
- شرکت و پذیرفته شدن در مصاحبه
📩 مهلت ثبت نام تا ۲۷ تیرماه ۱۴۰۳
💻جهت کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه رویداد در ارتباط باشید:
@hamupadmin
09197321103
#همآپ
#همه_باهم_برای_آموزش_و_پرورش
#اردونو
#اردو_به_سبکی_نو
eitaa.com/ordoono
ble.ir/ordoono
www.ordoono.ir
www.hamup.ir
هدایت شده از گروه علمی دانشکده اخلاق
✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨
💠مقام معظم رهبری (مد ظلّه العالی):
من عقیدهی راسخ دارم بر اینکه یکی از نیازهای اساسی کشور، زنده نگه داشتن نام شهدا است.
📆 ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
🔶 بحمدلله پس از دو سال تلاش و مصاحبه با خانواده، دوستان و شاگردان شهید مدافع حرم، حجتالاسلام و المسلمین محمدحسن دهقانی، کتاب خاطرات زندگی این شهید والامقام با عنوان «ظهر روز اربعین» به همت شاگردان ایشان، به زیور طبع آراسته شد.
در این کتاب سعی گردیده تا سیر مراحل حیات دنیوی این شهید بزرگوار از کودکی تا نوجوانی، ورود به حوزه علمیه و فعالیتهای علمی ایشان، سفرهایشان به سوریه و در نهایت شهادت ایشان از زبان خانواده و دوستان و شاگردان شهید روایت گردد.
🔸بهای کتاب با ۳۲ درصد تخفیف ویژه: ۱۰۰ هزار تومان
🔸مهلت ثبت سفارش کتاب با تخفیف: ۲۶ تیرماه مصادف با عاشورای حسینی
🆔جهت اطلاعات بیشتر و سفارش کتاب با شناسهکاربری @asa110 (آقای سعیدی آریا) در ارتباط باشید.
🌷شهید محمد حسن دهقانی دانشجوی شهید مؤسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت رشته اخلاق کاربردی ورودی سال ۱۳۹۲ که با شهادتش در قالبی ویژه از رساله خود دفاع کرد. 🌷
✨روحش شاد و میهمان ارباب 🤲
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @ethicsgroup
┗━━━🍃🕊━
⚠️ هیچوقت Wi-Fi خانه را ۲۴ ساعته روشن نگذارید!
🔸وایفای مضرترین امواج دنیا را به سمت بدن شلیک میکند، در اثر برخورد این امواج سیستم عصبی بدن تخریب شده و حداقل زیان این تخریب، عقیم شدن پس از یک دوره طولانی است.
🔸وایفای اثرات منفی مختلفی را بر سلامت مغز بر جای میگذارد که این موضوع درباره کودکان بیشتر اتفاق میافتد.
🔺مطالعات نشان میدهد افرادی که در معرض اشعههای الکترومغناطیسی قرار دارند در الگوی خوابشان تغییرات قابل توجهی دیده میشود…
🔴 قبل از خواب Wi-Fi را حتماً خاموش کنید.
#⃣ #صیانت_از_سلامت
#⃣ #مراقبت_ازکودکونوجوان
جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از اخبار 🇮🇷 20:20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رئیس جمهور منتخب خطاب به اسرائیل: اگر مردی با مردان بجنگ به زن و بچهها چه کار داری؟
🔹سخنرانی پزشکیان در هیئت خانگی:وقتی حضرت، علی اصغر را جلوی لشکر دشمن آورد رو به دشمن گفت شما با من دشمنی دارید با این بچه چکار دارید. جوابش چه بود؟ تیر سه شعبه به گلوی علی اصغر. دقیقاً همین کاری که امروز اسرائیل دارد با زن و بچهی فلسطینی در غزه میکند.
✅کانال اخبار 20:20👇
http://eitaa.com/joinchat/1684144128C592f3e217d
هدایت شده از اردونو
📣 فراخوان شناسایی و توانمندسازی مربیان، هستهها و تیمهای نوآور #اردویی
📍اگه طرح، ایده یا تجربه ای برای ساختن یک تیم اردویی دارید، یا دوست دارید یه تیم طراحی و برگزاری اردو تشکیل بدید، کافیه به پلتفرم هم آپ مراجعه کنید و اونجا پروفایل تون رو تکمیل کنید.
(www.hamup.ir)
📝 شرایط ثبت نام:
- بازه سنی ۱۹ تا ۳۵ سال
- سابقه اردویی یا مدرک تحصیلی مرتبط
- شرکت و پذیرفته شدن در مصاحبه
📩 مهلت ثبت نام تا ۲۷ تیرماه ۱۴۰۳
💻جهت کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه رویداد در ارتباط باشید:
@hamupadmin
09197321103
#همآپ
#همه_باهم_برای_آموزش_و_پرورش
#اردونو
#اردو_به_سبکی_نو
eitaa.com/ordoono
ble.ir/ordoono
www.ordoono.ir
www.hamup.ir
هدایت شده از فارس پلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 گذری بر زندگی یکی از بزرگترین ریاضیدانان تاریخ، خوارزمی
@Fars_plus
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
1_2042962359.pdf
473.8K
✨👌✨ واکاوی روشهای آموزش دینی مبتنی بر تجارب زیسته آموزگاران و متخصصین علوم دینی وتربیتی
مریم شریفی دروازه -احمدرضا نصراصفهانی - سیدابراهیم میرشاه جعفری
✨چکیده
تعلیم وتربیت دینی شکلگیری شخصیت یکپارچه دینی در فراگیران است. رسیدن به این مهم نیازمند روشهای آموزشی مناسب می باشد. هدف اصلی این پژوهش، واکاوی تجارب زیسته آموزگاران و متخصصین علوم دینی و تربیتی در خصوص روشهای تدریس دینی در دوره دوم دبستان می باشد. برای دستیابی به این هدف از مصاحبه نیمه ساختاریافته با آموزگاران و متخصصین استفاده شد و به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش کدگذاری و مقوله بندی استفاده گردید. آموزگاران ومتخصصین بر استفاده از روشهایی در آموزش دینی تاکید داشتند که بستر لازم برای تفکر واستدلال و قضاوت در دانش آموزان را ایجاد کند. روشهای آموزش دینی، باید علاوه بر گسترش حوزه دین در تلفیق با علوم دیگر، فرصت بحث، مناظره، تجربه دینی و عملیاتی کردن مفاهیم دینی را در اختیار دانش آموزان قرار دهد.
🌷این مقاله به تعبیر استاد نوذری با شش واحد آموزشی برابری میکند🌷
🌷🇮🇷🌷
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
🏴 دلی زنده کنید با یک توسل نمکی کوتاه و یک شعر خوب: 😭 🔻به امید محو کامل رژیم کودککش اسرائیل 🤲 📆 فق
خیزد غبار و حمله فراگیر می شود
ظلمت به سمت نور سرازیر می شود.
چون تیرگی آینه را درمیان گرفت
از صدر بر زمین فتاده و تکثیر می شود.
با سنگ و چوب آینه را شقّه می کنند
اینگونه خواب پدر همه تعبیر می شود
آیینه دار خُلق و خصال محمدی
صد تکّه می شود، همه تصویر می شود.
از قطعه های جام بلا، دشت کربلا
پُر می شود همه جا و جهان گیر می شود.
هر صفحه چون جدا شود از مُصحف تنش
شأن نزول آیۀ تطهیر می شود.
گویا حروف کاف و هاء، یاء و عین و صاد
تأویل می شود، مقطّعه تفسیر می شود.
ذاتش جلی ز وحدت و اوصاف او هزار
چون جوشن کبیرِ این شب تقدیر می شود.
پژواک خُرد شدنش چون پدر شنید
فوراً دوید، تا برسد، به یقین دیر می شود.
آهی کشد ز سینه سپس گرد و خاک را
از چهره اش زدوده، ز غم پیر می شود.
سیماب اشک می چکد از شرار دل
از غصه اش فرات به جوش آمده تبخیر می شود.
گاه انکسار نور و گهی انعکاس نار
بغض پدر به یاد مدینه گلوگیر می شود.
هر قطعه را به زحمت بسیار جمع می کند
لابد به این گمان که آینه تعمیر می شود.
با احتیاط آینه را در عبا نهاد
با یک بساط به هم ریخته درگیر می شود
از هم گسسته آینه، شیشه گری را خبر کنید
خواهر بیا که داغ دلم به تو تدبیر می شود.
برخیز ای مؤذن زیبا صدای من
دارد نماز ظهر حرم دیر می شود.
در سینه حبس می شود نفَسم بعد تو علی
دنیای عصر حجر چه نفس گیر می شود.
تنها مرا مگذار، که تا ساعتی دگر
آیینه زار و فَلاخن، غُل و زنجیر می شود.
✍ استاد مصطفی فیض
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از KHAMENEI.IR
✏️ رهبر انقلاب: امام حسین علیهالسّلام به فکر سرکوب کردن قدرتهای طاغوتی بود؛ چه با گرفتن حکومت و چه با شهادت و دادن خون. ۱۳۸۰/۱۲/۲۷
📥 نسخه قابل چاپ
🏴 #بعثت_خون
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺استاد شجاعی:
مهمترین وظیفه ی والدین در قبال فرزندان سه چیز است که نجات دهنده است