eitaa logo
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
2.1هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
2.6هزار ویدیو
1.1هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻توضیح مختصری درباره آمار طلاق: ۱. براساس شاخص عمومی طلاق و طلاق متاهلان، باوجود افزایش تعداد طلاقها، میزان شیوع طلاق در ۱۰سال گذشته درایران تقریبا ثابت بوده. نرخ طلاق متاهلان به ازای هر هزار زن از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰، براساس گزارش مرکز پژوهشهای مجلس بین ۸ تا ۹ متغیر بوده است. توضیح اینکه ‏۲. متوسط سن طلاق در ایران ۹ سال است. سنجیدن آمار طلاق به ازدواج در یک سال مقایسه‌ای غلط است چون غالب طلاقها ربطی به ازدواجهای همان سال ندارند. تعداد واقعه‌ی طلاق افزایشی بوده چون تعداد ازدواج ها بر اساس هرم جمعیتی در ۱۰ سال پیش حدود ۵۰ درصد بیشتر از امروز بوده... ‏۳.بنابراین هرچند تعداد طلاقهای بیشتری ثبت شده ولی این عدد در نسبت با زنان متاهل تقریبا ثابت است. طبق این نمودار هم میزان ازدواج و طلاق جوانان ۱۸ تا ۳۴ سال هم در سالهای اخیر چندان تغییری نداشته.تقریبا ۸۴درصد ازدواجها و ۱۶ درصد طلاقها مربوط به جوانان بوده که طی ۵ سال تغییری نداشته است. 🆔️ @yaminpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چطور سیم کارت فرزندم رو طوری تنظیم کنم که محتوای غیراخلاقی رو در اختیارش قرار نده ؟!
1_2042962359.pdf
473.8K
✨👌✨ واکاوی روشهای آموزش دینی مبتنی بر تجارب زیسته آموزگاران و متخصصین علوم دینی وتربیتی مریم شریفی دروازه -احمدرضا نصراصفهانی - سیدابراهیم میرشاه جعفری ✨چکیده تعلیم وتربیت دینی شکلگیری شخصیت یکپارچه دینی در فراگیران است. رسیدن به این مهم نیازمند روشهای آموزشی مناسب می باشد. هدف اصلی این پژوهش، واکاوی تجارب زیسته آموزگاران و متخصصین علوم دینی و تربیتی در خصوص روشهای تدریس دینی در دوره دوم دبستان می باشد. برای دستیابی به این هدف از مصاحبه نیمه ساختاریافته با آموزگاران و متخصصین استفاده شد و به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش کدگذاری و مقوله بندی استفاده گردید. آموزگاران ومتخصصین بر استفاده از روشهایی در آموزش دینی تاکید داشتند که بستر لازم برای تفکر واستدلال و قضاوت در دانش آموزان را ایجاد کند. روشهای آموزش دینی، باید علاوه بر گسترش حوزه دین در تلفیق با علوم دیگر، فرصت بحث، مناظره، تجربه دینی و عملیاتی کردن مفاهیم دینی را در اختیار دانش آموزان قرار دهد. 🌷این مقاله به تعبیر استاد نوذری با شش واحد آموزشی برابری میکند🌷 🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🔴 وزیر آموزش‌وپرورش:‌ در این دولت ۲۶۳ هزار ردیف استخدامی به آموزش‌وپرورش داده شد و بحران کمبود معلم را مدیریت کردیم
هدایت شده از | اندکی اندیشه |
🔥مثل آدامس به ذهن شان می چسبد دوره ابتدایی بودم.به خاطر خواندن لوح های آموزشی در مدرسه، یک آدامس شیک چهارتایی جایزه گرفتم. یک روز هم در مسجد محله دعای ماه شعبان را خواندم، یک دوتومانی کاغذی بهم جایزه دادند. هر دوی اینها هنوز بعد از حدود پنجاه سال با من است.در همان دوران، خادم حسینیه با بداخلاقی مانع ورود ما بچه ها می شد. تلخی برخوردش بعد از چند دهه هنوز در کامم است. 👋🏼تاثیرات برخورد بزرگترها با ها تا آخر عمرباقی می ماند. امروزه هم در برخورد با آنها چه «در» فضای مجازی چه «درباره» فضای مجازی مواظب گفتار و رفتارمان باشیم، که می تواند آنها را «یدخلون فی دین الله» کند یا «یخرجون عن دین الله». حسینعلی رحمتی ۳۱ تیر ۱۴۰۳ 💥اندکی اندیشه ضرر ندارد
هدایت شده از گروه علمی رشته تربیت اخلاقی
🔺دانشجوی محترم به دلیل تجربه بیش از ده سال در گروه اخلاق مرکز ملی پاسخگویی، مورد پژوهی های خوبی آورده و از منظر اخلاقی تحلیل، ارزیابی و پاسخ داده است. پیوست دو نمونه از چالش ها
هدایت شده از گروه علمی رشته تربیت اخلاقی
هدایت شده از گروه علمی رشته تربیت اخلاقی
هدایت شده از 😂کشکولستان😏
قدرت تلقین تلقین این قدرت را دارد که زندگی ببخشد یا زندگی را بگیرد. مهم است بدانیم: بدبینی نیز نوعی تلقین منفی است که اکثر اوقات به واقعیت می پیوندد. فرد آنقدر درباره مسئله مورد نظرش بدبینی به خرج می دهد تا بالاخره اتفاق می افتد در صورتی که شاید از اول اینطور نبوده! نکند امسال کنکور قبول نشوم! نکند همسرم دارد به من خیانت می کند! اگر اندیشه ای برای مدت طولانی و پشت سر هم وارد ذهن شود. شخص بر روی آن متمرکز میشود و آن را تقویت می کند. پس طبیعی است که منتظر وقوعش نیز باشد ! پس ... بدبینی را کنار بگذاریم! ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال ❣️خانه خوبمان❣️ همراه باشید: @khanehkhobeman
جناب آقای طیبی، مدارس مسجدمحور اروپا؟ (mp3cut.net).mp3
15.95M
📌 مدارس مسجدمحور در اروپا گزارشی از نظام آموزشی اروپا و مدارس مسجدمحور اروپایی 🎗در اروپا دولت‌ها سکولار هستند اما به مساجد مجوز تشکیل مدرسه می‌دهند و از آن حمایت کرده و بودجه هم می‌دهند. 🎗ما در هلند با ارائه نظام‌نامه، مجوز مدرسه اهل بیت (ع) را از دولت گرفتیم. 🎗مدارس کلیسایی و دانشگاه‌های کلیسایی سابقه بسیار زیادی در اروپا دارند. 🎗در اکثر کشورهای اروپا و حتی دنیا چیزی به نام کتاب درسی واحد وجود ندارد. در همان کشورهای اندکی هم که وجود دارد برای هر درس، چند کتاب ارائه می‌کنند و مدرسه می‌تواند از بین آنها یکی را انتخاب کند. بر عکس ایران که به شدت تمرکزگراست و آزادی بسیار کم است. 🎗نظام آموزشی در اروپا اصلا کتاب محور نیست. بلکه سرفصلهای مصوب وجود دارد که باز هم سرفصل‌های اجباری بسیار کم است. در اروپا مدارس هدف محور هستند. 🎗کل سرفصل‌های اجباری در مدارس هلند فقط آموزش زبان رسمی و برخی مهارت‌های اصلی ریاضی است. بقیه امور در اختیار مدرسه است. 🎗در ابتدایی عمده اختیار دست مدیر است و بیشتر مهارت‌های زندگی آموزش داده می‌شود. 🎗مدرسه نظام‌نامه خود را ارائه می‌کند و بعد از تصویب، هر مدرسه برنامه خود را پیاده می‌کند. 🎗 مدارس یهودی، مسیحی و اسلامی کاملا جاافتاده است و در محتوا آزاد هستند. 🎗در آنجا عمدتا امتحان سراسری و حتی کنکور هم وجود ندارد جز رشته‌ای مثل پزشکی. 🎤 دکتر عماد طیبی، مدیر مدرسه مسجدمحور چشمه زندگی ✅ پانوشت: مقایسه کنید با طنز تلخی به نام مدرسه و آموزش و پرورش در ایران ❇️ اینجا کانال رسمی ستاد مدارس مسجدمحور کشور است: https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
هدایت شده از همراه مربی | نوجهان
مربی‌ها و تشکل‌های تربیتی زیادی از سراسر کشور در عهدواره شرکت کردند و در حال تکمیل گام‌ها هستند. دلیلش هم کاملا مشخصه، مسیری که به ختم بشه بهترین مسیر برای تربیت و موفقیت نوجووناست و عهدواره هم بهانه خیلی خوبیه برای حرکت جمعی به همین سمت. ولی خب طی کردن این گام‌ها بعضی وقت‌ها نیاز به راهنمایی داره، ما هم علاوه بر مرکز پشتیبانی به شماره ۰۲۱۹۱۰۰۷۸۵۸ فیلم‌های آموزشی هر قسمت رو براتون آماده کردیم که با مشاهده اون بتونید به راحتی این مسیر رو طی کنید. 🔻لینک آموزش ساخت یک تشکل درنوجهان (ویژه مدیر تشکل)-(4دقیقه و 34ثانیه) https://aparat.com/v/eau5amt 🔻لینک آموزش عضویت مربیان در تشکل (ویژه مربیان)-(4دقیقه و 36ثانیه) https://aparat.com/v/lwf77i4 🔻لینک آموزش عضویت نوجوانان در تشکل (ویژه نوجوانان)-(5دقیقه و 17ثانیه) https://aparat.com/v/vylyak7 🔻لینک آموزش ساخت تیم توسط مدیر تشکل از طریق پنل مدیریت(4دقیقه و 57ثانیه) https://aparat.com/v/bnbt635 🔻لینک آموزش ساخت تیم توسط نوجوانان در نرم افزار نوجهان نوجوان(2دقیقه و 40ثانیه) https://www.aparat.com/v/ejlz252 🔻لینک آموزش بارگذاری ماموریت در نرم افزار نوجهان نوجوان (توسط مدیر تشکل از طریق پنل مدیریت)-(2دقیقه و 48ثانیه) https://aparat.com/v/evqi45c 🔻لینک آموزش ویرایش ماموریت و آشنایی با بخش های مختلف آن(توسط مدیر تشکل از طریق پنل مدیریت)-(5دقیقه) https://aparat.com/v/rihajc9 🔻لینک آموزش انتخاب ماموریت(توسط نوجوانان از طریق نرم افزار نوجهان نوجوان)-(3دقیقه و 36ثانیه) https://aparat.com/v/uzfj147 🔻لینک آموزش تایید گزارش توسط مدیر تشکل یا مربی(2دقیقه و 2ثانیه) https://aparat.com/v/amh86pe 🔰 کانال همراه مربی در ایتا @hamrah_morabbi
پرسیدم حال دنیا را من از فرزانه ای گفت یا خواب است یا وهم است یا افسانه ای گفتمش اینان به دان دل بسته اند گفتند یا خوابند یا مستند یا دیوانه ای
تبلیغ_چهره_به_چهره_در_پیاده_روی_اربعین.pdf
3.23M
📚 ره توشه 📌 در اربعین 🔹 در این فایل به تعریف، امتیازات و فرآیند تبلیغ چهره به چهره و به روش های ایجاد رابطه حسنه و عاطفی که از فرآیند تبلیغ هست، پرداخته است.
-365355263_-1471952800.pdf
535.3K
دستور العمل اجرایی ستاد اربعین و سوگواره دانش آموزی عبرات تقدیم سروران گرامی
هدایت شده از 😂کشکولستان😏
23_out-Segment 1.mp3
15.3M
🎙بشنوید فایل صوتی نشست "شکل‌دهی به اجتماع مؤمنانه، به مثابه راهبری مقاومتی خانواده" 🎙حجت‌الاسلام والمسلمین زیبایی‌نژاد 🔸هیئتی که افراد آن در طول سال با یکدیگر ارتباط دارند، نسبت به هیئتی که فقط مناسکی هستند مطلوب‌تر است. 🔸اجتماعات مؤمنانه، جریان را تقویت می‌کند و اگر این اجتماع ایمانی بزرگ و قدرتمند شود در عرصه‌های مختلف می‌توانند مطالبه گری کنند. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال ❣️خانه خوبمان❣️ همراه باشید: @khanehkhobeman
هدایت شده از 😂کشکولستان😏
💫چطور با فرزندمان همدلی کنیم؟ اگر در جایگاه مادر یا پدر قرار دارید، احتمالاً این روزها در منابع مطالعاتی، کارگاه‌های مدرسه‌ی فرزندتان و در دوره‌های فرزندپروری، این جمله‌ها را بارها شنیده‌اید که با فرزندتان همدلی کنید، احساسات او را به ‌رسمیت بشناسید و واکنش‌های مناسب نشان دهید. سؤالی که فوری به ذهن هر پدر و مادری می‌رسد این است که چطور این کار را انجام دهیم؟ مراحل زیر را در نظر داشته باشید:👇 ✅ بیان موقعیت-درخواست و توصیف موقعیت از زبان کودک: من دیدم که اون بچه دوچرخه‌ت رو بدون اجازه برداشت - دوست داری بگی چه اتفاقی افتاد؟ ✅ بازخورد آیینه‌ای احساس کودک- حدس احساس او- پرسش درباره‌ی احساسش: می‌بینم که صورتت قرمز شده - به نظر می‌آد خیلی عصبانی هستی - چه حسی داری؟ ✅ گفتن نیاز کودک به خودش- پرسش از خواسته‌ی او: من فکر می‌کنم تو دلت می‌خواست اون قبل از برداشتن دوچرخه‌‌ت، ازت اجازه می‌گرفت - دوست داشتی اون لحظه دوستت چی‌کار می‌کرد؟ ✅ بازخورد پذیرش احساس کودک و یادآوری رفتار عاقلانه: می‌دونم که (احساس فرزندتان را بگویید.) داشتی، می‌دونم دلت می‌خواست (توقع کودک از موقعیت را بگویید.) ولی فکر می‌کنم(قوانین یا محدودیت را به او یادآور شوید.) و سپس با هم‌فکری فرزندتان به راه‌حل جایگزین برسید. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال ❣️خانه خوبمان❣️ همراه باشید: @khanehkhobeman