eitaa logo
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
2.1هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
2.6هزار ویدیو
1.1هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
صد جرعه بنوش و یک جرعه بنوشان *نمایشگاه دومین رویداد بین‌المللی الف‌تا تعامل و هم‌افزایی معلمان برای تحول* ♦️بخش‌ها: غرفه‌های روایت‌گری گعده‌های تجربه‌نوردی حلقه‌های حل‌مسئله تدریس زنده معلمان 📆 ۲۱ الی ۲۳ شهریورماه 📍مجموعه نمایشگاهی برج میلاد تهران ♦️ثبت‌نام برای بازدید از نمایشگاه حضوری و مجازی رویداد: aleftaevent.ir/register @alefta
📌مروری بر کتاب روایت و کنش جمعی 👤ارائه دهنده: دکتر محمد رحمانی چرا ما نمی توانیم تشکل ها و مردم را در بزنگاه های فرهنگی و سیاسی پای کار بیاوریم؟ چرا تجربیات ما در جبهه سازی و جریان سازی موفق نمی شود؟ چه اتفاقی می افتد که مردم در هیجانات اجتماعی مانند انتخابات به میدان می آیند اما در بسیاری از رویدادهای دیگر اقبالی نشان نمی دهند؟ دغدغه نویسنده تحلیل موانع ایجاد این حرکت های اجتماعی، نظریات پدیدارشناسانه آنها و نقش روایت در تحقق این چنین حرکت هایی است. ⏰زمان: یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۶/۱۸ ساعت ۱۵ الی ۱۷ 🎦پخش زنده از پلتفرم اسکای روم لینک ورود به نشست👇 https://www.skyroom.online/ch/cmba1/meratthinktank 🆔کسب اطلاعات بیشتر 👇 @ad_merat 📚اندیشکده راهبردی مرآت https://eitaa.com/merat_thinktank
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗻صعود بانوی محجبه کوهنورد گرگانی خانم عباسی برفراز قله آرارات کشور ترکیه وا هتزاز پرچم یاحسین و با شعار : حجاب هویت من است 🌷🇮🇷🌷
چند مقاله خوب و جدید بخوانید 👇
20Majale Farhangi Siasi1403.05.28.pdf
3.65M
نسخه چاپی نشریه دین و سیاست فرهنگی. شماره ۲۰
هدایت شده از جمعیت دختران ایران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در بین گزارش هایی که فرستاده بودید، این گزارش یه جور دیگه بهمون چسبید! چه پدربزرگ‌های شادی! خدا حفظ کنه برامون! 😍🙏 🎥 نهمين گزارش: قاصدک‌های دانایی! 🇮🇷استان: قزوین - آبیک 🌟ایده: کتابخوانیِ پدربزرگ‌دختری! جمعیت دختران ایران 🦋👇 @iranian_girls_society
طبقه مذهبیون مرفه بررسی عدالت اجتماعی در مدارس کتابی است که غزاله چیت‌ساز، دانش‌آ‌موختۀ یکی از همین مدارس و کارشناسی‌ارشد علوم اجتماعی در پایان‌نامه‌ و کتاب خود با عنوان "تمایز و امتیاز: پژوهشی در مدارس غیرانتفاعی مذهبی دخترانه" به رشته تحریر در آورده است. لینک معرفی کتاب کوتاه در مورد کتاب: امسال در میان ۳۰ نفر نخست پذیرفته‌شدگان کنکور دانشگاه گروه‌های ریاضی، تجربی، انسانی و هنر، تنها یک نفر از مدارس دولتی است. این عدد چنان تکان‌دهنده است که رئیس‌جمهور هم در گفت‌وگوی تلویزیونی به آن واکنش نشان می‌دهد: «نباید هیچ‌کس به‌‌خاطر بی‌پولی، آموزش خوب نبیند.» انتقاد‌ دانش‌آموختگان مدارس دولتی به نابرابری آموزشی موضوعی دیرینه و گسترده است اما اگر بپرسیم در سوی مقابل، دانش‌آموختگان مدارس غیرانتفاعی برابری و نابرابری را چگونه می‌فهمند، ماجرا جالب خواهد شد. این کاری است که غزاله چیت‌ساز، دانش‌آ‌موختۀ یکی از همین مدارس و کارشناسی‌ارشد علوم اجتماعی در پایان‌نامه‌ و کتاب خود با عنوان «تمایز و امتیاز: پژوهشی در مدارس غیرانتفاعی مذهبی دخترانه» بدان پرداخته است. البته با تمرکز روی مدارس غیرانتفاعی مذهبی و دخترانۀ مشهور در تهران با گرایشات متفاوت مذهبی و سیاسی – پنج دبیرستان طلوع، شکوفه، فضیلت، ستوده و راه‌شایستگان – و با تکنیک مصاحبه‌های نیمه‌عمیق. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 از تشکیلات بالاتر نیاز داریم... ⭕️ ما هنوز باور نکردیم وسط جنگیم!!! ⭕️ چگونه طرح‌های یک خیریه تبدیل به لایحه در مجلس می‌شوند؟! 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از هادیانه ها
✍ پیشنهاد به آقای مدیر *نمونه ارزیابی یک مجموعه تربیتی* یکی از دوستان طلبه‌ در ایام محرم و اربعین با مجموعه ای تربیتی همراه شد و مدیر آنجا از ایشان تقاضای ارائه ارزیابی کرد؛ ((به نظرم این کار نگاه مدیر مجموعه را نسبت به ‌ضعف ها و قوت‌های مجموعه‌اش روشن تر می‌کند 💡 و برای حفظ نشاط و بهتر کمک خوبی است)) این طلبه خوش فکر برای این کار از حقیر تقاضای یک مدل برای ارزیابی کرد بنده نیز در پاسخ ایشان *برای یک ارزیابی جامع، محورهای زیر را پیشنهاد کردم*: 1⃣ محور مدیریت مجموعه - مباحثی حول محور *مدیریت مجموعه تربیتی* داشتم که در این بخش مفید است و بیانگر ابعاد مدیریتی یک مجموعه است(شامل برنامه ریزی راهبردی و عملیاتی، سازماندهی، هدایت و رهبری و ...) 👈سرفصل‌های این دوره در آدرس ذیل قابل مشاهده است https://eitaa.com/morabbiha/112 2⃣ محور کنشگران و مربیان مجموعه 🔹 تسلط نسبی به مباحث دانشی تربیت 🔹 تسلط نسبی به مباحث عملیاتی تربیت 🔹 احراز نصاب اولیه ویژگی های رفتاری مهارتی مربی (به لحاظ تأثیر رفتار مربی بر متربیان این نکته مهم است) 👈سرتیتر های ویژگی های مربی در آدرس ذیل قابل مشاهده است https://eitaa.com/morabbiha/42 3⃣ محور تناسب برنامه‌ها با اهداف و شرایط مجموعه 4⃣ محور وضعیت جذب و گزینش مجموعه 5⃣ محور تعامل با والدین 6⃣ محور برنامه‌ریزی برای خروجی‌های مجموعه 7⃣ محور شناسایی وضعیت افراد ویژه و برنامه خاص برای ایشان (مثبت و منفی) ارزیابی خوب این هفت محور از نگاه یک کارشناس بیرونی می‌تواند کمک بزرگی به مدیر یک مجموعه باشد @hadianeha
هدایت شده از خبرگزاری فارس
ایران در المپیادهای جهانی امسال سوم شد 🔹با پایان المپیادهای علمی۲۰۲۴، در ۵ المپیاد با بیشترین کشور شرکت‌کننده (۱ز ۵۳ تا ۱۱۰ کشور) ایران بعد از کشورهای آمریکا و چین با کسب ۱۰ مدال طلا، ۱۰ نقره و ۲ برنز در جایگاه سوم دنیا قرار گرفت. 🔹در سال ۲۰۲۴ دانش‌پژوهان کشورمان موفق شدند تا رتبهٔ اول المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک، رتبهٔ چهارم المپیادهای زیست‌شناسی و فیزیک، رتبهٔ هشتم المپیاد شیمی، رتبهٔ نهم المپیاد کامپیوتر و رتبهٔ هجدهم المپیاد ریاضی را در دنیا کسب کنند. @Farsna
✅ سخنگوی پلیس در یادداشتی به مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی نوشت: جان باختن سالانه بیش از 4000 نفر و آسیب دیدن رقمی 10 تا 20 برابر آن، خطری جدی در کنار گوشمان افسردگی و نا امیدی از علل مهم خودکشی گسترش مراکز سلامت روان، تقویت مهارت هوش هیجانی و ارتباط با منبع لایزال الهی از جمله راهکارهای پیشگیرانه این رفتارِ خودتخریبی است که باید به یک «وظیفه ملی» تبدیل گردد./خبرگزاری پلیس 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از افق مدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مولای متقیان علی علیه السلام: بدان پسرم ! تو براى آخرت آفريده شده اى نه براى دنيا، براى فنا نه براى بقا، براى مردن نه براى زيستن، تو در منزل كوچ هستى كه رهگذرى است به سوى آخرت. به راستى كه مرگ در پى توست و فرار كننده از مرگ را رهايى نيست. (خطبه ۱۸۳ نهج البلاغه) در شگفتم از كسى كه ورود به جهان ديگر را انكار مى كند، در حالى كه ورود به جهان نخست را مى نگرد و در شگفتم از آباد كننده اين جهان ناپايدار و رها كننده آن سراى جاويدان. (حكمت ۱۲۶ نهج البلاغه) ┈┉┅━❀🌷❀━┅┉┈ ‌ ╔══❖•° °•❖══╗ https://eitaa.com/Darseakhlaq ╚══❖•° °•❖══╝ 📌 عضو شوید☝️
هدایت شده از محمد رحمانی
📌مروری بر کتاب روایت و کنش جمعی 👤ارائه دهنده: دکتر محمد رحمانی چرا ما نمی توانیم تشکل ها و مردم را در بزنگاه های فرهنگی و سیاسی پای کار بیاوریم؟ چرا تجربیات ما در جبهه سازی و جریان سازی موفق نمی شود؟ چه اتفاقی می افتد که مردم در هیجانات اجتماعی مانند انتخابات به میدان می آیند اما در بسیاری از رویدادهای دیگر اقبالی نشان نمی دهند؟ دغدغه نویسنده تحلیل موانع ایجاد این حرکت های اجتماعی، نظریات پدیدارشناسانه آنها و نقش روایت در تحقق این چنین حرکت هایی است. ⏰زمان: یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۶/۱۸ ساعت ۱۵ الی ۱۷ 🎦پخش زنده از پلتفرم اسکای روم لینک ورود به نشست👇 https://www.skyroom.online/ch/cmba1/meratthinktank 🆔کسب اطلاعات بیشتر 👇 @ad_merat 📚اندیشکده راهبردی مرآت https://eitaa.com/merat_thinktank
هدایت شده از اندیشکده مرآت
صدا ۰۱۱.mp3
67.91M
🔉 📌نشست مروری بر کتاب روایت و کنش جمعی 👤با ارائه دکتر محمد رحمانی 📆یکشنبه 18 شهریور ماه ۱۴۰۳ 📚اندیشکده راهبردی مرآت https://eitaa.com/merat_thinktank
اینجا یمنه کل شهر رو به مناسبت میلاد پیامبر سبز کردن 🗣 محمد شاهی 🇮🇷نیمه پنهان 🇮🇷@nimeyepenhan
این تصویر کارنامه‌ی حسن روح‌الامین، نقاش و طراح برجسته کشورمون هست. استاد روح‌الامین این تصویر رو منتشر کرده و براش متنی نوشته که واقعا خواندنی و پرنکته است. توصیه می‌کنم حتما متن زیر رو بخونید 👇👇
🔴 غافل! نوشته حسن روح‌الامین زمستان سال۱۳۷۶ بود، کلاس دوم راهنمایی بودم، در مدرسه‌ای که مدیر به اصطلاح خوش‌فکری داشت که در اواسط سال تحصیلی اومده بودن بر اساس نمره‌ی امتحانات، انضباط و کارنامه‌ی شبانه‌ای هر شب که توسط والدین پر می‌شد (که در اون مثلاً ساعت خواب بعد از ساعت ۹ تخلف محسوب می‌شد) به دانش‌آموز درجه و رتبه می‌دادند. به این صورت که دانش‌آموز عالی و درس‌خون و پسر خوب می‌شد (ساعی) دانش‌آموزی که مستعد بود و محتاج به تلاشی بیش‌تر می‌شد (کوشا) و زباله‌های مدرسه هم می‌شدند (غافل) پس چی شد؟ به‌ترتیب شأنیت: ساعی، کوشا، غافل. پس از تعیین سطح توسط شورای مدرسه شما کارت خودت رو باید به جلوی لباست با سنجاق وصل می‌کردی و اگر جوری قرار می‌گرفت که دیده نمی‌شد تخلف محسوب می‌شد! مثل پلاک ماشین، حالا شما حساب کنید نوجوونی که عرض شونش ۴۵ سانته یک کارت پرس‌شده‌ی مثلا ً ۱۸ سانتی رو روی سینه‌ش که سطح و شأن اجتماعی‌ش رو نشون می‌داد باید نگه می‌داشت. من توی درجه‌بندی توی دسته‌ی (غافل) قرار گرفتم. روزهای اول خیلی باهاش کلنجار رفتم تا دیده نشه، مثلاً پشت کارت غافل کارت دانش‌آموزی‌م رو می‌ذاشتم و می‌چرخوندمش به سمت کارت دانش‌آموزی‌ تا کم‌تر آبروریزی بشه که اینجا هم با برخورد خشن ناظم مواجه می‌شدم که چرا کارتت پیدا نیست ... چند هفته گذشت دیدم نمیشه باید خودم رو از این ذلت نجات بدم با کلی تلاش و زود خوابیدن و چند امتحان نمره بالاتر گرفتن شایسته‌ی درجه‌ی کوشا شده بودم که وقتی رفتم برای تعویض کارت کسی پاسخگو نبود، متوجه شدم که سیاست عوض شده رتبه‌بندی این جوری شده بود؛ به ترتیب از عالی به نازل: (ممتاز) (ساعی) (کوشا) اینجوری عملاً همون غافل محسوب می‌شدم. این خاطرات رو مدت‌ها بود می‌خواستم بگم. یک بار یادمه توی مدرسه دارالفنون، دوستانی از آموزش و پرورش محبت کرده بودند و برای من نکوداشتی گرفته بودند. با لوح کاغذ A4 و از من خواستن که بیام بالا و صحبت کنم. من حوصله نداشتم ولی برای اینکه نگن متکبری، رفتم اونجا و گفتم زمانی که من بچه بودم و به مدرسه می‌رفتم هیچ احساس احترامی دریافت نمی‌کردم. از دم در مدرسه که وارد می‌شدم در سطل اشغال، تخته سیاه، میزها، معلم، دانش‌آموزها، همه و همه بهم با زبون بی‌زبون می‌گفتن خاک بر سرت کنن، ریاضی بلد نیستی، زبانت خوب نیست، دیکته بلد نیستی، اما هیچ وقت کسی نیومد بگه چقدر خوب طراحی می‌کنی حتی معلم هنر! حالا شماها هر چی به من بگید استاد هنرمند فلان و چنان من، همون حرفای بچیگیم رو باور دارم همون خاک بر سرت رو! آدم‌ها در کودکی همان آدم‌های بزرگسالی‌ان با تجربه‌ی کمتر. وقتی در اول دوران حیات من رو به اسمی بخوانی من با همون اسم خودم می‌شناسم. تصویر پست هم کارنامه سال آخر هنرستان من هست، سال ۱۳۸۲ و حالا در سن نزدیک به چهل سالگی وقتی یه نفر تحقیرم می‌کنه و نادیده‌ام می‌گیره برام یادآور دوران نوجوانی و باورهای پایه‌ای هست که توی اون دوران به مغز استخونم رسوخ کرد و به خودم میگم در گوشی راست میگه .‌‌.. 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4