eitaa logo
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
2.1هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
2.6هزار ویدیو
1.1هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 سنگین‌ترین هشدار امام جامعه است برای آنها که می‌فهمند.‌‌‌.‌‌‌... 📸 هم‌زمان با سالروز قیام تاریخ‌ساز ۱۹ دی ۱۳۵۶ قم جمعی از مردم این شهر با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. ۱۴۰۱/۱۰/۱۹ همین حالا وارد میدان شوید فردا دیر است 🔴کار را به لحظه و به هنگام باید انجام داد / نباید غفلت کنیم از وظیفه‌ای که عقل و شرع به عهده‌ی ما گذاشته است ⏪ رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار مردم قم: ▪️کار را به لحظه باید انجام داد. توابین برای انتقام خون مطهّر امام حسین آمدند جنگیدند، کشته شدند، همه‌شان کشته شدند، اما در تاریخ اینها را مدح نمیکنند. چرا؟ چون دیرجنبیدند. شما که میخواستید خونتان را در راه امام حسین بدهید، چرا در اول محرّم، دوم محرّم نیامدید، یک کاری اقلاً صورت بدهید؟ آنجا می‌ایستید تماشا میکنید، امام حسین به شهادت میرسد، بعد دلتان میسوزد، آن وقت می‌آیید در میدان. این کار را به هنگام انجام ندادن این جور است. ▪️کار را به هنگام باید انجام داد. نباید غفلت کنیم از وظیفه‌ای که عقل و شرع به عهده‌ی ما گذاشته. باید بدون تأخیر وارد میدان بشویم. نباید تأخیر داشته باشیم. آن وقت به تناسب اهمیتی که آن کار دارد، خطرات را به جان بخریم. ۱۴۰۱/۱۰/۱۹ .
🔰هسته تداوم (توسعه دانش، آموزش و مسئله‌شناسی) برگزار می‌کند: * مدرسه صالح از نظر تا عمل * * هم‌اندیشی دوم: چیستی و چرایی * با حضور: 🔸جناب آقای دکتر علیرضا صادقزاده؛ عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس و مسئول کمیته سند تحول بنیادین 🔹جناب آقای دکتر محمد حسنی؛ عضو هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و عضو کمیته سند تحول بنیادین 🗓 زمان: سه‌شنبه ۲۰ دی‌ماه، ساعت ۱۶ 📍مکان:‌ تهران خانه اندیشه‌ورزان، چهارراه ولیعصر ♦️ حضور پژوهشگران، فعالان حوزه مدرسه، دانشجویان و اساتید را ارج می‌نهیم.
✨ما نمی‌خواهیم مردم را بزور به بهشت ببریم اما «اجازه نخواهیم داد که جهنّمی‌ها مردم را با زور و فریب، جهنّمی کنند. 📕بیانیه گام دوم» 👌 ┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓ 🆔 @Roshdelmi ┗━━━🍃🕊━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کاربرد جدید خودکار بعد ۳۰ سال 👌 🔸دانش آموزان ابتدایی بعد از 30 سال دور هم جمع میشن که با معلم خود دیدار کنند یکی از دانش آموزان دکتر فوق تخصص قلب به بهانه انداختن خودکار ..... 👏 🌷🇮🇷🌷
💠 دوره جدید نشریه معرفتی - تربیتی راهنما از خردادماه سال جاری (به صورت دوهفته‌نامه) در حال انتشار است. 🔰 این نشریه به صاحب امتیازی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، در موضوعات معرفتی- تربیتی، با مخاطب هدف مربیان اتحادیه، در سه سرویس تربیت، تشکل و مهارت؛ پس از استراحتی دوساله منتشر شده‌است. 💡 همچنین مربیان و فعالان حوزه تربیت از دیگر مخاطبان مخاطبان این نشریه‌ تربیتی می‌باشند. 📝 عناوین نشریه‌های منتشر شده: ▫️برای یک شروع تازه و کامل ◾️یک قاب هدفمند (درباره تربیت تشکیلاتی) ▫️ساعت امام تنظیم است (درباره نسخه‌نگاری در سنت صالحان) ◾️اتم زمانت را آزاد کن (درباره تکنیک gtd در مدیریت زمان و دو تکنیک دیگر) ▫️مربیگری از پشت تانک، میز مدیریت یا...؟ (نگاهی بر چند اصل مدیریت رفتار در مربیگری) ◾️چگونه یک مربی خسته نمی‌شود (دربارۀ شیوۀ مدیریت انرژی برای یک مربی تربیتی) ▫️هرچیز که در جستن آنی، آنی (دربارۀ مدیریت خود از دریچۀ شناخت خود) ◾️یک جمع، یک خواست، یک هدف (دربارۀ سازمان‌دهی در تشکیلات) ▫️گذر از تصمیمات الکی (دربارۀ شیوه‌های افزایش قدرت استدلال در مربی) ▪️لطفا مرقب باشید، این حرف‌ها شکستنی‌است (دربارۀ درست سخن گفتن) ▫️راه و چاه تربیت اینجاست (تربیت در منظومۀ فکری علامه طباطبایی) ▪️برای ساخت‌ و ساز یک انسان (تربیت در منظومۀ تربیتی مقام معظم رهبری) ▫️چوبِ لای چرخ فکر (دربارۀ خطاهای شناختی 1) 🔴 دسترسی به فایل نسخه‌های منتشر شده 🌐 لینک سایت رسمی مرکز آینده‌سازان: @mftas_ir 🔶 لینک کانال رسمی مرکز آینده‌سازان: @mftas_ir 🔴 با ما همراه باشید.
✨یکی از آزاداندیش‌ترین اسلام‌شناسان معاصر درباره تربیت نسل آزاداندیش، و ایجاد فضای آزاد برای نسل جدید و اجازۀ خطا دادن به نوجوانان و جوانان چنین می‌گوید: 🤔 «به بچه فرصت اظهارنظر بدهید، بگذارید حرفِ پرت بزند، بگذارید یک استدلال غلط بکند، یک نتیجه غلط هم بگیرد و حتی تا آنجا که خسارت شکننده هم ندارد، به دنبال این نتیجه غلط هم برود و خودش یک تجربه به دست آورد. تجربه‌ها‌ی تلخی که این بچه‌ها خودشان با اِعمال حق اختیار به دست می‌آورند، از یک کتاب نصیحت سعدی و فردوسی و لقمان بالاتر است، از یک مجموعه حدیث امامان و پیامبران بالاتر است و حتی می‌تواند از همه قرآن برای او ارزنده‌تر باشد. خود قرآن می‌گوید من کتاب نصیحت و هدایت هستم؛ اما برای چه کسانی؟ برای انسان انتخاب‌گر.» او درباره نقش معلمان و مربیان در تربیت نسلی آزاد و متفکر می‌گوید: «…و تو معلم و مربی! می‌خواهی بچه‌ها را مجبور کنی مؤمن و خوش‌رفتار باشند؟ قیمت این آدمک‌های مصنوعیِ ظریف و زیبای دلربا، از قیمت یک مجسمه قشنگ بیشتر نخواهد بود! بیایید همه باهم تصمیم بگیریم بچه‌هایمان آدم باشند. آدم باشند یعنی چه؟ یعنی مختار باشند؛ آگاه و مختار. نقش ما و شما نسبت به این بچه‌ها، باید نقش کمک باشد؛ نقش فراهم‌آورنده زمینه‌ها‌ی بیشتر برای رشد سریع‌تر و سالم‌تر و سرراست‌تر باشد؛ نه نقش استادکار قالب‌سازی که می‌خواهد این استعداد نرم و لطیف کودک را در یک قالب خشن بریزد و از او یک «موجود قالبی» بسازد. […] در نظام سیاسی و اجتماعی اسلام، مسئله بزرگ و اساسی، مسئله‌ای که نقش تعیین‌کننده و شکل‌دهنده دارد، این است که انسان‌های پویای آزادی بسازد که با اختیار خویشتن به راه حق، به راه خدا، به راه پاکی و فضیلت و تقوا درآیند.» 📕حسینی بهشتی، سید محمد: «نقش آزادی در تربیت کودک»، تهران، بقعه، چاپ سوم، ۱۳۸۵، ص۲۳. 🌷🇮🇷🌷
🔰به تأسی از امام العارفین، امام سجاد علیه‌السلام جهت شکرگزاری از نعمات الهی درود می‌فرستیم بر حاملان عرش 💠وَ مُشَيِّعِي الثَّلْجِ وَ الْبَرَدِ ، وَ الْهَابِطِينَ مَعَ قَطْرِ الْمَطَرِ إِذَا نَزَلَ ، وَ الْقُوَّامِ عَلَى خَزَائِنِ الرِّيَاحِ ، وَ الْمُوَكَّلِينَ بِالْجِبَالِ فَلَا تَزُولُ ❄️ و درود بر فرشتگانی که برف و تگرگ را بدرقه می‌کنند و فرشتگانی که همراه قطره باران، چون ببارد فرود آیند و درود بر آنان که سرپرست خزینه‌های بادند و آنان که بر کوه‌ها گماشته شده‌اند؛ بنابراین از انجام تکلیف کنار نمی‌روند. 📖فراز ۱۵ از دعای سوم صحیفه سجادیه ‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‎‎‎‌‌‎‌‎‌‎‌‎‌ 📷 تهیه شده توسط طلاب مدرسه فاطمیه کاشان 🔰@hawzah_khaharan_qom مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
💠تبیین یا باتوم؟ 🔹نگاهی به هرم سنی و آمار جمعیتی کشور نشان میدهد که ما یکی از کشورهاي جوان هستیم. در حال حاضر بیش از 17 میلیون جمعیت کشور ما را افراد بین 15 تا 29 سال تشکیل میدهند هر چند این جمعیت رو به کاهش است و باید براي پیر نشدن جامعه تأمل و اقدام اساسی نمود. 🔹 از مختصات این نسل این است که نسل هاي سابق پس از گذشت مدتی با اینترنت و شبکه هاي مجازي مواجه شدند اما این نسل در درون شبکه هاي مجازي و اینترنت متولد شد بر همین اساس برخی این نسل را نسل نت مینامند. از سویی علاوه بر بمباران اطلاعاتی توسط شبکه هاي مجازي و اینترنت این نسل با 250 رسانه فارسی زبان مواجه هست که به القاي شبهات و ذهنیت هاي غیر واقع نسبت به نظام و انقلاب میپردازند. 🔹نکته دیگر، عدم ارتباط مؤثر از سوي مسئولان و نیروهاي انقلابی و نبود یک روابط و روایت جذاب و روزآمد بین نسل گذشته و نسل جدید موجبات انباشت مطالبات و ذهنیت هاي خاصی در این جامعه شده است 🔹. آنچه گفته شد را میتوان یکی از دهها علت حضور نسل جوان در اغتشاشات اخیر دانست. اما سؤالی که پدید میآید این است که چگونه میتوان با این نصب با مختصاتی که گفته شد مواجه شد؟ 🔹بیانات دیروز رهبر معظم انقلاب در جمع مردم قم با این عنوان که «وسوسه اي را که روي آن جوان و نوجوان اثر میگذارد چه چیزي میتواند برطرف کند؟ باتوم که نمیتواند برطرف کند، آن وسوسه را تبیین میتواند برطرف کند.» یک راهبرد اساسی در مواجهه با نسل جوان است. البته این بار اول نیست که معظم له این چنین سخن میگویند بلکه در کوران اغتشاشات اخیر و در مراسم دانش آموختگان نیروهاي مسلح فرمودند که «چشم و گوش جوان امروز باز است، حواسش جمع است، هوشمند است، قابل تحلیل است؛... اینکه من مدام میگویم: «جهاد تبیین، جهاد تبیین».» 🔹آنچه رهبر معظم انقلاب گفتند تعارف نیست بلکه یک واقعیت است، اگر ما روایت و تبیین نکنیم قطعا طرف مقابل روایت و تبیین خواهد کرد و با چالشهاي مانند چند ماه اخیر مواجه خواهیم بود لذا امروز یکی از الزامات اساسی جریان انقلاب اقدام به تبیین براي این نسل البته با زبانی جذاب، روزآمد، مبتنی بر نیازسنجی ها و... است. ارتباط مؤثر میتواند از این نسل محسن حججی و دانیال رضازاده بسازد و رهاسازي آنها یعنی سپردن به دست شبکه ها و رسانه هاي زامبی ساز. ✍️یعقوب ربیعی 🇮🇷
معرفی چند پژوهش مفید در عرصه معنویت و هوش معنوی 👇
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
تدوین مبانی نظری و طراحی مقیاس هوش معنوی
ویژگیها و تواناییهای افراد با هوش معنوی بالا عبارتند از: - قدرت مقابله با سختیها، دردها و شکستهای زندگی؛ - خودآگاهی بالا؛ - قدرت پرسش کردن؛ - توانایی ایجاد فرصت از دشواریهای زندگی؛ - درس گرفتن از تجربیات و شکستهای زندگی؛ - حسی که این افراد را هدایت درونی میکند؛ - پرداختن به سجایای اخلاقی و اهمیت دادن به آنها؛ - توانمند بودن در خودداری و کنترل خود؛ - برخورداری از حس انعطافپذیری بالا )ویلکس ورث، 2004 .
گزارش نهایی معنویت.pdf
352K
نقش ابعاد تعالي معنوی در پيش بيني خلق و رضایت