eitaa logo
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
2.1هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
2.6هزار ویدیو
1.1هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔔 در مدارس انگلستان 🎙 سرکار خانم زهره ریاضت محورهای بحث: 🏷 وظایف و اختیارات معلم و مدیر در مدارس انگلستان 🏷 سازوکارهای هدایت تحصیلی و شغلی 🏷 ویژگی‌های برنامه آموزشی و کتاب درسی 🏷 پرسش و پاسخ 🎙 تجربه تدریس در مدارس منچستر انگلستان قسمت اول: https://uupload.ir/view/خانم_ریاضت_-_دبیر_مدرسه_دبستان_منجستر1_bked.mp4/ قسمت دوم: https://uupload.ir/view/خانم_ریاضت_-_دبیر_مدرسه_دبستان_منجستر2_0ok3.mp4/ قسمت سوم: https://uupload.ir/view/خانم_ریاضت_-_دبیر_مدرسه_دبستان_منجستر3_xjmi.mp4/
تعلیم و تربیت تعلیم کاری بسیار ظریف و دقیق است. تعلیم فقط این نیست که ما مجموعه‌ای از معلومات را در کاغذ بگذاریم و به دانش‌آموز بدهیم و بگوییم بخوان؛ بعد هم برهه‌ای از سال را معیّن کنیم تا بیایند امتحان دهند؛ این، تعلیم حقیقی نیست. تعلیم باید طوری باشد که ذهن را بسازد، مغز را فعّال کند و در درجه اوّل، شوق به دانستن را در دل متعلّم ایجاد نماید. کسانی که بدون شوق، رشته‌ای را میخوانند، هر چه در آن رشته معلوماتشان زیاد شود، کارایی آن کسی را پیدا نخواهند کرد که با شوق و ذوق به سمت آن رشته رفته است... فقط «علم» نیست؛ «تربیت» کنار علم حتماً هست، لذا شما آموزش و پرورشید. امور تربیتیها که از اوّل انقلاب مطرح بود... باید جدّی گرفته شود. خدا رحمت کند شهید «رجایی» و شهید «باهنر» را که عالمانه این بخش را فعّال کردند. نمیشود در همه سطوح این بخش را از آموزش و پرورش حذف کرد؛ باید به آن توجّه نمود. حدّاقل نیمی از کار آموزش و پرورش، پرورش و تربیت است. لذا شما میبینید در قرآن وظیفه انبیا، تزکیه و تعلیم است. بعضیها از جلو قرار گرفتن «یزکّیهم» در دو آیه قرآن بر «یعلّمهم»، استفاده کرده‌اند که تزکیه از تعلیم هم بالاتر است. میتواند این طور باشد. حدّاقل این است که تزکیه در کنار تعلیم است؛ «یزکّیهم و یعلّمهم الکتاب و الحکمة»؛ آن هم تعلیم کتاب و حکمت، نه تعلیم چیزهای پیش پا افتاده. این در کنار تزکیه است؛ بنابراین تزکیه خیلی والاست. تزکیه، یعنی تربیت. گنجینه‌های ملت - یعنی کودکان و نوجوانان و جوانان - در دست شماست؛ هیچ گنجی از این بالاتر نیست. اگر از استعداد اینها در راه پرورش فکری و رشد علمی استفاده نشود؛ یا رشد علمی پیدا کنند، اما از لحاظ انسانی و اخلاقی و تربیتی انسانهای منحرف و معوجی بار بیایند؛ انسانی بیاعتقاد و بیاعتنای به همه موازین اخلاقی باشند؛ نه به ملت، نه به کشور، نه به مردم، نه به اسلام و انقلاب، نه به خدمتگزاران و مسؤولان کشور و نه به سرنوشت و تاریخشان هیچ اعتنایی نداشته باشند؛ اینها هر چه هم عالم باشند، این علم ارزش منفی دارد؛ یعنی میزان علم هر چه بیشتر شد، ضربه و ضررش هم بیشتر خواهد بود؛ مصداق همان شعر معروف خواهند بود: چو دزدی با چراغ آید گُزیده‌تر برد کالا بنابراین باید برای تربیت دانش‌آموزان هم خیلی اهمیت قائل شد. البته شنیدم در آموزش و پرورش مطرح شده است که بخش تربیت را با تعلیم همراه کنیم تا معلّم در کلاس، تربیت هم بکند. این حرف بسیار درستی است؛ بنده هم معتقدم که معلّم فیزیک، معلّم زیست‌شناسی، معلّم ریاضی، یا هر معلّم دیگری، میتواند با یک کلمه و تلنگر، آن چنان تأثیری روی ذهن دانش‌آموز بگذارد و چنان تربیتی بکند که گاهی با یک کتاب نشود آن تأثیر را گذاشت؛ اما این منافاتی ندارد با این‌که بخش تربیت با همان استحکام، در آموزش و پرورش باقی بماند و مورد اعتنا قرار گیرد۱۳۸۱/۰۴/۲۶ بیانات در دیدار جمعی از مسئولان وزارت آموزش و پرورش‌ تعلیم و تربیت
تعلیم و تربیت من... عقیده‌ام این است که شمای معلم فیزیک یا ریاضیات یا هندسه یا ادبیات یا علوم اجتماعی یا هرچه، میتوانید معلم دین و معلم اخلاق و پرورش‌دهنده‌ی اخلاق در دانش‌آموز خودتان باشید. گاهی یک معلم ریاضی در هنگام حل یک جدول ریاضی یک کلمه میگوید که آن کلمه در اعماق قلب دانش‌آموز اثر ماندگاری میگذارد... از این مسئله غفلت نکنید که تربیت کردن هم جزو کار شماست؛ و چه بهتر که با نفوذ معلمی، با تأثیر روحىِ معلم بر متعلم - از این امکان - استفاده کنید و یک نقطه‌ی روشن و نورانیای در قلب دانش‌آموز باقی بگذارید. یک کلمه از خدا، یک کلمه از پیغمبر، یک جمله از قیامت، یک کلمه از معنویت و سلوک الی اللَّه و محبت به خدا، گاهی ممکن است از شما به عنوان دبیر ریاضی یا دبیر ادبیات یا معلم کلاس اول دبستان یا دوم دبستان صادر شود که شخصیت این کودک یا این نوجوان، این انسانی را که مخاطب شماست، شکل مطلوب بدهد که از صد ساعت حرف زدن در شکلهای دیگر اثرش بیشتر باشد. این به جای خود محفوظ؛ این وظیفه است، لکن نافی این نیست که ما در آموزش و پرورش یک بخشی داشته باشیم که به طور متعهد و مسئول، نگران قضیه‌ی پرورش باشد؛ چون میدانیم آموزشِ بدون پرورش راه به جائی نخواهد برد، آموزشِ بدون پرورش همان بلائی را بر سر جوامع انسانی خواهد آورد که امروز بعد از گذشت صد سال، صدوپنجاه سال یا بیشتر، جوامع غربی دارند آن را احساس میکنند. اینها از آن چیزهائی است که آثار آن ده ساله و بیست ساله ظاهر نمیشود؛ یکوقت چشم باز میکنید، میبینید یک نسل ضایع‌شده است و کاریش نمیشود کرد. یک نسل، مأیوس‌کننده است... این اتفاق در غرب افتاده و این همان سیلی است که خانه را از بیخ و بُن ویران میکند. علمِ بدون تربیت اینجور است. وقتی در یک جامعه‌ای علم پیش میرود و تربیت نیست، حالا بمب اتمیاش به جای خود، بی صفائیهای گوناگون سیاسی به جای خود، دروغگوئی های گوناگون به جای خود، نفع‌طلبیهای اقتصادی کارتلها و تراستها به جای خود؛ آنها داستان جداگانه‌ای دارد که آن هم ناشی از همین است. نکته‌ی اساسی، ضایع شدن نسل انسانی است۱۳۸۷/۰۲/۱۲ بیانات در دیدار معلمان استان فارس تعلیم و تربیت
تعلیم و تربیت یک جامعه احتیاج دارد به انسانهای مؤمن، پرانگیزه، صبور، امیدوار، خوشبین، علاقه‌مند به منافع عمومی، علاقه‌مند به رسیدن به قله‌های کمال شخصی و جمعی، انسانهای باابتکار، متفکر، اهل تحقیق، اهل پیشروی. این را کی به وجود خواهد آورد؟ اینجاست که نقش معلم روشن میشود. دستگاه تعلیم و تربیت، یک چنین دستگاه حساس و مهمی است۱۳۸۹/۰۲/۱۵ بیانات در دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور تعلیم و تربیت
تعلیم و تربیت اگر به حقیقت تعلیم و تربیت و جایگاه معلم توجه شود، حقیقتاً اینجوری باید تشبیه کنیم: کسی که پرداخت کننده و تراش دهنده‌ی به یک گوهر گرانبها است، که به آن ارزش میبخشد. این گوهر گرانبها همین بچه‌های مایند، همین کودکان مایند، کودکان ملتند، که نسلهای آینده را با همه‌ی مشخصات و ممیزاتشان تشکیل میدهند و به وجود می‌آورند. شما معلمها هستید که دارید این شخصیتها را شکل میدهید، پرداخت میکنید. صرفاً این نیست که در کلاس درس، دو کلمه شما بگوئید و او یاد بگیرد؛ همه‌ی رفتار شما، حرکات شما، منش شما، اخلاق شما، به صورت مستقیم در این مخاطبِ گیرا اثر میگذارد و او را شکل میدهد. آنچه هم که به عنوان تعلیم در ذهن او کار میگذارید، از ماندگارترین حقایقی است که در ذهن انسان باقی میماند۱۳۹۲/۰۲/۱۸ بیانات در دیدار جمعی از فرهنگیان تعلیم و تربیت
تعلیم و تربیت معلم عزیز بداند شغل او فقط تعلیم نیست؛ یا به تعبیرى فقط تعلیمِ مطالب کتاب و دانشِ در دست اجرا نیست. معلم، هم باید علم بدهد، هم باید روش تفکّر و کار تفکّر را بیاموزد، هم رفتار و اخلاق‌آموزى در کار او باشد. اگر تعلیم را یک معناى وسیعى بگیریم، این سه عرصه را شامل میشود: یاد دادن دانش؛ محتواى کتابها و محتواى علوم و مانند اینها که باید بچّه‌هاى ما - مردان و زنان آینده‌ى کشور ما - اینها را یاد بگیرند. این، یک کار است. کار دوّم که از این مهم‌تر است، یاد دادن تفکّر است... سوّم، رفتار و اخلاق؛ آموزش رفتارى، آموزش اخلاقى... ما ملّتى هستیم با آرمانهاى بلند، با حرفهاى بزرگ، با قلّه‌هاى ترسیم‌شده‌اى... که میخواهیم خودمان را به این قلّه‌ها برسانیم. این احتیاج دارد به انسانهاى صبور، عاقل، متدیّن، اهل ابتکار، اهل اقدام، دور از تنبلى، مهربان، عطوف، داراى حلم، داراى شجاعت، با رفتارهاى مؤدبّانه، پرهیزگار و انسانهایى که درد دیگران، درد آنها محسوب بشود.۱۳۹۳/۰۲/۱۷ بیانات در دیدار معلمان و فرهنگیان سراسر کشور تعلیم و تربیت
تربیت دینی اگر میخواهید کار معلمىِ شما مورد رضای خدا و نسل‌های آینده قرار گیرد و در انجام وظیفه‌تان از شما به نیکی یاد شود، بچه‌ها را متدین بار بیاورید. متدین بارآوردن بچه فقط کار معلم تعلیمات دینی نیست؛ یک معلم ریاضی، یک معلم فیزیک، یک معلم فارسی و ادبیات هم با یک نکته‌گویىِ بجا و با یک تک مضراب میتواند تفکر دینی را در اعماق دل شاگرد و مخاطبِ خود جا دهد تا یادش نرود. گاهی حتّی بیش از معلم دینی میتوانند اثر بگذارند. وقتی معلم دینی سر کلاس می‌آید، یک تکلیف است و بچه‌ها و همه‌ی انسان‌ها نسبت به تکلیف، حالت امتناع دارند. این آقا میخواهد بیاید تکلیف بدهد؛ اگر خیلی خوش‌بیان و خوش‌برخورد و خوش‌اخلاق و خوش‌تدریس باشد، یک مقدار حرفش قابل قبول است؛ اگر اینها هم نباشد، که دیگر هیچ. اما یک معلم فیزیک، یک معلم ریاضی، یک معلم شیمی، یک معلم ادبیات فارسی، یک معلم تاریخ، گاهی در خلال صحبت، با یک کلمه‌ی بجا - حقیقتاً یک کلمه - میتواند تأثیری در روح کودک و نوجوان و جوان بگذارد که او را به معنای واقعی کلمه متدین و پابند کند. شماها میتوانید این کار را بکنید؛ هم در دبستان، هم در راهنمایی، هم در دبیرستان. بچه‌ها را متدین بار بیاورید. متدین بار آوردنِ بچه‌ها همان چیزی است که میتواند آینده‌ی این کشور را آباد کند. اگر ما میخواهیم این کشور پیشرفت صنعتی کند، پیشرفت مادی کند، پیشرفت فرهنگی کند، رتبه‌ی اول منطقه را - همان‌طور که در سند چشم‌انداز آمده - حائز شود، این در سایه‌ی انگیزش دینی و ایمان امکان‌پذیر است. وقتی ایمان بود، انسان دنبال ایمان حرکت میکند و با همه‌ی سختیها هم میسازد.۱۳۸۴/۰۲/۱۲ بیانات در دیدار جمعی از معلمان استان کرمان تربیت دینی
🌷 اساتید گرامی؛ فرهیخته و همیشه همراه و روزتان مبارک 💐 بی‌انصافی‌ست که شما را به شمع تشبیه می‌کنند زیرا شمع را می‌سازند تا بسوزد اما شما می‌سوزید تا بسازید... جزاکم الله خیرالجزا 🌷 ✨«فَإِنَّا نُنْقِذُهُمْ- إِنْ أَطَاعُونَا- مِنَ النَّارِ إِلَى دَارِ الْقَرَارِ، وَ نُلْحِقُهُمْ مِنَ الْعُبُودِيَّةِ بِخِيَارِ » ✨«روز را به همه‌ی معلمان عزیز که در و و علمیه به پرورش اندیشه و دانش و کشور می‌پردازند تبریک می‌گویم. این سخن که معلمی را شغل انبیا دانستند، یک شعار تبلیغاتی نبود، سخن قرآن بود. در مدرسه نبوّتها، نسل‌های بشر با کتاب و حکمت، آموزش وپرورش می‌یابند و آنگاه زندگی عدالت‌محور بنا می‌کنند و جوامع بشری بدین ترتیب به هدف‌های آفرینش انسان نزدیک می‌شوند. نسل جوانی که در این مسیر، صیرورت و پرورش می‌یابد، ثروتی آن‌چنان انبوه و ذخیره‌ئی آنچنان عظیم است که هیچ پدیده‌ی ارزشمند دیگری برای کشور با آن برابری نمی‌کند این ، محصول کار و انگیزه‌ی معلمان در مدارس و دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه است. رحمت و فضل خدا بر و آنان باد. درود خدا بر و سپاس ما به و خوشامد ما نثار نسل خوش عاقبت باد.» 🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جزوه تدوین استراتژی.pdf
1.91M
🔻 توجیهی دوره ▪️ با تمرکز بر نهادها و موسسات فرهنگی و تربیتی ▫️ دوره ای متفاوت و کاربردی با شرایط ویژه 🆔 کسب اطلاعات بیشتر 👇 @poshtibanadmin 🌐 مدرسه تربیت اسلامی فیض: https://eitaa.com/joinchat/3663200274C6970f55f3d 🔸🔹🔸🔹🔸🔹
هدایت شده از ایکسونامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ کار حمید آخر مردانگی و غیرت بود صحبت های مهم همسر شهید الداغی 🔻کار حمید آخر مردانگی و آخر غیرت است، اسمی غیر از غیرت و جوانمردی روی کار حمید نگذارید. 🔻کافر و دیندار، داخلی و خارجی و... هرکسی فیلم را ببینید به حقانیت کار حمید اعتراف میکند 🔹اگر دنبال حقیقت هستید این فیلم را ده ها بار ببینید، اگر جای حمید بودید آیا این کار را میکردید؟ خودتان را بگذارید جای حمید آیا مثل بقیه رد میشدید؟ آیا چاقو را که دیدید فرار میکردید؟ آیا اولین ضربه را که خوردید فرار میکردید؟ هرموقع به این نتیجه رسیدید که مثل حمید تا تهش می ایستادید آنوقت میتوانید به خودتان بگویید مرد 🔻جهاد، شهادت، امر به معروف و نهی از منکر.. آیا غیر این است؟ 🚸جنس اول| رسانه زنان و زیست جنسی https://eitaa.com/joinchat/1736638675C96dbe5b0e6
از امسال برای خودم برای کتابخانه مرکزمون چی بخرم؟ 📖 *معرفی کتاب* مخاطبان اصلی *مربیان و والدینی* هستند که بارها در کلاس های تربیتی و یا در جلسه های مشاوره، از اساتید و مشاوران خواسته اند تا کتابی سودمند برای مطالعه خود یا فرزندشان به آنها معرفی کنند؛ اما معمولا پاسخی درخور و قانع کننده نگرفته اند. 🌟در این کتاب 100 عنوان از *کتاب های مناسب برای نیازمندی های تربیتی مربیان* معرفی شده است. ✨در بخشی از متن این کتاب میخوانیم: جوان و بحران هویت: هویت یک انسان، هر آن چیزی است که همواره با اوست، حتی اگر خودش به آن توجهی نداشته باشد و درباره آن آگاهانه  رفتار نکند. در بسیاری از موارد، نا آگاهی یک نوجوان یا جوان از هویت خویش و جنبه های مختلف آن ، سبب می شود که او از توجه به این بعد وجودی خویش غافل شده و به جای تقویت مولفه های هویتی خود ، نا خواسته به تضعیف آن ها دامن بزند. کمترین آشنایی مربیان و متربیان با این جنبه های مختلف و کارکرد های برآیند آن ها به عنوان هویت ، می تواند تا اندازه زیادی از پیدایش بحران هویت در آن ها جلوگیری کند . یکی از کتاب هایی که می توان مطالعه آن را به عنوان یک منبع مقدماتی در این زمینه به مربیان ، معلمان و والدین پیشنهاد کرد ، کتاب جوان و بحران هویت است. میتوانید برای دریافت این کتاب به سایت زیر مراجعه نمایید. https://beheshteghalam.ir/کتابخانه-تربیتی-مربی/1507.html https://bookroom.ir/book/71719/کتابخانه-تربیتی-مربی-کتاب-های-مناسب-برای-نیازمندی-های-تربیتی-مربیان ble.ir/behnammorabi_f
🌸 *رهبرانقلاب- امروز: معلمان، سربازان گمنام اسلام‌* 🔺 «اولین مطلبی که در باب معلم باید بنده امروز عرض بکنم، سپاس از جامعه‌ی معلمان است؛ این سربازان گمنام نظام اسلامی و اسلام و مسلمین که در اطراف کشور در دورترین نقاط کشور بی‌سروصدا مشغول کارند، مشغول مجاهدتند. با سختی‌ها، با مشکلات فراوان دارند کار میکنند. درواقع فرزندان ملّت را این جامعه‌ی معلّمین دارند تربیت میکنند و آنها را برای آینده‌ی روشنی آماده میکنند. معلّم در واقع معمار آینده‌ی کشور است. امروز شما دارید فردای کشور را میسازید.» 🔆 ۱۴۰۲/۲/۱۲‌ 🌟 *بزرگداشت مقام معلم گرامی باد* 🌟 🌷🇮🇷🌷
📸دیدار معلمان و فرهنگیان سراسر کشور با رهبر انقلاب به‌مناسبت روز معلم 🇮🇷 @Sh_Aviny ✴️ Eitaa.com/Sh_Aviny
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب هم‌اکنون در دیدار معلمان: باید هویت ایرانی و اسلامی و شخصیت ملی را در کودکان کشور زنده کنیم. 🔹مساله زبان، ملیت و پرچم از مسائل اساسی و مهم است. 🔹دانش آموز باید به ایرانی بودن خود افتخار کند که افتخار هم دارد. 🇮🇷 @Sh_Aviny ✴️ Eitaa.com/Sh_Aviny
🔻شهید مطهری به معنای واقعی کلمه یک معلم بود/ آثار شهید مطهری در اثر شهادت ایشان در دل جامعه جا باز کرد/ به همه و به خصوص به معلمین توصیه میکنم دست‌نوشته‌ها و سخنرانی‌های شهید مطهری را بخوانند رهبر انقلاب هم‌اکنون در دیدار معلمان: 🔹یاد شهید عزیزمان مرحوم آیت‌الله مطهری را گرامی میدارم که به معنای واقعی کلمه یک معلم بود. همه‌ی آن خصوصیاتی که ما در معلمین مدارسمان یا مدرسین دانشگاههایمان انتظار داریم، در این مرد وجود داشت. علم داشت، تعهد داشت، دقت داشت، پیگیری داشت، نظم و انضباط در کار داشت، بحمداللّه شهادت او هم برکاتی برای کشور داشت. 🔹خود ایشان که خب به مقامات عالی رسید و آثار ایشان در اثر این شهادت در دل جامعه جا باز کرد و من توصیه میکنم نوشته‌های ایشان و تنظیم شده‌های سخنرانیهای ایشان را حتماً به خصوص معلمین، اینها را نگاه کنند، بخوانند. ۱۴۰۲/۲/۱۲ 🇮🇷 @Sh_Aviny ✴️ Eitaa.com/Sh_Aviny
🔻سپاسگزاری رهبر انقلاب از مجاهدت جامعه معلمان کشور؛ معلمان، این سربازان گمنام نظام و اسلام، با سختی‌ها و مشکلات فراوان در اطراف کشور مشغول مجاهدتند رهبر انقلاب هم‌اکنون در دیدار معلمان: 🔹اولین مطلبی که در باب معلم باید بنده امروز عرض بکنم، سپاس از جامعه‌ی معلمان است؛ این سربازان گمنام نظام اسلامی و اسلام و مسلمین که در اطراف کشور در دورترین نقاط کشور بی‌سروصدا مشغول کارند، مشغول مجاهدتند. 🔹با سختی‌ها، با مشکلات فراوان دارند کار میکنند. درواقع فرزندان ملّت را این جامعه‌ی معلّمین دارند تربیت میکنند و آنها را برای آینده‌ی روشنی آماده میکنند. 🔹معلّم در واقع معمار آینده‌ی کشور است. امروز شما دارید فردای کشور را میسازید. ۱۴۰۲/۲/۱۲ 🇮🇷 @Sh_Aviny ✴️ Eitaa.com/Sh_Aviny
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب هم‌اکنون در دیدار معلمان: چرا در آموزش و پرورش بی‌ثباتی در مدیریت وجود دارد؟ 🔹ده سال اخیر، پنج وزیر و چهار سرپرست سر کار‌ آمدند؛ این چیز عجیبی است! 🇮🇷 @Sh_Aviny ✴️ Eitaa.com/Sh_Aviny
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 رهبر انقلاب هم‌اکنون در دیدار معلمان: تقویت مدارس دولتی مهم است. نباید جوری باشد در کشور که وقتی گفته میشود مدرسه دولتی اولین چیزی که مقابل انسان نقش میبندد، ضعف مدرسه است. وقتی به مدرسه دولتی کم اعتنایی کنیم، معنایش این است که اگر کسی بنیه مالی‌اش آنقدر نبود که بتواند در مدرسه‌ای که شهریه میگیرد ثبت نام کند، ناچار است که تن به ضعف بدهد؛ یعنی کسی که بنیه مالی ندارد، بنیه علمی هم نداشته باشد/ این بی‌عدالتی محض است و به هیچ وجه قابل قبول نیست 🇮🇷 @Sh_Aviny ✴️ Eitaa.com/Sh_Aviny
📩 معلم، شاگرد را مثل فرزند خودش بداند ✏️ رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار معلمان: معلم شاگرد را مثل فرزند خودش بداند. شما در مورد پسر خودتان، دختر خودتان چه آرزوهایی دارید؟ نمیخواهید خوشبخت باشد؟ نمیخواهید سربلند باشد؟ نمیخواهید عاقل باشد؟ نمیخواهید با سواد باشد؟ نمیخواهید رفتار او احترام‌برانگیز باشد در جوامع، در خانواده‌ها؟ انسان راجع به بچه‌اش این چیزها را میخواهد. عین همین‌ها را از این شاگردتان هم بخواهید. در خلال درس با رفتار، با کردار، با بیان، ایمان را، صلاح را، صلاحیتهای انسانی را در این شاگرد پرورش بدهید فرض کنید فرزند خودتان است. ۱۴۰۲/۲/۱۲ 🏷 | 🇮🇷 @Sh_Aviny ✴️ Eitaa.com/Sh_Aviny
📩 آموزش از راه دور و مجازی در قضیه کرونا به کار آموزش کشور ضربه زد/سعی باید بشود که دانش‌آموز در مدرسه حضور پیدا بکند/مدرسه موضوعیّت دارد ✏️ رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار معلمان: این قضیه‌ی کرونا و این آموزش مجازی و آموزش از راه دور ضربه زد واقعاً؛ یعنی اختلال ایجاد کرد در کار آموزش کشور. ممکن است که ما بگوییم با فضای مجازی و ارتباط ویدئویی و امثال اینها میشود درس را تعلیم داد اما شاگرد، دانش‌آموز غیر از یادگیری و شنیدن درس احتیاج به حضور در فضای آموزشی دارد. احتیاج دارد به اینکه بین همسالان خود، همسانان خود حضور داشته باشد این هم‌افزایی ایجاد میکند، این خیلی مهم است. سعی باید بشود که دانش‌آموز در مدرسه حضور پیدا بکند. مدرسه موضوعیّت دارد. ۱۴۰۲/۲/۱۲ 🖼 | 🇮🇷 @Sh_Aviny ✴️ Eitaa.com/Sh_Aviny
📩 عبور از گردنه‌های دشوار پیشرفت بدون کمک آموزش و پرورش ممکن نیست/ یک خطای راهبردی برخی مسئولین گذشته نگاه مصرفی و مزاحم داشتن به آموزش و پرورش بوده است ✏️ رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار معلمان: به نظر بنده بعضی هنوز قادر نیستند نقش آموزش و پرورش را در پیشرفت همه جانبه‌ی کشور درک کنند. یک خطای راهبردی در بین برخی از مسئولین در گذشته وجود داشته که خسارتهایی هم وارد آورده و آن کوچک‌انگاری این دستگاه حیاتی است. بعضی آن را به صورت یک مزاحم نگاه کردند. اینها را من که عرض میکنم، چون حرفهایی را از خود افراد شنیده‌ام. به صورت یک مجموعه‌ی مصرفی نگاه میکردند و به بنده میگفتند که مثلاً فرض کنید فلان قدر از بودجه‌ی کشور صرف آموزش و پرورش میشود. دنباله‌اش چیست؟ دنباله‌اش برون‌سپاری است یعنی به چشم یک مزاحم به آموزش و پرورش نگاه میکردند. به نظر بنده عبور از گردنه‌های دشوار پیشرفت که ما دنبال پیشرفت همه جانبه‌ی کشور هستیم، در این مسیر گردنه‌های دشواری وجود دارد، بدون کمک آموزش و پرورش عبور از این گردنه‌ها ممکن نیست. ۱۴۰۲/۲/۱۲ 🖼 | 🇮🇷 @Sh_Aviny ✴️ Eitaa.com/Sh_Aviny
📩 آیا مسیر کنونی آموزش و پرورش به سمت دانشگاه ضروری است؟ آیا همه باید دانشگاه بروند؟/ تعداد زیادی دیپلمه را به کارشناسها و کارشناسهای ارشد بیکار و معترض تبدیل میکنیم ✏️ رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار معلمان: مسیر کنونی آموزش و پرورش یک مسیری است به سمت دانشگاه؛ یعنی این که الان هست یک دالانی است از دبستان و دبیرستان به سمت دانشگاه. آیا این ضروری است؟ واقعاً باید همه همین طور بیایند عبور کنند بروند به سمت دانشگاه؟ این ضروری است؟ این اصلاً بهره‌دِه هست برای کشور؟ من چند روز قبل از این در دیدار کارگران گفتم، که ما یک تعداد زیادی دیپلمه را تبدیل میکنیم به کارشناسها و کارشناسهای ارشد بیکار و ناراضی و معترض که حق هم دارد. این همه درس خوانده، کار مناسب درسش وجود ندارد. یعنی روی اینها باید فکر کرد، واقعاً اینها را باید ملاحظه کرد. ۱۴۰۲/۲/۱۲ 🖼 | 🇮🇷 @Sh_Aviny ✴️ Eitaa.com/Sh_Aviny