هدایت شده از سفارتخانه مقاومت
96.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 فیلم کامل نشست مجازی آشنایی با گام دوم رزمایش ملی سفارتخانه مقاومت
👤 با ارائه جناب آقای مفتاح
دبیر رزمایش ملی سفارتخانه مقاومت
📺 دریافت فایل باکیفیت نشست از طریق آپارات رزمایش:
https://www.aparat.com/v/nwz9c73
#هر_مدرسه_یک_سفارتخانه
#هر_دانش_آموز_یک_سفیر_مقاومت
🔻دبیرخانه رزمایش ملی سفارتخانه مقاومت 🔻
@sefaratkhanemoghavemat
هدایت شده از 🌱 تشکیلات توحیدی 🌱
🔨 مراقب باش ساییده نشی!!!
💡به مثالِ «چکش» یا «پتک» دقت کنید👇
📝 «قدرت مقابلهی با #سایش را در خودتان ایجاد کنید. سایش، شوخی ندارد؛ انسان ساییده میشود! همان چکش یا پتکی که شما روی سر آهن میکوبید و آن را به شکلهای مختلف درمیآورید، بعد از مدتی که نگاه کنید، میبینید ته آن ساییده شده است! یعنی با این نیروی فعالهی قدرتمند، بالاخره تأثیر گرفته؛ یعنی آن، روی این اثر گذاشته است.»
۷۶/۰۸/۱۳
➖➖➖➖➖➖
❓خب حالا چیکار کنیم که دچار #سایش نشیم👇
📝 «انسان، #سایشپذیر است. هر انسان دیگری جز معصومین، در برخوردها و سایشها و اصطکاکها، ساییده و کم میشود و برجستگیهای روحیش تغییر میکند؛ باید #مراقبش بود. اینکه #ذکر_دائمی گفتهاند، برای خاطر این است. انسان دائماً باید متذکر باشد؛ و الاّ #خراب خواهد شد.»
۶۹/۱۰/۱۰
📖 منبع: کتاب تشکیلات توحیدی، ص ۵۹۱
#آسیبها_و_موانع
#مراقبه
#ذکر
📲کانال تشکیلات توحیدی
🆔 @tashkilat_ir
▫️▫️▫️
هدایت شده از جدال احسن
90.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مستند_کلیپ
✅ ایران چگونه به دست لیبرال ها افتاد؟
💬 استاد حسن عباسی
🗓 ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - جلسه ١٠٦٦ کلبه کرامت
▶️ مشاهده و دانلود با کیفیت FULL HD از آپارات
aparat.com/v/degq3s1
@Hasanabbasi_ir
@jdale_ahsan
هدایت شده از دفتر قم مؤسسه انقلاب اسلامی
📢 #اعلام_برنامه | پیش نشست همایش ملی منظومه فکری آیت الله خامنهای (مدظلهالعالی) با تاکید بر اندیشه فقهی
🔸️ موضوع: اصول و مبانی تربیت اسلامی در منظومه فکری آیت الله خامنهای (مدظلهالعالی)
🎙استاد: حجت الاسلام و المسلمین محمد عالم زاده نوری
🗓 زمان: چهارشنبه ۳ بهمن ماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۶
🏢 مکان: قم، میدان سعیدی، خیابان هفت تیر، کوچه۱۲، تقاطع اول، مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (علیهالسلام)
🔴 پخش زنده از کانال ایتا:
https://eitaa.com/joinchat/2053374542Cb7dd13d8c8
📱 @qom_khamenei_ir
🔴 کَند و کاو در معدن اعتکاف
دیشب جلسه کادر مجموعه طبق معمول هر هفته برگزار شد.
قرار بود چند موضوع بررسی شود ولی خب همان موضوع اول آنقدر جذاب و پرمسأله بود که نوبت به بقیه موضوعات نرسید.
رفقا تازه از اعتکاف برگشته بودند و طبیعتا اولین موضوع، ارزیابی برنامه #اعتکاف بود.
🔷 در جلسه ما کسانی از کادر مجموعه حضور داشتند که جمعا سه مدل اعتکاف رو امسال تجربه کرده بودند؛
۱- اعتکاف عمومی
اکثریت مربیان و کادر مقاطع رشد و جهاد(متوسطه اول و دوم) بنابر تجربیات گذشته و سیاست مجموعه در چندسال اخیر، با اکثریت متربیان گروه های خودشان در برنامه اعتکاف مسجد امام حسن عسکری (ع) شرکت کردند.
۲- اعتکاف دانش آموزی
حجت الاسلام سعادتی (مسئول واحد قرآن مجموعه) که برای دومین سال با پایگاه مقاومت بسیج مسجد امام صادق(ع) فرهنگیان، اعتکاف دانش آموزی در دو مقطع متوسطه اول دوم را تجربه کردند.
۳- اعتکاف کله گنجشکی
حجت الاسلام علی اصغر بختیاری که به همراه دانش آموزان پنجم و ششم یکی از مدارس غیرانتفاعی قم اعتکاف یک روزه را تجربه کرده بودند.
گفتگوهای زیادی مطرح شد. نقد و ارزیابی ها مختلف بود اما وجه مشترک هر سه در این بود که برگزار کنندگان در هر سه مدل کاملا از روندِ اتفاق راضی بودند و بنظرم دلیل این رضایت این بود که در هر سه مدل افرادی از قبل فکر کرده بودند و با برنامه ریزی وارد مراسم شده بودند.
⚠️اهم نکات مهم مطرح شده در جلسه:
1⃣ اعتکاف دانش آموزی بسیار مفید است ولی با چند شرط:
الف: حضور مربیان قوی برای هر گروه از متربیان
ب: داشتن برنامه های منسجم حول یک شعار و موضوع خاص
ج: توجه ویژه به معنویت و خلوت های فردی در کنار برنامه های عمومی
د: گزینش افراد برای حضور در مراسم اعتکاف
📛 در صورت عدم رعایت شروط فوق بسیار محتمل است که این برنامه به ضد خودش تبدیل شود.
2⃣ حضور نوجوانان در اعتکاف عمومی باعث می شود که نحوه عبادت و به جا آوردن مناسک معنوی خاص را از بزرگترها ببینند.
3⃣ در اعتکاف عمومی برنامه های جمعی نمی تواند مختص این سن خاص برگزار شود بر خلاف اعتکاف های دانش آموزی.
4⃣ به شرط حضور مربیان برای هر گروه از نوجوانان، و برنامه ریزی از قبل، اکثر برنامه های مد نظر در اعتکاف دانش آموزی قابلیت اجرا در دل اعتکاف عمومی را نیز دارد.
5⃣ طبق معمول حذف گوشی و همراه داشتن قلم و کاغذ و وادارسازی متربیان به نوشتن در رسیدن به اهداف مد نظر بسیار مؤثر است.
❓سوال جدی مطرح شده:
ما اعتکاف را یک بستر مناسب برای تحقق اهداف تربیتی یافته ایم ولی آیا حضور متربیان نوجوان در این برنامه و مواجهه حداقلی با اعتکاف باعث آن نخواهد شد اساسا اعتکاف را در همین مقیاس درک کنند و سال های آینده نیز با همین دریافت حداقلی همچنان در این مراسم شرکت کنند؟!
پاسخ های داده شده:
1- حضور در اعتکاف عمومی و دیدن شور معنوی برخی از بزرگترها احتمالا تا حد زیادی این مساله را پوشش خواهد داد.
2- اساسا مگر نیازی هست که متربیان از همان ابتدا سقف اعتکاف را درک کنند؟! مگر ارتباط با سیدالشهدا و دیگر اهل بیت (علیهم السلام) که از همان ابتدای کودکی شکل گرفته و بچه ها با حضور در هیئات با حضرات معصومین(علیهم صلوات الله) ارتباط می گیرند از همان اول با درک حداکثر معنا آغاز می شود؟!
⚜ پیشنهاد قابل تأمل:
جمع بین اعتکاف دانش آموزی و عمومی؛
متربیان در مقطع متوسطه اول در اعتکاف دانش آموزی شرکت کنند و در مقطع متوسطه دوم در اعتکاف های عمومی حاضر شوند.
✍امیر احتشام
#تربیت_انقلابی
#نرم_افزارهای_اصیل_تربیتی_اسلام
#کلان_دستاورد_معنوی_جمهوری_اسلامی
@Amirehtesham
هدایت شده از قیام جوانان
15.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◖✌️🏻🇮🇷◗
📌#نوجوان_بدون_مرز یعنی چه؟
🔹در #اعتکاف چه کرد؟
🔻ادامه مسیر چیست؟
پاسخ به این سوالات در ارائه کوتاه حجت الاسلام محمدی در برنامه زنده تلویزیونی قرارگاه...
از شبکه قرآن و معارف سیما
#قرارگاه
┄┅═✧❁✨❁✧═┅--
🌱کانال قیام_جوانان💫
https://eitaa.com/javanan_pishran
┄┅═✧❁✨❁✧═┅--
هدایت شده از سیدنقی موسوی
پذیرش مقاله
فصلنامه علمی پژوهشنامه فقه و علوم اسلامی (رتبه ب وزارت علوم)
عنوان مقاله: تبیین مبانی فقهی «حلقههای میانی تربیت» و کشف دلالتهای آن در حکمرانی تربیتی
شناسه دیجیتال (DOI) 10.22034/rjfis.2025.494373.1122
نویسنده: سیدنقی موسوی
چکیده:
ایده «حلقه¬های میانی» در دیدگاه امام خامنه¬ای به معنای کنشگری واسطی گروه¬های نخبه مردمی در نیل به دولت جوان حزب¬اللهی است. این ایده لفظاً یا مناطاً شامل عرصه تربیت بعنوان «حلقه¬های میانی تربیت» هم می¬شود. مساله نوشتار حاضر عبارت است از تبیین و تعلیل مبانی فقهی ایده «حلقه¬های میانی تربیت» و استنتاج دلالت¬های آن در حکمرانی تربیتی. روش تحقیق روش توصیفی استنباطی و استنتاجی است. براساس بررسی¬ها نتایج زیر بدست آمد: 1) «حلقه¬های میانی تربیت» به معنای تجویز تشکیل و پرورش گروه¬های مردمی و جوان انقلابی برای کنشگری در عرصه تعلیم و تربیت، مورد تجویز است؛ 2) براساس هفت استدلال فقهی که برخی ناظر به وظایف تربیتی حاکمیت و بعضی ناظر به وظیفه تربیتی توده¬ها و شماری دیگر ناظر به «میانی بودن کنشگری تربیتی» دلالت داشته، «حلقه¬های میانی تربیت» دارای مطلوبیت شرعی بنحو استحباب و وجوب است؛ 3) این ایده به الگویی مردمی از «تسهیم اقتدار تربیتی» و حکمرانی تربیتی دلالت دارد که با الگو¬های رقیب که مردمی¬سازی دانش و آموزش را به خصوصی¬سازی و کالایی¬سازی فرومی¬کاهند، متفاوت است و در عرصه «تربیت مدرسه¬ای» می¬تواند ابتنائی برای رویکرد «مدرسه-محوری» که محور مشارکت¬پذیری محله، خانواده، مسجد و سمن¬ها باشد، قلمداد گردد.
واژگان کلیدی:
#فقه_تربیتی،
#فقه_حکمرانی_تربیتی،
#تربیت_مردمی،
#مردمی_سازی_آموزش
#مقاله_جدید
🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی
👉 @seyednaghimousavi
👉http://seyednaghimousavi.ir/
هدایت شده از موسسه اخلاق و تربیت
🔰انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه برگزار می کند:
♨️ «مهد بابا دارد...!»
✳️ تجربهنوردی زنجیره تنظیمگری تا الگوپردازی تربیت اوان کودکی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک
1️⃣ ارائه اول:
ماجرای سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک- از تأسیس تا استقرار اهمیت تاک تا تجربه حکمرانی مردمپایه
👤جناب آقای دکتر مجتبی همتی فر
(عضو محترم هیأت علمی دانشگاه فردوسی و رییس سابق سازمان توتک)
2️⃣ ارائه دوم:
ماجرای تدوین نظامنامه تربیت اوان کودکی تولید چهارچوبهای نظری تربیت اوان کودکی به مثابه سند نظری پایه زیستبوم
👤دکتر داود حسین پور
(عضو محترم هیأت علمی دانشگاه فردوسی و مجری طرح)
3️⃣ ارائه سوم:
تجربه الگوی هوای مادری در مسیر تحقق زیست بوم مردمپایه اوان کودکی؛ گفتمانسازی و حمایت از خانههای مادر و کودک و هیئتهای کودکانه
👤جناب آقای حسین علیزاده
(مدیر اندیشکده دین و حکمرانی - دبیر دبیرخانه هوای مادری )
📅پنجشنبه 4 بهمن ماه 1403
⏰ساعت 8:30-12 صبح
👈🏻با توجه به ظرفیت محدود جهت پیش ثبت نام از طریق پیوند زیر اقدام فرمایید:
🌐https://B2n.ir/q86952
📌پخش زنده نشست از طریق تلویزیون اینترنتی حوزه از طریق نشانی:
📺 http://Livehowzeh.ir/tv
🟩 انجمن تعلیم و تربیت حوزه
🟩 مؤسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت
🟩 میز تعلیم و تربیت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
🆔 @akhlaqtarbiat
🌐 http://www.ueae.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
19.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚙️ رهبر انقلاب هماکنون: در زمینهی نشان دادن پیشرفتها کم کاریم/ ما به یک کار مهم رسانهای نیاز داریم/ آیا جوانان و دانشجویان ما از پیشرفتهایی که اینجا بیان شد مطلعند؟
🔹️رهبر انقلاب اسلامی در جمع تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوص رویداد ملی «پیشگامان پیشرفت»:
✏️ما به یک کار مهم رسانهای نیاز داریم. آیا این پیشرفتهایی که شما اینجا گزارش دادید و ما شنیدیم، جوانهای ما و دانشجویان ما میدانند؟ کسانی که مایلاند در کشور فعالیت کنند، اثر بگذارند و تواناییهایی در خود میبینند، آنها میدانند که میتوان یک واحد کوچکی را مثلاً در یک شهر کوچک به وجود آورد و بعد از مدتی آن را به چندین ده برابر افزایش داد؟ پیشرفت این را خبر دارند؟...
✏️ما در زمینهی نشان دادن "پیشرفتها و تحقق آرزوها" کم کاریم. یک کار رسانهای لازم است. این یک فصل جداگانهایست که باید بنشینند در این زمینه بحث کنند و فکر کنند. ۱۴۰۳/۱۱/۳
⚙️ #بسته_خبری #بخش_خصوصی #پیشگامان_پیشرفت
💻 Farsi.khamenei.ir
هدایت شده از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
📌
" آسیبشناسی نظام آموزش و پرورش کشور از جهت سلامت معنوی اسلامی "
📍
مکان:
قم، چهارراه معلم، سالن همایش غدیر
📎
با ارائه:
🔸دکتر مسعود #جانبزرگی
استاد روانشناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
❗️
زمان:
5شنبه، 10 - 11:30 صبح
〰️〰️
در: نهمین همایش سلامت معنوی اسلامی
#روانشناسی #مشاوره #سلامت #روان #معنوی #آموزش #گسترش #پرورش #رسانه #آسیب
🌙
https://janbozorgi.com/