هدایت شده از موسسه اخلاق و تربیت
🔰انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه برگزار می کند:
♨️ «مهد بابا دارد...!»
✳️ تجربهنوردی زنجیره تنظیمگری تا الگوپردازی تربیت اوان کودکی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک
1️⃣ ارائه اول:
ماجرای سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک- از تأسیس تا استقرار اهمیت تاک تا تجربه حکمرانی مردمپایه
👤جناب آقای دکتر مجتبی همتی فر
(عضو محترم هیأت علمی دانشگاه فردوسی و رییس سابق سازمان توتک)
2️⃣ ارائه دوم:
ماجرای تدوین نظامنامه تربیت اوان کودکی تولید چهارچوبهای نظری تربیت اوان کودکی به مثابه سند نظری پایه زیستبوم
👤دکتر داود حسین پور
(عضو محترم هیأت علمی دانشگاه فردوسی و مجری طرح)
3️⃣ ارائه سوم:
تجربه الگوی هوای مادری در مسیر تحقق زیست بوم مردمپایه اوان کودکی؛ گفتمانسازی و حمایت از خانههای مادر و کودک و هیئتهای کودکانه
👤جناب آقای حسین علیزاده
(مدیر اندیشکده دین و حکمرانی - دبیر دبیرخانه هوای مادری )
📅پنجشنبه 4 بهمن ماه 1403
⏰ساعت 8:30-12 صبح
👈🏻با توجه به ظرفیت محدود جهت پیش ثبت نام از طریق پیوند زیر اقدام فرمایید:
🌐https://B2n.ir/q86952
📌پخش زنده نشست از طریق تلویزیون اینترنتی حوزه از طریق نشانی:
📺 http://Livehowzeh.ir/tv
🟩 انجمن تعلیم و تربیت حوزه
🟩 مؤسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت
🟩 میز تعلیم و تربیت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
🆔 @akhlaqtarbiat
🌐 http://www.ueae.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
19.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚙️ رهبر انقلاب هماکنون: در زمینهی نشان دادن پیشرفتها کم کاریم/ ما به یک کار مهم رسانهای نیاز داریم/ آیا جوانان و دانشجویان ما از پیشرفتهایی که اینجا بیان شد مطلعند؟
🔹️رهبر انقلاب اسلامی در جمع تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوص رویداد ملی «پیشگامان پیشرفت»:
✏️ما به یک کار مهم رسانهای نیاز داریم. آیا این پیشرفتهایی که شما اینجا گزارش دادید و ما شنیدیم، جوانهای ما و دانشجویان ما میدانند؟ کسانی که مایلاند در کشور فعالیت کنند، اثر بگذارند و تواناییهایی در خود میبینند، آنها میدانند که میتوان یک واحد کوچکی را مثلاً در یک شهر کوچک به وجود آورد و بعد از مدتی آن را به چندین ده برابر افزایش داد؟ پیشرفت این را خبر دارند؟...
✏️ما در زمینهی نشان دادن "پیشرفتها و تحقق آرزوها" کم کاریم. یک کار رسانهای لازم است. این یک فصل جداگانهایست که باید بنشینند در این زمینه بحث کنند و فکر کنند. ۱۴۰۳/۱۱/۳
⚙️ #بسته_خبری #بخش_خصوصی #پیشگامان_پیشرفت
💻 Farsi.khamenei.ir
هدایت شده از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
📌
" آسیبشناسی نظام آموزش و پرورش کشور از جهت سلامت معنوی اسلامی "
📍
مکان:
قم، چهارراه معلم، سالن همایش غدیر
📎
با ارائه:
🔸دکتر مسعود #جانبزرگی
استاد روانشناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
❗️
زمان:
5شنبه، 10 - 11:30 صبح
〰️〰️
در: نهمین همایش سلامت معنوی اسلامی
#روانشناسی #مشاوره #سلامت #روان #معنوی #آموزش #گسترش #پرورش #رسانه #آسیب
🌙
https://janbozorgi.com/
هدایت شده از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
♨️📚
#کتاب
تاریخ تعلیم و تربیت در ایران از ورود اسلام تا برآمدن صفویان
the History of Education in Iran from the arrival of Islam to the rise of the Safavids
گروه: علوم تربیتی
پدیدآورنده: بهروز رفیعی
ناشر: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
💢اطلاعات بیشتر + #دانلود_رایگان 30 صفحه اول:
https://rihu.ac.ir/fa/book/37534
چکیده:
این کتاب و آثار همموضوع آن، گذشته از تاریخ و فرهنگ و تعلیم و تربیت، در شمار آثاری مینشینند که امروزه در مراکز جهانی از آنها با عنوان مطالعات ایرانی یا «ایرانشناسی» یاد میشود. یکی از شاخههای بس مهم و مبارک ایرانشناسی، بازوبسط زیر و بالای تاریخ آموزش و پرورش ایران است، کاری که در این نوشتار کوشش شده است اندکی بدان پرداخته شود. به این ترتیب، در فصول هفتگانه این اثر، از آموزش و پرورش در دورههای تاریخی برگزیدۀ ایران به ترتیب درپی یاد شده است: فصل اول، آموزش و پرورش ایران در دوران خلفای راشدین؛ فصل دوم، آموزش و پرورش ایران در دوره اموی؛ فصل سوم، آموزش و پرورش ایران در عصر نخست عباسی؛ فصل چهارم، آموزش و پرورش ایران در عصر طاهریان؛ فصل پنجم، آموزش و پرورش ایران از صفاریان تا سلجوقیان ایران؛ فصل ششم، آموزش و پرورش ایران از سلجوقیان تا برآمدن مغولان؛ فصل هفتم، آموزش و پرورش ایران در دوران ایلخانان و تیموریان.
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه | همراه باشید👇
@rihu_ac_ir
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: آن متوهم خیالباف اعلام کرد که ایران ضعیف شده! آینده نشان خواهد داد چه کسی ضعیف شده
🔹صدام هم به خیال اینکه ایران ضعیف شده، حمله را شروع کرد. ریگان نیز به تصور ضعف ایران، آن کمکهای آنچنانی را به رژیم صدام انجام داد.
🔹آنها و دهها متوهم دیگر به درک واصل شدند و ایران اسلامی روزبهروز رشد پیدا کرد. من به شما عرض میکنم این تجربه این بار هم به فضل الهی تکرار خواهد شد.
┅┅┅┅🍃🇵🇸❤🇮🇷🍃┅┅┅┅┄
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
قرار گرفتن عنوان سیزدهمین همایش سیره علوی در لیست همایش های معتبر ISC
المؤتمر الدولی الثالث عشر للسیرة العلویة، مدرج ضمن قائمة مؤتمرات ISC المعتبرة.
https://alavi13.lu.ac.ir/fa/news.php?rid=42
هدایت شده از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
📚
#تازه_های_نشر #کتاب
📗آموزش دینی؛ روش تدریس هدیههای آسمان
Religious education: the method of teaching the gifts of heaven
🖌پدیدآورنده: دکتر سیدسجاد طباطبایی نژاد, دکتر محمود نوذری
🔸ناشر : پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
🔸گروه : علوم تربیتی
💢اطلاعات بیشتر + #دانلود_رایگان 30 صفحه اول:
https://rihu.ac.ir/fa/book/37530
📝 چکیده کتاب:
این کتاب به منظور تدوین محتوا، برای درس «آموزش دینی» تألیف شده است و مشتمل بر پنج فصل و یک خاتمه است: فصل اول به بیان کلیاتی درباره آموزش دینی اختصاص یافته و در آن چهار موضوع اساسی بررسی شده است. فصل دوم به تبیین نظامواره اهداف در دوره دبستان، اختصاص یافته است. در فصل سوم، محتواهای مکتوب و غیر مکتوب که برای تحقق اهداف تدوین شده است، معرفی میشوند. در فصل چهارم، روشهای تدریس کتاب درسی «هدیههای آسمان» ذیل چند مبحث بررسی میشوند. در فصل پنجم ارزشیابی توصیفی به عنوان روش مطلوب ارزشیابی درس «هدیههای آسمان» معرفی و مهمترین ویژگیهای آن توضیح داده میشود. خاتمه کتاب نیز به چگونگی تدوین طرح تدریس اختصاص یافته است.
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه|همراهمان باشید
@rihu_ac_ir
هدایت شده از کتابنما (پژوهشگاه حوزه و دانشگاه)
♦️📣 *تازههای نشر الکترونیک*
📚نسخه الکترونیک کتاب «*تربیت دینی* در دوره دبستان و دبیرستان» منتشر شد.
🖌مؤلف: دکتر *محمود نوذری* (دانشیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه)
📝 *چکیده کتاب* :
محتوای کتاب پاسخی است به این پرسش که: معلمان و مدرسه چگونه میتوانند با بهرهگیری از فرصتهای یاددهی ـ یادگیری موجود در مدرسه، به طراحی محیط تربیتی بپردازند که لحظههای حضور دانشآموز در مدرسه، به لحظههای یادگیری ایمان در مرتبه قابل تحقق آن در دوره دبستان و دبیرستان تبدیل شود. پاسخ پرسش فوق در این کتاب در قالب یک نظریه تربیت دینی و مشتمل بر دو بخش اساسی، آمده است؛ در بخش اول کتاب، مبانی انسانشناختی، روانشناختی و تدینشناختی مورد نیاز برای ساماندهی یک نظریه تربیت دینی در قالب سه فصل ارائه شده است. بخش دوم کتاب به ارائه دو الگوی تربیتی برای دوره دبستان (7 - 12 سالگی) و دبیرستان (12 - 18سالگی) مبتنی بر مبانی مذکور اختصاص یافته است؛ در تدوین هر الگو ابتدا مرتبه قابل تحقق از حیات طیبه مشخص و در راستای تحقق آن، اصول تدوین محتوا، روشهای تربیتی، نقش و صلاحیت معلمی و شیوه ارزشیابی بیان میشود.
💢💥عرضه در کتابخوان همراه پژوهان:
📕https://pajoohaan.ir/document/7132-تربیت-دینی-در-دوره-دبستان-و-دبیرستان
---------------
🔻کتاب نما:
https://eitaa.com/ketabnama_rihu
🔻پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ایتا:
https://eitaa.com/rihu_ac_ir
هدایت شده از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
.
🎖 اثر #شایسته_تقدیر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در بیست و چهارمین دوره جایزه #کتاب_سال_حوزه🔻
📗 رویکرد اسلامی به مراحل تحول دینداری؛ تولد تا هیجده سالگی
✍️ دکتر محمود نوذری
---------------
🔻پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ایتا:
https://eitaa.com/rihu_ac_ir
هدایت شده از سفارتخانه مقاومت
4شبهات مقاومت.pdf
2.03M
📚پاسخ به شبهات مقاومت براساس بیانات امام خامنهای
(جلد چهارم از مجموعۀ چهار جلدی #نظریۀ_مقاومت در اندیشۀ امام خامنهای)
#نظريه_مقاومت در مقابل دشمن قوىپنجه را تبليغ كنيد، ترويج كنيد (رهبر معظم انقلاب اسلامی، ۱۲ آبان ۱۳۹۷).
برای مشاهدۀ بقیۀ جلدهای این دورۀ چهار جلدی به👈 این نشانی👉 مراجعه کنید:
جلد1️⃣ چرایی مقاومت
جلد2️⃣ چیستی مقاومت
جلد3️⃣ چگونگی مقاومت
جلد4️⃣ پاسخ به شبهات مقاومت
🔰قابل استفاده برای #حلقههای_میانی_مقاومت (مبلغان، معلمان، مربیان، فعالان اجتماعی و...)
🔻 دبیرخانه رزمایش ملی سفارتخانه مقاومت 🔻
@sefaratkhanemoghavemat