eitaa logo
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
2.4هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
2.9هزار ویدیو
1.2هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
6.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 روضه‌ی شهادت باب الحوائج حضرت موسی‌بن‌جعفر علیه‌السلام 📆 جلسه درس خارج فقه. ۱۳۹۵/۲/۱۴ 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از هادیانه ها
⭕️ *نسبت فقه تربیت و نظام تربیت اسلام* ♦️ آیةالله اعرافی را (در صفحه ۴۱۰) 👈 بر اساس موضوع به دو بخش تقسیم می کند: ۱-فلسفه تربیت اسلامی و ۲_فقه تربیت (اخلاق تربیت را ذیل این بخش جایگذاری می کند) 👈 و بر اساس منبع به سه بخش تقسیم می کند: ۱_تفسیر تربیتی ۲_ حدیث شناسی تربیتی ۳_ سیره تربیتی ♦️او در تبیین اسلام (در صفحه ۳۸۳و ۴۰۸) به تقسیم مذکور اشاره کرده و عناصر نظام تربیتی را اینگونه جایگذاری کرده هست: ۱_ *گزاره های توصیفی* مثل توصیف انسان، هستی، ارزش و معرفت(مبانی_اهداف) را بر عهده دانسته و ۲_ *تجویزات و دستورات* (اصول، روش ها) را بر عهده می داند 👈 البته وی بحث از مبانی، اهداف، عوامل، مراحل و محیط تربیتی را در فقه تربیتی (به لحاظ تاثیرشان در احکام فقهی) مجاز دانسته است ♦️ایشان (در ص۳۷۱ و ۳۷۲) از اسلام را در ۴ بخش تبیین کرده است ۱_ اجتهاد تک گزاره ای ۲_ تبویب فقهی ۳_ نظام سازی فقهی ۴_نظام سازی فرافقهی 👈نقش علوم توصیفی تربیتی در بخش چهارم تعریف شده و گزاره های خروجی آن ها در این بخش با گزاره های تجویزی فقه ارتباط گرفته و به یک نظام منتهی می شود پ ن: در نگاه طیفی از پژوهشگران تعبیر فقه تربیت اعم از احکام به کار رفته و شامل آنچه استاد اعرافی فلسفه تربیت اسلام می نامند هم می شود @hadianeha
میرباقری_مدارس مسجدمحور.mp3
12.31M
🔴 ترسیم نقشه راه اصلاح نظام تربیتی در تراز تمدنی ♦️ صوت کامل سخنرانی حضرت آیت الله میرباقری در سومین مجمع عمومی مدارس مسجدمحور کشور: ♦️ شما همت کردید و در پی خلق یک وضعیت برای جامعه جدید در موضوع تعلیم و تربیت هستید و کارهای خوبی در این زمینه انجام گرفته است. ♦️ این کار (اصلاح نظام تعلیم و تربیت) یک ضرورت است. متاسفانه در مدارس ما همان ایده‌های تجدد (غربی) جاری است. کما اینکه در نظام سلامت و سایر بخش‌ها نیز چنین است. ♦️ غایت این نظام آموزشی تربیت انسان‌هایی در تراز تجدد است. اما این باید تغییر بکند به نظامی که انسان‌هایی در تراز انقلاب و تمدن اسلامی و بلکه عصر ظهور تربیت بکند. ♦️ اما با نگاه سطحی نمی‌توان با تمدن غرب برخورد کرد. بلکه یک نگاه عمیق تمدنی نیاز دارد. یکی از مهم‌ترین عرصه‌های آن نیز تعلیم و تربیت رسمی است که طرح تحول آن نیز باید در تراز تمدنی باشد. ♦️ ما نیاز به یک زنجیره بهم پیوسته از عمیق‌ترین لایه‌های فکری تا کنشگری میدان داریم. ♦️ این یک مسیر طولانی است اما در کوتاه نیز باید اقداماتی انجام دهیم. از جمله اینکه ما باید یک الهیات تمدنی را به نسل جدید منتقل کنیم. الهیاتی که فعلا آموزش داده می‌شود چنین نیست. ♦️ وقتی الهیات جوان ما تمدنی نیست نسبت به پیاده‌سازی الگوی توسعه، اشتغال، آموزش، شهرسازی، معماری، اقتصاد و ... غربی در جامعه موضع ندارد اما نسبت به مسئله پوشش حساس است. این به خاطر ضعف در اندیشه است. چون ریشه مشکل پوشش همان الگوهای غربی هستند. ❇️ اینجا کانال رسمی ستاد مدارس مسجدمحور کشور است.
هدایت شده از جایزه معلم - Muallem prize
🏆 همه قدردان معلم هستیم. 🔸مراسم اهدای دومین دورهٔ «جایزه معلم» 🗓️ دوشنبه، ۸بهمن۱۴۰۳، ساعت ۱۵ 📲 پخش زنده از شبکهٔ آموزش و شبکهٔ امید سیما و برنامهٔ کاربردی شاد: B2n.ir/Mpsh 📌جایزه‌ معلم را دنبال کنید: 🌐 zil.ink/muallemprize
✨قال رسول اللّه صل الله علیه و آله و سلم: 🔺طوبی لِمَن مَنَعَهُ عَیبُهُ عَن عُیوبِ المُؤمِنینَ مِن إخوانِهِ. پیامبر خدا صل الله علیه و آله و سلم : 🔺خوشا به حال آن که عیب خودش، او را از پرداختن به عیب های برادران مؤمنش باز دارد! 📗بحار الأنوار: ج ۷۷ ص ۱۲۶ ح ۳۲، حکمت نامه پیامبر اعظم(ص)، جلد ۸ صفحه: ۵۴۲ 🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا