eitaa logo
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
2.4هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
2.9هزار ویدیو
1.2هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جایزه معلم - Muallem prize
🏆 همه قدردان معلم هستیم. 🔸مراسم اهدای دومین دورهٔ «جایزه معلم» 🗓️ دوشنبه، ۸بهمن۱۴۰۳، ساعت ۱۵ 📲 پخش زنده از شبکهٔ آموزش و شبکهٔ امید سیما و برنامهٔ کاربردی شاد: B2n.ir/Mpsh 📌جایزه‌ معلم را دنبال کنید: 🌐 zil.ink/muallemprize
✨قال رسول اللّه صل الله علیه و آله و سلم: 🔺طوبی لِمَن مَنَعَهُ عَیبُهُ عَن عُیوبِ المُؤمِنینَ مِن إخوانِهِ. پیامبر خدا صل الله علیه و آله و سلم : 🔺خوشا به حال آن که عیب خودش، او را از پرداختن به عیب های برادران مؤمنش باز دارد! 📗بحار الأنوار: ج ۷۷ ص ۱۲۶ ح ۳۲، حکمت نامه پیامبر اعظم(ص)، جلد ۸ صفحه: ۵۴۲ 🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 در برنامه‌های اعتکاف، روحیه معنوی و اجتناب از گناه در جوان باید تثبیت شود ✏️ رهبر انقلاب: کاری کنید که این جوانی که [به اعتکاف] می‌آید سه روز آنجا توجه پیدا میکند و حال و توسّل و تضرّع و تغییر در او به وجود می‌آید، این بماند، این تثبیت بشود. یعنی این حالت ثبات پیدا کند. ✏️ خب پای منبر آقا می‌نشینیم مثلاً، تا نشستیم خوب است، تأثیر [دارد]، بعد که رفتیم بیرون، باید بماند آن مطلب، آن روحیه، آن حالت، آن اجتناب از گناه... لذا در برنامه‌های اعتکاف این نکته را باید در نظر گرفت. ۱۴۰۳/۱۱/۷ 🔍 متن بیانات رهبر انقلاب در پایان مراسم روضه شهادت امام کاظم علیه‌السلام در جمع مسئولان ستاد مرکزی اعتکاف👇 khl.ink/f/59119
💠 مرکز فرهنگی تبلیغی آینده‌سازان تقدیم می‌کند. 🔴 طرح بحث آشنایی با الگوهای جامعه مؤمنانه 🖌 عنوان: آینه‌ای به نام محمد (صل الله علیه و آله وسلم) 🖋 نویسنده: محسن رحیمی 🔰طرح بحث پیش‌رو با توجه به عبارت «لِيَكُونَ الرَّسُولُ شَهِيدًا عَلَيْكُمْ وَتَكُونُوا شُهَدَاءَ عَلَى النَّاسِ» در آیه 78 سوره حج، موضوع الگو بودن پیامبر گرامی اسلام (صل الله علیه و آله و سلم) برای جامعه مسلمین و همه جوامع را مورد بررسی قرار می‌دهد. در این طرح بحث مربی مسئله‌هایی مانند رهبران باید دارای چه ویژگی‌هایی باشند؟ آیا رهبران در هدایت و رشد جامعه نقش دارند؟ چگونه نوجوان می‌تواند از پیامبر (صل الله علیه و آله و سلم) و معصومین (علیهم السلام) : الگوبرداری کند؟ چگونه نوجوان می‌تواند الگوی دیگران شود؟ و … را با دانش‌آموزان طرح و گفتگو می‌کند. 🔶 لینک دسترسی به فایل کامل طرح بحث 🔶 کانال مرکز آینده‌سازان 🔹 پرتال مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان .......... با ما همراه باشید
هدایت شده از تسبیحات
7.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔥 في لحظات تاريخية.. غزيون يكبرون وينشدون خلال رحلة عودتهم إلى شمال القطاع الذي نزحوا منه قسرا عقب العملية البرية لجيش الاحتلال الإسرائيلي.⁣ 🔺️در این شب عزیز با این مردم تاریخ‌ساز هم‌صدا باشیم و تهلیل بگوییم. در هرشب ماه رجب ۱۰۰۰ مرتبه ذکر شریف لا إله إلا الله وارد شده. برخی اساتید فرموده‌اند چنانچه ختم هزار مرتبه میسر نشد، ۳۳۰ مرتبه انجام شود و بقیه‌اش در روز بعد تکمیل شود. چون فرمود: هُوَ الَّذِي جَعَلَ اللَّيْلَ وَ النَّهَارَ خِلْفَةً لِمَنْ أَرَادَ أَنْ يَذَّكَّرَ أَوْ أَرَادَ شُكُورًا ▪️ @Tassbihat
هدایت شده از باور
. 🔹شما با اکراه، با انضباط شدید، با نمره، با سخت‌گیری می‌توانید یک دکتر یا یک مهندس به وجود بیاورید، اما متدین نه. متدین نیاز به «لا اِکراه» دارد. از این جهت، معلم‌هایی که به صورت رسمی سر کلاس درس می‌آیند، موفق نمی‌شوند بچه‌هایشان را متدین کنند؛ اما معلم‌هایی که در زنگ تفریح یا در ساعتی که مدرسه تعطیل است، کلاس می‌گذارند و حضور و غیاب هم نمی‌کنند و بچه‌ها با احساس مسئولیت می‌آیند، بچه‌هایشان چیزی می‌شوند. 🔸شما در هیچ مدرسه‌ای دیده‌اید که معلم تعلیمات دینی یا معلم قرآن در غیر ساعت درسی کلاس بگذارد و حضور و غیاب هم نکند و افراد بیایند؟ این اساس تربیت است. من در مدرسۀ حقانی با آن انضباط شدیدِ آقای قدوسی، چهار سال تدریس کردم و نه یک حضور و غیاب کردم و نه یک امتحان گرفتم؛ چرا؟ چون بچه‌ها برای فهم می‌آمدند و جزء پروندۀ امتحانیشان نمی‌آمد. لذا با احساس مسئولیت می‌آمدند. این اثر می‌گذارد. به من می‌گفتند: چرا این کار را می‌کنی؟ گفتم: کلاس من کلاس دینی است. کلاس دینی که نیاز به حضور و غیاب ندارد. کلاس دینی «لا اکراه» می‌خواهد. حضور و غیاب یک نوع «اکراه» است. امتحان هفتگی یک نوع اکراه است. 🔹وقتی می‌خواهید متدین کنید، باید از احساس مسئولیت شروع شود. وقتی که شما تحمیل‌ها را کنار می‌زنید، او آزاد می‌شود و نگاه می‌کند و مطالعه می‌کند. کافی است که بدبینش نکنید. ریشۀ کافر شدن‌ها در عصر ما، بدبین شدن به اصل دین است. ✍ | راه رشد، جلد ۱، صفحه ۲۱۹ 🕊 0⃣2⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
هدایت شده از فارس پلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 طنین زیبای سرود سلام‌ یا مهدی عجل الله تعالی فرجه شریف از خیام در جنوب لبنان @Fars_plus
هدایت شده از فارس پلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قانون اول غرب آسیا: شجاعت نمی‌میرد بلکه از یک فلسطینی به یک فلسطینی دیگر منتقل می‌شود @Fars_plus
هدایت شده از KHAMENEI.IR
❤️فرارسیدن سالروز بعثت پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی صلوات‌الله‌علیه‌آله مبارک باد... 🔹ای جامه بر سر کشیده؛ برخیز!... ...روز با روح شیری خویش، در کار دمیدن در کالبد رخوت‌زده‌ی شهر بود. تاریکی نرم‌نرم واپس می‌نشست و روشنایی پیش می‌خزید. سیاهی رنگ می‌باخت و هر دَم نازکتر می‌گشت، و سپیدی بر آن چیرگی می‌یافت... به حیاط اندر، خنکای سپیده دم واپسین روزهای پاییز که از جانب صحرا در زیر پوست شهر می‌دوید، لرزه بر تن گنجشکان می‌افکند. در زیر آن روی‌اندازهای کلفت اما، گرمایی دلچسب تن پیامبر را در بر گرفته بود. پیامبر، غوطه‌ور در میانه‌ی خواب و بیداری، ناگاه چندی، صدایی چونان کشیده شدن آهن بر آهن شنید. 🔸ای جامه بر سر کشیده، برخیز! صدا، بیگانه و هم آشنا می‌نمود. نرم و هموار. چونان زمزمه‌ی ملایم نسیم که در میان برگهای نخلی پیچد، یا آواز خیال‌انگیز جویباری که از میانه‌ی قلوه‌سنگ‌هایی کوچک، در دشتی ساکت راه گشاید و پیش رود. لیک در بُن آن، صلابتی پدرانه بود: آمیزه‌ی مهر و نرمی و قدرت. نه از جنس صدای آدمیان. زلال و شفاف، چونان بلوری روشن و بی‌حباب. بُرنده و با نفوذ، بر مثال شمشیر آب داده‌ی شامی. 🔹ای جامه بر سر کشیده، برخیز! آه... چگونه از یاد برده بود...! این، همان صدای فرشته‌ی دوشین بود که در غار حرا و از پس آن، در افقهایِ آسمان صحرا بر او آشکار گشته بود. این، صدای جبریل بود! 📗بخش‌هایی از کتاب آنک آن یتیم نظر کرده را در شب مبعث پیامبر اعظم بخوانید و بشنوید https://farsi.khamenei.ir/others-page?id=9346