هدایت شده از محسن قنبریان
🏛 لانه هایی برای تسخیر!
❓جای کلیشه های تکراری ۱۳آبان می شود طرحی نو دراندازیم؟!
#چه_باید_کرد؟!
🔘 طرح مسأله
*⃣ سامانه پایش آسیب های اجتماعی دانش آموزان، خطر پذیری آنها در ۶سال اخیر را ۱۰برابر نشان می دهد! خشونت رتبه اول!
در صدر عوامل موثر بر این آسیب زایی، رسانه های دیداری (ماهواره ای یا سکوی مجازی آنها) است!
*⃣ سامانه فکت یار در گزارش خود از رشد تعامل کاربران ایرانی با رسانه های ماهواره ای ایرانی زبان پس از فیلتر اینستاگرام گفته است!
یعنی فیلترینگ حتی اگر استقبال بیشتر به پلتفرم های داخلی را در پی داشته باشد، رتبه اول عوامل موثر در آسیب و خطر پذیری دانش آموزان را نکاسته و فقط از رصد سکوی مجازی آنها به دیدن کانال ماهواره ای منتقل شده است!
*⃣ اعتماد به رسانه ملی و رسانه های داخلی هم رشد چشم گیری نکرده است! شنیده ها از پیمایش رسانه ملی از میزان قبول فوت طبیعی مهسا امینی توسط مردم حتی پس از گزارش پزشک قانونی، نگران کننده است!
*⃣ دستگاه های بروکراتیک نظام هم که جز فیلتر و منع، نمی دانند و نمی توانند؛ دهه قبل در ماهواره تجربه شد و الان علیرغم تاثیر واضح آن شبکه ها، قانون ماهواره به نتیجه قهری رها شدن انجامید؛ تا سیاست فیلترینگ مجازی به چه نتیجه ای بیانجامد!
⬅️ در چنین شرایطی آیا جنبش های دانشجویی و مردمی برای حفظ ارزشهای اسلامی و ایرانی، بجای تکرار کلیشه های جشن فتح لانه جاسوسی نباید به تسخیر این لانه های جدید فکر کنند؟!
❓ اما تسخیر بی بی سی و ایران اینترنشنال و... چگونه است؟! جریان انقلابی دانشجو و دانش آموزی چه می تواند بکند؟!
🔘 پیشنهادات
بطور کلی جریان دانشجویی و دانش آموزی به عنوان نهادی اجتماعی برای فتح این لانه ها دو راه سلبی و ایجابی می تواند تعقیب کند. سلب اعتماد به رسانه های معاند در گرو افزایش اعتماد به رسانه های داخلی و بخصوص رسانه ملی است.
از اینرو به شکل ضربتی و عملیاتی از ۱۳آبان تا ۱۶آذر می تواند مثل این ایده ها را دنبال کند:
1⃣ رسیدن به عوامل افزایش اعتماد به رسانه ملی!
فقط از سال۷۰ تا۸۹، ۱۱تحقیق در اینباره انجام شده که با نرخ متوسط هر دوسال یک تحقیق الان باید بیش از ۱۵ تحقیق باشد.
پایش نتایج تحقیقات موجود و به بحث گذاشتن نتایج در یک کارگروه تخصصی و رسیدن به دو سند سیاستی و عملیاتی اولین قدم است.
نقایص کار قابل واگذاری به پژوهش مستقل است. تا همین جا میشود بر سند تحول صدا و سیما که در حال انجام است اثر کنند.
2⃣ مطالبه عملی و عمومی نتایج به وسیله بدنه دانشجویی کشور
نتایج حاصله از تحقیقات و همچنین قوانین معوق مانده باید به شکل عمومی و فراگیر مورد مطالبه قرار گیرد. مثلا اگر طبق قانون خط و مشی و اصول برنامه های صدا و سیما(مصوب ۶۱/۴/۱۷) در ماده۷: رسانه ملی باید صدای مستضعفان و محرومان باشد؛ و در ماده۱۵: "باید زبان گویای ملت باشد و وظیفه دارد خواست ها، نیازها و مشکلات مردم را به اطلاع مسئولین برساند"؛ میزان این صدا در رسانه بررسی و مطالبه شود.
در برخی تحقیقات یاد شده نتایج روشنی برای مطالبه به چشم می خورد.
3⃣ تشکیل کمیته مستقل حقیقت یاب!
در تقابل با شبهه آفرینی مدام شبکه های معاند، یک کمیته مستقل حقیقت یاب تشکیل و با سرعت و دقت بررسی خود را از طریق رسانه ها به اطلاع عموم برساند.
مثلا در پرونده های کشته های ادعایی این ایام از طریق شبکه مویرگی دانشجویی در استانها و شهرستانها، اطلاعات دقیق میدانی را جمع آوری و زودتر به هیات بررسی منتخب دانشجویی ارسال و نتایج گزارش شود.(نزدیک همین پیشنهاد را سخنگوی دولت در دانشگاه ها به دانشجویان پیشنهاد میکرد)
4⃣ تشکیل دادگاه استاد_دانشجویی!
برای ماجراهایی که افکار عمومی را جریحه دار می کند و اعتماد سازی نکردن در آنها، فاصله مردم با حاکمیت را موجب می شود؛ این دادگاه علمی قابل تشکیل است(نمونه ای ملی و ارزشی از دادگاه راسل).
قبل از ماجرای مهسا امینی می شد در نحوه عملکرد گشت ارشاد در نمونه هایی که کرامت زن ایرانی مخدوش می شد، با بررسی ادله طرفین به نتایجی رسید و جاهایی که پلیس وعده توبیخ مامور خود را داده، تا حصول نتیجه تعقیب شود. پیگیری و عملکرد خوب هم مورد تشویق و تمجید قرار داده شود.
الان هم نمونه هایی که به اعتماد عمومی به پلیس یا نهادهای امنیتی می انجامد وجود دارد. (جزییات و شرایط این محکمه علمی جداگانه قابل بحث است)
#سیزده_آبان
#کودتای_رسانه_ای
#اعتماد_سازی
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۸/۱۰
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
🏛 لانه هایی برای تسخیر!
❓جای کلیشه های تکراری ۱۳آبان می شود طرحی نو دراندازیم؟!
#چه_باید_کرد؟!
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
.pdf
2.47M
#سند_تحول آموزش و پرورش
اجرای سند تحول بنیادین نیازمند به مردان تحول است
http://oerp.ir/news/8995/%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%86%D8%AF-%D8%AA%D8%AD%D9%88%D9%84-%D8%A8%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%86-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%AD%D9%88%D9%84-%D8%A7%D8%B3%D8%AA
🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ایمان سنج
دوربین های ترمال حرارتی برای افرادی که وضو میگیرند، تصویر شگفتی از هاله را نمایش می دهد.
◽️دانشمند سوئیسی در 63 سالگی مسلمان شد.
◽️در 67 سالگی حافظ قرآن شد.
◽️به مریض هایش اسلام و وضو را پیشنهاد می کند.
◽️او از مسلمانان با دوربین های حرارتی فیلم می گرفت و می گفت : هنگام وضو هاله سفیدی اطرافشان را احاطه میکند.
هدایت شده از زنگ اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 #انعکاس_رسانه_ای 👇👇
💠 #مدرسه_همت شبکه افق
🌸بخشی از گزارش شبکه افق درباره #مدرسه_صداری_بجنورد
💡تشکر از زحمات سرکار خانم بهلولی مدیر محترم مدرسه و سرکار خانم حسن زاده مبلغه مدرسه و دیگر همکاران
💠معاونت پرورشی سازمان صدرا💠
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
✨سالروز ولادتـــ با سعادتـــ امـام حسـن عسکرے ❤️ (علیه السلام) بـر تمـامے شیعیان آن حضرتــــ مبارکــــ باد.
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماهنگ " #اسمم_آمریکاست " 👌
🔺خواننده و شاعر #سیدصادق_آتشی
🔺معرفی آمریکا از زبان خودش به مناسبت #سیزده_آبان
🔻آخرهای آمریکاست
#سیزده_آبان
#استکبارستیزی
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
✨رهبر حکیم انقلاب:
"آن طلبهی جوان، طلبهِی شهید جوان در تهران ــ آرمان عزیز! ــ او چه گناهی کرده بود؟
🔺طلبهِی جوان،
🔺دانشجو بوده آمده طلبه شده،
🔺متدیّن،
🔺مؤمن،
🔺متعبّد،
🔺حزباللهی،
شکنجه کنند زیر شکنجه او را بکشند، جسدش را بیندازند در خیابان، اینها کارهای کوچکی است؟
اینها کهاند؟ این [را] باید فکر کرد؟ اینها کهاند؟
اینها بچههای ما که نیستند، این جوانهای ما که نیستند اینها، اینها کهاند؟ از کجا دستور میگیرند؟"
#شهید_آرمان
#عید_اول
📆۱۴۰۱۰۸۱۱
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
🔰 استاد علی صفایی حائری (عین_صاد) محبوب ترین نویسنده ی سال ۱۴۰۱ در نمایشگاه بین المللی کتاب
📣 بنا بر گزارش مدیر عامل موسسه خانه کتاب؛ 📚 کتاب های مرحوم استاد صفایی حائری 📈 پرفروش ترین نویسنده در📱نمایشگاه مجازی بین المللی کتاب امسال معرفی شدند.
📃 متن مصاحبه مدیر عامل خانه کتاب
#️⃣ #نمایشگاه_کتاب
╭✤ @Einsad ✤╮
هدایت شده از زنگ اول
روز گذشته با حضور ریاست محترم سازمان تبلیغات اسلامی از
#بنیاد_ملی_نوجوان
سازمان تبلیغات اسلامی
رونمایی شد.
انشاالله از این به بعد سازمان تبلیغات اسلامی در همان بخش ها با همت بیشتر نسبت به برنامه های نوجوانان پیش خواهد رفت.
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
🔰 استاد علی صفایی حائری (عین_صاد) محبوب ترین نویسنده ی سال ۱۴۰۱ در نمایشگاه بین المللی کتاب 📣 بنا ب
https://www.irna.ir/amp/84926644/
🔺تهران- ایرنا- مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران ۵ نویسنده از پرفروشترین نویسندگان بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران را که در اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزارشد، اعلام کرد.
🔺علی رمضانی در گفتوگو با خبرنگار ایرنا با معرفی پنج نفر از پرفروشترین نویسندگان بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران، گفت: نویسندگان پرفروش در بخش مجازی سیوسومین دوره نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران به ترتیب عبارت از علی صفاییحائری، محسن عباسیولدی، حسین فتاحی، محمد میرکیانی و مهدی آذرییزدی هستند.
#خوراک_فکری
🔺این گزارش از پرفروشترین نویسندههای بخش فضای مجازی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ۱۴۰۱ منتشر شد که قابل تأمّل است.
🔺کسانی که میخواهند خوراک فکری جوانان امروز و کودکان(جوانان فردا) را تحلیل کنند، لازم است از این قبیل گزارشها به سادگی عبور نکنند و آثار این نویسندهها را مطالعه کنند.
🔺نام ۵ نویسنده در گزارش مطرح شده است که سه نفر در حوزهٔ کودک و نوجوان (داستانی) و دو نفر برای مخاطبان جوان قلم زدهاند.
🔺 پرفروشترین نویسنده، مرحوم علامه صفایی حائری بوده که اکثریت مخاطبانش بین ۱۸ تا ۴۰ سال، سنّ دارند. و این یک خبر امیدوار کننده در حوزهٔ فرهنگ کشور است، لابهلای خبرهای بد و خوب دیگر... .
🌷🇮🇷🌷