هدایت شده از خانهی طراحان انقلاب اسلامی
#پوستر | ارادهی ما
◽️ موشک فوق پیشرفتهی واکنش سریع #فتاح دستاورد دفاعی ایران
▫️طراح گرافیک: صالح کوشکی
▫️طراح نوشتار: مجتبی حسنزاده
⬇️دریافت نسخهی کیفیت | ۳مگابایت
⬇️دریافت #داستانک
#سپاه | #اقتدار | #ما_میتوانیم
🔹خانهی طراحان انقلاب اسلامی
@KHATTMEDIA
📹 #ببینید | فراخوان رویداد ملّی زنگ بهشت با محوریت فعالیتهای تبلیغی تربیتی در مدارس
🌀 شناسایی ابتکارات، ایدهها و دستاوردهای مؤثر تبلیغی تربیتی طلاب و فضلای حوزوی با محوریت فعالیتهای کلاسی، گردهمایی، اردوهای دانشآموزی و...
🚀 رشد و #شتابدهی تیمهای نوآور
📝 معرفی رویداد و ثبت ایده و دستاورد تا پایان خرداد ماه: zangebehesht.ir
مدارس آلیانس پیشقراول صهیونیسم در ایران
صهیونیسم در مسیر توسعه خود به ایجاد سازمانها و تشکیلات مختلفی در سراسر جهان پرداخت که در قالبهای مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ظاهر شدند. یکی از این سازمانها مدارس «آلیانس اسرائیلی اونیورسال» بودند که کار خود را در اغلب نقاط جهان از جمله در ایران آغاز کردند. اما به نظر میرسد هرچند این نهادها هر کدام در ظاهر ماهیتی فرهنگی، اقتصادی یا اجتماعی داشتند و مثلا در قالب خیریه کار میکردند، اما در بطن هر یک از آنها اهداف سیاسی و توسعهطلبانه صهیونیسم خانه داشت.
مدارس آلیانس اسرائیلی ایران، مدارسی فرانسوی و شاخهای از آلیانس اسرائیلی اونیورسال بودند. این نهاد را آدولف کرمیو با همراهی چند روشنفکر یهودی با هدف مقابله با یهودستیزی در سراسر جهان، همدردی با یهودیان و رسیدگی به مشکلات آنان در 1860م در پاریس تشکیل دادند.
در اواخر قرن نوزدهم در ایران تقریبا حدود پنجاههزار یهودی در ایران زندگی میکردند که در سراسر ایران پراکنده بودند. به گفته دیولافوا، آنها وضعیت مناسبی نداشتند. شکلگیری شعبه آلیانس اسرائیلی در ایران، چند سال پیش از انقلاب مشروطه و در زمان مظفرالدینشاه به وقوع پیوست. با راهاندازی مدرسه تهران بهتدریج شعباتی در سایر شهرهای ایران نیز شکل گرفت.
به گفته کوهنکا، مؤسسات آلیانس در ایران برنامههای وزارت فرهنگ را اجرا و از این طریق اعتماد اولیای امور وزارت فرهنگ را جلب میکردند «و از این دوستی توانستند حداکثر استفاده را در بالا بردن سطح فرهنگ و تربیت فرزندان این آبوخاک ببرند». او میآورد که «اکثر دانشمندان، نویسندگان و رجال سیاسی و نظامی این کشور تحصیلکردگان مدارس آلیانس میباشند...». این اظهارات میتواند از میزان نفوذ آلیانس بر سران مملکت پرده بردارد. از سوی دیگر درحالیکه کوهنکا میگوید، این مؤسسات برنامههای وزارت فرهنگ را اجرا میکردند، اما گزارشهای وزارت معارف برخلاف ادعای کوهنکا میآورد این مؤسسات چندان توجهی به زبان فارسی و تاریخ و فرهنگ ایران نداشتند و برنامههای مدارس دولتی و آییننامههای وزارت معارف را پشت گوش میانداختند. بنابراین این مدارس برنامههای مستقل خود را داشتند که متناسب با اهداف اتحادیه جهانی یهود بود.
برای پی بردن به ماهیت و اهداف آلیانس میتوان به تفکرات کرمیو، رئیس آن، رجوع کرد. او که از یهودیان بنام فرانسه و اولین رئیس اتحادیه جهانی اسرائیل بود، نهتنها در پاسداری از منافع یهود فعال بود، بلکه برای کسب افتخار و عظمت یهود و اندیشههای یهودیت مبارزه میکرد. او در جایی گفته بود باید اعتراف کرد که تاکنون توجه چندانی به مسئله شرق نشده است. همین هم شد که در تأسیس مدارس آلیانس سراغ شرق هم آمد. طبق شواهد موجود تأسیس مدارس آلیانس در شمال آفریقا و شرق نتایج مهمی را برای یهودیان آن نواحی دربرداشت؛ چنانکه لوی مینویسد یهودیان این مناطق، آزادی، ثروت و حتی حیات خود را مدیون آلیانس هستند. بنابراین اتحادیه جهانی اسرائیلی آلیانس تأثیر عمدهای بر بهبود وضعیت یهودیان داشت و بر قدرت آنان افزود.
برخی منابع از این مدارس بهعنوان ابزار صهیونیسم در مسیر پایهگذاری دولت صهیونیستی یاد کردهاند: «یهودیان شرق بهویژه در جهان اسلام به ابزاری برای تشکیل یهود از طریق مدارس آلیانس و تبلیغات صهیونیست تبدیل شدند و بدین ترتیب هویت محلی خود را از دست داده و هویت جهانی یافتند که جوهر آن قطع ارتباط یهود با وطن خود و جذب آنها در میهنی جدید میباشد».
بنابراین کارکرد این مدارس زمینهسازی مشروعیت دولت صهیونیست بود. از سویی این مدارس با جذب کودکان مسلمان ایرانی آنها را با تعلیمات صهیونیستی آشنا میکردند بنابراین بر گستره حامیان خود میافزودند که تهدیدی برای جامعه اسلامی بود.
در نهایت بررسی مجموعه رویدادهای حول تأسیس مدارس آلیانس نشان میدهد این مدارس مادر تشکلهای صهیونیستی در جامعه یهود ایران بودند. به عبارتی این مدارس مبدأیی برای کار سازمانی و تشکیلاتی یهودیان شد و اتحاد میان آنان را رقم زد.
مدارس آلیانس در ایران همچون دیگر کشورها در راستای اهداف سیاسی و کلان صهیونیسم ایجاد شد و بیشتر پوششی برای پیگیری رویای تأسیس دولتی صهیونیستی در فلسطین بود. در واقع آنها از طریق این مدارس سعی میکردند آموزههای مورد نظر خود را ترویج و گسترش دهند و اذهان را برای اقدامات بعدی خود آماده کنند. این مدارس از سوی دیگر موجب سازماندهی و انسجام یهودیان شد و با ایجاد مبنای ذهنی مشترک، زمینه ایجاد تشکیلات بعدی یهود در ایران را فراهم کرد.
این اتحادیه تا سال 1357ش در ایران فعال بود و از طریق ارتباط با مرکزیت آن در فرانسه به مدت حدود هشتاد سال اهداف اتحادیه جهانی اسرائیلی مستقر در پاریس را در ایران تعقیب میکرد.
منبع:
پژوهشکده تاریخ معاصر
iichs ir/fa/article/24403/
هدایت شده از :: ماهنشان؛ تربیت اسلامی ::
تخته سفید.pdf
261.2K
#کتاب_رایگان
روش های کلاسداری برای کودکان و نوجوانان
دانلود کرده و به تقویت کلاسداری خود برای بچهها کمک کنید 💪
👇
https://eitaa.com/joinchat/1722679342Cb46645e389
هدایت شده از :: ماهنشان؛ تربیت اسلامی ::
دنیای نوجوانی دختران(1)- محبت های افراطی.pdf
289.1K
📚 #کتاب_رایگان
↩️ دنیای نوجوانی دختران
بخش اول: محبت های افراطی
#مسائل_شبهات_دختران
برگرفته از بام دخت
🔰
https://eitaa.com/joinchat/1722679342Cb46645e389
هدایت شده از :: ماهنشان؛ تربیت اسلامی ::
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎒 به بچش میگه بابا چرا دستاتو با لباست خشک میکنی؟ حوله که داریم!
یه بار که خوب دقت کرد، دید خودش وقتی وضو میگیره دستاشو میبره پشت سرش و با گوشه لباسش خشکشون میکنه.
📽 فیلم کوتاه از پدر به پسر رو ببینید که دقیقا بچهها آینه رفتارهای ما پدر و مادرها و مربیاناند...
🔰
https://eitaa.com/joinchat/1722679342Cb46645e389
هدایت شده از :: ماهنشان؛ تربیت اسلامی ::
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بچههاتون رو زرنگ تربیت کنید.
بچههایی که زرنگ نباشن نمیتونن از فرصتهاشون استفاده کنن و بهترین بهرهها رو ببرن.
چقدر دوس دارید مثل این نوجوان، همینقدر نزدیک به آقا بایستید و برای آقا ناز بیاید؟
چقدر دلم خواست...
🔰
https://eitaa.com/joinchat/1722679342Cb46645e389
هدایت شده از مستضعفین تیوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ انقلابیها چطور ضدانقلابی میشوند؟!
🔹تاریخ را که ورق بزنی، میبینی بسیارند کسانی که روزگاری داغتر از همه بودند، اما در مصاف با موانع، یکباره یا به مرور،سرد شدند،از حرکت ایستادند،یا از مسیر آمده بازگشتند؛ حتی داغتر از قبل!
🔸از صدر اسلام بگیر تا همین سالها و روزهای اخیر نمونههایش را میشود دید.
▶️ اما چرا این #چرخشها اتفاق میافتد؟! #علی_صفائی_حائری، که خودش آماج سنگها و تیر تهمتها بوده، به این سوال پاسخ میدهد:
💬در عمل #انگیزهها را مستمراً بازیابی کنید. آدم به خاطر حرفها یا شرایط حرکت کرده باشد یکجایی خواهد ماند. اما اگر بخاطر #تکلیف حرکت کرده باشد، هرجا یاران کمتر شدند تکلیف شدیدتر میشود. هرچه تاریکتر شد، نورباران کردن ضرورت بیشتری پیدا میکند.
💬آنها که از #برخوردها میگویند، با تکالیف حرکت نکردهاند! میخواهند با داد و ستدها به نتیجه برسند. آن کسی که تکالیفش او را به حرکت انداخته چطور میتواند با داد و ستدها حرکتش را کم و زیاد کند.
🔺پ.ن:این کلیپ برشی از مستند دیدنی «برای پس از مرگم» به کارگردانی عبدالرضا نعمتاللهی است که هماکنون در سایت هاشور در حال اکران است.
🎬 @Mostazafin_TV
هدایت شده از فارس پلاس
📸 تصویری از مگان فاکس؛ بازیگر معروف هالیوود و سه پسرش (!) امروز در رسانه های آمریکایی بازخورد های زیادی داشت.
🔹 انحراف در غرب به سمت "سیالیت هویت جنسی" و حمله بیرحمانه به مفاهیمی چون "مردانگی" و "زنانگی" رسیده است...
پ.ن: این بچهها چه شکایاتی دارن از والدین خود در آن دنیا...
@Fars_plus
هدایت شده از فارس پلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تا نخوری زمین بالا نمیری !
🔸 نگاه جالب یک روانشناس (دکتر سعید عزیزی) در برنامه اعجوبهها به شعری که همه ماها در کودکیمون میخوندیم و راحت از کنارش رد میشدیم
@Fars_plus
هدایت شده از فارس پلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 دیدار علیرضا احمدیروشن فرزند شهید مصطفی احمدیروشن با رهبر انقلاب در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای صنعت هستهای کشور
@Fars_plus
فقیر و خسته به درگاهت آمدم رحمی
کهجز وِلایِ تواَم نیستْ هیچْ دستآویز
بیا که هاتفِ میخانه دوش با من گفت
که در مَقامِ رضا باش و از قَضا مَگریز
#حافظ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از تنگ دلی جانا، جایِ نفسم نیست...
#سنایی
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 طرح امین، خلأها و الزامات
🖋 سیده زینب حسینی؛ #یادداشت_مهمان
🔸 تربیت دینی مردم یکی از وظایف حوزه علمیه به شمار میآید. به این منظور طرح و برنامههای متعددی از سوی معاونت تبلیغ حوزه، سازمان تبلیغات، دفتر تبلیغات و حرکتهای خودش طلاب صورت میگیرد.
این فعالیتها برای تربیت دینی به ندرت با همکاری مجموع این سازمانها و بیشتر به موازات همدیگر انجام میشوند.
مطابق سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش نیز سهم مهمی در تربیت دینی نسلها به عهده دارد.
🔺 در این راستا، طرح امین به منظور تربیت دینی دانش آموزان، همکاری معاونت تبلیغ حوزه علمیه با آموزش و پرورش را رقم زده است.
ورود طلاب مربی طرح امین در مدارس فرصت خوبی جهت ارتباط مبلغان با دانش آموزان را فراهم کرده است؛ اما کاستیهای مهمی وجود دارد که یا مانع تحقق تربیت دینی میشود یا رسیدن به این هدف را دشوار میکند.
🔻 سنگ بنای موفقیت این طرح با گزینش مبلغان نهاده میشود.
تبلیغ دانشآموزی مانند تبلیغ بینالملل زبان خاص خود را نیاز دارد. برای کار با دانش آموز علاقه و احساس وظیفه کافی نیست؛ علم و روحیه خاص خود را میطلبد.
مطابق کلیات معرفیشده در این طرح مربی طرح امین بایستهها و الزاماتی دارد که عبارتند از: الزاماتِ "مدیریتی و اجرایی، اخلاقی و تربیتی، مهارتی و کاربردی، علمی و دانشی". برخی شهرها همه طلاب مربی طرح امین هستند. آیا واقعا همه این افراد دانایی و توانایی کافی را دارند؟ در واقع ورود فراگیر طلاب به مدارس هزینههای مادی و معنوی فراوانی برای حوزه دارد.
انتظار میرود گزینش دقیقتری صورت گیرد تا آسیب کمتری وارد و نتیجه بهتری حاصل شود.
✅ بر اساس مفاد این طرح، هدفِ طرح امین، با اجرای ده شاخص اصلی و دوازده شاخص رفتاری انجام میشود.
شاخصهای اصلی موضوعات اخلاقی، اعتقادی و رفتاری است که زمینههای رشد و تعامل را فراهم میکند. مانند: شناخت کرامت انسان، ایمان به غیب، محبت به خدا قرآن، اهل بیت علیهم السلام، صداقت، گناه گریزی و... .
شاخصهای رفتاری همان رفتارهای ارزشی اسلام است. مانند: احترام به والدین، طهارت و پاکیزگی، اهتمام به روزه، پرهیز از مال حرام و ... .
✅ مبلغ طرح امین موظف است این شاخصها یا به عبارت بهتر این اهداف را دنبال کند.
🔺 با صرف نظر از تفکیک عجیب شاخصهای اصلی و فرعی که جامع و مانع نیستند و کاملا با هم تداخل دارند سؤال اینجاست که مبلّغ در کدام بستر این اهداف را دنبال کند؟
🔻 مسؤولان مدرسه که نسبت به این اهداف توجیه نشدهاند و مبلغ نیز وظیفه ندارد از مسؤولان مدرسه درخواست کلاس داشته باشد و فقط وظیفه دارد در مدرسه حاضر باشد و به عبارت کارشناسان این طرح "مبلغ باید بین بچهها بچرخد"؛ آیا صِرف حضور طلبه در مدرسه برای اجرای این شاخصها کافیست؟! حقیقتا رسیدن به این اهداف به حضور مستمر در جلسات رسمی مانند کلاس نیاز دارد.
♨️ بهتر بود از ابتدای تفاهم حوزه علمیه با آموزش و پرورش در اجرای طرح امین، ضمن توجیه مدیران و مسؤولان آموزش و پرورش، بستر رسمی برای تحقق این اهداف در نظر گرفته میشد تا وظیفه طلاب در مدارس روشن میشد و #تصور_بیکاری طلاب ایجاد نمیشد و به دنبالش زمینه سوء استفاده برخی مسؤولان مدرسه برای اجبار طلاب به کارهای غیر مرتبط و تهدید آنها به اخراج فراهم نمیشد.
🔺الزام طلاب از سوی معاونت تبلیغ برای ارائهی گزارش عملکرد برای رصد فعالیتها و تعیین حقوق، امری کاملا درست و بجا است؛ به شرط آنکه واقعا این فعالیتها پایش و نواقص به طلاب گوشزد شود.
تقدیر از فعالیتهای برتر نیز برای الگوگیری شایسته است؛ اما در گزارش فعالیتهای مربی طرح امین چنین هدفی دیده نمیشود.
🔻 شاید بتوان از این موضوع چشم پوشی کرد اما مشکل آنجاست که معاونت هجرت شهرستان برای صحتسنجی اظهارات مربی به مدیر مدرسه مراجعه میکند و این موضوع باعث همکاری مبلغ با مدرسه در انجام امور غیر مرتبط و متأسفانه گاهی خلاف احکام اسلامی میشود.
توقع این است که حوزه راه دیگری برای صحتسنجی اظهارات مربی در پیش گیرد.
♨️ انگیزه استخدام، طلاب بسیاری را به سمت طرح امین میکشاند که علیرغم توانایی، اصرار به حضور در این طرح را دارند. این تمایل به استخدام نشانه مسائل زیادی است....
✅ امید است مسؤولان حوزه اگر از بررسی راههای افزایش حقوق و مزایای مسؤولان اجرایی اندکی فراغت یافتند به طور جدی به این مسألهی طلاب نیز فکر کنند.
#طرح_امین
#تبلیغ_دانش_آموزی
@Manahejj
هدایت شده از اخبار فوری مشهد و ایران
📸مدادرنگیفروشی در بازار تهران
@Akhbarforimashhad
اخبار فوری مشهد و ایران
هدایت شده از اللهم عجل لولیک الفرج...
➖آخر مهربانی و لطافت
🛑عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْمُغِيرَةِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: صَلَّى رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله بِالنَّاسِ الظُّهْرَ فَخَفَّفَ فِي الرَّكْعَتَيْنِ الْأَخِيرَتَيْنِ فَلَمَّا انْصَرَفَ قَالَ لَهُ النَّاسُ هَلْ حَدَثَ فِي الصَّلَاةِ حَدَثٌ قَالَ وَ مَا ذَاكَ قَالُوا خَفَّفْتَ فِي الرَّكْعَتَيْنِ الْأَخِيرَتَيْنِ فَقَالَ لَهُمْ أَمَا سَمِعْتُمْ صُرَاخَ
🔰 روزی حضرت آقا رسول الله (صلی الله علیه و آله) نماز ظهر را به جماعت می خواندند که ناگهان دو رکعت آخر نماز را سریع به پایان رساندند.
اصحاب پس از نماز از حضرت سوال کردند:
چرا نماز را سریع تمام کردید؟
پیامبر(صلی الله علیه و آله) فرمودند:
مگر صدای گریه کودکی را نمی شنوید؟
نماز را سریع تمام کردم تا به کودکی که گریه می کرد، رسیدگی کنند.
📚: الکافی،۶، ص۴۸
#گریه
#کودک
#مهربانی . اللهم عجل لولیک الفرج...
♻️کانال: علم الحدیث
@mirasehadisi
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ چه شد که آموزش و پرورش موتور تولید بیعدالتی شد؟!
▶️#پرویز_امینی:
🔹ما وارد یک صحنه عظیم از مسائل حکمرانی شدهایم، اما با خلاء تئوریک! سیاستگذاری در خلاء تئوریک به نتیجه نمیرسد!
🔸مثلاً در سند تحول #آموزش_و_پرورش، یک بند وجود دارد که ده کلمه بیشتر نیست ولی بسیار مسئلهای بنیادی است. آنجایی که گفته تقویت و گسترش مدارس غیردولتی از طرق تغییر مقررات و قوانین. اینجا یک ماجرای هنگفتی است!
🔹هر نظریهای درباره #عدالت، حتی در جریانات لیبرال، این نقطه را جای درنگ بزرگی قرار می دهد.
🔸پایهایترین و فراگیرترین نهاد در حل #نابرابریهای ساختاری، آپ است. اگر آپ عمومی و رایگان از دستور کار خارج شد «نابرابریهای ساختاری» ایجاد میکند؛ نه نابرابریهای موردی! این نابرابری که از طریق غیرمنصفانه کردن فرصتها به وجود میآید؛ ساختاری است!
🔹سند همین میزان مدارسی که غیرانتفاعی و غیردولتی شده را کافی نمیداند! گفته مقررات را هم تغییر بدهید! این نقض #فرصتهای_برابر است!
🔸مسئله بعد، شکاف بین سیاستگذاری و اجرا است. کل سند که یکباره اجرا نمیشود! این قسمت بلافاصه و قسمتهای دیگر هم فعلاً اجرا نمیشود.
_-_-_-_-_-_--_-_-_-
#عدالت
#ویدیو
#تهران
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
هدایت شده از موسسه اندیشه شهید آوینی
🔻تیم کشتی فرنگی نوجوانان ایران قهرمان آسیا شد
🔹تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان در رقابتهای قهرمانی آسیا که روزهای ۲۰ و ۲۱ خردادماه در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد با کسب ۴ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز، پس از چهار سال بعنوان قهرمانی دست یافت.
🇮🇷 @Sh_Aviny
✴️ Eitaa.com/Sh_Aviny
هدایت شده از موسسه اندیشه شهید آوینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وقتی زندانها بر دانشآموزان اولویت دارند
🔹آیا میدانستید ایالات متحده بیشترین تعداد زندانی در جهان را دارد؟ هر ایالت در آمریکا برای یک فرد زندانی، خیلی بیشتر از یک دانشآموز مدرسهی دولتی هزینه میکند. بهعنوان مثال کالیفرنیا میتواند به ازای هر فرد زندانی در این ایالت حداقل پنج کودک را به مدرسه بفرستد!
🇮🇷 @Sh_Aviny
✴️ Eitaa.com/Sh_Aviny
هدایت شده از زیارت و تربیت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای زیارت مخصوصِ
امام رضا ..
هدایت شده از نوشتهها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این روزها دغدغهی ذهنی من شده مراسمات دخترانه با حضور مداحان و بلاگران جوان مرد، مسیری انحرافی که باز شده و توسط مسؤولان و فعالان فرهنگی شهر به شهر داره جلو میره و قطعا آسیبهای هویتی به دنبال داره، این چند استوری رو حول همین دغدغه در اینستاگرام منتشر کردم اینجا هم با شما به اشتراک میذارم، بدونیم این مسیر به ترکستانه
✍مریم اردویی
@zananegiii